حامیم «حلقه های میانی»
🚩 دوره معارفی « #انسان_جهان_نما » ۲ 📚خوانشی نو از « #توحید » مبتنی بر اندیشه های عرفانی و فلسفی #ا
#سوال
⁉️آیا این دوره با دوره قبلی تفاوت دارد؟
✅بله، دوره قبلی خوانش توحید با رویکرد عقلی و فلسفه بود و این دوره با رویکرد فطری و عرفانی است بنابر این تمام معرفتجویان که در دوره قبل حضور داشتند میتوانند در دوره جدید شرکت کنند و محتوا کاملا متفاوت است.
ضمنا فهم مباحث فطری از مباحث عقلی راحت تر خواهد بود.
#مکتب_امام_خمینی #انسان_جهان_نما #حامیم
🆔 @hamim57
هدایت شده از حامیم «حلقه های میانی»
547.9K
📻توضیحاتی مختصر درباره دوره معارفی #انسان_جهان_نما
❓چرا شرکت در این دوره لازم است ؟
❓در این دوره به چه سوالاتی پاسخ داده میشود ؟
❓این دوره مختص کدام گروه خاص است؟
❓ارتباط مباحث دوره با مسائل سیاسی و اجتماعی چیست؟
📍 جمعه سیزدهم آبان ۱۴۰۱ مصادف با یوم الله تسخیر لانه جاسوسی | #سبزوار
🔗 جهت ثبت نام🔻
https://survey.porsline.ir/s/bjrFbRFo
⁉️ کسب اطلاعات 09330985159📞
« ایتا و پیامک »
#انسان_جهان_نما #مکتب_امام_خمینی
#حامیم
🆔 @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ای انسان،تو فرزند بینهایتی...
#ندای_فطرت
@hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر نگاهی به ما کند زهرا
هیئت زوار الزهرا (س) بحرین
@hamim57
🔰نظرات معرفتجویان نسبت به دوره #انسان_جهان_نما ۱
🔹امام یک توحید دیگری ارائه میدهد؛ برخلاف توحیدی که تا حالا یاد گرفته بودیم.
یه توحید بی خطر و آروم و نظری یادگرفته بودیم.
🔸ولی امام با توحیدش میزنه تو دهن اسلام آمریکایی و متحجرین!
ته همه اون قیام هایی هم که ما رو حرکت میده امام براش و بهمون میگه أن تقوموا لله، میخواد برسونمون به توحید، انقد باید بجنگی که بالاتر از پرچم اسلام هیچ پرچمی نباشه.
🔹ما می خواهیم پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز دربیاوریم و
این مدل نگاه به توحید دشمن رو ترسانده
و
و این خاص اندیشه امام روح الله هست.
#انسان_جهان_نما
#حامیم #مکتب_امام_خمینی
🆔 @hamim57
هدایت شده از حامیم «حلقه های میانی»
🚩 دوره معارفی « #انسان_جهان_نما » ۲
📚خوانشی نو از « #توحید » مبتنی بر اندیشه های عرفانی و فلسفی #امامین_انقلاب
📌 با حضور اساتید مکتب امام
🎙با زبانی شیوا و ساده ویژه #جوانان
📍 جمعه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۱ | #سبزوار
🔗 جهت ثبت نام🔻
https://survey.porsline.ir/s/7GsoewSa
⁉️ کسب اطلاعات 09330985159📞
« ایتا و پیامک »
#انسان_جهان_نما #مکتب_امام_خمینی
#حامیم
🆔 @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | آیتالله العظمی گلپایگانی تضعیف نظام را حرام میدانست
🔻 روایت حضرت آیتالله خامنهای از پیامی که آیتالله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بودند
🗓 انتشار به مناسبت سالگرد رحلت این مرجع عظیمالشان
@جمهوری_اسلامی_ایران
@hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #ببینید| قاتل را #اعدام_نکنید!
