eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.4هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.5هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
۱- استفاده از نماد هایی برای به دست آوردن حاصل جمع ودرک ارتباط نمایش های مختلف اعداد. ۲- به کارگیری ابزار شابلون برای طراحی وادامه یک الگو . روش تدریس : از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چینه یا ابزارهایی که در اختیار دارند. نمایش های مختلف عددهای ۶و۷ و۸ را بسازند . تساوی ۶ ۶ را طوری بسازند که هرطرف تساوی یک ارائه یا نمایش از اعداد مورد نظر باشد. از دانش آموزان بخواهید پرنده با رنگ آبی را با دکمه به رنگ آبی وپرنده مشکی را با دکمه مشکی نمایش دهند .سپس از آنها بخواهید که ۶ تا دکمه با رنگ های آبی ومشکی را دو طرف دیوار مدرسه به صورت های مختلف قراردهند ،همین فعالیت ها را برای ۷یا ۸ تا دکمه نیز انجام دهند. فعالیت ص ۷۵ را انجام دهید دررهر قسمت ابتدا حاصل جمع را پیدا کنید وعدد مورد نظر را بنویسید .درصورتی که دو طرف برابر بود نماد مساوی قرار دهید. عدد ۶ ،(۵و۱) را نشان می دهد وتفاوتی نمی کند که تعداد آبی در چینه ها چقدر است. اگر دانش آموزی به این درک رسیده باشد بسیار خوب است. توصیه های آموزشی: ۱- در این صفحه تمرین نامساوی مورد توجه قرار گرفته است با این تفاوت که عددهای اطراف خیلی واضح قابل تشخیص نیستند. ۲- در ساخت الگو با استفاده از شابلون اگر اندازه شکلی که با شابلون کشیده اند ،با اندازه شکل کتاب هم خوانی نداشت ایرادی ندارد ، حتی اگر فقط یک شکل را بعد از مثلث بکشند ونتوانستند شکل دیگری را رسم کنند ایرادی ندارد . ۳- از دانش اموزان بخواهید با استفاده از شکل های شابلون الگوی دیگری را طراحی کنند ونفر کنار دستی آن را ادامه دهد . ۴- دانش آموزان را تشویق کنید که برای انجام فعالیت این ص راه حل های ابتکاری استفاده کنند. برای مثال در قسمت چوب خط ها می توانند در دسته ی سمت چپ یک چوب خط را برداشته دسته ی ۵ تایی را کامل کنند وبه این ترتیب دسته ی سمت چپ هم یک ۵ تایی ویک یکی می شود .بنابراین دو دسته باهم برابر هستند. .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
* سرشماری با کمک چوب خط * برقراری ارتباط نمایش چوب خطی و نماد عددها * تمرین اعداد با چوب خط و نماد عددی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
۱- سرشماری با کمک چوب خط ها ۲- برقراری ارتباط نمایش چوب خطی ونماد عددها روش تدریس: ۴ نفر از دانش آموزان را جلوی تخته بیاورید . یک مسئول انتخاب کنید . هر نفر باید شماره مربوطه به دانش آموزان جلوی تخته را ببیند وبه او برای مسئول شدن رای دهد .سپس شماره ها را روی تخته بنویسید .یک دانش آموز رای را میخواند شما برای آن فرد یک چوب خط می گذارید . هربار که چوب خط ها به ۵ رسید دسته ی ۵ تایی درست کنید . به صفحه ی آغازین این بخش برگردید تا با یک فعالیت دو نفره تعداد دانش آموزان یا اشکال یا اشیا را سرشماری کنند. دانش آموزان تعداد اشکال مورد نظر را به صورت یک فعالیت گروهی دونفره که یک نفر نام شکل ها را بگوید ودیگری چوب خط بکشد سرشماری کنند. توصیه های آموزشی: ۱- توجه داشته باشید که با شمارش هرشی یک چوب خط را رسم کنند تا اشیا یا اشکال تمام شود ،نه اینکه ابتدا اشیا را بشمارند وبعد به تعداد شمارش شده چوب خط نشان دهند .در این صورت سرشماری با چوب خط اتفاق نیفتاده است . ۲- از دانش آموزان بخواهید جدولی پایین را طراحی کرده واشیا داخل منزل را سرشماری کنند. ۳- می توانید درمورد سرشماری رسمی کشور واهمیت کارهای آماری برای دانش آموزان توضیح دهید. .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
* مهارت در استفاده از ابزار خط کش * توانایی بزرگنمایی یک شکل با استفاده از صفحه شطرنجی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
۱- استفاده از صفحه ی شطرنجی برای درک بزرگ نمایی شکل ها ۲- درک تجانس بابزرگ کردن شکل های در صفحه ی شطرنجی ۳- تمرین کامل کردن مربع شگفت انگیز روش تدریس: دانش آموزان باید بتوانند با ابزاری نظیرخط کش وشابلون با مهارت کارکنند .رسم این اشکال با استفاده از خط کش میتواند به دانش اموز درتمرین کار با ابزار کمک کند. برای کسب مهارت می توانید مقداری کاغذ باطله یا روزنامه به دانش آموزان بدهید تا کشیدن خط را تمرین کنند .شکل هایی مثل هم دردو اندازه متفاوت را به کلاس بیاورید وبه دانش آموزان نشان دهید . درتصویر آغازین بخش ،دایره های هم شکل ولی در اندازه های مختلف دیده می شوند. به صفحه ۷۷ مراجعه کنید ‌. دستورالعمل این صفحه رابه دانش آموزان توضیح دهید .سپس با راهنمایی شما ونقطه های گذاشته شده در صفحه شطرنجی قسمت مربوطه به کوه ها کامل شود . سپس از دانش اموزان بخواهید به همین ترتیب بقیه شکل را کامل کنند. در پایان از آنها بخواهید مربع شگفت انگیز ۶×۶ را کامل کنند. توصیه های اموزشی: ۱-بهتراست دانش آموزان از رنگ ها ی مختلف با توجه به تصویر بالای صفحه استفاده کنند تاشکل مشابه حاصل شود . ۲- درهنگام پیدا کردن نقاط یا خط های مشابه میتوان از شمردن خانه ها ویا ضلع استفاده کرد. ۳- در حل تمرین مربوط به مربع شگفت انگیز کشف ترتیب کامل کردن خانه اهمیت زیادی دارد . درصورتی که کار به ترتیب انجام شود تمام مربع ها یکی پس از دیگری به دست می آید . .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی ❇️👈 ☑️👈 اول 🔖👈 👩🏻‍🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی ❇️👈 ☑️👈 دوم 🔖👈 👩🏻‍🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 71 و 72 و 73 ریاضی اول ابتدایی : تعطیل شدن مدرسه .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 74 و 75 ریاضی اول ابتدایی : تعطیل شدن مدرسه .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 76 و 77 ریاضی اول ابتدایی : تعطیل شدن مدرسه مدرس : سرکار خانم منصوره مکانیکی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
.➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فوری ثبت نام خودرو ویژه فرهنگیان عزیز به مناسبت 22 بهمن فقط تا 22بهمن اقساط 72ماهه با سود 4% ثبت نام خودرو های پژو پارس سمند ال ایکس پژو ۴۰۵و پژو ۲۰۶ تندر نود پژو ۲۰۷ (ظرفیت محدود) با شرایط جدید و فوق العاده ویژه فرهنگیان اعلام شد. جهت ثبت نام اینترنتی کدملی و پرسنلی خودتون رو وارد کنید مشاهده بخشنامه 👇 https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d ❌👆🏿