eitaa logo
حِرفِه‌ی هُنَر/ زهرا ملک‌ثابت
480 دنبال‌کننده
2هزار عکس
157 ویدیو
97 فایل
کانال عمومی حرفه‌ی هنر راه ارتباطی: @zisabet زهرا ملک‌ثابت نویسنده داستان و ادبیات دراماتیک کتاب‌ها: قهوه یزدی دعوت‌نامه ویژه فیلم کوتاه: کاغذ، باد، بازی دبیر استانی جشنواره‌های هنری مدرسه عاشق هنر
مشاهده در ایتا
دانلود
آلبوم «لوکا» اثر محسن شریفیان به عنوان یکی از ۱۰ آلبوم برگزیده در بخش بَگپایپ (نی‌انبان) جهان، توسط مجله سانگ‌لاینز در ماه می ۲۰۲۴ انتخاب و معرفی شد. مجله‌ بین‌المللی «سانگ لاینز» در سال ۱۹۹۹ در انگلستان راه‌اندازی شده است. این نشریه به طور تخصصی به بررسی موسیقی نواحی مختلف جهان می‌پردازد. این مجله سال ۲۰۱۳ نیز آلبوم مشترک کیهان کلهر نوازنده‌ ایرانی و اردال ارزنجان نوازنده‌ ساز باقلاما از ترکیه را در میان ۱۰ اثر برگزیده‌ سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. آلبوم «لوکا»، تجربه سال‌ها اجرای گروه موسیقی «لیان» با سرپرستی محسن شریفیان است که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ روانه بازار موسیقی کشور شد. محسن شریفیان در روز رونمایی از این آلبوم گفته بود: «زمانی که آواهای رام کُننده موج‌ها و بادها را به روایت ناخداها و دریانوردهای جنوب دنبال می‌کردم، به نغمه‌های دیگری در کرانه‌های خشک خلیج فارس رسیدم! هجاهای بیابانگردی که کارشان رام کردن شترها بود. پایش که بیفتد شتر، بدمست می‌شود! بدتر از هر جهازِ در موجی، وحشی تر از هر دریایی! در کهن بندر بوشهر به شتر، «لوک» و به ساربانش، «جَت» می‌گویند. جت‌ها، لوک‌ها را با ترانه راه می‌بردند… گفت و گویی به رسم دریا و ساحل!» نوزدهمین اثر مولتی مدیای محسن شریفیان نوازنده و پژوهشگر بوشهری حاوی ۱۰ قطعه منتخب از محبوب‌ترین قطعات گروه موسیقی «لیان» بوده و ترانه‌های آن از میان شعرهای شاعران فولک جنوبی انتخاب شده‌ است. محسن شریفیان خواننده، آهنگساز، نویسنده و نوازنده سازهای نی‌انبان، نی‌جفته و فلوت متولد ۱۳۵۴ در بوشهر است. وی دارای نشان درجه‌یک هنری (معادل دکتری) در رشته موسیقی و نوازندگی نی‌انبان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری است. شریفیان فعالیت موسیقایی خود را با تأسیس گروه موسیقی «لیان» در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. وی در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، دو جایزه؛ در حوزه کتاب‌های پژوهشی (تاریخی و فنی) برای کتاب «باب الهوا، موسیقی مردم‌شناسی جزیره کیش» و بخش موسیقی نواحی برای آلبوم «لوکا» را از آن خود کرد. 🔻🔻🔻🔻 کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
امروز یک گفتگو را از این کتاب خواندم. گفتگو با پروفسور جان بیلی کسی که نزدیک به سی سال است در مورد موسیقی خراسان و هرات تحقیق کرده و بارها به ایران و افغانستان سفر کرده‌است. کتاب "زبان، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران در گفتگو با ایران‌شناسان" علی اکبر عبدالرشیدی انتشارات اطلاعات معرفی کتاب: زهرا ملک‌ثابت عضو گروه حرفه‌هنر 🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
بررسی موسیقی سنتی ایرانی با موسیقی جدید ایرانی
بررسی موسیقی سنتی ایرانی با موسیقی جدید ایرانی
💫 نکته: اصالت در هنر مهم است 💫
تاثیر موسیقی ایران در جهان 🎼
راز موسیقی و هنر ماندگار 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستگاه‌های موسیقی ایرانی 🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
هنر از نظر آوینی شهید آوینی یکی از اندک کسانی است که پس از انقلاب، نظراتش را در مورد هنر و سینما مکتوب کرده‌است. 🔻🔻🔻🔻 کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا طنز فاخر داریم؟ شخصیت‌های طنز همیشه از دید جامعه، افراد سطح پائین و طردشدگان بوده‌اند. دلقک‌ها و دیوانگان و کسانی که خودشان را به دیوانگی می‌زنند، رایج‌ترین شخصیت‌های طنز هستند. زمانی که شخصیتی جدی یا از دید جامعه، شخصیتی فرهیخته بخواهد طنّاز باشد باید از موقعیتش تنزّل کند. با این تفاسیر کلمه ترکیبی "طنز فاخر" عبث و باطل است. ترکیب "طنز فاخر" در سالهای اخیر از کجا و به چه منظوری آمده؟ اگر این کلمه ساخته و پرداخته قدرت‌مداران است برای آنکه هرچه را خودشان طنز می‌پندارند، از فیلتر عبور بدهند و هرچه را به مذاق‌شان خوش نمی‌آید، طنز ندانند در واقع از طنز استفاده ابزاری شده کلمه ترکیبی "طنز ابزاری" بر آن شایسته است. پس از آنجا که آن کار فرهیختگان نیست و فرهیختگان چنین نمی‌کنند، این روش اصلاً فاخر نیست. وقتی روشی فاخر نیست چگونه طنزی که از این روش خارج می‌شود طنز فاخر باشد؟! اگر استفاده از "طنز فاخر" برای حفظ و حراست از هنر یا اعتلای هنر است، اول آنکه تعریف از هنر و اعتلابخشی به آن چیست؟ آیا هنر را نباید نقد کرد؟! آیا طنز قابل نقد نیست؟! زمانی که پذیرفته‌شود "نقد" برای پیشرفت و پویایی است، از کلمه "طنز فاخر" یا "هنر فاخر" استفاده نمی‌‌شود زیرا با این ترکیب جلوی پویایی و اعتلای آن گرفته‌می‌شود. و اگر کلمه "طنز فاخر" می‌خواهد به این نکته اشاره کند که برای ارزش‌گذاری در طنز معیارهایی است، آن معیارها دقیقاً چیست؟ در پایان این یادداشت از فعالین حوزه طنز خواستارم تا نظراتشان را در این مورد ارائه دهند. همچنین از دفتر طنز حوزه هنری کماکان این پرسش را دارم که چرا از مناظره با من در مورد طنز و طنزنویسی، ترس و دلهره یا اِبا و روی‌گردانی دارند؟ یادداشتی از: زهرا ملک‌ثابت عضو گروه حرفه‌هنر @zisabet 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar