#برش_کتاب_نهضت_حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم
🌷حسین (ع) یک شخصیت حماسی است، اما حماسه انسانیت، حماسه بشریت، نه حماسه قومیت.
🌷سخن حسین(ع)، عمل حسین(ع)، حادثه حسین(ع)، روح حسین(ع)، همه چیز حسین(ع) هیجان است، تحریک است، درس است، القا نیروست.
اما چه جور القا نیرویی؟ چه جور درسی؟
شما در جهان یک شخصیت حماسی مانند شخصیت حسین بن علی (ع) از نظر شدت حماسی بودن و از نظر علّو و ارتفاع حماسه، یعنی جنبههای انسانی نه جنبههای قومی و ملی، پیدا نخواهید کرد.
🌷 حسین(ع) سرود انسانیت است.
و به همین دلیل نظیر ندارد، و به جرئت عرض می کنم که نظیر ندارد.
📝 #استاد_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۹۲
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
هدایت شده از KHAMENEI_IR
13980610_29241_128k.mp3
1.91M
🎙 کلیپ صوتی | غنای منبر
🏴 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام، کلیپ صوتی «غِنای منبر» را بر اساس بیانات رهبرانقلاب اسلامی منتشر میکند.
💻 @Khamenei_ir0
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم
⁉️چرا در رثای امام حسین(ع) باید گریست و این گریستن چگونه باید باشد؟
🌷 این که گفته اند رثای حسین بن علی (ع) باید همیشه زنده بماند، حقیقتی است و از خود پیغمبر گرفته اند و ائمه اطهار نیز به آن توصیه کرده اند.
🌷این رثای و مصیبت نباید فراموش بشود، این ذکر ، این یادآوری نباید فراموش بشود و باید اشک مردم را بگیرد، اما در رثای یک قهرمان.
🌷پس اول باید قهرمان بودنش برای شما مشخص بشود و بعد در رثای قهرمان بگریید، و گرنه رثای یک آدم نفله شده بیچاره بی دست و پای مظلوم که دیگر گریه ندارد، و گریه ملتی برای او معنی ندارد.
🌷در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازه ای نسبت به حق و حقیقت غیرت پیدا کنید، شما هم عدالتخواه بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم آزادیخواه باشید، برای آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، کرامت یعنی چه.
🌷بنابراین اگر ما صفحه نورانی تاریخ حسینی را خواندیم، آن وقت از جنبه رثائی اش می توانیم استفاده کنیم و گرنه بیهوده است.
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۰۰
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotshar1
Rasoli-Shab6Moharram95-vahed.mp3
8.41M
🎵پیشنهاد دانلود
حاج مهدی #رسولی
هنوزم تن عریان امامی ته گودال غریبه
هنوزم حسین ابن علی منتظر حر و حبیبه
داره آقا میزنه ما رو صدا
چشم به راهه زینبش تو خیمهها
همسفر بیا بریم به کربلا
عاشورا هنوز شب نشده
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لِله و انا الیه راجعون (بقره، ۵۶)
استاد گرانقدر جناب آقای دکتر هاشمی گلپایگانی
با نهایت تأثر و تأسف درگذشت مادرهمسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه علودرجات و رحمت واسعه و برای شما و سایر بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم.
ان شالله روحشان با حضرت سیدالشهدا محشور بشود، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.
بینش مطهر استان مرکزی
bar madaare ou.mp3
6.48M
مجالس محرم باید، ما را برای امام زمان روحی فداک تربیت کنه!
@Emamkhobiha
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم
اینکه پرچم سیاه بالای خانه تان میزنید یعنی من وابسته به حسینم،
کدام حسین؟ همان حسینی که در راه عدالت شهید شد پس من وابسته به عدالت اسلامیام.
من وابسته به حسینم کدام حسین؟ همان حسینی که در راه خدا هرچه داشت داد، آن حسین پاکباخته در راه خدا پس من طرفدار پاکباختگی در راه خدا هستم.
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص۱۸۸
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemitahar1
Rozeh-Panahian-RafighHoseinBoodan.mp3
793K
🏴 #روضه | رفیق حسین(ع) بودن ...
❁ #استادپناهیان
❁ #السَّلامُعَلَیْکَیااَباعَبْدِاللَّهِالْحُسَیْنِ🖐
@بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#امام_حسین
🔻بايد دقيق تر و بازتر وارد قضيه عاشورا شد و اصناف مختلف مردم آن زمان را شناخت. واقعاً مردم آن زمان فقط دو گروه نيستند که يا طرف ابن سعد باشند يا طرفدار حضرت سید الشهداء علیه السلام؛ بلکه بین این دو دسته اصناف متعدد و مختلفی هستند.
🔸ما در یک تصورِ خيالي، يك ابن سعد درست ميكنيم و يك حضرت أباعبدالله؛ ولي اين بين، صد ها رتبه هست. این افراد و اصنافی که بین این دو رتبه هستند را هم با شرح صدر، بايد ديد.
🔹بله یک گروه بودند که برای یاری حضرت و شهادت در رکاب ایشان نصيب داشتند؛ امثال زهير بن قين که اين جمله را دارند كه اگر بارها كشته شويم باز دست از یاری حضرت بر نمی داریم. اين ها ديگر نهايت فداكاري را داشتند که حضرت درباره ایشان فرمودند اصحابي بهتر از اين ها نيست.
🔸منتهی اين ها یک گروه هستند امّا در آن زمان مردم اصناف و گروه هاي مختلفي داشتند که لازم است بررسی شوند.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻مثلا یک دسته از مردم کسانی هستند که بخل و جُبْن(ترس) بر ايشان حاكم است. حضرت سيدالشهداء و اقامة عدل را دوست دارند ولي اين كه پاي اقتضائات بعد آن هم ايستاده باشند، نه این طور نبودند...
🔸در بين راه كه حضرت اباعبد الله علیه السلام به سمت کوفه مي آمدند بسياري از قبائل با حضرت همراه شدند؛ منتهی همین كه خبر شهادت حضرت مسلم سلام الله عليه به آقا سيد الشهداء عليه السلام رسيد و ورق برگشت، خيلي ها آرام آرام خودشان را کنار كشيدند.
🔹این ها براي اين آمده بودند كه يك حكومتي برپا بشود که حكومت عدل و خوب باشد و حضرت اباعبدالله علیه السلام هم بالای سرشان باشند و زندگيشان را ادامه بدهند و در آسايش بگذرانند ولي براي جهاد، شهادت و از خود گذشتن آمادگي نداشتند.
🔸باز از این نمونه هم بودند کسانی که حتی حاضر به جنگیدن برای حضرت بودند اما نه در حد شهادت. چنانچه در مورد ضحاک بن عبدالله مشرقی نقل شده که قبل از عاشورا خدمت حضرت آمد و عرض كرد كه آیا كشته شدن من از كشته شدن شما جلوگيري مي کند؟
حضرت فرمودند نه.
گفت پس من تا وقتی فایده داشته باشم می مانم و بعد می روم.
🔹روز عاشورا همین کار را هم کرد و در لحظات آخر فرار کرد که قضیه اش مفصل در منابع آمده است. اين هم يك رقم و یک صنف از مردم بود. حتي برای رفتن از حضرت اذن گرفت. حضرت هم فرمودند: اذن دادم برو.
🔸اينها بينابينی ها هستند كه بايد بهتر آنها را شناخت. در سلوک هم اینجور آدم ها هستند.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻يك گروهي هم در كوفه بودند كه وقتي از ایشان پرسيدند چرا شما الآن در كوفه هستيد در حالی که حضرت اباعبد الله الان نیاز به یاری دارند؟!
گفتند: إنّا لَنَجْتَهِدُ في الدُّعاء.
یعنی ما براي پيروزي حضرت اباعبدالله زیاد دعا می کنیم اما اهل جهاد و شهادت نبودند.
🔸اگر خوب اصناف مختلف مردم شناخته شوند يك سري تحلیل ها و ریشه یابی های اخلاقي از بررسی انواع برخورد ها با قضیه عاشورا در ميآيد كه مردم چه نفوسي دارند؟!
چرا اين جور مي شوند؟
🔹تفكيك انواع مردم لازم است و باعث شناسايي نفوس ميشود و معلوم می شود موانعشان چيست؟ چرا عاقبت کارشان چنين می شود؟
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
هدایت شده از خانواده بینش مطهر
عامل اصلي قيام امام حسين
امر به معروف و نهى از منكر
🏴
#شهيدمطهرى :
از روز اول امام حسين با شعار #امربه_معروف و نهى از منكر از مدينه حركت كرد.
اين نبود كه چون از من #بيعت مي خواهند و من نمى پذيرم پس #قيام كنم. اگر بيعت هم نخواهند من به حكم وظيفه امر به معروف و نهى از منكر بايد قيام كنم.
اين نبود كه چون مردم كوفه از من #دعوت كرده اند، قيام مي كنم.
✅بلكه مسئله اين بود كه دنياي اسلام را منكرات فراگرفته است من به حكم #وظيفه دينى به حكم مسئوليت شرعى و الهى خود قيام مي كنم.
🏴
برگرفته از كتاب #نهضت_حسينى
نهمين جلد از #سيرمطالعاتى #بينش_مطهر
🏴
🆔 @bineshe_motahar
ايتا، تلگرام،بله،سروش،اينستا،آپارات 👆
4_351875516531212627.mp3
2.95M
🏴 ﺍَﻟﺴَّﻠٰﺎﻡُ ﻋَﻠَﯿْﮏََ ﯾٰﺎ ﺍَﺑَﺎﺍﻟْﻔَﻀْﻞِ ﺍﻟْﻌَﺒٰﺎﺱ
عمو عباس بی تو قلب حرم میگیره
عمو عباس بی تو بابا حسین میمیره
🎙 سیدمجید بنی فاطمه
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @،hekmatemotahar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
◼️ شهادت علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیهما تسلیت باد
⚫️ بعد از این دیگر مرا با لقب «امّ البنین» نخوانید
🔹این زن بزرگوار (امّ البنین) در کربلا نبود. در مدینه برایش خبر آمد که چهار پسر تو در خدمت حسین بن علی علیه السلام شهید شدند. برای این پسرها ندبه و گریه میکرد.
🔹گاهی سر راه عراق و گاهی در بقیع مینشست و ندبههای جانسوزی میکرد. زنها هم دور او جمع میشدند. مروان حکم که حاکم مدینه بود، با آن همه دشمنی و قساوت گاهی به آنجا میآمد و میایستاد و میگریست. از جمله ندبههایش این است:
🔹ای زنان! من از شما یک تقاضا دارم و آن این است که بعد از این مرا با لقب امّالبنین نخوانید (چون امّ البنین یعنی مادر پسران، مادر شیرپسران)، دیگر مرا به این اسم نخوانید. وقتی شما مرا به این اسم میخوانید، به یاد فرزندان شجاعم میافتم و دلم آتش میگیرد. زمانی من امّ البنین بودم ولی اکنون امّ البنین و مادر پسران نیستم.
📝 #استاد_مطهری، #نهضت_حسینی، ص۲۶۰
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
نگاه حسینی.mp3
3.49M
❓اَین الطالب بدمِ المقتولِ بکربلا...
#استاد_عالی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
باید اعتراف کنیم یکی از جانیان بر #حسین ما هستیم.
حادثه عاشورا و تاریخچه #کربلا دو صفحه دارد، یک صفحه سفید و نورانی و یک صفحه تاریک، سیاه و ظلمانی که هر دو صفحهاش یا بینظیر است یا کم نظیر.
اما صفحه سیاه و تاریکش از آن نظر سیاه و تاریک است که در آن فقط جنایت بینظیر و یا کم نظیر میبینیم.
به هر حال من جرئت نمیکنم بگویم جنایتی مثل جنایت کربلا در دنیا وجود نداشته است، ولی میتوانم بگویم در مشرق زمین وجود نداشته است از این نظر حادثه کربلا یک جنایت و یک تراژدی است، یک مصیبت است، یک رثاء است.
این صفحه را که نگاه میکنیم، در آن، کشتن بیگناه میبینیم، کشتن جوان میبینیم، کشتن شیرخوار میبینیم، اسب بر بدن مرده تاختن میبینیم، آب ندادن به یک انسان میبینیم، زن و بچه را شلاق زدن میبینیم، اسیر را بر شتر بیجهاز سوار کردن میبینیم. از این نظر قهرمان حادثه کیست؟ واضح است وقتی که حادثه را از جنبه جنایی نگاه کنیم، آنکه میخورد قهرمان نیست، آن بیچاره مظلوم است. قهرمان حادثه در این نگاه یزید بن معاویه است، عبیدالله بن زیاد است، عمر سعد است، شمر بن ذی الجوشن است، خولی است و یک عده دیگر.
لذا وقتی که صفحه سیاه این تاریخ را مطالعه میکنیم، فقط جنایت و رثاء بشریت را میبینیم.
ادامه دارد...
📝#شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۱۵
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotagar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
ادامه...
اما آیا تاریخچه عاشورا فقط همین یک صفحه است؟ آیا فقط رثاء است؟ فقط مصیبت است و چیز دیگری نیست؟ اشتباه ما همین است. این تاریخچه یک صفحه دیگر هم دارد که قهرمان آن صفحه، دیگر پسر معاویه نیست، پسر زیاد نیست، پسر سعد نیست، شمر نیست. در آنجا، قهرمان #حسین(ع) است.
در آن صفحه، دیگر جنایت نیست، تراژدی نیست، بلکه حماسه است، افتخار و نورانیت است، تجلی حقیقت و انسانیت است، تجلی حق پرستی است. آن صفحه را که نگاه کنیم، می گوئیم بشریت حق دارد به خودش ببالد.
و این صفحه، صفحهای است که بشریت به آن افتخار میکند. چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم؟ و چرا باید همیشه جنایتهای کربلا گفته شود؟ چرا همیشه باید حسین بن علی(ع) از آن جنبهای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد؟ چرا شعارهائی که به نام حسین بن علی (علیه السلام) میدهیم و مینویسیم، از صفحه تاریک عاشورا گرفته شود؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه میکنیم، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنائی آن میچربد. و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی میچربد.
پس باید اعتراف کنیم که یکی از جانیهای بر حسین بن علی(علیه السلام) ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحهاش را میخوانیم، و صفحه دیگرش را نمیخوانیم. جانیهای بر امام حسین (ع) آنهائی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و میکنند.
حسین(ع) را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند، اما حسین(ع) که فقط این تن نیست، حسین(ع) که مثل من و شما نیست، حسین(ع) یک مکتب است و بعد از مرگش زندهتر میشود.
📝#شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۱۶
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
Panahian-Roze-HoseinKomakMikhahad.mp3
5.39M
آخرین تلاش های امام #حسین علیه السلام برای کمک به کوفیان....
استاد #پناهیان
@IslamLifeStyles
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یکی از جانیان بر حسینبن علی (ع) ما هستیم!
🎙 #شهید_مطهری:
💬 چرا ماباید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم؟ چرا همهاش جنایتهای کربلا گفته شود؟ جنبه #حماسی این داستان صد برابر از جنبه #جنایی آن میچربد.
💬 باید اعتراف کنیم یکی از جانیهای بر #حسین بن علی (ع) ماها هستیم که از این تاریخچه فقط از جنایت های کربلا سخن میگوییم!
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص۶۰
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#عکس_نوشته_نهضت_حسینی
اساساً روح که بزرگ شد تن به زحمت میافتد، و روح که کوچک شد تن آسایش پیدا میکند.
وقتی که روح بزرگ شد، جسم و تن چارهای ندارد جز آنکه به دنبال روح بیاید، به زحمت بیافتد و ناراحت شود.
اما روح کوچک به دنبال خواهشهای تن میرود اگر چه از راه دریوزگی، تملق و چاپلوسی باشد؛ روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی میدهد برای اینکه میخواهد در خانهاش فرش یا مبل داشته باشد، آسایش داشته باشد، خواب راحت داشته باشد.
اما روح بزرگ به تن نان جو میخوراند بعد هم بلندش میکند و میگوید شب زندهداری کن.
#روح بزرگ آرزو میکند که در راه هدفهای الهی و هدفهای بزرگ خودش کشته شود، روح وقتی بزرگ شد خواه ناخواه باید سیصد زخم به بدنش وارد شود، آن تنی که در زیر سم اسبها لگدمال میشود جریمه یک روحیه بزرگ را میدهد، جریمه حق پرستی را میدهد، جریمه روح #شهید را میدهد؛ وقتی که روح بزرگ شد، به تن میگوید من میخواهم به این خون ارزش بدهم.
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۲۵
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1