eitaa logo
مباحث مهدویت ونقد احمداسماعیل (دجال بصره)
4.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
830 ویدیو
102 فایل
کانال مباحث مهدویت درروبیکا https://rubika.ir/joinc/IJAJBGE0TBFSYRHTOKXJVBUEPQBZOXHU کانال مباحث مهدویت در تلگرام https://t.me/+B5k0TWG6LR0yOGY0
مشاهده در ایتا
دانلود
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با این شرایط، آیا اضطرار جهانی برای نیاز به منجی وجود ندارد؟ آیا ظهور نزدیک نیست؟ لینک کانال مباحث مهدویت درایتا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43
💢 آيا بعد از استقرار حكومت امام زمان عج ستمگری در جامعه يافت ميشود؟ ⚜️شاخصه‏ حكومت جهانی حضرت مهدی برقراری صلح و امنيت و عدالت در سراسر گيتی و برچيدن بساط فساد،تباهی، ظلم،جور،جنايت و ستمگری است چنان كه هدف اساسی تمامی انبيا نيز همين بوده است 🔹لكن موفقيت آن بزرگواران در زمان خودشان و اوصيای آنها پس از ايشان چندان چشمگير نبود ولی برقراری صلح و امنيت جهانی بخشی از وعده‏های تمامی آنها بوده و فطرت پاک همه‏ انسان‏ها در طول تاريخ نيز در انتظار چنين ايامی با اين خصيصه عالی بوده‏است 🔹 پس از آنجا كه خداوند تبارک و تعالی و انبياء و اوصياء معصوم ند و هيچ گاه خُلف وعده نكرده و بی جهت مردم را اميدوار ننموده و منتظر نگه نميدارند حتماً اين وعده محقق خواهد شد آن هم با اين ويژگی چشمگير متعالی بلكه ميتوان تحقق آن روزگار رهايی را هدف آفرينش انسان قلمداد نمود روزی كه با رحمت الهی همه امت واحده گشته و تحت پرچم توحيد درآمده و كفر و شرك و نفاق برچيده ميشود (1) 🔹 احاديثی كه صراحتاً يا تلويحاً به اين امر اشاره دارند بسيار فراوان‏ ند از جمله : امام عسكری علیه السلام به فرزندشان عج ميفرمايند : "فرزندم گويی تو را ميبينم هنگامی كه نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار شده و شكوه و عظمت تو اوج گرفته در اين هنگام فجر دولت حق ميدمد و تاريكی باطل از صحنه گيتی برچيده ميشود خداوند با دست تو كمر ستمگران را ميشكند شعاير دين را باز ميگرداند آفاق جهان را روشن ميسازد آرامش و صلح را از كران تا كران برقرار ميكند ... دشمنانت خوار و زبون و دوستانت عزيز و پيروز ميشوند در روی زمين از ستمگران جنايتكار و منكران طغيانگر و دشمنان تجاوزگر و مخالفان عنادگر احدی باقی نميماند زيرا هر كس به خدا توكل كند خداوند او را كفايت نمايد همانا خداوند امر خود را به پايان ميرساند و وعده و قضای حتمی خويش را محقق خواهد نمود همانا خداوند برای هر چيزی تقديری قرار داده است(2،3) ⚜️آيا بعد از استقرار حكومت آن حضرت گناهی صورت نخواهد گرفت؟ 🔹مهم ترين عامل صدور گناه از انسان طمع و حرص او به اندوختن مال دنيا و احساس نياز انسان به متاع دنيا است وقتی انسان به قدر كفايت از مال و ثروت بهره‏ مند گشته و عزت و آبروی اجتماعی بيابد و بينش او الهی شود و دنيا و متاع آن برايش بی ارزش گردد و به يقين برسد كه تمامی وعده های الهی حق‏ هستند و گرچه ديگران نخواهند و نپسندند و در سر راه تحقق آن مانع بتراشند بالاخره محقق خواهند شد 🔹اگر انسان به يقين برسد كه معاد و حساب و كتابی در كار است و بهشت و آنچه در آن است قابل مقايسه با عمر دنيا و آنچه در آن است نبوده ديگر انگيزه‏ برای ارتكاب گناه باقي نميماند به خصوص كه بنابر برخی روايات و استدلالهای برخی محققان فرزانه عمر ابليس نيز با قيام حضرت تمام خواهد شد و به استناد برخی روايات آن ملعون به دست نبی اكرم صل الله علیه و آله و سلم در بيت المقدس ذبح خواهد شد و تسويلات و وسوسه‏ ها و تزيين‏ های او هم منقطع ميگردد (4) 👈🏻از طرف ديگر موانع بی شماری مثل حكومت عدل فراگير كه رهايی از عدالت آن امكان ندارد محيط امن و امان و سالم و عدم پذيرش فساد و تباهی و گناه از طرف عموم مردم مانع صدور گناه خواهد بود پس انگيزه مفقود و مانع موجود ميشود. لذا گناه صادر نميشود 🔹در اين زمينه نيز احاديث فراوان است از جمله امام صادق علیه السلام آن دوران را اين گونه توصيف ميكنند : "روابط نامشروع،مشروبات الكلی و رباخواری از بين ميرود مردم به عبادت و اطاعت روی می آورند امانت ها را به خوبی رعايت ميكنند اشرار مردم نابود ميشوند و افراد صالح باقی ميمانند"(5) پيامبر (ص) ميفرمايند : "خداوند به وسيله‏ مهدی عج از امت رفع گرفتاری ميكند دل‏های بندگان را با عبادت و اطاعت پر ميكند و عدالتش همه را فرا ميگيرد خداوند به وسيله او دروغ و دروغ گويی را نابود ميسازد روح درندگی و ستيزه جويی را از بين ميبرد و ذلّت بردگی را از گردن آنها بر ميدارد" (6)   📚 پی نوشت ها : 1️⃣ هود، ۱۲۳، ۱۱۸ 2️⃣ بحار، ج ۵، ص ۳۵؛ وفاة العسكری، ص ۴۹؛ منقول از، روزگار رهايی، ج ۱، ص ۵۳۰، ۵۳۱؛ نيز همان، ص ۷۳، ح ۵ ؛ ص ۶۲۵، ح ۸۴۴ 3️⃣ طلاق، ۳ 4️⃣الميزان، عربی، ج ۱۴، ذيل آيه ۳۶، سوره‏ حجر، ص ۱۶۰، ۱۶۱، ۱۷۵ 5️⃣ منتخب الاثر، ص ۴۷۴؛ الزام الناصب، ص ۲۲۸؛ الملاحم والفتن، ص ۵۴، منقول از، روزگار رهايی، ج ۲، ص ۶۰۰ 6️⃣ بحار، ج ۵۱، ص ۷۵؛ الملاحم والفتن، ص ۵۶؛ غيبت شيخ طوسی، ص ۱۱۴ ╭─┅─═ঊঈ *کانال مباحث مهدویت و نقد احمد بصری مدعی دروغین احمدالحسن یمانی در ایتا👇🏻* https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 *کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻* *👇🏻صادق التمیمی313🏴🤺* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917
237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استادرائفی پور : ‼️جرات نداریم از کرونا و پشت پرده آن صحبت کنیم ❌ ببینید چه قدر آش شوره که میگه جرئت نداریم راجع به صحبت کنیم... حداکثری *برای تحقیق درباره مهدویت وارد کانال مباحث مهدویت درایتا شوید* *اللهم عجل لولیک الفرج* لینک کانال مباحث مهدویت درایتا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. 👤استاد میرباقری حداکثری *برای تحقیق درباره مهدویت وارد کانال مباحث مهدویت درایتا شوید* *اللهم عجل لولیک الفرج* لینک کانال مباحث مهدویت درایتا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ توصیف قرآن یا فرقه مدعی یمانی مدح و فضائل أمیرالمومنین بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه بدان اعتراف دارند مگر احمد اسماعیل بصری به این مقایسه دقت نمایید : ✅ قرآن میفرماید : 1⃣ ﴿إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا... ﴾ [المائدة: ٥٥] 2⃣ ﴿وَمِنَ النّاسِ مَن يَشري نَفسَهُ...﴾ [البقرة: ٢٠٧] 3⃣ ﴿يا أَيُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما أُنزِلَ إِلَيكَ مِن رَبِّكَ ... ﴾ [المائدة: ٦٧] ❌ احمد میگوید : 🌀 منظور از خسران در سوره العصر أمیرالمومنین است‼️ [متشابهات، جلد3، سوال 109] 🧠 با توجه به اینکه افراد اهل ایمان و عمل صالح و تواصی به حق و صبر از جمله افراد در زیان استثناء شدند احمد بصری با گوشه کنایه میخواهد بگوید أمیرالمومنین خالی از این صفات بوده 🖥 مجموعه علمی تبلیغی دارالهدایه https://t.me/daralhidaye_group ╭─┅─═ঊঈ *کانال مباحث مهدویت و نقد احمد بصری مدعی دروغین احمدالحسن یمانی در ایتا👇🏻* https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 *کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻* *👇🏻صادق التمیمی313🏴🤺* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ بدعتی دیگر از فرقه مدعی یمانی.. ⚰️ تلقین جدید میّت در مراسم تدفین حسن حمامی... (از مبلغان جریان باطل مدعی یمانی که چند روز پیش بر اثر کرونا مُرد) ‼️ پیامبر خدا (ص) فرمودند : خدا توبه صاحب بدعت را نمیپذیرد 📚الکافی، ج1ص54 ‼️ و نیز فرمودند : کسی که در بدعت عمل کند شیطان او را با عبادتش تنها میگذارد و بر او خشوع و گریه را القاء میکند 📚 بحارالانوار، 69ص216 ✍🏻اولا طبق ادعای احمداسماعیل همبوشی مدعی کذاب مداوی کرونا را میدانست پس چرا درمان کرونا را به سران فرقه نمیدهد🤔 دوما دستور احمد الحسن مدعی دروغین سید یمانی قرار بود پیروانش واکسن فایزر بزنن پس چه شد؟🤔 ╭─┅─═ঊঈ *کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا👇🏻* https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 *کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻* *👇🏻صادق التمیمی313🏴🤺* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : حجیت خواب ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد احادیثی در مورد خواب هست آیا با این احادیث میشه عقیده گرفت مثل نصر بن وهب مسیحی یا مثلاً این حدیث رسول خدا(ص) ڪه فرمود : رویای آخر الزمان به صاحب خود دروغ نمیگوید . 📚شرح اصول ڪافی ج11 ص476 ✅ و امام حسن عسڪری (ع)فرمود : به درستی ڪه ڪلام ما در خواب مثل ڪلام ما در بیداری است . 📚سفینه البحار ج10ص199 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم (1) امام صادق علیه السلام در حدیث صحیح السندی فرمودند: دین خدا عزیزتر از آن است در خواب دیده شود: «فَإِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يُرَى فِي النَّوْمِ» (الكافي ج‏3 ص482 ح1). پس از خواب نمی توان عقیده گرفت. (2) خواب وهب نصرانی یڪ افسانه است ڪه در هیچ ڪتاب حدیثی و تاریخی ثبت نشده. (3) حدیث منسوب به رسول خدا اشڪالات سندی و محتوایی دارد ڪه در ڪتاب "خوابنما" ڪاملاً توضیح داده ام، و تازه نگفته مرادش از آخر الزمان چه موقع است، چون اصطلاح آخر الزمان در احادیث ما لا اقل به ده معنا به ڪار رفته ڪه یڪی از آنها چند روی قبل از قیامت می باشد (الخصال ج‏2 ص449 ح52) (4) حدیث امام عسڪری علیه السلام غیر از اینڪه سند ندارد خودش در خواب اتفاق افتاده است: «رَأَيْتُهُ ع فِي مَنَامِي فَقَالَ ... وَ اعْلَمْ أَنَّ كَلَامَنَا فِي النَّوْمِ مِثْلُ كَلَامِنَا فِي الْيَقَظَةِ» (رجال الكشي ص574 ح1087). یعنی راوی می گوید امام را خواب دیدم ڪه در آن خواب فرمودند سخن ما در خواب مثل بیداری است. و اثبات حجیت خواب با این خواب، دوری واضح است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ @sistanymogtahed
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : غیبت عنوانی یا جسمانی؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. ڪدام دسته از علما، غیبت جسمانی و ڪدام دسته غیبت عنوانی را پذیرفته اند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم غیبت عنوانی یعنی حضرت مهدی علیه السلام با نامی مستعار در کنار مردم در یک زندگی عادی به سر می برند، و غیبت جسمانی یعنی جسم ایشان دیده نمی شود. با این توضیح می گویم: در موضوعات مهدویتی دو نوع نگاه وجود دارد: (1) نگاهی ڪه ابتدا از بیرون ترسیم می شود و بعد به سراغ روایات می ورد، (2) نگاهی ڪه از درون ترسیم می گردد و ابتدا به روایات توجه می نماید و بعد نتیجه گیری می ڪند. در نگاه اول، معمولاً اعتبارسنجی روایات مهدوی اصلاً مورد اعتنا نیست لذا هر روایتی ڪه مطابق ترسیم خود یافتند همان را مستند خویش قرار می دهند هر چند سندش ضعیف و یا حتی متعارض با روایات دیگر باشد. اما در نگاه دوم اگر هم اعتبار سنجی روایات مورد لحاظ نباشد لا اقل عموم روایات مورد بررسی قرار گرفته و سعی می شود نتیجه گیری بر اساس جمع بین روایات باشد. این بنده حقیر در ڪتاب "راه های ارتباط"، با پایبندی به نگاه دوم، اثبات ڪرده ام حالت عمومی غیبت امام زمان علیه السلام در دوره صغری، عنوانی بوده، و در دوره ڪبری مڪانی و جسمانی. هر چند ڪه همه انواع غیبت در هر دو دوره به اقتضای ضرورت اتفاق افتاده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : بطلان علم رجال ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. اتباع احمد بصری به روایتی از امام صادق علیه السلام استناد می ڪنند ڪه می گوید حتی حدیث راوی ڪذاب را تڪذیب نڪنید هر چند محتوایش غیر قابل قبول باشد: «قلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: جُعِلْتُ فِدَاكَ يَأْتِينَا الرَّجُلُ‏ مِنْ‏ قِبَلِكُمْ‏ يُعْرَفُ بِالْكَذِبِ فَيُحَدِّثُ بِالْحَدِيثِ فَنَسْتَبْشِعُهُ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: «يَقُولُ لَكَ: إِنِّي قُلْتُ الليل [لِلَّيْلِ‏] إِنَّهُ نَهَارٌ، وَ النهار [لِلنَّهَارِ] إِنَّهُ لَيْلٌ؟» قُلْتُ: لَا، قَالَ: «فَإِنْ قَالَ لَكَ هَذَا إِنِّي قُلْتُهُ فَلَا تُكَذِّبْ بِهِ، فَإِنَّكَ إِنَّمَا تُكَذِّبُنِي». مختصر البصائر ص233 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم در این حدیث دو نڪته باید مورد توجه قرار گیرد: (1) اگر ڪذابی حدیث نقل ڪرد آیا ما بلا فاصله آن را تڪذیب می ڪنیم تا مشمول این حدیث شویم؟ خیر تنها ڪاری ڪه ما طایفه شیعه می ڪنیم اینست ڪه چون به دستور قرآن، موظف به تبعیت از برهان و حجت هستیم، تا حجیت حدیثی به اثبات نرسد آن را ڪنار و مسڪوت می گذاریم، نه اینڪه تڪذیبش ڪنیم، مگر در جایی ڪه قرائن و شواهد ڪذب آن وجود داشته باشد. (2) با توجه به ڪلام امام علیه السلام ڪه می فرمایند: «اگر او را تڪذیب ڪنی مرا تڪذیب ڪرده ای»، روشن می شود صدور آن حدیث از امام ثابت بوده، ڪه در این صورت نه به واسطه ڪذاب بودن راوی و نه به واسطه غیر قابل پذیرش بودن محتوای حدیث، نمی توان آن را انڪار ڪرد. و ما نیز ڪاملاً با این بیان موافقیم. توضیح آنڪه: الف) اعتبار سنجی سند حدیث، موضوعیت ندارد بلڪه طریقیت دارد یعنی طریق اثبات صدور حدیث از معصوم است و چون نقل ڪذاب اطمینان آور نیست، هیچ عاقلی از نقل او، اطمینان به صدور فلان حدیث پیدا نمی ڪند و قطعاً امام هم روش خلاف عقل را توصیه نمی ڪنند. حال اگر ما از طریق معقول دیگری پی به صدور حدیثی از معصوم بردیم دیگر نمی توانیم به استناد ڪذاب بودن راویش آن را تڪذیب نماییم. ب) معصوم هرگز در وضعیت عادی سخن نا معقول نمی زند پس نمی تواند به شب بگوید روز است و به روز بگوید شب، اما چه بسا از روی تقیه یا جهت خاصی ڪلامی بگوید ڪه خلاف شرع یا خلاف عقل یا خلاف علم باشد. در این صورت نمی توان راوی را تڪذیب ڪرد و گفت امام چنین چیزی نگفته است، بلڪه گفته است اما حقیقت را اراده نڪرده است. در نتیجه رابطه اینڪه امام معصوم چیزی را گفته باشند و اینڪه حقیقت را گفته باشند تساوی نیست. و این را فقط ڪسانی می فهمند ڪه مانند علامه مجلسی تخصص فراوان در علوم حدیث مخصوصاً مواضع تقیه و غیر آن داشته باشند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : دعای عهد ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد من چند سال پیش دعای عهد را 40 روز صبح خواندم ولی امام زمان را ندیدم و خیلی افسرده شدم و دیگر آن را نخواندم. آیا این اشتباه بوده است؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام بزرگوار. (1) ما دعای عهد را برای تجدید بیعت با امام مان می خوانیم نه صرفاً برای دیدن. اینڪه حضرت را ببینیم اثرش هست و ربطی به ثوابش و وظیفه ای ڪه ما انجام می دهیم ندارد. (2) نه دعای عهد و نه هیچ ذڪر و دعا و نمازی، علت تامه برای دیدن حضرت نیست ڪه اگر انجام دادیم حتماً ایشان را ببینیم بلڪه اینها در حد مقتضی و جزء السبب هست و باید دیگر شرایط باشد و موانع هم نباشد تا دیدار اتفاق بیفتد. و در کتاب راه های ارتباط، بعضی از شرایط دیدار را تذکر داده ام. (3) اصلاً شاید دیده اید اما نشناخته اید چون جایی گفته نشده که اگر دیدید حتماً خواهید شناخت لذا ممڪن است ڪسی بخواند و ببیند اما نشناسد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