#فارسی
#درس6
#ایران
#نشانه_ای
#کاربرگ
#روانخوانی_املا
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#فارسی
#درس6
#ایران
#نشانه_ای
#کاربرگ
#روان_خوانی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
کاربرگ #املای ماهی
املای کلمه
#فارسی
#درس6
#ایران
#نشانه_ای
#کاربرگ
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
🔥 قابل توجه همکاران،اولیا و دانش آموزان
❇️ بانک آزمون وتکلیف مقطع ابتدایی با هزاران نمونه سوال و انواع تکلیف افتتاح شد.
▫️ دانلود کلیه سوالات پایه اول👇
🌐 Bank azmoon-paye_1
▫️ دانلود کلیه سوالات پایه دوم👇
🌐 Bank azmoon-paye_2
▫️دانلود کلیه سوالات پایه سوم👇
🌐 Bank azmoon-paye_3
▫️ دانلود کلیه سوالات پایه چهارم👇
🌐 Bank azmoon-paye_4
▫️دانلود کلیه سوالات پایه پنجم👇
🌐 Bank azmoon-paye_5
▫️ دانلود کلیه سوالات پایه ششم👇
🌐 Bank azmoon-paye_6
🔺 با دسته بندی و تفکیک به صورت درس به درس+پاسخنامه تشریحی ودانلود رایگان🔥👆🏼👆🏽
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
.
📌ایده های تدریس میخوای وارد شو 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b
❇️ بهترین ایده های تدریس 👆🏾
❌👆🏾❌👆🏾❌
#ریاضی
#تم11
#صفحه_71
#صفحه_آغازین
#اهداف_تم_۱۱
آشنایی با مفاهیم چپ راست بالا پایین به سمت چپ به سمت راست
تعداد دسته ها الگو ردیف ستون شناخت پرچم ایران
آشنایی با قوانین ونظم در هنگام خروج از مدرسه رعایت نکات ایمنی هنگام خروج از مدرسه
موضوع: تعطیل شدن مدرسه
مفاهیم: جهت ها- کنار- بین - روبرو - پشت- اول تا هفتم
تم شناختی: نظم
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#تدریس_تم_۱۱_ریاضی_اول_دبستان
#موضوع_لوحه : تعطیل شدن مدرسه
#تم_شناختی : نظم
#تدریس_صفحه_آغازین_تم_11
صفحه71
#مفاهیم : چپ / راست ، اول تا هفتم ، وسط / کنار / بین ، جلو / پشت.
#مهارتهای_مربوط_به_لوحه :
جمع کردن کیف و کتاب و وسائل مدرسه، خارج شدن به نوبت از کلاس ، پایین آمدن از پله ها ، خروج به نوبت از مدرسه ، منتظر شدن برای رسیدن والدین ، آداب سوار شدن ماشین یا اتوبوس.
#نگرشهای_مربوط_به_لوحه :
1- مردم به تنهایی یا در گروه همواره راههای جدیدی را برای حل مسائل یا انجام کار ابداع می کنند. ابزار و روشهای انجام کار را که مردم ابداع کرده اند روی تمام جنبه های زندگی اثر می گذارند.
#تأثیرات_شناختی_لوحه :
1- تشخیص ارتباط علّی
2- تخمین زدن و تقریب زدن
3- تأثیر عادات بر شخصیت.
#تم_شناختی : #نظم
در مورد نظم و ترتیب در کلاس و در جمع آوری و مسائل و خارج شدن از کلاس و خارج شدن از مدرسه نکاتی را که به نظرتان می رسد با دانش آموزان مطرح کنید.
#تم_11
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_72
#اهداف
* درک مفهوم تساوی با شروع تعداد اعضاء دو دسته
* درست کردن دسته هایی با تعداد مساوی با تناظر یک به یک
* تمرین کامل کردن نیمه ی دیگر با درک مفهوم تقارن
اضافه کردن به تعداد شکل ها در سمت راست وبر قراری تساوی در دسته ها
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_73
روش تدریس:
ابتدا با نشان دادن عددها با انگشتان دست از دانش آموزان بخواهید ۴ شی را در طرف راست قراردهند .سپس دوباره با نشان دادن عدد۴ با انگشتان دست دیگر از آنها بخواهید تعداد اشیا دو طرف را مقایسه کنند وشما تو ضیح دهید که تعداد اشیا دو دسته با یکدیگر مساوی هستند ،سپس نماد تساوی را بیان کنید.
به صفحه آغازین برگردید ودرمورد تعداد دانش آموزان سمت چپ وتعداد دانش آموزان سمت راست بپرسید سپس در مورد چیزهایی که در تصویر می بینند وبا یکدیگر مساوی هستند توضیح بخواهید.
باتوجه دادن دانش آموزان به اینکه نماد تساوی را درست بکشند ،از آنها بخواهید فعالیت ص ۷۳ کتاب را انجام دهند .ابتدا هر عدد هردسته را بنویسند درصورتی که دو عدد نوشته شده برابر بودند نماد تساوی راربگذارند.
توصیه های آموزشی :
۱- در برابر مفهوم مساوی بودن دو طرف ،مساوی نبودن مطرح می شود ولی در حال حاضر نیازی به بیان نماد نامساوی نیست.
۲- پس از انجام فعالیت های دست ورزی وانجام تمارین تصویری کتاب ، به سمتی پیش بروید که دانش آموزان بدون دیدن ویا لمس کردن اشیا وفقط با دیدن نمادهای عددها مساوی بودن یا نبودن را تشخیص دهند.
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_74
#اهداف
هدف آموزش ویاد گیری عدد ۸
شمردن دسته ها وگفتن اعداد هر دسته
شمردن دسته های هشت تایی در هر دسته ی هشت تایی بدانند که هشت از پنج وسه تشکیل شده وبرعکس از سه وپنج
آشنایی با جمع در هر دسته
نوشتن نماد عدد ۸ از روی جهت فلش
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه74
اهداف :
۱- درک مفهوم عدد ۸ وبرقراری ارتباط نمایش های مختلف آن عدد .
۲- درک مفهوم ترکیبی عدد ۸ واینکه ۸ به صورت ۵و ۳ دیده شود .
۳- توانایی نوشتن صحیح نماد عدد ۸ .
روش تدریس:
با انگشتان دست از عدد ۶ شروع کنید واز آنها بخواهید نمایش های مختلف عدد ۶ را نشان دهند ،سپس نمایش های مختلف عدد ۷ ودر نهایت نمایش های مختلف عدد ۸ را نشان دهند . از آنها بخواهید ۸ تا نخود ولوبیا روی میز به گونه ای بچینند که ۵ تا لوبیا و ۳ تا نخود باشد. به آنها بگویید که این ۸ تا را به چند روش دیگر می توانند بچینند . به این ترتیب ترکیب های مختلف عدد ۸ را با استفاده از کم وزیاد کردن تعداد نخود و لوبیا به دست آورند. دانش آموزان را تشویق کرده که همه ترکیب ها را به دست آورند .
از دانش آموزان بخواهید به صفحه ی آغازین برگردند و۸ تا پنجره مدرسه را در تصویر با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنند همین عمل را میدتوانند با پنجره های ساختمان های مجاور نیز انجام دهند به گونه ای که ۵ تا یک رنگ و۳ تا رنگ دیگر باشد .
باتوجه دادن دانش آموزان به اینکه ۸ به صورت ۵و۳ است ،فعالیت ص ۷۴ را انجام دهید . در هنگام تمرین نوشتن عدد ۸ به نقطه شروع وجهت حرکت قلم ونحوه ی نوشتن نماد عدد ۸ توجه لازم داده شود وبا حرکت بین دانش آموزان بررسی شود که همه ی آنها عدد را به صورت صحیح بنویسند .
توصیه های آموزشی :
۱- از دانش آموزان بخواهید تعداد هر قسمت را همراه با شما با صدای بلند بگویند.
۲- از دانش آموزان بخواهید که نوشتن عدد ۸ را در منزل تمرین کنند .
۳- نماد های عدد ۸ را با انگشتان دست ،کیک ۵ قسمتی ،چوب خط ،مربع های رنگ شده ،مرور کنید . (در زنگ هنر میتوانید عدد ۸ را به صورت تصویر زیبا در آورد وبه بچه ها داد تا رنگ کنند یا اینکه در این ساعت از بچه ها بخواهید که ۸ عدد گردی یا اشکال دیگر با مقوا ببرند )
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_75
#اهداف
شمردن تعداد اشکال هر دسنه ونوشتن اعداد هر دسته وگذاشتن علامت مساوی در زیر هر دسته
پی بردن به دسته های مساوی ونامساوی
کار باشابلون وکشیدن اشکال با مداد رنگی
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_75
#اهداف
۱- استفاده از نماد هایی برای به دست آوردن حاصل جمع ودرک ارتباط نمایش های مختلف اعداد.
۲- به کارگیری ابزار شابلون برای طراحی وادامه یک الگو .
روش تدریس :
از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چینه یا ابزارهایی که در اختیار دارند. نمایش های مختلف عددهای ۶و۷ و۸ را بسازند . تساوی ۶ ۶ را طوری بسازند که هرطرف تساوی یک ارائه یا نمایش از اعداد مورد نظر باشد.
از دانش آموزان بخواهید پرنده با رنگ آبی را با دکمه به رنگ آبی وپرنده مشکی را با دکمه مشکی نمایش دهند .سپس از آنها بخواهید که ۶ تا دکمه با رنگ های آبی ومشکی را دو طرف دیوار مدرسه به صورت های مختلف قراردهند ،همین فعالیت ها را برای ۷یا ۸ تا دکمه نیز انجام دهند.
فعالیت ص ۷۵ را انجام دهید دررهر قسمت ابتدا حاصل جمع را پیدا کنید وعدد مورد نظر را بنویسید .درصورتی که دو طرف برابر بود نماد مساوی قرار دهید. عدد ۶ ،(۵و۱) را نشان می دهد وتفاوتی نمی کند که تعداد آبی در چینه ها چقدر است. اگر دانش آموزی به این درک رسیده باشد بسیار خوب است.
توصیه های آموزشی:
۱- در این صفحه تمرین نامساوی مورد توجه قرار گرفته است با این تفاوت که عددهای اطراف خیلی واضح قابل تشخیص نیستند.
۲- در ساخت الگو با استفاده از شابلون اگر اندازه شکلی که با شابلون کشیده اند ،با اندازه شکل کتاب هم خوانی نداشت ایرادی ندارد ، حتی اگر فقط یک شکل را بعد از مثلث بکشند ونتوانستند شکل دیگری را رسم کنند ایرادی ندارد .
۳- از دانش اموزان بخواهید با استفاده از شکل های شابلون الگوی دیگری را طراحی کنند ونفر کنار دستی آن را ادامه دهد .
۴- دانش آموزان را تشویق کنید که برای انجام فعالیت این ص راه حل های ابتکاری استفاده کنند. برای مثال در قسمت چوب خط ها می توانند در دسته ی سمت چپ یک چوب خط را برداشته دسته ی ۵ تایی را کامل کنند وبه این ترتیب دسته ی سمت چپ هم یک ۵ تایی ویک یکی می شود .بنابراین دو دسته باهم برابر هستند.
#تدریس_ریاضی_تم11
#ریاضی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
#ریاضی
#تم11
#صفحه_76
#اهداف
* سرشماری با کمک چوب خط
* برقراری ارتباط نمایش چوب خطی و نماد عددها
* تمرین اعداد با چوب خط و نماد عددی
.➖➖➖➖➖
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1