eitaa logo
حقیقت مسیحیت صهیونیست
328 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
76 فایل
بررسی و نقد اخبار، شبهات ،آثار و مفاهیم مرتبط با دین مسیحیت و یهودیت و رفتار پیروان این دو دین و حوادث و رخدادهای مهم کشورهای مسیحی نشین و رژیم اشغالگر صهیونیستی با حضور اساتید مجرب ادیان.
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال: پدران اولیه کلیسا چه کسانی بودند؟ جواب: پدران کلیسا در سه دسته بندی اصلی قرار می‌گیرند: پدران رسولی، پدران قبل از شورای نیقیه و پدران بعد از شورای نیقیه. پدران رسولی افرادی مانند کلمنت رم بودند که با رسولان هم عصر بودند و احتمالاً تحت تعلیم آنان بودند؛ ایشان سنت و تعلیم رسولان را ادامه دادند. لینوس، که نام او در دوم تیموتائوس فصل 4 آیه 21 آمده است، بعد از شهادت پطرس اسقف رم شد و کلمنت جانشین او شد. بنابراین، هم لینوس و هم کلمنت روم پدران رسولی محسوب می‌شوند. اما هیچ نوشته‌ای از لینوس به جا نمانده، در حالی که بسیاری از نوشته های کلمنت روم تا به امروز باقی مانده است. با شروع قرن دوم، دیگر اثری از پدران رسولی نبود، به جز اندک افرادی که احتمالاً شاگردان یوحنا بودند، مانند پلی‌کارپ. حکایت است که یوحنای رسول حدود ۹۸ میلادی در افسس جان سپرد. پدران قبل از شورای نیقیه کسانی بودند که بعد از دوران پدران رسولی و قبل از شورای نیقیه (در ۳۲۵ م) می‌زیستند. ایرینیوس، ایگناتیوس و ژوستین شهید از پدران قبل از شورای نیقیه هستند. پدران بعد از شورای نیقیه، کسانی هستند که پس از شورای نیقیه (در ۳۲۵ م) زندگی می کردند. این پدران، افراد برجسته‌ای نظیر آگوستین، اسقف هیپو، که اغلب به خاطر کارهای بزرگ او در آموزۀ کلیسا، او را پدر کلیسای کاتولیک رومی می نامند؛ کریسوستوم که بخاطر مهارت سخنوری عالی‌ خود به «زرین دهان» معروف بود؛ و یوسبیوس، که یک سال قبل از شورای نیقیه، تاریخ کلیسا را از تولد عیسی تا ۳۲۴ م به رشتۀ تحریر درآورد. او را جزو پدران پس از شورای نیقیه به حساب می‌آورند زیرا تاریخ خود را تا قبل از برگزاری شورای نیقیه ننوشت. از پدران پس از شورای نیقیه می‌توان جروم را نام برد که عهد جدید یونانی را به لاتین قدیم و عامیانه ترجمه کرد و امبروس که تا حد زیادی مسئول مسیحی شدن امپراتور کنستانتین بود. پدران کلیسا چه اعتقادی داشتند؟ پدران رسولی به اعلام پیغام انجیل توجه زیادی نشان می‌دادند، همانطور که خود رسولان این کار را می کردند. آنها علاقمند به تنظیم کردن آموزۀ الهیاتی نبودند، زیرا انجیلی که از رسولان فراگرفته بودند، کاملاً برایشان کافی بود. پدران رسولی به اندازۀ رسولان نسبت به ریشه کن کردن و افشا نمودن هر گونه تعلیم غلط که در کلیسای اولیه ظاهر شده بود، اشتیاق داشتند. پدران قبل از شورای نیقیه نیز سعی کردند که روی حقیقت انجیل ایستادگی کنند، اما آنها یک نگرانی دیگر هم داشتند. در زمان آنها نوشته های جعلی بسیاری وجود داشت که ادعا می شد به اندازۀ نوشته های پولس، پطرس و لوقا معتبر است. پدران قبل از شورای نیقیه زمان زیادی را صرف دفاع از ایمان مسیحی در برابر تعالیم غلط کردند و این به شروع شکل گیری آموزۀ مورد پذیرش کلیسا شد. پدران پس از شورای نیقیه ماموریت دفاع از انجیل در برابر انواع بدعتها را به انجام رساندند، بنابراین، پدران پس از شورای نیقیه به شیوه های دفاع از انجیل بیشتر و بیشتر علاقمند شدند و علاقۀ کمتری نسبت به انتقال انجیل به شکلی واقعی و خالص نشان دادند. بدین سان، آنها از راست دینی که مشخصۀ پدران رسولی بود دور شدند. این عصر الهی دانان و بحث بی پایان پیرامون موضوعات اسرار آمیز بود، نظیر این بحث که «چند فرشته می توانند روی یک سوزن برقصند؟». هیچ کدام از پدران کلیسا کامل و بی نقص نبودند، برخی از ایشان باورهایی داشتند که اکثر مسیحیان امروز آن را غلط می دانند. آنچه در نهایت به الهیات کاتولیک رومی انجامید، در نوشته های پدران پس از شورای نیقیه ریشه دارد. منبع:https://www.gotquestions.org
یوسبیوس Eusebius نویسنده : محمد صادق احمدي برای آشنایی با هر مفهومی نخستین نکته‌ای که باید رعایت شود بررسی سابقه و گذشته آن است. مثلا برای مطالعه دوران زندگی رسولان اولیه مسیحیت و جدال‌های ایشان و شناخت فضای عمومی حاکم بر کلیسای مسیحی در صدر مسیحیت نمی‌توان از کتاب اعمال رسولان غافل شد یا مثلا برای بررسی سیره عملی و گفتاری مسیح بدون توجه به انجیل‌های موجود، تحقیق سختی را پیش رو داریم. از این رو مراجعه به نوشته های تاریخی هر موضوعی برای تحقیق در مورد آن، ضروری به نظر می‌رسد. در مورد تاریخ کلیسای مسیحی نیز مورخان کتاب‌ها و رساله‌های فراوانی نگاشته‌اند اما در این بین شخصی که تاریخ کلیسای دست‌نوشته او برای پژوهندگان صدر مسیحیت دارای اهمیت بسزایی است یوسبیوس[1] (اسقف قیصریه) است که در این نوشتار به بررسی اجمالی زندگی و تبیین آثار و افکارش پرداخته می‌شود. یوسبیوس: برده پامفیلوس[2] یوسبیوس در حوالی سال 260 میلادی در فلسطین دیده به جهان گشود. رویارویی او با متون الهیاتی و دینی به این صورت بود که نخست با شخصی بنام پامفیلوس آشنا شد. پامفیلوس که در سال 309 یا 310 میلادی کشته شد مسئول کتابخانه اریگن در قیصریه بود. یوسبیوس تحت نظر و هدایت پامفیلوس در کتابخانه قیصریه مشغول تحقیق و بررسی بود و بحدی به استادش علاقه‌مند بود که نام او را بر خود گذاشت و به یوسبیوس پامفیلی ملقب گشت. یوسبیوس تا سال 313 همچنان به تحقیقات علمی مشغول بود تا اینکه در این سال اتفاقات مهمی برای یوسبیوس و دنیای مسیحی رخ داد. یوسبیوس: ستاینده امپراطوران حادثه نخست این بود که در سال 313 میلادی پس از نبردهایی که بین امپراطوران رومی رخ داد و پس از پیروزی کنستانتین و شریکش، فرمانی مبنی بر آزادی مذهب صادر شد و مسیحیت در عداد دیگر ادیان رسمی امپراطوری شناخته شد.[3]در این بین یوسبیوس به کنستانتین علاقه مند شد. زیرا او را ناجی مسیحیت می‌دانست؛ مسیحیتی که تا پیش از این گرایش به آن جرم محسوب می‌شد. البته خوشحالی مسیحیان در اینجا متوقف نشد و در سال 323 مسیحیت تنها دین رسمی امپراطوری شناخته شد. جریان دومی که برای پامفیلی! رخ داد، انتصاب او به عنوان اسقفی قیصریه بود. البته پس از طی این مراحل که برای اوزبیوس خوشایند بود به ناگاه حادثه‌ای که اوزبیوس را بسیار می‌آزرد این شاد کامی را از او گرفت. محکومیت نهضت آریانیزم و اوزبیوس با رسمی شدن مسیحیت به فرمان امپراطور، دین یکدفعه و به صورت ناگهانی رشد چشمگیری کرد و بعضا از مسیر اصلی نیز خارج شد؛ زیرا کنترل جامعه عظیم دینی نوپا که به اصطلاح یک شَبِه بوجود آمده بود با ابزارهای پیشین که برای هدایت یک اقلیت مخفی هماهنگ شده بود امری سخت و بلکه غیر ممکن بود. یکی از جریاناتی که در زمان اوزبیوس در اثر رشد ناگهانی جامعه مسیحی بروز کرد و نه تنها جامعه آن روز مسیحی بلکه جهان مسیحیت را تاکنون نیز لرزانده است جریان نهضت آریوس است که بعدها به آریانیزم مشهور شد. مختصری از جدال آریوس نزاع از اینجا شروع شد که الکساندر، اسقف اسکندریه برای کشیشان خود در مورد «سر تثلیث در توحید» موعظه می‌کرد. کشیش آریوس اعتراض کرد و گفت: این سخن سر از چند خدایی در می‌آورد. زیرا اسقف گفته بود: «خدا همیشه هست، پسر همیشه هست و پسر بدون تولد در پدر حضور دارد.» هدف آریوس اثبات بسیط بودن و یگانگی خدایی بود که چون روح محض بود نمی‌توانست با جهان مادی ارتباط مستقیم داشته باشد. بنابراین طبق نظر آریوس وجود یک واسطه ضروری بود. این واسطه همان پسر بود که هرچند قبل از شروع زمان به وجود آمده بود ولی یک مخلوق بود و موجودی واسطه و جدای از پدر بود.[4] اما الکساندر آرام ننشست و آریوس را از شهر اخراج کرد. آریوس خود در نامه‌ای طولانی و گلایه‌آمیز از ستم‌های کلیسا می‌گوید: ...اسقف سر و صدای زیادی درباره ما به راه می‌اندازد و به سختی ما را آزار می‌دهد... یوسبیوس، برادر شما در قیصریه، تئودتوس، آیتیوس و همه اسقفان شرق، اناتیما(ملعون)اعلام شده‌اند؛ زیرا ایشان می‌گویند: خدا بدون آغاز در پسرش وجود داشته است... ما مورد آزار قرار می‌گیریم چون می‌گوییم پسر آغازی داشت اما خدا بدون آغاز است. این واقعا علت آزار ماست. همچنین به سبب اینکه می‌گوییم او از عدم پدید آمده است...[5] اما اکثر روحانیون، خصوصا در شرق از پذیرفتن اعتقادنامه سرباز زدند[6] و صدور اعتقادنامه، پایان کار آریوس و آریانیزم نبود. قسطنطین سه سال پس از پذیرش احکام شورای نیقیه، نظرش تغییر کرد و آریوس را از تبعید فرا خواند و تا پایان دورانش از گروه مخالف شورای نیقیه حمایت کرد. امپراطوران بعدی، دیدگاه‌های متفاوتی داشتند و نظرات متفاوت آنها بر زندگی کلیسا تاثیر می‌گذاشت ولی بیشتر آنها آریوسی یا نیمه آریوسی بودند.[7]
یوسبیوس که در این نزاع مثل اکثر روحانیون جانب آریوس را گرفته به شدت محکوم شد و آزار و اذیت فراوانی متحمل شد اما از اعتقاد خود رجوع نکرد.[8] سرانجام مورخ بزرگ پس از نزاع‌های بوجود آمده در نیقیه و هتک حرمت‌های اعمال شده از طرف جناح ضد آریوسی که در نهایت به اخراج یوسبیوس از شورای انطاکیه انجامید او راه انزوا در پیش گرفت و تا زمان مرگش یعنی سال 314 در قیصریه در منصب خود باقی ماند. آراء یوسبیوس یوسبیوس به علت حضور در دوره‌ای سرنوشت ساز، یعنی دوران شکوفایی مسیحیت و ظهور پدران مسیحی که هر یک صاحب اندیشه‌های چالشی خاص خود بودند از نظریات مهمی برخوردار است که برخی از بحث برانگیزترین این اندیشه‌ها از این قرار هستند: 1- امپراطور به منزله نماینده خدا: یوسبیوس که مدح مسیحیت رسمی را نسبت به کنستانتین می‌نوشت، او را در کتاب تاریخ امپراطوری با عنوان محبوب عزیز خدا توصیف کرده و مخالفت با او را مخالفت با خود خدا خوانده است. به نظر یوسبیوس امپراطور که رئیس حکومت بود، در عین حال نماینده مسیحیت نیز بود.