✔️ تفاوت عقل نظری با عقل عملی
🔹 «أنّ تفاوت العقل النّظري مع العقل العملي بتفاوت المدركات من حيث إنّ المدرك ممّا ينبغي أن يعلم أو ممّا ينبغي أن يؤتى به، أو لا يؤتى به»
📚 نهاية الدراية في شرح الکفاية، الغروي الإصفهاني، الشيخ محمد حسين ج2 ص311
✍ پ.ن: «عقل نظری» بود و نبود را کشف میکند و «عقل عملی» بایدها و نبایدها را کشف میکند.
#اصول
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
کانال مسیرفقاهت _01.mp3
2.93M
🔰استاد #حسینی_شیرازی
🌀شیوه سندنگاری کافی شریف
●پیوستگی اسناد
●روش مرحوم کلینی در تعلیق در اسناد
●پیامد بی توجهی به این روش
●اشتباه شیخ طوسی
مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ #مُرْسَلًا عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ [تهذيب الأحكام،ج۴،ص۱۱]
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
4_5784909262211779721.mp3
4.03M
🎙استاد محمدعلی مدرس افغانی
❗️چرا هر کسي نمي تواند دروس سطح را تدريس کند؟
(21 ذو الحجة سالروز درگذشت مرحوم مدرس افغانی)
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
البحوث الأصولية، تقريرات الآخوند الخراساني - 4 أجزاء
المؤلف: السيد محمد حسن القزويني
http://alfeker.net/library.php?id=6127
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
▪️فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تسلیت باد.
#اللّهمّ_عجّل_لولیّک_الفرج
#یاصاحب_الزمان
#یا_ابا_عبدالله_الحسین_علیه_السلام
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
💥مقاتل معتبر از دیدگاه آیت الله #شبیری_زنجانی
📚جرعه ای از دریا ، جلد۳
#معرفی_کتاب
#مقتل
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
آیا یزید پسرعموی امام حسین بود؟
آیا شمر دایی حضرت عباس بود ؟
آیا دعوا، دعوای خانوادگی بود؟
#شبهات_محرم
https://eitaa.com/hosein_darabi
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
🏴 اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَ اِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الاِمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السلام
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye
🌐 زیارت ناحیه مقدسه سیدالشهدا (ع)
اين زيارت ناحيه معروف، ظاهراً متعلق به حضرت مهدی (عج) نيست ولو خيلی مشهور شده، چون تاريخ روايت اينگونه است: «خَرَجَ مِنَ النَّاحِيَةِ سَنَةَ اثْنَتَيْنِ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ» ( المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص: 496). اگر اين تاريخ درست باشد زمان حضرت هادي (ع) است، 254 سال وفات امام هادی (ع) است و 260 وفات امام عسکری و امامت بقیه الله صلوات الله و سلامه علیه است. لکن الآن در السنه ما معروف شده که زيارت بقية الله (عج) است چون «ناحیه مقدسه» را مربوط به حضرت (عج) می دانند، درحالیکه مقصود از ناحیه مقدسه، سامراء است، چون رفتن به آنجا ممنوع بود، ناحیه گفتند.
البته دو تا دعای ناحیه مقدسه داریم، اولین آنها که اسم تک تک اصحاب سیدالشهدا (ع) را ذکر کرده است و سلام می دهد(زیارت شهدا)، تاریخ دارد (252 ق)، سند هم دارد لکن سندش مشکل دارد، چون دارد که «
عَنِ الشَّيْخِ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدٍ الطُّوسِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا الشَّيْخُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَيَّاش» (المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص: 486) درحالیکه شیخ طوسی (ره)، ابن عیاش را ندیده است؛ ابن عیاش متوفای 401 است و شیخ طوسی 408 به بغداد آمده است و هیچ گاه از او نقل نکرده است.
📚خارج فقه سال1385، جلسه51
خارج فقه، سال 1395، جلسه 56
#استاد_مددی
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
•┈••✾••┈•
کانال اصول فقه شیعه :
@halgheysaniye