سخنرانی فرحزاد در باره ایه حایری زعیم حوزه-۱.m4a
7.23M
🔰 حکایات تکان دهنده از ستونهای مرجعیت دینی
👈 بشنوید و به داشتن چنین زعما و امنایی افتخار کنید 🤲
#حکمرانی
🤝 به همراهی یکدیگر، مباهات و افتخار می کنیم
─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
╭@hokmrani_masoulaneh
╰─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
هدایت شده از رویین دژ
🛑‼️ مسابقهی عظیم فرهنگی «نوشدارو»‼️🛑
(با محوریت عفاف و حجاب و پیامدهای روابط دختر و پسر)
🎁 جوایز ارزندهی این مسابقه، در اوّلین قدم ۴۲ میلیون تومان شامل:
💰 ۸ کارت هدیهی دو میلیون تومانی
💰 ۱۴ کارت هدیهی یک میلیون تومانی
💰 ۴۰ کارت هدیهی ۳۰۰ هزار تومانی(به قید قرعه به کسانی که حداقل نصف نمرهی آزمون را کسب کنند)
💎 و ارزشمندترین جایزهی مسابقه که محتوای آن است!
✅ ثبتنام در مسابقه و دریافت منبع آزمون( حتماً ویرایش 1402) از طریق:
🌐 zil.ink/noosh__daroo
درصورت بروز مشکل در لینک بالا، وارد لینک زیر شوید:
🌐yek.link/noosh__daroo
💠 ثبتنام برای عموم هموطنان آزاد است!
🔹 جهت آگاهی از اسامی برندگان قبلی مسابقات ما و قطعی بودن اعطای جوایز وارد لینک زیر شوید:
b2n.ir/rooyindezh_.javayez
#مسابقه_نوش_دارو
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
♻️ جایگزین پدیده مضحک سلبریتی چیست؟
🔰 این آمریکایی فهمید آلترناتیو پدیدهی مضحک سلبریتی که قهرمان نسل جدید شده، شهید هست و قهرمانها و الگوهای اصلی و حقیقی همین شهدا هستند؛ ولی مدیران امنیتی جمهوری اسلامی هنوز معتقد به سلبریتیپروری و سلبریتیگرایی هستند! خاک 🖐
✍️ Amin Mosavi 2
➖ ترجمه توییت: اگر کارداشیان ها بتوانند ۱٠٠ هزار لایک دریافت کنند، چند لایک می توانیم برای این رهبر نظامی شجاع و سخت کوش که قبل از کشته شدن در یک حمله تروریستی خشونت آمیز، داعش را ریشه کن کرد؛ دریافت کنیم؟
@Anti_celebrity1
#سلبریتی
🤝 به همراهی یکدیگر، مباهات و افتخار می کنیم
─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
╭@hokmrani_masoulaneh
╰─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌درسهای فیلترینگ تیک تاک برای هرکس خانوادهاش و 🇮🇷 را دوست دارد
جلسه چهارساعت و نیم برای تحریم،تحقیر و تهدید یک کسب وکار فنآورانه که جرمش اصلی اش این است که تحت سلطه آمریکا نیست
👌دقت در این گزارش بسیارمختصر بسیاربسیار عبرت آموزست و یک نمونه کلاس درس استعمارشناسی و غرب شناسی است
1️⃣ باردیگر اثبات شد آمریکا مجسمه دیکتاتوری فرهنگی رسانه ای و سیاسی است نه آزادی
2️⃣ آزادی بیان و رسانه های آزاد و گفتگوی تمدنها درغرب یعنی کشک
3️⃣ واژههای پوسیده حق انتخاب یا آزادی بیان و تجارت آزاد فقط مصرف خارجی دارد
4️⃣ حتی آمریکای سکولار هم بی ناموس نیست،منافع ملی،اقتصاد،لیبرالیسم(دین غربی) و اسرائیل و LGBTها و جزو نوامیس و خط قرمزهای غرب است
5️⃣ توهم توطئهدر آمریکا بسیار جدی است، تا آنجا که تیک تاک بدون هیچ سیاهنمایی از غرب یا تحریکی به اغتشاش و تجزیه طلبی و... دشمن آمریکا فرض شده
6️⃣ اتحاد حول محور دشمن به تمام معنا جدی است و با وجود تنفرها و رقابت و جنگ احزاب داخلی اما دشمن خط قرمز است حتی اگر دشمن فرضی باشد، کسی حق ندارد دشمنان آمریکا مثلا چین، روسیه، ایران را بزککند
7️⃣ یک لحظه بجای تیک تاک بگذارید توئیتر، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام،لینکدین،من و تو، ویوآ، اینتر نشنال،.. وبه سوالها ذیل فکرکنید
8️⃣سوال چرا ایرانحق ندارد با اینهمه شواهد آشکار جنگ رسانه ای و اقتصادی و اعتقادی شبکه های اجتماعی غربی یا شبکه های ماهواره ای اجاره ای غرب نشین را نظارت,محدود یا فیلترکند؟
9️⃣چند هنرپیشه یا سلبریتی غرب حق یا جرأت استفاده از تیک تاک را داشته یا دارند؟
@Dr_Asgharinekah
@hokmrani_masoulaneh
🔏 درباره کشف حجاب
نقدهای رهبری به حزب اللهی ها
🔹معمولا تمایزات اندیشه رهبری را با اندیشه های خودمان سرسری رد میکنیم. سخنان رهبری درباره حجاب بسیاری از تحلیلهای موجود و رایج را به چالش کشید.
🔹قبلا رهبری کسانی که ضعیف الحجاب بودند را مهمترین مبارزین با نقشه دشمن معرفی کرد که با برنداشتن حجاب، بازی دشمن را خراب کردند.
(حرام سیاسی هم که در این جا طرح شد.غیر از ممنوعیت قانونی یا حرام شرعی است. حرام سیاسی یعنی تقویت نقشه راهبردی دشمن و تضعیف جبهه حق. چه بسا یک فرع قانونی یا فقهی در یک زمان اولویت راهبردی پیدا کند به دلیل تمرکز دشمن یا معنا و اثر هویتی اش، لذا رهبری تقوای سیاسی را به معنای مراقبت از افتادن در طرح دشمن میداند۹۵٫۳٫۱۴)
این بار حتی کسانی که کشف حجاب کرده اند را چنین توصیف نمود که نمیدانند چه اشتباهی میکنند. این تحلیل یعنی مشکل اصلی این جماعت، جهالت است نه عداوت. خوب معنای این سخن آن است که در تعامل با اینها باید روی روشنگری و تبیین تمرکز کنیم نه امر به معروف و نهی از منکر. امر و نهی جایی است که علم هست و خطا انجام میشود. تبیین جایی است که جهل وجود دارد. لازم نیست که توضیح دهم این ها یکی نیست. قبلا هم ایشان تمرکز اصلی را در حجاب بر تبیین و گفتمان سازی قرار داده بود. روشی که هیچ وقت عمده نیروهای متدین جدی نگرفتند(۷۷٫۱۲٫۴) اینکه یک خطا را فعل جاهلانه بدانیم یا «عن علم» در طراحی های ما بسیار موثر است. بحث در تمرکز روشی است دقت کنید. و الا روشن است که نفی امر و نهی به طور کلی نمیکنم.
🔹ایشان مساله اقتصاد را امروز مساله دارای اولویت دانستند که دامنه اثرش در امور فرهنگی و اجتماعی هم خود را نشان میدهد. این سخن را کنار این نکته ایشان قرار دهید که به هر دوی اینها باید پرداخته شود. حتی در مقوله کشف حجاب نیز بستر و فضای اصلی تکثیر آن، همین ضعف کارآمدی در زمینه معیشت و تورم و تولید است. آنانکه با مردم و کشف حجاب کنندگان سخن گفته باشند میدانند، این سخن چقدر درست و به جا است. اینکه مرکز توجهات رهبری با بسیاری از دوستان ما متفاوت است قابل کتمان نیست. بله آنانکه فرق «تمرکز توجه بر اقتصاد» و «انحصارتوجه به اقتصاد» را نمیدانند محل بحث نیستند. اما آنانکه این تفاوت را متوجهند دقت کنند که رهبری راه حل مسائل فرهنگی اجتماعی را هم در این زمان تمرکز بر امر اقتصاد دانستند.
🔹رهبری امر کشف حجاب را بیشتر یک اتفاق امنیتی و سیاسی از جانب دشمن تلقی کردند. معنای این سخن آن است که نیاز به ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. اصل برنامه داشتن کامل و جامع و اینکه این مقوله در تخاطب با کارگزاران مطرح شد همه نشان میدهد الان زمان ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. این یعنی نقد آن تلقی ساده اندیش برخی که فکر میکردند نیاز به ورود های امنیتی حاکمیتی نیست و کار با همین تذکرات متداول فرد به فرد و یا کار فرهنگی صرفا حل و فصل میشود.
🔹رهبری همین کشف حجاب کرده ها را هم با آن عمق معنوی و ایمانیشان میبیند و مدحشان میکند. این نگاه نقد رویکرد ظاهرگرایانه در دین است که این جماعت را نماد رشد بی دینی در جامعه میدانند حال آنکه شاخصهای رشد دینداری و یا بی دینی اینقدر ظاهرگرایانه و تنگ نظرانه نیست که عده ای فکر میکنند و از قبل آن راهی برای مأیوس کردن متدینین باز میکنند. [اگر] کل این ماجرا را در بستر عمق معنوی و پیروزی کلان راهبردی جبهه حق نبینیم، دچار یأس از سر نادانی خواهیم شد.
🔹اگر سه قدرت «امنیتی و حاکمیتی» ، «تبیینی و گفتمانی» و «روابط اجتماعی ولایی و امر و نهی فرد به فرد» را عوامل بیرونی (در مقابل عوامل درونی مثل فرهنگ و ایمان و علم) اصلی حفظ حجاب در جامعه بدانیم. در سخنان رهبری امروز قدرت امنیتی حاکمیتی تقدم دارد سپس گفتمانی و تبیینی و در نهایت امر و نهی اجتماعی فرد به فرد. پس روی مطالبه از دولت و راهکار دادن به دولت از یک سوی و کار اثباتی گفتمانی تبیینی از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز کنیم.
@ali_mahdiyan
#فرهنگ #حجاب
🤝 به همراهی یکدیگر، مباهات و افتخار می کنیم
─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
╭@hokmrani_masoulaneh
╰─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔻درسهای نمایندگان کنگرۀ آمریکا برای لیبرالهای ایرانی
۱. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، دوگانۀ «حاکمیّت» و «مردم» نساختند و نگفتند که حضور در شبکههای اجتماعیِ بیگانه را باید به «انتخاب خودِ مردم» واگذار کرد و ما به عنوان کسانی که در حاکمیّت هستیم، نباید در این روند طبیعی، «مداخله» کنیم و بخواهیم به آن جهت بدهیم. آنها مردم را «در برابر حاکمیّت»، تصویر و توصیف نکردند و به این طریق، حاکمیّت را «منفعل» و «بیعمل» نساختند. آنها آشکارا «به جای مردم» تصمیم میگرفتند و «به جای مردم» سخن میگفتند، درحالیکه «انتخاب مردم»، همان بود که در «عمل» انجام داده بودند؛ یعنی حضور گسترده در شبکۀ اجتماعی تیکتاک. این حضور عملیِ مردم، هرگز مجوزی برای «عقبنشینی» و «انفعال» نمایندگان کنگرۀ آمریکا نشد و در درون آنها، «تعارض منافع» ایجاد نکرد که خود را در مقابل مردم قرار ندهند. آنها مدعی نشدند که چنین منطقی، موجبات «شکاف دولت و ملّت» را فراهم میآورد و جامعه را تحریک میکند و میشوراند
۲. نمایندگان کنگرۀ آمریکا به عنوان «تکثّر سلایق» و «تعدّد علایق» در جامعه، اجازه ندادند که جامعه با انتخابهای خودش تنها بماند و هیچ «هدایت» و «جهتدهی» و «اثرگذاریِ» حاکمیّتی در میان نباشد، بلکه آشکار از تهدیدها و چالشهای حضور در شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن گفتند و با وجود «مقبولیّت» این شبکه در آمریکا، وجود آن را یک خطر بزرگ شمردند. آنها بهرسمیّتشناختن دیگریها و تنوّعها را به معنی «عدمسیاستگذاری» و «خلاءتدبیر» معنا نکردند و مسیر «ولبودنِ فضای مجازی» را در پیش نگرفتند
۳. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، بسیار به «امنیّت ملّی» ارجاع دادند و همۀ مطلوبهای دیگر خود را در سایۀ آن تفسیر کردند و هیچ تناقض و تعارضی را با آن برنتافتند. امنیّت ملّی، در رأس همۀ مقدّسات آنهاست و هیچ امری از نظر اهمّیّت و اولویت، در کنار آن نیست. آنها نهتنها از «ارجاعدادن به امنیّت»، شرمنده و سرافکنده نبودند، بلکه چنان قاطع و راسخ سخن میگفتند که گویا به کتاب مقدّس استناد میکردند. در آنجا، «استدلال امنیّتی» همچون یک نقطۀ ضعف و در برابر رویکردهای دیگر نیست. آنها حتّی «لیبرال-دموکراسی» را نیز در سایۀ امنیّت پذیرفتهاند و با آن مقیّد و محدود کردهاند
۴. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، همواره مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک را به «دولت چین» نسبت دادند و تلاش میکردند «دست توطئۀ چین» را در این شبکۀ اجتماعی عیان سازند و ثابت کنند که این شبکۀ اجتماعی، «مستقل» و «بیطرف» نیست، بلکه سیاستهای دولت چین را در آمریکا عملیاتی میکند. اینان هم به «نظریۀ توطئه» باور داشتند و هم به «وجود دشمن» و هم «خنثینبودن شبکههای اجتماعی». دشمنانگاریِ چین در این جلسه به حدّی بود که مخاطب احساس میکرد دولت چین، «شر مطلق» و «شیطان محض» است و هر لحظه در کمین است تا به دولت آمریکا، ضربه بزند. نه سخنی از «تعامل» در میان بود و نه حرفی از «خوشبینی». آنان در عمق وجودشان، «نگران» و «دغدغهمند» بودند که مبادا دست پنهانِ دولت چین از آستین شبکۀ اجتماعی تیکتاک برآید و دولت و جامعه را در آمریکا دچار اختلال کند
۵. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، آن هنگام که میخواستند به دولت چین اشاره کنند و از آن نام ببرند، تعبیر «دولت کمونیست چین» را تکرار میکردند و این یعنی به مسأله، «نگاه ایدئولوژیک» دارند و «ایدئولوژی کمونیستی» را یک چالش مهلک برای خود میشمارند. آنها در نزاع ایدئولوژیها، بیطرف نبودند و نمیگفتند در نظر ما، آنچه که اهمّیّت دارد «منافع ملّی» است و نه «ایدئولوژی». آنها از مواضعشان، «ایدئولوژیزدایی» نکرده بودند
۶. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، هرگز از «موضع فروتر» - و حتّی برابر - با مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن نگفتند و با او عکس یادگاریِ حقارتآمیز نگرفتند، بلکه بارها و بارها، او و سخنان و دولتش را «تحقیر» کردند و به او اجازۀ چندانی برای پاسخگویی ندادند. آنها نشان دادند که اینجا، خاک آمریکا و کنگرۀ آمریکا است و ما حقّ داریم نسبت به این شبکۀ اجتماعی، «اِعمال حکمرانی» کنیم و تو نیز باید همچون «یک متهم»، توضیح بدهی و بازی زیرکانه و رندانه را کنار بنهی. آنها میدانستند که دو سوّم از جوانانشان نسبت به شبکۀ اجتماعی تیکتاک، «وابسته» و «شرطی» شدهاند، امّا با این حال، از «موضع ضعف» سخن نگفتند و حتّی چانهزنی نیز نکردند. اقتدار آنها در سطحی بود که مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک جرأت نکرد فروتری وضع طرف آمریکایی را از نظر اجتماعی به رخ آنها بکشد و از این طریق، عرض اندام کند
✍️ مهدی جمشیدی
😂 در رفتار و انتظارات نمایندگان کنگره آمریکا، محور یک چیز است و آن
مسوولیتها و مسوولیت پذیری است
آنوقت در کشور ما
محور نگاه بسیاری از مسوولین آزادی غیر مسوولانه است
بنابراین ریشه معضل، حکمرانی غیر مسوولانه در کشور است
#حکمرانی #فضای_مجازی
@hokmrani_masoulaneh
بارقههای امید در دل ناهنجاری حجاب...
🔰 فارغ از اتفاقات خرد و کلانی که این روزها پیرامون مسئله حجاب در جریان است، ظرفیتهایی پدید آمده که امیدآفرین و قابل مطالعه است. اساسا یکی از وجوه فتنهها ایجاد رشد برای جامعه مؤمنین است. فتنه سختی دارد، آسیب دارد، رنج و مشقت دارد اما اگر کسی از آن به سلامت بیرون آید به رشد و یسر میرسد.
🔹 بازیابی هویتی زن مسلمان
🔻 بخشی از زنان جامعه انقلابی و مذهبی برای خود فاقد یک هویت اجتماعی بودند. اما با پدیدآمدن جریان کشف حجاب بهیک باره احساس کردند ما دارای یک هویتیم که مورد هجمه قرار گرفته است. اولا این هویت را به رسمیت شناختند، ثانیاً برای حراست از آن و جامعه خود دست به کار شدند و همدیگر را در این اقدامات پیدا کردند. ثالثاً برای خود نقشآفرینی اجتماعی تعريف کردند. این يعنی وضعیت جدید زن انقلابی که نیاز به مطالعه و ارتقا دارد.
🔹 برجسته شدن اهمیت حجاب و عزیز بودن آن
🔻 برخی نعمتها آنقدر جلوی چشم است که گاه نادیده گرفته میشود. کشف حجاب فرصت داد تا بفهمیم حجاب چقدر عزیز است، چقدر به یک جامعه آرامش، سامان، طهارت و افق میدهد. چقدر فقدان آن آسیبزا است. حتی جامعه شل حجاب نیز این آسیب را درک کردند.
🔹 فرصت بازخوانی ضعفهای متراکم جبهه انقلاب در حوزه حجاب:
🔻 در دل این مسئله بسیاری از افراد دست به مطالعه، آسیبشناسی و بازخوانی گذشته زدند. اینکه چهکارهایی نکردیم یا چهکارهایی غلطی کردیم که امروز بخشی از دختران ایران میتوانند به راحتی حجاب از سر بردارند. اینکه بدانیم چقدر کارهای نکرده داریم یا چقدر ضعف در عمل داریم و از اطمینان و خوشبینی مطلق نسبت به کارهایمان دست برداریم نعمت بزرگی است.
🔹 مطالعه برنامهریزی طولانی دشمن برای رسیدن به این نقطه:
🔻 امروز بسیاری از افراد در حال بازخوانی فعالیتهای گسترده دشمن هستند. اینکه دشمن برای رسیدن به اهدافش برنامهریزی چندلایه میکند، صبر میکند و بلندمدت اقدام میکند میتواند موجب بازنگری در شیوه اقدام ما شود.
🔹 مواجهه با فردای آزادسازی حجاب
🔻 برخی سادهدل گمان میکردند آزادسازی حجاب، به برداشتن روسری ختم میشود و از آن دفاع میکردند، حال دیدند که به یکباره دیوار حیا فرو میریزد و برهنگی همسایه کشف حجاب است..
🔹 تصحيح تصویر جامعه انقلابی نسبت به شل حجاب ها
🔻 هنگامیکه آقا یا حاج قاسم از شل حجاب ها سخن میگفتند بسیاری از انقلابی ها برنمیتابیدند. بخشی از جامعه مذهبی مرزی بین شل حجاب و بیحجاب نمیگذاشت. برخی از افراد سطحینگر هرگونه بدحجابی را با هرزگی و فحشا مساوی میشمردند. اما در دوره اخیر با اینکه امکان کشف حجاب فراهم بود، طیف وسیعی همان حجاب حداقلی را رعایت کردند یعنی به سطحی از حجاب اعلام پایبندی کردند. اصلاح این تصور میتواند زمینه اصلاح مدل تعامل را در پی داشته باشد.
🔹 حرکت بهسمت متولی دار شدن مقوله عفاف و حجاب [یا حکمرانی مسوولانه در مساله حجاب]
🔻 این جمله معروف شد که 32 نهاد در امر حجاب دارای وظیفه هستند. این بهمعنای بدون متولی بودن حجاب بود. چهکسی اینها را بازخواست، هماهنگ و مدیریت میکرد؟ عدم متولی موجب فقدان اقدام مناسب شده بود. حال بسیاری در حال تلاش برای ایجاد قرارگاه عفاف و حجاب هستند که میتواند نخ تسبیح این تشتت ها باشد.
🔹 رشد عقلانیت جبهه انقلاب
🔻 جبهه با فکر کردن رشد میکند. اما فکر انتزاعی رشدآفرین نیست. فکر کردن ناظر به صحنه و نیاز عینی است که موجب ارتقا میشود. حال جبهه با یک واقعیت و مسئله اجتماعی مواجه شده است و میکوشد بهنوعی آن را حل کند. این تلاشها و تأملات ناظر به عینیت در صورت رسیدگی به رشد تصاعدی جبهه منجر خواهد شد.
@taalighat
#فرهنگ #حجاب
🤝 به همراهی یکدیگر، مباهات و افتخار می کنیم
─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
╭@hokmrani_masoulaneh
╰─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔰 ضرورت نگاه جامع و شبکهای به الگوی پوشش
پوشش عفیفانه، فرهنگ جاریِ ما درطول تاریخ این کهن سرزمین بوده و در آموزههای دینی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
سبک پوشش و آرایش، بهعنوان یکی از شاخههای «سبک زندگی» بهشدت تحت تأثیر عوامل زیرساختی و کلان جامعه قرار دارد و ... متأثر از ساختارهای فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی میباشد.
بنابراین با یک موضوع تکبعدی و جزئی مواجه نیستیم که بهطور مستقل مورد تحلیل و تجویز قرارگیرد؛ لذا هرگونه برنامهریزی در این حوزه، بدون نگاهی کلان و طرحی جامع، اثربخشی مطلوب، عمیق و پایداری را نخواهد داشت. البته این نکته به معنی بیتفاوتی حاکمیت و جامعه دینی به مسأله پوشش و عفت عمومی نیست، بلکه التفاتبخشی نسبت به رویکردها و اقداماتی است که فارغ از ریشهها، بسترها و مقیاسِ درگیری فرهنگی، صرفاً به سطوح خُرد، میدانی و فردی بسنده میکنند.
الگوی پوشش، یکی از وجوه درگیری تمدنی غرب با اسلام است که غرب برای آن بهصورت سازماندهیشده، برنامهریزی و هزینه میکند، آنها در این تقابل، هدفمند و همافزا عمل میکنند و ما _به لحاظ نظری و عملی_ پراکنده و ناهماهنگ.
از طرف دیگر، سکولاریسم پنهانی که در سیستم آموزشی و رسانهای ما جریان دارد نیز پازل جریان معارض را تکمیل میکند.
احکام پوشش در اسلام نه تنها نشانگر منع حضور زن در اجتماع نیست بلکه نشان میدهد اسلام روابط اجتماعی زن را مبتنی بر نگاه انسانی و باتوجه به عواطف فطری و لطافت وجودی او تنظیم و بر استحکام خانواده و سلامت اخلاقی جامعه تأکیدکرده، اما غرب، حضور زن را برمحور جنسیت و مادیگرایی ترسیم کرده است.
تمدن غرب، حجاب را سدی بزرگ در برابر رواج نظام سرمایهداری و سبک زندگی غربی میداند که برای شکستن مقاومت فرهنگی جامعهی ایرانی و فعالسازی گسلهای درونی، بر روی آن تمرکز کرده است.
از سوی دیگر نواقص نظام حکمرانی بویژه درحوزه معیشتی و نابرابری در توزیع فرصتها، بستر و شیب جامعه را برای نمادهای ارزشی همچون حجاب، نامناسب و منفی مینماید.
درحالیکه حاکمیت شیب محیطی را درجهت الگوی تراز باید تنظیم کند اما اینک عرصه عمومی برای رعایت پوششِ تراز هموار نیست و به طور مثال به لحاظ اجتماعی و اقتصادی، هزینهها و محذورات خاصی را در پی دارد.
