📢 سرمشق فاطمی
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «باید فاطمه زهرا (س) اسوه باشد، الگو باشد در همه جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
💻 Farsi.Khamenei.ir
|#فاطمیه
|#حضرت_فاطمه_س
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
📝 اشعاری مناسب با موضوع ایام فاطمیه و حضرت فاطمه زهرا(س)
بخش دوم
📌 جهت استفاده از اشعار با استفاده از لینک به کانال شعر هیأت مراجعه نماییدـ
• مربعترکیب | کوچههای حادثه
از " احمدحسینپورعلوی"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5198
• مربع ترکیب | باران شدهام
از "محمد غفاری"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5199
• غزل | گریه بیاختیار
از " عاطفه جوشقانیان"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5201
• غزل | مرهم
از " فاطمه معصومهشریف"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5202
• قصیدهواره | راز مگو
آز " سیدحمیدرضا برقعی"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5203
• غزل | شهر دلتنگی
از " سیدمهدی حسینیرکنآبادی"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5204
• غزل | غمگشار من
از " سیدرضا مؤید"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5206
• غزل | برگ شقایق
از " محمدجواد غفورزاده"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5207
• غزل | چه کنم ؟
از " حبیب چایچیان"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5209
• فرازی از یک مثنوی | خاطرات
از " علی انسانی"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5210
• غزل | مرهم
از "سیدرضا جعفری"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5213
• غزل | ختم قرآن
از " قاسم صرافان"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5214
• غزل | چه زود رفت
از " یوسف رحیمی"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5215
• غزل | بدون فاطمه
از " سیدمحمدجواد شرافت"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5216
• غزل | دل غریب من از گردش زمانه گرفت
از " سیدفضلالله قدسی"
▫️eitaa.com/ShereHeyat/5217
|#فاطمیه
|#شعر_هیأت
|#حضرت_فاطمه_س
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
پایگاه جامع محتوایی هیأت
❇️ بسته دیجیتال ۵۷ ▫️فاطمیه 🔻محورهای این بسته عبارتند از: | حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد (کنشگ
🔰تفصیل بسته محتوایی فاطمیه
🔖 پرونده دیجیتال فاطمیه ۱۴۰۲
| نوای هیأت ۲۱
• گزیده نواهای فاطمی
▫️eitaa.com/heyat_co/7290
| تخفیف آثار و دورههای عماریار
• ویژه مخاطب هیأتی
▫️eitaa.com/heyat_co/7291
| مجموعه گرافیکی ویژه فضاسازی شهری و هیأت
• با موضوع ایام فاطمیه بخش اول
▫️eitaa.com/heyat_co/7292
| مجموعه گرافیکی ویژه فضاسازی شهری و هیأت
• با موضوع ایام فاطمیه بخش دوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7312
| مجموعه گرافیکی ویژه فضاسازی شهری و هیأت
• با موضوع ایام فاطمیه بخش سوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7342
| مجموعه گرافیکی ویژه فضاسازی شهری و هیأت
• با موضوع ایام فاطمیه بخش چهارم
▫️eitaa.com/heyat_co/7429
| مجموعه گرافیکی ویژه فضاسازی شهری و هیأت
• با موضوع ایام فاطمیه بخش پنجم
▫️eitaa.com/heyat_co/7447
| لیست کتب با موضوع ایام فاطمیه و حضرت فاطمه زهرا (س)
• بخش اول
▫️eitaa.com/heyat_co/7361
| لیست کتب با موضوع ایام فاطمیه و حضرت فاطمه زهرا (س)
• بخش دوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7364
| مجموعه فیش منبر با موضوع ایام فاطمیه بخش اول
▫️eitaa.com/heyat_co/7367
| مجموعه فیش منبر با موضوع ایام فاطمیه بخش دوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7471
| مجموعه طرح استیکر با موضوع فاطمیه و زن مسلمان ایرانی
▫️eitaa.com/heyat_co/7371
| مجموعه گرافیکی با موضوع تربیت حماسی در مکتب فاطمی
• بخش اول
▫️eitaa.com/heyat_co/7375
| مجموعه گرافیکی با موضوع تربیت حماسی در مکتب فاطمی
• بخش دوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7383
| مجموعه گرافیکی با موضوع حضرت زهرا (س) و شهدا
▫️eitaa.com/heyat_co/7390
| مجموعه نوحهها و سبکها با موضوع فاطمیه
▫️eitaa.com/heyat_co/7396
| مجموعه آثار هنری رویداد امالمقاومه
▫️eitaa.com/heyat_co/7405
| مجموعه گرافیکی با موضوع زن مسلمان ایرانی
• الگوی سوم زن | بخش اول
▫️eitaa.com/heyat_co/7413
| مجموعه گرافیکی با موضوع زن مسلمان ایرانی
• الگوی سوم زن | بخش دوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7421
| بیلبورد| فرقت زهرا (س)
▫️eitaa.com/heyat_co/7428
| بیلبورد | پناهی جز زهرا (س) نداریم
▫️eitaa.com/heyat_co/7457
| مجموعه اشعار با موضوع ایام فاطمیه
• بخش اول
▫️eitaa.com/heyat_co/7441
| مجموعه اشعار با موضوع ایام فاطمیه
• بخش دوم
▫️eitaa.com/heyat_co/7470
| مجموعه منشورات ویژه تبلیغ و تبیین ایام فاطمیه
▫️eitaa.com/heyat_co/7442
| سبد کنشگری هیأت با موضوع ایام فاطمیه
• صفر تا صد کنشگری در هیأت با موضوع فاطمیه
▫️eitaa.com/heyat_co/7454
| مجموعه کلیپهای پژوهشی با
• موضوع اتفاقات قبل و بعد از شهادت حضرت زهرا (س)
▫️eitaa.com/heyat_co/7462
| مجموعه موشنگرافی با موضوع
• حرکت عمومی و حلقههای میانی
▫️eitaa.com/heyat_co/7463
| مجموعه گرافیکی سرمشق فاطمی
▫️eitaa.com/heyat_co/7465
❗️ در حال بهروزرسانی ...
|#حضرت_فاطمه_س
|#فاطمیه
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
📝 #پیشنهاد_مطالعه
🔰 «گوشههایی از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) »
🔹 مجموعهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره سبک زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام را در پنج سرفصلِ «رابطه با خدا؛ مدافع ولایت؛ همسر امیرالمؤمنین(ع)؛ امابیها و الگوی #زن_مسلمان_ایرانی» بخوانید.
🔺 رهبر انقلاب اسلامی: جهاد آن بزرگوار در میدانهای مختلف، یک جهاد نمونه است. در دفاع از اسلام؛ در دفاع از امامت و ولایت؛ در حمایت از پیغمبر؛ در نگهداری بزرگترین سردار اسلام، یعنی امیرالمؤمنین که شوهر او بود. امیرالمؤمنین درباره فاطمه زهرا(س) فرمود: «ما اغضبنی و لا خرج من امری.» یکبار این زن در طول دوران زناشویی، مرا به خشم نیاورد و یکبار از دستور من سرپیچی نکرد. فاطمه زهرا(س) با آن عظمت و جلالت، در محیط خانه، یک همسر و یک زن است؛ آنگونه که اسلام میگوید. ۱۳۷۱/۰۹/۲۵
👇🏻 ادامه را بخوانید:
▫️farsi.khamenei.ir/amp-content?id=29382
|#حضرت_فاطمه_س
|#امام_خامنهای
|#فاطمیه
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
2_144123984263417467.mp3
4.47M
🎧 #صوت | طهر، طاهر و مطهر، سه طهارت حضرت فاطمهزهرا(س)
🔺 رهبرانقلاب: «اَلطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ الرَّضیَّةِ الزَّکیَّة، که همه اینها کاربردی است؛ طهارت، با سه بیان که البتّه این سه بیان «طهر»، «طاهر» و «مطهّر» تفاوتهایی از لحاظ معنا با هم دارند. البتّه [هر] سه تعبیر اشاره به طهارت و پاکیزگی است: طهارت روح، طهارت دل، طهارت مغز، طهارت دامان، طهارت سرتاسر زندگی...» ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
👇🏻 ادامه را در این کلیپ صوتی بشنوید.
▫️ @khamenei_reyhaneh
|#فاطمیه
|#حضرت_فاطمه_س
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
📊 #اینفوگرافی | کدام کشورهای اسلامی باک ماشین کشتار را پر میکنند؟
✏️ رهبر انقلاب: «دولتهای اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به رژیم صهیونیستی شوند.» ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
👈 در حال حاضر برخی از کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی کالاهای مختلف صادر میکنند که آمار این صادرات براساس اطلاعات منابع معتبر در این اطلاعنگاشت گردآوری شده است.
|#رژیم_صهیونیستی
|#طوفان_الاقصی
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
کدام کشورهای اسلامی باک ماشین کشتار را پرمیکنند؟.jpg
8.36M
📲 نسخه باکیفیت
📝 گزیده بیانات | یک رهبرِ به تمام معنا
نگاهی به شخصیت، سبک زندگی و مجاهدتهای حضرت فاطمه زهرا (س)
▫️ رهبر انقلاب: شخصیت و مجاهدتهای حضرت فاطمه زهرا (س) از زوایای گوناگون، پیامها و درسهای بینظیری برای انسانها بههمراه دارد؛ شخصیتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک «الگو» و «اسوه» است. قطعا بهرهمندی از این دریای عظیمِ «معنویت و معرفت و مجاهدت» نیازمند این است که شناخت کافی از ابعاد گوناگون شخصیتی این بانوی بزرگوار و سیره و سبک زندگی و مجاهدتهای ایشان پیدا کنیم.
❗️در گزیده بیانات ذیل براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای ابعاد مختلف شخصیت و سیرهی ایشان را در ۳ محور: بُعد معنوی و معرفتی، بُعد زندگی خانوادگی و بُعد اجتماعی و سیاسی بازخوانی کرده است.
|#فاطمیه
|#حضرت_فاطمه_س
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
rahbarbetamemana.pdf
937.7K
📖 کتابچه | یک رهبر به تمام معنا
در گزیده بیانات ذیل براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای ابعاد مختلف شخصیت و سیرهی ایشان را در ۳ محور: بُعد معنوی و معرفتی، بُعد زندگی خانوادگی و بُعد اجتماعی و سیاسی بازخوانی کرده است.
|#فاطمیه
|#حضرت_فاطمه_س
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
📌 فایل پیدیاف | متن کامل خطبۀ فدکیۀ حضرت زهرا(س) به همراه ترجمۀ فارسی
📱 نسخۀ مناسب مطالعه در تلفن همراه + ترجمۀ مقابل
📱ترجمۀ مقابل + ترجمۀ خالص + متن عربی خالص
👤علیرضا پناهیان:
🔻کاش با خطبۀ حضرت زهرا(س) آشناتر بودیم که یک دوره آگاهی از اهم معارف دینی است. اولیاء خدا به فرزندان خود خطبۀ فدکیه را آموزش میدادند و آنها حفظ میکردند. اگر کسی میخواهد جمعبندی فاطمه(س) را از دین اسلام بداند و از علت غربت دین پس از رسول خدا(ص) آگاه شود، این خطبه را بخواند.
👈 سایر نسخهها(A4 و Word)
▫️@Panahian_ir
|#فاطمیه
|#حضرت_فاطمه_س
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
✳️ منشور جدید
📚 آفتاب ۲۶
▫️تبلیغ، اولویت اول |بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلغین حوزههای علمیه در آستانه ماه محرم پیرامون نکات کلیدی تبلیغ
🔻اولویت تبلیغ در میان وظایف حوزهها، پس از تشکیل جمهوری اسلامی مضاعف شده، چرا که برپایی نظامی سیاسی متکی بر دین، دشمنی مستکبران با اسلام را افزایش داده است؛ ضمن اینکه تبلیغ در دوره کنونی با انواع و اقسام شیوههای متکی بر علم و گسترش ابزارها از جمله اینترنت و هوش مصنوعی توسعه فراوان یافته، بنابراین عقل هم حکم میکند در مقابل شمشیرهای خونریز تبلیغات دشمنان، تبلیغ را اولویت اول بدانیم. لذا با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، میتوان گفت دین خدا در سطح تودههای مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمییابد و با توجه به افزایش سطح آگاهیهای عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان، تبلیغ بدون توجه به سطح فکری و نیازهای مخاطب بیاثر خواهد بود.
متن پیشرو بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور میباشد که در آستانه ماه محرم و در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ایراد گردیده است. ایشان در این دیدار پس از تبیین اهمیت مضاعف و اولویت موضوع تبلیغ، به بیان نکات و لوازم کاربردی تبلیغ پرداختند و تهیه و تولید مواد تبلیغاتی بهروز و نوآورانه، تنظیم شیوههای پیشرفته و اثرگذار تبلیغاتی و تربیت مؤثر به معنای حقیقی کلمه را سه مأموریت مبلّغین در عصر حاضر معرفی کردند.
👇🏻دریافت فایل منشور از طریق وبگاه:
▫️heyat.co/p/4599
|#آفتاب
|#منشورات
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
پایگاه جامع محتوایی هیأت
✳️ منشور جدید 📚 آفتاب ۲۶ ▫️تبلیغ، اولویت اول |بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلغین حوزههای علم
heyat.co-manshur-aftab-26.pdf
11.35M
🔰مهمترین اقدام كلان برای ریشهكن كردن مشكلات و نه حل برخی از مشكلات و تسهیل و تسریع و تثبیت پیشرفت با محوریت جوانان چیست؟
▫برشی از سخنرانی حجتالاسلام #علیرضا_پناهیان
🔻پاسخ این سوال یك چیز بیشتر نیست: ایجاد طبقهای از نخبگان اجتماعی از جوانان انقلابی و یا به تعبیر خود آقا، جوان مؤمن انقلابی در میان هرم قدرت و حاكمیت، میان دولت و مردم.
كاركردش چیست؟ كم كردن تصدیگری از دولت و قوی كردن و بالا آوردن قدرت مردم. این طبقه را نظامهای لیبرالی و ماركسیستی ندارند. این طبقه حرف متمایز ما از نظامهای دیگر است و البته متمایز دیگری كه ما از نظامهای دیگر داریم، رأس هرم ولایت و ولی جامعه دینی است كه اگر آن رأس هرم نبود اصلاً این نظام شكل نمیگرفت، ولی حالا كه نظام شكل گرفته هنوز مشكلات هست، هنوز پیشرفت كُند است. مشكل كجاست؟ مردم، مردم خوبی هستند. بدنه دولت معمولاً انتخابی هستند، ولی خوب عمل نمیكنند. رهنمودها از جانب رأس هرم و از امامین انقلاب دقیق و درست تجربه شده و انتقال پیدا میكند، اما كار سامان پیدا نمیكند. كمبود كجاست؟ آن طبقهای كه بین دولت و مردم عمل میكند. كار این طبقه چیست؟ شیوه اداره توسط دولت را تغییر میدهد و شیوه و سبك زندگی مردم را هم تغییر میدهد. آن طبقه كسی جز جوان انقلابی نمیتواند باشد. این طبقه همان حلقه میانی است. این طبقه باید در جمهوری اسلامی ایران و در كشور ما و در انقلاب جدی گرفته شود و باید دیده شود.
این طبقه چه كار میكند؟ این طبقه، جنبشی را به راه خواهد انداخت كه از یک طرف به اصلاح شیوه حكمرانی میپردازد كه یک تعبیرش تعبیر كوچک كردن دولت است. نئولیبرالها هم میگویند كه دولت كوچک بشود، اما به نفع سرمایهداران زالوصفت. ما هم میگوییم دولت باید كوچک شود، ولی به نفع مردم. تا میگوییم دولت باید به نفع مردم كوچک شود، متخصصین میخندند و میگویند مردم قدرت و زور ندارند. من یادم هست در نمازجمعه، بعضی از امام جمعههایی كه مرحوم شدند میگفتند مردم نمیتوانند و دولت باید این كارها را انجام بدهد. چه كارهایی را؟ همان وقتی بود كه داشتند تصدیگریها را افزایش میدادند و بوروكراسی داشت گسترش پیدا میكرد. تكنوكراتها داشتند سوار كارها میشدند و مردم را هیچ به حساب میآوردند. من خودم در نمازجمعه بودم و كاملاً یادم هست كه «مردم نمیتوانند» تكرار میشد! بله، اگر مردم همینجوری خودشان باشند، نمیتوانند. هركدام از ما چقدر سرمایه داریم؟ ما یك میلیون تومان خرید خانهمان را میخواهیم انجام بدهیم، ولی دولت به هزار دلیل نمیتواند و یا اگر هم بتواند مطلوب است، چون هزاران مفسده جانبی دارد. اگر كسی این مردم را سازماندهی كند و به آنها قدرت و قوت ببخشد، همین یک میلیونهایی را كه میخواهیم برای خریدمان هزینه كنیم، اگر ده میلیون آن سازماندهی بشود، نیاز به هیچ وام و اعتبار بانكیای نداریم و بسیاری از بانکها باید جمع بشوند و ساختار اقتصادی تغییر پیدا میكند. كافی است فقط شیوه خرید كردنمان تغییر پیدا كند.
باید طبقهای درست شود كه به قدرتمند كردن مردم بیاندیشد. خیلی خندهدار است كه بسیج یک مدرسه یا مسجد در حلقه صالحین بنشیند و صرفاً شبهات عقیدتی را برطرف كند و بعد به خانهاش برود. اینها یک جور بیدینی است. این فقط ایمان نیست. اصلاً ایمان هیچ وقت تضمینكننده سعادت نیست. چیزی كه در قرآن تضمینكننده سعادت است تقواست، « وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین»(قصص/۸۳) و وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُؤمِنین نداریم. خود قرآن فرمود ایمان مستقر داریم و ایمان مستودع، ایمان ممكن است برگردد و از بین برود. میفرماید، «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِه»(نسا/۱۳۶) ایمان عامل عاقبت به خیری نیست. من این حرفها را كه میزنم بعضیها را برق سه فاز میگیرد كه وای فلانی علیه ایمان حرف زد. بعضیها گوش نمیدهند. میگویم در قرآن نوشته كه، « وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین»؛ «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِین»(مائده/۲۷)، « إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَیكُمْ»(حجرات/۱۳) چرا این حرفها را درباره ایمان نزده است؟ چرا هنوز داریم برای ایمان بچهها كار میكنیم، ولی برای تقوای آنها كار نمیكنیم؟ وقتی كه بخواهید برای تقوای آنها كار كنید، ۹۰ درصدش در فعالیتهای اجتماعی است. تأكید میكنم ۹۰ درصد. چرا؟ چون برای تقوا باید به خودت تكان بدهی و نباید تنبل باشی. وقتی كه بخواهید برای تقوای جوانان كار كنید، ۹۰ درصد آن در فعالیتهای اجتماعی است.
|#حلقههای_میانی
|#حرکت_عمومی
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
🔰قیام جوانان؛ ایده کانونی رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی
▫مختصری از سخنرانی حجتالاسلام #محمدرضا_فلاحشیروانی
با موضوع کارکرد حلقههای میانی
🔻جلوتر یا عقبتر!؟
بیانیه گام دوم «طرح راهبردی» رهبر انقلاب است؛ متاسفانه نارساییهای فکری امروز جبهه انقلاب این است که با این مقوله به خوبی آشنا نیست که آقا طرح راهبردی دارند یا خیر؟ و اگر دارند معنی آن در سطح رهبری چیست و چگونه عملیاتی میگردد؟ ما خسارت زیادی کردیم که این بحث تبدیل به موضوع مباحثه و گفتمان در بین فعالان نشده است و کلاً در این زمینه مبتدی هستیم. یکی از این خسارتها همین است که نمیتوانیم با رهبری همراه شویم؛ یا جلو میزنیم یا عقب میمانیم یا مسیر دیگری در پیش میگیریم! فهمِ طرح راهبردی رهبر انقلاب، نیاز به مباحثه و گفتوگو دارد و اینگونه نیست که صحبتهای رهبری را گوش کنیم و فکر کنیم کار تمام شده است! مثلاً گوشهای از طرح راهبردی حضرت آقا قانون اساسی است! این در حالی است که ما اساساً نمیدانیم قانون اساسی چه جایگاهی نزد اندیشه رهبری دارد. آیا صرفاً یک چیزی بوده که مردم به آن رأی دادند و تمام شده است!؟ اما نگاه آقا به قانون چیست؟ به این عبارات توجه کنید: «قانون اساسی ما مترقیترین قانون اساسی دنیاست؛ میثاقی ملی است که تکلیف سوگیریهای یک ملت در آن معلوم شده است؛ قانون اساسی تمام تابوهای غرب را خواهد شکست؛ قانون اساسی ما منطقه را فتح خواهد کرد.» وقتی عبارتها را نگاه میکنیم درمییابیم عمق نگاه رهبری به قانون اساسی کجاست. در واقع قانون اساسی، کاملاً در الگوی اصلاحی ایشان دارای جایگاه است؛ یعنی برای پیشبرد امور و حل مسائل، ایشان از قانون اساسی شروع میکنند و معتقدند اگر قانون اساسی بهطور کامل و به درستی اجرا شود کشور از تنگناها درمیآید. البته قانون اساسی، قانون اساسی است. مرحله بعدی، برنامهریزی است و برنامهریزی نیاز به الگو دارد. بنابراین کشور به الگویی برای پیشرفت نیاز دارد. از این رو بعد از قانون اساسی، «الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی» جزو مهمترین طرحهای راهبردی حضرت آقاست.
🔻افسانه؛
عزیزان! در جهان امروز صحبت از الگوی پیشرفت مبتنی بر آموزههای بومی و دینی، از نظر من یک افسانه است! بدین معنا که جهان امروز واقعاً بر اساس فکر و نرمافزار مادی، مدیریت میشود و اصلاً کسی جرئت ندارد حرف خدا را بزند، ممکن است گروه قلیلی از خدا بگویند اما در ساحتهای کلان «معماری اجتماعی» ممکن نیست بتوانیم به راحتی حرف از خدا بزنیم و اساسا کسی جرئت آن را ندارد و حالا که کسی این جرئت را کرده است، شبیه افسانه است.
🔻رابطه دین و دنیا؛
به این جملات دقت کنید: «جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسأله دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. اسلام، دنیا را وسیلهای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه آخرت است. دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسانها، تلاش انسانها، خرد و دانایی انسانها، حقوق انسانها، وظایف و تکالیف انسانها، صحنه سیاست انسانها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه تربیت، صحنه عدالت؛ اینها همه میدانهای زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسیِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. دین آمده است تا در این صحنه عظیم و در این عرصه متنوع، به مجموعه تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند. دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یکدیگر تفکیکناپذیرند. دین نمیتواند غیر از دنیا عرصه دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسیِ دین و بدون دست خلاق و سازنده دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح. دنیا(یعنی محیط زندگی انسان) بدون دین، تبدیل میشود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی…. راهی که ملت ایران در پیش دارد، راه آباد کردن دنیاست. علم را، دانایی را، اقتصاد را، سیاست را، زندگی فردی را، روابط اجتماعی را، برنامههای کلان جامعه را (که اجزای گوناگون دنیاست) باید آباد کرد، پیش برد، رونق داد و آنها را به شکوفایی رساند؛ و همه اینها در سایه دین تحقق پیدا خواهد کرد. امام این را به ما آموخت؛ و همین عاملِ دشمنیِ آشتیناپذیر و خصومت کورِ ابرقدرتها با نظام جمهوری اسلامی بود و امروز هم هست. امروز هم یکی از آماجهای تهاجم دشمنان ما در سطح تبلیغات جهانی، همین یگانگی دین و دنیاست؛ میگویند چرا دین را پیشوا و مهندس دنیا میدانید…» این جملات بخشی از بیانات رهبرمعظم انقلاب در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) است.
🔻تبدیل الگو به گفتمان؛
از این منظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ذیل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار میگیرد چه اینکه جوهر اصلی انقلاب اسلامی، مهندسی دنیا توسط دین است که موجب دشمنی بیپایان نظام سلطه با ما شده است. دشمنی رهبری با الگوی توسعه غربی و اسناد بینالمللی نیز از همین نقطه سرچشمه میگیرد؛ چراکه این الگوها سرچشمه گرفته از طاغوت، ناسازگار با توحید و مخالف با جوهر انقلاب اسلامی هستند. بنابراین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ابرپروژهای است که رهبر معظم انقلاب آن را دنبال میکنند و لازمه تحقق آن، تبدیل شدن الگو به گفتمان و زمزمه همگانی است.
🔻حرکت عمومی؛
حال باید بپرسیم رهبری از ما چه میخواهند؟ ایشان در بیانیه گام دوم میفرمایند ما چشمانداز باشکوهی برای انقلاب اسلامی داریم و برای رسیدن به این چشمانداز به یک «حرکت عمومی» نیاز داریم. این چشمانداز چیست؟ میفرمایند این چشمانداز، تمدن نوین اسلامی و تمهید ظهور است.
حرکت هم باید یک حرکت عمومی معقول و منضبط و صحیح و عقلایی باشد. ایشان در توضیح حرکت منضبط میفرمایند حرکت غوغاسالارانه و بلبشو مدنظر نیست. از طرفی این حرکت، حرکتی نیست که چند نهاد حاکمیتی بخواهند آن را اجرا کنند. بعد میفرمایند: این حرکت در حال حاضر در کشور وجود دارد. منتها باید سه تا کمال پیدا کند. باید انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشمانداز، محسوس باشد؛ یعنی باید به چشم بیاید. چه نکته کلیدی در حرکت مدنظر رهبری است که آن را مطلوب میکند؟ جانمایه این حرکت، شکلگیری اراده مردمی در کانون مدیریت کشور است.(به بیانات رهبرانقلاب در تاریخ ۱/۳/۹۸ مراجعه شود. )
🔻پروژهپذیرها!
در واقع مرکز ثقل طرح راهبردی رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم متبلور میشود، قیام جوانان برای ساختن ایران است؛ منظور از مرکز ثقل این است که رهبری اعتقاد دارد اگر روی این نقطه تمرکز ایجاد شود و به خوبی این حادثه به وقوع بپیوندد، خیلی از مسائل کلان نظام حل خواهد شد. جوانان مؤمن و
انقلابی باید در جهت چشمانداز اصلی انقلاب، قیام کنند و بتوانند مردم را در این قیام همراه کنند؛ چرا محوریت با جوانهاست؟ چون آینده دست آنهاست. ضمن اینکه مردم ایران بسیار پروژه پذیرند! یکی از مثالهایش همین کنترل موالید بود. با آنچنان سرعتی موالید ما کنترل شد که همه دنیا انگشت به دهان ماندند. یک مثال دیگرش دفاع مقدس که مردم به بهترین شکل ممکن آن را اداره کردند. اما متأسفانه امروز کسی نیست مردم را در یک پروژه کلان درگیر کند. خواست رهبری در گام دوم همین نکته است.
🔻ثمره قیام؛
همانطورکه گفته شد باتوجه به اینکه ابرپروژه رهبری، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و میخواهند با پیگیری این الگو، به سمت وضع مطلوب حرکت شود، بایستی توجه کنیم که اگر یک حرکت عمومی بر اساس مختصات این الگو در کشور شکل نگیرد، چیزی محقق نخواهد شد. توجه دقیق به غایات و ثمرات این حرکت، خط مشی را روشن و شفاف میکند. بهطور کلی میتوان به موارد ذیل به عنوان نتایج و ثمرات طرح قیام جوانان اشاره کرد:
۱) هدایت و سوق دادن نسل جوان به عرصه مدیریت کشور؛ این کار علاوه بر استمرار حرکت عمومی کشور، سبب روی کار آمدن دولت جوان شده و ضمناً موجب خنثیسازی توطئههای دشمن خواهد شد. رهبر انقلاب میفرمایند: «ما در گام دوّم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم همچنان که در گام اوّل در دوره انقلاب هم هدایت را امام میکرد امّا حرکت را و موتور پیشرفت را جوانان روشن میکردند، حرکت را آنها به وجود میآوردند.» ۱/۱/۱۳۹۸
۲) قیام جوانان برای ساختن کشور، در واقع منتج به شکلگیری زیرساختهای لازم برای مدیریت راهبردی کشور خواهد شد.
۳) قیام جوانان سبب میشود گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی با مشخصههای توحیدی و انقلابی خلق گردد؛ لذا بایستی تمامی اسناد کلان کشور، متناسب با الگوی پیشرفت، بازخوانی و بازطراحی شود.
۴) زمینهسازی برای رویش واقعی تعلیم و تربیتِ اسلامیِ شیعی و انقلابی در این طرح وجود دارد.
۵) انبوه ایدههای پیشران علوم تمدنگرایِ دینی تولید خواهد شد.
۶) تحقق مردمسالاری دینی؛ مردمی که به پا خیزند، صاحب ولایت میشوند و امامت همگانی یا ولایت همگانی رقم خواهد خورد که در واقع مردمسالاری دینی نیز محصول و ثمره همین نگاه و تلقی است. امام(ره) جوهره اساسی انقلاب را «قیام» میدانند و از عناصر قیام برای الله، به عناصری نظیر ولایت فقیه، حاکمیت، مردمگرایی، امر به معروف و… اشاره میکنند و همه این موارد را تبلور همان جوهر میدانند.
🔻حاکمیت نوین؛
حضرت امام(ره) در مورد حاکمیت قائل به نظراتی بود که باید نام آن را نظریه «حاکمیت نوین» گذاشت. در این نظریه این کل مردم هستند که باید احساس مسئولیت کنند. امام در پیام ۱۲فروردین ۵۸ و تبریک شکلگیری جمهوری اسلامی با رأی مردم از تعبیر «امامت امت» صحبت کرد. در این تعریف، ولیفقیه باید کاری کند که مردم به امامت برسند. نظرات امام(ره) در مورد مردمسالاری دینی عمیق و صادقانه بود، چرا که از مبانی کلامی ایشان برمیخاست. حضرت امام(ره) معتقد بود که نباید نگاه مردم صرفاً در داشتن خواسته محدود شود بلکه باید مردم برای رسیدن به آنها اراده کنند، ضمن اینکه حاکمیت حق ندارد نظرش را به مردم تحمیل کند، چرا که این خواسته مردم است که مهم است. در واقع در این نظریه، حاکمیت محدود به دولت نیست و به همین جهت است که بایستی مردم در یک نهضت همگانی – که موتور محرکه آن جوانان هستند- برای ساخت کشور به پاخیزند.
|#حلقههای_میانی
|#حرکت_عمومی
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
🔰اعداد استطاعتهای به چشم نیامده !
▫گفتوگو با آقای #وحید_جلیلی پیرامون چیستی حلقههای میانی
بخش اول
�لطفاً دیدگاهتان را در خصوص طرح مفهومی به نام «حلقههای میانی» توسط رهبر انقلاب بفرمایید:
هر حرکت اجرایی و اقدام میدانی، بایستی ناظر به مبانی معرفتی مشخصی باشد؛ همانطور که آقا در بیانیه گام دوم تاکید کردند، برای نیروهای انقلابی «چرایی» حرکتها خیلی مهم است. در واقع یکی از مهمترین ویژگیهای نیروی انقلابی – که حرکت او را از حرکتهای دیگر در دنیا متمایز میکند- این است که چرایی یا مبانی معرفتی و علل غایی برایش مهم است. در این راستا اولین و مهمترین نکته که باید به آن توجه کنیم این است که هیچکس از دایره خطاب برنامه دین خارج نیست؛ اگر قرآن میگوید: «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ» و یا میفرماید «حَريصٌ عَلَيكُم» به این خاطر است که پیغمبر حاضر بودند جان بدهند اما یک نفر هم از دایره خطاب ایشان بیرون نماند و حرص میزدند برای اینکه همه بشریت پای کار آرمانهای الهی توحیدی باشند.
امیرالمؤمنین در خطبه ۲۱۶ نهجالبلاغه بیانی دارند به این مضمون که تحقق عبادت شایسته خدا در روی زمین، صرفاً به وسیله اولیای خدا و سلسله انبیا و ائمه ممکن نیست؛ بلکه اگر میخواهیم خدا در طرازی که حق اوست در جهان پرستش شود، باید همه آحاد مردم به این کاروان وارد شوند. حضرت میفرمایند: «وَ لَيْسَ امْرُؤٌ -وَ إِنْ عَظُمَتْ فِي الْحَقِّ مَنْزِلَتُهُ وَ تَقَدَّمَتْ فِي الدِّينِ فَضِيلَتُهُ- بِفَوْقِ أَنْ يُعَانَ عَلَى مَا حَمَّلَهُ اللَّهُ مِنْ حَقِّهِ؛ وَ لَا امْرُؤٌ -وَ إِنْ صَغَّرَتْهُ النُّفُوسُ وَ اقْتَحَمَتْهُ الْعُيُونُ- بِدُونِ أَنْ يُعِينَ عَلَى ذَلِكَ أَوْ يُعَانَ عَلَيْهِ» یعنی هيچ كس – هر چند جایگاه او بزرگ و ارزش او در دين بالا باشد- بىنياز نيست كه او را در انجام حق يارى رسانند و هيچ كس گرچه مردم او را خوار شمارند و در دیدهها بىارزش باشد، كوچکتر از آن نيست كه كسى را در انجام حق يارى كند، يا ديگرى به يارى او برخيزد.
بنابراین وقتی صحبت از «حلقههای میانی» میکنیم قاعدتاً هدف ما، ایجاد بستری در جامعه است که مفاهیم و معارف و آرمانهای دینی و عمل صالح را به صورت «حداکثری» در جامعه گسترش دهد. بعضی فکر میکنند حلقه میانی صرفاً برای کمک به ولیفقیه، نظام یا دستگاههاست- البته این هم هست- ولی به نظر میآید رسالت اصلی حلقههای میانی «دعوت» است؛ در واقع حلقههای میانی، حلقههای دعوت هستند؛ حلقههای فراخوان موثر قاعده جامعه و جمهور مردم به مسیر مبارزه و مقاومت و سازندگی هستند.
�شما مفهوم حلقههای میانی را چگونه تعریف میکنید؟
من فکر میکنم حلقههای میانی یک مفهوم نسبی است. اینطور نیست که حلقههایی در سطح بالا باشند و حلقههایی در سطح میانی. اگر مفهوم حلقههای میانی را بخواهیم درست بفهمیم بایستی به تعبیری که آقا اخیراً تحت عنوان «زنجیره تواصی» به کاربردند دقت کنیم؛ تواصی یک تعامل دوطرفه است به این معنی که هیچ انسان مسلمانی حق ندارد صرفاً گوش باشد یا صرفاً زبان. بلکه اگر میخواهد در مسیر تکامل باشد بایستی از یک طرف گوش و از یک طرف زبان باشد. وقتی در گروههای بالاتر از سطح معرفتی خود هست، بایستی بشنود و سطح معرفتی خود را ارتقا دهد و وقتی در گروههای پایینتر از سطح خود است، بایستی آنچه را میداند، به آنها هم تعلیم دهد. پس هر فردی دو نقش در حلقه میانی خود دارد، زمانی تعلیمدهنده است و زمانی یادگیرنده. خداوند در قرآن میفرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» یعنی این تفاوتهای ظاهری که در شما ایجاد کردیم هدفی دارد، حکمتی دارد و آن این است که هر کدام از شما به تبعِ نژاد، ژنتیک، موقعیت جغرافیایی، تجربه تاریخی و… مزیتی نسبت به دیگری پیدا میکنید و بایستی در مسیر معرفتافزایی با هم دیگر «همافزایی کنید» – لتعارفوا – با همافزایی میتوانید به معرفتهای بالا و بالاتر دست پیدا کنید و متعالی شوید. اگر این مبنا را بپذیریم، آنگاه هدف اصلی حلقه میانی باید گسترش و ارتقای همافزایی اجتماعی باشد؛ به این صورت که ظرفیتها و نیازها را شناسایی و این دو را به یکدیگر متصل میکند. اینطور هم نیست که یک عده فقط ظرفیت داشته باشند، یک عده فقط نیاز داشته باشند. باز قرآن در این رابطه میفرماید: « فضل الله بعضکم علی بعض» این را مفسرین گفتهاند منظور این نیست که یک عده، برای همیشه و در همه ساحات بر دیگران برتری یافتند؛ بلکه به این معناست که ما شما را محتاج یکدیگر قرار دادیم. حضرت آقا در تعبیر زیبایی در«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» این را «ولایت افقی» نامیدهاند؛ «المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ». بنابراین کار اصلی حلقههای میانی این است که ارتباطات اجتماعی و همافزایی اجتماعی در جامعه را به اوج برسانند.
متاسفانه در خصوص مبانی این مباحث خیلی کم کار شده است؛ قرآن کریم میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ» (خداوند دوست دارد کسانی را که چونان زنجیره به هم پیوسته و بنایی آهنین در راه او جهاد میکنند). امیرالمؤمنین در خطبه ۳۴ نهجالبلاغه میفرماید: «غُلِبَ والله المتخاذلون»؛ یعنی شماها هر چقدر هم قوی باشید، اما فردی و تنهایی و جدا از هم عمل کنید، به قسم جلاله منِ امیرالمؤمنین شکست خواهید خورد! حتی اگر رهبرتان علی ابن ابیطالب باشد! تا وقتی همافزایی نکنید پیروزی حاصل نخواهد شد.
بنابراین رسالت اصلی حلقههای میانی، فعالسازی ظرفیتهای اجتماعی است. یک حلقه میانی بایستی رصد کند و هر جا که ظرفیت همافزایی فعال نشدهای وجود دارد، به سراغش برود و برایش طراحی کند تا به شکوفایی برسد. این ظرفیت میتواند مادی، معنوی یا معرفتی باشد.
به عنوان مثال اردوهای جهادی یکی از نمونههای فعال شده همافزایی اجتماعی است. بچهها در اردوها چه میکنند، یک روستای محروم را پیدا میکنند، از طرفی میبینند در دانشگاه، دانشجویان وقت خالی زیادی دارند – به ویژه در تابستان و ایام نوروز – آن نیاز را به این ظرفیت متصل میکنند. بعد میروند سراغ پولهای ریز و درشت دست مردم و خیرین، آنها را هم پای کار میآورند… این میشود حلقه میانی.
🚩 ادامه دارد ...
|#حلقههای_میانی
|#حرکت_عمومی
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🏴 مادرم مظلومه بود و یاور مظلومها
📎 نشاننوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲
🔖 اثر هنرمند هیأتی احسان جعفرپیشه
✅ شعار مشترک هیأتهای کشور
در فاطمیه ۱۴۰۲
⏬ جهت دریافت فایل لایهباز این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید.
🔗 heyat.co/p/4601
#امالمقاومه
#مادر_قهرمان
#معجزه_مادری
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
شعار فاطمیه- 1402.pdf
1.28M
📎 نشاننوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲
🔖 اثر هنرمند هیأتی احسان جعفرپیشه
✅ شعار مشترک هیأتهای کشور
در فاطمیه ۱۴۰۲
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
🏴 مادرم مظلومه بود و یاور مظلومها
📎 نشاننوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲
🔖 اثری از گروه هنری هیأت عاشورائیان قم
✅ شعار مشترک هیأتهای کشور
در فاطمیه ۱۴۰۲
⏬ دریافت از طریق وبگاه:
🔗heyat.co/p/4602
|#امالمقاومه
|#مادر_قهرمان
|#معجزه_مادری
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
🏴 مادرم مظلومه بود و یاور مظلومها
📎 نشاننوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲
🔖 اثری از هنرمند هیأتی محمدمهدی طاهریتبار
✅ شعار مشترک هیأتهای کشور
در فاطمیه ۱۴۰۲
⏬ دریافت از طریق وبگاه:
🔗heyat.co/p/4603
|#امالمقاومه
|#مادر_قهرمان
|#معجزه_مادری
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co