خُرده میگیرند؛ ولی دستهای خونی و سرمازدهی این مجاهدِ اهل غزه هم میتوانست مشغولِ گوشی باشد و غرق در پُست گذاشتن!
این مردِ باشکوه هم میتوانست خود را در تلگرام و توئیتر بلحاظ روانی «خالی» کند و خشماش از صهیونیستها کمتر شود.
آن خشم را اما نگه داشت برای میدان.
دهها هزار مثل این مرد در غزه هستند. آنها خودشان را به «شبکههای تخلیهی روانی» آلوده نکردهاند. عصبانیتِ آنها از اسرائیل هرگز آنقدری کم نمیشود که تن به «سازش» بدهند.
ریشهی «سازش» در غزه خشکید چون «خشمهای راهبردی» نگهداری و انباشت شدند. چون اجازهی «هدر رفتن خشم» داده نشد.
نباید الگو بگیریم؟
#غزه
#مقاومت
هفتم اکتبر آمد
تا جلادان ظالم بدانند
و قصابان غاصب آگاه باشند:
ملتی که کتاب بالینیاش «قرآن» است؛
گریبان «شیطان» را رها نمیکند...
#غزه
#مقاومت
https://eitaa.com/hamim1377
فلسطینی قابل معرفی نیست.
هشت دهه گرفتاریِ ساعت به ساعت،
پنج نسل فلسطینی را با همه نسلهای بشر متفاوت کرده.
تعاریف رایج در فلسطین کار نمیکنند.
اهل غزه «ندیدنی و نشناختنی» شدهاند.
به قول شاعر
آتش بگیر؛ تا که بدانی چه میکشم
احساسِ سوختن، به تماشا نمیشود!
فلسطینی نگرانِ دیدهنشدن نیست.
مخاطب نمیخواهد.
رسانه نمیخواهد.
حتی «کمک» نمیخواهد!
این ما هستیم
که به «کمک کردن» نیاز داریم!
و به «شرف نشان دادن»
دردمندِ اهلِ غزه به مردم دنیا «حس موثر بودن» داد؛ ولی خودش دهههاست میداند «تجاوزِ اسرائیل» پایان ندارد.
او خبر دارد
که «آینده» در فلسطین
با هیچکجا هممعنا نیست.
فلسطینی،
«نه!» بدنیا میآید؛
«نه!» را زندگی میکند؛
و در رگهایش «تنهایی» جاریست.
فلسطینی،
یکّه و تنهایی است
که ساعت به ساعت زجر میکشد
و فقط «نه گفتن به اسرائیل» را بلد است!
هر که آنها را بشناسد؛
حجمِ بیآرزوییشان مبهوتش میکند!
#غزه
#مقاومت
https://eitaa.com/hamim1377
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راجع به کلیپ تبلیغاتی سعودی در این روزها👇👇
«این منم طاووس علیین شده»
📝 سید آرش وکیلیان
اخیرا یک ویدئوی تبلیغاتی از لیونل مسی ساخته شده که وزارت گردشگری کشور سعودی آن را تولید کرده و در اندک زمانی بازدید فراوانی هم داشته است. خلاصه برخی عزیزان هموطن ما هم با حسرت به آن می نگرند. من پرسش هایی از این عزیزان دارم:
۱- اگر وقتی از شما میپرسند کجایی هستید ، در جواب مجبور باشید بگویید «سلجوقی» هستم، چه حسی پیدا میکنید؟ این دقیقا وضع مردمی است که هویت ملی شان با «سعودی» تعریف میشود.
۲- اگر برای رانندگی زنان تازه اجازه صادر شده باشد، چه حسی پیدا میکنید؟ چرا باید مردمی که دست کم از ۱۳۱۹ گواهینامه رانندگی زنان داشته اند باید حسرت آنها را که بتازگی چنین حقی به دست آورده اند، بخورند؟
۳- اگر به شما بگویند که چرا اموال خاندان حاکم را اختلاس کرده اید، چه حسی پیدا میکنید؟ در سعودی مشکل این نیست که مسئولان حکومت اموال عمومی را اختلاس کنند چون که اصل درآمدهای ملی مال خاندان سعود است و بقیه مواجب بگیر آنها هستند.
۴- اگر برای تامین امنیت ملی خود مجبور باشید مثل گاو شیرده هر سال هزینه گزافی صرف خرید تسلیحات آمریکایی بکنید که آخرش هم نتوانید با آنها یک کشور فقیر مثل یمن را شکست دهید، چه حالی پیدا می کنید ؟
۵- اگر مخالف سیاسی حکومت را به بهانه صدور اجازه ازدواج به سفارت بکشند و او را آنجا بدون تشکیل دادرسی اره کنند، شما چه حالی پیدا میکنید ؟
همه اینها به معنای این نیست که وضع ایران خیلی خوب است، اما قبل از حسرت خوردن کمی بیاندیشیم.
در باب اثر صنعت تبلیغات در تولید حس پیشرفت هم این شعر جناب مولوی بسنده است:
آن شغالی رفت اندر خم رنگ
اندر آن خم کرد یک ساعت درنگ
پس بر آمد پوستش رنگین شده
که منم طاووس علیین شده
پشم رنگین رونق خوش یافته
آفتاب آن رنگها بر تافته
دید خود را سبز و سرخ و فور و زرد
خویشتن را بر شغالان عرضه کرد
جمله گفتند ای شغالک حال چیست
که ترا در سر نشاطی ملتویست
از نشاط از ما کرانه کردهای
این تکبر از کجا آوردهای
در پایان اگر قصد دارید حسرت مردمان دیگر کشورها بخورید، بگردید یک کشوری را پیدا کنید که بدون تصنع ارزش حسرت خوردن داشته باشد.
#سعودی
#تحقیر #خود_تحقیری
https://eitaa.com/hamim1377
*تن نور، باطعم عشق وجنگ*
📚بخوانید| *تن نور* رمان نوجوان، انتشارات سوره مهر
*«حسین قربانزاده خیاوی» * در رمان جدیدش «تننور» به دغدغهها و مشکلات نوجوانان در مواجهه با مقولههایی مثل عشق، جنگ، فقدان و مرگ میپردازد.
🔹 تن نور داستان پسری آذربایجانی به نام *« آراز»* را روایت میکند که پدرش تکاور نیروی دریایی ارتش است. پدر بعد از مرگ همسرش، آراز را با خود به #خرمشهر میبرد و به دوستش میسپارد. فقدان مادر و گرمای جنوب پسر را اذیت میکند. آشنانی با *نجمه* دختر میزبان و شروع #جنگ_تحمیلی ماجراهای جذابی را رقم میزند.
🔸«آن روی نجمه را خودم هم نمیدانم چه جوری است، چون خودم هم ندیدم ولی همیشه میدانستم درون من یک نجمۀ دیگری هم هست، یا بسیار عاقل و آرام یا بسیار سرکش و دیوانه. آن یکی نجمه کی خودش را نشان میداد، نمیدانم. جنگ اجازه نداد آن یکی نجمههای هزاران نفر مجال خودنمایی داشته باشد، یکی هم آراز مهمان سفید نجیب...
#معرفی_کتاب
#رمان_نوجوان
https://eitaa.com/hamim1377
🔸 وقتی انسان متوجه باشد افقی در مقابلش گشوده شده است، تازه این اولِ ماجرا خواهد بود زیرا باید «رفتن» را تمرین کند. و اینجا است که مییابد پاهایش چه اندازه سنگین است...
✍🏻 استاد طاهرزاده
#رفتن
#افق_گرایی
https://eitaa.com/hamim1377
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی، در بسیاری از لحظه ها، عاری از هر نوع معنا و مفهومی ست. این، ما هستیم که با مجموعه ی عملکردهایمان به زندگی معنا و مفهوم میبخشیم. زندگی، به خودی خود، نه بد است نه خوب، نه تلخ است نه شیرین، نه ظالمانه و نه سرشار از عدالت…
نادر ابراهیمی
https://eitaa.com/hamim1377
کسی که میگوید «مگر حماس نمیدانست اسرائیل غزه را ویران خواهد کرد؟» از ظرافت قضیه سر در نمیآورد.
«ترس از ویرانی» مادرِ «سازش» است!
و «سازش»... این نا-تدبیرِ نفرتانگیز، در تمامِ تاریخ نقشی نداشته جز به قتل رساندنِ نخبگان و به علوفه رساندنِ پَخمگان!
حماس «ویرانی» را قطعی میدانست! ولی این هزینه را تقبل کرد «تا اسرائیل ناامن شود.»
البته که غزه مال حماس بود؛ ولی بقیهی فلسطین هم که مالِ اسرائیل نبود! مقاومتِ غزه در یک لحظهی تاریخی فهمید که اگر زود نباشد خیلی دیر خواهد شد!
یادتان هست سعودی چه در سَر داشت رفقا؟ و در ریاض و تلآویو چه آشی میپختند «یهودِ امت رسولالله» با همراهی اسرائیل؟
دست و بازوی حماس آن زمان بوسیدنی شد که با طوفانالاقصی دهانِ سازشکارانِ امت را چاله کرد!
#طوفان_الاقصی
#فلسطین_مظلوم
#غزه
#حماس
https://eitaa.com/hamim1377
💠بیایید کار فرهنگی نکنیم!
پیشاپیش و قبل از آغاز هر پویش و موجی برای #کار_فرهنگی با هدف اصلاح #نوجوانان، توجه داشته باشیم که اگر منظورمان از کار فرهنگی همین چیزی باشد که رایج است، بهتر است چنین خدمتی را در حق جمهوری اسلامی دریغ بفرماییم و بدانیم بزرگترین کار فرهنگی، توقف اینگونه کاریست که به آن کار فرهنگی میگوییم!
این تذکر نه یک تعریض که یک #راهکار_عملی است. برخلاف تصور بخشنامهای، بخش مهمی از خرابیهای فرهنگی و اجتماعی امروز، نه محصول «کار نکردنها» که میوهی کار فرهنگیِ مصطلح و عادتشدهی دهههای اخیر است.
ویژگیهایی مانند «مستمعپروری»، «تجمعمحوری» و «بولتنگرایی» در این به اصطلاح کار فرهنگی، جا افتاده؛ از الزامات چنین کار فرهنگیای، «زباندرازی نکردن»، «پرهیز از چونوچرا» و «ترکِ قیلوقال» است و محصولش «تعطیلی تفکر»، «وابستگی در اندیشیدن» و «ناتوانی در تحلیل»!
نشانهی خاصی که حکایت از بازاندیشی در معنا و اصول و شیوهی کار فرهنگی داشته باشد، نمیبینیم. حتی این اراده نیز مشهود نیست که نمونههای ارزشمند و تجربههای قابل اعتنای دورهی اخیر تقویت و تکثیر شود.
تا پیش از دگرگونی اساسی در معنا و شیوهی کار فرهنگی، دامن زدن به رویههای معیوب، جز خسارت مضاعف نیست.
✍روح الله رشیدی
#بازنشر
#کار_فرهنگی
#نوجوانان
https://eitaa.com/hamim1377
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸قطعه قطعه اش کردند!🔸
#مومن_آل_فرعون مردى بود از دربار فرعونيان كه به حضرت موسى ايمان آورده بود، اما ايمان خود را مخفی می کرد. او در جلسه شورای امنیتِ دربار فرعون، از موسی (علیهالسلام) دفاع کرد. موضوع جلسه، اعدام حضرت موسی (ع) بود. موافق و مخالف صحبت کردند. «مؤمن آل فرعون» بهعنوان مخالف صحبت کرد. رأیگیری کردند و بهخاطر اظهارات او، جمعیت موافقت نکردند و مسئله منتفی شد و خطر از موسی (ع) گذشت. قرآن درباره او می فرماید: فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا : آنگاه خداوند او را از گزند نيرنگهايى كه مىورزيدند #حفظ_کرد.
امام صادق (علیهالسلام) در توضیح این آیه میفرماید: «وَ اللَّهِ لَقَدْ قَطَعُوهُ إِرْباً إِرْباً وَ لَكِنْ وَقَاهُ اللَّهُ أَنْ يَفْتِنُوهُ فِي دِينِهِ»: به خدا سوگند او را #قطعهقطعه_کردند، ولی خدا او را از اینکه در مورد دینش فریبش بدهند، نگاه داشت.
خدا میگوید: ما حفظش کردیم. امام صادق (علیهالسلام) میگوید: ریز ریزش کردند! #ادبیات_خدا را باید شناخت. امام صادق (علیهالسلام) ادبیات خدا را میفهمید.
@haerishirazi
اونهایی که مطالب و معارفِ آقای حائری شیرازی رو دنبال نمیکنند، ضرر میکنند به نظرم👆👆