پرداخت بدهی بانکی سلبریتیها با کمکهای مردمی برای زلزله!
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
🔹یکی از افرادی که اقدام به جمعآوری کمک برای مناطق زلزلهزده کرده بود به آنجا رفته و کلنگی را هم برای شروع اقدامات به طور نمادین بر زمین زده، اما هیچ اقدام دیگری انجام نداده است.
🔹تنها یک خانم در منطقه زلزلهزده اقداماتی را انجام داده است و دیگر افرادی که برای کمکرسانی به مردم زلزلهزده مبالغی را جمعآوری کرده بودند، اقدام خاصی انجام ندادهاند و با دستگاههای مربوطه هماهنگ نشدند.
🔹گفته میشد برخی از این افراد بدهکار بانکی بودند و بانک این مبالغ را برداشت کرده و به هر جهت اقدام خوبی صورت نگرفته است.
fna.ir/bp0wf7
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
هدایت شده از 🇮🇷یاعلی ۳۱۳🇮🇷
💠 #اذان_ظهر به #افق_تهران 💠
التماس دعای سلامتی و فرج قائم آل محمد(ص)، سلامتی و طول عمر نائب بر حقش حضرت امام خامنه ای و دعای سلامتی و نصرت سربازان گمنام امام زمان(عج)، مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در بلاد اسلامی خصوصا جبهه های داخلی، سوریه، لبنان، عراق، بحرین ، یمن و فلسطین
«یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینِکَ»
@hizbollahsyberi
@moghavematt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ 2سال قبل جلیلی به سخنان اخیر ظریف در دفاع ازFATF
🔸ظریف:تضمین میکنیم آمریکا دیگر بهانه نخواهد داشت!
🔹جلیلی:بهانه دشمن تمامی ندارد تا جایی که تمام سرمایه ها را خرج کنیم!
@hizbollahsyberi
رئیس دیوان محاسبات کشور: هیأت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال ۹۶ تخلفات #بانک_مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رأی داد.
جالبه که تو همین شش ماهی که #سیف رئیس موند، این اتفاقای عجیب و غریب افتاد!
+بدیعی+
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
همه میدانند که ما برای سفر خارجی، مشکلات مالی داریم و امسال مشکلاتمان سهبرابر شده است؛ پس امسال سهبرابر، دمِ مرزها خواهیم رفت تا نشان دهیم بهخاطر پول، از حسین(ع) نمیگذریم! مرزها و مرزبانان، آمادۀ پذیرایی از ملت باشند!
#اربعین
+علیرضا پناهیان+
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻جواد کریمی قدوسی در رشته توییتی با اشاره به سخنان روز گذشته محمدجواد ظریف نوشت:
🔹رمز کلام آقای ظریف که در مجلس فرمودند «نه من و نه آقای رئیسجمهور تضمین نمیکنیم؛ که با پیوستن به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم مشکلات کشور برطرف شود»، در این است که بر اساس خطی مشی ایشان و رئیسجمهور؛ بعد از پذیرش همه این قراردادها و حل نشدن مجدد مشکلات اگر بازهم از ایشان بپرسید آقای وزیر، این ملت بعداز برجام و FATF دیگر چه اقدامی باید انجام دهند تا مشکلات برطرف شود؟! قطعا پاسخ میدهند دست برداشتن از موشک و عدم حمایت ازجریان مقاومت.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
اینکه بعضی احمدی نژادیها از تصویب #Fatf ابراز ناراحتی میکنند عجیب است، چون منطق تصویب Fatf (گرفتن بهانه از دست دشمن!) دقیقا همانی است که #احمدی_نژاد در دو سال آخر دولتش میگفت:
"مواد غنی شده را به امریکا بدهیم تا بهانه از دستش گرفته شود و اگر هم خلاف قولش عمل کرد بی آبرو شود!"
+امیرحسین ثابتی+
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
بهخاطر وعده سرخرمن اروپا
وطن امروز
16 مهر 1397
بخش اول
آزاردهندهترین نکته درباره تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس و توجیهات دولت در این باره این است که با هدف اجرای قولی که به یک طرف خارجی داده شده، عمدا حرفهای عجیب و غریب به مردم تحویل داده میشود.
این اکنون مسالهای پنهان نیست و محمدجواد ظریف هم آن را تایید کرد که راز اصلی اصرار دولت بر کامل شدن برنامه اقدام FATF، فشار اروپاست مبنی بر اینکه اگر اجرای استانداردهای FATF در ایران کامل نشود، توافق نصفه و نیمه فعلی با اروپا درباره ایجاد یک مکانیسم تعامل اقتصادی با ایران اجرا نخواهد شد.
در واقع دولت چشم بر همه ریسکهای امنیتی و اقتصادی FATF بسته و فقط برای از دست ندادن توافقی که با اروپا کرده- و هیچ کس لااقل در داخل نمیداند چیست و بناست چه معجزهای کند- شتابان به دنبال تکمیل برنامه اقدام در ایران است.
طبیعتا سادهترین سوالی که دولت باید در اینجا به آن پاسخ دهد این است: آیا چیزی که به دست میآورد، ارزش هزینهای که میپردازد را دارد یا نه.
در اینکه اجرای کامل برنامه اقدام FATF در ایران ریسکهای امنیت ملی بسیار هنگفتی دارد، حتی مدافعان آن چندان تشکیک نکردهاند.
فهرست ساده این تهدیدها چنین است:
1- تحریم داخلی نهادهای انقلابی و منع شدن بانکها و نهادهای مالی در داخل از خدماتدهی به آنها
2- ملزم شدن ایران به افشای مورد به مورد اطلاعات بانکی که مصرفکننده آن بدون تردید سرویسهای اطلاعاتی دشمن هستند.
3- ایجاد یک کانال جدید فشار بر ایران
4- هوشمندتر و موثرتر شدن تحریمهای آمریکا از طریق افشای نقشه کامل تراکنشهای مالی ایران برای دشمن
5- محدود شدن مبارزه با پولشویی به استانداردها و درخواستهای مورد توجه FATF و جلوگیری از مبارزه موثر با پولشویی و اصلاح نظام بانکی در ایران.
برای اینکه ببینیم چیزی که دولت ادعا میکند به دست آورده ارزش این هزینهها را دارد یا نه، زحمت چندانی لازم نیست. حتی لازم نیست بدانیم توافق انجام شده با اروپا چیست و توان حفاظت از روابط اقتصادی ایران با اروپا در مقابل تحریمهای ثانویه آمریکا را دارد یا نه. پاسخ را آقای ظریف خود ساده و سرراست به ما داده و همین دیروز به صراحت در مجلس اعلام کرد حتی اگر CFT تصویب و اجرای برنامه اقدام FATF در ایران کامل شود باز هم هیچ تضمینی نیست که مشکلات بانکی ایران حل یا حتی سبک شود. آقای ظریف تنها قول داد با این کار از ایجاد مشکلات جدید برای ایران جلوگیری خواهد شد. پس آقای ظریف از همین حالا سعی کرده اشتباه برجام را تکرار نکند و آب پاکی را روی دست کشور ریخته و میگوید امتیاز نقد خواهیم داد اما اینکه حتی به طور نسیه چیزی به دست بیاوریم روشن نیست.
#مهدی_محمدی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
بهخاطر وعده سرخرمن اروپا وطن امروز 16 مهر 1397 بخش اول آزاردهندهترین نکته درباره تصویب کنوانسی
بهخاطر وعده سرخرمن اروپا
وطن امروز
16 مهر 1397
بخش دوم
سوالهای مهم اینهاست:
اولا- کدام عقلانیت اقتضا میکند امتیازی چنین بزرگ در ازای وعدهای مبهم به طرفی غیر قابل اعتماد مانند اروپا داده شود؟ آیا بهتر نبود آقایان که مذاکرهکنندگانی چیرهدست هستند برگ FATF را در دست نگه میداشتند تا حداقل پس از مطمئن شدن از کارآمدی مکانیسم پیشنهادی اروپا، به آن ملحق شوند؟
ثانیا- در حالی که تحریمهای ثانویه بانکی آمریکا به تمامی تا یک ماه دیگر بازخواهد گشت، اساسا FATF چگونه میتواند به تسهیل روابط بانکی ایران کمک کند؟ آیا در شرایط برقراری تحریمهای ثانویه کارکرد FATF معکوس نبوده و منجر به پر کردن خلأهای اطلاعاتی آمریکا از نظام بانکی ایران به منظور هوشمندتر کردن تحریمها نخواهد شد؟
ثالثا- میدانیم که بانک مرکزی از ماهها قبل به طور زیرپوستی و باز هم تحت فشار برنامه اقدام FATF ترغیب شبکه بانکی به تحریم داخلی نهادهای مورد تحریم آمریکا را آغاز کرده است. دولت تا امروز هیچ گامی برای جلوگیری از وارد شدن نهادهای مالی داخلی به تحریم ریالی نهادهای انقلابی برنداشته است.
آیا این معنایی جز این دارد که بخشهایی از دولت اساسا بدشان نمیآید بخش دفاع و امنیت تحت فشار قرار گیرد؟
و رابعا- ایران اکنون بیرون بیانیه عمومی یا به تعبیر عامیانه لیست سیاه FATF نیست اما اقدامات محدودکننده ضد آن تعلیق شده است. تا جایی که به FATF مربوط است، سفیدترین حالتی که ایران اساسا میتواند در آن قرار داشته باشد همین است و بدترین حالت این است که ایران مجددا به بیانیه عمومی بازگردد. برای این کار همه 35 عضو شورای عمومی FATF باید اجماعا به بازگشت ایران به لیست سیاه رای بدهند و تنها اگر یک عضو با این کار مخالفت کند، ایران این ریسک را پشت سر خواهد گذاشت. یافتن این یک عضو، کار سادهای است که وزارت امور خارجه باید میکرد ولی راه سخت تصویب CFT را برگزید.
و در نهایت اینکه همه اینها به ما نشان میدهد دولت اصرار دارد چیزی از تجربه سالهای گذشته نیاموزد، برجام را نگاهی بشدت ایدئولوژیک و توأم با شیفتگی تحلیل کند، امتیازهای بزرگ بدهد و در انتظار وعدههای نسیه بماند و آرزوهای توهمآلودی نظیر ایجاد شکاف علیه اروپا و آمریکا چنان عمیق شود که ایران بتواند از دل آن مشکلات خود را حل کند. این ذهنیتها خطراتی عمیقتر و بزرگتر از FATF یا چیزهایی شبیه آن است.
#مهدی_محمدی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
چرا با #برجام و #fatf تحریمها باقی مانده بلکه بیشتر میشود؟
در بررسی ابتدایی تحریمها باید توجه داشت که تحریم از حیث کسانی که ملزم به رعایت آن میباشند به تحریم اولیه و یا تحریم ثانویه تقسیم میشوند. تحریمهای اولیه به تحریمهایی گفته میشود که فقط بین دو کشور تحریم شونده و تحریم کننده است. به عبارتی فقط ارکان کشور تحریم کننده موظف است، قوانین تحریمی در مورد کشور تحریم شونده را رعایت کند.
اما در تحریم ثانویه، کشور تحریم کننده، کشورهای دیگر را نیز مجبور به رعایت این قوانین تحریمی میکند و در صورت عدم رعایت، آنها را مورد مجازات قرار میدهد.
تحریمهای اقتصادی شامل تحریم بانکی و غیر بانکی میشود، تحریم غیر بانکی اینگونه تشریح میشود که سرمایهگذاری و واردات و صادرات به کشور تحریم شده ممنوع است و اما در تحریم بانکی، هدف تحریم، مؤسسات مالی است.
هدف تحریمهای ثانویه بانکی، تحت شعاع قرار فعالیتهای مؤسسات مالی (اعم از داخلی و خارجی) هست که مستقیم و یا غیرمستقیم به نهادهای تحریمی خدمت ارائه میدهند. به عبارتی زمانی که این تحریمها علیه نهادی صادر شوند؛ ذیل آن تحریمها بیان میشود که هیچ یک از مؤسسات مالی حق ارائه خدمت به نهادهای تحریم شده را ندارند و در صورت خدمترسانی به این نهادها، مجازات میشوند.
حال اگر مؤسسات مالی به نهادهای تحریمی خدمات ارائه دهند در این صورت، اگر این نهادها در داخل کشور تحریم شده باشند، در لیست تحریم قرار خواهند گرفت ولی اگر از خارج کشور تحریم شده، این اتفاق بیافتد، موسسه مالیای که این تخلف را انجام داده است، دیگر اجازه گشایش حساب کارگزاری در آمریکا ندارد. با توجه به جایگاه اقتصادی آمریکا و همچنین نقش غیرقابلانکار دلار در تجارت جهانی، بانکها و مؤسسات مالی بینالمللی برای ادامه روند فعالیت خود، مجبور هستند تا قوانین بانکی آمریکا را رعایت کنند و از ارائه خدمت به نهادهای تحریمی امتناع ورزند، چراکه برای تبادل معاملات خود نیازمند دلار آمریکا میباشند.
بهبیان دیگر درصورتیکه مؤسسات مالی به نهادها و یا اشخاص تحریمی خدمات ارائه دهند، آمریکا با آنها برخورد میکند. آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ برای مجازات خاطیان، قانونی را تحت عنوان وطنپرستی تصویب کرد. طبق این قانون به وزارت خزانهداری آمریکا اجازه میداد، مؤسسات مالی که ملزومات نظام بانکی این کشور را رعایت نمیکنند، با آنها برخورد شود.
در قدم اول برای برخورد با خاطیان، نیاز به شناخت متخلفان است ازاینرو آمریکا به این درک رسید که با افزایش هر چه بیشتر نظارت بر روی تراکنشهای بانکی و رهگیری هر چه دقیقتر مبادلات پولی بین افراد ،گروهها و کشورها، میتواند مؤسسات مالی خدمت رسان به نهادهای تحریمی را شناسایی کند.
همچنین برای مؤثر واقعشدن این تحریمها، باید امکان شناسایی و رهگیری تراکنشهای بانکی اهداف تحریمی وجود داشته باشد تا بهوسیله این فرایند بتوان با افراد و مؤسساتی که به نیابت از نهادهای تحریمی فعالیت انجام میدهند را شناسایی و با آنها برخورد کند. در اصطلاح بانکی به این موضوع شناسایی ذینفع واقعی گفته میشود.
بنابراین چون با برجام و fatf تحریمهای ثانویه برداشته نمی شوند و تنها تعهدات ما به غربی ها افزایش خواهد یافت، این توافقات نه تنها رافع تحریمها نیست، بلکه بهانه ای برای اعمال تحریمهای بیشتر می شود.
#حمید_رسایی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔹یادتان باشد وزیر خارجه ما هستید!
#حسین_شریعتمداری
🔸آقای دکتر ظریف در جلسه علنی دیروز مجلس و در پاسخ به نمایندگانی که برجام را بیدستاورد و خسارتآفرین دانسته بودند گفت؛
«اگر برجام به نفع ایران نبود آمریکا از آن خارج نمیشد.
اگر برجام به نفع ایران نبود نتانیاهو نمیگفت من یک تنه مقابل آن ایستادهام.
توفیق ملت را تبدیل به ضعف ملت نکنید».
آقای ظریف فقط به چند نمونه از اظهارات ترامپ و نتانیاهو درباره برجام اشاره کرده است و از دهها مورد دیگر که از ذوقزدگی فراوان آنها حکایت میکند خبر نمیدهد. مثلا توضیح نمیدهد که ترامپ خواستار برجامی بود که علاوه بر نابودی فعالیت هستهای کشورمان، برنامه موشکی و حضورمان در منطقه را نیز شامل شود و یا، اشارهای نمیکند که ترامپ بعد از تعهد اروپا به حفظ ایران در برجام، از آن خارج شده است و...
اما، چرا راه دور برویم، برای ارزیابی برجام میتوانیم به واقعیتهای موجود و غیرقابل تردید استناد کنیم. آقای ظریف میداند که در تمامی فرهنگهای سیاسی، نام دیگر مذاکره، معامله است و در هر مذاکرهای سخن از آنچه طرفین میدهند و آنچه میگیرند، در میان است. از این روی بهترین و مطمئنترین راه برای ارزیابی برجام و سود و زیان آن، مراجعه به «دادهها» و «ستاندهها» است. آیا این راه قابلقبولتر و همهفهمتر نیست؟!
کوتاه سخن اینکه هدف از مذاکرات هستهای آنگونه که خود آقایان مطرح کرده بودند، لغو تحریمها بود و سؤال از آقای ظریف آن است که؛ آیا تحریمها لغو شدهاند و یا دهها تحریم دیگر نیز به تحریمهای قبلی اضافه شده است؟! آقای ظریف اگر فقط به همین یک سؤال پاسخ بدهد، ارزیابی دقیقی از برجام ارائه کرده است. اگرچه پاسخ این پرسش نیازی به اظهارنظر جناب ایشان ندارد و خواجه حافظ هم میداند که نه فقط هیچ تحریمی برداشته نشده بلکه دهها تحریم دیگر هم به تحریمهای قبلی اضافه شده است! به بیان دیگر، یعنی اینکه برجام برای ما هیچ دستاوردی نداشته است. آیا غیر از این است؟
آقایان میفرمایند برجام باعث شده که بین آمریکا و اروپا فاصله ایجاد شود! و کشورهای دیگر به حقانیت ما پی ببرند! و بهانه از دست دشمنان گرفته شود! و... که باید گفت اولاً؛ به گواه واقعیتهای موجود هیچیک از این موارد اتفاق نیفتاده است. اروپا رسماً اعلام کرده که حاضر نیست تحریمهای آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرد و سایر کشورها هم به صراحت از پایبندی خود به تحریمها خبر دادهاند و ثانیاً؛ هدف از مذاکرات هستهای لغو تحریمها بود و نه آنچه که به عنوان دستاوردهای برجام فهرست میکنند و هیچکدام نیز واقعیت ندارد!
