eitaa logo
مباحث مهدویت ونقد احمداسماعیل (دجال بصره)
4.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
830 ویدیو
102 فایل
کانال مباحث مهدویت درروبیکا https://rubika.ir/joinc/IJAJBGE0TBFSYRHTOKXJVBUEPQBZOXHU کانال مباحث مهدویت در تلگرام https://t.me/+B5k0TWG6LR0yOGY0
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : خورشید پشت ابر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. ڪمی درباره تشبیه امام غائب به خورشید پشت ابر توضیح می دهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. خورشید پشت ابر در حالیڪه دیده نمی شود آثاری از خود بر جای می گذارد و امام غائب هم اینگونه است. این آثار گاهی شخصی است مثل افراد زیادی ڪه توسط ایشان شفاء گرفته اند یا به دیگر حاجات خود رسیده اند یا هدایت شده اند یا از گمراهی حفظ گشته اند. و گاهی هم اجتماعی است ڪه مربوط به شئونات مقام امامت می شود. مثل: * هدایت ایصالی ڪه دل ڪسی را به سمت خدا مایل ڪنند، * قلب ڪسی را از گناهی منصرف نمایند، * نامه تقدیرات را در شب قدر امضا ڪنند، *برای قبولی توبه های ما نزد خدا واسطه شوند، * به دعاهای ما آمین بگویند، * برای ما دعا نمایند و و و... بحث مفصل در این باره را در مقاله علل و فوائد غیبت و امام غائب مطالعه نمایید.👇👇 https://t.me/sistanymogtahed/7017 ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : طلب اڪثریت. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد برای ظهور حضرت آیا طالب بودن اڪثریت مردم دنیا لازمه؟ اگر هست پس چرا روایت داریم ڪه حضرت منتظر سیصد و سیزده یار هستند؟ یعنی در بین این همه عالِم شیعه سیصد و سیزده نفر نبود ڪه بتونن یاران مخلص خدا باشند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. آنچه در روایات هست اینست ڪه مردم در مأیوسانه ترین حالت نسبت به اصلاح شدن امور دنیا به سر می برند. این حالت یعنی اینڪه واقعاً از اینڪه بشر بتواند بدون ڪمڪ خدا وضع بشریت را اصلاح نماید مأیوس هستند تا زمینه پذیرش خلیفه خدا را داشته باشند تا وقتی صیحه جهانی زده شد ڪه: خلیفه خدا ظهور ڪرده، بسیاری به سمت او ڪشیده شوند. اما 313 یار، آنها یاران اصلی امام علیه السلام هستند ڪه بسیار خاص می باشند نه اینڪه فقط همان‌ها به حضرت ایمان دارند و حضرت هیچ یاور دیگری ندارد. و اما اینڪه در بین این همه عالِم ... بزرگوار باید دانست ڪه ظهور حضرت بسته به وجود 313 نفر نیست ڪه چنین نتیجه بگیریم: چون ظهور نشده پس 313 نفر آدم پیدا نمی شده و هیچ روایتی هم نگفته حضرت منتظرند 313 نفر هستند بلڪه تمام روایات به اتفاق گفته اند ایشان منتظَر یعنی مورد انتظار است. لذا شاید در طول زمان غیبت در هر دوره ای خیلی بیشتر از این تعداد هم بوده اند ولی ظهور، علائم محتومی و شرایط ویژه ای دارد ڪه تا آنها محقق نشود رخ نخواهد داد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تفاوت دو غیبت. ⊹━━❁ ❁━━⊹ آیا در احادیث ائمه آمده ڪه تفاوت غیبت صغری و ڪبری در چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. آنچه بنده دیده ام دو تفاوت است: یڪی مطلبی ڪه در حدیث امام صادق علیه السلام آمده و سخن از معلوم بودن مڪان آن حضرت در غیبت صغری برای عده ای خاص و عدم معلومیت مڪان در غیبت ڪبری جز برای خادم ایشان می زند: امام صادق علیه السلام: «لِلْقَائِمِ غَیْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا قَصِیرَةٌ وَ اَلْأُخْرَی طَوِیلَةٌ اَلْأُولَی لاَ یَعْلَمُ بِمَڪَانِهِ إِلاَّ خَاصَّةُ شِیعَتِهِ وَ اَلْأُخْرَی لاَ یَعْلَمُ بِمَڪَانِهِ إِلاَّ خَاصَّةُ مَوَالِیهِ فِی دِینِهِ» یعنی قائم دو غیبت دارد یڪی ڪوتاه و دیگری بلند، در اولی جز شیعیان خاص ڪسی جای او را نداند و در دیگری تنها خادمین محرم او جای او را بدانند. دوم آنچه در آخرین توقیع حضرت مهدی علیه السلام آمده ڪه به نائب چهارم می فرمایند: "دیگر نائبی تعیین نڪن چون غیبت تامه رخ داده است" ڪه می فهماند در غیبت صغری نائب داشته اند و در غیبت ڪبری نخواهند داشت. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ستاره مقدس! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. احمد اسماعیل مدعی است مادر امام زمان از نوادگان شمعون الصفا(سمعان بطرس) و از نسل یسّی است بنابراین امام زمان از سمت مادری از نوادگان اسرائیل (یعقوب) و از سمت پدری از نسل حضرت محمد است و چون وی خود را فرزند امام زمان می داند بنابراین نشان داوود[ستاره شش پر] را با خود حمل خواهد ڪرد. شما چه جوابی می دهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) اینڪه شمعون از نسل ڪیست چیزی در روایات به نظرم نیامده است و گمان هم نمی ڪنم مطلبی در این باره آمده باشد لذا قابل اثبات نیست ڪه او از نسل یعقوب باشد. (2) داود علیه السلام 500 سال بعد از موسی علیه السلام بوده و یعقوب حدود 500 سال قبل از موسی علیه السلام، در نتیجه بین یعقوب تا داود علیهما السلام حدود 1000 سال فاصله بوده. پس ربط بین اسرائیل و ستاره داود در چیست ڪه ستاره داود بشود ستاره اسرائیل؟ بماند ڪه اصل اثبات اینڪه داود علیه السلام نشانی داشته و آن نشان ستاره ای بوده و آن ستاره همین شڪلی بوده ڪه الآن آرم لشڪر اسرائیل هست ممڪن نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ظهور صغری! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. آیا می توان گفت: همانگونه ڪه امام زمان در ابتدا دارای غیبت صغری بوده اند به هنگام ظهور هم ابتدا ظهور صغری دارند؟ چون امام قبل از قیام ظاهر می شوند و ارتباط هایی با خراسانی و یمانی دارند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. خیر چیزی به نام ظهور صغری نداریم و اصلاً از نظر ادبی هم غلط است. همچنانڪه هیچ دلیلی بر ارتباط امام علیه السلام با یمانی یا خراسانی وجود ندارد. اینها ساخته ذهن افراد است نه مضمون روایات. آنچه در روایات آمده فقط همین است ڪه ایشان در بیست و سوم رمضان ظهور دارد و در دهم محرم قیام می نماید. این ظهور نیز به صورت نیمه علنی است تا دشمنان بر ایشان دست نیابند. بنا بر این وضعیت غیبت صغری با ظهور تفاوت چشمگیری دارد و آن معین بودن طریق ارتباط از ڪانال نواب است. چنین چیزی فقط در دوره غیبت صغری بوده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : مفاد و زمان صیحه ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیڪم سیدنا در رابطه با مفاد و زمان صیحه جبرئیل و صیحه ابلیس دو جور روایت داریم، یکی گفته: نام قائم صدا زده می شود و یکی گفته حقانیت امیر المومنین، نیز یکی گفته اول روز و دیگری گفته سحر. آیا برای هر کدام از جبرئیل و ابلیس دو صیحه است؟! ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. قطعاً از اختلاف روایات نمی توان تعدد صیحه را اثبات ڪرد، چون اختلاف در بسیاری چیزها هست و برداشت عمومی در اختلاف الحدیث، تعارض می باشد نه تعدد مصادیق. و اختلاف مورد بحث، بر فرض اینڪه هر دو حدیث معتبر بوده و درجه اعتبارشان هم یڪسان باشد به دو راه قابل رفع است: (1) مفاد صیحه هر دو می باشد و هر روایت به قسمتی از آن اشاره نموده است. پس ابتدا نام قائم و پدرش ندا داده شده و در ادامه حقانیت امیر المومنین علیه السلام مطرح می شود و یا بر عڪس. زیرا این دو دسته روایات اصطلاحاً مُثبتان هستند و محتوای یڪدیگر را نقض نمی ڪنند. (2) مفاد یڪ حدیث ڪنایه از مفاد حدیث دیگر است زیرا وقتی صیحه به نام امام دوازدهمِ شیعیان داده شود روشن می گردد ڪه حق با امیر المومنین و شیعیان ایشان می باشد. و آنچه گفته شد درباره صیحه ابلیس هم قابل طرح است. و اما در مورد زمان صیحه، آنچه روایات متعدد و معتبر در این باره آمده، زمان سحر است و شاید بتوان اول روز را کنایه از همان سحر گرفت. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تحریف قرآن! ⊹━━❁ ❁━━⊹ چطور تضمین میشه ڪرد قرآن ڪه ڪتاب ۱۴۰۰ سال پیشه تا ڪنون تحریف نشده باشه؛ ڪتابی ڪه بین چندین هزار نسل چرخیده تا اینجا اومده؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. اینطور ڪه: (1) هر آیه یا سوره ای نازل می شد، آنها ڪه سواد داشتند می نوشتند و آنها ڪه سواد نداشتند حفظ می ڪردند و شب و روز می خواندند. این برنامه اینقدر گسترده بود ڪه فقط در یڪ جنگ، 400 نفر از ڪشتگان مسلمین جزء حافظان قرآن بودند. این روش دقیقاً بر خلاف روش دین یهود و مسیح بود. چون در این دو دین، ڪتب مقدس تنها در اختیار علمایشان بود و ڪاملاً از دسترس مردم خارج می بود لذا خیلی راحت می توانستند متون ڪتبشان را تحریف ڪنند. (2) قرآن بر خلاف تمام ڪتب آسمانی، خودش معجزه دین بود و دستبرد بشر در معجزه امڪان پذیر نیست، پس همانگونه ڪه ڪسی نمی توانست به مار موسی آسیبی بزند ڪسی نتوانست قرآن را تحریف ڪند. (3) رخداد تحریف در ڪتبی ڪه خدا برای هدایت بشر فرستاده تنها به این صورت قابل توجیه است ڪه آن دینها دین خاتم نبوده اند پس اگر تحریف شوند دین و ڪتاب دیگری برای هدایت خواهد آمد. این در حالیست ڪه قرآن آخرین ڪتاب الهی است ڪه آخرین دین را برای هدایت بشر آورده است و تحریف شدن آن، نقض حڪمت خداوند است. (4) در خود قرآن وعده حفظ آن داده شده است: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ‏ لَحافِظُونَ‏» (سوره حجر: 9) - «وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ» (سوره فصلت آیه 41-42).و ڪسی نمی تواند بگوید شاید همین آیات خودش توسط ڪسی در قرآن افزوده شده، زیرا به گواهی تاریخ هیچڪس نتوانست حتی یڪ آیه مثل قرآن بسازد و بیاورد و به همین واسطه معجزه بودن قرآن به اثبات رسید. سخن در این باره زیاد است؛ لطفاً به ڪتب تفصیلی در عدم تحریف قرآن مراجعه ڪنید. در پایان عرض می ڪنم: آنها ڪه با توجه به برخی روایات، قائل به تحریف قرآن شده اند تنها در مورد آیات مربوط به ولایت ائمه علیهم السلام یا فضاحت دشمنان ایشان قائلند و موضوع آن روایات نیز همین است. برای همین، خود آنها تمام آیات قرآن را چه در آیات مربوط به احڪام و چه مربوط به اعتقادات حجت می دانستند و ڪوچڪترین تخطی از سخن قرآن را مساوی با ڪفر تلقی می نمودند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا