#ریاضی
#تم11
#صفحه_74
#اهداف
هدف آموزش ویاد گیری عدد ۸
شمردن دسته ها وگفتن اعداد هر دسته
شمردن دسته های هشت تایی در هر دسته ی هشت تایی بدانند که هشت از پنج وسه تشکیل شده وبرعکس از سه وپنج
آشنایی با جمع در هر دسته
نوشتن نماد عدد ۸ از روی جهت فلش
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه74
اهداف :
۱- درک مفهوم عدد ۸ وبرقراری ارتباط نمایش های مختلف آن عدد .
۲- درک مفهوم ترکیبی عدد ۸ واینکه ۸ به صورت ۵و ۳ دیده شود .
۳- توانایی نوشتن صحیح نماد عدد ۸ .
روش تدریس:
با انگشتان دست از عدد ۶ شروع کنید واز آنها بخواهید نمایش های مختلف عدد ۶ را نشان دهند ،سپس نمایش های مختلف عدد ۷ ودر نهایت نمایش های مختلف عدد ۸ را نشان دهند . از آنها بخواهید ۸ تا نخود ولوبیا روی میز به گونه ای بچینند که ۵ تا لوبیا و ۳ تا نخود باشد. به آنها بگویید که این ۸ تا را به چند روش دیگر می توانند بچینند . به این ترتیب ترکیب های مختلف عدد ۸ را با استفاده از کم وزیاد کردن تعداد نخود و لوبیا به دست آورند. دانش آموزان را تشویق کرده که همه ترکیب ها را به دست آورند .
از دانش آموزان بخواهید به صفحه ی آغازین برگردند و۸ تا پنجره مدرسه را در تصویر با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنند همین عمل را میدتوانند با پنجره های ساختمان های مجاور نیز انجام دهند به گونه ای که ۵ تا یک رنگ و۳ تا رنگ دیگر باشد .
باتوجه دادن دانش آموزان به اینکه ۸ به صورت ۵و۳ است ،فعالیت ص ۷۴ را انجام دهید . در هنگام تمرین نوشتن عدد ۸ به نقطه شروع وجهت حرکت قلم ونحوه ی نوشتن نماد عدد ۸ توجه لازم داده شود وبا حرکت بین دانش آموزان بررسی شود که همه ی آنها عدد را به صورت صحیح بنویسند .
توصیه های آموزشی :
۱- از دانش آموزان بخواهید تعداد هر قسمت را همراه با شما با صدای بلند بگویند.
۲- از دانش آموزان بخواهید که نوشتن عدد ۸ را در منزل تمرین کنند .
۳- نماد های عدد ۸ را با انگشتان دست ،کیک ۵ قسمتی ،چوب خط ،مربع های رنگ شده ،مرور کنید . (در زنگ هنر میتوانید عدد ۸ را به صورت تصویر زیبا در آورد وبه بچه ها داد تا رنگ کنند یا اینکه در این ساعت از بچه ها بخواهید که ۸ عدد گردی یا اشکال دیگر با مقوا ببرند )
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_75
#اهداف
شمردن تعداد اشکال هر دسنه ونوشتن اعداد هر دسته وگذاشتن علامت مساوی در زیر هر دسته
پی بردن به دسته های مساوی ونامساوی
کار باشابلون وکشیدن اشکال با مداد رنگی
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_75
#اهداف
۱- استفاده از نماد هایی برای به دست آوردن حاصل جمع ودرک ارتباط نمایش های مختلف اعداد.
۲- به کارگیری ابزار شابلون برای طراحی وادامه یک الگو .
روش تدریس :
از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چینه یا ابزارهایی که در اختیار دارند. نمایش های مختلف عددهای ۶و۷ و۸ را بسازند . تساوی ۶ ۶ را طوری بسازند که هرطرف تساوی یک ارائه یا نمایش از اعداد مورد نظر باشد.
از دانش آموزان بخواهید پرنده با رنگ آبی را با دکمه به رنگ آبی وپرنده مشکی را با دکمه مشکی نمایش دهند .سپس از آنها بخواهید که ۶ تا دکمه با رنگ های آبی ومشکی را دو طرف دیوار مدرسه به صورت های مختلف قراردهند ،همین فعالیت ها را برای ۷یا ۸ تا دکمه نیز انجام دهند.
فعالیت ص ۷۵ را انجام دهید دررهر قسمت ابتدا حاصل جمع را پیدا کنید وعدد مورد نظر را بنویسید .درصورتی که دو طرف برابر بود نماد مساوی قرار دهید. عدد ۶ ،(۵و۱) را نشان می دهد وتفاوتی نمی کند که تعداد آبی در چینه ها چقدر است. اگر دانش آموزی به این درک رسیده باشد بسیار خوب است.
توصیه های آموزشی:
۱- در این صفحه تمرین نامساوی مورد توجه قرار گرفته است با این تفاوت که عددهای اطراف خیلی واضح قابل تشخیص نیستند.
۲- در ساخت الگو با استفاده از شابلون اگر اندازه شکلی که با شابلون کشیده اند ،با اندازه شکل کتاب هم خوانی نداشت ایرادی ندارد ، حتی اگر فقط یک شکل را بعد از مثلث بکشند ونتوانستند شکل دیگری را رسم کنند ایرادی ندارد .
۳- از دانش اموزان بخواهید با استفاده از شکل های شابلون الگوی دیگری را طراحی کنند ونفر کنار دستی آن را ادامه دهد .
۴- دانش آموزان را تشویق کنید که برای انجام فعالیت این ص راه حل های ابتکاری استفاده کنند. برای مثال در قسمت چوب خط ها می توانند در دسته ی سمت چپ یک چوب خط را برداشته دسته ی ۵ تایی را کامل کنند وبه این ترتیب دسته ی سمت چپ هم یک ۵ تایی ویک یکی می شود .بنابراین دو دسته باهم برابر هستند.
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_76
#اهداف
* سرشماری با کمک چوب خط
* برقراری ارتباط نمایش چوب خطی و نماد عددها
* تمرین اعداد با چوب خط و نماد عددی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_76
#اهداف
۱- سرشماری با کمک چوب خط ها
۲- برقراری ارتباط نمایش چوب خطی ونماد عددها
روش تدریس:
۴ نفر از دانش آموزان را جلوی تخته بیاورید . یک مسئول انتخاب کنید . هر نفر باید شماره مربوطه به دانش آموزان جلوی تخته را ببیند وبه او برای مسئول شدن رای دهد .سپس شماره ها را روی تخته بنویسید .یک دانش آموز رای را میخواند شما برای آن فرد یک چوب خط می گذارید . هربار که چوب خط ها به ۵ رسید دسته ی ۵ تایی درست کنید .
به صفحه ی آغازین این بخش برگردید تا با یک فعالیت دو نفره تعداد دانش آموزان یا اشکال یا اشیا را سرشماری کنند.
دانش آموزان تعداد اشکال مورد نظر را به صورت یک فعالیت گروهی دونفره که یک نفر نام شکل ها را بگوید ودیگری چوب خط بکشد سرشماری کنند.
توصیه های آموزشی:
۱- توجه داشته باشید که با شمارش هرشی یک چوب خط را رسم کنند تا اشیا یا اشکال تمام شود ،نه اینکه ابتدا اشیا را بشمارند وبعد به تعداد شمارش شده چوب خط نشان دهند .در این صورت سرشماری با چوب خط اتفاق نیفتاده است .
۲- از دانش آموزان بخواهید جدولی پایین را طراحی کرده واشیا داخل منزل را سرشماری کنند.
۳- می توانید درمورد سرشماری رسمی کشور واهمیت کارهای آماری برای دانش آموزان توضیح دهید.
#تدریس_ریاضی_تم11
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_77
#اهداف
* مهارت در استفاده از ابزار خط کش
* توانایی بزرگنمایی یک شکل با استفاده از صفحه شطرنجی
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_77
#اهداف
۱- استفاده از صفحه ی شطرنجی برای درک بزرگ نمایی شکل ها
۲- درک تجانس بابزرگ کردن شکل های در صفحه ی شطرنجی
۳- تمرین کامل کردن مربع شگفت انگیز
روش تدریس:
دانش آموزان باید بتوانند با ابزاری نظیرخط کش وشابلون با مهارت کارکنند .رسم این اشکال با استفاده از خط کش میتواند به دانش اموز درتمرین کار با ابزار کمک کند. برای کسب مهارت می توانید مقداری کاغذ باطله یا روزنامه به دانش آموزان بدهید تا کشیدن خط را تمرین کنند .شکل هایی مثل هم دردو اندازه متفاوت را به کلاس بیاورید وبه دانش آموزان نشان دهید .
درتصویر آغازین بخش ،دایره های هم شکل ولی در اندازه های مختلف دیده می شوند.
به صفحه ۷۷ مراجعه کنید . دستورالعمل این صفحه رابه دانش آموزان توضیح دهید .سپس با راهنمایی شما ونقطه های گذاشته شده در صفحه شطرنجی قسمت مربوطه به کوه ها کامل شود . سپس از دانش اموزان بخواهید به همین ترتیب بقیه شکل را کامل کنند. در پایان از آنها بخواهید مربع شگفت انگیز ۶×۶ را کامل کنند.
توصیه های اموزشی:
۱-بهتراست دانش آموزان از رنگ ها ی مختلف با توجه به تصویر بالای صفحه استفاده کنند تاشکل مشابه حاصل شود .
۲- درهنگام پیدا کردن نقاط یا خط های مشابه میتوان از شمردن خانه ها ویا ضلع استفاده کرد.
۳- در حل تمرین مربوط به مربع شگفت انگیز کشف ترتیب کامل کردن خانه اهمیت زیادی دارد . درصورتی که کار به ترتیب انجام شود تمام مربع ها یکی پس از دیگری به دست می آید .
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی
❇️👈 #تم11
☑️👈 #قسمت اول
🔖👈 #ریاضی #اول_ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی
❇️👈 #تم11
☑️👈 #قسمت اول
🔖👈 #ریاضی #اول_ابتدایی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی
❇️👈 #تم11
☑️👈 #قسمت دوم
🔖👈 #ریاضی #اول_ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_تدریس_تم_11_ریاضی
#تم_۱۱
تک قسمت
مدرس : نسرین اسماعیل زاده اسدی
#تدریس_ریاضی_تم11
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 71 و 72 و 73 ریاضی اول ابتدایی
#تم11 : تعطیل شدن مدرسه
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 74 و 75 ریاضی اول ابتدایی
#تم11 : تعطیل شدن مدرسه
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 76 و 77 ریاضی اول ابتدایی
#تم11 : تعطیل شدن مدرسه
مدرس : سرکار خانم منصوره مکانیکی
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1