انس بن مالك روايت ميكند:
صلي بنا رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم صلوة الفجر، فلماانفتل من الصلوة اقبل علينا بوجهه الكريم، فقال: معاشر المسلمين، من افتقد الشمس فليستمسك بالقمر، و من افتقد القمر فليستمسك بالزهرة، و من افتقد الزهرة، فليستمسك بالفرقدين. فقيل: يا رسول الله، ما الشمس و القمر، و ما الزهره و ما الفرقدين؟ فقال: انا الشمس و علي القمر و فاطمه الزهره و الحسن و الحسين الفرقدان، و كتاب الله لا يفترقان حتي يردا علي الحوض.
روزي پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم با ما نماز صبح بجاي آورد، و پس از فراغت از نماز روي مباركش را به سوي ما گردانيد: و فرمود: اي جماعت مسلمانان، هر كس كه آفتاب را از دست بدهد، پس بايد به ماه تمسك جويد، و در فقدان ماه دست به دامان زهره شود، و اگر زهره را نيابد به دو ستاره ي فرقدان پناه آورد. از پيامبر اكرم سؤال شد كه يا رسول الله مقصود از آفتاب و ماه و زهره و فرقدان (دو ستاره نورافشان) چيست؟
فرمود: من آفتابم، علي ماه، و فاطمه زهره است و دو ستاره حسنين هستند. آنان با كتاب خدا دو دستاويز بشرند و همواره بهم پيوسته اند و هرگز از يكديگر جدا نمي شوند تا در كنار حوض كوثر به من ملحق شوند.
📗معاني الاخبار، ص۱۱۴؛۱۱۵
🟡 پیمان ولایت شیعیان به #عالم_ذر بر میگردد ...
شیعیان در کلام اهلبیت علیه السلام🧡💜
🔴 محمّد بن يعقوب الكلينيّ،عن محمّد بن الحسن و عليّ بن محمّد، عن سهل بن زياد،عن ابن محبوب،عن ابن رئاب،عن بكير بن أعين قال : كان أبو جعفر عليه السّلام يقول : إنّ اللّه أخذ ميثاق شيعتنا بالولاية و هم ذرّ،يوم أخذ الميثاق على الذّرّ و الإقرار له بالرّبوبيّة و لمحمّد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم بالنّبوّة.
🟠بكير اعين گفت : حضرت امام باقر عليه السّلام مىفرمود:
همانا خداوند از شيعيان ما درحالىكه ذرّهاى بودند پيمان به ولايت گرفت . روزى كه در عالم ذرّ به اقرار به پروردگارى خود و پيامبرى محمّد -درود خدا بر او و بر خاندانش- پيمان گرفت .
📚اصول کافی،جلد۲،صفحه۳۶۷
👥🍀 توسّل به حضرت جوادالائمّة علیه السلام جهت وسعت روزی
با عنایت به مجموعه ای از روایات و سخن بزرگان، توسّل به حضرت جوادالائمّۀ علیه السلام در جهت رفع تنگدستی و وسعت روزی بسیار نافع است. بعضی از روایاتی که بر این امر دلالت می کنند عبارتند از:
1) عَنِ ابْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ: قَرَأْتُ فِي كِتَابِ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیهماالسلام: يَا أَبَا جَعْفَرٍ! بَلَغَنِي أَنَّ الْمَوَالِيَ إِذَا رَكِبْتَ أَخْرَجُوكَ مِنَ الْبَابِ الصَّغِيرِ، فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْ بُخْلٍ مِنْهُمْ لِئَلَّا يَنَالَ مِنْكَ أَحَدٌ خَيْراً، وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّي عَلَيْكَ لَا يَكُنْ مَدْخَلُكَ وَ مَخْرَجُكَ إِلَّا مِنَ الْبَابِ الْكَبِيرِ، فَإِذَا رَكِبْتَ فَلْيَكُنْ مَعَكَ ذَهَبٌ وَ فِضَّةٌ، ثُمَّ لَا يَسْأَلُكَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا أَعْطَيْتَهُ، وَ مَنْ سَأَلَكَ مِنْ عُمُومَتِكَ أَنْ تَبَرَّهُ فَلَا تُعْطِهِ أَقَلَّ مِنْ خَمْسِينَ دِينَاراً وَ الْكَثِيرُ إِلَيْكَ، وَ مَنْ سَأَلَكَ مِنْ عَمَّاتِكَ فَلَا تُعْطِهَا أَقَلَّ مِنْ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِينَ دِينَاراً وَ الْكَثِيرُ إِلَيْكَ، إِنِّي إِنَّمَا أُرِيدُ بِذَلِكَ أَنْ يَرْفَعَكَ اللَّهُ، فَأَنْفِقْ وَ لَا تَخْشَ مِنْ ذِي الْعَرْشِ إِقْتَارا. (الکافی، ج4، ص43/بحارالانوار،ج50، ص102 به نقل از عیون اخبارالرضا و کافی)
ابونصر بزنطی نقل می کند که نامه ابو الحسن الرضا علیه السلام به فرزندش ابو جعفر امام جواد علیه السلام را دیدم. در آن نامه چنین آمده بود: فرزندم ابو جعفر! شنیده ام كه هنگام خروج از منزل، غلامان و خدمتكارانت تو را از درب كوچك منزل بیرون می برند تا از تو به کسی خیری نرسد. اين كار به خاطر پستى و تنگ چشمى آنان است. از تو درخواست مى كنم و تو را به آن حقّى كه بر گردنت دارم سوگند مى دهم كه ورود و خروج تو، هميشه از درب بزرگ باشد. و چون خواستی بر مركب سوار شوى همراه خود مقدارى طلا و نقره بردار و هر كس دست مسألت دراز کرد، او را از عطاى خود بهرهمند ساز. اگر از عموهايت كسى درخواست احسان کرد، كمتر از پنجاه دينار طلا عطا مكن، و بيشتر از اين مبلغ به اراده و ميل تو است. اگر از عمّه هايت كسى درخواست احسان کرد، كمتر از بيست و پنج دينار طلا تقديم مكن، و بيشتر از اين مبلغ به اراده و ميل تو است. من با اين توصيه و سفارش مىخواهم كه خداوند عزّ و جلّ قدر و منزلت تو را رفيع سازد. در راه خدا انفاق كن و مبادا از تنگدستي ترس داشته باشى.
2) عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبَّاسٍ الْهَاشِمِيِّ قَالَ: جِئْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام يَوْمَ عِيدٍ فَشَكَوْتُ إِلَيْهِ ضِيقَ الْمَعَاشِ، فَرَفَعَ الْمُصَلَّى وَ أَخَذَ مِنَ التُّرَابِ سَبِيكَةً مِنْ ذَهَبٍ، فَأَعْطَانِيهَا فَخَرَجْتُ بِهَا إِلَى السُّوقِ فَكَانَتْ سِتَّةَ عَشَرَ مِثْقَالا. (الخرائج، ج1،ص383)
اسماعيل بن عباس هاشمى گفت : روز عيدى خدمت حضرت جواد عليه السلام رفتم و به آن جناب از تنگى معاش شکایت کردم. آن حضرت مصلاى خود را بلند کرد و از خاك آنجا مشتی برداشت و به صورت طلا به من داد (يعنى خاك به بركت دست آن حضرت طلا شد). آن را به بازار بردم، شـانـزده مثقال بود.
3) ابوالوفای شیرازی گفت: در خواب رسول خدا صلّی الله علیه وآله را دیدم که در مورد حضرت جوادالائمّه علیه السلام فرمود:
وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ فَاسْتَنْزِلْ بِهِ الرِّزْقَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى. (- بحارالأنوار، ج 94،ص32- 33 به نقل از قَبَس المصباح)
در مورد محمّد بن على عليهما السلام، به سبب او نزول رزق را از خداى تعالى در خواست کن.
4) مرحوم شیخ سلیمان صهرشتی در کتاب «قَبَس المصباح»، دعایی را جهت توسّل به ائمّه اطهار علیهم السلام نقل می کند که در بخشی از آن چنین آمده است:
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ وُسْعِكَ، وَ وَسَّعْتَ عَلَيَّ رِزْقَكَ، وَ أَغْنَيْتَنِي عَمَّنْ سِوَاكَ، وَ جَعَلْتَ حَاجَتِي إِلَيْكَ وَ قَضَاهَا عَلَيْكَ، إِنَّكَ لِمَا تَشَاءُ قَدِيرٌ.» (بحارالأنوار، ج94، ص34 به نقل از قبس المصباح)
5) مرحوم محدّث قمی در «منتهی الآمال»، دعای فوق را نقل کرده، می نویسد:
«علما روزها را دوازده ساعت بخش كرده اند و هر ساعتى را به امامى نسبت داده اند و ساعت نهم روزها متعلق به حضرت جواد عليه السلام است ... و توسل به آن حضرت در این ساعت برای وسعت رزق نافع است، و شایسته است که در توسّل به آن حضرت این دعا را بخوانید، و بعضى گفته اند اين دعا بعد از هر نماز به جهت اداء دين مجرّب است.»
(منتهی الآمال، ج2، باب11، فصل2، ص372-373)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🟡 علی مع الحق ... حق بر محور امیرالمومنین دور می زند☺️
🔴 قَالَ اَلْإِمَامُ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : علیٌّ مع الحق و الحق معه و علی لسانه و الحقُ یدور حیثما دار علیٌّ.
🟠 حضرت امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند :
علی با حق است و حق با او و بر زبان اوست و حق بر محور علی دور می زند.
📚بحار الانوار، ج ۳۸، ص ۲۸
#فضیلت #فضائل
✍🏻روایت است که روزی اميرالمؤمنین صلوات الله علیه با یکی از مشرکان میجنگيد. در اثنای جنگ مشرک گفت: ای علی بن ابی طالب! شمشيرت را به من ببخش! در همان لحظه حضرت شمشیر را به سوی او افکند.! مرد مشرک با تعجب گفت: ای پسر ابوطالب! آيا در چنين موقعيّتی شمشيرت را به من میبخشی؟! حضرت فرمود: تو از من در خواست کمک و بخشش نمودی، و رد کردن سائل از کرامت به دور است. آن مرد مشرک خود را به زمين انداخت، و گفت: اين است اخلاق و روش اهل دین. آنگاه قدمهای امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را بوسید و اسلام آورد.
📚مناقب آل أبي طالب، ج۲، ص۱۰۱
از حضرت امام باقر علیهالسلام روایت شده است که فرمودند:
▪️همانا شیعیان علی علیهالسلام كسانی هستند كه در راه دوستی و ولایت ما، بذل و بخشش مال میکنند و به خاطر مودّت ما، نسبت به یکديگر محبّت میورزند و برای زنده كردن امر ما، به ديدار هم میروند؛ وقتی كه خشم گيرند، ظلم و ستم نمیكنند و چون خشنود شوند، اسراف نمیورزند؛ برای همسايگان خود، بركت و رحمت و برای معاشران و نزدیکان خود، مایۀ سلامتی و آسايش هستند.
📜 خصال (شیخصدوق)، ج۲، ص۳۹۷
تحف العقول (علامهحرانی)، ص۳۰۰
⚔حفاظی برای حفظِ دین...
براء بن عازب گوید که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
آیا میخواهی تو را به چیزی راهنمایی کنم که اگر انجام دهی،
دوست حقیقی خدای متعال باشی؟
گفتم: بلی.
فرمود: بعد از هر نماز،
➕ده مرتبه سبحان الله میگویی
➕و ده مرتبه الحمد لله
➕و ده مرتبه الله اکبر
➕و ده مرتبه لا إله إلا الله میگویی؛
✔️این کار از تو هزار بلا را در دنیا
که کمترین آنها برگشتن از دین است،
دور میکند
✔️و در آخرت، هزار جایگاه را برای تو ذخیره میکند
که آسانترین آن، همجواری با پیامبرت، محمد صلی الله علیه و آله است.
📕دعوات الراوندی،ص۱۴
📗بحارالانوار،ج۸۶،ص۳۴
♨️نافرمانی از علی علیه السلام نافرمانی از خداست
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ أَطَاعَنِي فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ، وَمَنْ عَصَانِي فَقَدْ عَصَى اللَّهَ، وَمَنْ أَطَاعَ عَلِيًّا فَقَدْ أَطَاعَنِي، وَمَنْ عَصَى عَلِيًّا فَقَدْ عَصَانِي»
قال الذهبي في التلخيص: صحيح✅
📚 المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص 130
↩️فمَنْ عَصَى عَلِيًّا فَقَدْ عَصَى اللَّهَ وَرَسُولَهُ
🔥وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا (36 احزاب)
🔥وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا (23 جن)
رسول خدا (ص): اطاعت و نافرمانی از من اطاعت و نافرمانی از خدا و اطاعت و نافرمانی از علی (ع) اطاعت و نافرمانی از من است.
پس اطاعت و نافرمانی از علی (ع) اطاعت و نافرمانی از خدا است.
آیه 36 سوره احزاب: هر كه از خدا و پيامبرش نافرمانى كند سخت در گمراهى افتاده است.
آیه 23 سوره جن: و هر كس خدا و پيامبرش را نافرمانى كند قطعاً آتش دوزخ براى اوست و جاودانه در آن خواهند ماند.
🔰 و َفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ
«سورة صافات آیة 107»
«و او را در ازاى قربانىِ بزرگى باز رهانيديم»👇
فضل بن شاذان میگويد :
از حضرت امام رضا (علیهالسلام) شنيدم كه فرمود ؛
✳️ چون خداوند به حضرت ابراهيم (علی نبینا و آله و علیهالسلام ) فرمان داد که به جاى پسرش (حضرت اسماعيل) آن قوچى را كه فرستاده بود ذبح كند، حضرت ابراهيم (علیه السلام) آرزو كرد كه پسرش اسماعيل را به دست خود ذبح میكرد و به ذبح آن قوچ مأمور نمیشد تا به قلبش آن رسد كه به قلب پدرى كه عزيزترين فرزندش را ذبح كرده است،رسیده باشد.
تا با اين كار به بالاترين درجه ثواب مصيبت زده نايل گردد.
پس خداوند به او وحى فرمود ؛
🔰 اى ابراهيم! محبوبترین خلق من نزد تو كيست ؟
گفت : پروردگارا ! كسى را كه محبوبتر از حبيب تو، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) باشد، نيافريدهاى ،
وحى شد :
🔰 آيا او را بيشتر دوست دارى يا خودت را ؟
گفت : او را از خودم بيشتر دوست دارم .
خداوند فرمود ؛
🔰 آيا فرزند او را بيشتر دوست دارى يا فرزند خودت را ؟
گفت : بلكه فرزند او را .
🔰 فرمود ؛ ذبح شدن فرزند او به دست دشمنانش براى تو دردناكتر است يا ذبح شدن فرزندت به خاطر اطاعت من ؟
گفت : پروردگارا ذبح شدن فرزند او به دست دشمنانش برايم دردناكتر از ذبح فرزندم به دست خودم است .
🔰 فرمود ؛ اى ابراهيم!
طائفهاى كه گمان مىكنند كه از امّت محمد (صلی الله علیه و آله) هستند، فرزند او حسين (علیهالسلام) را پس از وى، از روى ستم و دشمنى میكشند، همانگونه كه قوچ را سر میبرند و با اين كار دچار غضب من میشوند .
حضرت ابراهيم با شنيدن اين سخن بسيار ناراحت شد و قلبش به درد آمد و شروع به گريه كرد،
پس به او وحى شد كه اى ابراهيم !
ناراحتى تو بر قتل امام حسين (علیهالسلام) را معادل ناراحتى تو بر فرزندت اسماعيل، در صورتى كه او را ذبح میكردى قرار میدهم و با اين كار تو را به بالاترين درجه اهل ثواب در مصيبت میرسانم و اين معناى سخن خداوند است كه فرمود؛
🔰«و فديناه بذبح عظيم»
📗 الخصال الشيخ الصدوق «رحمة الله علیه»
(مترجم : جعفري) جلد1 صفحه97
📓عيون أخبار الرضا عليه السلام/ج۱/ص۲۰۹.
📓خصال/ج۱/ص۵۹.
📓روضة المتقين/ج۱۲/ص۲۳۳.
📓تفسير الصافي/ج۴/ص۲۷۹.
📓سفينة البحار/ج۷/ص۴۷.
💗 از من درباره خودم نپرسیدی
🔸مَا صَحَّ عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ فَقَالَ لَهُ قَائِلٌ فَعَلِیٌّ فَقَالَ إِنَّمَا سَأَلْتَنِی عَنِ النَّاسِ وَ لَمْ تَسْأَلْنِی عَنْ نَفْسِی..
وَ قَوْلُهُ صلی الله علیه و آله لِبُرَیْدَةَ لَا تُبْغِضْ عَلِیّاً فَإِنَّهُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْهُ وَ إِنَّ النَّاسَ
خُلِقُوا مِنْ شَجَرٍ شَتَّی وَ خُلِقْتُ أَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ شَجَرَةٍ وَاحِدَةٍ
از رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد اصحابشان سوال پرسیدند، و در آن میان فردی به آن حضرت گفت: پس علی چه؟
🔻پیامبر صلی الله علیه و آله پاسخ داد: «تو تنها درباره مردمان از من پرسش نمودی و درباره خودم از من پرسشی نکردی. »
این سفارش پیامبر به بریده نیز دلیلی بر این مدعاست.: «با علی دشمنی نورز. چرا که او از من و من از اویم. همه مردم از چند درخت مختلف خلق شده اند ولیکن من و علی از درختی واحد خلق گشتیم. »
📚بحارالانوار جلد ۲۱، صفحه ۲۸۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی سنی های فلسطینی در جنگ اخیر غزه به حقانیت مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) و شیعیان راستین آن حضرت پی بردند و دسته دسته با لفظ زیبای **💥اشهدان علی بالحق مولا💥** شیعه میشوند🤲🤲
🆔️ @haram110
#عاشقانه_برای_همسرم
"فراوان دوستت دارم"
و میدانم که راه منتهی
به ناممکنها طولانیست...❤:)
#نزار_قبانی
🌹
#مکارم_اخلاق
🔻 دوستدار بینوایان باش!
𑁍༅🌼༻⃘⃕𑁍༅⊹┄•
✳️ از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایتست:
قال ابو عبد اللّه (ع) قال رسول اللّه (ص): امرنى ربى بسبع خصال:حُبِّ الْمَسَاكِينِ وَ الدُّنُوِّ مِنْهُمْ، وَ أَنْ أُكْثِرَ مِنْ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، وَ أَنْ أَصِلَ رَحِمِي وَ إِنْ قَطَعَنِي، وَ أَنْ أَنْظُرَ إِلَى مَنْ [هُوَ] أَسْفَلَ مِنِّي وَ لَا أَنْظُرَ إِلَى مَنْ هُوَ فَوْقِي، وَ أَنْ لَا يَأْخُذَنِي فِي اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ، وَ أَنْ أَقُولَ الْحَقَّ وَ إِنْ كَانَ مُرّاً، وَ أَنْ لَا أَسْأَلَ أَحَداً شَيْئاً. (کتاب جعفر بن محمد بن شریح، اصول سته عشر/ ۲۴۱)
«خداوند مرا به هفت صفت فرمان داد:
۱-دوست داشتن بینوایان و نزدیک گشتن به آنان؛
۲- فراوان بیان داشتن (لا حول و لا قوّة إلا بالله)؛
3-نيكی به خویشاوند، اگرچه او از من بریده باشد؛
۴- اینکه نظر به پایین تر از خودم (در جهات مادّی) داشته باشم نه بالاتر؛
۵- اینکه در راه انجام دستور خدا هیچ سرزنشی بر من اثرگذار نباشد؛
۶- حق را بگویم، اگرچه تلخ باشد؛
۷- از هیچ کس، چیزی درخواست نکنم».
✍🏻 پینوشت۱: ملاحظه میشود که سرلوحهی فرمانهای الهی به خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله، رحمت فراگیر برای تمام اقشار جامعه به خصوص ناتوانان و مراعات وضعیّت آنان است.
←انتخاب ذکر شریف «لا حول و لا قوّة الا بالله» میتواند ناظر به این باشد که والاترین حالت قلبی برای انسان، توجه به فقر محض و نادار بودن خود در مقابل خداوند است ؛ که تکرار لفظی آن میتواند همچون تلقین، موجب تقویت این حالت در قلب شود. (به خصوص که در حدیث هم تصریح به این نشده که محتوای دستور الهی، به زبان آوردن این ذکر بوده است)
به نظر میرسد آخرین دستور، یعنی درخواست نکردن از دیگران، نیز در همین راستاست. چه این که معلومست زندگی دنیا بدون تبادل مردم در احتیاجات یکدیگر، نمیگذرد. اما مهم اینجاست که حتی در این تبادلات ظاهری، شخصی که از او درخواست میشود به عنوان موضوعی لحاظ نشده و صرفا به عنوان واسطهای برای رسیدن نعمت خداوند در نظر گرفته شود.
✍🏻 پینوشت۲: پیامبر خدا صلیالله علیه و آله فرمودند:
آيا شما را از شبيهترينتان به خودم
با خبر نسازم؟
گفتند: آرى اى رسول خدا
فرمودند: هركس
خوش اخلاقتر
نرمخوتر
به خويشانش نيكوكارتر
نسبت به برادران دينىاش(شیعیان امیرالمومنین) دوستدارتر
بر حق شكيباتر
خشم را فرو خورنده تر
با گذشت تر
و در خوشحالی و غضب، با انصافتر باشد.
📔كافى ج۲ص۲۴۱ ح۳۵
┄┄┅━๑𑁍🌼𑁍๑━┅┄┄
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالَاتِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلَالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ أَدَّى الزَّكَاةَ وَ دَعَا إِلَى دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ، وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ، وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ، وَ كَشَفْتَ بِهِ الْعَمَاءَ، وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ، وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلَاءِ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ، وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلَادَ، وَ قَصَمْتَ بِهِ الجَبَابِرَةَ، وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَةَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ بِهِ الْأَمْوَالَ، وَ حَذَّرْتَ بِهِ مِنَ الْأَهْوَالِ، وَ كَسَّرْتَ بِهِ الْأَصْنَامَ، وَ رَحِمْتَ بِهِ الْأَنَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الْأَدْيَانِ، وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الْإِيمَانَ، وَ تَبَّرْتَ بِهِ الْأَوْثَانَ، وَ عَصَمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً»
➖➖➖➖
✅ راه دیدار و بودن در کنار امیر المومنین علیه السلام را خود حضرت نشان داده است
مي فرمايد: «أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَي دِينِهِ [وَ] لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛
هر كه در دوران غیبت در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت و قسي نشود، او در روز قيامت هم درجه من است.»
❤️محبت و اشتیاق امیرالمومنین علیه سلام به حضرت مهد ی ارواحنافداه برای ما قابل درک نیست
اشک می ریخت و ناله می زد
(بابی و امی پدر و مادرم بفدایت ) ...(وا شوقا الی رویته..چقدر مشتاق دیدارش هستم)
✅حضرت می فرمایند
«أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ؛ برترين عبادت انتظار كشيدن براي فرج [و ظهور مهدي عليه السلام] است.»
ولی افسوس ما اشتیاق و این کلام
مولا رو در مورد افضل اعمال باور نکردیم
که نتیجه اش این کلام مولاست که نشان می دهد هنوز ما اهل کوفه ایم
«صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِيدُ الطَّرِيدُ الْفَرِيدُ الْوَحِيدُ؛ صاحب اين امر، آواره، رانده، تك و تنهاست.»
مگر اهل کوفه با امیرالمومنین علیه سلام بدتر از این که ما با امام زمان کرده ایم کردند؟؟؟
✅مگر این کلام اول مظلوم عالم نیست
ای شیعیان
فلا تخذلوه و عجلوا
مبادا مهدی تنها بماند مبادا بی کس و یاور بماند
🤲یا علی اول مظلوم عالمی درد مظلومیت و غربت را چشیده اید
الان هم پسرت مهدی ارواحنافداه غریب و مظلوم بی یار و یاور است
😭یاعلی!مهدی ندارد یاوری آستین بالا بزن تو حیدری
🌹🌹چه خوش است شوق شنیدن صدای
فرزند و آینه ی تمام نمای مولا علی علیه سلام در کنار زادگاه علی علیه سلام
که ان شاءالله عیدی همه ی ما شنیدن این صدای دلربا باشد
✨حضرت امام مهدی عجل الله :
" لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم
حركت و نيرويي جز به خداي بزرگ نيست."
📚 الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 478
در اینکه همه چیز بدست خدا و امر خداست بحثی نیست
اما ما با آیات و روایات اثبات میکنیم که خداوند و اهل بیت خودشان این زمان ظهور را به ما شیعیان واگذار کرده اند یعنی اگر ما شیعیان ظهور را خواستیم خداوند هم به ما ظهور را بدهد و اگر ما شیعیان نخواستیم این امر به انتهای زمانش برسد.
✨سوره ی رعد آیه ی 11 :
"انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم"
"خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمی دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند."
✨امام صادق سلام الله علیه می فرمایند: انتم لو فعلتم لَفَرَّجَ اللهُ عنّا، فَإمّا إذ لم تکونوا فإنّ الأمرَ یَنتهی الی منتهاهُ
" اگر شما شیعیان فرج را بخواهید خدای تعالی حتماً فرج ما را خواهد رساند قبل از رسیدن به انتهایش و اگر نخواهید این امر ظهور به انتهای زمان معین خود میرسد."
📚 بحار الأنوار ج 52 ص 131،حدیث۱۳۴
✨امام مهدی عجل الله
" لو أن أشياعنا وفقهم الله لطاعته علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم ، لما تأخر عنهم اليمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا ."
"اگر شيعيان ما - كه خداوند آنها را به طاعت و بندگي خويش موفق بدارد - در وفاي به عهد و پيمان الهي اتحاد و اتفاق مي داشتند و عهد و پيمان را محترم مي شمردند ، سعادت ديدار ما به تأخير نمي افتاد و زودتر به سعادت ديدار ما نائل مي شدند."
📚 الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 499
اینکه حضرت از وفای به عهد و پیمان سخن فرموده اند یعنی همان عهد و پیمانی که ما شیعیان در عالم ذر بسته بودیم در اطاعت و یاری اهل بیت و دیگر واجبات و مستحبات که در رأسشان همان اطاعت و یاری و دعای بر فرج و انتظار و ورع و پارسایی و ... است و اینکه می فرمایند زودتر به مشاهده ی ما می رسیدند یعنی به ظهور حضرت چرا که مشاهده برای أشياعنا فقط در زمان ظهور همگانی می شود و در قبل از ظهور فقط یک عده ی خاصی از اولیای خدا به بمشاهدتنا می رسند نه همه ی شیعیان بنابراین در این حدیث هم یعنی اگر هر وقت ما شیعیان ظهور را بخواهیم با شرایطش : علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم خدا ظهور را می دهد
🤔بنابراین بنده تعجب میکنم از خودم و دیگر شیعیان با اینکه خداوند وقت ظهور را بدست ما و به خواست ما سپرده چه طور تحمل می کنیم که اماممان در زندان غیبت ، تنها ، گریان و الطرید و الوحید و الشرید و الفرید و ... باشد اما ...!
😔غفلت ما شیعیان از امام زمان عجل الله باعث 1180 سال غربت امام زمان عجل الله شده است.
🔰 بیاییم با توبه ای حقیقی به سوی حجت خدا بازگردیم و باعث فرج حجت خدا از زندان غیبت شویم کاری که جناب زهیر و حر و ... برای حجت زمانشان اقا سید الشهدا امام حسین علیه السلام انجام دادند ما برای حجت زمانمان اقا بقیة الله امام مهدی عجل الله انجام دهیم
❇️ حالا که متوجه شدیم نه تنها در ظهور موثریم بلکه طبق روایاتی که ذکر شد باعث ظهوریم از تقصیر و کوتاهی و غفلت در این امر توبه کنیم با #دعا ی بسیار برای #فرج با حب و اضطرار و گریه و با ترقیب مردم به این امر و خود سازی ،خود را برای #ظهور آماده کرده،ادای #تکلیف کنیم.
🔴 عظمت مولا علی فوق ادراک است
🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله:
اگر تمام آنچه که دربارهٔ علی علیه السلام نازل شده است را بیان کنم قدم بر هرجایی بگذارد، مردم خاک زیر پایش را (به عنوان تبرک و شفاء) به آب ریخته و مینوشند.
وَ بِالْإِسْنَادِ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لَوْ حَدَّثْتُ بِكُلِّ مَا أُنْزِلَ فِي عَلِيٍّ مَا وَطِئَ عَلَى مَوْضِعٍ فِي اَلْأَرْضِ إِلاَّ أُخِذَ تُرَابُهُ إِلَى اَلْمَاءِ.
📗کشف الغمة، ج ۱، ص ۱۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸محل شهادت سید حسن نصرالله
📡 @haram110
فرشتگان الهی، دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعنت می کنند
🤔🤔🤔
1)عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ سُئِلَ: هَلِ الْمَلَائِكَةُ أَكْثَرُ أَمْ بَنُو آدَمَ؟ فَقَالَ: وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ! لَعَدَدُ مَلَائِكَةِ اللَّهِ فِي السَّمَاوَاتِ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ التُّرَابِ فِي الْأَرْضِ، وَ مَا فِي السَّمَاءِ مَوْضِعُ قَدَمٍ إِلاّ وَ فِيهَا مَلَكٌ يُسَبِّحُهُ وَ يُقَدِّسُهُ، وَ لَا فِي الْأَرْضِ شَجَرَةٌ وَ لَا مَدَرٌ إِلاّ وَ فِيهَا مَلَكٌ مُوَكَّلٌ بِهَا ... وَ مَا مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلاّ وَ يَتَقَرَّبُ كُلَّ يَوْمٍ إِلَى اللَّهِ بِوَلايَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يَسْتَغْفِرُ لِمُحِبِّينَا، وَ يَلْعَنُ أَعْدَاءَنَا، وَ يَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ إِرْسَالاً. (تفسيرالقمي، ج2، ص255/بصائرالدّرجات، ج1، ص69)
از حضرت صادق علیه السلام سؤال شد: تعداد فرشتگان بیشتر است یا تعداد فرزندان آدم علیه السلام؟ حضرت فرمود: قسم به آن کس که جانم به دست اوست! هر آینه تعداد فرشتگان الهی در آسمان ها بیشتر از تعداد ذرات خاک های زمین است. جای قدمی در آسمان نیست، مگر آن که در آنجا فرشته ای خداوند را تسبیح و تقدیس نموده است؛ و درخت و ریگی در زمین نیست، مگر آن که فرشته ای، مُوَکَّلِ بر آن است ... و هیچ فرشته ای نیست مگر آن که هر روز با ولایت ما اهل بیت به خداوند تقرّب می جوید، و برای دوستداران ما استغفار می کند و دشمنان ما را لعنت می کند، و از خداوند درخواست می کند که بر دشمنان ما عذابِ آنچنانی نازل فرماید.
2) قالَ حَسَنُ بنُ عَلِیٍّ العَسکَری علیه السلام: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله لِأَصْحَابِهِ: يَنْزِلُ مَعَ كُلِّ قَطْرَةٍ مَلَكٌ يَضَعُهَا فِي مَوْضِعِهَا الَّذِي يَأْمُرُهُ بِهِ رَبُّهُ عَزَّ وَ جَلَّ، فَعَجِبُوا مِنْ ذَلِكَ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: أَ وَ تَسْتَكْثِرُونَ عَدَدَ هَؤُلَاءِ؟ أَنَّ عَدَدَ الْمَلَائِكَةِ الْمُسْتَغْفِرِينَ لِمُحِبِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ هَؤُلَاءِ، وَ أَنَّ عَدَدَ الْمَلَائِكَةِ اللَّاعِنِينَ لِمُبْغِضِيهِ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ هَؤُلَاء. (تأويل الآيات الظاهرة، ص45)
حضرت عسکری علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که به یارانش فرمود: با هر قطره باران، فرشته ای نازل می شود و آن قطره را در محلّی قرار می دهد که خداوند به او امر کرده است. یاران حضرت از این سخن، تعجّب کردند، لذا رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: آیا این تعداد فرشته را زیاد می دانید؟ در حالی که تعداد فرشتگانی که برای دوستداران امیرالمؤمنین علیه السلام استغفار می کنند، بیش از این تعداد بوده، و تعداد فرشتگانی که دشمنان امیرالمؤمنین علیه السلام را لعنت می کنند، بیش از تعداد فرشتگانی می باشند که برای دوستداران امیرالمؤمنین علیه السلام استغفار می کنند.
«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌻🌺🌻🌺🌻