فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهه ماندن آقای رئیسی در قوه قضاییه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش ایت الله رییسی به شعار
ابراهیم بت شکن
⭕️آغازه پروژه تخریب رئیسی در "ایران اینترنشنال"
با موضوع اینکه «اگر اینها بیایند اینستاگرام فیلتر خواهد شد!»
به راستی توپخانه دشمن کدام سو را میکوبد؟!
#انتخابات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یادمون بیاد رییسی به روحانی و لاریجانی غذای معمولی داده بود (نه اون غذای شاهانه ای که همیشه میخورن) بعد لاریجانی به اون غذا گفت اطعام مساکین و روحانی هم گفت غذای هیئت بوده اما در انتها آقای رییسی گفتند شام هیئتی هم باشه تبرکه، برای امام حسینه !
اینجا دو تا تفکر داریم روحانی و لاریجانی که عین هم هستن و همیشه عادت به خرج گذاشتن رو دست بیت المال دارن و یک تفکر که حتی رییس قوه مجریه و مقننه براش هیچ فرقی با مردم عادی نداره و حواسش به استفاده از بیت المال هست .
پ.ن:ببینید کدوم تفکر به درد مردم میخوره به همون رای بدید.
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آماده شویم برای طلوع خورشید عظمای ولایت [ظهور امام مهدی (عج)]
دکتر سعید محمد حرف و گفتمان نهایی خود برای انتخابات را بصورت صریح توضیح دادند.
اهمیت مهم تابع ولایت فقیه بودن از زبان دکتر محمد
اگه امروز متعرض بشیم در آن روز(ظهور )هم متعرض میشیم
#انتخابات
#انتخابات_1400
#سعید_محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکانسی از عمروعاص در فیلم امام علی(ع):
ابایزید! برای فرار از بدنامی توطئه به منبر برو و مردم را وادار به دعا کن؛ همه چیز را به گردن خدا بیاندازید!!!
جهانگیری: برای کاهش قیمتها دعا کنید!
زنگنه: قیمت دست خداست!
روحانی: برجام را خدا آورد!
دولتی که از حیلههای عمروعاص برای فریب مردم استفاده میکنه، دوباره کاندید ریاست جمهوری شده!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای لاریجانی را بهتر بشناسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا میگیم لاریجانی کپی برابر اصل روحانیه!
تذکر رهبر انقلاب به لاریجانی در زمان ریاست مجلس بخاطر انداختن مشکلات به گردن دیگران!
🗳نگاهی به کنش رسانهای این روزهای رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰
✍️معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه
🔻«کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد خوردن استارت آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانهها را شاهد هستیم.
1️⃣«بزن زیر میز به هر قیمتی»: این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسوولیت داشته و دیکته نوشتهشدهای دارند، مورد استفاده قرار میگیرد. آنها برای #پرت_سازی_حواس افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاستها، ساختارها و .. حمله میکنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشتهای مردم دارند. اینها میگویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینهتراشی کرد و بهترین راه زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژستهای مردمی است.
2️⃣«فقط ما خوبیم»: این گروه خود را وامدار و مالک کشور میدانند و هر کسی غیر خودشان را #نفی میکنند. این گروه درباره حمایتهای قبلی خود از کاندیداها و خروجیهایی که داشته است، هیچ توضیحی نمیدهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همهچیز از دست خواهد رفت میکوبند.
3️⃣«رقیب هراسها»: این گروه بیشتر از برچسبزنی و پیشبینیهای هراسانگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلالها بهره میبرند. این گروه بهخوبی میدانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب میشود مخصوصا اگر این حس #ترس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی میکنند.
4️⃣«ما و مردم؛ آنها و نظام»: این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسبزنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار میدهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برای حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت میکنند. این گروه بهظاهر با شعارهای فریبنده خود را مردمی معرفی میکنند و هر کسی مقابل آنها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده میکنند.
5️⃣«میتوانستیم؛ اما نگذاشتند»: گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شدهاند آنها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره میبرند. #سایه_نمایی و نداشتن اختیارات قانونی و ... شاهبیت سخنان این دسته است.
6️⃣«تکرارکنندگان بیاثری»: این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی میکنند القا کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همهچیز نمایشی و فرمایشی است. این گزارهها با تکرار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهند.
7️⃣مبهم گویان: این گروه جز ترسیم دره عمیق کمکاری قبلیها، همواره درباره خود، جریان و برنامههایشان مبهم و کلی سخن میگویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آنها برای حل مشکلات نمیشوند چراکه اساسا برنامهای ندارند. اینها ضعفها را بهقدری بلند فریاد میزنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم میشود.
💠قطعا گروههای دیگری نیز هستند که به مرور و انتخاباتی شدن بیشتر فضا، درباره آنها خواهیم گفت اما مخاطب باید بداند اساسا در #پروپاگاندا یا #تبلیغات_سیاسی اغلب اوقات، واقعیتها بهطور #گزینشی بیان و بازنمایی میشوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری #احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند.
◀️این سلسله یادداشتها ادامه خواهد داشت.
@asrehooshmandi
⭕️اخبار را وزنکشی کنید
🔺هیچ خبری خنثی یا بیطرف نیست.
🔺عقبه رسانه را بشناسیم تا با «ایدئولوژی» و «منبع مالی» اثرگذار در خبر منتشر شده آشنا شویم.
🔺برای مواجهه فعالانه با اخبار، تقویت تفکر انتقادی و بالا بردن توانایی تجزیه و تحلیل برایمان اولویت داشته باشد.
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای
#آموزش_عمومی_سواد_رسانهای
@asrehooshmandi
🔻قبل از تصمیم درباره خبر به این سه سوال در ذهن خود پاسخ دهید:
◀️چه کسی گفته و ارسال کرده
◀️چه ارزش و دیدگاهی جاسازی شده
◀️چه بخشی از واقعیت حذف و چه بخشی برجسته سازی شده
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi