eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
50 فایل
پایگاه اطلاع رسانی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادتت مبارک دلاور مرد خستگی ناپذیر. (یحیی سنوار) ...
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف قرآنی وعمل به آن روز آدینه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم مراجعه انسان به درونِ خویش بهترین راه برای تشخیص قبولی عمل بهترین راه برای تشخیص قبولی عمل بهترین راه برای تشخیص قبولی عمل، مراجعه انسان به درونِ خویشتن است. الآن همه ما به خوبی می‌ توانیم بفهمیم این نمازی كه صبح خواندیم قبول شد یا نه، چون قرآن درباره اثر نماز فرمود: ﴿إِنَّ الصَّلاَةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾. مراقبه از اعمالی که انجام می دهیم اگر انسان در این مدت بین صبح تا ظهر به چند امر امتحان شد و سرافراز از این امتحان ها برآمد، خدا را شاكر باشد كه آن نماز قبول شد و اگر _ خدای ناكرده _ در بین این دو نماز، تن به آلودگی داد، مطمئن باشد كه این نماز قبول نشد. قبولی اعمال کلامی نیست قبول_كلامی نیست؛ گرچه صحیح_فقهی است یعنی اعاده و قضا ندارد؛ اما آن اثر كلامی را كه ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾ باشد ندارد. انسان به خوبی می ‌تواند بفهمد كه نماز او قبول شد یا قبول نشد. - تأثیر اعمال خوب و بد در یکدیگر - تأثیر اعمال خوب و بد در یکدیگر عمل خوب در بد اثر دارد، عمل بد هم در خوب اثر دارد. من یک بحثی را می‌خواهم بکنم، هم قرآنی است، هم لطیف است. خوب در بد اثر می‌کند، آیه‌اش این است: «إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات‏» قرآن می‌گوید کار خوب بکنی، به خاطر نمازی که خواندی، گناهانت بخشیده می‌شود. از آن طرف بد هم در خوب اثر می‌کند، گاهی انسان یک گناهی می‌کند، همه‌ی خوبی‌هایش از بین می‌رود سوره مبارکه نساء سوره هود/ 114 اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» بسم اللّه الرّحمن الرّحیم ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن اللّه. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من اللّه و عونه. اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌اللّه تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. والسّلام علی عباد اللّه الصّالحین سیّدعلی خامنه‌ای، ۱۴‌۰۳/۷/۲۸ https://khl.ink/f/57913 @fegh_siasi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت سیره رفتار عملی اهلبیت علیهم‌السلام وپیروی ازمنش آسمانی آن بزرگواران روز آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یارب العالمین از دید گاه امام علی(ع) بیت المال چه جایگاهی دارد وایشان چه سازوکارهایی رابرای آن در نظر گرفته بودند؟ بیت المال نه مال شخصی امام و نه مالِ فردی از مسلمانان است امام علی علیه السلام خطاب به عبدالله بن زمعه از پیروان و یاران آن حضرت آن هنگام که از او، درخواست کمک می کند، ماهیّت بیت المال را برای او روشن می کند. او، بیت المال را نه مال شخصی امام می داند و نه مالِ فردی از مسلمانان، بلکه بیت المال، از آنِ مسلمانان است که در اختیار امامِ مسلمانان گذاشته می شود تا به عدل، به مصرف مسلمانان برسد. حضرت می گوید: این اموال، نه مال من و نه از آنِ توست این اموال، نه مال من و نه از آنِ توست، بلکه غنیمتی گِردآمده از مسلمانان است که با شمشیرهای خود به دست آورده اند. اگر تو، در جهاد، همراهشان می بودی، سهمی چونان سهم آنان می داشتی و گرنه، دسترنج آنان، خوراک دیگران نخواهد بود ای داود ایکاش بیت‌المال نمی‌خوردی خداوند داود نبی (ع) را امر کرد کاش از بیت‌المال نمی‌خوردی و شغلی داشتی که مرا بیشتر محبوب می‌شدی. داود نبی 40 روز از شرم گریست که چرا شغلی نداشته است و از بیت‌المال روزی خورده است. خداوند چون نیت او را دید، طبق فرموده قرآن، آهن را به دست او نرم کرد و او روزانه یک زره می‌ساخت و ده هزار درهم می‌فروخت. رفع نیاز مردم از بیت المال کلّهم عَیالٌ علی الخراج و أهله ؛تمام مردم، نانْ خورِ مالیات و مالیات دهندگانند.روشن است که هیچ انسانی، به تنهایی، نمی تواند نیازمندیهایش را برآورده کند، از این رو، نیاز به همیاری بیت المال وجود دارد حفظ بیت المال لازمه دوام حکومت و لمْ یستقم أمْرُهُ الاَّ قلیلاً حکومت، با (بیت المال)، جز اندکی، دوام نمی آورد.این مطلب نیز، از بدیهات است که اداره و دوام حکومت، نیازمند بودجه است و یکی از راه حلهای تأمین هزینه های دولت، گرفتن مالیات است. جای شگفتی از کسانی است که در زمان حاضر، بحث از لزوم گرفتن مالیات برای اداره حکومت را مطرح می کنند، در صورتی که امام علی علیه السلام حدود هزار و چهارصد سال پیش، بر ضرورت مالیات برای استمرار حکومت تأکید کرده است امام علی علیه السلام و حسابرسی از کارگزاران در نامه چهلم، خطاب به برخی از کارگزاران می نویسد: ؛ به من خبر رسیده که کشت زمینها را، برداشته و آنچه را که می توانستی، گرفته و آنچه در اختیار داشتی، به خیانت خورده ای! پس هرچه زودتر، حساب اموالت را برای من بفرست! و بدان که حسابرسی خداوند، از حسابرسی مردم، سخت تر است نگرانی امام علی نسبت به بیت المال به هنگام مرگ علی(ع) به اهالی مصر، در باره اهتمام و نگرانی نسبت به بیت المال، می نویسد: همانا، من، برای ملاقات پروردگار، مشتاق و به پاداش او، امیدوارم، لکن از این اندوهناکم که بی خردان و تبهکارانِ این امت، حکومت را به دست آورند، آنگاه، مال خدا را دست به دست بگردانند.سیره و روش امام علی علیه السلام حساسیت و نگرانی نسبت به بیت المال است امام موسی کاظم (ع از بیت‌المال ارتزاق نمی کرد فردی امام موسی کاظم (ع) را دید که در مزرعه زیر آفتاب سوزان بیل به دست زراعت می‌کند. نزدیک شد و عرض کرد: «مولای من! شما را خدمتکاران زیاد است؛ چرا آنان را به کار زراعت امر نمی‌کنید و خود استراحت کنید و به کارهای مهمتری بپردازید؟» حضرت فرمودند: «نه من و نه پدرم نزد خدا از کسی عزیزتر هستیم که از من و پدرم نزد خدا عزیزتر بودند و با دست خود بیل می‌گرفتند و باغبانی می‌کردند.» سوال کرد: «منظورتان چه کسی هست؟» رسول الله وامیرالمومنین ازبیت المال دریافتی نداشتند فرمود: «جدم رسول الله (ص) و علی ابن ابی طالب (ع). بدان که زراعت کار انبیاء و اوصیا و اولیا الله است.» برگرفته از:کتاب بیت المال در نهج البلاغه التماس دعا دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت طریق شهادت وتلاش برای ختم شدن حیات ناپایدار دنیوی به مدال آسمانی شهادت روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاذلاجلال والااکرام معماران جهاد و شهادت در اوج هنرنمایی آسمانی می‌شوند فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت با محوریت ج.ا.ایران طی نیم قرن گذشته که فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت با محوریت ج.ا.ایران در منطقه و جهان فراگیر شده است، همواره شاهد یک نکته اساسی و مهم بوده ایم و آن این است که عاشقان جهاد و شهادت با سرعت زیاد آسمانی شده و به سمت خداوند شتابان در حرکتند. اولین معمار امام خمینی(ره اولین معمار امام خمینی(ره) بود که در اوج اقتدار کشور و تثبیت انقلاب اسلامی، بلافاصله پس از اتمام جنگ، آسمانی شد. دومین معمار جهادی حاج قاسم سلیمانی، اسطوره و نماد مقاومت دومین معمار جهادی حاج قاسم سلیمانی، اسطوره و نماد مقاومت، معمار مبارزه با تروریسم و مرد میدان بود که پس از نابودی داعش آسمانی شد. سومین معمار سید مظلوم حسن نصرالله سومین معمار سید حسن نصرالله بود که پس از استحکام ساخت درونی قدرت در حزب‌ الله و تبدیل آن به یک کنشگر جهانی و جهادی، آسمانی شد. چهارمین معمار یحیی سنوار کابوس صهیونیسم بین الملل و آمپریالیسیم چهارمین معمار یحیی سنوار کابوس صهیونیسم بین الملل و آمپریالیسیم جهانی بود که پس از به زانو در آوردن ارتش عنکبوتی رژیم صهیونیستی به عنوان مغز متفکر طوفان الاقصی آسمانی شد. معماران جهادی فرزند مقاومت و پرورش یافته مکتب توحیدی این معماران جهادی فرزند مقاومت و پرورش یافته مکتب هستند. مقاومت قائم به مکتب است، در فرهنگ مقاومت شکست وجود ندارد، در فرهنگ مقاومت تکلیف جای خود را به شکست داده است، به همین دلیل نتیجه مقاومت همواره پیروزی است. تفاوت اساسی جنگ و مقاومت این است که جنگجو ها به دنبال اجرای مأموريت و پیروزی هستند اما جهادگران در مقاومت به دنبال ادای دین و تکلیف هستند، در تکلیف شکست وجود ندارد و مجاهد همواره پیروز است در تکلیف شکست وجود ندارد و مجاهد همواره پیروز است. اما در جنگ هم شکست وجود دارد و هم پیروزی، نتیجه جنگ چهار حالت است: الف- برد، ب- باخت، پ- برد- برد، ت- باخت- باخت. نتیجه مقاومت همواره برد و پیروزی است، در فرهنگ مقاومت شکست راهبردی وجود ندارد در فرهنگ مقاومت شکست تاکتیکی و نقطه ای یا به عبارتی دیگر شکست نظامی وجود دارد اما در فرهنگ مقاومت شکست راهبردی وجود ندارد، مقاومت چون برگرفته از مکتب است هیچ وقت در سطح راهبردی شکست نمی خورد و همواره پیروز است. خون ریشه در مقاومت و مکتب دارد فرهنگ عاشورا چون برگرفته از مکتب امام حسین(ع) نه تنها شکست نخورده است، بلکه برای همیشه و علی الابد ماندگار شده است، چون خون بر شمشیر است، خون ریشه در مقاومت و مکتب دارد اما شمشیر ریشه در جنگ دارد., مقاومت قائم به مکتب است، قائم به فرد نیست مقاومت قائم به مکتب است، قائم به فرد نیست، اما جنگ قائم به دکترین و آئین نامه و افراد است، پس در مقاومت شکست وجود ندارد اما در جنگ شکست وجود تقديم به ارواح طیبه همهٔ شهيدان بخصوص شهدای مظلوم مقاومت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi