eitaa logo
کانال استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
کانال رسمی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق درک سحر های ماه خدا ورسیدن به مقام قدسی سحرخیزان روز یکشنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت همراه باخیرات وبرکات ومغفرت الهی یاذلاجلال والااکرام *سحرخیزی وبرکات سحردرسیر کمالیه انسان درماه مبارک رمضان* *فضیلت خوردن سحری* سحرى خوردن، و آن را ترک نکردن گرچه به خوردن يک خرماى خشک، يا نوشيدن شربتى از آب باشد و بهترين سحری‌ها سويق يعنى قاووت و خرماست. و در خبر وارد شده كه خدا و فرشتگان صلوات می‌فرستند بر آن‌هايى كه در سحرها استغفار می‌كنند و سحرى می‌خورند. *خواندن سوره اناانزلنا هنگام سحر* هنگام خوردن سحرى سوره «انّا انزلناه» را بخواند، كه هركه اين سوره مبارک را هنگام افطار كردن و سحرى خوردن بخواند، در فاصله بين اين دو زمان ثواب كسى را دارد كه در راه خدا در خون خود غلطيده است. *توجه به ادعیه واذکاروارده درسحر* بخواند در سحرهای ماه مبارک دعاى عظیم الشأنى را که از حضرت امام رضا علیه السّلام نقل شده که فرموده‏‌اند این دعایى است که حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام در سحرهاى ماه رمضان می‌ خواندند: ▫️ **اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ بَهَائِکَ بِأَبْهَاهُ وَ کُلُّ بَهَائِکَ بَهِیٌّ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِبَهَائِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَمَالِکَ بِأَجْمَلِهِ وَ کُلُّ جَمَالِکَ* *توجه به مفاهیم دعای ابوحمزه ثمالی* در مصباح شیخ است که روایت کرده ابو حمزه ثمالى که حضرت امام زین العابدین علیه السّلام در ماه رمضان بیشتر از شب را نماز می‌‏کرد و چون سحر می‌‏شد این دعا را می‌خواند: *إِلَهِی لا تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ وَ لا تَمْکُرْ بِی فِی حِیلَتِکَ مِنْ أَیْنَ لِیَ الْخَیْرُ یَا رَبِّ وَ لا یُوجَدُ إِلا مِنْ عِنْدِکَ وَ مِنْ أَیْنَ لِیَ النَّجَاةُ* وَ ....... و نيز شيخ فرموده كه در سحر اين دعا را می‌خوانی: *يا عُدَّتي في كُرْبَتي، وَيا صاحِبي في شِدَّتي، وَيا وَلِيّي في نِعْمَتي، وَيا غايَتي في رَغْبَتي، اَنْتَ السّاتِرُ عَوْرَتي، وَالْمُؤْمِنُ رَوْعَتي، وَالْمُقيلُ عَثْرَتي، فَاغْفِرْ لي خَطيئَتي، اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ خُشُوعَ الاْيمانِ قَبْلَ* ..... *توجه به دعای شریف ادریس درسحر* می‌خوانی دعای ادريس را كه شيخ صدوق و سیّد بن طاووس روايت كرده‌اند و طالب آن رجوع به مصباح يا اقبال نمايد. می‌خوانی اين دعا را كه مختصرترين دعاهای سحر است و در اقبال است: *يا مَفْزَعي عِنْدَ كُرْبَتي، وَيا غَوْثي عِنْدَ شِدَّتي، اِلَيْكَ فَزِعْتُ، وَبِكَ اسْتَغَثْتُ، وَبِكَ لُذْتُ لا اَلُوذُ بِسِواكَ، وَلا اَطْلُبُ الْفَرَجَ اِلاّ مِنْكَ، فَاَغِثْني وَفَرِّجْ عَنّي يا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسيرَ، وَيَعْفُو عَنِ الْكَثيرِ، اِقْبَلْ مِنِّي الْيَسيرَ، وَاعْفُ عَنِّي الْكَثيرَ، اِنَّكَ اَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ، اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ ايماناً تُباشِرُبِهِ قَلْبي، وَيَقيناً حَتّي اَعْلَمَ اَنَّهُ لَنْ يُصيَبني اِلاّ ما كَتَبْتَ لي، وَرَضِّني مِنَ الْعَيْشِ بِما قَسَمْتَ لي، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. يا عُدَّتي في كُرْبَتي، وَيا صاحِبي في شِدَّتي، *ممارست وتوجه به تسبیحات وارده درسحر* *سبْحَانَ مَنْ یَعْلَمُ جَوَارِحَ الْقُلُوبِ سُبْحَانَ مَنْ یُحْصِی عَدَدَ الذُّنُوبِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَخْفَى عَلَیْهِ خَافِیَةٌ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ سُبْحَانَ الرَّبِّ الْوَدُودِ سُبْحَانَ الْفَرْدِ الْوِتْرِ سُبْحَانَ الْعَظِیمِ الْأَعْظَمِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَعْتَدِی عَلَى أَهْلِ مَمْلَکَتِهِ سُبْحَانَ مَنْ لا یُؤَاخِذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَلْوَانِ الْعَذَابِ سُبْحَانَ الْحَنَّانِ الْمَنَّانِ سُبْحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِیمِ سُبْحَانَ الْجَبَّارِ الْجَوَادِ سُبْحَانَ الْکَرِیمِ الْحَلِیمِ سُبْحَانَ الْبَصِیرِ الْعَلِیمِ سُبْحَانَ الْبَصِیرِ الْوَاسِعِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِقْبَالِ النَّهَارِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِدْبَارِ النَّهَارِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِدْبَارِ اللَّیْلِ وَ إِقْبَالِ النَّهَارِ [سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِقْبَالِ النَّهَارِ وَ إِدْبَارِ اللَّیْلِ *تهجد ونمازشب درسحر* و بدان که علما فرموده‏‌اند که اگر نیّت روزه را بعد از خوردن سحری بکند بهتر است و از اوّل شب تا به آخر شب می‌توان نیّت کرد و همین که می‌داند و قصد دارد که فردا از براى خدا روزه بگیرد و امساک از مفطرات کند بس است و شایسته است که در سحرها نماز شب را ترک نکند و تهجّد به عمل آورد. اقبال الاعمال سیدبن طاووس دعای ابوحمزه ثمالی *التماس دعا* https://eitaa.com/haj_razavi
خدایا سایه اش را تا ظهور دولت مهدی ودرکنار آن منجی قافله بشریت محفوظ دار https://eitaa.com/haj_razavi
یاد شهید محمد حسین فهمیده ها بخیر آنها که با جانفشانیشان درلحظه ها ی حساس خلق شبه معجزه کردن واز امام راحل عظیم الشان مدال گرفتند بهشت زهرا کنار مرقد والدین شهید ۱۳ساله محمد حسین فهمیده که با بستن نارنجک به کمر درخرمشهر زیر تانک دشمن رفت وماشین جنگی دشمن بعث را متوقف نمود https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق فهم وبصیرت جبهه حق ازباطل وپرهیز ازپیروی شیطان در ون وبرون روز سه شنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمربابرکت وعاقبت بخیری دردنیا وآخرت یاالرحم الراحمین *کامل پنداریِ خویش و بهتر دانستن خود از دیگران ، بدترین بیماریِ آدمی* *بیماری روحی بشر* از جملۀ مهلک ترین بیماری های روحی بشر ، کامل پنداری خویش و بهتر دانستن خود از دیگران است . این بیماری به طور غالب در بستر خودشیفتگی شکل می گیرد و رشد می کند و تباهی ها به بار می آورد . در نظر چنین انسان هایی ، آن چه از ایشان صادر می شود ، و هر کار و رفتار ، بهترین و زیباترین ، و خالی از نادرستی و کاستی است ؛ به تعبیر قرآن کریم *أَفَمَن زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًًا* آیا کسی که کردار بدش در نظرش آراسته شد و آن را نیکو دید همانند کسی است که چنین نیست ؟ *انانیت عزازیل* این بیماری ، همان است که عزازیل را به ابلیس بَدَل کرد و او را با همۀ پیشینۀ عبادتش در جایگاهِ طرد و لعن الهی نشاند و به شیطنت دائمی و محرومیت ابدی گرفتار ساخت . ابلیس از سرِ اَنانیت ، خود را از آدم بهتر خواند و تکبّر ورزید و به تباهی رفت . در آیات مبین خداوند آمده است : *قَالَ أَنَا خَیرٌ مِنهُ خَلَقتَنِی مِن نَارٍ وَ خَلَقتَهُ مِن طِینٍ . قَالَ فَاهبِط مِنهَا فَمَا یَکُونُ لَکَ أَن تَتَکَبَّرَ فِیهَا فَاخرُج إنَّکَ مِنَ الصَّاغِرِینَ* *شیطان ازخوارشدگان* گفت : من از او بهترم . مرا از آتشی آفریدی و او را از گِل آفریدی . فرمود : از آن مقام فرو شو ، تو را نرسد که در آن جایگاه تکبّر نمایی . پس بیرون شو که تو از خوار شدگانی . همچنین در کلام مبین حق آمده است : *« قَالَ فَاخرُج مِنهَا فَإِنَّکَ رَجِیمٌ . وَ إِنَّ عَلَیکَ لَعنَتِی إِلَی یَومِ الدِّینِ »* گفت : پس ، از آن مقام بیرون شو ، که تو رانده ای . و تا روز جزا دور باد از رحمت من بر تو باد . *تلاش ابلیس* همۀ تلاش ابلیس بر آن است که آدمیان را به بیماری خود مبتلا سازدو در جایگاه اَنانیت ، کامل پنداریِ خویش ، تکبّر و گردنفرازی و گردنکشی قرار دهد و تباه سازد ، چنان که امیرمؤمنان علی (ع) در خطبۀ قاصعه بدان اشاره کرده است : *فَاحذَرُوا عِبَادَ اللهِ أَن یُعدِیَکُم بِدَائِهِ ، وَ أَن یُجلَبَ بِخَیلِهِ وَ رَجِلِهِ* پس بندگان خدا ! بپرهیزید از این که شیطان شما را به بیماری خود مبتلا گرداند ، و با بانگِ خویش برانگیزانَد ، و سوارگان و پیادگان خود را بر سرِ شما کشانَد . *خودشیفتگی انسان* کامل پنداری و خود برتر بینی در هر شکل آن ویران کنندۀ انسانیت انسان و به تباهی بَرَندۀ اوست ، چنان که در آموزه های امام علی (ع) آمده است : *مَا أَضَرَّ المَحَاسِنَ کَالعُجبِ* هیچ چیز مانند خود شیفتگی به خوبی ها زیان نمی رساند . *العُجبُ هَلَاکٌ* خود شیفتگی مایۀ هلاکت است . *کامل پنداری درانسان* من از نژاد برترم ، گوهر من والاتر است ، من نجات یافته و بهشتی ام ، دانشی چون دانش من نیست ، من عقل کل ام ؛ و هر نوع دیگری از کامل پنداری و خود برتر بینی دامی است پهن شده از سوی شیطان و فرصتی نیک برای آن سرکردۀ سپاهیان جهل تا آدمی را در دام خود گیرد و همسان خویش سازد و به نابودی کشانَد . امام علی (ع) در عهدنامۀ مالک اشتر در این باره چنین هشدار داده است : *« إِِیَّاکَ وَ الإِعجَابَ بِنَفسِکَ ، وَ الثِّقَةَ بِمَا یُعجِبُکَ مِنهَا ، وَ حُبَّ الإِطرَاءِ ؛ فَإِنَّ ذلِکَ مِن أَوثَقِ فُرَصِ الشَّیطَانِ فِی نَفسِهِ لِیَمحَقَ مَا یَکُونُ مِن إِحسَانِ المُحسِنِینَ* . تو را سخت پرهیز می دهم از خود شیفتگی ، و اطمینان کردن به چیزی که به خود شیفتگی ات وا می دارد ، و از دوست داشتن چرب زبانی و ستایش ، زیرا چنان حالتی از استوارترین فرصت های شیطان در درون خودش است ، برای این که هر کار نیکی را که نیکوکار کرده است از میان بردارد . *خودشیفتگی یاحماقت* خود شیفتگی ، کامل پنداریِ خویش و بهتر دانستن خود از دیگران ، نشانۀ عقل و کمال نیست ، بلکه ظهور آشکار نابخردی و حماقت آدمی است ، چنان که در هشدارهای امیرمؤمنان علی (ع) آمده است : *العُجبُ عُنوَانُ الحِمَاقَةِ* . خود شیفتگی نشانۀ حماقت است . *بیماری کامل پنداشتن خویش* ای انسان ای متکبّر در جان و روح ! ای گردنفراز ! بدان که هیچ بیماری و دردی بدتر از کامل پنداشتن خود نیست . در پی درمانِ این مهلک ترین بیماری بر آ ، https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ «حول حالنا به ظهور الحجه» 🔶کانال استاد سید جلال رضوی همدانی @haj_razavi🇮🇷
*. اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم* *ز باغ‌ای باغبان ما را همی بوی بهار آید* *کلید باغ ما را ده که فردامان به کار آید* *کلید باغ را فردا هزاران خواستار آید* *تو لختی صبر کن چندان که قمری بر چنار آید* *باسلام وادب خدمت همه عزیزان باعزت وتبریک فرارسیدن رستاخیز طبیعت وآمدن فصل بهار وتقارن آن بابهار قرآن وتوفیق روزافزون در بندگی وفهم مراتب تعبد وعبودیت* آغازین روز سال نو برای همه بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت ومغفرت واسعه الهی *یاحی یاقیوم* عیدسعیدباستانی ازمنظر تاریخ وروایات اسلامی* *نوروز, پیش از اسلام* پیش از اسلام, نخستین روز بهار را عید و جشن ملى به شمار مىآوردند و از آن به ((عید باستانى)) یاد مى کردند. *پیمان یکتاپرستی* نوروز, روزى است که خداوند از بندگانش پیمان هایى گرفت که تنها خداى یکتا را بپرستند, و براى او همتا قرار ندهند, و ایمان به رسولان و حجت هاى خدا و امامان(ع) بیاورند, *کشتی نوح* و روزى است که کشتى نوح(ع) بر کوه جودى نشست وازحوادث تلخ وسختیهایی که بر حضرت نوح وامتش گذشت عبورکردن . *شکستن بتهاتوسط ابراهیم خلیل* و نیز از آن حضرت نقل شده است که فرمود: نوروز همان روزى است که ابراهیم خلیل(ع) بت هاى قومش را ـ که در آن روز براى شرکت در مراسم جشن از شهر خارج شده بودند ـ شکست. *حادثه شگفت زنده شدن هزاران نفر از بنى اسرائیل* بنابر همان روایت امام صادق(ع), حادثه شگفت زنده شدن هزاران نفر از بنى اسرائیل قبل از اسلام ـ به فرمان خدا که در آیه 243 بقره به آن اشاره شده است ـ در نوروز رخ داده است: که در یکى از شهرهاى شام, بر اثر رواج بیمارى طاعون, بسیارى مردند. *حوادث تاریخی درنوروز* نوروز روزى است که: 1ـ جبرئیل بر پیامبر نازل شد; 2ـ پیامبر(ص), على(ع) را بر دوش خود گرفت, تا على(ع) بت هاى قریش را از بالاى خانه کعبه فرو ریزد. هم چنین ابراهیم(ع) در چنین روزى بت ها را شکست; 3ـ پیامبر(ص) به اصحاب خود امر کرد (در روز غدیر خم) با على(ع) به عنوان امیرمومنان, بیعت کنند; 4ـ پیامبر(ص) على(ع) را به ((وادى جنیان)) فرستاد, تا از آنها در پذیرش اسلام وپیامبر(ص) بیعت بگیرد; 5 ـ در چنین روزى (بعد از مرگ عثمان) براى خلافت حضرت على(ع) بیعتى دوباره شد; 6ـ در چنین روزى على(ع) (در عصر خلافتش) در جنگ نهروان بر خوارج پیروز شد, و مخدج ذوالثدیه (سردمدار خوارج) را کشت 7ـ در چنین روزى قائم ما (عج) و صاحب امر از پرده غیب, آشکار مى شود 8ـ در چنین روزى قائم ما (عج) بر دجال (طاغوت خودکامه عصر) پیروز مى گردد, و او را در میدان کناسه کوفه به دار مى کشد 9ـ هیچ نوروزى بر ما نمى گذرد, مگر این که ما در آن روز امید فرج قائم(عج) را داریم, زیرا آن روز, از روزهاى ما و از روزهاى شیعیان ما است, عجم ها آن را پاس داشتند, ولى شما (عرب ها) آن را تباه ساختید)). چنان که گفته آمد پدیدار شدن نه رخداد بسیار بزرگ, پس از ظهور اسلام موجب عظمت و پاسداشت نوروز شده است. نگاه علامه مجلسی به نوروز باستانی نوروز را بر اساس روایات ستوده است, و در بیش از بیست مورد در بحارالانوار از ستایش آن سخن به میان آورده است و پس از ذکر روایت معارض امام کاظم(ع) ـ که بیش از این ذکر شد ـ مى نویسد: ((روایتى که از امام کاظم(ع) نقل شده, با روایت معلى بن خنیس, مخالف و معارض است, ولى احادیث معلى بن خنیس در بین اصحاب قوىتر و مشهورتر است, و ممکن است روایت منسوب به امام کاظم(ع) از روى تقیه بوده, زیرا حدیث معلى مشتمل بر امورى است که از موارد تقیه است (مانند این که فرمود: عجم ها عظمت و احترام نوروز را رعایت کردند, ولى شما عرب ها, آن را تباه ساختید یا مسإله مطرح کردن قائم(عج) و...) از این رو تبرک جویى به نوروز در عصر خلفا در شهرهاى غیر شیعیان, به دلیل تقیه انجام نمى شد, یا این که منظور از نوروزى که در حدیث معلى بن خنیس آمده, غیر از نوروزى است که در حدیث امام کاظم(ع) آمده است. *نوروز در ترازوى نقد* در مجموع مى توان گفت روایاتى که در شإن نوروز, از امامان معصوم(ع) به ما رسیده, متعارض است; یعنى بعضى از روایات, آن را ستوده اند و بعضى (مثل روایت مذکور از امام کاظم, علیه السلام) آن را بازمانده دوران جاهلیت دانسته اند که اسلام آن را محو کرده است, ولى بعد از کند و کاو همه جانبه مى توان چنین نتیجه گرفت که: 1ـ روایات در تإیید و ستایش نوروز بیشتر از روایت یا روایات سرزنش گونه است. 2ـ سیره علماى بزرگ و مراجع تقلید, در شإن نوروز, بیانگر آن است که نوروز, از روزهاى برجسته و مبارک است پبحار, ج59, ص141. بحار, ج59, ص92 انبیإ,آیه58 تفسیر مجمع البیان, تفسیر قرطبى و آلوسى, تفسیر روح البیان, ذیل آیه 243 بقره. بهجه الامال, ج7, ص48 اصول کافى, ج1, ص512 التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜صله رحم⚜ ✨هرچه از دنيا وآخرت ميخواهيداينجاهست✨ 🌸اثرات صله رحم (ارتباط با خویشاوندان)🌸 ١- مال را رشد ميدهد. ٢- عمل ها را پاك ميكند. ٣- بلا را دفع ميكند. ٤- حساب را آسان ميكند. ٥- از گناهان حفظ ميكند. ٦- انسان رانزد اهل وعيال محبوب كند. ٧- دشمن را ذليل ميكند. ٨- خلق را نيكو كند. ٩- اجل را دور كند ،گاهي عمر سه ساله را تا سي سال افزايش دهد. ١٠- براي هر قدم جهت صله رحم چهل هزار حسنه نوشته شود. 📚 سراج الشيعة ص١٨
السلام علیک یا الکبری سلام بر آن بانوی خردمند مظهر رحمت واسعه الهی مادر ، فخر زنان عالم افتخار اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین. روز دهم ماه مبارک رمضان روز ارتحال برسالت حضرت خاتم انبیاء علیهم السلام بزرگ حامی رسول الله صلوات علیه و آله وسلم در عسرت و تنهایی حضرت سلام الله علیها را به عموم خردمندان و خداباوران اهل خصوصا یگانه یادگارش عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت می گویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا