eitaa logo
Hale_nou
68 دنبال‌کننده
201 عکس
243 ویدیو
74 فایل
ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ المُؤْمِنِينَ( حال نو معنوی) شماره همراه ۰۹۱۹۰۵۹۱۵۷۵ مطالب بیشتر و قدیمی تر در کانال ذکر نافع در پیام رسان سروش به آدرس zekrenafea@ موجود است ارتباط با ادمین: @alireza_ahmadiso
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سمات | Samaat
🏴 السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق 🔔 مسابقه امام شناسی (نور ششم) ⏳ زمان : از ساعت ۹ شب روز پنج شنبه ۵ خرداد تا ساعت ۹ شب روز یک شنبه ۸ خرداد 🏷لینک آزمون مجازی: https://survey.porsline.ir/s/KUvf6IG 💰 جوایز: ۳ کمک هزینه عتبات (هرکدام پنج میلیون تومان) ۳ کمک هزینه مشهد مقدس (هرکدام سه میلیون تومان) ۳ هدیه یک میلیون تومانی ۱۲ هدیه پانصد هزار تومانی 🔅 برای شرکت در مسابقه می‌توانید به یکی از سه روش ارائه شده در مسابقه شرکت کنید 👇 🔖 مطالعه نسخه PDF 📺 مشاهده قطعه تصویری 🎧 شنیدن فایل صوتی ⚠️ کلیه محتواهای مسابقه از آدرس ذیل قابل دریافت می باشد https://zil.ink/smoh313 @smoh313
💢🌺💢🌺💢🌺 🔰 آیا شما هم درگیر قاعده ۹۹ هستید؟🤔 ♦️قاعده ۹۹ چیست؟ پادشاهی از وزیرش می‌پرسد: چرا همیشه خدمت‌کارم از من خوشحال‌تر است در حالی که او هیچ چیزی ندارد!! و منِ پادشاه که همه چیز دارم، حال و روزِ خوبی ندارم!!؟ وزیر گفت: سرورم شما باید قاعده ۹۹ را امتحان کنید!! بعد ببینید آن خدمتکار خوشحال است یا نه . پادشاه گفت: قاعده ۹۹ چیست؟!! وزیر گفت: ۹۹ سکه طلا در کیسه‌ای بگذار و شب آن را پشت درب‌ اتاق خدمتکار بگذار و بنویس این ۱۰۰ دینار هدیه‌ای است برای تو و سپس در را ببند و نگاه کن چه اتفاقی رخ می‌دهد!! پادشاه نقشه را آن‌طور که وزیر به او گفته بود، انجام داد.... خدمتکار پادشاه، آن کیسه را برداشت و موقعی که به خانه رسید سکه‌ها را شمرد، متوجه شد یکی کم دارد!! پیش خود فکر کرد که آن را در مسیر راه گم کرده است!! همراه با خانواده‌اش کل شب را دنبال آن یک سکه طلا گشتند،هیچی پیدا نکردند!! خدمتکار ناراحت شد از اینکه یک سکه را گم کرده است!! پریشانی به سراغش آمد با آنکه آن‌ همه سکه‌های دیگر را در اختیار داشت!! روز دوم خدمتکار پریشان حال بود چرا؟! چون شب نخوابیده بود، وقتی که پیش پادشاه رسید چهره‌ای درهم و ناراحت حال، مثل روزهای قبل شاد و خوشحال نبود!! پادشاه آن موقع فهمید که معنی قاعده ۹۹ چیست!!  آری، قاعده ۹۹ آن است که داشته های خود را نمیبینیم و تمرکز ما بر روی نداشته هاست و در تمام ادوار زندگیمان دنبال آن یک گمشده می‌گردیم و خودمان را به خاطر آن ناراحت می‌کنیم و فراموش کرده‌ایم که شاید داشته های ما بسیار بیشتر از نداشته های مان است . قاعده ۹۹ همان تمامیت خواهی و کمال گرایی افراطیست. قاعده ۹۹ زیستن در فضای ناهوشیاریست. قاعده ۹۹عدم پذیرش واقعیت و شرایط زندگیست. پس به داشته هایمان بیاندیشیم. و قدر آنها را بدانیم. آسایش و آرامش و رشد در فضای شکر گزاری و مثبت اندیشی حاصل می شود. 📆1401/03/05 @hale_nou
♨️چشم اسفندیار! مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس نکته جالبی فرمودند: «... دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خودش امیدوار باشد به خطاهای ما امیدوار است. به تعبیر رایج فارسی را در خودمان کشف کنیم!» چشم اسفندیار یعنی چه؟ در افسانه ها و اسطوره های ایرانی و یونانی دو داستان شگفت انگیز و مشابه وجود دارد؛ داستان ایرانی در مورد شخصی به نام "اسفندیار" و داستان یونانی درباره شخصی به نام "آشیل" است. اسفندیار در داستان های ایرانی شخصیت دوگانه ای یافته است و میان زشت و زیبا و بد و خوب می گردد. گاه همانند پیامبری به بازسازی فرهنگ دینی زمانه خود می پردازد و می کوشد تا " به‌دین " را دوباره به جامعه باز گرداند و آثار شرک و دوگانه پرستی را بزداید. او به حکم ایزدی در چشمه‌ای فرو رفته تا رویین‌تن شود ولی در هنگامه فرو رفتن در این چشمه چشم هایش را بست و آب چشم آن را در بر نگرفت و این نقطه ضعف و ناتوانی اسفندیار شد. در داستان نیز با پهلوانی رو به رو هستیم که با چنین شیوه ای رویین‌تن می‌گردد ولی در داستان وی هنگامه رفتن به درون آب چیزی مانند برگی مانع از آن می شود که پاشنه اش به آب رسد و آن بخش رویین نمی شود و مرکز آسیب او می گردد. 🔹 نکته ۱ اگر به داستان چشم اسنفدیار توجه شود به ژرفای فکر و اندیشه ایرانی و برتری آن بر فکر یونانی پی برد. زیرا چشم در زندگی انسان از هر عضوی دیگر تاثیرگذارتر است؛ انسان بیشترین اطلاعات خود را از راه چشم به دست می‌آورد؛ با همین چشم است که می‌بیند و دل می‌بندد و عاشق می‌شود و.... و البته همین نکته می‌تواند مهم‌ترین دلیل نقطه ضعف انسان نیز به شمار آید محسوب شود. اما در داستان پاشنه آشیل این نقطه سستی در پا نهاد شده است و آسیب پذیری انسان را از آن دانسته است. 🔹 نکته ۲ با وجود این دو تعبیر یکسان، متاسفانه تعبیر پاشنه آشیل در بین ما رواج بیشتری دارد. سوال اینجاست که چرا ما با آنکه در ادبیات شیرین فارسی را داریم از به عنوان نقطه ضعف فردی یا حکومتی و یا ملتی سخن می گوییم؟ 🔹 نکته۳ مقام معظم رهبری در موارد متعدد نشان داده است که (برخلاف مدعیان) حامی جدی است و همواره و به اشکال گوناگون در ترویج آن کوشیده است. نقل است که ایشان زمانی هنگام مسافرت با هواپیما به خلبان گفته بودند که چه ضرورت دارد وقتی پرواز داخلی است (بین‌المللی نیست) با برج مراقبت انگلیسی صحبت می‌کنید؟ به شدت تاکید کرده بودند که فارسی صحبت کنید. 💬 محمد قربانی مقدم (داستانک‌ونکات‌ناب) 📆1401/03/07 eitaa.com/hale_nou
♦️پویش محاکمه عوامل فیلم موهن و هتاکانه «عنکبوت مقدس»به اتهام توهین به امام رضا (ع) برای حمایت از پویش کلیک کنید👇 farsnews.ir/my/c/144079
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀قسمت هایی از فیلم عنکبوت کثیف فیلم کثیف عنکبوت مقدس علنا میگه این فیلم درمورد یه ق.اتل زنجیره‌ای نیست بلکه در مورد یک جامعه‌ی ق.اتل‌زنجیره‌ای پروره!
https://imanoor.com/user/dashboard/educations/lessons/mini-abandoning دوره مقدماتی رایگان تغییر عادت و گناه بعد از ورود به سایت با کلیک بر روی لینک بالا قسمت عضویت را تکمیل کنید و وارد دوره ها بشید و دوره فوق را شروع کنید سه درس داره فوق العاده جالبه 📆1401/03/24 eitaa.com/hale_nou
01 Mostanade Soti Shonood (1401-03-05).mp3
16.34M
🔈 📣 جلسه اول * گفتگو با راوی کتاب شنود با نام مستعار «صادق» * بیان مطالب کتاب شنود بدون سانسور * درخواست راوی برای بیان حقایق ناگفته * چرا گفتگو تصویری نشد؟ * روشن شدن زوایای وسیعی از عالم شیاطین * تصاویر عجیب شیاطین * اجناس مختلف شیاطین * چه شد که تصمیم به نشر حقایق گرفتم؟ * شروع داستان ... * بیماری که تجربه ام را رقم می زد. * گردابی که از جنس نور بود. * صدای نفسم را نمی شنیدم. * حضور اجدادم را حس می کردم. * پیرمردی که بسیار نورانی و با جذبه بود. * علاقه شدید واشتیاق دو طرفه به فرشته مرگ *چه شد که مشتاق مرگ شدم؟ * اعمالی که به آن تکیه کرده بودم. * جلوه نفس لوامه ⏰ مدت زمان:۴۰:۰۵ 📆1401/03/05
02 Mostanade Soti Shonood (1401-03-05).mp3
16.23M
🔈 📣 جلسه دوم * ادامه داستان.... * عنایتی که در کودکی شامل حالم شد * نذر مادرم * نیاتی که داشتم را می دیدم. * ارزش هر عمل را نشانم می دادند * احساس بر شکستگی به من دست می داد * صفر هایی که در کارنامه عمل ردیف می شد * اعمالی که فکرش را نمی کردم ارزشمند باشد را از من خریدند. * نظام اعمال وملکوت آن را می دیدم. * عنایتی که حضرت زهرا سلام الله علیها به من کردند * جانی که حفظ کردم، جانم حفظ شد‌. * ماجرای همسرم واتفاق عجیبی که افتاد * هیچ عمل خالصی نداشتم * مثالی جالب برای عمل خالصانه * شرمنده گی که سراسر وجودم را فرا گرفته بود. * دغدغه ای که خدا از من خرید. * اگر دوست داشته باشی امام زمان را یاری کنی، در زمره ی یاران حضرتی. * چه شد که برگشتم. ⏰ مدت زمان: ۳۹:۵۹ 📆1401/03/06 ❗️ برای دریافت مجموع جلسات مستند صوتی شنود از طریق لینک زیر اقدام نمایید. https://aminikhaah.ir/?p=6561
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاجعه جمعیت دقیقا یعنی چی اولین استانی که از رشد جمعیت آن قطع امید شده کدام است؟ 📆1401/04/06 eitaa.com/hale_nou
mergedPDF.pdf
818.3K
پيشنهادهايي براي برگزاري جشن ها و همايش هاي غدير 📆1401/04/07 eitaa.com/hale_nou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ بردگان جنسی و صنعت مد و پوشاک!!! 💢 منشا برخی مدها از کجاست؟ 🎙امین بسطامی 🚨 مردم و به ویژه بانوان را آگاه کنید 📆1401/04/09 eitaa.com/hale_nou
⁉️برای تشخیص حبّ ذات از حبّ الله چگونه باید پیش رفت؟ 💫حدیث معروف مولای متقیان حضرت علی علیه السَّلام که می‌فرماید: «آنچه به خود نمی‌پسندی به دیگران پسند نکن و آنچه به خود می‌پسندی برای دیگران پسند کن!» بهترین میزان برای تشخیص این امر است. 🌒حق تعالی در همان سوره قیامت در اوصاف وحشت روز قیامت می‌فرماید: ✨📖✨ يَقُولُ الْإِنْسانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ (10 - قیامت) ⚡️آن روز انسان می‌گويد: راه فرار كجاست؟! 🔅یعنی ای انسان! اگر در دنیا برای ترک فعلی واجب، عذری تراشیدی و از من فرار کردی، در روز قیامت تو را فراری از دست من نخواهد بود. 🍀نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: هر کس برادرش بر او عذری بیاورد و آن را نپذیرد از من نیست و حتی می‌فرمایند: اگر خطایی از برادر دینی خود دیدی برای او عذری بتراش. 📌مثال، اگر از برادرت پول خواستی به تو نداد و آن لحظه از جیبش پولی افتاد و عذر آورد که ببخش این پول‌ها در یادم نبود، عذرش را بپذیر و نگو دروغ می‌گویی، یا اگر دیدی پولی افتاد و او عذری نیاورد، عذری بر زبان او بگذار و بگو: گاهی من هم هر زمان پول در جیبم می‌گذاشتم فراموش می‌کردم که در آن پول دارم. پس القای معاذیر برای ذات، بار منفی؛ ولی برای غیره بار مثبت و موکّد اسلام است. 🌐چنانچه در آیه وقتی می‌فرماید: مَعاذِيرَهُ (هُ ضمیر ارجاع به آیه قبل یعنی "نفس خود" است) پس انسان برای دیگران می‌تواند و باید عذر بتراشد. 🔸عذر در اصل توجیهی برای عفو است که در آن قول صدق و حقیقت هرگز ملاک نیست چرا که انسان بر نفس دیگران آگاه نیست پس می‌تواند برای آنان عذری بتراشد. 📌مثال، معتادی را که دید دزدی می‌کند عذر بتراشد و بگوید: اعتیاد درد و بیماری سختی است؛ من هم اگر جای او بودم دزدی کرده بودم و عذر را بر نفس خویش نتراشد و بگوید: او خودش معتاد شده است، زمانی که معتاد شد باید عقل می‌کرد، پس من نباید او را کمک کنم. ✍دوستی نقل می‌کند: دو عروس ما، به منزل‌مان آمدند. پذیرایی گرمی کردیم، یکی از آن‌ها با خواطر شیطان گفت: ما را حلال کن، مادرت می‌گفت خانۀ او نروید که او میهمان دوست ندارد. من در پاسخ گفتم: مادرم از شدت دوست داشتن من چنین گفته است که کسی میهمان ما نشود و من اذیت نشوم. این امر عذرتراشی به غیر است. 💠عذرتراشی مراتب و فوایدی دارد: 1) انسان از کسی کینه به دل نمی‌گیرد. 2) چیزی مانع کمک کردن او به دیگران برای رضای خداوند نمی‌شود. 3) خداوند بندگانی که برای دیگران عذر بتراشند آن‌ها را دوست دارد؛ بندگان نیز چنین انسان‌هایی را دوست دارند چون اهل گذشت هستند. 👈نکته آخر این که عذرتراشی به دیگران باعث اصلاح ذات البین و تغییر نگرش منفی در بین انسان‌ها به یکدیگر می‌گردد. در مورد عذرتراشی برای غیر، آنچه در علم امروزی یاد می‌کنند مثبت اندیشی است. عذرتراشی برای غیر باعث می‌شود آبروی افراد محفوظ بماند. 💵تصوّر کنید شما به حساب کسی پولی زده‌اید ولی او انکار می‌کند، وقتی در بانک در مرحلۀ اثبات قرار می‌دهید او می‌گوید: «ببخشید من این شماره حسابم یادم نبود....» اینجا هر دو می‌دانید که سخن دروغی به میان آمده است ولی اگر شما این عذر را نپذیرید در اصل به کسی که شاید از خطای خود پشیمان است اجبار می‌کنید به خیانت خود اعتراف کند و آبروی خود ببرد در حالی که می‌دانیم حبّ ذات در طرف مقابل هم هست و هرگز دوست ندارد به این راحتی تسلیم حقیقت شود و آبروی خود ببرد، پس برای حفظ آبروی او عذرتراشی می‌کنید. ✨خدایا! ای کسی که بهتر از ما، ما را می‌شناسی و نزدیک‌تر از ما به خود مایی، ما را عنایتی فرما بر نفس خویش عذری برای ترک عبادت یا معصیت تو نیاوریم و بپذیریم عذر هر کسی غیر از خویش را! 📆1401/04/11 http://eitaa.com/hale_nou
1_1637152419.pdf
265.9K
✅وصیت شهدا در خصوص عفاف و حجاب مناسب جهت تبلیغ، پلاکارد نویسی و تهیه دست نوشته برای نصب در اماکن عمومی 📆1401/04/16 eitaa.com/hale_nou
👈 به مناسبت روز عفاف و حجاب 🔴تار مویی که حالا برهنه شد!! نگرانی ما در سالیان نه چندان دور از بیرون ماندن چند تار موی زنان و دختران بی جهت نبود ، نه از آن جهت که ملاک و معیار خوبی و بدی آدمها باشد ،بلکه از آن جهت که میدانستیم اندک اندک آن چندتار مو تبدیل میشوند چند دسته موی و به آن چند دسته موی هم تمام نشد رسید تا بدان جا که شاهد بودیم همه موهای برخی زنان و دختران پریشان و بی حجاب شد. کاش کار به پریشانی مو خاتمه پیدا میکرد . اکنون کار به جایی رسیده است که شاهد زنانی هستیم که با لباس خانگی مانند زیر پیراهن و شلوارک در خیابانها و معابر و پارکها و اماکن عمومی خودنمایی میکنند. باز کار به همینجا هم ختم نشده ،در کمال تاسف شاهد زنان و دخترانی در انظار عمومی هستیم که با دامن های کوتاه و بدون شلوار به میدان آمده اند. و قطعا کار به همین جا هم ختم نخواهد شد ، مسیر همان راهی هست که زن جامعه غربی طی کرده است. اگر سریعا فکری نشود شاید دور زمانی نشود که شاهد زنان عریان و برهنه کامل در سطح جامعه باشیم.و به موازات آن هم شاهد کاهش میزان غیرت و حساسیت مردان نسبت به حفظ و حراست از حیا و حجاب ناموس و زن ایرانی خواهیم بود. کاش اجازه میدادند تا حساسیت جامعه به همان چندتار مو حفظ بشود که اکنون شاهد زنان نیمه برهنه بدون شلوار در انظار عمومی نباشیم. یادمان نرود که شیطان قسم خورده است تا فرزندان انسان را گمراه و جهنمی کند و آخرین ترفند شیطان برای شقاوت ابدی انسان برهنه کردن آنهاست . جمهوری اسلامی موظف است جلوی شقاوت ابدی جامعه ایرانی را بگیرد. 📆1401/04/16 http://eitaa.com/hale_nou
. *✅ معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* *✍️برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین"* تٲلیف ٱقای عبدالله مستحسن اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . *اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است. *آیا* واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ *آیا* اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا* روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: *«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»* (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق *«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ»* (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس *العاشوراء؛* جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و *عاشورا* مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (علیه السلام) به شدت بالا می‌رود. *تاسوعا* روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی *نهم* را از دست می‌دهد. *اتسع* به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما *اتسع* به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. *اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت . اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. *التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛ و بالاخره ، *التاسوعا* یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و *تاسوعا* این معنی را پیدا می‌کند؛ *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد* این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا* خیلی عاشقانه است... 📆1401/05/13 eitaa.com/hale_nou
rahnama-atabat-aliyat_[www.ketabesabz.com].pdf
2.96M
دانلود کتاب راهنمای کامل عتبات عالیات 📆1401/06/06 eitaa.com/hale_nou
📜 گزیده توصیه‌ها و دستورات سلوکی پیرامون راهپیمایی اربعین و زیارت سیدالشهداء(ع)، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره) ۱ 📆1401/06/16 eitaa.com/hale_nou