توسعه فردی
دل من با دلِ غمگین جهان، هموطن است؟
یا گذرنامه ی صد وسوسه ی اهرمن است؟
اگر از آتشِ عالم، دل من آب نشد
پسِ این صورت آدم، دل یک کرگدن است
نظرم برکه ی گریه است و مسیحا طلب است
که دگر راز دلم در کفنی از سخن است
این کبودی که تو در زیر نظر میبینی
همچو زُنّار یهودی، بدل از کفر من است
روح من مرده و جسمم به تمنای مزار
همه جا گشته و او مردهکشِ خويشتن است
شاعر: سجاد دهنوی
عضو گروه حرفههنر
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
#خوشنویسی
امیرحسین جلالی
عضو گروه حرفههنر
🔻🔻🔻🔻🔻
کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
#روایت_من
اندر کرامات من 😎
میدونید موقع نقدشدن اثرم توسط اساتید چکار میکنم؟
بعد از تشکر و سپاس
اینقدر ویس را گوش میکنم و گوش میکنم و گوش میکنم تا حفظ بشم
یا جملات را تایپ میکنم و اینقدر میخونم و میخونم و میخونم تا ملکه ذهنم بشه
بعد میرم سراغ بازنویسی
لطفا وقتی نقد میکنم بهعنوان راهبر
با من اینگونه رفتار کنید که آنگونه رفتار کردم 🙏🪴
.
#یک_راهبر
#رویداد_زنان_مقاومت
#فلسطین #طوفان_الاقصی
.
.
آیا انتصاب یک مدیر هنری با سابقه نظامی در رسته سرباز کار درستی است؟
آیا ما برای برادران نظامی تعیین تکلیف میکنیم که چه موقع و چطور #خونخواهی کنند؟
پس چرا برای ادمین شدن در گروه حرفههنر چانه میزنید؟! 😁
.
.
تقسیمبندی انواع سینما و داستان (متن دراماتیک) از نظر میشل فوکو:
۱. متنهای تصریحی ( آشکار)
۲. متنهای تلویحی
۳. متنهای مسکوت مانده
محموجواد جزینی تقسیمبندی میشل فوکو از ادبیات اشاره و تاکید کرد: ادبیات تصریحی یا آشکار آن نوع ادبیاتی است که برای عوام نوشته میشود و تقریباً در آن همه چیز گفته میشود تا مخاطب با متن همراه شود.
ادبیات تلویحی ادبیاتی است که نویسنده در داستان چیزهایی را میگوید و چیزهایی را هم نمیگوید تا مخاطب که از سطح عوام بالاتر است، خود آنها را دریابد.
ادبیات مسکوت مانده هم ادبیاتی است که در آن داستاننویس چیزهایی را میگوید و خیلی چیزهای دیگر و البته بسیار مهم را نمیگوید تا مخاطب بیشتر از سطح قبلی درگیر متن شود.
جزینی که مدیر نخستین هنرستان داستاننویسی در ایران بوده است، در پاسخ به این سئوال که خودش را جزو کدام یک از این سه دسته داستاننویسان میداند، گفت: یقین دارم که نتوانستهام از ادبیات مسکوت مانده چیزی خلق کنم و گمان میکنم جزو دسته دوم باشم.
منابع:
کارگاه داستاننویسی خاتم در آپارات
و مصاحبه در سایت تبیان
تجربه های داستان نویسی جزینی
https://article.tebyan.net/262099/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C
#کارگاه_داستان
#محمدجواد_جزینی
#میشل_فوکو
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar