خیلی با خودم کلنجار رفتم که دستاتو بگیرم تو دستم ،
که زول بزنم تو چشات وبهت بگم :
-میشه نری؟ میشه بمونی؟
اما نتونستم ؛میدونی چرا؟
چون من میدونم انتظار یعنی چی ، تب عشق یعنی چی؛
من میدونم شب تا صبح نخوابیدن وفکر کردن به دلبر یعنی چی ؛
ول دلم نمیخواد تو درد هیچکدوم رو بکشی !
بهت نگفتم بمون چون میدونستم تویی که بمونه نه جسمش ونه روحش برای من نیست ،
تویی که بمونه دیگه مهربون نیست،
تویی که بمونه میشه یه ادم دلسردِ بی رحمِ چشم انتظار؛
ولی من همینجوری تو رو دوست داشتم !
نگفتم بمون چون دلم نمیخواست بابت تغییرت ازت متنفرشم .
#ناگفته_ها
#برای_تو
اخوان ثالث تو بخشی از شعر قاصدکش میگه: «برو آنجا که تو را منتظرند» ببین خیلی حرفش قشنگه…
اینکه زور بزنی تو دل کسی جا شی و التماس توجه و همراهیش رو بکنی هیچ ثمری برات نداره جز اینکه غرورت بشکنه، عزت نفست بیاد پایین و به خودت حس بدی داشته باشه.
اونجا که مولانا میگه؛
تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را
تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را
نفسی یار شرابم نفسی یار کبابم
چو در این دور خرابم چه کنم دور زمان را
ز همه خلق رمیدم ز همه بازرهیدم
نه نهانم نه بدیدم چه کنم کون و مکان را
بهترین آدمهای زندگی همان هایی هستند که وقتی کنارشان میشینی چای ات سرد میشود دلت گرم....
#ایلهان_برک
رفتم ، مرا ببخش و مگو او وفا نداشت
راهی بجز گریز برایم نمانده بود
این عشق آتشین پر از درد بی امید
در وادی گناه و جنونم کشانده بود
#فروغ_فرخزاد