#سلام_اربابم🤚♥️
صبح است و دلم،
در تپش لحظهی دیدار
باز این دل من،
گشته به امید تو بیدار ..
#صباحکم_کربلایی🌱
✅نقش نماز در درمان بیماری ها
✍️آیت الله بهجت(ره) :
شخصی می گفت: من بیمار شده و به دکتر مراجعه کردم .
دکتر گفت: شما باید ورزش کنید، اگر چه به زیاد نماز خواندن!
من هم زیاد نماز خواندم و بیماری ام که سردرد بود خوب شد.
نقش نماز در سلامتی جسم انکار ناپذیر می باشد.
خم شدن مکرر سر به پایین در هنگام رکوع و سجود، سپس بالا آمدن سر هنگام ایستادن و نشستن کمک می کند که خون بیشتری به مغز برسد. سجده باعث آسودگی و آرامش در فرد می شود و عصبانیت را کاهش می دهد. مدت زمان ذکر رکوع باعث تقویت عضلات صورت و گردن و ساق پا و ران ها می شود و به این ترتیب به جریان خون در قسمتهای مختلف بدن کمک می کند.
📚منبع: توصیه های پزشکی عارفان،
آیت الله بهجت،ص ۳۷
✨﷽✨
✍پیامبر اکرم (ص) فرمودند :
هرکس دوست دارد تا سوار بر کشتی نجات شده و به ریسمان محکم تمسک جوید و به ریسمان متین خداوند چنگ زند ، پس باید ولایت علی علیه السلام را پذیرفته و به هادیان از اولادش اقتدا کند.
📚شواهد التنزیل ج۱ ص۱۳۰
ابن عباس نقل می کند که ما نزد پیامبر "صلی الله علیه و آله" بودیم که مردی اعرابی وارد شد و به ایشان عرض کرد : ای رسول خدا! از شما شنیدم که می فرمایی : 《وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّه》ریسمان خدا که باید به آن چنگ زنیم چیست؟ پیامبر اکرم (ص) در این هنگام دستش را بر دست علی "علیه السلام" زد و فرمودند : به این مرد تمسک جویید که او ریسمان محکم خداست.
📚ِینابیع الموده ص۱۱۹ باب۳۹
اَلْحَمدُلِلّه اَلذی جَعَلَنا مِنَ اَلْمُتِمَسِکینَ بِوِلایَهِ مُولانا اَمیرُاَلْموُمِنین عَلی اِبْنِ اَبیطالِب عَلَیهِ اَلْسَلام وَ اَلْاَئِمَهِ اَلْمَعْصوُمینَ عَلَیْهِمُ اَلْسلام
شکر خداوندی را که ما را از چنگ زنندگان به ولایت مولانا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام و ائمه معصومین علیهم السلام قرار داد.
حرم
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 ▪️ #فضائل_و_زندگانی_حضرت_فاطمه_زهرا سلام الله علیها 🔸🔹🌸 #بخش_
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
▪️ #فضائل_و_زندگانی_حضرت_فاطمه_زهرا سلام الله علیها 🔸🔹🌸
#بخش_بیست_و_نهم
[علل الشّرائع ] أَبِي، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَعْقِلٍ الْقِرْمِيسِينِيِّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَزِيدَ الْجَزَرِيِّ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِيِّ، عَنْ عَبْدِاللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْر، عَنْ جَابِرٍ، عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ عليه السلام قَالَ:
قُلْتُ: لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ زَهْراءً فَقَالَ:
لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا وَ غُشِيَتْ أَبْصَارُ الْمَلائِكَةِ وَ خَرَّتِ الْمَلائِكَةُ لِلَّهِ سَاجِدِينَ وَ قَالُوا: إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا مَا هَذَا النُّورُ فَأَوْحَي اللَّهُ إِلَيْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِي وَ أَسْكَنْتُهُ فِي سَمَائِي خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِي أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِيٍّ مِنْ أَنْبِيَائِي أُفَضِّلُهُ عَلَي جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِكَ النُّورِ أَئِمَّةً يَقُومُونَ بِأَمْرِي يَهْدُونَ إِلَي حَقِّي وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِي فِي أَرْضِي بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْيِي.
مصباح الأنوار: عن أبي جعفر عليه السلام مثلُه.
بيانٌ: قالَ الفيروزآبادي: قِرْمِيسين بالكسر بلدٌ قُرْبٌ الدينور معَّرب كرمانشاهان.