[9] البته به این دیدگاه یوسبیوس انتقاد‌های فراوانی وارد شده. مثلا رابرت وورست در کتابش در انتقاد به ایمانی که یوسبیوس از کنستانتین روایت کرده، می‌گوید: یوسبیوس، اسقف قیصریه در ابتدای قرن چهارم، نخستین و بزرگ‌ترین مورخ کلیسای قدیم بود. او علاقه خاصی به کنستانتین داشت و منزلت جدید کلیسا تحت حکومت کنستانتین را نشانه عنایت الهی می‌دانست. نوکیشی کنستانتین اصولا امری معنوی نیست بلکه جنبه نظامی دارد. هدف کلی یوسبیوس این است که کنستانتین را مسیحی معرفی کند. اما کسی که با دقت متن نامه یوسبیوس را بخواند، مشاهده می کند که یوسبیوس با مهارت ( واحتمالا با دقت ) پرستش خورشید پیروز از سوی کنستانتین را با ایمان به مسیح در هم آمیخته است : «کنستانتین به سبب افسون‌های شرورانه و مسحور کننده‌ای که آن ستمگر (ماکسنتیوس) مجدّانه به کار می‌برد به این نتیجه رسید که به کمکی بیشتر -از آنچه نیروهای نظامی‌اش می‌توانست پیوسته برای او فراهم کند- نیاز دارد بنابراین او در جست و جوی کمکی الهی برآمد ....»[10] 2- حمایت از آریانیزم (یگانگی خدا): یوسبیوس پس از جریان آریانیزم همانند بسیاری از الهی‌دانان غرب و شرق امپراطوری از آریوس حمایت کرد. البته در شورای نیقیه از این حمایت خود دست برداشت اما با توجه به نامه‌ای که پس از این برای اعضای کلیسایش نوشت اکراهی بودن این تغییر موضع را روشن می‌کند. تونی لین مسیحی در کتابش این واقعیت را اینگونه روایت می‌کند: «...اما تایید و امضای اعتقادنامه نیقیه از سوی او با اکراه و تلخکامی و حتی تزویر انجام شد. نامه وی به کلیسایش در قیصریه که به دست ما رسیده است نشان می‌دهد که او سعی می‌کند اعمال خود را برای اعضای کلیسایش توضیح دهد تا مبادا در مورد او شایعاتی پخش شود. او در توجیه اینکه چرا اعتقادنامه نیقیه را امضا کرده است تفسیرهایی از این اعتقادنامه ارائه می‌دهد که محتوای واقعی اعتقادنامه را از اساس تحریف می‌کند...»[11] نکته جالب اینجاست که تونی لین پیش و پس از نقل این متن، از یوسبیوس به عنوان یک تاریخ نویس و نه الهی‌دان یاد می‌کند؛ در حالی‌که گویا فراموش کرده که یوسبیوس، همانطور که خود تونی لین معرفی کرده[12]، از ابتدای جوانی غرق در پژوهش‌ها و تحقیق‌های الهیاتی است. 3- حمایت از آراء اریگن (الوهیت پایین‌تر پسر): یوسبیوس همانند استادش پامفیلوس از ستایندگان پرشور اریگن بود و از آنجا که اریگن به سبب ارائه نظریه الوهیت پایین‌تر مسیح توسط کلیسا بدعت‌گذار معرفی شده بود این دو به اتفاق هم، دفاعیه‌ای در مورد اریگن نوشتند.[13] 4- سند انجیل: یوسبیوس در واقع قدیمی‌ترین نقلی که راجع به سند انجیل و عهد جدید وجود دارد را ثبت کرده اما این ثبت او نیز چندان فایده ای ندارد. زیرا نقل او از پاپیاس است که دو قرن با او فاصله دارد و این نقل او در عمل بی‌اعتبار است و علاوه بر این نکته نقادان جدید از جهت دیگری این سندیت را زیر سوال برده اند. ایشان می‌گویند: «گفته پاپیاس نمی‌تواند بر این انجیل منطبق باشد. لغت ‌شناسان گفته‌اند که این انجیل در اصل باید به زبان یونانی نوشته شده باشد و انجیلی که پاپیاس از آن خبر می‌دهد به زبان عبری نوشته شده و از انجیل عبری متی هیچ نشانی در دست نیست.»[14] آثار مورخ یوسبیوس همانگونه که در مقدمه اشاره شد تاریخ‌نویس بزرگی برای کلیسا محسوب می‌شود اما علاوه بر این دارای تالیفات ارزشمند دیگری نیز هست که به برخی از موثرترین آنها اشاره می‌شود: 1- تاریخ کلیسا: این کتاب مهم‌ترین اثر او بشمار می‌رود که در آن رشد و توسعه کلیسا را از ابتدای پیدایش تا سال 324 تشریح می‌کند. این اثر وی بدین جهت ارزشمند تلقی می‌شود که شواهد و اطلاعات بسیاری در آن وجود دارد که در صورت عدم نگارش به دست ما نمی‌رسید.
او دو کتاب تاریخی دیگر بنام‌های وقایع نامه و شهیدان فلسطین نیز نوشته که متعلق به دوران جفای امپراطوران روم است. ناگفته نماند که نکته مهمی که از یوسبیوس در تاریخ کلیسا ثبت شده، گواهی بر تعداد انجیلها، نحوه رسمی شدن آنها و مسائلی از این دست می‌باشد[15] هرچند این شهادت‌هایی که او برای مطالبش می‌آورد با فاصله دو قرنی است و تاکنون پس از 17 قرن دقیقا مشخص نشده که یوسبیوس چگونه این مطالب را روایت کرده است. 2- زندگی کنستانتین: او در این کتاب و چند کتاب دیگر که در مورد کنستانتین نوشته به حمایت بی‌حد و حصر از کنستانتین پرداخته و او را نماینده خدا در زمین معرفی کرده است. 3- آمادگی انجیلی: او در این کتاب معجزات مسیح را بوسیله تواتر در روایت اثبات می‌کند و مدعی می‌شود که داستان‌ها و خوارق عادتی که از مسیح نقل می‌شود حقیقت دارد. زیرا ممکن نیست انسان‌های زیادی حاضر به جان باختن برای موضوعی باشند که حقیقت ندارد.[16] 4- زندگینامه اریگن و دفاعیه از او: یوسبیوس در کتاب زندگینامه اریگن می‌گوید که او بیش از دو هزار عنوان کتاب نوشته و هدف از آثار او را تبیین می‌کند.[17]در دفاعیه‌ای هم که به کمک پامفیلوس نوشته از آراء اریگن دفاع می‌کند. منابع : [1] -یوسبیوس ، ائوزبیوس ، اوزبیوس [2] - لین ، تونی؛ تاریخ تفکر مسیحی ، روبرت آسریان ، تهران ، نشروپژوهش فرزان روز ،چاپ سوم ،1386، ص 44 [3] - ناس،جان بی؛تاریخ جامع ادیان،علی اصغر حکمت،تهران،انتشارات علمی فرهنگی،چاپ 13،1382، ص 633 [4] - گریدی،جوان ا؛مسیحیت و بدعتها،عبدالرحیم سلیمانی ار دستانی،قم ،موسسه طه ، 1384 ، چاپ دوم ،صفحه 148 و149 [5] - وان وورست ،رابرت ای ؛ مسیحیت از لابلای متون ، جوادباغبانی وعباس رسول زاده ،قم ،موسسه امام خمینی ،1384 ص 172 - [6] تاریخ تفکر مسیحی ، ص 53 [7] - مسیحیت و بدعت ها ،ص 151 [8] - تاریخ تفکر مسیحی ، ص 47 [9] - مسیحیت و بدعت ها ، ص 131 [10] - مسیحیت از لابلای متون ، ص 134 - 135 [11] - تاریخ تفکر مسیحی ، ص 47 [12] - همان ،ص 44 [13] - همان ،ص 45 [14] - ODC.P.859 [15] - پیترز، اف ای ؛ یهودیت ، مسیحیت و اسلام ، حسین توفیقی ، قم ، دانشگاه ادیان و مذاهب ، 1384 ، ج 2 ، ص68 تا76 [16] - همان ،ص 74 [17] - کونگ،هانس؛ متفکران بزرگ مسیحی ، گروهخ مترجمان ، قم ، دانشگاه ادیان و مذاهب ، سال 1386 ،ص58
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آمریکا؛ کشوری با ۴۱ میلیون گرسنه و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی! fna.ir/dav5o3 @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آغاز بزرگترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها در حومه بیت‌المقدس @Farsna
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگلیس خبیث در گذر تاریخ ایران . . گوشه ای از خیانت های انگلیس را تا به امروز با هم مرور میکنیم ...قحطی و مرگ ۹ میلیون ایرانی، دخالت در امور کشور به مانند تغییر پادشاهان و تاراج نفت و سرمایه مردم ، جدایی مناطق مهمی از کشور به مانند جزیره بحرین مروارید خلیج فارس، سرچشمه هیرمند ، اروند رود ورشته کوههای آرارات .... @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یهوه یا پدر و پسر با تشکّر از استاد علی صفدری از اساتید گرامی شبکه ادیان بابت تولید و ارسال این محتوا🙏 #مسیحیت #یهودیت #کتاب_مقدس 🌐 @SafdariNet 🌐 @adyan8
هدایت شده از سپاه سایبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️برای آنهایی که زندگی در آمریکا تنها آرزویشان است... ♦️وضعیت أسف‌بار مهاجرین به آمریکا از زبان یک زن مهاجر ایرانی که 4 سال است مجبور به زندگی در خیابان‌های آمریکا شده است؛ بدون هیچ سقف و سرپناهی: «... هر جایی از دنیا بهتر از اینجاست... بچه‌هام در این کشور جنایی دیوانه نیستن...» ✅#آنتی_آمد_نیوز 👉 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
هدایت شده از سپاه سایبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هزینه‌های بیمه در آمریکا ❓هرسال چند آمریکایی به خاطر هزینه‌های درمانی ورشکسته می‌شوند؟ - ✅#آنتی_آمد_نیوز 👉 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
⭕️ خانواده ایرانی در بین با ثبات ترین زوج های جهان 🔻 بر اساس آمارهای سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی OECD درباره میزان طلاق در کشور های جهان؛ ایران در زمره کم طلاق ترین کشور های جهان قرار دارد./جنس‌اول 🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷 @Radar_enghelab
فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار زن آمریکایی چند سال پیش به زنان مسلمان لبنان که در زیر آماج بمباران اسرائیل بودند نامه می نویسد و با رشک بردن به عفت و حیا و نجابت زنان مسلمان و بر شمردن ظلم بزرگی که به زنان غربی شده است از زنان مسلمان می خواهد در دامی که غرب برای آنان گسترده است گرفتار نشوند و به جای تقلید از زن غربی ،حافظ عفت و نجابت خود باشند... 💠نامه «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان مسلمان لبنان: هر چیزی که از هالیوود میبینی، مشتی دروغ است، تحریف است، نیرنگی ماهرانه است آنها روابط نامشروع را تحت عنوان سرگرمی بی ضرر جلوه میدهند، برای اینکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامع هست. آنها سعی دارند، با فیلمها و نماهنگ های شهوت انگیز، به دروغ ما زنان آمریکایی را شاد و راضی نشان دهند، مفتخر به لباس پوشیدن چون هرزه ها و قانع بودن به نداشتن خانواده؛ و تو را اینچنین وسوسه میکنند. اکثر ما شاد نیستیم! میلیونها نفر از ما داروهای ضد افسردگی مصرف میکنیم، از شغلهایمان متنفریم و شبها به خاطر مردانی که میگفتند دوستمان دارند، ولی حریصانه از ما سوءاستفاده میکنند و میروند، گریه میکنیم. آنها میخواهند خانواده های شما را از بین ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتری داشته باشید. آنها ازدواج را به عنوان شکلی از بردگی، مادری را به عنوان نفرین و باحیا بودن و پاک ماندن را به عنوان عقب افتادگی و اُمُلی جلوه میدهند. . مُدهایی که از زیر دست خیاطان غربی بیرون می آیند برای این طراحی میشوند که به تو بقبولاند که ارزشمندترین سرمایه تو، جذابیت جسمی توست. اما لباسهای عفیف تو و حجاب تو در واقع پرجاذبه تر از هر مُد غربی است، جاذبه های جسمانی زن باید از چشمان بی لیاقت پوشانده شود، . چرا تقلید میکنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمانند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟ هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیون های غرب میبینید، دروغ است. ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما جسممان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم، فکر میکردیم این راهی است تا با ما ازدواج کنند، همانطوری که همیشه در تلویزیون دیده بودیم. اما بعد از مدتی تو میمانی و اشکهایت. ملتمسانه از تو می خواهم سم آنها را نخوری. وقتی که از آن خوردی، هیچ پاد زهری برای آن نیست!! ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده ی مدهایی هستیم که پستمان میکند، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردان شده ایم. ما مخفیانه تو را تحسین میکنیم و به تو رشک میورزیم، با وجود اینکه برخی از ما آن را اقرار نمیکنیم. خواهران من، گول نخورید. نگذارید شما را هم بگیرند. پاک و با نجابت بمانید. ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما الگویی باشی، برای اینکه ما گمشده ایم. پاکی ات را نگه دار. به خاطر داشته باش، آب ریخته شده را نمی توان جمع کرد. پس با دقت محافظت کن! امیدوارم این نصیحت را با همان روحیه ای که نیت شده بود دریافت کنی: روحیه دوستی، احترام و تحسین. با محبت از طرف خواهر مسیحیت: جواَنا فرانسیس نویسنده و روزنامه نگار – ایالات متحده آمریکا •┈••✾🍃🌹🍂🌹🍃✾••┈•چ
🔴 اینجا #آمریکاست. #علی_علیزاده فعّال رسانه‌ای ساکن #لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: 🔸اینجا استودیویی سینمایی در #هالیوود نیست. این صحنه‌ یک فیلم وسترن نیست. این عکس از صد سال پیش نیست که با کامپیوتر رنگی شده‌. اینجا شهر گالوستون است ، در ایالت تگزاس و این عکس شنبه همین هفته گرفته شده. 🔸اینجا آمریکاست. جایی که دولتش برای #زنان #ایران و کارگران ایران و کولبران ایران دل میسوزاند و بودجه‌های چند صد هزار دلاریش را برای آزادیهای یواشکی و #چهارشنبه‌های_سفید خرج میکند ولی اگر هم خودت و هم اجدادت متولد آمریکا باشند و فقط تنها جرمت این باشد که رنگ پوستت سیاه است دو پلیس سفیدپوست میتوانند مثل #غرب وحشی هنوز با اسب طناب کش ات کنند. 🌐 @adyan8
✡️ کابالا و مسیح‌گرایی اروپایی 1️⃣ از نیمه دوّم سده 15، کابالیست‌های یهودی به تدوین برخی رساله‌های کابالی منطبق با زبان و فرهنگ دست زدند. این رساله‌ها در ایتالیا و به‌ویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار مؤثر بود. به‌نوشته دائرة‌المعارف یهود محافل فرهنگی عمیقاً باور کردند که در رساله‌های کابالی به منابع اصیل و دست اوّل رازهای کهن هستی دست یافته‌اند؛ رساله‌های گمشده‌ای که اینک پدیدار شده و به کمک آن نه تنها می‌توان به اسرار نوشته‌های افلاطون و سایر متفکرین یونان باستان پی برد، بلکه رازهای مسیحیت را نیز می‌توان شناخت! 2️⃣ در سده‌های 16 و 17 فرقه در تمامی مراکز مهم قاره اروپا گسترده شد. مورخین دانشگاه عبری اورشلیم این گسترش را به قدرت خلاقه، نیروی معنوی و توانمندی روانی (مارانوها) نسبت می‌دهند. بدین‌سان، مکتب کابالا به نیروی متنفّذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمان‌های مسیحایی و صلیبی جدید دامن می‌زد و طلوع قریب‌الوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید می‌داد. به تأثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت «رساله‌های کابالی» است! 3️⃣ جووانی‌پیکو‌ دلا‌ میراندولا از نامدار‌ترین و مؤثرترین چهره‌های فکری رنسانس، به‌عنوان «پدر مسیحی» شناخته می‌شود. وی از بنیان‌گذاران دانش شرق‌شناسی اروپا نیز به‌شمار می‌رود. این به‌دلیل پیوند پیکو با گروهی از است که در پیرامون او حضور داشتند. به‌دلیل این پیوندها، پیکو به نخستین چهره‌ فرهنگی اروپا بدل شد که به «دانش رازآمیز یهود» و رساله‌های کابالی شیفتگی داشت. مهم‌ترین اقدام پیکو ارائه 900 تز به علمای دینی مسیحی در شهر رم در سال 1486 بود. یکی از این تزها چنین است: «هیچ علمی چون و کابالا حقانیت مسیح را بر ما ثابت نمی‌کند.» ادعاها و تبلیغات او در جلب توجه مسیحیان به مکتب کابالا بسیار مؤثر بود و رساله‌هایی که دوستان یهودی او، به لاتین ترجمه کردند به منبع تغذیه فکری بدل شد. 4️⃣ پس از پیکو، یوهانس روشلین، عبری‌شناس نامدار دربار فردریک سوّم، در ترویج کابالا در محافل فکری مسیحیان نقشی برجسته داشت. روشلین در سال 1490 در ایتالیا با پیکو دیدار کرد و تحت تأثیر او به کابالا علاقمند شد. در همین زمان، ، یهودی مسیحی شده و پزشک دربار امپراتور ماکزیمیلیان نیز به نگارش کتاب‌هایی در زمینه کابالا اشتغال داشت! نوشته‌های پیکو و روشلین، به‌عنوان دو شخصیت درجه اوّل فرهنگی اروپای آن روز، تأثیر عمیقی بر جای نهاد و توجه محافل اشرافی و فرهنگی اروپا را به این طریقت‌جادویی نوظهور جلب کرد. 5️⃣ در نیمه دوّم سده 16، عقاید رازآمیز کابالی چنان در محافل مسیحی جاذبه داشت که حتی برخی شخصیت‌های مهم دینی مسیحی در آثار خود به تکرار مضامین و مفاهیم کابالی پرداختند. در این زمان، کتاب زوهر به اثری نامدار بدل شد و ارجاع به آن رواج فراوان یافت. سرانجام، کار بدان‌جا کشید که گیوم پاستل فرانسوی، یکی از شخصیت‌های متنفذ رنسانس، به ترجمه و انتشار کتاب زوهر به لاتین دست زد و به همراه آن شرح مفصل خود را نیز انتشار داد. این در حالی است که ترجمه عبری زوهر هنوز منتشر نشده بود! عبدالله شهبازی 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️برای آنهایی که زندگی در آمریکا تنها آرزویشان است... ♦️وضعیت أسف‌بار مهاجرین به آمریکا از زبان یک زن مهاجر ایرانی که 4 سال است مجبور به زندگی در خیابان‌های آمریکا شده است؛ بدون هیچ سقف و سرپناهی: «... هر جایی از دنیا بهتر از اینجاست... بچه‌هام در این کشور جنایی دیوانه نیستن...» ✅#آنتی_آمد_نیوز 👉 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
