298.7K
فوری📣📣
#فایل_صوتی
#دکتر_علی_تقوی
🔴 خبـرهـای خـوب 🥳 رو ضـریب بدیـد و دائـم منتشـر ڪنیـد.
نباید اجـازه بدیـم باز هـم از رهبـرمـون خـرج بشـه.💪https://eitaa.com/hafezan_vahy
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️میدونید مانع ظهور امام زمان چه کسانی هستند؟
🎙استاد تقوی
#امام_زمان
#موانع_ظهور
#تلنگر_مهدوی
🌼📣امام مهدی منتظر ماست..
❌❌❌
خواهشا با دقت گوش نمایید https://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کجا میری؟!! آخه همه کاره منم!!!
🔰#حجت_الاسلام_قرائتhttps://eitaa.com/hafezan_vahy
سنت ناپسند.mp3
2.25M
💠 روز بیست و یکم ماه #شعبان 1444
🔸
سنت ناپسند#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت https://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
سنت ناپسند🔸 در آستانه #چهارشنبه_سوری هستیم؛ این سنّت سیئه ای است كه بسیار تلخ است و از همان روزی كه این را بنا گذاشتند، بزرگان دینی ما، مراجع ما (رضوان الله علیهم اجمعین) موضع گرفتند و گفتند كسی ترقّه بزند، جایی را بسوزاند، رهگذری را آسیب برساند، #معصیت_كرده است و #ضامن_است. 🔸 مرحوم میرزای بزرگ (رضوان الله علیه) صاحب فتوای حرمت تنباكو گذشته از مقام علمی، وقتی آن فتوا را داد و قداستی هم داشت، مورد اجلال و تكریم مراجع بعدی واقع شد؛ سالیان متمادی سعی می كردند كه رساله مرحوم میرزای بزرگ، اصل باشد و بزرگان و فقهای نجف (رضوان الله علیهم اجمعین) بر آن حاشیه داشته باشند. فرمایش مرحوم میرزای بزرگ این است: تیر هوایی، ترقّه زدن، اتلاف مال و لهو است و حرام، بلكه ساختن و بیع و شراء و اعانت بر آنها تماماً حرام است _ این همان غائله #سنت_سیئه چهارشنبه سوری است _ و اگر جایی را بسوزانند، آنكه آتش زده است آنها را #ضامن_است. این فتوای آن بزرگ و بزرگوار است كه حالا مرحوم آخوند خراسانی و مرحوم آقا سید محمدكاظم یزدی و همه آنها به دنبال آن حاشیه زدند. 🔸 این #سنت_سیئه را همه علما و بزرگواران باید #عاقلانه به فرزندان خودشان، جامعه، آموزش و پرورش و دیگران بگویند كه این کارِ مذمومی است که بر خلاف عقل، نقل و شریعت است و آسیب رسانی است و یك سنّت بسیار پلید و زشت است كه ـ ان شاء الله ـ سعی كنیم این را برطرف كنیم. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 14 تاریخ: 1392/12/21 https://eitaa.com/hafezan_vahy
🌷۱۰ شرط فلاح وخوشبختی:
🌷۱و۲و۳و۴:ایمان ،تقوا،توسل،تلاش درراه خدا:
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوٓا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (٣٥)مائده
🌷۵.عبادت ،رکوع ،سجود،کارخیر:
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (٧٧)حج
🌷۶.یادنعمت های خدا:
اذکروا الاءالله لعلکم تفلحون
۶۹اعراف،
🌷۷.یادخدا
اذکرالله کثیرا لعلکم تفلحون
۱۰جمعه،۴۵انفال،
🌷۸.توبه
توبوا الی الله جمیعاایهاالمومنون لعلکم تفلحون.۳۱نور
🌷۹.اجتناب ازشراب،قمار، بت پرستی،تفال زدن به چوبها:
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوٓا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (٩٠)مائده
🌷۱۰.صبر و توصیه به صبر
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (٢٠٠)آل عمرانhttps://eitaa.com/hafezan_vahy
🌷۱.چگونه به شرح صدربرسیم؟
باتسبیح گفتن وسجده:
فسبح بحمدربک وکن من الساجدین.۹۸حجر
🌷۲.چگونه به یقین برسیم؟
باعبادت خدا:
واعبدربک حتی یاتیک الیقین.۹۹حجر
🌷۳.چگونه به حکمت برسیم؟
بااخلاص و زهد و،سکوت
🌷۴.چه کنیم که نعمت زیادشود؟
باشکر:
لان شکرتم لازیدنکم.۷ ابراهیم
🌷۵.چگونه به فلاح ورستگاری برسیم؟
بارعایت تقوا وترک گناه
اتقواالله لعلکم تفلحون.۱۳۰ آل عمران
🌷۶.چگونه باتقوا شویم؟
عبادت خدا،تقواراتقویت میکند:
اعبدوا ربکم .....لعلکم تتقون.۲۱بقره
🌷۷.چگونه عاقبت بخیرشویم؟
بارعایت تقوا:
العاقبه للمتقین.۱۲۸ اعراف
🌷چگونه بهشتی شویم؟
بارعایت تقوا،سخاوت ومهربانی
اعدت للمتقین.الذین ینفقون...والکاظمین الغیظ.۱۳۳آل عمران
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷https://eitaa.com/hafezan_vahy
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و پنجم
┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
📜 #خطبه224 : این سخنرانی در شهر کوفه در دوران زمامداری آن حضرت ایراد شد.
1⃣ پرهيز از ستمكاری
🔻سوگند به خدا اگر تمام شب را بر روی خارهای سعدان به سر ببرم و يا با غل و زنجير به اين سو يا آن سو كشيده شوم، خوش تر دارم تا خدا و پيامبرش را در روز قيامت در حالی ملاقات كنم كه به بعضی از بندگان ستم و چيزی از اموال را غصب كرده باشم، چگونه بر كسی ستم كنم برای نفس خويش كه به سوی كهنگی و پوسيده شدن پيش می رود و در خاك زمان طولانی اقامت می كند.
2⃣ عدالت علوی (پرهيز از امتيازخواهی)
🔻 بخدا سوگند، برادرم عقيل را ديدم كه به شدت تهيدست شده و از من درخواست داشت تا يك من از گندمهای بيت المال را به او به ببخشم، كودكانش را ديدم كه از گرسنگی دارای موهای ژوليده و رنگشان تيره شده بود گويا با نيل رنگ شده بودند. پی در پی مرا ديدار و درخواست خود را تكرار می كرد، چون گفته های او را گوش فرادادم پنداشت كه دين خود را به او واگذار می كنم، به دلخواه او رفتار و از راه و رسم عادلانه خود دست بر می دارم، روزی آهنی را در آتش گداخته به جسمش نزديك كردم تا او را بيازمايم، پس چونان بيمار از درد فرياد زد ونزديك بود از حرارت آن بسوزد. به او گفتم ای عقيل! گريه كنندگان بر تو بگريند از حرارت آهنی می نالی كه انسانی به بازيچه آن را گرم ساخته است؟ اما مرا به آتش دوزخی می خوانی كه خدای جبّارش با خشم خود آن را گداخته است، تو از حرارت ناچيز می نالی و من از حرارت آتش الهی ننالم؟ و از اين حادثه شگفت آورتر اينكه شب هنگام كسی به ديدار ما آمد و ظرفی سرپوشيده پر از حلوا داشت، معجونی در آن ظرف بود كه از آن تنفر داشتم، گويا آن را با آب دهان مار سم يا قی كرده آن مخلوط کرده اند، به او گفتم: هديه است؟ يا زكات يا صدقه؟ كه اين دو بر ما اهل بيت پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) حرام است. گفت: نه زكات است نه صدقه، بلكه هديه است. گفتم: زنان بچه مرده بر تو بگريند، آيا از راه دين وارد شدی كه مرا بفريبی؟ يا عقلت آشفته شده يا جن زده شدی؟ يا هذيان می گویی؟ بخدا سوگند، اگر هفت اقليم را با آنچه در زير آسمانهاست به من دهند تا خدا را نافرمانی كنم كه پوست جوی را از مورچه ای به ناروا بگيرم، چنين نخواهم كرد و همانا اين دنيای آلوده شما نزد من از برگ جويده شده دهان ملخ پست تر است علی را با نعمتهای فناپذير، و لذتهای ناپايدار چه كار؟! به خدا پناه می بريم از خفتن عقل و زشتی لغزشها و از او ياری می جوييم.
┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
https://eitaa.com/hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 105.mp3
4.67M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز صد و پنجم خطبه ۲۲۴
https://eitaa.com/hafezan_vahy
🌳شجره آشوب« قسمت سی و نهم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻 برخی اصحاب به علی گفتند: یا امیرالمؤمنین، چگونه جنگ با آنها بر ما حلال بود اما اسیران و اموالشان بر ما حلال نیست؟ علی علیهالسلام فرمود: یکتاپرستان را نمیتواند به اسیری گرفت و اموالشان را به غنیمت برد، مگر آن چیزهایی را که با آن جنگیدهاند. پس آنچه را نمیدانید رها کنید و به آنچه امر میشوید عمل کنید.»
🔻2.امام بعد از نبرد جمل، هرآنچه از سلاح و مرکب در لشکر دشمن به کار رفته بود بین مسلمین تقسیم کرد، اما اجناس و کنیزان و غلامان را به اهلشان برگرداند.
🔻3. امام علی علیه السلام بعد از پایان نبرد جمل به اصحاب خود فرمود: ای مردم! هیچ فراری را نکشید، هیچ مجروحی را نکشید، هیچ عورتی را کشف نکید و هیچ کشته ای را مثله نکنید.
🔻4. امام باقر از پدرش علیها السلام نقل می کند که فرمود: همانا علی علیه السلام از اهل دشمن را به شرک و نفاق منتسب نکرد. بلکه همیشه می فرمود: آن ها برادران ما بودند که علیه ما بغی کردند.
🔻روایت فوق عام است و اشاره به اهل بصره نمی کند. اما روایات دیگر به صورت خاص بیان می کنند تعبیر «برادران ما» برای اهل جمل و نهروان است. در نتیجه با لحاظ قرائن دیگر که بعدا اشاره خواهیم کرد که اهل صفین را امام، کافر می دانست و به هیچ عنوان تعبیر برادران را درمورد آن ها به کار نمی برد. این تعبیر درمورد اهل نهروان نیز به کار رفته است که در جای خود بحث می کنیم.
🔻ب) کاهش هزینه ها
در حقیقت امیرالمومنین، در فتنه ها، قصد کاهش هزینه برای جامعه اسلامی را داشت تا اینکه بخواهد به سرکوب افراد وابسته به فتنه بپردازد. برای مثال حضرت بعد از جنگ جمل، مروان بن حکم را آزاد کرد...
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
https://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5828116719108885047.mp3
6.31M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت8 4⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
https://eitaa.com/hafezan_vahy