eitaa logo
حفظ و مفـاهیمـ قـرآن کـریـمـ
1.2هزار دنبال‌کننده
353 عکس
235 ویدیو
20 فایل
💠کانال حفظ و مفاهیمـ💠 🔰صوت سوره 🔰شناسنامه سوره 🔰شناخت اجمالی سوره 🔰تدبرسوره جهت حفظ مطلوبتر 🔰تفسیرومفاهیم(بزرگسال وکودک ونوجوان) ⬅️ مرور #نکاتی_ازحفظ —مسابقات قرآني ⬅️ #مشاوره #برنامه_دهی #رفع_سؤال ✅ارتباط: @Admin_HefzeQuran
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻نامگذاری : این سوره را «‌فجر‌» می‌نامند، زیرا با سوگند خداوند به فجر (سپیده دم) آغاز می‌شود. 🔻 سوره امام حسین(ع) سوره فجر به سوره امام حسین(ع) مشهور شده است؛ چراکه بر پایه حدیثی از امام صادق(ع)، منظور از «نفس مطمئنه» [در آیه ۲۷] امام حسین(ع) است ➕همچنین، یکی از تفسیرهای «لیالٍ عشر» (شب‌های دهگانه) ده شب آغازین محرم ذکر شده است. ▫️سوره فجر از جمله سوره‌هایی است که بر روی ضریح امام حسین(ع) (نصب‌شده در سال ۱۳۹۱ش) حک شده است. 🔻محتوا : سوره فجر به سرگذشت قوم عاد و نیز ارم ذات العماد (باغ بهشت‌آسای ستون‌دار) و قوم ثمود، قوم فرعون و فساد و طغیان آنان اشاره دارد و این نکته را یادآور می‌شود که : انسان در معرض آزمایش الهی قرار دارد و با نعمت و محنت، آزمایش می‌شود. 🧐 سپس علت‌های شکست انسان‌های بی‌ایمان را در این آزمایش بیان می‌کند و به فرارسیدن روز جزا اشاره می‌کند که در آن روز، بی‌ایمانان با مشاهده آثار جهنم پند می‌گیرند؛ اما چه جای پند گرفتن که بی‌فایده و دیرهنگام است. 🔷نکته‌های تفسیری درباره برخی از واژه‌های سوره فجر نکات تفسیری در تفاسیر ارائه شده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود: 🔹مراد از واژه‌های الفجر، الشفع و الوتر : در تفسیر البرهان، روایاتی آمده که مراد از واژه «الشفع: جفت» را پیامبر(ص) و امام علی(ع) یا امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و مراد از واژه «الوتر: تک» را خداوند دانسته‌ است. همچنین در روایتی آمده است مراد از «الفجر»، امام مهدی(عج)، دوازدهمین امام شیعیان است. 🔹مراد از شب‌های ده گانه : خداوند در آیه دوم سوره فجر به "لَيَالٍ عَشْرٍ" (شب‌های ده‌گانه) سوگند یاد می‌کند، درباره تفسیر لیال عشر چندین احتمال مطرح است: ده شب اول ذی‌الحجه، ده شب آغازین ماه محرم، ده شب پایانی ماه رمضان و ده شب اول ماه رمضان را از جمله این احتمالات دانسته‌اند. 🔺به گفته فخر رازی از مفسران اهل سنت، سوگند به شب‌های ده‌گانه دلالت بر عظمت و فضیلت آنها دارد. وی سه دهه اول ذی‌الحجه، اول محرم و آخر ماه رمضان را به عنوان سه احتمال برای لیال عشر معرفی کرده است که عبادت خدا در آنها تاکید شده است. 🔺 علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، ضمن اشاره به احتمالات مذکور، منظور از لیال عشر را ده شب اول ذی‌الحجه دانسته است. 🔺بر پایه روایتی که جابر بن یزید جعفی از امام محمدباقر(ع) نقل کرده، لیال عشر به ده تن از امامان معصوم اشاره دارد. 🔺 برخی از مفسران معتقدند که منظور از شب‌های ده‌گانه، فقط شب‌ها نیست و روزها را نیز شامل می‌شود. 