eitaa logo
از تولدی دوباره تا حیات طیبه
55 دنبال‌کننده
9 عکس
5 ویدیو
29 فایل
دوره تربیتی همدان
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ۲ ✌️ ✳️ در تاریخ 98/4/11 تا 98/5/3 اولین دوره تربیتی تشکیل شد. ✅ در هر هفته سه روز و هر روز دو کلاس که هر کلاس یک ساعته و ربع ،شروع از نه و نیم تا تا دوازده ونیم تشکیل شد. ✍موضوع هفته اول مقایسه سبک زندگی دینی با غربی بود با حضور استاد پارسا ✍هفته دوم ؛استاد غنوی ،با موضوع مواجهه با مشکل و حل آن و نظام اندیشه ای و سلوکی اسلام ✍هفته سوم؛استاد مهدوی با موضوع معنویت امروزی (توضیح از تولدی دوباره تا حیات طیبه ) ✍هفته چهارم ؛استاد فدایی ؛مهارتهای خویشتن داری نوجوان
۳ 💠 موضوع هرهفته؛ " شرح کتاب رشد " 🎙با حضور استاد کثیری ⏳زمان؛ پنج شنبه ها صبح ۱۰/۳۰تا ظهر مکان؛ نماز خانه سازمان تبلیغات اسلامی همدان
✅این هفته کلاس تشکیل نمی شود
کسانی که به اندازه تمامی عمرشان آگاهی به دست آورده اند ولی به اندازه هم گامی بر نداشته اند ، بدانند که همین آگاهی ها ، اغلال و زنجیرهاشان می شود و آنها را خُرد و خسته می کند . این که می بینید با باری از معلومات و مطالعات و آگاهی ها ، هر کدام فرعونی شده ایم و آشکار و پنهان دعواها داریم به همین خاطر است که آگاهی یک عمر را به دوش گرفته ایم ولی حرکت یک لحظه را هم نداشته ایم . باری که نداشته باشد ، چه کمرها که نمی شکند ! باشد که هر کدام از ما باشیم نه ! 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، ص ۲۳ و ۲۴
4_5902158450598609314.mp3
6.13M
🔸تفاوت هایی از تفاسیر استاد صفایی با سایر مفسران 🎤: حجت الاسلام رنجبر
از تولدی دوباره تا حیات طیبه
#غدیر #ولایت
الكافي (ط - دارالحديث) ؛ ج2 ؛ ص401✅ الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَاشِمِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عِيسى، قَالَ: حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ عليهم السلام فِي قَوْلِهِ عَزَّ و جَلَّ: «يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللَّهِ ثُمَّ يُنْكِرُونَها» قَالَ: «لَمَّا نَزَلَتْ «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ» اجْتَمَعَ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله فِي مَسْجِدِ الْمَدِينَةِ، فَقَالَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ: مَا تَقُولُونَ فِي هذِهِ الْآيَةِ؟ فَقَالَ بَعْضُهُمْ إِنْ كَفَرْنَا بِهذِهِ الْآيَةِ، نَكْفُرُ بِسَائِرِهَا؛ و إِنْ آمَنَّا، فَإِنَّ هذَا ذُلٌّ حِينَ يُسَلِّطُ عَلَيْنَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ، فَقَالُوا: قَدْ عَلِمْنَا أَنَّ مُحَمَّداً صَادِقٌ فِيمَا يَقُولُ، و لكِنَّا نَتَوَلَّاهُ ، و لَانُطِيعُ عَلِيّاً فِيمَا أَمَرَنَا». قَالَ: «فَنَزَلَتْ هذِهِ الْآيَةُ: «يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللَّهِ ثُمَّ يُنْكِرُونَها» يَعْرِفُونَ: يَعْنِي و لَايَةَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام «وَ أَكْثَرُهُمُ الْكافِرُونَ» بِالْوَلَايَةِ . امام صادق از پدرش و او از جدش عليهم السلام نقل ميكند كه راجع بقول خداى عز و جل: «نعمت خدا را ميشناسند و انكار مي كنند- 83 سوره 16-» فرمود: چون آيه «سرپرست شما فقط خداست و پيغمبر و كسانى كه ايمان دارند، همانها كه نماز گزارند و در حالت ركوع زكاة دهند- 55 سوره- 5» نازل شد، جمعى از اصحاب رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله در مسجد مدينه انجمن كردند، بعضى از آنها ببعض ديگر گفتند: در باره اين آيه چه مي گوئيد؟ بعضى گفتند: اگر اين آيه را انكار كنيم، آيات ديگر را هم انكار كردهايم، و اگر باين آيه ايمان آوريم (و آن را بپذيريم) اين خودخوارى ماست، زيرا پسر ابى طالب بر ما مسلط مىشود، پس گفتند: ما يقين داريم كه محمد در آنچه مي گويد، راستگوست، ولى ما از او پيروى مي كنيم و از على نسبت بآنچه دستورمان ميدهد فرمان نمي بريم. آنگاه اين آيه نازل شد: «نعمت خدا را مي شناسند و باز انكار مي كنند» يعنى ❤️ولايت على بن ابى طالب را مي شناسند، ولى بيشترشان نسبت بولايت كافرند.