اگر آقایان به آنچه که پیش از این، درباره هدف مذاکرات هستهای و برجام گفته و نوشته بودند، فقط یک نیمنگاه میانداختند، به وضوح میدیدند که میان آنچه امروزه بر زبان دارند و آنچه ادعا میکردند، از زمین تا آسمان فاصله است!
و اما نه فقط ستاندههای برجام «هیچ» بوده است، بلکه برای کسب همین هیچ نیز امتیازات فراوانی به حریف دادهایم، تاسیسات هستهای کشورمان را به سوی نابودی سوق دادهایم، امکانات و ظرفیتهای چهارساله کشور را به باد دادهایم، هزینههای کلان و سنگینی به مردم تحمیل کردهایم و...
انتظار از آقایان روحانی و ظریف آن است که به جای کلیگوییهای آنچنانی درباره برجام فقط به یکی- تاکید میشود که فقط به یکی- از وعدههای برجامی که به ملت داده بودند و تحقق یافته است اشاره بفرمایند!
اما بخش دیگر سخنان دیروز آقای ظریف خسارتبارتر از آن است که قابل تصور باشد! ایشان در بخش دیگری از سخنان دیروز خود در جلسه علنی مجلس که به بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) -یکی از لوایح زیرمجموعه FATF- اختصاص داشت گفتهاند؛ «نه من و نه آقای رئیسجمهور نمیتوانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به CFT مشکلات ما حل خواهد شد. اما میتوانیم تضمین بدهیم با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد»! مفهوم دیگر سخن آقای ظریف این است که پیوستن به CFT برای حل مشکلی است که آمریکا با آن روبروست و نه مشکلات کشورمان! آمریکا از این سخن وزیر خارجه کشورمان چه پیامی را دریافت میکند؟ آیا به این نتیجه نمیرسد که هرگاه علیه ایران اسلامی بهانهای بتراشد، وزارت خارجه ایران به جای مقابله با آن، همه تلاش و توان خود را به کار میگیرد و مجلس و دولت را به خط میکند تا مشکل پیشآمده برای آمریکا را برطرف کند...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/144029
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
درسی دیگر از مدیریت رهبری
محسن مهدیان در یادداشتی نوشت:
🔹رای کارشناسی مجلس، هرچه بود اما تیرخلاص را آقای لاریجانی با خبر نامه رهبری زدند؛ نظر رهبری حکم حکومتی نبود و بهتر بود از ابتدا مخالفان محترم بجای تاکید بی اندازه بر نظر رهبری، استدلال شان را تقویت میکردند؛ چه آنکه خبر نامه را پیش از جلسه گرفته بودند.
🔹این جلسه با همه اشکالاتش درسی آموزنده از سبک مدیریت رهبری داشت، رهبری انقلاب نظرشان را درباره کنوانسیونها گفتند؛ صریح هم گفتند، اما حاضر نشدند نظرشان در تصمیم مجلس دخالت داده شود و نهاد مردم سالاری صدمه ببیند.
📝مشروح را در لینک زیر بخوانید:
👉 fna.ir/bp0w5h
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦ویژه هفته نیروی انتظامی
📹 نماهنگ| امنیت و محبت
⚠️ رهبرانقلاب در دیدار اخیر نیروی انتظامی:
🛣 در #امنیت جادهها، کاری کنید #مردم_عزیز، این بخش حادثهخیز و تلخ را در زندگی خود نداشته باشند
☑️ @Khamenei_ir
آقای ناطق! شما ساکت
«خامنهای» اطاعت محض بود در برابر «خمینی»
متنی که ساعاتی پیش منتشر کردم، آن اندازه که میخواستم چرخ خورد در مجازستان! لذا از پیج خودم حذفش کردم! صدالبته حذف کردم، نه به معنای عدول از متن، بلکه فقط میخواستم صدای متفاوتم را چند ساعتی جماعتی بشنوند! بله! فریادم در آن متن، بلند بود اما نه بلندتر از آه این شبهای فرزند شهید محسن حججی! ۱۰ سال بعد که اخبار ۱۵ مهر ۹۷ را میخواند، چه خواهد گفت در دلش؟! از قضا بیم من از همین سالیان بعد است که گاهی صدای قلم را میبرم بالا! و الا چه کسی در ارادت قلبی حقیر به نظام شک دارد؟! والله میترسم به شرط ادامهی این دستفرمان، چند صباح دیگر، سخن وزیرخارجهی جمهوری اسلامی بشود این: «اگر ما کاخ سفید را قبله بگیریم، نه من و نه آقای رئیسجمهور، تضمین خاصی نمیدهیم که مشکلات اقتصادیمان کم شود یا تحریمها لغو شود اما این را اصلا تضمین نمیدهیم که مجدد و مشدد تحریم نشویم! تنها تضمین ما این است که اگر من به طرف وزیرخارجهی آمریکا دستم را دراز کردم، احتمالا او دست رد به سینهام نزند! و همین شاید شد مقدمهای بر پایان خصومتها و سرآغازی برای صلح و دوستی و جهانی عاری از خشونت!» فیالحال خود را گنده فرض میکنم و سئوالی از نظام میپرسم: «برجام آیا تجربهای شد که دیگر به دشمن، امتیاز یکطرفه ندهیم یا اولین پله از پلههایی است که قرار است ما را به چالهی ذلت و بلکه چاه مذلت بکشاند، بیآنکه مزهی گندم ری را بچشیم؟!» الغرض! گاهی که از این گندهگوییها میکنم، بعضی میپرسند؛ «منظورت از «نظام» دقیقا کیست؟!» یعنی مواظب حرف زدنت باش! یعنی که یعنی! من البته در انتهای این متن، منظورم را لو خواهم داد اما عجالتا کیسهای بکشم بر تن آقای ناطق نوری که اخیرا در مصاحبهای، ضمن روایتی کاملا مخدوش از ایام ریاست جمهوری حضرت آقا، سعی کرده این نتیجه را به خورد مخاطب بدهد؛ «اگر ایستادن در برابر نظر ولی فقیه، کار بدی است، خود حضرت آقا هم اقلا در ماجرای انتخاب نخستوزیر، در برابر نظر امام ایستاد!» دم این «مثل» گرم که گفت: «کافر همه را به کیش خود پندارد»! جناب ناطق اما بدتر از کافر، حضرت آقای عزیزتر از جان ما را به کیش خود پندارد! و اما شرح مختصر و انشاءالله مفیدی از ماجرا ارائه میدهم تا ضمن بازخوانی تاریخ آن مقطع تاریخی از زندگانی رهبر حکیم انقلاب، میزان صدق آقای ناطق، برای همگان مشخص شود! ۴ رکعت «خاتمی کوچک» پشتش نماز خوانده، توهم زده میتواند وارونهنمایی کند زندگی مولای ما را که «بهشتی بزرگ» به امامت، قبولش داشت! القصه! بعد از اتمام دورهی اول ریاستجمهوری حضرت آقا، ایشان نزد امام میروند و ناظر بر طبیعیترین حق رئیسجمهور در آن ایام، نیز معطوف به تکرویها و تکپریها و تنگنظریها و برخی دیگر از خصوصیات منفی در رفتار و گفتار نخستوزیر وقت- که بعدها در سال ۸۸ بر همهی اهل انصاف، روشن شد و روشن شد که او آنقدر متوهم است که حتی وسط رأیگیری، اعلام ظفر کند!- از ایشان میخواهند که یا در انتخاب نخستوزیر، مبسوطالید باشند یا تکلیف نامزدی دوباره در انتخابات را از دوششان بردارند! جواب امام راحل عظیمالشأن به حضرت آقا اما برای من و ما، نه تنها ناگفته معلوم بود، بلکه روشنتر از روز بود و درخشانتر از خورشید! امام به حضرت آقا میفرمایند: «شما حتما باید نامزد شوی!» و این یعنی پذیرش بدیهیترین حق رئیسجمهور توسط امام! یعنی با هر که راحتتری و بهتر میتوانی کار کنی، معرفی کن بهعنوان نخستوزیر به مجلس! دقت شود! با لحاظ تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن، هنوز هم هیچ رئیسجمهوری، به نصاب آرای حضرت آقا در ۲ انتخابات ریاستجمهوری که نامزد بودند، نرسیده! خلاصه انتخابات برگزار میشود و حضرت آقا، رئیسجمهور! خب! اینجا شاید هر کس دیگری جز «سیدعلی خامنهای» بود- بهخصوص منبعث از آن سئوال و جواب- از این حق مسلم خود استفاده میکرد و فیالفور همان شخصی را بهعنوان نخستوزیر به مجلس، معرفی میکرد که قلبا و عقلا میپسندید! هم حقشان بود و هم اذن امام! هم طبق قانون، محق بودند و هم طبق اجازهی امام! لیکن مباحثی پیش میآید و حضرت آقا، صبوری پیشه میکنند!
#حسین_قدیانی
ادامه👇👇👇👇
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
آقای ناطق! شما ساکت «خامنهای» اطاعت محض بود در برابر «خمینی» متنی که ساعاتی پیش منتشر کردم، آن ان
👆👆👆👆ادامه
ابتدا گروهی از نمایندگان مجلس، نامهای با این مضمون به امام خمینی مینویسند که بسته به شرایط حساس جنگ و لزوم حفظ وحدت رزمندگان، تغییر نخستوزیر به صلاح نیست! کمی بعد، جمعی از فرماندهان هم شبیه این نامه را به امام مینویسند! قطعا حضرت آقا میتوانستند بیاعتنا به این نامهها، از حق قانونی خودشان که صدالبته آمیخته با نظر مثبت امام بود، استفاده کنند و نخستوزیر مدنظر خویش را به مجلس، معرفی کنند و کوتاه هم نیایند! اقلا از اینکه نکبت موردنظر- خیالتان تخت که به حرمت شأن این قلم و منزلت والا و بالای مخاطبی که شما باشید، اسمی از نکبت مورد بحث در هیچ کجای این یادداشت نمیبرم!- معرفی نشود، کوتاه نیایند! حضرت آقا اما... نوشتم؛ صبر میکنند! خبری این ایام به گوشها میرسد! گویا امام نیز بهحرمت لزوم حفظ وحدت در میان رزمندگان جبهه و جنگ و با آنکه پیش از این، شرط آقا را پذیرفته بودند، با تعویض نخستوزیر، مخالفت میکنند، لیکن چیزی را به حضرت آقا حکم نمیکنند! چیزی شبیه این: «من نظرم را میگویم و شما هم مختاری عمل کنی یا نه!» همان ایام، مباحث فراوانی درمیگیرد که رهبر، گاهی «حکم مولوی» میدهد و گاه «پند ارشادی» میکند! واضح است که هر چقدر هم امام- و تنها از منظر عدم ایجاد اختلاف نظری میان رزمندگان- مخالف تغییر نخستوزیر بودند، اما هرگز چیزی را به حضرت آقا «حکم» یعنی «واجب» نکردند! چه اینکه اصلا و اساسا شرط حضرت آقا برای تجدید نامزدی در انتخابات، عدم معرفی آن مردک متوهم بهعنوان نخستوزیر بود به مجلس! شرطی که با پذیرش امام هم مواجه شده بود! گمانم الباقی ماجرا را همه بدانند! پا گذاشتن حضرت آقا روی نظر خود بهخاطر گل روی نظر امام! آنهم «نظر امام» و نه «حکم امام»! شما البته پی به وقاحت آقای ناطق نمیبری، الا آنکه بروی آن گفتوگوی کذا را کامل بخوانی! کل مصاحبه دارد با واژگونی ماجرا، ماله بر ولایتگریزی امروز خودش میکشد که قطعا در تحریف خاطره، انگشت کوچک مرحوم هاشمی هم نمیشود! فیالمثل جایی میگوید؛ «حضرت آقا حتی وقتی [...] را به مجلس معرفی میکند، باز هم بهعنوان حکم تلقی نمیکند و میگوید بهطور اضطراری معرفی میکنم!» نمیگوید از این کشف بزرگش، یکوقت پس بیفتیم! بله که «اضطراری» بوده! از قضا، مخالفت امام هم با تغییر نخستوزیر، اضطراری بود! و الا که امام شرط آقا را پذیرفته بودند! طرفه حکایت اینجاست؛ نکبت مدنظر حتی تا ۸۸ هم صبر نکرد و در همان ۴ سال دور دوم، روی متوهم خودش را بارها و بارها نشان داد تا بدان حد که مقطعی از انظار گم شود و موجب عصبانیت امام شود! آری! خامنهای، سربلند از امتحانی بیرون آمد که شاید تنها نوادری از اولاد آدم، در آن شرایط خاص- که همه چیز حکم به محق بودن تو بدهد- حاضر بودند مثل ایشان عمل کنند! ماجرای دور دوم ریاستجمهوری حضرت آقا، اتفاقا روایت ولایتمداری محض ایشان است! و اینکه برای ایشان، رضایت خدا و روح خدا، اولویت اول را دارد! و همینها بود که امام در میان آن همه رجل انقلابی، تنها و تنها حضرت آقای ما را لایق رهبری میدانستند! سلمنا! امام برای امثال هاشمی و ناطق، فراوان اوت دستی و کرنر و خطا میگرفت لیکن همیشه گل رهبری را ثبت میکرد به نام خامنهای! آقای ناطق! زین پس هر وقت خواستی ماله بر ولایتگریزیهایت بکشی، مایه از همان نکبت بگذار یا این یکی نکبت تَکراری! هیهات! به شهادت حیات جاودان حاجقاسمش، سیدعلی، علی صدر اسلام نیست که تنها بماند در کوفه! رک بگویم؛ مراد من از نظام، خامنهای است! ابرمردی که برای ما فرزندان شهدا، علاوه بر رهبر، پدر هم هست! و پسر با پدر، راحت است! حرفی هست؟!
#حسین_قدیانی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🚩 عادل آذر افشا کرد؛ رای انفصال از خدمت سیف در بهمن ۹۶!
رئیس کل دیوان محاسبات کشور:
🔹بر اساس قانون جدید 170 تا 200 نفر از مقامات یا هم ترازان آنها باید پستشان را ترک کنند.
🔹15 استاندار کشور هم مشمول این قانون هستند و باید تا پایان فرصت قانونی مسئولیتشان را تحویل دهند.
🔹بانک مرکزی گارد خاصی در برابر نظارت های دیوان گرفته بود و به ما اطلاعات و دسترسی های لازم را نمی داد.
🔹 هیأت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال 96 تخلفات بانک مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رأی داد.
🔹در سال 96، 22 میلیارد دلار ارز مداخله ای به بازار تزریق شد.
🔹در ارتباط با نوسانات نرخ ارز در سال 96 و اوایل سال 97 سه پرونده در دیوان محاسبات تشکیل شده که هیأت مستشاری رأی یکی از آنها را صادر کرده و دو پرونده دیگر در دادسرای دیوان در حال بررسی است.
🔹 با بررسی پرونده های حقوق های نجومی 35 میلیارد تومان به بیت المال برگردانده شد.
http://tn.ai/1847155
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🚩گزارشگر سابق سازمان ملل: اسرائیل میخواهد با اتهامزنی به ایران بر جنایات خود سرپوش بگذارد
«پروفسور ریچارد اندرسون فالک» در گفتگو با تسنیم:
🔹«اسرائیل به ایران تهمت میزند بدون اینکه از جنایات روزمره خود علیه انسانیت و مشخصاً مردم فلسطین و دیگر کشورهای همسایه آن حرفی به میان بیاورد. مسلماً اسرائیل میخواهد توجه جهانیان را از جنایاتی که طی 6 ماه اخیر با استفاده از قوه قهریه بر مردم غزه روا داشته است، منحرف کند.»
🔹«اسرائیل خود صاحب یک زرادخانه هستهای است و به همین دلیل چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ اخلاقی نمیتواند فعالیتهای هستهای ایران را زیر سؤال ببرد. اسرائیل در حالی ترامپ را برای خروج از توافق هستهای سال 2015 ترغیب کرد که پنج کشور دیگری امضاکننده این توافق همچنان از آن حمایت میکنند.»
http://tn.ai/1847393
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻میگویند FATF برای مقابله با تامین مالی تروریسم است. اما نفتی را که داعش از موصل میدزدید، اردوغان میخرید. سلاح و غذا را هم اوباما میرساند. همایش مجاهدین خلق در پاریس برگزار میشود و سخنگوی تروریستها در تلویزیونی که مرکزش لندن است، مسئولیت حمله به رژه اهواز را بر عهده میگیرد.
#کبری_آسوپار
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
آبرومند تر از کارچاق کن انگلیس نبود؟!
🔹آدمی آبرومند تر از میرزا ملکم خان پیدا نکردید آقای زیباکلام که برای تظاهر به قانونگرایی به وی استناد می کنید؟! میرزا ملکم که رشوه بگیر حرفه ای از بیگانگان به ویژه انگلیسی ها بود برای کارچاق کنی و قالب کردن قراردادهای غارتگرانه و خسارت آمیز! انصافا روی خوب آدمی دست گذاشتید برای توجیه غلط کاری خود ...
@hizbollahsyberi
👇👇👇👇