🔹آزمایش انسان با نعمت‌ها : در آیه پانزدهم و شانزدهم سوره فجر آمده‌است خداوند انسان را گاه با نعمت فراوان و گاه با رزق و روزیِ تنگ آزمایش می‌کند؛ اما آدمی این آزمایش را فراموش می‌کند و هنگام نعمت گمان می‌کند مقرب درگاه خداوند شده و در هنگام تنگدستی مأیوس می‌شود و می‌گوید خداوند مرا خوار کرده‌است. 🔺علامه طباطبایی سه نکته را در تفسیر این آیات یادآور شده : ۱- هم نعمت بخشیدن خداوند و هم امساک و کمتر بخشیدن، امتحان و ابتلا الهی است ولی انسان به سبب کوتاه فکری و بداندیشی اش اینگونه قضاوت می‌کند که خداوند با بخشیدن نعمت او را تکریم کرده و با کمتر بخشدن او را خوار نموده و در نتیجه به طغیان و فساد و کفران نعمت روی می‌آورد.۲- نعمت‌هایی که خداوند به انسان عطا می‌کند چون برخاسته از فضل و رحمت الهی است در واقع اکرامی از سوی خداوند درحق بندگان است به شرطی که با دست خودشان نعمت‌ها را تبدیل به نقمت نسازند.۳- انسان تصور می کند بهره مندی از نعمت‌ها نشانه سعادتمندی در دنیا و دلیل کرامت او در پیشگاه الهی است در حالی که کرامت واقعی، تقرب به خداوند در پرتو ایمان وعمل صالح است و فقر و بی نیازی نقش و تأثیری در این زمینه ندارد. 🔸آیات مشهور : آیه بیست و دوم درباره مجیء خداوند در روز قیامت و آیات ۲۷ و ۲۸ درباره نفس مطمئنه از آیات مشهور سوره فجر شمرده شده است. 1⃣آیه مجیء (۲۲) 👈🏻مقالهٔ اصلی: آیه مجیء👉🏻 « وَ جَآءَ رَبُّكَ وَ ٱلمَلَكُ صَفًّا صَفًّا﴿۲۲﴾» (و فرمان پروردگارت فرا رسد و فرشتگان صف در صف حاضر شوند.) 👣 آیه ۲۲ سوره فجر که صفت آمدن را به خدا در روز قیامت نسبت داده است به آیه مجیء مشهور شده است. از نگاه کلام شیعه صفت‌‎های مخلوقات مثل آمدن و رفتن را نمی‌توان به خدا نسبت داد. از این رو مفسران این آیه را به معنای آمدنِ حکم و امر خدا تفسیر کرده‌اند. ویا این که نسبت «آمدن» را به خداوند دادن باید بر اساس مجاز عقلی باشد.[اسناد فعل به فاعل غیرحقیقی، به شرط وجود علاقه ویا خروج لفظ از مجرای اصلی آن از نظر رابطه یا نسبتی که میان کلمات یافت می‌شود، مجاز عقلی است.].
این آیه از آیات متشابه دانسته شده که با آیات مُحکم تفسیر می‌شود. آیه ی محکمی که این گونه متشابهات را معنی می‌کند این فراز از آیه ۱۱ سوره شوری است (لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ترجمه: هیچ چیزی مانند او نیست) یعنی خداوند متعال هر چند موجودی است واقعی ولی چون مثل و مانند هیچ موجود دیگری نیست در نتیجه هیچ یک از کارهایی که به او نسبت داده می شود مانند کار های دیگر موجودات نیست.آمدن خدواند نیز در این آیه باید به گونه ای تفسیر و تحلیل شود که متناسب با ساحت الهی باشد و او را شبیه موجودات دیگر نکند. [طباطبایی، المیزان، ۱۳۹۰ق، ج۲۰، ص۲۸۴] 2⃣آیه نفس مطمئنه (۲۷-۲۸) 👈🏻مقالهٔ اصلی: آیه نفس مطمئنه👉🏻 « يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً﴿۲۷-۲۸﴾» (اى نفس مطمئنّه، خشنود و خداپسند به سوى پروردگارت بازگرد.) ♻️این دو آیه و آیات ۲۹ و ۳۰ که آیات پایانی سوره فجرند که بر اساس روایات، مراد از نَفْس مطمئنه در آنها، امام حسین(ع) است و به همین دلیل سوره فجر، سوره امام حسین(ع) نام گرفته است. ✅همچنین در روایات آمده است نفس مطمئنه نفسی است که به پیامبر(ص) و اهل بیتش ایمان دارد و نیز گفته شده این سوره درباره امیرالمؤمنین است و مراد از نفس مطمئنه نفسی است که به ولایت او اطمینان دارد. 📜 آیات پایانی سوره فجر معمولاً در آغاز اطلاعیه‌های درگذشت عالمان شیعه می‌آید.[بر روی سنگ مضجع امام رضا(ع) آیه نفس مطمئنه نقش بسته است. https://www.iribnews.ir/fa/news/2755941/آنچه-بر-سنگ-مضجع-شریف-امام-رضاع-حک-شده-است و نیز بر روی سنگ قبر برخی از علما مانند سنگ قبر علامه طباطبایی.] 🔍 همچنین عُرفا با استناد به آیه مذکور، یکی از مرتبه‌های نَفس را «نفس مطمئنه» دانسته‌اند.[نگاه کنید به: ملاصدرا، اسرار الآیات، ۱۳۶۰ش، ص۹۳؛ انصاریان، عرفان اسلامی، ۱۳۸۶ش، ج۱، ص۱۱۹ـ۱۲۴] 📬 کانال حفظ ، مفاهیمـ و مسابقات قرآن کریمـ 📥 https://eitaa.com/joinchat/473301026Cf9cb2cb083
. با سلام خدمت همه همراهان قرآني 😍جهت سهیم شدن در آجر مطالب این سوره فقط کافی است پست بالا👆🏻👆🏻 را در گروه هایی که عضو هستید به اشتراک بگذارید = 🔹 کانال حفظ، مفاهیمـ و مسابقات قرآن کریمـ 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حفظ قرآن علاوه بر فضایل ومزایای شگفت انگیز معنوی و اخروی دارای مزایای وژه دنیوی نیز می باشد..... ✅ اگه میخوای تو پونزده ثانیه تو کشورمون رو بدونی،حتماااا این کلیپ کوتاه رو نگاه کن🤗😇 🌹لطفا با بازنشر این کلیپ مادر برنامه های قرآنی کمک کنید و در ثواب عظیم آن شریک شوید 👌شاید با بازنشر شما یک نفر جذب قرآن شود✌️ @Delavar69 http://eitaa.com/HefzeQuran
🔰 🔻 🔻 سوره 🔻جوان بزرگسال 🔻بعضی ازسپیده های بزرگ، ایّام الله می باشند که برای رسیدن به آن لازم است ده شب راسپری کرد. اما بعضی از سپیده ها برای آمدنشان یک شب هم بگذرد کافی است. ✍ ازسلسله درس های استاد الهی زاده دریافتیم که: روش تدبر در قرآن ابتدا آیاتی که از نظر ادبی پیوستگی دارند دریک دسته وسیاق قرار می دهیم و درگام دوم جهت هدایتی سوره را که تاثیر هدایت گرایانه دارد کشف می کنیم و در گام سوم که مقصود اصلی درتدبر است «تفهیم متن» می باشد. 👌درتفهیم متن ابتدا از فهم سباقی آیات بهره می گیریم یعنی معنایی که از ظاهر و نص آیات به ذهن سبقت می گیرد وبعد به فهم سیاقی می پردازیم؛ 💡یعنی معنایی که ازملاحظه ی ارتباط بین جملات وبین آیه ای با آیه ی قبل و بعد آن به دست می آید و درمرحله ی بعد فهم قیاسی که تناسب ها و تقابل ها و مشترکات دردسته ها و سیاق ها وجود دارد به دست می آید و دربعضی موارد علاوه بر این سه فهم، فهم مجموعی و هدایتی هم استفاده می شود؛ یعنی تفهیم مجموعه ی نکات اصلی و کانونی میان دسته ها در کل متن که یک سیر واحدی دارند و مارابه رویکرد هدایتی سوره می رسانند. 🔰 سوره مبارکه ی فجر سی آیه داردکه در سه سیاق قرار گرفته اند: 1⃣ سیاق اول: آیات 5-1؛ 2️⃣ سیاق دوم: آیات 26-6؛ 3⃣ سیاق سوم: آیات 30-27. 🔛دلیل پیوستگی لفظی آیات درهر سیاق: 1⃣ در سیاق اول چهار قَسَم است و اسم اشاره «ذلک» در آیه ی پنجم که به چهار آیه ی قبل برمی گردد. 2⃣ درسیاق دوم آیات 6 تا 26 به وسیله ی حروف عطف و ضمایر وموصول به همدیگر پیوند خورده اند. 3⃣ در سیاق سوم آیات 27 تا 30 نیز به وسیله ی حروف عطف وضمیر پیوند دارند. ⏯ دلیل جدا بودن هر سیاق از سیاق دیگر این است که: درسیاق دوم اولین آیه با استفهام تقریری خطاب به پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) می باشد که از نظر لفظی از آیات قبلی منفصل شده و در سیاق سوم آیه ی 27 با حرف ندا و منادا شروع شده و ازآیات قبل جداگردیده است. 🔄 دلیل پیوستگی محتوایی هر سیاق: سیاق اول باپنج قَسَم آغاز شده وبعد با استفهام تقریری پرسیده که آیا در این موارد سوگندی برای خردمند نیست؟ که پاسخ آری است و به جواب قسم به روشنی اشاره نشده است. ⤴️ سیاق دوم ازطغیانگری و افساد قوم عاد و ثمود و فرعون یادمی کند که مستحق عذاب دنیوی و اخروی شدند و اشاره به این که انسان های دنیاگرا نگرشی شبیه اقوام مذکور دارند وریشه و عامل تفکرشان حب شدید مال می باشد. ⤴️ سیاق سوم: نفس مطمئنه مورد خطاب قرار گرفته که آسوده ازهمه ی پریشانی های محشر، مستقیم به سوی پروردگار خود بازمی گردد. 🟢 جهت هدایتی سوره: آیات سوره ی فجر درفضایی نازل شد که ظلمت🌌 دنیاگرایی همه جا را فرا گرفته بود و عده ای با داشتن قدرت و ثروت به طغیان و فساد می پرداختند. (آیه ی 11و12) و اندوختن مال🤩،معیاری برای کسب ارج و قرب بود و هر کس بر اساس میزان دارایی اش برای خودکرامت الهی قایل بود.(آیه 15) و آن کس که درتنگنای معیشتی😩 بود خودش را مورد اهانت پروردگار می دانست. (آیه 16) درحالی که حق یتیم و مسکین پایمال شده وانسان ها بی توجه به این ظلم ها دنیاگرایی را هدف و آرمان خود قرار داده بودند (آیه 20) سوره ی فجر در سه سیاق سعی بر حلّ این مشکل دارد. ____✅_______ 1⃣ سیاق اول، آیات 1 تا 5 با پنج سوگند آغاز شده: «وَ الْفَجْرِ» سوگند به سپیده ی صبح هنگامی که تاریکی شب را می شکافد. «وَ لَیالٍ عَشْرٍ» و سوگند به شب های دهگانه (فهم سباقی). 🔃 ارتباط این دوقسم به این صورت است که شب های ده گانه ی مورد نظر مربوط به فجر قبلی است ؛فجری که بعد از ده شب رخ داده است که می توان فجر را روز عید قربان دانست وشب های ده گانه را دهه ی اول ماه ذیحجه دانست (فهم سباقی). «وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ» سوگند به زوج و فرد (منظور ایام تشریق روزهای 11و12 (شفع) و روز 13(وتر) ذیحجه که اعمال حج تمام می شود. «وَ اللَّیلِ إِذا یسْرِ» قسم به شب هنگامی که به سوی روشنایی حرکت می کند و این گونه سپری می شود(فهم سیاقی). ⤴️ مجموع قَسَم ها،پایدار نبودن شب را می فهماند. ابتدا سپیده دغدغه است به همین جهت آن چه بعد از گذشت شب پایدار می شود، که فجر و شفع و وتر است بیان شده و در قَسَم بعدی فقط می خواهد بگوید که شب می گذرد امااینکه آیا سپیده می آید یانه،چیزی درمورد آن بیان نشده است. 🤔این برای آن است که بعضی از سپیده های بزرگ، ایّام الله 🌠 می باشند که برای رسیدن به آن لازم است ده شب را سپری کرد.😮 🌄اما بعضی ازسپیده ها برای آمدنشان یک شب هم بگذرد کافی است (فهم سیاقی- هدایتی) ⏪ بعد ازقَسَم ها این پرسش مطرح شده که آیا در این موارد سوگندی برای خردمند نیست؟«هَلْ فی ذلِک قَسَمٌ لِذی حِجْرٍ» این گونه بیان در حقیقت به عظمت و اهمیت سوگندها اشاره می کند، زیرا: ⏮ ادامه در پست بعد ↙️ https://eitaa.com/hefzeQuran/115۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخوان و بالا برو.....🏃‍♂🏃‍♂🏃‍♂ حافظان قرآن در با خواندن هر آیه قرآن یک درجه بالاتر میروند😇 🎙آیت الله حسن زاده آملی 🟢مجموعه قرآنی بیت‌الهدی‌مولی‌الموحدین🟢 🔴 امیرالمومنین علي علیه السلام🔴
🟡 آیا توصیه به خرید طلا در روز سیزدهم ماه صفر پشتوانۀ دینی دارد؟ توصیه به خرید طلا در 13 صفر ! 🟨 در روزهای اخیر، از سوی برخی از سوداگران فعال در فضای مجازی، ادعایی مبنی بر خوش‌یمن بودن خرید طلا در روز سیزدهم ماه صفر مطرح شده است که پشتوانۀ معتبر دینی ندارد با ما بروز باشید 🟡 با ما از بروزترین و مهمترین اخبار قرآني و جهان اسلام 🌎 باخبر باشید 🔸 @AKhbare_Qurani
🌷با سلام و خدا قوت خدمت همه اعضای کانال و قرآن دوستان و همراهان عزیز 🌹زیارت نیابتی به نیابت از همه شما عزیزان انجام گردید 🟡 کانال فوق یعنی کانال اخبار قرآني و جهان اسلام 🌎 از کانال های زیر مجموعه ، مجموعه قرآن و نهج‌البلاغه بیت‌الهدی‌مولی‌الموحدین امیرالمومنین علي علیه السلام بوده و تایید می شود 🌺لطفا حمایت کنید و در آن کانال هم عضو شوید باتشکر 🟡 @AKhbare_Qurani 🟨
🔰 🔻 🔻 سوره 🔻جوان بزرگسالبعد ازقَسَم ها این پرسش مطرح شده که آیا در این موارد سوگندی برای خردمند نیست؟«هَلْ فی ذلِک قَسَمٌ لِذی حِجْرٍ» این گونه بیان در حقیقت به عظمت و اهمیت سوگندها اشاره می کند، زیرا: 1. استفهام تقریری برای تأیید و تأکید می آید. 2. اشاره ی دور (ذلک) برای اشاره به سوگندها تفخیم و تعظیم را می فهماند. 3. تخصیص سوگندها به صاحبان خرد برای این است که فرومایگان آن چنان که شایسته است این سوگندها را در نمی یابند. ✅ با توجه به تصریح نشدن جواب قسم، می توان جواب قسم محذوف را تأکید بر محتوای کل سوره دانست که : به عاقبت شوم دنیوی و اخروی طغیانگران دنیاگرا و سرانجام نیک خداگرایان توجه دارد. 🟢ارتباط قسم و جواب نیز چنین است که : در قسم ها برای تبیین یک امر عقلی از محسوسات استفاده شده (تشبیه معقول به محسوس) به این صورت که فجر را می توان نشان خداگرایی و ظلمت شب را نشان دنیاگرایی و طغیان دانست و چون ظلمت ها رفتنی اند ظلم و طغیان از بین می روند و این فجر و خداگرایی است که اصالت و دوام دارد. پس سرانجام خیر و حق پیروزمند خواهد بود (فهم مقایسه ای). 💡سوره با مطرح نمودن نمونه های تاریکی و سرانجام آنان، این زوال را به اثبات می رساند و فجر که نشان از عاقبت نیکو برای خداگرایان است، ظهور پیدا می کند. 💡پس جهت هدایتی سیاق اول می شودعبارت از👈🏻: میعادگاه های دل بریدن از دنیا ، در راستای تأکید بر جهت هدایتی سوره است (پایان شب سیه سپید است). 2⃣ سیاق دوم آیات 6 تا 26 : در آیه ی ششم استفهام تقریری ادامه یافته و این بار از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) درباره ی عاقبت قوم عاد و ثمود و فرعون سؤال می شود: « أَ لَمْ تَرَ کیفَ فَعَلَ رَبُّک بِعادٍ» آیا ندیده ای که پروردگارت با قوم عاد چه کرد (فهم سباقی) ❇️ این بیان نشان از آگاهی دقیق پیامبر(صلی الله علیه وآله) از سرنوشت هلاکت بار این قوم دارد. 🏰قوم عاد صاحب «شهر ارم» بودند؛ «إِرَمَ ذاتِ الْعِمادِ» شهری با ستون هایی بلند «الَّتی لَمْ یخْلَقْ مِثْلُها فِی الْبِلادِ» که نظیر آن ستون ها در دیگر سرزمین ها ساخته نشده بود 🏕این گونه وصف قوم عاد (بدل آوردن نام شهر «ارم» برای قوم عاد) نشان می دهد که خداوند تنها به قوم آن ها کار نداشته، بلکه شهر آن ها را هم کار داشته و از طریق ویران کردن شهرشان آن ها را نابود کرد هم خودشان و هم شهرشان نابود شد (فهم سیاقی) 🏜هم چنین درباره ی قوم ثمود سؤال می شود. « وَ ثَمُودَ الَّذینَ جابُوا الصَّخْرَ بِالْوادِ» همانان که خانه های خود را با برش سنگ ها در میان درّه بنا می کردند. (ساختمان سازی شان خیلی پیشرفته بوده)؛ «وَ فِرْعَوْنَ ذِی الْأَوْتادِ» وفرعونی که صاحب میخ ها بود(فهم سباقی) 🔨کنایه ازاستحکام قدرت فرعونی است. این وصف به خاطر آن است که به دستور فرعون مخالفانش به چهار میخ به زمین یا چوب بسته و شکنجه می شدند. 📌 وصف های یادشده برای هرسه قوم حاکی از قدرت خاص ظاهری و دنیوی (پیشرفت صنعتی) آنان نسبت به اقوام دیگر و در نتیجه بهره مندی از نعمات و امکانات مادی است(فهم مجموعی) اما این اقوام به جای این که به خاطر این قدرت ها ونعمت ها شکر خدا رابه جا آورند، درشهرها به طغیانگری پرداختند. «الَّذینَ طَغَوْا فِی الْبِلادِ * فَأَکثَرُوا فیهَا الْفَسادَ» (سه گروه راباهم جمع کرده) آنان که در شهرها طغیان و سرکشی کردند و سرکشی ایشان زمینه ساز افزایش فساد درسرزمین ها گشت؛ «فَصَبَّ عَلَیهِمْ رَبُّک سَوْطَ عَذابٍ» به همین خاطر مستحق عذاب سخت دنیوی شدند و پروردگارت تازیانه های عذاب رابر سر آنان فروریخت. 🟢 این آیه👆 در واقع بیان تفصیلی استفهامی است که در قبل مطرح شد. 👀 « إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصادِ» علت این سرنوشت دردناک اقوام مذکور،مراقبت خداوند از اعمال بندگان است واین هشداری است برای بقیه طغیانگران که از کمین الهی غافلند(فهم سباقی) 🧍🏻‍♂«فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَکرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَکرَمَنِ»(با کلمه ی انسان که اسم جنس است به نوع انسان نظر کرده و ازنگرش مادی گرانه ی انسان نسبت به آزمایش و ابتلا (وسیله ی آزمایش) سخن به میان می آورد که:) هرگاه خداوند انسان راآزمایش کند به این شکل که اورا اکرام و انعام کند دلیل بر ارزش وعزت خودش می داند ومی گوید خدا مرا تکریم کرده است. (و بر پایه ی همین توهم غلط هرچه بخواهد انجام می دهد) ✅ عطف "نَعَّمَهُ" بر "فَأَکرَمَهُ" می فهماند که نعمت الهی نوعی اکرام ابتدایی است و اگر انسان از عهده ی امتحان برآید نعمت ها تداوم خواهد یافت.وکلمه "نَعَّمَهُ" شرح و تفصیل می دهد "أَکرَمَهُ"را، فاء فَأَکرَمَهُ، فاء تفریع است یعنی فرع برابتلاءاست) ⏮ ادامه درپست بعد↙️ https://eitaa.com/hefzeQuran/1482 🙏🏻 لطفا با ما را در نشر معارف قرآني یاری بفرمائید
با سلام و خداقوت جدید و محدود برای توسط استاد برادر حافظ کل برای کلاس و ایجاد شده است اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند خادمی مسئول واحد اموزش @KHademQurani بزرگواران محور آموزشات مجموعه ما می باشد و در کنار آن بصورت رایگان روخوانی ، روانخوانی ، ترتیل خوانی ، معانی و مفاهیم و... نیز آموزش داده می شود ✅💡 لطفا ما را در امر آموزش با نشر این پیام یاری رسانید 🌹 قطعا ارسال این پیام توسط شما باعث دلگرمی ما خواهد شد و در ثواب آن نیز شریک خواهید بود ❤️ وبدانید اگر یک نفر بوسیله شما جذب قرآن شود تا زمانی که قرآن بخواند و یا آموزش بدهد در ثواب آن شریک خواهید بود
گروه همیار حفظ جهت برنامه دهی،مشاوره و پرسش وپاسخ های مربوط به قرآن و آموزشات قرآنی در گروه همیار حفظ قرآن بالینک https://eitaa.com/joinchat/3850503044C054202772fتوسط استاد حافظ کل‌قرآن کریم ونهج البلاغه جهت خدمت به قرآن دوستان و دوستداران حفظ قرآن راه اندازی شد ✅ شما می توانید سؤال خود را در گروه پرسیده و منتظر پاسخ استاد در همین گروه باشید 🟢 همچنین می توانید از تجربه سؤال و پاسخ های موجود در. گروه بهره مند شوید ⛔️ هر گرونه سرزدن به پی وی دیگران ممنوع بوده و با هماهنگی صورت گرفته توسط مدیریت مجموعه با فراجا قطعا در صورت ایجاد مزاحمت پیگیری قانونی صورت خواهد پذیرفت با تشکر لطفا این گروه را در بین دوستان خود تبلیغ نمائيد ________________ 🆔 ادمین @KHademQurani _______________ 🟢 💡 لینک گروه همیار حفظ قرآن https://eitaa.com/joinchat/3850503044C054202772f _____________________ 💛🟡 لینک کانال مهمترین اخبارقرآني و جهان اسلام https://eitaa.com/AKhbare_Qurani _________________________ 💠💡لینک کانال حفظ ، مفاهیمـ و مسابقات قرآن کریمـ❤️‍🔥❤️‍🔥 https://eitaa.com/joinchat/473301026Cf9cb2cb083 اینهم سین زنی بنده است اگر این رو بفرستید من برنده خواهم شد☺️☺️🌹❤️
حفظ و مفـاهیمـ قـرآن کـریـمـ
✅ گروه همیار حفظ جهت برنامه دهی،مشاوره و پرسش وپاسخ های مربوط به قرآن و آموزشات قرآنی در گروه همیار
سلام🌹🌹🌹 🥇نفر اول هدیه 100 هزار توماني 🥈نفر دوم 80 هزار توماني 🥉نفرسوم 60 هزار توماني 🏅و به همین ترتیب تا نفر 5 🎖و چند هدیه شارژی با قرعه کشی بین همه شرکت کنندگان 💯 البته این نکته رو فراموش کردم بگم و آنهم اینکه میزان جوایز به میزان شرکت کنندگان در پویش هم بستگی داره ها پس خوب تبلیغ کنید چه پیامی باید بفرستیم همین پیام بالا ولی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 لطفا جهت دریافت پیام مختص به خود شما پیام بدهید به ای دی @Admin_HefzeQuran ما گفتیم به جای اینکه پول بدهیم دیگران تبلیغ کنند می دهیم به اعضای کانال خودمون تا تبلیغ مون رو بکنن کی بهتر از شما قرآنیان ✅ جهت شرکت در مسابقه در کانال زیر عضو شوید👇👇 💠کانال حفظ ،مفاهیمـ و مسابقات قرآن کریمـ https://eitaa.com/joinchat/473301026Cf9cb2cb083
سلام و عرض ادب بحمدلله آقا 🌹محمد طاهای❤️ عزیز دلمان جز ۳۰ را تثبیت کردند و الان وارد جزء جدیدشان یعنی جزء دوم حفظشان(جزء۲۹) شدند سلامتی‌شان صلوات بفرستید
بحمدلله به همت بانیان خیر مسجد پذیرایی ویژه از قرآن پژوهان حضوری کلاس مسجد امام حسن عسکری علیه السلام 🌹در کنار آن از خیرین محترم نیز تجلیل شد خیرات امواتشان و برآورده شدن حوائج بخیر همه حاجتمندان صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🔰اگر خداوند عمر دوباره ای به من بدهد،در وقت صرفه جوئی می کنم.مثلا ما اشعار عرب را حفظ می کردیم،اما از باز می ماندیم،درصورتی که باید قرآن را حفظ می کردیم. (آیت الله سبحانی) http://eitaa.com/hefzeQuran
🏵هدف از حفظ قرآن کریم🏵 از مهم ترین اهداف نزول قرآن،تدبر در آیات آن بوده است. (کتابٌ انزلناه الیک مبارکٌ لیدّبّروا آیاته و لیتذکّرَ اولوا الباب) تدبر در آیات با یک بار و دو بار خواندن حاصل نمی شود و نیاز به انس دائمی با آیات قرآن کریم دارد که از بهترین شیوه ها برای انس با قرآن، حفظ آیات کریمه آن می باشد. http://eitaa.com/HefzeQuran
🏵هدف از حفظ قرآن کریم🏵 از مهم ترین اهداف نزول قرآن،تدبر در آیات آن بوده است. (کتابٌ انزلناه الیک مبارکٌ لیدّبّروا آیاته و لیتذکّرَ اولوا الباب) تدبر در آیات با یک بار و دو بار خواندن حاصل نمی شود و نیاز به انس دائمی با آیات قرآن کریم دارد که از بهترین شیوه ها برای انس با قرآن، حفظ آیات کریمه آن می باشد. https://eitaa.com/joinchat/473301026Cf9cb2cb083
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوره بصورت تربیت مربی است تا إن شاءالله قرآن پژوهان بتوانند بعدا به افتخار مربی قرآن نائل آیند آقا 🌹سیدمحسن❤️ در حال یاد دهی به آقا 🌹محمدامین❤️ مجموعه قرآن و نهج البلاغه بیت الهدی مولی الموحدین امیرالمومنین علي علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/473301026Cf9cb2cb083
حفظ و مفـاهیمـ قـرآن کـریـمـ
سلام🌹🌹🌹 #مسابقه7 #مسابقه_قرآني #مسابقه_بیشترین_بازدید #محدوده
سلام شرکت در مسابقه فراموش نشود تا الان نزدیک 60 نفر شرکت کرده اند و نفرات برتر : نفر اول با نفر دوم با نفر سوم با نفر چهارم با نفر پنجم با لطفا به اشتراک بگزارید پیام سین شده را ممنونم🌹 مهلت شرکت و باز نشر(سین زنی) تا آخر ماه صفر
اربعین حسینی چرا اینقدر دارای عظمت و ارزش است؟ قطعا چون منتسب به اباعبدالله الحسین (ع) هست این ارزش را دارد. پس عظمت اربعین به خاطر عظمت امام حسین هست. و دلیل عظمت امام حسین ع آن فداکاری بی نظیر و بی سابقه در راه خدا و شهادت آن شکلی ست. و چرا زنده نگهداشتن یاد و نام حسین ع اینقدر عظمت و ارزش دارد؟؟؟ چون یکی از مهمترین مصادیق و معیارهای تولی و تبری یعنی دوستی و دشمنی به خاطر خداست. هیچ موقع این رو نباید فراموش کرد که پایه های حفظ دین و پویایی آن و سعادت امت و جامعه اسلامی و مسلمانان در گرو تولی و تبری در راه خداست. و شما ببین در جامعه چه کسانی واقعا حسینی اند و چه کسانی فقط در ظاهر حسینی هستند؟ فرقی هم نمیکند مداح سخنران و... باشد. هر کسی که تولی و تبری قوی دارد اون حسینی هست و هر کسی ندارد، حسینی نیست. و دلیل عظمت اربعین هم نشان دادن دوستی و دشمنی در راه خدا به جهانیان و عالمیان هست و این راز عظمت اربعین و ثواب بی نظیر زائر و از نشانه های مومن واقعی ست.✍ از همه عزیزان در این روز مقدس التماس دعای ویژه https://eitaa.com/hefzeQuran