شيخ صدوق در كتاب علل الشّرايع (۳۱) با چند واسطه از جابر نقل ميكند كه گفت:
به حضرت امام جعفر صادق عليه السلام گفتم:
براي چه فاطمه ي زهراء
سلام الله عليها، زهراء ناميده شد؟
فرمود:
براي اينكه خداي حكيم آن بانو را از نور با عظمت خود آفريد، وقتي كه درخشيد آسمانها و زمين به نور او روشن شدند، چشمهاي ملائكه خيره شد، ملائكه خداي را سجده نمودند و گفتند:
پروردگار ما! اين چه نوريست؟! خدا فرمود:
اين نور از نور من است كه در آسمان ساكنش كرده و آن را از عظمت خويش آفريدم، آن را از صلب يكي از پيامبرانم خارج مينمايم، او را بر تمام انبياء برتري داده ام، از اين نور اماماني به وجود ميآورم كه براي امر و دين من قيام ميكنند و به راه راست هدايت خواهند شد و اين پيشوايان را جانشينان خود روي زمين قرار ميدهم هنگامي كه وحي من قطع شود.
در مصباح الانوار از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام مثل اين حديث نقل شده ست.
بيان: فيروزآبادي ميگويد «قِرميسين» نام روستايي در نزديكي دينور و دينور عربي شده ي شهر كرمانشاهان است.
(۳۱) - 📚علل الشّرايع ۱ / ۱۷۹ ح ۱.
~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
حرم
#خطبه_فدکیه قسمت 3 ⚫️ابْتَدِءُ بِحَمْدِ مَنْ هُوَ اَوْلىٰ بِالْحَمْدِ وَ الطَّوْلِ وَ الْمَجْدِ. اَ
#خطبه_فدکیه قسمت 4
👁 الْمُمْتَنِعُ مِنَ الاَبْصارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الْاَلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الاَوْهامِ الاِحاطَةُ بِهِ.
اِبْتَدَعَ الاَشْياءَ لا مِنْ شَىْءٍ كانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَأَها بِلاَ احْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
👁 خداوندى كه چشمها را توان ديدنش نبوده و زبانها را ياراى توصيف او نباشد و انديشه ها را گنجايش احاطه بر او نيست.
تنها اوست كه اشياء را بدون ماده اى پيشين، آفريد و آنها را بى طرح و نقشه اى به ظهور آورده است.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#Fadak_Sermon (4)
👁eyes fall short of seeing Him, and the describers' imaginations are not able to depict Him.
Nobody can describe Him.
He originated the creatures through His of nothing Power; He did it without any model or pre-planning or any priority,
And caused them to come into being by His Might.
از حکيمي پرسيدند:
چرا از کسي که اذيتت
مي کند انتقام نمي گيري؟
با خنده جواب داد:
آيا حکيمانه است سگي
را که گازت گرفته گاز بگيري
ميان پرواز تا پرتاب تفاوت
از زمين تا آسمان است
پرواز که کني، آنجا
ميرسي که خودت مي خواهي
پرتابت که کنند ، آنجا مي روي
که آنان مي خواهند
پس پرواز را بياموز...!!!
پرنده اي که "پرواز" بلد نيست
به "قفس" ميگويد "تقدير"
#کمی_تامل
⚠️ اصطلاح #اهل_سنت_و_جماعت یعنی هشتاد سال سب و لعن اهل بیت!!
➖➖➖➖➖🌐🌐➖
🔻بزرگان و زیرکان قریش در حقیقت چند نفر بودند که عده ای آنها را سیاستمداران عرب نامیدن ،عده ای هم اهل حل و عقد، که در محافل عرب نفوذ کرده بودند این افراد شامل ابوبکر عمر عثمان ابوسفیان #معاویه عمروعاص #مغیره بن شعبه طلحه بن عبیدالله و چند تن دیگر..؛
یکی از کارهای اینان نامیدن خویش به اهل سنت و جماعت بود تا به مسلمانان وانمود کنند که در برابر رافضیان تنها خودشان هستند که بر سنت پیامبر پایبندند.
در حقیقت مقصود آنها از سنّت، همان بدعت سب و لعن امیرالمومنین علی علیه السلام و خاندان رسول الله در تمام مساجد و منابر و این در همه کشورها در تمامی بلاد تا 80 سال علی را لعن کردند و دشنام دادن و شیعیان را قتل و عام میکردندو هرکس نامش علی بود میکشتند؛
طوریکه متوکل به محی السنه نام گرفت ؛طوری شده بود سخنران وقتی میامد منبر اول علی را و اهلبیت را لعن میکرد بعد سخنرانی و اگر سخنرانی یادش میرفت فریاد میزدند، سنّت را بجای نیاوردی سنّت را بجای نیاوردی!!
از آنجا که اهل حدیث خود از اهل سنت و جماعت هستند با دلیل قاطع ثابت خواهیم کرد که سنت در اصطلاح آنان یعنی سب و لعن و بیزاری از علی بن ابیطالب و این همان معنای ناصبی است .
👤ابن حجر به نقل از عبدالله بن احمد بن حنبل مینویسد: وقال ابوعلی بن الصواف، عن عبدالله بن احمد: لما حدث نصر بن علی بهذا الحدیث، یعنی حدیث علی ابن ابی طالب ان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم اخذ بید حسن وحسین فقال: من احبنی واحب هذین واباهما وامهما کان فی درجتی یوم القیامه. امر المتوکل بضربه الف سوط، فکلمه فیه جعفر بن عبدالواحد وجعل یقول له: هذا من اهل السُنه، فلم یَزل به حتی تَرکه.
🔸هنگامیکه نصر بن علی بن صهبان، این حدیث را خواند که: رسول الله دست حسن و حسین را گرفت و فرمود: هرکس مرا و این دو را و پدر و مادر این دو را دوست بدارد، در روز رستاخیز هم پایه من در بهشت خواهد بود. متوکل دستور داد اورا هزار تازیانه بزنند، و نزدیک به مرگ رسید، پس جعفر بن عبدالواحد درباره او با خلیفه به گفتگو پرداخت و پیوسته میگفت: ای امیرالمومنین این مرد، از اهل سنت است، تا اینکه دستور داد اورا رها کنند.
📗📔 تهذيب التهذيب _العسقلاني، ابن حجر جلد : 4 صفحه : 219
🌐https://bit.ly/2XPFeH1
‼️این سخن جعفربن عبدالواحد که گفت: نصر از اهل سنت است، میخواسته اورا نجات بدهد و این دلیل دیگری است بر اینکه اهل سنت دشمنان اهل بیت هستند که متوکل آنها را دشمن میدارد و هرکس فضیلتی از اهل بیت نقل کند حتی اگر پیرو آنها باشد به قتل میرساند
✍همچنین ابن حجر در ترجمه عبدالله ابن ادریس ازدی مینویسد:
وكان ثقة .. صاحب سنة وجماعة وقال ابن حبان في الثقات كان صلبا في السنة وقال ابن خراش ثقة ثبت صاحب سنة زاهد صالح وكان عثمانيا
🔸عبدالله بن ادریس ازدی دارای سنت و جماعت بود و در سنت، پایدار و صالح و عثمانی بود.
📗📔تهذيب التهذيب _العسقلاني، ابن حجر _جلد : 2 صفحه : 302
🌐https://bit.ly/33mv81j
✍همچنین در باره عبدالله بن عون بصری گوید: ..وقال ابن حبان في الثقات كان من سادات أهل زمانه عبادة وفضلا وورعا ونسكا وصلابة في السنة وشدة على أهل البدع ... وقال ابن سعد كان ثقة وكان عثمانيا..
🔸او مورد اعتماد است وی اهل عبادت و در سُنت پا برجا و در برابر اهل بدعت،سرسخت بود . ابن سعد گفته است او عثمانی بوده.
📗📔 تهذيب التهذيب _ العسقلاني، ابن حجر _ جلد : 2 صفحه : 399
🌐https://bit.ly/33t65tw
✍همچنین ابنحجر مینویسد :
وقال ابن حبان في الثقات: "كان حروري المذهب ولم يكن بداعية وكان صلبا في السنة حافظا للحديث إلا أنه من صلابته ربما كان يتعدى طوره....قلت: وكتابه في الضعفاء يوضح مقالته ورأيت في نسخة من كتاب ابن حبان حريزي المذهب -وهو بفتح الحاء المهملة وكسر الراء وبعد الياء زاي- نسبة إلى حريز بن عثمان المعروف بالنصب وكلام ابن عدي ...
🔸 ابراهیم بن یعقوب جوزجانی ، حریزی مذهب بوده[یعنی از مذهب حریز بن عثمان دمشقی پیروی میکرده] که به دشمنی باعلی (ع) شهرت دارد. ابن حبان در ادامه نوشته: در پیروی از سُنّت استوار بوده است
📗📔 تهذيب التهذيب _ العسقلاني، ابن حجر _ جلد : 1 صفحه : 95
🌐https://bit.ly/2XOXdgK
____
🔰از اینجا در میابیم که ناصبی گری و دشمنی با مولاعلی و فرزندانش و سب و لعن خاندان ابی طالب و لعن اهل بیت در نظر آنان پایدار در سُنَّت شمرده میشود. و عثمانیها هم از دشمنان مولاعلی بودند و مقصود از اهل بدعتها شیعیانی است که امامت مولاعلی را پذیرفتند ،
زیرا از نظر آنان بدعت است و مخالف خلفای راشدین است.
آری اصطلاح اهل سنت و جماعت برای رویارویی باعلی علیه السلام و شیعیان درست شده و به کسانیکه اهلبیت را لعن میکردند اهل سنت و جماعت میگفتند یعنی پیرو سنت خلفا بیزاری از عترت پیامبر .
7.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ زایمان طبیعی
🔺اين كليپ را انتشار دهید تا به هموطنامون خدمتی كرده باشيم🔻
📚حکیم روازاده