🔺اشکهای جانسوز همسر شهید دانیال رضازاده در اولین سالگرد عقدشان بر سر مزار شهید
🚩 بخشی از مستند «خداحافظ رفیق»؛ روایت تکان دهنده از زندگی و شهادت شهدای مدافع امنیت مشهد مقدس؛ شهید دانیال رضازاده و شهید حسین زینالزاده
@hamim57
هدایت شده از حامیم «حلقه های میانی»
🚩 دوره معارفی « #انسان_جهان_نما » ۲
📚خوانشی نو از « #توحید » مبتنی بر اندیشه های عرفانی و فلسفی #امامین_انقلاب
📌 با حضور اساتید مکتب امام
🎙با زبانی شیوا و ساده ویژه #جوانان
📍 جمعه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۱ | #سبزوار
🔗 جهت ثبت نام🔻
https://survey.porsline.ir/s/7GsoewSa
⁉️ کسب اطلاعات 09330985159📞
« ایتا و پیامک »
#انسان_جهان_نما #مکتب_امام_خمینی
#حامیم
🆔 @hamim57
❓منظور امام خمینی از اسلامی سازی دانشگاه ها چه بوده است؟
❓اسلامی سازی دانشگاه ها یعنی مثلاً علم فیزیک اسلامی و غیر اسلامی دارد؟
❓یعنی دانشگاه ها باید همان دروس حوزه علمیه را بخوانند؟
✅ جواب این سوالات را از زبان امام خمینی میشنویم:
«من لازم است که یک تذکر به شما بدهم که بدانید مقصود ما از اصلاح دانشگاهها چیست؟ بعضى گمان کردند که کسانى که اصلاح دانشگاه ها را مىخواهند و مىخواهند دانشگاهها اسلامى باشد این است که گمان کردند که- این اشخاص توهّم کردند که- علوم دو قسم است: هر علمى دو قسم است. علم هندسه یکى اسلامى است، یکى غیر اسلامى. علم فیزیک یکى اسلامى است، یکى غیر اسلامى. از این جهت اعتراض کردند به اینکه علم، اسلامى و غیر اسلامى ندارد.
و بعضى توهّم کردند که اینها که قائلند به اینکه باید دانشگاهها اسلامى بشود؛ یعنى فقط علم فقه و تفسیر و اصول در آنجا باشد. یعنى همان شأنى را که مدارس قدیمه دارند باید در دانشگاهها هم همان تدریس بشود.
اینها اشتباهاتى است که بعضى مىکنند، یا خودشان را به اشتباه مىاندازند. آنچه که ما مىخواهیم بگوییم این است که دانشگاههاى ما، دانشگاههاى وابسته است. دانشگاههاى ما دانشگاههاى استعمارى است.
دانشگاههاى ما اشخاصى را که تربیت مىکنند، تعلیم مىکنند، اشخاصى هستند که غربزده هستند. معلمینْ بسیارىشان غربزده هستند و جوانهاى ما را غربزده بار مىآورند.
ما مىگوییم که دانشگاههاى ما یک دانشگاههایى که براى ملت ما مفید باشد، نیست.
#دانشگاه_اسلامی #حامیم
🆔 @hamim57
ss.mp3
44.29M
🎙صوت سخنرانی دکتر سعید آریا نژاد
« پژوهشگر و استاد دانشگاه حکیم سبزواری»
🔸موضوع: بررسی الگوی مدیریت و رهبری سیاسی امام خمینی«ره»
🔹تابستان ۱۴۰۱ ، حامیم سبزوار
#حامیم #حلقه_های_میانی #مکتب_امام_خمینی
🆔 @hamim57
💠 كشف «منِ» اسلامى از راه آشنايى با تاريخ و ايدئولوژى اسلام
🔰استاد شهید مطهری
🔅اين حقيقت را باور كنيد: غرب فقط از يك چيز مى ترسد و آن بيدارى شرق اسلامى است، اين كه شرق اسلامى به خود بيايد، بيدار شود و منِ اسلامى خودش (منِ مسلمان) را كشف كند. اگر كشف كند كه در درون من غير از منِ حسن پسر حسين، غير از منِ بازارى، غير از من كارگر، غير از من مهندس، غير از من پزشك، غير از من دانشجو
🔅 یک منِ ديگر نهفته است: منِ مسلمان، كه همين طور كه در من نهفته است در رفيق من نهفته است، در آن برادر ديگر و در آن خواهر و در همه مسلمانان نهفته و اين معنى همه را در بر گرفته است و همه ما يك من هستيم: "مسلمان"
🔅اگر ملل اسلامى اين من را در خودشان كشف كنند و آن را به دست آورند و به او اعتقاد و ايمان پيدا كنند بمب اتم هم از عهده آنها برنمى آيد. و ما بايد كوشش خودمان را بيشتر در همين راه به خرج بدهيم. واقعا ما اين منِ خود، من اسلامى خودمان را كشف كنيم.
🔅چگونه كشف كنيم؟ يكى اين كه با تاريخ خودمان آشنا شويم. ديگر اين كه با ايدئولوژى خودمان اسلام آشنا شويم.
📚 مجموعه آثار (آینده انقلاب اسلامی) ج24ص220
#اندیشه_مطهر
#حامیم
🆔 @hamim57
بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی(ره)-227-55.mp3
463.4K
💠 برجسته کردن و الگو کردن حوزه نجف در مقابل حوزه قم بخاطر تضعیف اندیشه امام خمینی!
🎙 #استاد_امینی_نژاد
#مکتب_امام
#فقه_جهان_شمول
🆔 @hamim57
26.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سه نقطهی درخشان زندگی فاطمه زهرا سلاماللهعلیها؛ خانهدار، مجاهد، عابد
▪️در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکتهی مهم است و آن جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف و بین وظایف یک انسان #مجاهد غیور خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسولاکرم(ص) که به مسجد میآید و سخنرانی و موضع گیری و دفاع می کند و حرف می زند و یک #جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنتپذیر و سختی تحملکن است، از طرف دیگر. همچنین از جهت سوم، یک عبادت گر و بپادارندهی نماز در شب های تار و قیامکنندهی للَّه و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی، با خدا راز و نیاز و عبادت می کند.
▪️این سه بُعد را با هم جمع کردن، نقطهی درخشان زندگی فاطمهی زهرا (علیهاالسّلام) است. آن حضرت، این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضی خیال می کنند انسانی که مشغول عبادت می باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است، نمی تواند یک #انسان_سیاسی باشد. یا بعضی خیال می کنند کسی که اهل سیاست است -چه زن و چه مرد- و در #میدان_جهاد فیسبیلالله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمیتواند یک #زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است، نمیتواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد. خیال میکنند این ها باهم منافات دارد؛ درحالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد؛ در شخصیت انسان کامل، کمک کننده هم است.
🗓 ۱۳۶۸/۰۹/۲۲
🆔 @hamim57
هدایت شده از محسن قنبریان
• تحجر اگر حکمران جامعه ای شود چیزی از جنس طالبان می شود. کتاب نظام امارت اسلامی نوشته قاضی القضات طالبان با مقدمه هبه الله آخندزاده رهبر طالبان، مانیفست حکمرانی این گروهِ به حکومت رسیده است.
• آنچه این روزها درباره منع زنان از کار و تحصیل در افغانستان می گذرد هم عمل به این کتاب است!
• در جای جای کتاب زن، ضعیف و جای او در خانه معرفی شده است(ص۸۰و۸۱). نظام ربّانی درباره زن، بودن در خانه و تولد فرزند و سرپرستی اطفال است(ص۱۵۱و۱۵۲). تعلیم زنان باید در خانه و توسط محارم باشد. اگر ناگزیر به خروج از خانه شد، معلم، زن باشد. اگر این هم میسر نشد، بایستی میان دانشجویان زن و معلم پرده ای باشد(ص۲۵۴و ص۲۶۲) نویسنده برای فتوای به حرمت اختلاط به این شعر فارسی هم تمسک می کند: "زبیگانگان چشم زن کور باد/ چو بیرون شد از خانه درگور باد"!
• نزدیک به این فتاوا در کنج حجره های ما هم پیدا میشود؛ لکن اسلامِ خمینی و متفکران انقلاب درباره زن نظرشان چیز دیگری بود. آن نظر، غیرِ شرعیت از اجتهاد روشمند، مقبولیت با رأی مردم را هم از آن خود کرد.
• تحجری که امام(ره) تا روزهای آخر از آن نالید و در منشور حوزیان هم از آن حذر داد، بعیداست مشکلش، بودنِ خمینی بوده باشد و بعد از او به اصالت و زمانه شناسی برگشته باشد!
⚠️ توجه: هروقت در جامعه مظاهر غربزدگی -مثل کشف حجاب و...- بروز می کند، آن قرائت متحجر موجّه جلوه می کند!
• گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، نقطه وسط و ثبات حرکت پاندولی جامعه است؛ هرچه حرکت به جانب تحجر منحرف شود، از آنسو به سمت غربزدگی برمی گردد و بالعکس!
#زن
#کتاب_نظام_امارت_اسلامی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
📸 #عکس_نوشت | این حلقه ی میانه ی حوزه و دانشگاه به طور بنیانی جزو کار های آقای مصباح است. ایشان در حقیقت با مجموع کارها این حلقه ی میانه را که واقعا خلأ عمده ی زمان هست، دارند به وجود می آورند.
#حلقه_میانی
🆔 @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دخترِ نظام! ۴
• منتسبین ارزشی و با "سین" و "صاد" نظام باید در غرامت ها جلوی همه، در غنیمت ها آخر صف باشند! تا یدخلون فی دین الله افواجاً شود!
• در فتنه ها چرا آقازاده ها ساکت اند؟! در آب نمک خوابانده شده اند برای کِی؟!!
• سران دیروز راست و اصلاح طلب که خود را بین مردم و حکومت می دانند و بعضی نامه به رهبری هم می نویسند؛ چرا بین مردم نمی آیند؟!!
• چون فقط در سیاست برکنار شده اند اما موقعیت اقتصادی شان برقرار است!
* تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
☑️ @hamim_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هر افراطی تفریطی به دنبال خود دارد!
#تحجر
#نه_به_تحجر_و_سکولاریسم
#اندیشه_ناب_انقلاب_اسلامی
#حامیم #مکتب_امام_خمینی
🆔 @hamim57