eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
117 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پندار
تاریخ_هجوم_به_خانه_حضرت_زهرا_سلام.pdf
322.9K
📚 تاريخ هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها 📝  استاد آیة الله شیخ هادی یوسفی غروی ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄ ☑️ مؤسسه آموزشی پژوهشی زفرات ╔═🍃🏴🏴🍃═══════╗ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/148701595C311fd5f780 ╚══════🍃🏴🏴🍃══╝
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
📚 تاريخ هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها 📝  استاد آیة الله شیخ هادی یوسفی غروی ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄
ـ✨🌼✨🌼 ـ🌼✨🌼 ﷽ ـ✨🌼 ـ🌼 ❓آیا تبریک اول ماه ربیع کار درستیه یا به خاطر ایام محسنیه باید فعلا عزادار بمونیم؟ 1️⃣ در کتب تاریخی زمان دقیق آتش زدن درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و حادثه در و دیوار و سقط شدن حضرت محسن، مشخص نیست . 2️⃣ بعضی از مورخین معتقدند که این حوادث در اوایل ربیع الاول رخ داده است. اما بعضی دیگر زمان آن را حدود ۵۰ روز بعد از شهادت پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) می دانند که این نظر با وقایع تاریخی سازگارتر به نظر می رسد. 3️⃣ در تاریخ عزاداری شیعه، چه در دوره حضور اهلبیت علیهم السلام و چه قرون بعد از آن، دهه‌ی محسنیه سابقه ای نداشته و هیچ نقلی درباره عزاداری اهلبیت علیهم السلم و ارادتمندان آنان برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) و فرزندشان در ایام ابتدایی ربیع الاول یافت نمی شود. 4️⃣ بعضی از فقهاء -همچون آیات عظام مکارم شیرازی و شبیری زنجانی معتقدند این مراسمات باعث کمرنگ شدن مراسمات اصلی می‌شود و ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری را، زمینه‌ساز روی‌گردانی جامعه از عزاداری اهل‌بیت می‌دانند. 6️⃣ مجالس توسل و عرض ارادت به ساحت بزرگان دين و بیان معارف اهلبیت (ع) در تمام 365 روز سال، مطلوب و ارزشمند است. و تنها اختلاف نظر در این مساله قرار دادن دهه یا ایام خاص برای عزاداری است. 7️⃣ درباره زمان شهادت برخی معصومین و بزرگان دیگر دین هم نظرات مختلفی در تاریخ‌های مختلف نقل شده که برخی از شیعیان در تمام این تاریخهای احتمالی -حتی با احتمال کم- مجلس عزا برپا می‌کنند که این کار هیچ اشکالی ندارد و کسی هم مخالفتی نکرده است. 🔺سایت ویکی شیعه و بیانات مراجع عظام تقلید ⬅️ احکام به زبان خیلی ساده 🌼 @ahkam_yar ✨🌼 🌼✨🌼 ✨🌼✨🌼
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ آیت الله العظمی سبحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه مطرح کردند: ◻️از تمایز دروس حوزوی و دانشگاهی تا توصیه‌های علمی به طلاب ◻️ مسئله تبلیغ را جدی بگیرید ◻️ مسلماً بعد از انقلاب حوزه تکامل داشته و رشته‌هایی که در سابق نبوده در اینجا تقویت شده ◻️ زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی چند ممتحن بودند، مرحوم آقای داماد، مرحوم آقای روح الله خرم آبادی و یکی هم مرحوم آیت الله مرتضی آقا شیخ بود، آن‌ها به طلبه یک تکه از رسائل را می‌گفتند مطالعه کن و برای ما بگو، امتحان حافظه نباید نباشد و جای آن امتحان فهم مطالب باشد. متن کامل سخنان معظم له👇 https://hawzahnews.com/xd44C @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
پاسخ یک روحانی به شبهه‌ای درباره فضیلت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در دانشگاه 🔹 ویراست و توئیت حجت الاسلام راجی به مناسبت ایام _______________________________ 🔰 آخرین مواضع و مطالب مهم حجت‌الاسلام راجی را در ویراستی (توئیتر ایرانی) به آدرس ذیل دنبال کنید 🔸 اگر ویراستی دارید / اگر ندارید 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مرحوم علامه با روایات انس داشت و سالیان متمادی با انس داشت! 🔹 نحوه درس‌خواندن علامه طباطبایی به بیان حکیم آیت‌الله جوادی‌آملی ❗️ حضرت علامه بخاطر انس با روایات با دست پر روایی توانست تفسیر المیزان را بنویسد ❌ پی‌نوشت: متاسفانه طلبه در طول تحصیل عملا با روایات سر‌ و کار زیادی ندارد و حتما طلاب باید برنامه شخصی و حتی بحث بگذارند و روایات را مستمر مطالعه کنند، بزرگان توصیه داشتند اقلا یک‌ دور کتاب کافی برای هر طلبه لازم است. 🆔 @wikifeqh
▫️رهبر معظم انقلاب: «این نهج‌البلاغه، قاموس یعنی فرهنگ مفاهیم اسلامی است به یک معنا. خیلی عزیز است نهج‌البلاغه و چقدر دور است از دسترس ما!...هر کسی نهج‌البلاغه را نمی خواند از قرآن خبری ندارد...» ۱۳۸۸/۰۶/۰۱ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
اسناد هجوم.mp3
9.88M
✳️ اسناد و مدارک هجوم به خانه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) 🔰 فایل صوتی ویژه برنامه دانش افزایی فاطمی با کارشناسی آیت الله حسینی قزوینی مورخ 99/10/26 با موضوع اسناد و مدارک هجوم به خانه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها). 📌برای مشاهده متن و مستندات سخنرانی فوق به آدرس ذیل مراجعه کنید🔽 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=13792 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
هدایت شده از آوا
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(خلاصه‌شده) 👌معرفی حوزه علمیه امام صادق ع ورامین 🟢در نگاه بزرگان حوزه 🟢دانش‌آموختگان نخبه حوزه‌ علمیه‌ ورامین 🟢اساتید و طلاب حوزه 🔸️ما را در فضای مجازی دنبال کنید👇 @avaresane
‌ 🚩 حضرت سكینه بنت الحسین علیه‌السلام ▪️، دختر با كمال و با فضيلت امام حسین (علیه‌السلام) و بانو رباب است. نامش را، أميمه، أمينه، آمنه، امامه و اميّه نیز گفته‌اند،امّا به سكينه مشهور مى‌باشد. ▫️وی دختری عفيفه، بخشنده، شاعر، فصيح و بليغ، آشنا در نزد اهل ادب، با وقار و خوش ذوق بود. ▪️امام حسين علیه‌ السلام درباره‌اش مى‌فرمايد: اما سكينه غالباً و با تمام وجود محو جمال ازلى خدای متعال است. به جهت اين مقام والا است كه امام حسين علیه‌السلام در روز عاشورا، وى را «يا خيرة النسوان»، اى بهترين زنان، خطاب فرمود. ▫️درباره‌ى ازدواج حضرت سكينه با همسران متعدّد گزارش‌هاى مختلفى نقل شده، ولى آنچه صحيح به نظر مى‌رسد آن است كه وى، تنها به عقد عبدالله‌ بن حسن (علیه‌السلام) در آمد و او نيز قبل از زفاف در کربلا به فيض شهادت نايل آمد. جهت مطالعه‌ی بیشتر👇👇👇 📲 wikifeqh.ir/سکینه_بنت_الحسین 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
آیا دین با آزادى انسان سازگارى دارد؟ (بخش اول) 🔸️این پرسش تاکنون به صورت‌هاى مختلفى طرح شده است، که مجموع آن‌ها را به دو شکل: درون دینى و برون دینى، مى‌توان تقسیم کرد. 🔸️...[در شکل درون دینی این شبهه می گویند] اسلام براى آزادى انسان احترام زیادى قائل شده است و بر اساس آیات متعدّدى انسان موظّف به اطاعت از کسى نیست. به عنوان نمونه: 🔸️در سوره مبارکه غاشیه آیه 22 خطاب به پیامبر آمده است: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِر؛ اى پیامبر، تو بر مردم سیطره و تسلّط ندارى» پس مطابق این آیه پیامبر نباید درامور دیگران دخالت کند. 🔸️وقتى پیامبر که بالاترین انسان است حق تصرّف در امور دیگران را ندارد قهراً امام معصوم‌(علیه السلام) و فقیه، و هیچ شخص دیگرى نیز چنین اجازه‌اى ندارد. 🔸️آیه ۹۹ سوره مائده: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ اِلاَّ الْبَلاَغ؛ بر پیامبر وظیفه‌اى جز ابلاغ نیست؛» یعنى پیامبر تنها بایدپیام‌هاى الهى را به مردم برساند و مردم اگر خواستند عمل مى‌کنند، و اگر نخواستند عمل نمى‌کنند. پاسخ: 🔸️اوّلاً، باید توجه داشت که اینگونه شبهات در زمان ما جهت تضعیف تئورى ولایت فقیه القاء مى‌شود تا به این وسیله اطاعت از ولى أمر و حاکم دینى را مخالف با آزادى انسان، و حتّى خود دین جلوه دهند. 🔸️ثانیا: آیات مذکور بر حسب بیانى که این عدّه دارند با برخى آیات دیگر قرآن تناقض دارد زیرا در آیه شریفه 36 سوره احزاب مى‌فرماید: «وَمَا كَانَ لِمُؤْمِن وَلاَ مُؤْمِنَة اِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»؛ یعنى وقتى خدا وپیامبر‌(صلى الله علیه وآله) چیزى را براى مردم مقرّر کردند، هیچکس حق اختیار و انتخاب در مقابل آنها را ندارد.» 🔸️...اینجا یا باید قائل به وجود تناقض در آیات الهى شویم ـ در حالى که ساحت قرآن منزّه از این پندار است ـ و یا باید آیات را با توجّه به آیات دیگر و بهره‌گیرى از احادیث معتبر معصومین‌(علیهم السلام) معنا کنیم. 🔸️با بررسى صدر و ذیل و سیاق آیات معلوم مى‌شود که مورد [برخی از] آیات، کفّار هستند و خداوند، پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) را دلدارى مى‌دهد که...از اینکه عده ‌اى جهنّمى مى‌ شوند، نگران مباش. وظیفه تو ابلاغ و بیان حق است. ایمان آوردن مردم تکلیف تو نیست. در این جهت ما به انسان ها اختیار داده‌ایم و در آینده به اعمال آنها رسیدگى مى‌شود. 🔸️بنابراین نتیجه این دو دسته از آیات چنین مى‌شود که ابتدائاً وظیفه پیامبر ابلاغ دین است و خواه ناخواه جمعى مى‌پذیرند و جمعى انکار مى‌کنند. اما دسته‌اى که پذیرفتند باید بدون چون و چرا از دستورات الهى و دینى پیروى کنند. 🔸️...پس در اصل پذیرش اسلام، اجبارى نیست «لا اکراه فى الدین» و اعتقاد به خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و قیامت قابل تحمیل بر دیگران نیست؛ اما بعد از پذیرش اسلام باید به احکام و فرامین آن عمل نمود و بعنوان مثال باید نماز خواند، باید روزه گرفت، و باید از اوامر پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و امام (علیه السلام) پیروى کرد و همین طور باقى مقرّرات دینى را بدون استثنا باید رعایت نمود. 🔸️در این زمینه (لزوم پیروى از تمامى دستورهاى دینى) در سوره مبارکه نساء، آیه ۱۵۰ و ۱۵۱ با صراحت مى‌فرماید: «اِنَّ الَّذِینَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِیدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض وَ يُرِیدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِیلاً اُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقّاً وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ عَذَاباً مُهِیناً؛ یعنى آن کسانى که مى ‌خواهند دین را تجزیه کنند و بگویند که یک بخش را قبول داریم و یک بخش را قبول نداریم، این ها حقیقتاً دین را قبول ندارند و کافر هستند زیرا همه احکام از طرف خداوند است و از این جهت میان آن ها فرقى نیست. پس انکار بعضى از دین بمنزله انکار جمیع دین و مستلزم کفر و عذاب الهى است.» 📚 پرسش‎ها و پاسخ‎ها، جلد۲، صفحه ۲۱۶ - ۲۱۹ 📱 @mesbahyazdi_ir