5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 شخصی به آیت الله بهجت و آیت الله اراکی نامه می نویسد که من می خواهم عشقم به امام زمان(عج) زیاد شود، چه کار کنم ؟!
▫️هر دو در جواب می نویسند :
گناه نکنید و نماز را هم اول وقت بخوانید!!.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖
#آیات_در_تاویل_دشمنان_اهل_بیت_ع
وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً
روزى كه ستمكار دستان خود را [از شدّت حسرت] به دندان مىگزد و مىگويد: «اى كاش با رسول [خدا] راهى برگزيده بودم»!
(فرقان/ ۲۷)
✨✨✨✨✨✨
📜الصّادق ( عَن حَمَّادِ بْنِ حَرِیزٍ عَن أَبِیعَبْدِاللَّهِ (أَنَّهُ قَالَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا یَعْنِی عَلِیَّبْنَأَبِیطَالِبٍ (.
📝امام صادق ( حمادبنحریز از امام صادق (روایت کرده که ایشان در مورد آیه: یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلا فرمود: «منظور از این آیه، امام علیّبنابیطالب (است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۰۲ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۱۷/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۳۶۹
📜علیبنإبراهیم ( انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا قَالَ إِلَی وَلَایَهًْ عَلِیٍّ (وَ عَلِیٌّ (هُوَ السَّبِیلُ یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا.
📝علیّّبنابراهیم ( انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا یعنی راه به ولایت علی (نبردهاند. و مراد از سَبِیلًا در آیه: یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا علی (است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۰۲ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۳۶۳
📜الباقر ( یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ عَلِیّاً (.
📝امام باقر ( یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ؛ یعنی [ای کاش] در کنار پیامبر (علی (را نیز قبول میکردم.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۰۲ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۳۶۳
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖
#امام_شناسی
🔰خصوصیات امام
📜[٥٢٠]١-عبد العزيز مسلم گفت:ما در مرو با امام رضا عليه السّلام بوديم.روز جمعهاى در آغاز ورودمان، به[مسجد]جامع رفتيم.آنگاه آنان در موضوع امامت داخل شده از اختلاف بسيار مردم در آن گفتند.من به نزد سرورم عليه السّلام رفته ايشان را از گفتگوى مردم در آن موضوع آگاه كردم.ايشان لبخند زد و فرمود:اى عبد العزيز [مسلم]اين مردم نفهميدند و آرايشان رنگارنگ شد.
خداوند بزرگ جان پيامبرش را نگرفت تا دين او را كامل كرد و قرآن را نازل.كه بيان هرچيزى در آن است.حلال و حرام و حدود و احكام و همۀ آنچه مردم به آن نيازمندند را به صورتى كامل در آن روشن كرد و فرمود: ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْءٍ؛ ما در اين كتاب هيچچيزى را فرونگذارديم.)[انعام(٦):٣٨]
❇️و در حجّة الوداع كه در پايان عمر پيامبر بود چنين نازل كرد: اَلْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً؛ امروز دين شما را كامل كرده و نعمتم را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آيين شما پذيرفتم.)[مائده(٥):٣]و موضوع امامت،كمال دين است.
و آن حضرت درنگذشت تا براى امّتش نشانههاى دينشان را بيان كرد و راه را برايشان آشكار ساخت.بر طريق حقّ قرارشان داد و على عليه السّلام را به عنوان پرچم[برافراشته اسلام]و امام[امّت]برايشان گمارد.و چيزى كه امّت به آن نيازمند باشند باقى نگذاشت جز اينكه بيانش كرد.
پس آنكه گمان كرد خداوند عزّتمند دينش را كامل نكرده،كتاب خدا را رد كرده است و هركه كتاب خدا را رد كند،كافر است.
آيا آنان منزلت و جايگاه امامت امّت را مىشناسند كه انتخابشان در آن روا باشد؟
💎امامت گرامىتر و بزرگتر و بلندتر و محكمتر و ژرفتر از آن است كه مردم با عقل هاشان به آن برسند،يا با آرايشان به آن دست يابند يا امامى براى خودشان انتخاب كنند.
امامت مقامى است كه خداوند شكوهمند در مرتبۀ سوم پس از نبوّت و خلّت به ابراهيم خليل داد.و فضيلتى است كه او را با آن شرافت داده و نامش را بلند كرد.و فرمود:«إنّي جاعلك للنّاس إماما؛[من تو را پيشواى مردم قرار دادم.)»و خليل شادمان از آن گفت:(و من ذرّيتى؛و از دودمانم.)كه خداوند والا فرمود: «لا يَنالُ عَهْدِي الظّالِمِينَ؛ پيمان من به ستمكاران نمىرسد.)پس اين آيه امامت هر ستمكارى را تا روز رستاخيز باطل كرده و به برگزيدگان،اختصاص داد.سپس خداوند فرازمند او را اكرام كرده و برگزيدگان و پاكان را در دودمان او نهاد و فرمود: وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ نافِلَةً وَ كُلاًّ جَعَلْنا صالِحِينَ* وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ وَ كانُوا لَنا عابِدِينَ؛ و اسحاق،و علاوه بر او، يعقوب را به وى بخشيديم و همۀ آنها را از صالحان قرار داديم*و آنها را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما هدايت مىكردند و انجام كارهاى نيك و برپا داشتن نماز و اداى زكات را به آنها وحى كرديم.و آنها فقط ما را عبادت مىكردند.)[انبياء(٢١):٧٢-٧٣]
و پيوسته در دودمان او بود.يكى از ديگرى به ارث مىبرد.قرن به قرن.
🌠تا خداوند والا آن را ميراث پيامبر گرامى قرار داد و فرمود: إِنَّ أَوْلَى النّاسِ بِإِبْراهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ اللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ؛ سزاوارترين مردم به ابراهيم كسانى هستند كه از او پيروى كردند.و اين پيامبر و كسانى كه ايمان آوردند.و خداوند سرپرست مؤمنان است.)[آل عمران(٣):٦٨]و آن مخصوص او بود.آنگاه به فرمان خداوند فرازمند بنابر رسمى كه خود واجب كرده بود،آن را به على عليه السّلام واگذار كرد.پس برگزيدگانى كه خداوند علم و ايمان به آنان داد،در دودمان او قرار گرفتند.چنانكه فرمود: وَ قالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَ الْإِيمانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتابِ اللّهِ إِلى يَوْمِ الْبَعْثِ و كسانى كه به آنان علم و ايمان داده شده مىگويند:شما به فرمان خدا تا روز رستاخيز درنگ كرديد.)[روم(٣٠):٥٦]و آن،تا روز رستاخيز،اختصاصا در فرزندان على عليه السّلام است؛زيرا پس از محمّد پيامبرى نيست.پس اين جاهلان چگونه انتخاب مىكنند؟
💠امامت منزلت پيامبران و ارث اوصيا است.امامت جانشينى خداوند و رسول است.و مقام امير مؤمنان عليه السّلام و ميراث حسن و حسين عليهما السّلام است.
💠امامت،ملاك دين و قوام مسلمين و صلاح دنيا و عزّت مؤمنان است.
امامت، اساس محكم و شاخۀ بلند اسلام است.
با امام،نماز و زكات و روزه و حجّ و جهاد كامل مىشوند.غنيمت و صدقه بسيار مىگردد و حدود و احكام اجرا مىشود و
مرزها و نواحى مصون. http://eitaa.com/hafezan_vahy
مىماند.
💠 امام حلال خداوند را حلال كرده و حرامش را حرام مىكند.حدودش را به اجرا مىگذارد و از دينش حفاظت مىنمايد.و با حكمت و موعظۀ نيكو برهانى رسا به طريق پروردگارش مىخواند.
💠امام،همچون آفتاب درخشانى است كه با نورش همۀ عالم را فرامىگيرد، در حالى كه خود در آسمان است و دستها و چشمها به آن نمىرسند.
💠امام،ماه تابان و چراغ فروزان و نور گسترده و ستارۀ راهنما در تاريكىهاى شب و گذرگاه سرزمينها و بيابانها و گرداب درياها است.
💠امام آب گوارايى براى تشنگى و راهنمايى براى حقّ و رهايىبخش از نابودى است.
💠امام آتش بر بلندا است گرمابخش كسى كه با آن گرم مىشود و نشانهاى در تاريكى پرتگاههاست كه هركس از آن جدا شود نابود گردد.
💠امام،ابرى بارنده و بارانى شتابنده،آفتابى فروزنده و آسمانى سايهسار، زمينى گسترده و چشمهاى جوشان و نهر و بوستان است.
💠امام همدمى مهربان و پدرى دلسوز و برادرى از پارۀ تن و مادرى سرشار از محبّت به كودك و پناه بندگان،در گرفتارىهاى كمرشكن است.
💠امام،امين خداوند در آفريدگان و حجّتش بر بندگان و جانشينش در بلا و دعوتگر به او و نگهبان حرامهاى او است.
💠امام،پاك از گناهان و دور از عيبها، مخصوص به علم و نشانشده به بردبارى و قوام دين و عزّت مسلمانان و خشم منافقان و هلاكت كافران است.
💠امام يگانۀ روزگار خويش است كه كسى به پاى او نرسد و هيچ عالمى با او برابرى نكند.نه جايگزينى دارد و نه مانند و نظيرى.
به تمام فضيلتها مخصوص است،بىآنكه به جستجويش برود و آن را به دست آورد.بلكه امتيازى از سوى احسانگر بخشنده است.
پس چه كسى به شناخت امام دست مىيابد يا مىتواند او را انتخاب كند؟
هيهات و هيهات!كه دلها گمراه شدند و عقلها سرگردان.انديشهها حيران شدند و ديدگان خسته.بزرگان،حقير شدند و حكيمان آشفته.انديشمندان عاجز شدند و سخنوران درمانده.عاقلان نادان شدند و شاعران وامانده.اديبان ناتوان و سخندانان خسته از اينكه شأن و فضيلتى از او را به وصف آورند.و آنان به عجز و كوتاهى اقرار كردند.چگونه همۀ جوانب او يا حقيقتش به وصف درآيد يا چيزى از شأنش فهميده شود يا جانشينى برايش يافت شود و نيازها را همچون او برآورد. هرگز،چگونه و از كجا؟در حالى كه او از دسترس خواستاران و وصف واصفان در جايگاه ستارهگان است.پس انتخاب بشر كجا و او كجا؟و عقل كجا؟كجا همانند او يافت شود؟آيا مىپنداريد كه جز در خاندان رسول خدا محمّد صلّى اللّه عليه و آله يافت مىشود؟
به خدا سوگند كه خويشتنشان خود آنها را تكذيب كند.اباطيل،آنان را پراكنده نمايد پس به گردنهاى خطرناك و لغزنده گام نهادند كه آنها را به حضيض مىاندازد.خواستند عقلهاى سرگردان بىحاصل و ناقص و آراى گمراهكننده را جايگزين امام كنند و از آن جز دورى نيندوختند.[خدا بكشدشان،چگونه دروغ مىگويند]به راه دشوارى رفتند و دروغ گفتند.به سختى گمراه شدند و به پريشانى افتادند؛زيرا آگاهانه امام را رها كردند. وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ وَ كانُوا مُسْتَبْصِرِينَ؛
«شيطان اعمالشان را در نظرشان بياراست و با اينكه آگاه بودند،ايشان را از راه خدا بازداشت.)[عنكبوت(٢٩)-٣٨]
براى انتخاب خودشان از انتخاب خدا و رسول خدا و خاندان او روى گرداندند با اينكه قرآن به آنان مىگويد:(پروردگار تو هر چه بخواهد مىآفريند و انتخاب به دست آنها نيست.خداوند منزّه و برتر است از شريكهايى كه براى او قرار مىدهند.[قصص(٢٨)-٦٨]و خداوند گرامى فرمود:
(هيچ مرد و زن باايمانى در كارى كه خدا و رسولش حكم كنند از خود اختيارى ندارد.) [احزاب(٣٣)-٣٦]و فرمود:(چه شده؟چگونه داورى مىكنيد؟مگر كتابى داريد كه در آن مىخوانيد؟و هرچه بخواهيد در آن مىيابيد.يا با ما پيمانى بستهايد كه تا روز رستاخيز مىماند؟كه به هرچه حكم كنيد حق با شما باشد.از آنان بپرس كدامشان آن را تضمين مىكند.يا شريكانى دارند؟اگر راست مىگويند شريكان خود را بياورند.)[قلم(٦٨):
٣٦ تا ٤١]و آن گرامى فرمود:(آيا در قرآن نمىانديشند يا قفلهايى بر دلشان است.) [محمّد ص(٤٧):٢٤](يا خداوند بر دلهاشان مهر زده است كه نمىفهمند.) [تفسير آيۀ ٨٧ سورۀ توبه(٩)]يا(گفتند:شنيديم امّا نمىشنوند.بدترين جنبندگان در نزد خدا كر و لالهايى هستند كه نمىانديشند.اگر خدا خيرى در آنها سراغ داشت شنوايشان مىكرد و اگر شنوايشان مىكرد باز سرپيچى كرده و روى مىگرداندند.)[انفال (٨):٢١ تا ٢٣]يا(گفتند:شنيديم امّا مخالفت كرديم.)[بقره(٢):٩٣]
💠بلكه امامت (احسان خدا است كه به هركس بخواهد مىدهد.و خداوند صاحب احسان بزرگ است.) [جمعه(٦٢):٤]
آنان را با انتخاب امام چه كار؟ http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠امام عالمى بىجهالت،نگاهبانى بىهراس و معدن قداست و پاكى و اطاعت و پارسايى و علم و عبادت است.
💠به دعوت رسول گرامى مخصوص بوده و از فرزندان آن مطهّرۀ بتول است.
نه در نسب او جاى سرزنشى است و نه صاحب منزلتى به پاى او مىرسد.
در شرافت از قريش،در بلندمرتبگى از هاشم و در طايفه از رسول گرامى و در رضاى خداوند بزرگ است.
شرافت اشراف و شاخهاى از عبد مناف،اصل علم، عقل كامل،تواناى به پيشوايى،داناى به سياست،واجب الاطاعه،بهپادارندۀ امر خدا،اندرزگوى بندگان خدا و نگهبان دين خدا است.
💠همانا خداوند به پيامبران و امامان-درودهاى خداوند بر آنان-توفيق مىدهد و از گنجينۀ علم و حكمتش به آنان عطا مىكند.چيزى كه به ديگران نمىدهد.تا علمشان بالاتر از علم اهل روزگار شود.چنانكه آن والا فرمود:(آيا آنكه به حقّ هدايت مىكند براى پيروى سزاوارتر است يا كسى كه هدايت نمىكند و خود هدايت مىشود؟شما را چه شده؟چگونه داورى مىكنيد؟)[يونس(١٠):٣٥]و آنجا كه فرمود:(و آنكه به او حكمت داده شود به خير فراوانى دست يافته است.)[بقره(٢):٢٦٩]و سخنش دربارۀ طالوت:
(گفت خداوند او را بر شما برگزيده و به دانش و قدرتش افزوده است.خداوند ملك خويش را به هركس بخواهد مىبخشد.و خداوند گشايشگرى دانا است.)[بقره(٢):
٢٤٧]و آنجا كه به پيامبرش فرمود:(و كتاب و حكمت را بر تو نازل كرد و آنچه را نمىدانستى به تو آموخت و احسان خداوند به تو بزرگ است.)[برگرفته از نساء(٤):
١١٣]و دربارۀ ائمّه كه از خاندان و عترت و نسل پيامبرش-سلام خدا بر آنان- هستند،فرمود:(يا به آنان كه خدا از كرمش بهرهمندشان كرده است حسد مىورزند؟ما به خاندان ابراهيم كتاب و حكمت داديم و حكومت بزرگى در اختيارشان نهاديم.كه كسانى از آنها به آن ايمان آورده و كسانى راه بر آن بستند و آتش فروزان دوزخ به قدر كافى هست.)[نساء(٤):٥٤ و ٥٥]
💠و به راستى وقتى خداوند گرامى بندهاى را براى امور بندگانش انتخاب كرد،سينهاش را براى آن گشايش داده و در قلبش، چشمههاى حكمت را به وديعه مىگذارد.و علم را به او الهام مىكند تا پس از آن از پاسخ پرسشى بازنماند و دربارۀ آن نظر درست را گم نكند.
💠او معصوم،يارى شده و صاحب خير استوارى است كه از گناهان و لغزشها و بدى ايمن است.خداوند آن را به او اختصاص داده تا حجّت رسايش بر بندگان و شاهدش بر آفريدگان باشد.
💠و اين احسان خداوند است كه به هركه بخواهد مىدهد و خداوند است كه صاحب احسان بزرگ است.
آيا آنان بر چنين كارى توانا هستند كه او را انتخاب كنند؟يا منتخب آنان داراى اين صفات هست كه او را مقدّم مىكنند؟گذشتند -به خانۀ خدا سوگند-از حقّ درگذشته و كتاب خدا را به پشت سر انداختند.
گويا كه نمىدانند در حالى كه هدايت و شفا در كتاب خدا است.به كتاب خدا عمل نكرده و از هوسهاشان پيروى كردند.آنگاه خداوند آنان را نكوهيد و دشمنشان داشت و هلاكشان كرده و فرمود:(و آيا گمراهتر از كسى كه پيروى هواى نفس خويش كرده و هيچ هدايت الهى را نپذيرفته،پيدا مىشود؟به راستى خداوند مردم ستمكار را هدايت نمىكند.)[قصص(٢٨):٥٠]و فرمود:(كه مرگ بر آنان و نابود باد اعمالشان.)[محمّد ص(٤٧):٨]و فرمود:نزد خدا و نزد كسانى كه ايمان آوردهاند از جهت ناپسندى بزرگ است.خداوند اينگونه بر دل هر متكبّر بىرحمى مهر مىزند.
[مؤمن(غافر ٤٠):٣٥]و درود و سلام فراوان خداوند بر محمّد و خاندان او.
📚اصول کافی - جلد1، صفحه 437
http://eitaa.com/hafezan_vahy
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در جستجوی خورشید
قسمت دوم
#ویژه_نامه_غدیر_و_مهدویت
http://eitaa.com/hafezan_vahy
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در جستجوی خورشید
قسمت سوم
#ویژه_نامه_غدیر_و_مهدویت
http://eitaa.com/hafezan_vahy
10.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
محبوب نبی🔸 فرمود تنها كسی #سعادتمند است كه علی را در #حیات_و_ممات دوست داشته باشد: «اِنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه»... . #امیر_المؤمنین_علی_علیه_السلام #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 👇👇👇👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖
#آیات_الولایة
[سورهى بروج] [آيهى ٢]
وَ السَّماءِ ذاتِ الْبُرُوجِ
(سوگند به آسمان كه برجها(و كاخهاى باعظمت)دارد.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜المفيد،في كتاب الاختصاص:عن محمّد بن عليّ بن بابويه،قال:
حدّثنا محمّد بن موسى بن المتوكّل،عن محمّد بن أبي عبد اللّه الكوفيّ،عن موسى بن عمران،عن عمّه الحسين بن يزيد،عن عليّ بن سالم عن أبيه،عن سالم بن دينار، عن سعد بن ظريف،عن الأصبغ بن نباتة،قال:سمعت ابن عبّاس يقول:
قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:«ذكر اللّه عزّ و جلّ عبادة،و ذكري عبادة،و ذكر عليّ عبادة،و ذكر الأئمّة من ولده عبادة،و الّذي بعثني بالنّبوّة و جعلني خير البريّة، إنّ وصيّي لأفضل الأوصياء و إنّه لحجّة اللّه على عباده و خليفته على خلقه،و من ولده الأئمّة الهداة بعدي،بهم يحبس اللّه العذاب عن أهل الأرض،و بهم يمسك السّماء أن تقع على الأرض إلاّ بإذنه و بهم يمسك الجبال أن تميد بهم،و بهم يسقي خلقه الغيث،و بهم يخرج النّبات.
