خود گنه کاریم و از دنیا شکایت میکنیم
غافل از خود دیگری را هم قضاوت میکنیم
کودکی جان میدهد از درد و فقر و ما هنوز
چشم میبندیم وهرشب خواب راحت میکنیم
#شیخ_بهائی
تعریف من از جامعه آزاد
جایی است که اگر کسی نخواهد
همرنگ جماعت شود، در امنیت باشد!
#آدلای_استیونسون
آنچه از همه دردناک تر است،
فقر و بیماری نیست؛
بی رحمی مردم نسبت به یکدیگر است.
#رومن_رولان
خیلی با خودم کلنجار رفتم که دستاتو بگیرم تو دستم ،
که زول بزنم تو چشات وبهت بگم :
-میشه نری؟ میشه بمونی؟
اما نتونستم ؛میدونی چرا؟
چون من میدونم انتظار یعنی چی ، تب عشق یعنی چی؛
من میدونم شب تا صبح نخوابیدن وفکر کردن به دلبر یعنی چی ؛
ول دلم نمیخواد تو درد هیچکدوم رو بکشی !
بهت نگفتم بمون چون میدونستم تویی که بمونه نه جسمش ونه روحش برای من نیست ،
تویی که بمونه دیگه مهربون نیست،
تویی که بمونه میشه یه ادم دلسردِ بی رحمِ چشم انتظار؛
ولی من همینجوری تو رو دوست داشتم !
نگفتم بمون چون دلم نمیخواست بابت تغییرت ازت متنفرشم .
#ناگفته_ها
#برای_تو