eitaa logo
حا.میم || حسن مجیدیان
401 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
409 ویدیو
8 فایل
یادداشت ها و انتخابهاي حسن‌ مجیدیان ارتباط از طریق @Hamim1361
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام یکی از دوستان👆😔
خیلی زیباست👆 این دو دقیقه رو ببینید... دروغ ش هم زیباست...
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📱عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خوانند، منتشر کرد مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت: غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند: تو را‌است معجزه در کف زساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می شود. 📱 @Negar_Resane
🔸 کتاب آسیدعلی آقا این کتاب شرح احوالات و بیشتر شرحِ پیوستن شاگردان سلوکی و معرفتی به مرامِ عرفانیِ عارف نامدار آیت الله سیدعلی قاضی است. یک جزوه ی مختصر و مفید و البته پر از نکات عرفانی و سلوکی. راجع به مرحوم آقای بهجت و علامه طباطبایی، مطالب کوتاه اما جالبی در کتاب آمده. برای ماها که دور از هرگونه سیر و سلوکی هستیم، این دست کتاب ها بیش از آن که تلنگری برای حرکت باشد؛ تازیانه ی حسرت و ندامت است بر وجودمان. https://eitaa.com/hamim1377
امام صادق سلام الله علیه فرمودند: رأيتُ المَعـروفَ لا يَصلُحُ إلاّ بِثَلاثِ خِصالٍ : تَصغيرِهِ ، و تَستيرِهِ ، و تَعجيلِهِ ؛ فإنَّكَ إذا صَغَّرتَهُ عَظَّمتَهُ عِندَ مَن تَصنَعُهُ إلَيهِ ، و إذا سَتَرتَهُ تَمَّمتَهُ ، و إذا عَجَّلتَهُ هَنَّأتَهُ ، و إن كانَ غَير ذلكَ سَخَّفتَهُ و نَكَّدتَهُ . نیکوکاری به صلاح نمی گراید،جز با سه چیز: اندک شمردن آن، مخفی کردن آن و شتاب در آن؛ زیرا آنگاه که تو آن را اندک بشماری نزد دریابنده بزرگش کرده ای و چون آن را بپوشانی آن را به کمال رسانده ای و هنگامی که شتاب کردی، گوارایش کرده ای. الکافی ج۴ ص٣٠ مفاتیح الحیاة ص ۵٣١ https://eitaa.com/hamim1377
سیر و سلوک به ذکر و ورد نیست؛ به‌ ایستادن در نقطه مسئولیت است [حکایتی از آیت‌الله بهجت(رضوان‌الله تعالی علیه)] یکی از شاگردان ایشان می‌گوید: رسیده بودم سر دو راهی انتخاب؛ یک سو رفتن به آذربایجان و تدریس در مدرسه دینی باکو و سوی دیگر مسئولیتی وزین در همین قم. نگران دوری از فضای معنوی قم بودم. برای مشورت نزد آقای بهجت رفتم و فکر می‌کردم توصیه ایشان به ماندن در قم است. حرف‌هایم را که شنید، گفت: "طبیب باید آنجا برود که مریض زیاد است؛ بروید باکو!". دوباره تاکید کردم و گفتم: "اگر از امور معنوی دور شوم چه؟"؛ محکم گفت: "نخیر آقا! ویرانی‌های آنجا را در نظر بگیرید. خیال می‌کنید سیر و سلوک به این است که تسبیح هزاردانه بگیرید و ذکر بگویید؟! این نیست آقا، بروید!" ▪️(بشارت از حضرت حجت : ص۸۳) https://eitaa.com/hamim1377
1_10585572734.pdf
12.54M
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام.» ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ https://eitaa.com/hamim1377
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 دو دقیقه حرف حساب درباره گشت ارشاد از زبان یک جوان 🔹 هر کی می‌گه مشکل بی‌حجابی کف خیابون با حل می‌شه نه با و بگیر و ببند، اینو واسش بفرستید. 🔹 بابا، ما هم منکر ضرورت کار فرهنگی و تربیتی نیستیم، ولی... https://eitaa.com/hamim1377
🔹 تربیتِ گل‌خانه‌ای مدرسه این‌جا قم است ... جلوی مدرسه‌ی(ابتدایی) دخترم ایستاده‌ام تا او را به خانه برگردانم. پدرها و مادرهای دیگری هم هستند. پوشش مادرهای دخترانِ دانش‌آموز بسیار متنوع است؛ در میان‌شان یکی دو نفر چادری هست و باقی، جوری دیگر هستند. کلانتری کنار مدرسه اگر می‌خواست سخت‌گیری کند، احتمالا باید به بسیاری از این مادرها "تذکر حجاب" می‌داد. پس از کمی انتظار، درِ مدرسه باز می‌شود و دانش‌آموزان با لباس‌های متّحد‌الشکلِ مانتو شلوار و مقنعه از مدرسه بیرون می‌آیند. هوا قدری گرم است و برخی از مادرها، همان دمِ در مدرسه لباس دخترها را تغییر می‌دهند و برخی از بچه‌ها خودشان دست به کار می‌شوند و پوششِ اجباری مدرسه را از تن به در کرده و در کوله‌ی خود می‌گذارند. جلوی مدرسه شبیه رختکن شده است. پس از چند دقیقه دخترانِ یکسان‌پوش مدرسه، در دنیای متنوع و پوشش رنگارنگ مادرانشان غرق می‌شوند. این تنها، حکایت پوشش آن‌هاست؛ منزل که می‌روند احتمالا آن‌چه معلم دینی و تربیتی به آن‌ها آموخته است نیز، از دست خواهد رفت. گویا بچه‌ها یاد گرفته‌اند که پوشش و "حرف‌های معلم" فقط مالِ مدرسه است و بیرونِ از آن خریداری ندارد. دست نیکا را می‌گیرم و به منزل می‌آئیم. بین راه نیکا به من می‌گوید "بابا، فاطمه(هم‌کلاسی‌اش) می‌گوید پیمان معادی(در سریال افعی تهران) روی سحر دولت‌شاهی(روان‌شناس همان سریال) کِراش دارد." چشمان‌م از تعجب گرد می‌شود و می‌پرسم "کِراش دیگه چی هست؟!! می‌گوید یعنی عاشق‌ش شده است.  تربیتِ گُل‌خانه‌ای مدارس یک پروژه‌ی شکست‌خورده است. اساسا تربیت محصول یک تعامل نهادی است. از خانواده آغاز می‌شود و در مدرسه و جامعه و خیابان و سازمان و مسجد و دانشگاه پی‌گرفته و تکمیل می‌شود. تربیت یک نظمِ پادگانی نیست یک مراقبت، پذیرش، و هم‌دلی است. و دیگر این که، تربیت مسری است. ✍مهراب صادق‌نیا https://eitaa.com/hamim1377
سیب‌های درخت کاکتوس!/ ما کجای تاریخ هستیم؟ باز هم عزیزان انقلابی و مذهبی برای بار هزارم تجمع دیگری برای حمایت از حجاب راه انداختند. یک تجمع تکراری، کم‌تعداد، بی‌فایده، مثل تجمع‌های پیشین... معلوم نیست این کار بی‌فایده و بی‌قاعده تا چند سال دیگر قرار است تکرار شود؟ فرض بگیرید در اوان ظهور اسلام، در شرایطی که مسلمانان یک اقلیت تحت فشار و در محاصره‌ی مشرکین هستند، به جای تلاش برای ترویج کلمه‌ی لا اله الا الله، به زنانی که هنوز به اسلام نگرویده‌اند و هنوز چیزی از اسلام و مبانی اعتقادات آن نمی‌دانند، در مورد حجاب بگویند و آن‌ها را امر به معروف کنند! در شرایطی که هنوز اساس اسلام به‌درستی و کامل در بین مردم شناخته نشده، اگر نومسلمانان چنین روشی را در پیش می‌گرفتند، فکر می‌کنید کار اسلام به کجا می‌کشید؟ شاید بگویید اگر منظورت قیاس با وضع فعلی است، قیاست مع‌الفارق است. آن روز حکومت اسلامی تشکیل نشده بود و امروز ما در متن یک حکومت اسلامی هستیم... اما آیا دولت‌مان هم اسلامی شده است؟ آیا جامعه‌مان هم اسلامی است؟ آیا ما از این مراحل عبور کرده‌ایم؟ آیا انتظارات ما متناسب با مراحل تاریخی انقلاب اسلامی است؟ طلعت انقلاب اسلامی و رجعت دوباره‌ی انسان به دین و ایمان، در دل عالم جدید غربی و در جهان جاهلیت مدرن که دیگر هیچ جایی برای معنویت باقی نگذاشته بود ظاهر شد. در اصل آن‌هایی که امروز دم از حکومت احکام خدا می‌زنند، نسبت به عرف و هنجار این عالم، عجیب و ناهنجارند. این انقلابیون هستند که هنجارها و سنت تمدن کنونی را شکسته‌اند و حرف تازه می‌زنند، نه بالعکس. هرچند که انقلاب ما ریشه در تاریخ دارد، اما در واقع ایده‌ای از تاریخ انبیا است که توانسته از لای درزهای تاریخ تمدن، سالم عبور کند و به امروز برسد. این بعث دوباره‌ی انسان در عصر جاهلیت مدرن است. چرا طوری رفتار می‌کنیم که انگار دنیا همیشه مؤمن بوده و حالا چند جوان ناهنجار آمده‌اند و آرامش عرف و آداب جامعه را بر هم زده‌اند؟! شاید که ما در عادات و تعلقات مذهبی خود غرق شده‌ باشیم و متوجه موقعیت و جایگاه تاریخی‌مان نباشیم. زنان محجبه و عفیفند که در این عالم جاهلیت، ناهنجار و غیر عادی هستند، نه آن دخترانی که ذیل ساختار و سازوکار تمدن مادی، مرغ مقلد فرهنگ منحط مدرنیسم هستند و داد آزادی و برهنه‌گی سر می‌دهند. آن‌ها بر وفق این عالم هستند و در جهت جریان آب شنا می‌کنند و ما بر خلاف جریان. آن‌ها حتی آن نظام ارزشی که بی‌حجابی را فساد می‌انگارد، نمی‌شناسند و باور ندارند. از کوزه همان برون تراود که در اوست. مگر می‌شود مراحل رسیدن به جامعه‌ی اسلامی را طی نکنیم، ولی انتظار اجرای همه‌جانبه و تمام و کمال احکام اسلام را داشته باشیم؟ مگر می‌شود نظام تربیت و آموزش و محیط اجتماعی ما خالی از معارف اسلام و مبانی اعتقادات باشند، اما نسل‌های جدید جامعه یک‌سره مؤمن و باخدا و عفیف و محجوب بار بیایند؟! اصلاً خود ما کجای ایمان هستیم؟! پس نباید برآشفته شد و حتی با وجود بروز مفسده‌های این بی‌حجابی، می‌بایست صبورانه ابتدا مقدمات یک جامعه‌ی توحیدی را فراهم آورد... آن هم که قربان سرتان، اصلاً و ابداً به فکر نیستید. شما که کم‌ترین تلاشی برای اسلامی کردن دانش‌گاه، تحول در علوم انسانی، تحول در آموزش و پرورش، دست‌یابی به رسانه‌ی دینی، هنر اسلامی، توسعه و عمق‌بخشی به معارف اسلام در فرهنگ عامه نمی‌کنید و اجازه می‌دهید مبانی علمی و تربیتی غرب در این جامعه‌ی اسلامی هم‌چنان ترک‌تازی کند، و حتی کم‌ترین مطالبه‌ای برای این تحولات از مسئولین مربوطه ندارید و به تزیین‌ها و ظاهرسازی‌های دین‌مآبانه قانع و خوش‌دل هستید، شما که سمعاً و طاعتا به هرچه سوغات تکنولوژیک است رو می‌آورید و ذوق‌زده، بی هیچ تأمل و تعللی، هیولای خوف‌ناک و وحشی هوش مصنوعی را به حریم دین و قرآن و... راه می‌دهید و از عوارض و تبعات آن غفلت می‌ورزید، واقعاً چه انتظاری دارید؟ چرا باید باید همه‌ی زنان و دختران باحجاب باشند؟!! و اصلاً گیرم که همه باحجاب هم شدند، چه فایده؟! برادران و خواهران مؤمن! حضرات متشرع و متدین نازنین! این درختی که از آن انتظار دارید سیب سرخِ آب‌دار و شیرین ثمر بدهد، فی‌الواقع کاکتوس است... فتأمل! ✍ مهدی متولیان https://eitaa.com/hamim1377
یادآوری قرائت سوره واقعه و زیارت آقا اباعبدالله علیه السلام در شب جمعه... https://eitaa.com/hamim1377