eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.3هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  چرا حجاب؟!
🔴برای دسترسی راحت تر شما عزیزان به "سلسله مباحث مسئله حجاب" که در این کانال بارگزاری شده است، لینک پست ها را تقدیم میکنیم: 🔹تاریخچه حجاب https://eitaa.com/hijab213/26089 🔹تاریخچه حجاب ۲ https://eitaa.com/hijab213/26104 🔹علت پیدایش حجاب ۱ https://eitaa.com/hijab213/26207 🔹نقد علت اول https://eitaa.com/hijab213/26224 🔹علت پیدایش حجاب ۲ https://eitaa.com/hijab213/26301 🔹نقد علت دوم https://eitaa.com/hijab213/26369 🔹علت پیدایش حجاب ۳ https://eitaa.com/hijab213/26565 🔹نقد علت سوم https://eitaa.com/hijab213/26566 🔹علت پیدایش ۴ https://eitaa.com/hijab213/26614 🔹نقد علت چهارم https://eitaa.com/hijab213/26617 🔹علت پیدایش حجاب ۵ https://eitaa.com/hijab213/26670 🔹نقد علت پنجم https://eitaa.com/hijab213/26672 🔹علت پیدایش حجاب ۶ https://eitaa.com/hijab213/26737 🔹جمع بندی علل گذشته https://eitaa.com/hijab213/26848 🔹معنای لغوی حجاب https://eitaa.com/hijab213/26852 🔹حجاب در قرآن https://eitaa.com/hijab213/26916 🔹سیمای حقیقی مسئله حجاب https://eitaa.com/hijab213/26922 🔹چهار فائده برنامه اسلام https://eitaa.com/hijab213/26947 🔹۱. آرامش روانی https://eitaa.com/hijab213/26948 🔹توضیحات جنبه روانی https://eitaa.com/hijab213/26995 🔹۲. استحکام پیوند خانوادگی https://eitaa.com/hijab213/27010 🔹۳. استواری اجتماع https://eitaa.com/hijab213/27036 🔹۴. ارزش و احترام زن https://eitaa.com/hijab213/27057 🔸ایراد ها و اشکالات https://eitaa.com/hijab213/27166 🔸۱. حجاب؛ کاری بی منطق. https://eitaa.com/hijab213/27167 🔸۲. حجاب؛ منافی اصل آزادی https://eitaa.com/hijab213/27170 🔸۳. حجاب؛ موجب رکود فعالیت های زن https://eitaa.com/hijab213/27245 🔹 @hijab213 🔹
درد ما اقتصاده‼️ کی میخواد لخت بشه⁉️ 🔺برنامه ام برای ۱۴۰۲ 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 سالیانه ۳۵۰٫۰۰۰ دختر زیر ۱۸ سال در آمریکا باردار می‌شوند که ۸۰ درصد آن ناخواسته و حاصل رابطه نامشروع با دوست پسر در دوران مدرسه است. 🔸نیمی ازین جنین ها بدنیا می‌آیند و مابقی (سالیانه ۱۸۰ هزار جنین) یا میمیرند یا به قتل میرسند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_333307037175775463.mp3
1.48M
‍ 🎤📢 دعای ربّنا با صدای زیبا وملکوتی قاری نوجوان سید علیرضا موسوی... 🔹 @hijab213 🔹
🚨شفاف سازی در خصوص کلیپ منتشر شده ضرب و شتم خواهران ناهی از منکر در استان قم 📲 این روزها فیلمی در کانال های معاند و داخلی بسرعت در حال انتشار است که حکایت از ضرب و شتم چند خانم چادری در بوستان مهدی استان قم دارد. ⬅️ این فیلم مربوط به ماه گذشته، حدود سه هفته پیش، سال۱۴۰۱ بود که افرادی شهرستانی به دو خواهر قمی به علت تذکر لسانی حمله کرده و با حضور به موقع ضابطین قضایی برای ضاربین تشکیل پرونده قضایی شده و پرونده در حال بررسی و رسیدگی شکایت می باشد. ⛔بزرگواران انتشار چنین فیلم هایی بدون آنکه خبر رسیدگی آن منتشر شود موجب ناامیدی و دلسردی امت حزب الله و آمران به معروف و جری تر شدن کشف کنندگان حجاب می شود. ناخواسته موجبات خوشنودی دشمن را فراهم نکنیم. و به همین دلیل ما از گذاشتن این نوع کلیپ ها در کانال خودداری میکنیم. 🔹 @hijab213 🔹
PTT-20200529-WA0000.opus
1.35M
🔹سلسله مباحث اعتقادی بمناسبت 🔻 جلسه سوم 🔴 آثار و نتایج دین 🎙استاد شاه رجبیان 🔹 @hijab213 🔹
1_3960367715.mp3
8.12M
🛑📖 قرآن کریم 🔻جزء چهارم 🎙قاری: احمد دباغ 🔹 @hijab213 🔹
البته ما صورت مسئله را پاک نمیکنیم! اینکه این کلیپ برای ماه قبل است یا نه! پرونده قضایی برا اینها تشکیل شده یا نه! خیلی الان موضوعیت نداره. آنچه که مهم است تا وقتی که مسئولین ورود جدی نکنند، شاهد این اتفاقات ناگوار خواهیم بود. 🔻 شهرهایی مثل قم رو خیلی راحت میشه کنترل کرد. در شهرهایی مثل تهران هم اگر از ارگان های دولتی و پاساژها و کسب و کارهایی که مجوز از دولت میگیرند شروع کنند خیلی میتونه موثر باشد. 🔻 بهرحال اگر مسئولین منفعل باشند مثل این میمونه یکی بره کشور خارجی امر به معروف کنه که قطعا هم تاثیر نداره هم دعوا میشه هم مفسده داره ولی اگر مسئولین وارد شوند مردم هم نقش مکمل خودشون ایفا کنند در چندماه آینده شاهد سیر نزولی خواهیم بود.
IMG_20200308_013449_565.mp3
4.3M
🎧 فرازی از دعای 🔸خیلی تأثيرگذار... حتما با حال مناسب گوش کنید. 🎙سیدمصطفی الموسوی 🔹 @hijab213 🔹
یَا رَبِّ هَذَا مَقَامُ مَنْ لاَذَ بِکَ وَ اسْتَجَارَ بِکَرَمِکَ وَ ألِفَ إِحْسَانَکَ وَ نِعَمَکَ پروردگارا این است جایگاه کسی که به پناهت آمد، و به کرمت پناهنده گشت، و به احسان و نعمتهایت الفت جست، وَ أَنْتَ الْجَوَادُ الَّذِی لاَ یَضِیقُ عَفْوُکَ وَ لاَ یَنْقُصُ فَضْلُکَ وَ لاَ تَقِلُّ رَحْمَتُکَ تویی آن سخاوتمندی که گذشتت به تنگی نمی رسد، و احسانت کاهش نمی پذیرد، و رحمتت کم نمی شود، وَ قَدْ تَوَثَّقْنَا مِنْکَ بِالصَّفْحِ الْقَدِیمِ وَ الْفَضْلِ الْعَظِیمِ وَ الرَّحْمَهِ الْوَاسِعَهِ و به یقین از چشم پوشی دیرینت، و فضل بزرگت، و رحمت گسترده ات اعتماد نمودیم، أَ فَتَرَاکَ یَا رَبِّ تُخْلِفُ ظُنُونَنَا أَوْ تُخَیِّبُ آمَالَنَا کَلاَّ یَا کَرِیمُ آیا ممکن است پروردگارا برخلاف گمانهای ما به خویش رفتار کنی، یا آرزوهایمان را نسبت به رحمتت نومید سازی هرگز ای بزرگوار، فَلَیْسَ هَذَا ظَنُّنَا بِکَ وَ لاَ هَذَا فِیکَ طَمَعُنَا چنین گمانی به تو نیست، و طمع ما درباره تو این چنین نمی باشد، یَا رَبِّ إِنَّ لَنَا فِیکَ أَمَلاً طَوِیلاً کَثِیراً إِنَّ لَنَا فِیکَ رَجَاءً عَظِیماً پروردگارا، ما را درباره تو آروزی طولانی بسیاری است، ما را در حق تو امید بزرگی است، عَصَیْنَاکَ وَ نَحْنُ نَرْجُو أَنْ تَسْتُرَ عَلَیْنَا وَ دَعَوْنَاکَ وَ نَحْنُ نَرْجُو أَنْ تَسْتَجِیبَ لَنَا فَحَقِّقْ رَجَاءَنَا از تو نافرمانی کردیم و حال آنکه امیدواریم گناه را بر ما بپوشانی، و تو را خواندیم، و امیدواریم که بر ما اجابت کنی، مولای ما امیدمان را تحقق بخش، مَوْلاَنَا فَقَدْ عَلِمْنَا مَا نَسْتَوْجِبُ بِأَعْمَالِنَا وَ لَکِنْ عِلْمُکَ فِینَا وَ عِلْمُنَا بِأَنَّکَ لاَ تَصْرِفُنَا عَنْکَ ما دانستیم که با کردارمان سزاوار چه خواهیم بود، ولی دانش تو درباره ما، و آگاهی ما به اینکه ما را از درگاهت نمیرانی، وَ إِنْ کُنَّا غَیْرَ مُسْتَوْجِبِینَ لِرَحْمَتِکَ گرچه ما سزاوار رحمتت نیستیم فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَیْنَا وَ عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِفَضْلِ سَعَتِکَ فَامْنُنْ عَلَیْنَا بِمَا أَنْتَ أَهْلُهُ ولی تو شایسته آنی که بر ما و بر گنهکاران به فضل گسترده ات جود کنی، پس آنگونه که شایسته آنی بر ما منّت گذار، وَ جُدْ عَلَیْنَا فَإِنَّا مُحْتَاجُونَ إلَی نَیْلِکَ یَا غَفَّارُ بِنُورِکَ اهْتَدَیْنَا و بر ما جود کن، که ما نیازمند به عطای توییم، ای آمرزگار، به نور تو هدایت شدیم، وَ بِفَضْلِکَ اسْتَغْنَیْنَا وَ بِنِعْمَتِکَ أَصْبَحْنَا وَ أَمْسَیْنَا و به فضل تو بی نیاز گشتیم، و به نعمتت بامداد نمودیم و شامگاه کردیم، ذُنُوبُنَا بَیْنَ یَدَیْکَ نَسْتَغْفِرُکَ اللَّهُمَّ مِنْهَا وَ نَتُوبُ إلَیْکَ گناهان ما پیش روی توست، خدایا از گناهانمان از تو آمرزش می خواهیم، و به سوی تو باز می گردیم، تَتَحَبَّبُ إلَیْنَا بِالنِّعَمِ وَ نُعَارِضُکَ بِالذُّنُوبِ خَیْرُکَ إلَیْنَا نَازِلٌ وَ شَرُّنَا إِلَیْکَ صَاعِدٌ تو با نعمتها به ما مهر می ورزی و ما با گناهان با تو مقابله می کنیم، خیرت به سوی ما سرازیر است، و بدی ما به سوی تو بالا می آید، وَ لَمْ یَزَلْ وَ لاَ یَزَالُ مَلَکٌ کَرِیمٌ یَأْتِیکَ عَنَّا بِعَمَلٍ قَبِیحٍ فَلاَ یَمْنَعُکَ ذَلِکَ مِنْ أَنْ تَحُوطَنَا بِنِعَمِکَ همواره فرشته کریمی، از ما کردار زشت به جانب تو می آید، و این امر مانع نمی شود از اینکه ما را با نعمتهایت فراگیری، وَ تَتَفَضَّلَ عَلَیْنَا بِآلاَئِکَ فَسُبْحَانَکَ مَا أَحْلَمَکَ وَ أَعْظَمَکَ وَ أَکْرَمَکَ مُبْدِئاً وَ مُعِیداً و به عطاهای برجسته ات بر ما تفضّل نمایی، منزّهی تو، چه بردبار و بزرگ و کریمی، آغاز کننده به نیکی و تکرار کننده آنی. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220410-WA0007.mp3
7.59M
🛑📖 قرآن کریم 🔻 جزء پنجم 🎙 احمد دباغ 🔹 @hijab213 🔹
هدایت شده از  چرا حجاب؟!
🔴برای دسترسی راحت تر شما عزیزان به "سلسله مباحث مسئله حجاب" که در این کانال بارگزاری شده است، لینک پست ها را تقدیم میکنیم: 🔹تاریخچه حجاب https://eitaa.com/hijab213/26089 🔹تاریخچه حجاب ۲ https://eitaa.com/hijab213/26104 🔹علت پیدایش حجاب ۱ https://eitaa.com/hijab213/26207 🔹نقد علت اول https://eitaa.com/hijab213/26224 🔹علت پیدایش حجاب ۲ https://eitaa.com/hijab213/26301 🔹نقد علت دوم https://eitaa.com/hijab213/26369 🔹علت پیدایش حجاب ۳ https://eitaa.com/hijab213/26565 🔹نقد علت سوم https://eitaa.com/hijab213/26566 🔹علت پیدایش ۴ https://eitaa.com/hijab213/26614 🔹نقد علت چهارم https://eitaa.com/hijab213/26617 🔹علت پیدایش حجاب ۵ https://eitaa.com/hijab213/26670 🔹نقد علت پنجم https://eitaa.com/hijab213/26672 🔹علت پیدایش حجاب ۶ https://eitaa.com/hijab213/26737 🔹جمع بندی علل گذشته https://eitaa.com/hijab213/26848 🔹معنای لغوی حجاب https://eitaa.com/hijab213/26852 🔹حجاب در قرآن https://eitaa.com/hijab213/26916 🔹سیمای حقیقی مسئله حجاب https://eitaa.com/hijab213/26922 🔹چهار فائده برنامه اسلام https://eitaa.com/hijab213/26947 🔹۱. آرامش روانی https://eitaa.com/hijab213/26948 🔹توضیحات جنبه روانی https://eitaa.com/hijab213/26995 🔹۲. استحکام پیوند خانوادگی https://eitaa.com/hijab213/27010 🔹۳. استواری اجتماع https://eitaa.com/hijab213/27036 🔹۴. ارزش و احترام زن https://eitaa.com/hijab213/27057 🔸ایراد ها و اشکالات https://eitaa.com/hijab213/27166 🔸۱. حجاب؛ کاری بی منطق. https://eitaa.com/hijab213/27167 🔸۲. حجاب؛ منافی اصل آزادی https://eitaa.com/hijab213/27170 🔸۳. حجاب؛ موجب رکود فعالیت های زن https://eitaa.com/hijab213/27245 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4⃣ حجاب؛ موجب افزایش التهاب ها 🔴 ایراد دیگری که به مسئله حجاب گرفته‌اند، این است که ایجاد حریم میان زن و مرد، بر اشتیاق ها و التهاب ها می‌افزاید. و طبق اصل "الانسان حریص علی ما منع منه" ، حجاب، حرص و ولع نسبت به اعمال جنسی را در زن و مرد بیشتر می‌کند. 🟣 بعلاوه، سرکوب کردن غرائز، موجب انواع اختلال های روانی و بیماری های‌ روحی می‌گردد. در روانشناسی جدید و مخصوصا در مکتب روانکاوی فروید روی محرومیت ها و ناکامی ها بسیار تکیه شده است. فروید می‌گوید : ناکامی ها معلول قیود اجتماعی است و پیشنهاد می‌کند که تا ممکن است باید غریزه را آزاد گذاشت‌ تا ناکامی و عوارض ناشی از آن پیش نیاید. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 این ایراد این است که اگرچه ناکامی، بخصوص ناکامی جنسی‌، عوارض وخیم و ناگواری دارد و مبارزه با اقتضاء غرائز در حدودی که مورد نیاز طبیعت و ذات انسان است غلط است، ولی برداشتن قیود اجتماعی مشکل را حل نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید. 🔵 در مورد غریزه جنسی و برخی غرائز دیگر، برداشتن قیود، عشق به مفهوم‌ واقعی را می‌میراند، ولی طبیعت انسان را هرزه و بی‌بند و بار می‌کند. در این مورد هر چه عرضه بیشتر گردد هوس و میل به تنوع افزایش می‌یابد‌. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ اینکه راسل می‌گوید : "اگر پخش عکس های منافی عفت مجاز بشود، پس از مدتی مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند کرد"، درباره یک عکس‌ بخصوص و یک نوع بی عفتی بخصوص درست است ، ولی در مورد مطلق بی‌ عفتی‌ها درست نیست. یعنی از یک نوعِ خاصِ بی عفتی خستگی پیدا می‌شود ولی نه‌ بدین معنی که تمایل به عفاف جانشین آن شود؛ بلکه بدین معنی که آتش و عطش روحی زبانه می‌کشد و نوعی دیگر را تقاضا می‌کند . و این تقاضاها و تنوع طلبی ها هرگز تمام شدنی نیست. ⚫️ خود راسل در کتاب زناشوئی و اخلاق اعتراف می‌کند که عطش روحی در مسائل‌ جنسی غیر از حرارت جسمی است. آنچه با ارضاء تسکین می‌یابد حرارت جسمی‌ است نه عطش روحی. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ به این نکته باید توجه کرد که آزادی در مسائل جنسی سبب شعله‌ ور شدن‌ شهوات به صورت حرص و آز می‌گردد ، از نوع حرص و آز هایی که در صاحبان‌ حرمسراهای رومی و ایرانی و عرب سراغ داریم. ولی ممنوعیت و حریم ، نیروی عشق را به صورت یک احساس عالی و رقیق و لطیف و انسانی تحریک می‌کند و رشد می‌دهد. ⚪️ آنگاه میان آنچه "عشق" یا به قول ابن سینا "عشق عفیف" نامیده می‌شود، و آنچه به صورت هوس و حرص و آز و حس تملک در می‌آید - با اینکه هر دو روحی و پایان ناپذیر است - تفاوت بسیار است. 🔴 عشق ، عمیق و متمرکز کننده نیروها و یگانه پرست است. اما هوس ، سطحی و پخش کننده نیرو و متمایل به تنوع و هرزه صفت است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ نیازهای طبیعی انسان دو نوع است: یک نوع نیازها، محدود و سطحی است؛ مثل خوردن و خوابیدن. در این نوع از نیازها همینکه ظرفیت غریزه اشباع و حاجت جسمانی مرتفع شود، رغبت انسان هم از بین می‌رود و حتی ممکن است‌ به تنفر و انزجار مبدل گردد. ولی نوع دیگر از نیازهای طبیعی، عمیق‌ و دریا صفت و هیجان پذیر است؛ مانند پول پرستی و جاه‌طلبی و حتی علم دوستی. 🟡 غریزه جنسی دارای دو جنبه جسمی و روحی است. از نظر حرارت جسمی از جنس نیازهای اول است‌ ولی از نظر تمایل و عطش روحی دو جنس به یکدیگر، از جنس نیازهای دوم. 🔹 @hijab213 🔹