4_5839011784123485333.mp3
5.15M
#تلنگری
آسمون ...
خُدا ...
امام ...
امام ... مثل حسین علیهالسلام
🌌 ارتباط شخصی با آسمون، چجوریه؟
رفقای خدا چجوریاَند؟
✿ الآن این ارتباطی که من با امام حسین علیهالسلام دارم، ارتباط موفق و درستی هست؟ یا من در توهّم ارتباط به سر میبرم؟
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_میرباقری
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
هرجا دستمان خالى بود و دلمان پُر؛
همين كه از دل گذرانديم:
گشايشِ اين گِره به دست عبّاس است...
اجابت،
پشتِ در خانه بود و
دلمان، مست از نام زيبايش!😌
#میلاد_حضرت_ابالفضل
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
#میلاد_حضرت_عباس
🌸فــرزنـــد دلیــر حیــــدر آمـــــد
🌸عبــاس امیــــر لشکـــر آمـــد...
🌸می خواست نشان دهد ادب را
🌸یـــک روز پـس از بـرادر آمــد...
🌱عباس آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد...ایثار را الگو باشد، شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد.
✨ولادت با سعادت #حضرت_ابوالفضل العباس،قمر منیر بنی هاشم را به محضر مولایمان #امام_زمان و شیعیانشان تبریک و تهنیت می گوییم.✨
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
VID_20220306_234647_486_audio.mp3
6.51M
🔊🔉گفتگوی امام حسین 😍عليه السلام
و حضرت ابوالفضل⚘العباس
🎙حاج میثم مطیعی و
سید رضا نریمانی
#شعبان
#ولادت_علمدار_کربلا_مبارک
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در آخر الزمان میتونیم از برادران پیغمبر اکرم (ص) باشیم، اصحاب نه ها! برادر
🔹استاد عالی
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
امامصادقعلیهالسلام:.
إذا تَوَضَّأَ أحَدُكُم و لَم يُسَمَّ كانَ لِلشَّيطانِ فى وُضوئِهِ شِركٌ و إن أكَلَ أو شَرِبَ أو لَبِسَ و كُلُّ شَى ءٍ صَنَعَهُ يَنبَغى أن يُسَمِّى عَلَيهِ فَإن لَم يَفعَل كانَ لِلشَّيطانِ فيهِ شِركٌ؛
هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است و اگر غذا بخورد و آب بنوشد يا لباس بپوشد و هر كارى كه بايد نام خدا را بر آن جارى سازد، انجام دهد و چنين نكند، شيطان در آن شريك است.
محاسنص⁴³³،ح²⁶⁰
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
#روز_جانباز_مبارک
شب بود. یکی داد میزد :"ساکت شو! ساکت شو! تو نمیتونی اشک منو در بیاری."
رفتم سمت صدا. دیدم یک نفر انگشتهایش قطع شده. این حرف را به دست خونیاش میگوید :
-"ساکت شو! ساکت شو! تو نمیتونی اشک منو در بیاری"
***
📚از کتاب «روزگاری جنگی بود»، ص91
✍نوشتهی مهدی قزلی : وبگاه «مجال»
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
••|🌿🌸|••
#امام_زمان
قرص ماه در آسمان مدينه تجلی کرد و بنی هاشم صاحب قمر شد.
همان نازدانه ای که حیدر او را در آغوش کشیده و زمین و زمان بی تاب گرفتنِ گوشه ی قنداقه اش شدهاند...🙃🌿
زینب از راه می رسد، خوشحالی اش وصف ناشدنی است؛ برای در آغوش گرفتن برادر بی تاب است، اما ادب پیشه میکند در حضور حسنین.😍
علی اما لبخندی می زند و عباس را به دستان پُر مهر او می سپارد. و زینب بی اختیار دست های او را بوسه باران میکند. گویا از فردای این دست ها خبر دارد. دست هایی که علمدارند و حامی حسین؛ تا مبادا حرف امام زمان بر زمین بماند.☺️
عباس روایتگر راهی است که به ظهور ختم می شود. و امروز هم این عباس ها هستند که پرچم را به مهدی خواهند رساند...
ولادت #حضرت_عباس مبارک باد.😍❤️
🌷الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج🌷
💯 @hazrateshah
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
از #علی آموز اخلاص عمل
ترجمه و شرح #حکمت ۴۷۱ نهج البلاغه :
نکوهش سکوت و سخن بیجا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹
و قال (عليه السلام): لَا خَيْرَ فِي الصَّمْتِ عَنِ الْحُكْمِ، كَمَا أَنَّهُ لَا خَيْرَ فِي الْقَوْلِ بِالْجَهْل.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
شناخت جايگاه سخن و سكوت (علمى، اجتماعى):
و درود خدا بر او، فرمود: در آنجا كه بايد سخن گفت، خاموشى سودى ندارد، و آنجا كه بايد خاموش ماند سخن گفتن خيرى نخواهد داشت.
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لولیک الفرج🤲🏻
✿[ @hazrateshah ]✿
══•◇•🌸•◇•══
۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حق گفتار صحيح:
امام علی (عليه السلام) در اين گفتار نورانى موارد سكوت و سخن گفتن را به صورت جالب و موجزى بيان كرده، مى فرمايد: «خاموش ماندن از گفتار حكمت آميز خيرى ندارد همان گونه كه سخن گفتن نابخردانه»; (لاَ خَيْرَ فِي الصَّمْتِ عَنِ الحُكمِ، كَمَا اَنَّه لا خَيْرَ في القَوْلِ بِالجَهْلِ).
همان گونه كه در مصادر ذكر شد اين كلام شريف يك بار ديگر در نهج البلاغه در حكمت 182 بدون كمترين تغييرى آمده است و اين نشان مى دهد كه مرحوم سيد رضى گاه بر اثر فاصله زمانى در گردآورى خطبه ها و نامه ها و كلمات قصار حكمت آميز فراموش مى كرده كه آن را قبلاً ذكر نموده لذا آن را بار ديگر در ضمن كلمات آن حضرت آورده است. به هر حال منظور امام(عليه السلام) از واژه «حكم» در اين جا قضاوت و داورى در ميان مردم نيست آنگونه كه بعضى از شارحان تصور كرده اند زيرا امام(عليه السلام) آن را در نقطه مقابل جهل قرار داده و مى دانيم كه نقطه مقابل جهل، علم و دانش و حكمت است. و اگر به موارد استعمال «حكم» در قرآن مجيد و روايات مراجعه كنيم خواهيم ديد كه «حكم» گاهى به معناى فرمان نبوت و رسالت، گاه به معناى قضاوت، گاه به معنى عقل و خرد و گاه به معنى علم و دانش آمده است. و معنى اصلى «حكم» به گونه اى كه ارباب لغت گفته اند همان منع كردن به منظور اصلاح است به همين دليل به لگام حيوان «حَكَمَ» (بر وزن صدف) گفته مى شود. سپس اين واژه به هرچيزى كه بازدارنده است اطلاق شده، مانند علم و دانش و عقل و خرد و حتى قضاوت كه جلوى اختلافات را مى گيرد.
در ذيل حكمت 182 بيان كرديم كه در مورد برترى سكوت و سخن گفتن در ميان دانشمندان گفتوگوست: بعضى سكوت را ترجيح مى دهند زيرا خطرات و آفات زبان را بسيار مى دانند و در واقع نيز همين طور است چراكه گناهان كبيره فراوانى (حدود سى گناه كبيره) با زبان انجام مى شود. از سوى ديگر، بدون سخن، تعليم و تربيت، امر به معروف و نهى از منكر، اجراى عدالت و فصل خصومت امكان پذير نيست. ازاين رو امام(عليه السلام) بيان ديگرى مى فرمايد كه موارد برترى سكوت و برترى سخن گفتن را در آن مشخص كرده است; آن جا كه گفتار حكيمانه مفيد و سودمند، راهنما و هدايت كننده است بايد سخن گفت و آن جا كه گفتار از سر جهل است، غيبت است، تهمت، افترا، دروغ، سخن چينى، مطالب بيهوده و لغو است سكوت ترجيح دارد و البته گاه پيدا كردن مصاديق اين دو كمى مشكل است، هواى نفس مى گويد: اين گفتار حكيمانه است، بگو; وليكن شرع و عقل مى گويند: سخنى است بيهوده يا فسادانگيز، مگو; و در اين گونه موارد اگر انسان بر هواى نفس چيره نشود چه بسا سخنان ناپسند را خوب و پسنديده پندارد و به سراغ آن برود و اين همان چيزى است كه به عنوان تسويلات نفس و تزئينات شيطان معروف است.
به همين دليل هنگامى كه از امام سجاد(عليه السلام) سؤال كردند كه سكوت بهتر است يا كلام؟ فرمود: «هركدام آفتى دارد. اگر كلام، خالى از آفت باشد از سكوت بهتر است». و هنگامى كه پرسيدند: به چه دليل؟ امام(عليه السلام) دو دليل جالب بيان كرد: نخست فرمود: «لاَِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ مَا بَعَثَ الاَْنْبِيَاءَ وَالاَْوْصِيَاءَ بِالسُّكُوتِ إِنَّمَا بَعَثَهُمْ بِالْكَلامِ; خداوند متعال انبيا و اوليا را به سكوت كردن مبعوث نكرد بلكه آن ها را به سخن گفتن مبعوث نمود». ديگر اين كه: «شما هنگامى كه مى خواهيد فضيلت سكوت را بيان كنيد از كلام استفاده مى كنيد ولى هرگز براى بيان فضيلت كلام از سكوت نمى توان استفاده كرد»; (إِنَّكَ تَصِفُ فَضْلَ السُّكُوتِ بِالْكَلامِ وَلَسْتَ تَصِفُ فَضْلَ الْكَلامِ بِالسُّكُوتِ).[1]
۱۶ اسفند ۱۴۰۰