🔹سهیل اسعد: بنده سهیل اسعد ۴۳ ساله، حدود بیست سالی است که مشغول تحصیل به علوم حوزوی در جمهوری اسلامی ایران هستم و در بیست کشور دنیا کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام می دهم. 🔸رادیو گفت و گو: اهل کدام کشورید؟ 🔹سهیل اسعد: اصالت بنده لبنانی است، پدر و مادرم از مهاجرین لبنان بودند که به آرژانتین مهاجرت کردند بنابراین از همان ابتدا مسلمان بودم اما به دلیل اینکه در مدارس خارجی و محیط کاملاً غیر اسلامی بزرگ شدم فقط اسمم مسلمان بود و هیچ اثر عملی از دین و معارف دینی در زندگی ام نبود. از این رو هم مسلمان بودم و هم بسیاری از افکار و اعمال مسلمانان را نداشتم... 🔹رادیو گفت و گو: اگر قرار باشد در یک جمله کوتاه به یک غیرمسلمان پیام دهید چه می گویید؟  🔸سهیل اسعد: هر انسان جویای مرحله مهم تر و کمال جدید در زندگی باید به معنویت خود و ارتباط با خداوند فکر کند و کسی که کمال انسانی را در معنویت ببیند باید از تعالیم وحی و پیامبران استفاده کند که خلاصه این تعالیم در اسلام است. مطالعه اسلام، کتب آسمانی و احادیث پیامبر اکرم (ص) به هر انسان جویای حق و کمال کمک زیادی خواهد کرد. 👈شرح کامل این گفتگو در سایت rahyafteha.ir/70704/
 ♦گفتگو با دکتر سهیل اسعد رهیافته آرژانتینی در برنامه “مسیر فیروزه” رادیو گفت و گو ویژه دهه کرامت با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی rahyafteha.ir/70704/
🔹من در یک خانواده ایرلندی رشد کردم؛ جایی است که کلد داگ (نام حلقه ای در مرسومات ایرلندی هاست، که نماد عشق، وفاداری و دوستی است) بر سر درش آویزان باشد؛ صدای بندهان (یک طبل مستطیلی یک طرفه ایرلندی) یا ویولن مادرم از حال پذیرایی طنین انداز میشود و پدرم که تحصیلات یسوعیون (نوعی تحصیلات در دین کاتولیک است که معتقدند آموزش بهتر از آموختن یک کتاب است) دارد، سوالات را با سوال پاسخ میداد. 🔸چیزی که من هم اکنون میدانم این است که هیچ وقت قادر به پذیرش تمام و کمال مذهب کاتولیک به عنوان آیین خود نبودم. به شدت میخواستم که هم به خدا و هم به مسیح (ع) احترام بگذارم، ولی نمیتوانستم این وظیفه را خالصانه به عنوان یک کاتولیک انجام دهم. در کمال تعجب در یک دوره 13 ساله به این نتیجه رسیدم که شانس انجام هر دو فریضه را به من می دهد. در طول زمان، با یک بی میلی و در عین حال شوقی برابر، فهمیدم که اسلام از دین من در راهی حمایت میکند که مذهب کاتولیک نتوانست و این داستان گرویدن من به اسلام است: 🔸به عنوان یک نوجوان کاتولیک مذهب، سنت تاماس مور برای من الگویی مقدس بود. او مرگ را به جای رها کردن ایمانش انتخاب کرد. وفاداری او به خداوند به منزله ی یک تشویق گرانبها و کمیاب برای من است. من همچنین از الهام گرفتم... 🔹من اسلام را در غرب آفریقا یافتم... 🔸ادامه این مطلب در سایت rahyafteha.ir/44375/
🔷حسن نیکولائوس تازه مسلمان یونانی گفت: من گرچه در یک خانواده مذهبی مسیحی متولد شده ام ولی با مطالعه و رسیدن به حقایق این دین الهی که همانا پیام آور صلح، برادری و عدالت اجتماعی وکرامت انسانی است و نیز با مشاهده کردن مبارزات و رهنموده های ( قدس سره) به دین اسلام مشرف شدم که این خود مایه افتخار برای من است. 🔸🔸این اندیشمند جوان مسلمان یونانی ، با اشاره به روند و شکل گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: ایران تنها انقلاب واقعی در طول تاریخ بشری است. زیرا این انقلاب بر عکس انقلاب ها و حرکت های انقلابی وناسیونالیستی که معمولا برگرفته از ایده ئولوژی های خارجی و بیرون از جهان اسلام هستند، وارداتی شکل نگرفته و تنها انقلابی است که بر مبنای ایده ئولوژی مذهبی و اعتقادات دینی یعنی اسلام و تعلیمات عالیه آن تحت رهبری امام راحل شکل گرفته و به پیروزی رسیده است. 🔹🔹 انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تمام معادلات برنامه ریزی شده توسط ابرقدرت ها را بر هم زد و زمینه را برای احیای اسلام ناب و اجرای اندیشه های مذهبی و معنوی به وجود آورد. rahyafteha.ir/7308/ 🌐 @rahyafte_com
#عکس_نوشت | شینید اوکانر خواننده ی معروف ایرلندی که به تازگی مسلمان شده است: ✅اکنون احساس اشتیاق زیادی به اسلام دارم.... rahyafteha.ir/69874/ #رهیافته 🌐 @rahyafte_com
♦بانوی رهیافته ایرلندی هر چه بیشتر در مورد اسلام میخواندم، بیشتر به این موضوع پی می بردم که اسلام فراتر از یک مفهوم زیباست؛ اسلام یک روش زندگی است. من همچنین از مالکوم ایکس الهام گرفتم... rahyafteha.ir/44375/
♦حسن نیکولائوس تازه مسلمان یونانی انقلاب اسلامی تنها انقلابی است در جهان که از ایده ئولوژی های وارداتی سرمنشاء نگرفته است. این انقلاب نوید بخش رهایی ملت ها در جهان است و نور امید را نه تنها در دل جهان اسلام بلکه در قلوب تمام آزاد اندیشیان جهان که خواهان تعیین سرنوشت خود هستند، را زنده کرد. rahyafteha.ir/7308/ 🌐 @rahyafte_com