eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.4هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آماده شویم برای طلوع خورشید عظمای ولایت [ظهور امام مهدی (عج)] دکتر سعید محمد حرف و گفتمان نهایی خود برای انتخابات را بصورت صریح توضیح دادند. اهمیت مهم تابع ولایت فقیه بودن از زبان دکتر محمد اگه امروز متعرض بشیم در آن روز(ظهور )هم‌ متعرض میشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکانسی از عمروعاص در فیلم امام علی(ع): ابایزید! برای فرار از بدنامی توطئه به منبر برو و مردم را وادار به دعا کن؛ همه چیز را به گردن خدا بیاندازید!!! جهانگیری: برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید! زنگنه: قیمت دست خداست! روحانی: برجام را خدا آورد! دولتی که از حیله‌های عمروعاص برای فریب مردم استفاده می‌کنه، دوباره کاندید ریاست جمهوری شده!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا میگیم لاریجانی کپی برابر اصل روحانیه! تذکر رهبر انقلاب به لاریجانی در زمان ریاست مجلس بخاطر انداختن مشکلات به گردن دیگران!
🗳نگاهی به کنش رسانه‌ای این روزهای رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰ ✍️معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه 🔻«کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد خوردن استارت آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانه‌ها را شاهد هستیم. 1️⃣«بزن زیر میز به هر قیمتی»: این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسوولیت داشته و دیکته نوشته‌شده‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها برای افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاست‌ها، ساختارها و .. حمله می‌کنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشت‌های مردم دارند. این‌ها می‌گویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینه‌تراشی کرد و بهترین راه زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژست‌های مردمی است. 2️⃣«فقط ما خوبیم»: این گروه خود را وامدار و مالک کشور می‌دانند و هر کسی غیر خودشان را می‌کنند. این گروه درباره حمایت‌های قبلی خود از کاندیداها و خروجی‌هایی که داشته است، هیچ توضیحی نمی‌دهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همه‌چیز از دست خواهد رفت می‌کوبند. 3️⃣«رقیب هراس‌ها»: این گروه بیشتر از برچسب‌زنی و پیش‌بینی‌های هراس‌انگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلال‌ها بهره می‌برند. این گروه به‌خوبی می‌دانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب می‌شود مخصوصا اگر این حس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی می‌کنند. 4️⃣«ما و مردم؛ آن‌ها و نظام»: این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسب‌زنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار می‌دهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برای حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت می‌کنند. این گروه به‌ظاهر با شعارهای فریبنده خود را مردمی معرفی می‌کنند و هر کسی مقابل آن‌ها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده می‌کنند. 5️⃣«می‌توانستیم؛ اما نگذاشتند»: گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شده‌اند آن‌ها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره می‌برند. و نداشتن اختیارات قانونی و ... شاه‌بیت سخنان این دسته است. 6️⃣«تکرارکنندگان بی‌اثری»: این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی می‌کنند القا کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همه‌چیز نمایشی و فرمایشی است. این گزاره‌ها با تکرار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 7️⃣مبهم گویان: این گروه جز ترسیم دره عمیق کم‌کاری قبلی‌ها، همواره درباره خود، جریان و برنامه‌هایشان مبهم و کلی سخن می‌گویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آن‌ها برای حل مشکلات نمی‌شوند چراکه اساسا برنامه‌ای ندارند. این‌ها ضعف‌ها را به‌قدری بلند فریاد می‌زنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم می‌شود. 💠قطعا گروه‌های دیگری نیز هستند که به مرور و انتخاباتی شدن بیشتر فضا، درباره آن‌ها خواهیم گفت اما مخاطب باید بداند اساسا در یا اغلب اوقات، واقعیت‌ها به‌طور بیان و بازنمایی می‌شوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند. ◀️این سلسله یادداشت‌ها ادامه خواهد داشت. @asrehooshmandi
⭕️اخبار را وزن‌کشی کنید 🔺هیچ خبری خنثی یا بی‌طرف نیست. 🔺عقبه رسانه را بشناسیم تا با «ایدئولوژی» و «منبع مالی» اثرگذار در خبر منتشر شده آشنا شویم. 🔺برای مواجهه فعالانه با اخبار، تقویت تفکر انتقادی و بالا بردن توانایی تجزیه و تحلیل برایمان اولویت داشته باشد. ✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
🔻قبل از تصمیم درباره خبر به این سه سوال در ذهن خود پاسخ دهید: ◀️چه کسی گفته و ارسال کرده ◀️چه ارزش و دیدگاهی جاسازی شده ◀️چه بخشی از واقعیت حذف و چه بخشی برجسته سازی شده ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
💢چطور در فضای مجازی شایعه را از واقعیت تشخیص دهیم؟ 🔹سه عنصر ، و را در محتواهای رسانه‌ای بررسی کنید. 🔹فراموش نکنیم هرگاه موضوعی باشد و درباره آن وجود داشته باشد، احتمال ساخت و انتشار شایعه را افزایش می دهد. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
✍️نگاهی به برخی تکنیک‌های انتخاباتی 🎯تکنیک نامزد پوششی (Anti shock) در این روش سعی می‌شود با ورود دو فرد از یک جریان سیاسی به گود رقابت انتخاباتی و کناره گیری وی در واپسین لحظات، آرای بیشتری را در سبد فرد مورد نظر سرازیر کرد. 🎯تکنیک دره عمیق (Deep valley) با به کارگیری تکنیک "دره عمیق" می‌توان به تخریب گسترده مسوولان قبلی پرداخت. به عبارت دیگر یک نامزد می‌تواند نتیجه اقدامات قبلی ها را به دره‌ای عمیق و غیر قابل جبران برای اذهان عمومی تبدیل کند تا بر عدم توانایی‌های خود خط بطلانی بکشد. 🎯تکنیک شکستن آرا در این تکنیک برنامه ریزی‌های دقیق و همه جانبه ای صورت می‌گیرد تا در مسیر دوقطبی سازی کاذب، برای خود مخالف سازی کنیم و پس از آن که اکثریت جامعه را دچار شوک احساسی کردیم (مظلوم نمایی) و مستقیم و غیرمستقیم آرای مردم را به سمت خود سرازیر می‌نماییم. 🎯تکنیک سایه تکنیک "سایه" یکی از متداول ترین و قدیمی ترین تکنیک‌های انتخاباتی محسوب می‌شود که در آن یک نامزد با دیدارهای مکرر و تبادل نظر با یک فرد خاص یا یک جریان سیاسی فراگیر، خود را به آن جریان یا فرد خاص منتسب می‌کند و با این روش وی صاحب آرای تمامی طرفداران آن فرد یا جریان سیاسی خاص می‌شود. 🎯تکنیک دشمن فرضی (Virtual enemy) این روش نیز مشابه تکنیک "شکستن آرا" است و تنها از آن جهت تغییر کرده که موضوعات خاص و به روز را در مسیر خود قرار می‌دهد تا با بیشترین آرا مواجه شود؛ مانند : "مباحث مربوط به زنان و حقوق اجتماعی آنان" ، "حقوق بشر" ، "آزادی زندانیان" و ... @asrehooshmandi
⭕️نگاهی به یک تکنیک رسانه‌ای که می‌تواند نظر ما را در انتخابات تغییر دهد و القای آنچه نیست! 🌀براي زنده نگه داشتن اثر يك پيام با تكرار زمان بندي شده،سعي می‌کنند اين موضوع تا زماني كه موردنياز هست زنده بماند. در اين روش با تكرار پيام، سعي در القاي مقصودي معين و جا انداختن پيامي در ذهن مخاطب دارند. 🌀روش تكرار از قواعد خاصي پيروي می‌کند زيرا فاصله‌های تكرار، نبايد چنان دراز باشد كه سبب محوشدن آثار قبلي شده و نه چندان كوتاه باشد كه ملال‌انگیز و خسته‌کننده شود. 🌀تكرار مثل ضربه‌های پياپي چكش است كه سرانجام ميخ را می‌کوبد و به داخل می‌راند. بنابراين فرستنده پيام اميدوار است كه اين شكلي از ضربه زدن مداوم، باعث دريافت نكات پيام شود. گزاره‌های: ◀️رأی دادن ما فایده‌ای ندارد. ◀️انتخابات فرمایشی است و نه رقابتی؛رأی‌گیری معنی ندارد. ◀️اگر فلان فرد یا جریان رأی بیاورند، کشور نابود می‌شود. ◀️ما می‌توانستیم اما نگذاشتند. و...از نمونه‌هایی است که با استفاده از تکنیک و البته هم‌افزایی رسانه‌ای،باهدف مهندسی افکار عمومی در زمینه انتخابات به کار گرفته می‌شود. ✍️معصومه نصیری_مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
⭕️ساده نگری ممنوع قانون ، و سپس را فراموش نکنیم. زودباوری و ساده نگری پاشنه آشیل مخاطبان در فضای مجازی است. این دسته مخاطبان، زودتر احساساتی شده و کمتر راستی آزمایی میکنند. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi