eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
726 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو به جز غم تو که با جان من هم‌آغوشست مرا صدای تو هر صبح و شام در گوشست چراغ خانه چشم منی نمی‌دانی که بی تو چشم من و صحن خانه خاموشست قسم به زلف سیاهت چنان پریشانم که هر چه غیر تو از خاطرم فراموشست ز چشمم ای گل مهتاب خفته در پس ابر چو ماه رفتی و شب‌های من سیه‌پوشست هزار شکر که گر غایبی ز دیده ما غم فراق تو با اشک من هم‌آغوشست پرنده‌ای که غزلخوان باغ بود پرید کنون ز داغ غمش باغ سینه گلجوشست
هو پس عاشق دایم در رقص و حرکت مشغول است، اگرچه بصورت ساکن نماید. و تری الجبال تحسبها جامدة و هی تمر مر السحاب، خود چگونه ساکن تواند بود؟ که هر ذره از ذرات کاینات را محرک اوست، چه هر ذره کلمه است و هر کلمه را اسمی و هر اسم را زبانی دیگر است و هر زبانی را قولی دیگر و هر قولی را ازمحب سمعی، چون نیک بشنوی قایل و سامع را یکی یابی که: السماع طیر یطیر من الحق الی الحق؛ جنیدبا شبلی قدس سرهما عتاب کرد، گفت: سری که مادرسردابها پنهان می‌گفتیم تو بر سر منبر آشکارا کردی، شبلی گفت: انا اقول و انا اسمع و هل فی الدارین غیری؟ لمعات
هو سه سال بعد از فوت مرحوم آقا یادم میآید که فرمودند در کوچه ای که منزل مرحوم آقا سید محمد حسین به اسم کوچه مستشاری بود در آن راه می‌رفتیم که به من فرمودند آقا شیخ ما نردبان به آن عالم هستیم سعی کن از این نردبان بالا بروی و به اینطرف و آنطرف نگاه نکن این چرا اینطوری است آن چرا آنطوری است چرا اینطوری حرف زده چرا با آن آنطوری کرده اینجا چرا اخم کرده چرا آنجا گرم گرفته شما آنها را نگاه نکن تا فرصت هست از این نردبان ما بالا برو ما برای آن عالم یک نردبان هستیم
هو تو از منازل مردان نام شنودى.! از شنودن نام‌ها تنها چه خيزد! كار آن دارد كه تو نيز سلوك بكنى و قدم در باديه‌ی خونخوار نهى تا چندين هزار هزار كشته و مرده بينى بر سر يكديگر افتاده, " آنگه خود را فراموش كنى".! نشان عاشقان این است که به مِهر دو جهان فریفته نشوند، به معشوق فریفته شوند. شیخ نجم الدین رازی
هو اي عزيز! اگر خواهي كه جمالِ اين اسرار بر تو جلوه كند، از عادت پرستي، دست بردار كه عادت پرستي، بُت پرستي باشد. 🌹عين القضات همداني🌹 در مدرسه غیر گفتگو هیچ نبود در میکده غیر های و هو هیچ نبود دولت، چو بدیدیم به چشم حق بین در هر دو جهان به غیر او هیچ نبود دولتشاه قاجار
هو عشق، همان زندگی‌ست، پس در آن بمیر بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید در این عشق چو مردید همه روح پذیرید @sherarabimoaser
هو ﻭﻓﻲ ﻭﺻﻠﻬﺎ ﻋﺎﻡٌ ﻟﺪﻱ ﻛﻠﺤﻈﹷﺔ ﻭﺳﺎﻋﺔﹸ ﻫﺠﺮﺍﻥٍ ﻋﻠﻲ ﻛﻌـﺎﻡ ------------------ سال در وصلش به لحظه مانَد وُ ساعت اندر هجر او مانَد به سال ترجمه: ▪▪▪ سال وصال با او یک روز بود گویی وکنون در انتظارش روزی به قدر سالی @sherarabimoaser
هو ‏كل الطرق تؤدي إليك.. حتى تلك التي سلكتها لنسيانك.. ---------------------- تمام راه‌ها به تو ختم می‌شوند حتی آن‌هایی، که برای فراموشی‌ات، سپرده‌ام. ترجمه: @sherarabimoaser
هو ㅤ °•منع کن تا کشف گردد راز ها•° ㅤ
هو جذبه حضرت ایشان قدس سره العزیز فرمودند که جذبه از اسم ذات پیدا می شود و کشف راه سلوک از نفی و اثبات،یعنی اسم مبارک (الله الله)از دل به لحاظ، مذکور گفتن،ممد جذبه است و کلمه( لااله الاالله) کاشف راه سلوک است . و ایضا فرمودند که قبل از حضرت مجدد الف ثانی قدس سره وقوف قلبی و نگهداشت خواطر بود و طریق اسم ذات بر این نهج نبود، چنانچه حضرت مرشد و‌پیر من،مرا هم،اسم ذات تلقین نفرمودند و بر وقوف قلبی و نگهداشت، اکتفا نمودند،لیکن چنانکه از مکاتب شریف حضرت مجدد الف ثانی قدس سره العزیز تلقین نمودن اسم ذات، پیدا و هویداست،معمول من هم بر این افتاده است و سالک را مفید نیز در حصول جذبه بسیار است و ایضا فرمودند که طفلان را که ابتدا از حروف مفردات تعلیم می دهند و می گویند:که بگو الف،(ز بر ا)( زیر ا )پیش ٱ معنیش این است که بالا بیا و زیر آی، یعنی پست شو، پیش او، پیش حق تعالی، حاصل این است که بالا بیا و أنا خود را بگذار که پیش او تعالی،انانیت نیست تا خود را فنا نسازی، بار آن گاه نیابی تا هستی نیستی و چون نیستی هستی در المعارف ملفوضات حضرت شاه عبدالله دهلوی موسوم به منهاج الراغبین الی مکتوبات امام المتقین امام ربانی
هو 🔅 «۱» ✍ فرزند علامه بهبهانی مجدد فقاهت شیعه ، حدیثی را از امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام نقل میکند که ایشان صوفیه را افرادی دارای صفای قلب و پیروان راه رسول اکرم ص می‌دانند: 🖊الصوفي من لبس الصوف على الصفا وكانت الدنيا عنده خلف القفا وسلك طريق المصطفى واستوي عنده الذهب والحجر والفضة والمدر و الا فكلب الكوفي خير من ألف صوفي 📗خیراتيه ص ۴۵ ترجمه 👈 صوفی کسی است که لباس پشمینه را با صفای قلب بپوشد و دنیا را پشت سر اندازد و راه نبی اکرم ص را طی کند و طلا با سنگ و نقره با کلوخ برایش مساوی باشد ، واگر چنین نباشد یک سگ کوفی بهتر از هزار صوفی.