بسم الله الرحمن الرحیم
💥إنا ١💥
💥أنزلناه ٢💥
💥فی ٣💥
💥ليلة ٤💥
💥القدر ٥💥
💥وما ٦💥
💥أدراك ٧💥
💥ما ٨💥
💥ليلة ٩💥
💥القدر ١٠💥
💥ليلة ١١💥
💥القدر ١٢💥
💥خير ١٣💥
💥من ١۴💥
💥الف ١۵💥
💥شهر ١۶💥
💥تنزل ١٧💥
💥الملائكة ١٨💥
💥والروح ١٩💥
💥فيها ٢٠💥
💥بإذن ٢١💥
💥ربهم ٢٢💥
💥من ٢۳💥
💥كل ٢۴💥
💥أمر ٢۵💥
💥سلام ٢۶💥
💥هی ٢٧💥
💥حتى ٢٨💥
💥مطلع ٢٩💥
💥الفجر ٣٠💥
📌سوره «القدر» دارای ٣٠ كلمه است به تعداد جزءهای قرآن !
📌و تعداد حروف این سوره ١١٤ است به اندازه ی تعداد سوره های قرآن كريم !
📌فقط خدا ارزش این سوره و این شب را می داند و بس ، قدر قدر قرآن را بدانیم
🔴فضیلت خواندن سوره قدر🔴
🔶️امام صادق علیه السلام :🔶️
🔻هر کس سوره قدر رادر یکی از نمازهای واجب قرائت کند منادی ندا میدهد : ای بنده خدا ؛ خداوند گناهان گذشته تو را آمرزید پس اعمالت را از سر گیر.🔺️
🔶️امام رضا علیه السلام :🔶️
🔻هر مؤمنی که هنگام وضو گرفتن سوره قدر را بخواند از گناهانش خارج می شود مانند آن روزی که از مادر متولد شده است.🔺️
🔶️امام صادق عليه السلام :🔶️
🔻هرکس سوره قدر را بر آبی بخواند واز آن بنوشد خداوند نوری در چشمان او قرار دهد.🔺️
🔶️امام صادق عليه السلام :🔶️
🔻هرکس سوره قدر راهنگام خواب یازده مرتبه بخواند خداوند یازده فرشته را مآمور میکند تا او را از شر هر شیطانی حفظ نمایند.🔺️
🔶️امام صادق علیه السلام :🔶️
🔻هرکس سوره قدر را شفیع قرار دهد و از درگاه خداوند در خواستی نماید خداوند شفاعتش را پذیرفته و درخواستش را اجابت می نماید.🔺️
🟥حداقل برای یک گروه ارسال کنید و ثوابش را هدیه کنید به روح همه شهدای اسلام و اموات خودتون و سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی
#فرجه الشریف❤️
هدایت شده از پایگاه اطلاع رسانی استاد سید جلال رضوی همدانی
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید...
#پیشنهاد_دانلود
💠 دیدار استاد رضوی همدانی با حضرت آیت الله ناصری(رحمته الله علیه)
📌مصادف با میلاد امام رضا علیه السلام
📆مورخ ۱۳۹۷/۵/۳
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ⚘
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
کانال استاد سیدجلال رضوی همدانی
@haj_razavi
23.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞امام حسن (ع) الگوی کامل برای هدایت بشر
❇️حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در منبر مجازی بمناسبت ۱۵ رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) ضمن اشاره به سجایای اخلاقی ایشان گفت: سفرههای کریمانه مومنین در طول سال به تاسی از کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) میباشد.
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق شناخت معارف توحیدی ونائل شدن به مقام صاحبان اخلاص وایمان خالص
روز چهارشنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت ومغفرت الهی
یاحی یاقیوم
*اکثرایمانهای ما آلوده به شرک خفی است*
*درجات مختلف ایمان*
ایمان، درجات مختلفی داره،
و ایمانِ خالص که هیچگونه شرکی در اون نباشه، خیلی کمه.
قرآن کریم میفرماید اکثر ایمانها،
آلوده به شرک هستند:
*مَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُم بِاللهِ، إِلَّا وَ هُم مُّشْرِکُونَ*
بیشترِ آنها به خدا ایمان نمیآورند،
مگر اینکه ایمانِ خود را با شرک آلوده میکنند.
*شرکِ خفی است نه شرکِ آشکار*
یعنی توحیدِ خالص در این عالم بسیار کم است،
و بیشترِ موحّدینِ عالم، مشرک هستند،
ولی خودشون نمیدونند.
البته منظور از شرک در این آیه،
شرکِ خفی است نه شرکِ آشکار. یعنی شخص،
افراد دیگری غیر از خدا رو در عالم کارهای بدونه.
*معنا شناختی شرک خفی*
امام رضا (ع) فرمودند:
شرک در این آیه به معنای کفر و بتپرستی نیست، بلکه منظور توجّه به غیرِ خداوند است.
همه کارها فقط به دست خداست،
و غیر از خدا، همه وسیله هستند.
اگر کسی غیر از این فکر کنه، این شرک است.
*توحیدناخالص فراگیرهست*
ولی به هر حال این توحیدِ ناخالص فراگیر هست. و شاید یکی از علّتهاش این باشه که امیرالمومنین علی (ع) فرمود:
*لَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ یَخْفَ عَلَی ذِی حِجًی، وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ لَمْ یَکُن اِخْتِلَافٌ* .
*وَلَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ* .
اگر که حق و باطل به صورتِ خالص در عالم وجود داشتند،
هیچکس در انتخابِ حق، و ترکِ باطل تردید نمیکرد.
امّا همیشه چنین است که مخلوطی از هر دو درست میکنند، و عرضه میکنند.
*دینِ الهی عین حق است*
البته سخن در اصلِ دین نیست.
دینِ الهی که عین حق است،
و باطل در اون راه نداره.
ولی سخن در فهم و قرائتِ ما آدمیان از دینِ الهی است،
که این فهمها همیشه مخلوطی از حق و باطل هستند.
هر گروهی ادّعا میکنه ما حق هستیم، و بقیه باطل هستند.
*فرقه های مختلف دراسلام*
در خودِ اسلام اینهمه فرقههای مختلف هستند:
شیعه و سنّی و وهّابی و سلفی و ...
اهل سنّت خودشون چند فرقه بزرگ هستند:
حنفی، حنبلی، شافعی، مالکی...
که خودِ اینها هم باز به فرقههای کوچکتر تقسیم میشن.
*گروهای مختلف درشیعیان*
شیعیان هم چند گروه هستند:
شیعیانِ تک امامی،
سه امامی، شش امامی، زیدی، کِیسانی، اثنی عشری و...
باز هر کدوم از اینها خودشون چند گروه میشن.
مثلاً خودِ شیعیان اثنی عشری چند گروه:
طرفدارانِ ولایت فقیه، منکرانِ ولایت فقیه، انجمن حجتیّه و...
*قرائتهای مختلفی از دین*
هر کدومِ اینها، قرائتهای مختلفی از دین دارند،
و جالبه که همهشون هم میگن:
ما حق هستیم، و بقیه باطل هستند.
این فقط منحصر به مسلمانان نیست.
در سایر ادیان مثل مسیحیت و یهودیت و... هم وضع همینطوره.
*خطر هویتهای ناخالص*
حواسمون باشه:
دنیا رو این هویتهای ناخالص پر کرده.
همیشه خودمون رو «طالبِ حقیقت» بدونیم، نه «مالکِ حقیقت».
حقیقتِ خالص خیلی کمه...
اکثریت از این حقیقتِ خالص بی بهرهاند..
سوره یوسف آیه ۱۰۶
محاسن برقی،
بحار الانوار ج ۲ ص ۳۱۵
*التماس دعا*
https://eitaa.com/haj_razavi
📣 آمادگی ورود به شبهای قدر
🔸 رهبر انقلاب اسلامی:
در ماه رمضان دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لَیلَةُالقَدرِ خَیرٌ مِن اَلفِ شَهرٍ. تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ وَ الرّوحُ. فِیها بِإذنِ رَبِّهِم مِن کُلِّ أمرٍ» شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند.(۱۳۹۰/۱/۲۳)
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه فهم معارف دینی وعمل به آن
روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت
لاإله الاالله الملک الحق المبین
*نقش وفاداری و امانتداری در تکامل ورسیدن به کمال انسانی*
*رابطه انسانیت باامانتداری*
انسانيت انسان، به پايبندى به عهد و پيمان و وفادارى و امانتدارى اوست،
و كمال آدمى به ميزان كمالى است كه در اين امر بدان دست يافته است،
چنانكه در منطق نبوى اين كمال انسانى،
ميزان رشديافتگى است.
*به زیادی نمازوروزه ننگرید به میزان راستگویی وادای امانت نگاه کنید*
اميرمومنان على (ع) از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده است كه فرمود:
*لاَ تَنْظُرُوا إِلَى كَثْرَةِ صَلاَتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ، وَ كَثْرَةِ الْحَجِّ وَ الْمَعْرُوفِ وَطَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّيْلِ؛ انْظُرُوا إِلَى صِدْقِ الْحَدِيثِ، وَ أَدَاءِ الاَْمَانَةِ*
به بسيارى نماز و روزه و زيادى حج و كارهاى نيك و نالهٔ شبانه مردم ننگريد، بلكه به راستى گفتار و اداى امانت بنگريد.
*پايبندى به عهد و پيمان*
مشاهده مىشود كه رسول خدا (ص) چه چيز را ميزان تشخيص معرّفى كرده است.
پايبندى به عهد و پيمان،
و وفادارى و امانتدارى،
بسترى است براى رشد و تعالى آدمى و بدون آن،
هرچه فراهم آيد شكننده است و تباهشدنى.
اين امر در مکتب وسیره رفتاری اهل بیت چنان با اهميّت و اساسى تلقّى مىشود كه ابوحمزهٔ ثُمالى،
از امام سجّاد، على بن الحسين(ع)،
روايت كرده است كه به شيعيان خود مىفرمود:
*عَلَيْكُمْ بِأَدَاءِ الاَْمَانَةِ، فَوَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّدًا بِالْحَقِّ نَبِيًّا، لَوْ أَنَّ قَاتِلَ أَبِي الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (ع) ائْتَمَنِي عَلَى السَّيْفِ الَّذِي قَتَلَهُ بِهِ لاََدَّيْتُهُ إِلَيْهِ.*
بر شما باد به اداى امانت. به خدايى كه محمد (ص) را به حق به پيامبرى برانگيخت،
اگر قاتل پدرم حسين بن على (ع) به من اعتماد كند و شمشيرى را كه با آن پدرم را كشته است،
نزد من امانت گذارد، بىگمان آن را بدو رد مىكنم و در امانت خيانت روا نمى دارم.
در اين مکتب، بنياد دين بر پايبندى به عهد و پيمان،
و وفادارى و امانتدارى است و ديندارى جز در پرتو اين بنياد، سامان نمىيابد.
الامالی، شیخ صدوق، ص ۲۴۹
*التماس دعا*
https://eitaa.com/haj_razavi
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌺🍃🌸
🌸
💠دیدار باشیعیان
🌺🌺عَنِ الإمامِ أبِى الحَسَنِ الأوَّلِ عليه السلامقالَ: مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ أنْ يَصِلَنا، فَلْيَصِلْ فُقَراءَ شيعَتِنا. وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ أَنْ يَزُورَ قُبُورَنا، فَلْيَزُرْ قُبُورَ صُلَحاءِ إخْوانِنا.
📚 وسائل الشيعة 6: 332 ح 1
🌱🌱🌱🌹🌹🌱🌱🌱
🔰امام هفتم عليه السلام فرمود: كسى كه [دوست دارد از نزديك ما را ببيندولى ]نمى تواند با ما ديدار كند، بايد به ديدار فقراى شيعه برود [كه ديدار با شيعيان فقير، ديدار با ما است] و هركه [دوست دارد، بر مزار ما حاضر شود ولى ]نمى تواند قبور ما را زيارت كند، بايد به زيارت قبور برادران صالح ما [از علما و ...]
🌿🌿🌿🌹🌹🌿🌿🌿
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
✨معجزه استغفار
شخصی خدمتِ امام رضا(علیه السلام) آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن». شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد. حضرتش فرمودند: «استغفار کن» .فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند: «استغفار کن».
حاضران باتعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟! فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند:
«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید.
📚مجمع البیان، ذیل تفسیر سوره نوح
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
.https://eitaa.com/haj_razavi
*اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه بندگی آگاهانه خدا وند وتسلیم دربرابر اوامر الهی
روز آدینه شمابزرگواران همراه با سلامتی وطول عمرباعزت وبرکت همراه باخیرات وبرکات الهی
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
*آزمایشِ بندگان ازسنت ها وبرنامه های قطعی خداوند
*مقیاس پاداش ها و کیفرها*
شکی نیست تنها داشتن صفات درونی مقایس پاداش و کیفر نیست بلکه تا صفات خوب و بد انسان ظاهر نشود هرگز نمی توان کسی را به صفات درونی، کیفر یا پاداش داد و این صفات از طریق افعال و برداشت های انسان آشکار می گردد و ظهور آن بدون این که انسان در بوته امتحان قرار بگیرد امکان پذیر نیست و این خود یکی از انگیزه های امتحان خدا است که در سخنان امیر مؤمنان وارد شده است،
آنجا که می فرماید:
*«و ان کان سبحانه اعلم بهم من انفسهم، و لکن لتظهر الافعال التی بها یستحق الثواب و العقاب*
خداوند انسان را بهتر از خود او می شناسد ولی برای اینکه افعالی که ملاک پاداش و کیفر است آشکار گردد،
آنان را در بوته امتحان قرار می دهد.
*جدا سازی افراد نیک از افراد بد*
سومین انگیزه برای آزمایش های الهی جدا سازی خوب از بد،
و بد از خوب است زیرا در جامعه ای که همه ی گروه ها خود را انقلابی قلمداد کرده و به ظاهر از آن دفاع می کنند در حالی که گروهی از آنان منافق و ضد انقلابند،
بهترین وسیله برای شناساندن افراد صالح و فاسد و مؤمن و منافق، آزمایش های الهی است،
در غیر این صورت همه گروه ها با نقاب انقلابی در یک صف قرار گرفته و از یکدیگر تمیز داده نمی شوند
قرآن در این مورد می فرماید:
*«ما کانَ اللَّهُ لِیذَرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتَّی یمِیزَ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیبِ»*
هرگز خداوند مؤمنان را بر آنچه که هستند وا نمی گذارد تا ناپاک را از پاک جدا سازد.
و در آیه دیگر می فرماید:
*«لِیمِیزَ اللَّهُ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیبِ وَ یجْعَلَ الْخَبِیثَ بَعْضَهُ عَلی بَعْضٍ فَیرْکمَهُ جَمِیعاً فَیجْعَلَهُ فِی جَهَنَّمَ أُولئِک هُمُ الْخاسِرُونَ»*
تا ناپاک را از پاک جدا سازد و ناپاک را روی هم قرار دهد،
و همه را گرد آورده در دوزخ قرار دهد، آنان زیان کارانند
*فلسفه آزمایش الهی*
یکی از سنتهایالهی و برنامههای قطعیِ خداوند، آزمایشِ مردم است.
خدا ما انسانها رو آزمایش میکنه،
تا خودمون رو نشون بدیم،
و خصلتهای خودمون رو بروز بدیم.
*آزمایشهای الهی متفاوته*
گاهی اوقات،
خدا با مالوثروت ماها رو آزمایش میکنه...
و گاهی اوقات هم با فقروتنگدستی و مشکلات...
ولی ما که از پشتِ پرده خبر نداریم،
راجع به این دادنها و گرفتنها،
قضاوتهای نادرست میکنیم:
*عجول وکفوربودن انسان*
تا خدا بهمون نعمتی داد، زود مغرور میشیم و فکر میکنیم خبری هست
فکر میکنیم خدا ما رو خیلی دوست داره
فکر میکنیم ما بهترین بنده خدائیم
از اون طرف، تا یه ذرّه سختی و مشکلات برامون پیش بیاد،
دیگه فکر میکنیم دنیا به آخر رسیده
فکر میکنیم خدا ما رو دوست نداره
فکر میکنیم خیلی بدبختیم
قرآن کریم در این باره میفرماید:
*فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ، فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ*
*وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ، فَیَقُولُ رَبِّی أَهَانَنِ*
امّا انسان، هنگامی که پروردگارش او را برای آزمایش، اکرام میکند و نعمت میبخشد..
مغرور میشود و میگوید: «پروردگارم مرا گرامی داشته است!»
و امّا هنگامی که برای امتحان، روزیش را بر او تنگ میگیرد..
مأیوس میشود و میگوید:
«پروردگارم مرا خوار کرده است!»
*آزمایش الهی وسیله تربیت ورشدانسان*
نه فقر و تنگدستی نشانهی اهانت است،
و نه ثروت و دارایی نشانهی کرامت..
بلکه هر دو وسیله آزمایش هستند.
این آزمایشها، وسیلهی تربیت و رشدِ ما انسانهاست.
سوره فجر آیه ۱۶
سوره فجر آیه ۱۵
نهج البلاغه، کلمات قصار شماره ی ۹۳.
آل عمران آیه ۱۷۹.
انفال آیه ۳۷
*التماس دعا*
https://eitaa.com/haj_razavi