هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
﷽ 👌 #میان_پایه (دوم تا ششم)
""پیش ثبت نام"" سال تحصیلی 1399 #مدرسه_پسرانه_هدهد
➕ #ظرفیت_محدود
✍ صرفا از طریق سایت مدرسه :
http://www.hodhod.school/?page_id=408
✔️ حرکت پیشتاز در مسیر تحول در نظام تعلیم و تربیت شهر اصفهان
#مدارس_مجری_روش_میزان
#مدارس_تحول_خواه
#نگرش_اسلامی
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
مدارس پسرانه هدهد
بازگشايي محدود مدارس از هفته آينده 🔹وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی محدود مدارس از ۲۷ اردیبهشت خبر د
با سلام واحترام ؛
به اطلاع کلیه مدیران مدارس می رساند:
در اجرای دستور العمل شماره 59670/92 مورخ 99/02/23 براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا و فرمایشات وزیر محترم آموزش و پرورش شرایط و نحوه ارائه خدمات آموزشی به شرح ذیل اعلام می گردد:
1.تشکیل شورای مدرسه با حضور تمام اعضاء در راستای نحوه ارائه خدمات به دانش آموزان بازمانده از آموزشهای مجازی و ارزشیابی پایانی دانش آموزان
2.کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه (به جز کودکان استثنایی) از 27 اردیبهشت ماه به منظور رفع اشکال وارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند از خدمات آموزشی غیر حضوری بهره مند شوند دایر خواهد شد.
3. روش های آموزشی غیر حضوری از تلویزیون و بستر شاد استمرار داشته و استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود.
4. تاکید می گردد حضور دانش آموزان به صورت داوطلبان و صرفاً برای دانش آموزان بازمانده از آموزش های غیر حضوری می باشد.
5. حضور کلیه عوامل مدرسه اداری-آموزشی و اجرایی در آموزشگاه الزامی است.
6. همکاران مقاطع ابتدایی پس از ارائه خدمات آموزشی در هفته اول نسبت به انجام امتحانات فرآیندی از هفته دوم اقدام نمایند.
7. همکارانی که دارای بیماری زمینه ای می باشند و یا همکاران خانم باردار به هیچ عنوان نباید در مدرسه حاضر شوند.
8. کلیه مدارس می بایست تا روز پنج شنبه مورخ 99/02/25 نسبت به نظافت و گند زدایی و ضد عفونی کردن آموزشگاه اقدام نمایند(به خصوص دفاتر اداری و تعداد معدودی کلاس که خدمات آموزشی برای دانش آموزان بازمانده از آموزش های غیر حضوری در آن برگزار خواهد شد.)
9. کلیه مدارس سریعاً نسبت به نظافت و ضد عفونی کردن سرویسهای بهداشتی و آبخوری ها و پر کردن مایع دستشویی برای سرویس های بهداشتی تاروز پنج شنبه مورخ 99/02/25 اقدام نمایند.
10.کلیه همکاران و دانش آموزان مذکور می بایست با ماسک و دستکش در مدرسه حضور یابند لذا به نحوی شایسته به اطلاع این قبیل دانش آموزان رسانده شود توصیه می گردد تعدادی ماسک و دستکش در مدرسه موجود باشد تا در صورت نیاز در اختیار دانش آموزان فاقد ماسک و دستکش قرار گیرد. همچنین علائم هشدار دهنده و توصیه های بهداشتی در مدرسه نصب گردد.
11. فاصله گذاری اجتماعی برای همکاران و دانش آموزان صورت پذیرد.
12. ورود هر فرد غیر مسئول به مدارس به هر عنوان ممنوع می باشد. ضمناً از تجمع اولیا درجلوی درب مدارس جلوگیری گردد.
#هدهد لحظه شماری می کند ...❤️
اولیای گرامی , سلام
خوشحالیم از بازگشایی محدود و مشروط مدارس
و اینکه حضور هدهدی ها مجدد در کنار عوامل و مربیان مدرسه, حیات مجدد خواهد داشت 🍃
👈 لطفا شیوه حضور را امروز در کانال دنبال کنید ...
#لذت_زندگی_یادگیرانه
مدارس پسرانه هدهد
#هدهد لحظه شماری می کند ...❤️ اولیای گرامی , سلام خوشحالیم از بازگشایی محدود و مشروط مدارس و اینکه
#اطلاعیه_مهم
اولیای گرامی مقطع ابتدایی دوره 1و2 , سلام
✍ لطفا با دقت بخوانید 🍃
پیرو بخشنامه وزارتی بازگشایی محدود و مشروط مدارس جهت رفع اشکال و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان مقطع ابتدایی _در #مدرسه_پسرانه_هدهد مطابق روال دو ماه گذشته_ پاسخگوی حضوری هم خواهیم بود (از 27 اردیبهشت به میزان لازم و متناسب با تفاوتهای فردی).
_ 😷 امکان حضور اختیاری دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی شخصی (کنترل #تب در منزل, داشتن #ماسک, #ژل یا محلول جیبی) و محیطی (گندزدایی لازم روزانه با آب اکسیژنه, اسید سیتریک و الکل) وجود دارد.
_ ✏️ همراه داشتن لوازم التحریر شخصی الزامی است.
🔑 _ 📩 جهت حضور حتما بایستی نام و نام خانوادگی دانش آموز برای معلم راهنما ارسال گردد. حضور بدون #هماهنگی امکان ندارد.
_ ⏳حضور به صورت #منظم (راس ساعت شروع و پایان) انجام می گردد.
حضور زودهنگام و خروج با تاخیر امکان ندارد.
_ ⏰ ساعات و زمان حضور دانش آموز شما در مدرسه _ بدلیل رعایت فاصله گذاری _ به هدف رفع اشکال و پاسخگویی به طور فردی و متناسب با نیاز , پس از #ارسال_پیام برای معلم برای تان ارسال خواهد شد.
_ 🤒 طبعا دانش آموز با داشتن هر نوع علائم سرماخوردگی و بیماری ها (تنفسی, ریوی, قلبی و ...) نباید حضور یابد. مطمئن هستیم رعایت می فرمایید.
🔰🔰🔰🔰🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔰🔰🔰🔰
👈 لطفا مثل گذشته ,, هر نوع مشکل آموزشی و تربیتی فرزند در این ایام را با معلم راهنما در میان بگذارید.
👈 لطفا هر جا احساس کمبود یا نقص می کنید, به طور سلسله مراتبی و راحت منتقل نمایید. (معلم , معلم راهنما , معاون , مدیر) . هیچ گونه محدودیت و ملاحظه ای را در نظر نگیرید.
👈 لطفا تا حل مشکل فرزند,, با حفظ آرامش در هر زمینه تا حصول نتیجه پیگیری و وقت گذاری نمایید.
[[👌 بیش از 90 درصد دانش آموزان ,, کلیه دروس شان مدتی است به اتمام رسیده. درصد کمی هم ,, برخی از کارهایشان مانده که در دو هفته آینده جمع بندی خواهد شد. به هیچ وجه جای نگرانی نیست.]]
👈 لطفا هر نوع راهکاری در این مدت برای فرزندتان مفید بوده را به معلم منتقل و درخواست کنید (متن, صوت, تصویر, تلفن, واتساپ و ...).
به امید شکست کامل ویروس کرونا به مدد الهی ...
شورای دبستان هدهد
مورخ 99/2/25
16.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فراز۲۶ دعای جوشن کبیر:
🤲 🤲 🤲 🤲 🤲
یارب البیت الحرام
یارب الشهر الحرام
یارب البلدالحرام
یارب الرکن والمقام
یارب المسجد الحرام
از این «شبهای پرپیمانه »
تا« روزعرفه و عیدقربان»
فرصتی باقی نمانده ...
امسال حج در کنار امیرالحاج (عج) نصیبمان شود ان شالله.
هدایت شده از گندم
سلام بنده های خوب خدا ❤️
یکی از کارهایی که در پویش
#مهربانی_بکارید انجام میدیم
#توانمندسازی خانواده های نیازمنده.
_ یعنی برای سرپرست خانوار (خانم یا آقا), #دوره_های_مهارتی رسمی تدارک می بینیم. تا ماهیگیری رو یاد بگیرند.
و با انجام یک حرفه درست ,
روی پای خودشان بایستند.
اصل مشکل عده ای از نیازمندان این هست که , آشنایی با هیچ نوع حرفه ای ندارند. ما زمینه های کوتاه مدت و زود بازده رو انتخاب می کنیم و البته متناسب با استعداد و علاقه افراد.
_ یا گاهی ساده ترین ابزارها و #تجهیزات یک حرفه را نیاز دارند. قطعا منظور مشاغل ساده و خانگی است. و سرعت بازدهی برای ما مهمه.
ان شالله در این مسیر مثل همیشه در کنارمون باشید.
(#خیریه ای با رویکرد اجتماعی)
#کودکان_کار و #کارآفرینی_اجتماعی
#بلایای_طبیعی و #سلامت
💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی بابت ""هزینه های عام المنفعه""
6037-9981-1321-5007
بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور
به رسم امانت :
☑️ #جنبش_همرسانی_گندم
توسط #تامین_مالی_جمعی
شما خوبان توانسته است به ارزش
759 میلیون تومان
روی پروژه های خیراندیشانه
در حوزه های اجتماعی سرمایه گذاری کند.
@gandom_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
چشمان تان را ببندید و ‼️
﷽سیستمی را در نظر بگیرید که قرار است به همه ابعاد یک کودک بپردازد. (حوزه های 7 گانه در تعلیم و تربیت) و نه صرفا علم و دانش.
مسئله محور هم باشد.
و به شکوفایی و هدایت استعدادهای نهفته مثبت کودک بپردازد. در قالب بارور ساختن تفکر تحلیلی، ایجاد استقلال شخصیت و آزادمنشی در گرایش ها.
اصول چندگانه ای برای بنا ساختن این سیستم نیاز هست. که در هم تنیده اند. و هر کدام نباشند، یا نادرست یا ضعیف اجرا شوند؛ دیگری هم تحت الشعاع قرا می گیرد.
1. اصل انتخاب و اختیار در بستر آزادی عمل - در این اصل به دنبال این هستیم که دانش آموزان تحلیلگر و گزینشگر بهترین ها تربیت شوند
2. در اصل تقویت تفکر تحلیلی و واگرا- به دنبال تربیت افرادی خودشکوفا و نوآور هستیم.
3. و در اصل توجه به انگیزه های درونی - می خواهیم مسئولیت پذیری و خودکنترلی و ضابطه مندی را تجربه کنیم
شاه بیت همه اصول: 4 اصل عزت نفس و کرامت انسانی و 5. توجه به تفاوت ها و استعدادهای فردی است.
مدرسه محیطی یادگیرنده برای تجربه 6. سبک زندگی صحیح و لذت بخش مبتنی بر 7. اصل یادگیری تحلیلی مبتنی بر تلاش و تجربه (خود اتکایی) 8. و تمرین کارگروهی و همیاری است که منجر به 9. هدایت استعدادهای نهفته می شود.
در نهایت این مدارس به دنبال ترویج عمل صالح مبتنی بر شناخت از طریق تکنیک های مختلفی چون:
_ سرگرم آموزی و بازیکاری
_گفتگو محوری و تعامل
_قانونگذاری های تعاملی مبتنی بر انگیزه های درونی و حل مسائل
_تقویت سواد تحلیلی و تفکر کارکردی
_ارتقاء سواد خوانداری , اقتصادی , رسانه ای , عاطفی و ... هستند.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
بسم الله
1. جنبش جهانی #آموزش_آرام
(#slow_education)
معتقد است هر دانش آموزی یک ریتمِ یادگیری متفاوت و خاص خودش دارد، به همراه علائق متفاوت و توانایی های متفاوت. لذا زمان مورد نظر برای یادگیری واقعی در دانش آموزان متفاوت است. جنبشِ #آموزش_آرام معتقد است که چگونگی یادگیریِ کودکان مهمتر از نتایج است.
2. یادگیری مهارت های پایه آموزشی و مهارت های زندگی ,, و انجام تجربیات متنوع متناسب با هوشهای نه گانه در دوره کودکی و قبل از بلوغ اهمیت بیشتری دارد.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از آکادمی لوحه
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یادگیری تاملی
#reflective_learning
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy