فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر ارشاد: سلبریتیها هم باید مالیات بدهند
🔹اسماعیلی در واکنش به نقل قولی غیررسمی از او در خصوص مماشات و دریافت نکردن مالیات از سلبریتیها، گفته: نظام مالیاتی باید عادلانه و بدون تبعیض باشد؛ بنابراین چهرهها و سلبریتیها هم باید مثل همه مردم مالیات بدهند.
🔹نظر من این بود که مالیات هنرمندان و سلبریتیها ذیل قانون مالیاتهای مستقیم باشد اما در نهایت در بودجه قرار گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | اگر از عقب مسجد، صدای کودک نیامد، این محله عقبه ندارد!
⁉️ اگر ما مسجدیها میدیدیم که کودکی به نام امام حسن روی دوش #امام_جماعت رفت چه میکردیم؟
✅ برای نسل خود مسجد را تقویت کنید!
🌸🍃﷽🌸🍃
✋سه نکته#فلسفه_حجاب
👈در_کلام_امام_رضاعلیه السلام
✍فلسفه حجاب و عفاف درجامعه و علت بی حجابی در کلام امام رضا(ع) بیان میشود:
1⃣👈فلسفه حجاب و عفاف:امام رضا علیه السلام درباره فلسفه حجاب و حرام بودن نگاه به نامحرم فرمودند: لِمَا فِیهِ مِنْ تَهْیِیجِ الرِّجَالِ وَ مَا یَدْعُوا التَّهْیِیجُ اِلَی الْفَسَادِ وَ الدُّخُولِ فِیمَا لَا یَحِلُّ ...:
«نگاه کردن به موهای زنان شوهردار وغیرشوهردار، حرام است؛ زیرا این نگاه، مرد را #تهییج و تحریک میکند. و تهییج، شخص را به فساد و داخل شدن در حرام و اعمال ناپسندیده میکشاند(علل الشرایع،ج 2، ص 565)
2⃣👈 یکی از عوامل تشویق زنان به حجاب و عفاف
روزی حسن بن جهم به محضر امام رضا علیه السلام مشرف شد.
وی متوجه شد که حضرت، #ظاهری آراسته دارد و خضاب هم کرده است. با تعجب پرسید: «خضاب کردهاید؟» امام فرمود: بله، با حنا و برگ نیل خضاب کردهام؛ مگر نمیدانی که این کار، سودی فراوان دارد؛ از جمله آنکه همسر تو دوست دارد در تو همان زیبایی و آراستگی را ببیند که تو دوست داری در او ببینی (مکارم الأخلاق طبرسی، ص 81)
3⃣👈یکی از علل بی عفتی در جامعه:
حضرت رضا علیه السلام در سخن دیگری فرمود:
زنان یهود از عفت بیرون رفتند و #فاسد شدند، و چنین نشدند مگر به دلیل کمتوجهی شوهران به آرایش و نظافت خود.» (مکارم الأخلاق طبرسی، ص 80)
👌البته دلیل دیگر حجاب، اذیت نشدن خود زنان است که قرآن می فرماید:ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ(آیه 59 احزاب)
( امیر ربانی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اسماعیلی: با هنرمندانی که علیه منافع کشور فعالیت کنند طبق قانون برخورد میشود
🔹اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هنرمندانی که در خارج از کشور علیه مردم ایران، دین و منافع کشور فعالیت کنند، با قانون مواجه خواهند بود.
🔹فشار رسانهای این افراد باعث نمیشود که از وظیفه قانونی خود کوتاه بیاییم. ما از صداهای بلند نمیترسیم.
كاركرد جلباب: براي فهميدن كاركرد جلباب و كيفيت پوششي آن، لازم است معناي «ادناء» در آيهي «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ» معلوم شود. آلوسي از ابن عباس و قتاده و زمخشري در تفسير كشاف از ابن سيرين نقل كردهاند كه مراد از «يدنين» قرار دادن جلباب در بالاي ابرو و گردن و جمع و جور كردن و قرار دادن گوشههاي جمع شدهي آن در بالاي بيني است،[1] كه معمولاً بانوان متدين و حساس نسبت به رعايت حجاب در مواجهه با نامحرم اين كار را انجام ميدهند. از عبارت ابن عباس، قتاده و ابن سيرين معلوم ميشود كه جلباب همانند چادرهاي فعلي، پوششي جلوباز بوده است كه واژهي «يدنين» در آيهي شريفه نيز مؤيد اين مدعاست؛ بنابراين، از نظر كاركرد و كيفيت پوشش نيز جلباب قرآني، شبيه چادرهاي امروزي بوده است.
به رغم اين كه بحث بر سر الفاظ و نامگذاري نيست و مهم اين است كه حقيقت و مصداقي از پوشش، شبيه چادرهاي فعلي، در صدر اسلام موجود بوده است، ولي با اين همه، خوشبختانه در كتابهاي واژههاي قرآني و كتابهايي كه دربارهي جلباب بحث نمودهاند، جلباب به چادر معنا شده است و اين مؤيد بسيار خوبي است بر اين كه آنها نيز به دليل اشتراك مؤلفهها و عناصر جلباب و چادر، همانند ما، از جلباب قرآني معناي چادر را فهميدهاند.[2] حاصل اين كه، با توجه به مشابهت بسيار نزديك جلباب قرآني با چادر، از نظر اندازه و كاركرد، ميتوان ادعا كرد كه چادر ارتباط وثيقي با دين اسلام و قرآن دارد؛ و بدين ترتيب ادعاي اول كه چادر ارتباطي با دين و مذهب ندارد ابطال ميگردد.
1-عن ابن سيرين سألت عبيدة السلماني عن ذلك (يدنين) فقال ان تضع رداءها فوق الحاجب ثم تديره حتي تضعه علي انفها. شبيه تعبير مذكور عبارتهاي مختلفي در تفسير آلوسي، ذيل آيهيجلباب نقل شده است كه نحوهي كاركرد جلباب را بيان ميكند؛ مثلاً از ابن عباس و قتاده اينگونه نقل شده است. «تلوي الجلباب فوق الجبينين و تشده ثم تعطفه علي الانف و ان ظهرت عينها لكن تستر الصدر و معظم الوجه».
2-ر.ك: لسان التنزيل، تأليف قرن 4 و 5، ه . ص 103، به اهتمام مهدي محقق؛ تفسير ابوالفتوح رازي، ج 8، ص 191، ذيل آيهي 59 سورهي احزاب؛ ميرزا ابوالحسنة تشعراني، نثر طوبي، واژهي جلباب؛ عبدالرحيم صفيپور، منتهي الارب في لغة العرب، ج 1، ص 186، واژهي جلب؛ ر. پ. آ: دزي، فرهنگ البسهي مسلمانان، ص 117 و فياض زنجاني، «رسالهي حجابيه»، مجلهي كيهان انديشه، شمارهي 60، خرداد و تيرماه، سال 1374، ص 112. و نسخهي كهن تفسير مفردات قرآن، ص190، قسمت مفردات، سورهي احزاب.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
🔹دولت قبل اعتقاد به نظارتهای پسینی و حداقلی در حوزه کتاب و فیلم و در مجموعه هنر داشت و میگفت نباید در حوزه فرهنگ دخالت کنیم؛ رئیس دولت میگفت نباید مردم را به زور به بهشت ببریم در حالیکه در نظام اسلامی موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم.
🔹در حوزه مجوزهای آثار نمایشی و کتاب، کاری کرده بودند که در دولت سیزدهم، با انبوهی از مجوزهایی روبرو بودیم که کار را دشوار کرده بود؛ مثلا مجوز اکران یک فیلم سینمایی را داده بودند و نوشته بودند اصلاحات انجام شود.
🔹شبکه نمایش خانگی را یک فرصت کار دانشبنیان در حوزه فیلم و سینما میدانم ولی باید وضعیت موجود را اصلاح کنیم.
🔹به نظر من باید معیارهای واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی باشد نه اینکه یک نوع حجاب را در تلویزیون ببینیم ولی در سینما جور دیگری باشد؛ تدوین اصلاحیه آییننامه نمایش به اتمام رسیده و در مسیر ابلاغ نهایی است.
-ماندنِ یاد حسین شده رسالتِ ما زنها؛
علمت روۍ دوش خواهرت زینبۜ است .
روی دوش ِ رباب است، روی دوش ِ من !
#محرم🖤
در هفده سالگی نامزد کرد و چند روز قبل از عروسی اش به شهادت رسید.
او در بسیج خواهران فعالیت فرهنگی میکرد و بانوان را برای مبارزه با منافقین تشویق و هماهنگ می نمود .
بارها منافقان برایش نامه های تهدیدآمیز فرستاده بودند اما او توجهی نمیکرد.
شب شهادتش ( دوازدهم شهریور سال ۱۳۶۰ ) او و مادر و دو خواهر کوچکترش در خانه تنها بودند و پدر و برادرش در جبهه بودند.
سفره را پهن میکنند تا شام بخورند که ناگهان صدای در بلند میشود. منیره به حیاط میرود. منافقان به محض دیدنش نارنجک را داخل حیاط می اندازند.
منیره روی نارنجک می خوابد و به مادرش میگوید بچه ها را از اینجا ببر.
نارنجک منفجر میشود و نوعروس هفده ساله به آسمان ها سفر میکند.
خواهرش میگوید که منیره علاقه زیادی به فلسطین داشت و به جای روسری چفیه فلسطین را می بست .
اتاق منیره پر بود از عکس های امام خمینی.
او برای پیروزی امام و یارانش دائم سفره نذر میکرد .
#شهیده_منیره_سیف 🕊🌱
📌 جنگ روانی دشمن و فضای مجازی ول و رها
🔻رسانههای مواجببگیر کاخ سفید و سعودی نوشتند: پرتاب دختر بدحجاب از ون گشت ارشاد. ساعتی نگذشت که خبر اصلی منتشر شد... خانمی که همسرش شاکی خصوصی داشته، خود را از خودروی کلانتری آویزان می کند و نه از خودروی گشت ارشاد ....
🔻از این دست چند مورد فهرست کنم؟
🔹 برخورد گشت ارشاد با خانم بوشهری تکذیب شد. فیلم اساسا برای گذشته و مربوط به برخورد با خرابکاری خیابانی بوده است.
🔹 کشتهشدن دختر تبریزی در تعقیب و گریز با گشت ارشاد تکذیب شد. دختر نوجوان بهدلیل عدم تسلط بر رانندگی و نداشتن گواهینامه تصادف کرده بود.
🔹 عکس احساسبرانگیز گریه ۲زن در خودروی گشت ارشاد، مربوط به عکس خبری از مانور ناجا و نمایش بوده است.
🔹 ماجرای برخورد با آببازی و کشف حجاب در تهرانپارس یک دروغ بود. طرف موادمخدر روانگردان مصرف کرده بود.
🔹 خانم اهل شهر رشت بهخاطر حجاب دستگیر نشده بود. او در حال مستی و رقص، به ماموران ناجا حمله کرد و البته دستگیر شد.
🔹 در ماجرای جنجالی اتوبوس بیآرتی هم خانم سپیده رشنو متهم به کشف حجاب نیست، بلکه اتهام وی تبانی با ضدانقلاب در تبلیغ فساد است که البته باید از خودش در دادگاه دفاع کند.
🔻کارکرد نهایی خبرهای کذب و دنبالهدار در حوزه گشت ارشاد چیست؟
1⃣ تکثیر خبر...
خبر اصلی دیده میشود و اما تکذیبیهها خیر. از تکذیب موارد بالا چند مورد را دیده یا شنیدهاید؟
اما اثر مهمتری وجود دارد.
2⃣تقویت...
ممکن است تکذیب خبر را هم ببینید اما همین تکذیب خبر هم کارکرد رسانهای دارد. خبر و تکذیبش باعث میشود اصل مسئله به عنوان یک چالش در ذهنها تقویت شود. شنیدهاید عوام میگویند «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها»؛ همان.
ثمرهای از این مهمتر هم وجود دارد.
3⃣ بیحسی خبری...
تکذیب خبر را میبینید، اما دچار بیحسی نسبت به تکذیبیه میشوید. گویی تکذیبیه جزیی از روال اداری این دست اخبار است. مرحله شدیدتر وقتی است که بالاخره در بین عملکرد ناجا خطا هم وجود دارد و ترکیب این خطاها با بیحسی منجر به بیاعتمادی به تکذیبیهها میشود.
اما ثمره نهایی از همه این موارد فراتر است.
4⃣ تثبیت...
تثبیت ثمره تکرار است. مهم نیست خبر را باور کنید یا نکنید. تکذیب بشود یا نشود. دروغ باشد یا راست.
مهم این است که این ژانر خبری فعال باشد. مهم این است که هر روز «تکرار» شود. ثمره این تکرار در میانمدت، تثبیت یک تصویر معیوب در ذهن مخاطب است که فراتر از تایید یا تکذیب یک خبر است. از بین موارد بالا شما خاطرتان نیست چه خبری تایید یا تکذیب شده است.
مهم این است که هر روز خبری با هدف بدنامی قانونگرایی در ماجرای حجاب منتشر شود و شما در معرض اجباری دریافت پیام باشید. پیامی که طراحی شده تا مخاطب را دچار خطای تصویر کند.
#زمانه
🔰 خواهی نشوی رسوا / هم رنگ حقیقت شو
🔹 ممکن است در جمع یک هزار نفری در یک کشتی، تنها یک نفر شنا بلد باشد؛ پس باید تلاش کند خود را نجات دهد. بنابراین این سخن اشتباه است که: (خواهی نشوی رسوا / هم رنگ جماعت شو)، بلکه صحیحش این است که: (خواهی نشوی رسوا / هم رنگ حقیقت شو)! بنابراین در جایی که همه در حال غرق شدن هستند، نباید هم رنگ جماعت شویم.
💬 آیتالله جوادی آملی، دیدار با وزیر آموزش و پرورش ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
آیت الله جوادی آملی.mp3
5.31M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
شرح حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر
«افراد جامعه، مثل سرنشينان يك كشتی هستند، هر كسی يك صندلی دارد و جای خودش نشسته است؛ اگر کسی داس دستش باشد و زير صندلی خودش را بخواهد سوراخ كند، بگويد چهارديواری و آزادی! من در خانه خودم آزادم! صندلی چهارپايهای و آزادی! من زير صندلی خود را ويران ميکنم! اگر ساير سرنشينان دست او را گرفتند، داس را از دستش گرفتند و گفتند اين چنين نيست كه چهارديواری و اختياری، چهارديواری و آزادی، چهارديواری برای آسايش است نه براي بيبند و باری. اين چهارپلهای اين چهارپايهای برای استراحت و نشستن است، نه برای بيبند و باری. اگر اين را از دستش گرفتند، «نَجَا وَ نَجَوْا»؛ هم اين شخص به مقصد ميرسد، هم ساير سرنشينان اين كشتی. اما اگر دستش را نگرفتند، گفتند چهارپايهای و اختياری، چهارديواری و اختياری، اين زير پايه خودش را سوراخ كرد، آب دريا وارد كشتي ميشود همه را غرق ميكند»
درس اخلاق ۹۵/٩/١٨
حجاب؛ محدودیت یا مصونیت
📷 دیروز در حاشیه بازی فوتبال پرسپوليس و فولاد🤬 حالا یک عده هی دنبال حضور زنها در ورزشگاه باشند!!
⭕️ استادیومها امن است!
🔹 عکاس این لحظه گفته است حجم فحاشی و توهینهای رکیک در استادیوم آن قدر زیاد بود که پدر مجبور شد گوشهای دخترش را بگیرد!
🔹 لابد پس از حضور زنان در استادیومها، هر کدام باید یک نفر برای گرفتن گوشهایشان به همراه داشته باشند!
❇️ وقتی استادیومها از نظر اخلاقی برای مردها هم امنیت ندارد چگونه برخی مسئولان دولت سیزدهم موافق حضور زنان در استادیومها هستند؟
✍ دکتر محمد صادق کوشکی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیان های #انحرافات_اخلاقی #بی_عفتی بعد #ملی. انحرافات اخلاقی موجب نابودی ملت ها می شود. به همین دلیل دشمن انحرافات اخلاقی را رواج می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزارش ۲۰:۳۰ از پوشش سلبریتی ها
#حجاب
31.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش صحیح ترویج حجاب
توهین و قضاوت ممنوع⛔️
احترام ب سلیقه و انتخاب او
پذیرفتن او همینطور ک هست ن مشروط
شنیدن حرف او بدون ذهنیت قبلی
درک شرایط او
ایجاد رابطه دوستانه و صمیمی
اگاهی دادن با منطق و استدلال
احترام ب تصمیم او
نهایتا احترام همگی ب قانون و وحدت ملی
جریمه ریالی بدحجابی شایعه است
🔹چند روزی است مطالبی در خصوص جریمه ریالی بدحجابی در فضای مجازی منتشر میشود. اما یکی از مسئولان ارشد فراجا به خبرنگار فارس گفته این مسئله صحت ندارد و شایعه است.
چادر و جلباب مختص به دوره قاجاريه نبوده است زيرا :
اولاً، اين ادعا، نيازمند ارائهي سند و مدارك معتبر تاريخي است.
ثانياً، فرض ميكنيم سند تاريخي هم وجود داشته باشد كه چادر در زمان قاجار در ايران رسم شده است، پس از اثبات ارتباط مستحكم چادر با قرآن و اين كه به هر حال، چادر يكي از مصاديق پوششي است كه تأمين كنندهي حجاب بيشتر و بهتر زنان و لذا مطلوب اسلام نيز هست، زنان ايراني به خاطر استفاده از چادر به عنوان الگوي پوشش مناسب در مواجهه با نامحرم به خود ميبالند، نه اين كه از آن گلايهمند باشند.
ثالثاً، بر اساس شهادت و گواهي منابع حجاب و لباس، اسناد و مدارك تاريخي زير مبين آن است كه پيشينهي تاريخي كه حجاب در شكل چادر، به صدها سال قبل از پيدايش قاجار در ايران بر ميگردد.
الف) در زمان ايران باستان به تصاويري از بانوان ايراني بر ميخوريم كه علاوه بر لباس، بدن خود را با چادري كه شبيه به چادر زن امروز ايران است ميپوشاندند؛[1]
ب) زنان عهد هخامنشي و اشكاني، عموماً چادر بر سر داشته و پيراهنهاي بلندي كه تا مچ پاي آنان را ميپوشانده به تن ميكردهاند.[2]
ج) زنان عهد ساساني، گاهي چادر گشاد و پُرچين به سر ميكردند كه تا وسط ساق پا ميرسيده است. نقوشي از بانوان ساساني در بشقابهاي نقره ساخته شده است كه در آن هر يك از بانوان، چادري به خود پيچيده دارند.[3]
به اين ترتيب آشكار شد كه حجاب در شكل چادر، علاوه بر ريشهي عميق ديني، داراي ريشهي عميق تاريخي و ملي نيز هست و صدها سال قبل از پيدايش قاجار از آن استفاده ميشده است.
1-مهدي قانع، «انسان پوشش و ريشههاي تاريخي» پيام زن، شماره 19، ص 69.
2-غلامعلي حداد عادل، فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي، ص 25
3-مهدي مهريزي، حجاب، ص 46
🔴درآمد میلیاردی سلبریتیهای اینستاگرام
♦️سازمان امور مالیاتی برای سلبریتیهای پردرآمد اینستاگرام و یوتیوب پرونده مالیاتی تشکیل داد. روزنامه اینترنتی فراز در گزارشی درآمد ماهانه برخی از این سلبریتیها را برآورد کرده است.
♦️صدف بیوتی ماهانه دوازده میلیارد تومان، الناز گلرخ هفت میلیارد تومان، سرنا امینی شش میلیارد تومان، حسن ریوندی چهار میلیارد تومان و مستر تیستر دو میلیارد تومان درآمد دارند.
♦️نرخ تبلیغات این سلبریتیها برای هر استوری بین پنج تا صد و پنجاه میلیون تومان گزارش شده.
♦️ در گزارش به ترفند حاشیهسازی با رخدادهای صوری مثل ازدواج سلبریتیها با یکدیگر اشاره میکند و میگوید که این ترفندها برای ویو و فالوور گرفتن است.
📸 سیاست یک بام و دو هوای آمریکا درباره ازدواج دختران زیر سن قانونی!
🔺برآوردهای رسمی نشان می دهد که حدود 300 هزار دختر و پسر بین سال های 2000 تا 2018 قبل از سنین هجده سالگی در ایالات متحده ازدواج کرده اند!
🔺واقعیتی که اکثر آمریکایی ها نمی دانند این است که بین سال های 2000 تا 2018، 287000 نفر پسران و دختران در ایالات متحده قبل از سن هجده سالگی ازدواج کردند،که اکثرشان دختر هستند و 60000 نفر از آنها در ایالت خود زیر سن بلوغ بودند!
🔺این همان قانونی است که آمریکا آن را برای سایر کشورها نقض حقوق بشر می داند!!
نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید.
زن غربی پریشان و پشیمان است اما مجبور است ادای شادبودن را درآورد
زن غربی هویتش به تاراج رفته و گرفتار ظلمی گردیده است که یارای رهایی از آن را ندارد
ظلمی که «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار زن آمریکایی به صراحت به آن اذعان کرده است . این زن مسیحی چند سال پیش به زنان مسلمان لبنان که در زیر آماج بمباران اسرائیل بودند نامه می نویسد و با رشک بردن به عفت و حیا و نجابت زنان مسلمان و بر شمردن ظلم بزرگی که به زنان غربی شده است از زنان مسلمان می خواهد در دامی که غرب برای آنان گسترده است گرفتار نشوند و به جای تقلید از زن غربی ،حافظ عفت و نجابت خود باشند.
این نویسنده آمریکایی در بخشی از این نامه می گوید: « ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این مائیم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده مُدهایی هستیم که پستمان می کند، نسبت به وزن و انداممان عقده ای شده ایم و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند…در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است.»