أولئك أولياء اللّه حقّا و خلفاؤه ٢صدقا،عدّتهم عدّة الشّهور و هي اثنا عشر شهرا،و عدّتهم عدّة نقباء موسى بن عمران.»
ثمّ تلا عليه الصّلاة و السلام هذه الآية: وَ السَّماءِ ذاتِ الْبُرُوجِ ثمّ قال:«أ تقدّر- يا ابن عبّاس-أنّ اللّه يقسم بالسّماء ذات البروج و يعني به السّماء و بروجها؟!» قلت:يا رسول اللّه فما ذاك؟قال:«أمّا السّماء فأنا،و أمّا البروج فالأئمّة بعدي أوّلهم عليّ و آخرهم المهديّ صلوات اللّه عليهم أجمعين.»
📝شيخ مفيد در كتاب الاختصاص از محمّد بن علىّ بن بابويه آورده كه گويد:
محمّد بن موسى بن متوكّل از محمّد بن ابى عبد اللّه كوفى،از موسى بن عمران،از عمويش حسين بن يزيد،از علىّ بن سالم،از پدرش،از سالم بن دينار،از سعد بن ظريف،از اصبغ بن نباته حديثمان داد كه گفت:شنيدم ابن عبّاس مىگفت:
🕯رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«ذكر خداوند-عزّ و جلّ-عبادت است و ياد من عبادت است و ياد على عبادت است و ياد امامان از فرزندانش عبادت است.
💎سوگند به آنكه مرا به نبوّت برانگيخت و بهترين مخلوقات قرار داد،وصىّ من برترين اوصياى خداست و همانا او حجّت خداوند بر بندگانش و خليفهى او بر خلق است و از فرزندانش امامان هدايتگر بعد از مناند.
🌸بديشان،خداوند عذاب را از اهل زمين مىراند و به سبب آنان،آسمان را-از اينكه بر زمين افتد-نگاه مىدارد؛جز به اذن او و به(ميمنت وجود)آنان،كوهها را نگاه مىدارد كه به حركت درآيند و به(واسطهى) ايشان،بر آفريدگان خويش باران مىبارد و به(خاطر)آنان،گياه مىروياند.
🌙ايشاناند به حق،اولياى خداوند و خلفاى راستين من،شمار ايشان همان تعداد ماههاست كه دوازده ماه است و به شمار نقباى موسى بن عمران.»
🕯سپس(پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلم)اين آيه را تلاوت فرمود:(سوگند به آسمان كه برجها (و كاخهاى باعظمت)دارد)آنگاه افزود:«ابن عبّاس!آيا چنين مىپندارى كه خداوند به آسمان داراى برجها سوگند ياد كند و منظورش همان آسمان و برجهاى آن باشد؟!» عرض كردم:يا رسول اللّه،پس(معنى آن)چيست؟
♥️فرمود:«آسمان منام و برجها امامان بعد از مناند.اوّلينشان على و آخرينشان مهدى است.صلوات اللّه عليهم اجمعين.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 501
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
http://eitaa.com/hafezan_vahy
وصال مهدوی با صراط غدیر 2.mp3
4.24M
💠 به مناسبت #عید_غدیر
🔰 سلسله صوت های #وصال_مهدی_با_صراط_غدیر 2
🎬 قسمت 2️⃣ از 8️⃣
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت
👌 با نشر این صوت ها، هم برای #غدیر کار کنید هم #مهدویت
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
http://eitaa.com/hafezan_vahy