eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.2هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.4هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال فصل اول.pdf
5.15M
مجموعه کتاب کار تمام فصل ها .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
کانال فصل اول.pdf
853.3K
کاربرگ های .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
.➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
🔥 قابل توجه همکاران،اولیا و دانش آموزان ❇️ بانک آزمون وتکلیف مقطع ابتدایی با هزاران نمونه سوال و انواع تکلیف افتتاح شد. ▫️ دانلود کلیه سوالات پایه اول👇 🌐 Bank azmoon-paye_1 ▫️ دانلود کلیه سوالات پایه دوم👇 🌐 Bank azmoon-paye_2 ▫️دانلود کلیه سوالات پایه سوم👇 🌐 Bank azmoon-paye_3 ▫️ دانلود کلیه سوالات پایه چهارم👇 🌐 Bank azmoon-paye_4 ▫️دانلود کلیه سوالات پایه پنجم👇 🌐 Bank azmoon-paye_5 ▫️ دانلود کلیه سوالات پایه ششم👇 🌐 Bank azmoon-paye_6 🔺 با دسته بندی و تفکیک به صورت درس به درس+پاسخنامه تشریحی ودانلود رایگان🔥👆🏼👆🏽
از الان بفکر آزمون های👆🏾 نوبت اول خودتون باشید ❌👆🏾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثبت نام و انجام دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در 🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات 🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم 🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه 💢 برای سفارش انجام دوره به زیر پیام دهید. 👇 @lte_ms
🔥آلودگی هوا برای روز و احتمال برای استان ها و شهرهای زیر👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d ❇️جزییات بیشتر 👆کلیک کنید
هفته کتاب خوانی.pdf
735.2K
هفته کتاب خوانی ایده تزیین دکوراسیون مدرسه برای هفته کتابخوانی
اختلال یادگیری براساس DSM5.pdf
750.3K
🌈 اختلال یادگیری چیست؟ ✅ تعریف دقیق اختلالات یادگیری ✅ انواع اختلالات یادگیری و.... 👌توصیه میشه حتما بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم نحوه‌ی نوشتن « سو ـ بود ـ سود » صفحه‌ی ۴۳ نگارش آموزش خط اولی ها ✍️ .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم نحوه‌ی نوشتن صفحه‌ی ۴۵ نگارش 🟣 او با اسب آمد. آموزش خط اولی ها ✍️ .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
مفاهیم چپ راست وسط ،کنار بین ردیف جلو، عقب اول الی پنجم مهارت ها: سکوت و گوش کردن به صحبت های معلم؛ نگاه کردن به تخته رفتن پای تخته و پاسخ دادن به سؤالات معلم. نگرشها ۱.همیشه باید شناخت ناشناخته ها را با آزمایش آغاز کرد. ۲. دایره، مربع و مثلث در طبیعت و ساخته های انسان دیده می شود. تأثیرات بر ساختار شناختی اخلاق دانش آموز به عنوان متعلم اخلاق دانش آموز در برابر معلم دوست داشتن معلم دوست داشتن متعلم دوست داشتن علم شناخت علم. تم شناختی علم در مورد فواید علم اندوزی و آداب احترام به علم و دانش نکاتی را که می دانید به دانش آموزان تذکر دهید. ارتباط با صفحات بخش ۱.چیزهایی را که تعداد آن ها از ۰ تا ۵ تا است در این تصویر بشمارید و کنار آن ها تعداد مربوطه را بنویسید. ۲.دانش آموزان را به ۳ دسته پنج تایی تقسیم کنید. ۳.چند نفر از دانش آموزان دستان شان را روی میز قرار داده اند؟ با چوب خط نمایش دهید. ۴. چند نفر از دانش آموزان دست به سینه نشسته اند؟ ۵.چند نفر از دانش آموزان دستانشان را زیر میز قرار داده اند؟ با خط نمایش دهید. ۶.چند نفر از دانش آموزان در تصویر مشخص نیستند که دستانشان را کجا قرار داده اند؟ با چوب خط نمایش دهید.
اهداف ۱. تبدیل نمایش چوب خطی به نماد عددی ۲. درک و ارائه نمایش های مختلف یک عدد ۳. تمرین حل مربع شگفت انگیز با استفاده از نمادهای عدد. توصیه آموزشی ۱. از دانش آموزان بخواهید اشیاء مختلفی را که در منزل می بینند بشمارند و عدد مربوط به آن را با خط چوب و نماد عدد نمایش داده و کنار آن بچسبانند. ۲. دانش آموزان ممکن است مربع های شگفت انگیز را به روش های مختلف حل کنند به آنها این فرصت را بدهید تا روش خود را در کلاس مطرح کنند. ۳. ممکن است در حل مربع شگفت انگیز ابتدا مربع های کوچک را پر کنند سپس با دیدن ردیف و ستون مربع بزرگ درستی یا نادرستی حل خود را آزمایش کنند. در این صورت انتخاب نقطه های شروع اهمیت پیدا می کند برای مثال در حل مربع شگفت انگیز سمت راست نقطه، شروع کامل کردن مربع کوچک بالا و سمت راست، است سپس ردیف دوم از بالا کامل می شود بعد از آن نوبت به اولین ستون از سمت راست می رسد.
اهداف ۱- تشخیص بازنمایی های مختلف عدد ۵ ۲- بیان مصادیق روزمره عدد ۵ ۳_توانایی نوشتن درست نماد عدد ۵ توصیه های آموزشی ۱. به نقطه شروع و جهت حرکت قلم در هنگام نوشتن نماد عدد ۵ تأکید کنید در ابتدا نماد بدون دندانه عدد ۵ را به کار نبرید تا دانش آموزان نماد درست را به طور کامل یاد بگیرند. ۲. می توانید با استفاده از ۲ رنگ مختلف چینه دسته های ۵ تایی بسازید و به این ترتیب ترکیب های مختلف ۲تایی عدد ۵ را به دست آورید. به همین ترتیب می توانید ترکیب های ۳ تایی یا بیشتر را هم تمرین کنید. ۳. ساختن شکل با ۵ چوب کبریت، ۵ مثلث متساوی الاضلاع، ۵ مربع، ۵ چینه و ۵ شش ضلعی منتظم را فراموش نکنید.
: درک مفهوم جمع و نوشتن حاصل جمع. نمایش تصویری عمل جمع و نوشتن حاصل جمع به صورت نماد عددی. تمرین حل مسئله کلامی با استفاده از راهبرد رسم شکل و شمارش. : * با استفاده از اشیاء ملموس از دانشان بخواهید عملیات ساده که حاصل جمع آن حداکثر ۵ می شود را نمایش دهند. می توانید مسئله های کلامی برای دانش آموزان مطرح کنید و آنها یا ذهنی یا با رسم شکل روی کاغذ حاصل جمع را پیدا کرده و عدد مربوط به آن را بنویسند. از دانش آموزان بخواهید به صفحه آغازین بخش برگردند و از آنها بپرسید که بر روی نیمکت ردیف اول چند دانش آموز نسشته است. در ردیف دوم چند دانش آموز نشسته اند؟ روی این دو ردیف چند دانش آموز نشسته اند؟ می‌توانند مجموع را با انگشتان دست نشان دهند و یا حاصل را با صدای بلند اعلام کنند. با استفاده از این صفحه می توانید مسائل کلامی مشابه طرح کنید. * از دانش آموزان بخواهید فعالیت صفحه ۶۱ را انجام دهند و حاصل جمع را به صورت عددی بنویسند. : در اینجا دانش آموزان مفهوم جمع را با استفاده از نمایش های مختلفی که تا به حال تمرین شده است می سازند و حاصل را با شمارش پیدا کرده و می نویسند. برای تقویت ادراک کلامی دانش آموزان می توانید نمونه‌هایی را بیان کنید و از آنها بخواهید با استفاده از ابزارها حاصل جمع را بیان کرده و بنویسند. به عنوان نمونه رضا ۱ مداد در دست چپ و ۲ مداد در دست راست دارد رضا چند مداد در دستانش دارد؟ از دانش آموزان بخواهید تعداد مدادهای سمت چپ را با یک دکمه و تعداد مدادهای سمت راست را با ۲ دکمه نمایش دهند و حال تعداد کل دکمه‌ها را بشکارند. تا توانایی حل مسئله در دانش آموزان بالا برود. از دانش آموزان بخواهید یک داستان مربوط به جمع را برای اعضای خانواده تعریف کنند و از خانواده حاصل جمع را بخواهند. از دانش آموزان بخواهید برای یک عبارت جمع یک نقاشی بکشند. این صفحه در واقع تمرینی برای نوشتن نماد عددها نیز می باشد.
: درک مفهوم تفریق. نمایش تصویری یک عبارت تفریق و نوشتن حاصل آن به صورت عددی. درک عدد صفر و توانایی نوشتن نماد آن. : * از دانش آموزان بخواهید یک ۵تایی از انگشتان دست را نشان دهند سپس با نشان دادن یک نمایش ۳تایی از انگشتان دست را بخواهید به این تعداد انگشتان نشان را ببندد و از آنها بپرسید حاصل چند تا می شود؟ با صدای بلند بیان کنند سپس یک فعالیت گروهی ۲ نفره انجام دهند. به این صورت که یک فرد ۴ تا مهره روی میز می گذارد و فرد دیگر ۲ مهره روی میز خودش می گذارد و از او می خواهد به این تعداد کم کند و بگو حاصل چند تا شده است همین کار را با چینه و لوبیا انجام دهند. چون یکی از هدفهای کتاب درک صفر است آخرین فعالیت کتاب توسط معلم به صورت عملی انجام شود و دانش آموزان با توضیح معلم پی به عدد صفر ببرند. به صفحه آغازین بخش برگردید و فعالیتی مانند فعالیت جمع برای تفریق نیز انجام دهید. به عنوان نمونه در نیمکت ردیف اول چند دانش آموز نشسته اند؟ اگر یک دانش آموز از روی نیمکت بلند شود و برود چند دانش آموز روی نیمکت می ماند؟ * حال با بازگشت به فعالیت صفحه ۶۲ از دانش آموزان بخواهید تمرین های مربوطه را انجام دهند. در پایان نحوه نوشتن عدد صفر را آموزش دهید تا پایین صفحه را کامل کنند. : برای درک مفهوم صفر مانند فعالیت کتاب از دانش آموزان بخواهید با ابزارهایی نظیر چینه، نخود و عدس و … تمرین‌ هایی را انجام دهند. برای دانش آموزان یک مسئله کلامی تعریف کنید تا دانش آموزان در حل آن از ابزارهایی نظیر چینه یا دکمه استفاده کنند و یک عبارت تفریق بسازند و حاصل آن را بنویسند. در نوشتن صفر به نقطه‌های شروع و جهت حرکت قلم توجه کنید. لازم نیست از واژه یا نماد تفریق استفاده کنید. در مسائل کلامی یا فعالیتهایی که طرح می کنید با کم کردن اشیاء مفهوم صفر را به صورت عینی بسازید. برای مثال ۳ سیب داخل بشقاب گذاشته و با حذف یکی یکی سیب‌ها، بشقاب خالی که نشان دهنده صفر سیب باقی مانده است را به دانش آموزان نشان دهید.
: تمرین سرشماری و جمع آوری داده‌ها. نمایش تعداد اشیاء به صورت نماد عددی. تمرین نوشتن عددهای ۰ تا ۵٫ درک عدد صفر با مفهوم عدم وجود. : *در کلاس درس تعداد اشیاء را از دانش آموزان سؤال کنید سپس نام شی را مطرح کنید که در کلاس وجود ندارد. تعداد آن را سؤال کنید. دانش آموزان با بیان پاسخ صفر به درک جدیدی از مفهوم عدد صفر که همان عدم وجود است پی می برند. می توانید با استفاده از صفحه آغازین بخش شروع کنید. از دانش آموزان بپرسید تعداد شیشه‌های پنجره چند تا است؟ یا تعداد شاخه‌های گل داخل گلدان چند تا است؟ از آنها بخواهید همزمان تعداد را با انگشتان دست نشان دهند. حتماً سؤالی بپرسید که در آن جواب صفر نیز توسط دانش آموز بیان شود. به عنوان نمونه تعداد معلمان این تصویر چند تا است؟ دانش آموز با پاسخ به آن به درک مناسبی از مفهوم صفر پیدا می کند. * حال به صفحه ۶۳ کتاب برگردید و این فعالیت را انجام دهید در این تصویر شکل خورشید وجود ندارد پس تعداد آن صفر است. : بعد از اینکه دانش آموزان فعالیت صفحه ۶۳ را انجام دادند از آنها بخواهید ترتیب اعداد از ۰ تا ۵ را بلند بلند بیان کنند. مناسب است که موقع نوشتن عددهای ۰ تا ۵ به آنها را بلند بلند بیان کنند. 3- از دانش آموزان بخواهید اشیاء داخل منزل را که تعدادشان کمتر از ۵تا است را سرشماری کنند و با نقاشی کردن هر شیء تعداد آن را در زیر نقاشی بنویسند. 4- هدف اصلی این صفحه بیان مفهوم دیگری از صفر است. در صفحه قبل مفهوم کاشی عدد صفر مطرح شده بود و در اینجا مفهوم عدم وجود برای صفر مطرح می‌شود.