در این میان اتفاقات تلخی نیز روی میدهد که بر نگرانی جامعه میافزاید؛ گاهی حوادثی چون ماستپاشی در شاندیز، (فارغ از چند و چون ماجرا) تصویری بیمنطق و مشمئزکننده از حامیان حجاب را ترسیم میکند و گاهی شاهد برخوردهای تند و خشن در برابر تذکرات برخواسته از حساسیتهای مذهبیِ جامعه هستیم.
این چالشهای اجتماعی ریشه در کمتوجهیها، تناقضات و دوگانگیهایی دارد که در عرصهی سیاستگذاری و تصمیمسازی در کشور وجود دارد و اینگونه خود را در سطح جامعه نشان میدهد.
ما از سویی درصدد حفظ فرهنگ بومی، معنویتِ تاریخی و ارزشها و نمادهای مذهبی در جامعه هستیم و از سویی با تجویز الگوی توسعه غربی و ترویج تفکرات سرمایهداری و نئولیبرالی، بهجای حرکت به سمت عدالت، (بهعنوان یکی از آرمانهای اصلی انقلاب) به سوی شکاف طبقاتی حرکت کردهایم و این شرایط باعث شکلگیری و تشدید گسلهای اجتماعی میشود.
یکی از مهمترین بخشهای زیرساختی در معماریِ سبک زندگی، نظام آموزش و پرورش است که عملاً کارکرد مطلوبی در این حوزه نداشته و با وجود تجارب موفق (که بهصورت موردی اجرا شده) و طرحها و ایدههای مؤثر که نمونهای از آنها را در ماههای گذشته به وزیر آموزشوپرورش ارائه کردهایم و علیرغم تمرکز جریان معارض، بر مدارس دخترانه برای ایجاد گسست و التهاب، همچنان با کوتاهی و غفلت جدی در این حوزه مواجهیم.
موارد مؤثر دیگری همچون سازمان رسانهای، فضای مجازی، مدل شهرسازی و الگوی ساخت مسکن، صنعت مدلینگ و زنجیرهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک، فضای اداری و نحوه مواجهه دستگاههای اجرایی با این موضوع، ... [نیز] نیاز به توجه جدی دارد که در این خصوص با طرح سوال از وزیر فرهنگ و وزیر صمت، از آنها خواستهایم تا نسبت به مسئولیتهایشان در این حوزه پاسخگو باشند.
طرح فعلی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز که بدون توجه به اهمیتِ هنجارپذیری و درونیسازی این حکم الهی، بر کنترل هوشمند و محدودیتهای اجتماعی تمرکز کرده دارای نواقص، آسیبها و تبعات زیادی است و نیاز به بازنگری اساسی دارد.
آنچه به اجمال مورد تأکید این یادداشت قرار دارد، ضرورت نگاه جامع و شبکهای به الگوی پوشش است چراکه برخورد با منکر، اگر خلاصه در عوامل خُرد شود و از برخورد با ریشهها و جریانهای سازماندهیشده که به اشاعه منکر میپردازند غفلت شود، اثر مطلوب را نخواهد داشت بلکه ممکن است ناخواسته در طرح جریان معارض قرار گرفته و پازل آنها را تکمیل کند.
✍️ مهدی عسگری
@mahdiasgari133
#فرهنگ #حجاب
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
@hokmrani_masoulaneh
♦️ عوامل دین گریزی
⭕️ یکی از عوامل دین گریزی عدم توجه به نیازهای صادق ومبارزه با نیازهای طبیعی مردم به نام دین است
بشر داراى غرايز مختلف است، داراى نيازها و احتياجات مختلف است. و تمام اين احتياجها و نيازها از طبيعت و فطرتش سرچشمه مى گيرد.
اگر سیستم حکمرانی به فکر شناسایی نیازهای صادق مردم و پاسخ جامع و بالفعل و متوازن ملت بویژه بانوان و افراد اسیب پذیر جامعه باشد و همه اين نيازهاى فردى و اجتماعى بشر را هماهنگ با يكديگر اشباع کند موجب توسعه و پیشرفت جامعه و کشور و رشد مردم می گردد در این صورت کسی برای تامین رزق و روزی خویش و فرزندانش دست به هر کاری نمی زند و به زندان نمی افتد
بشر درصورت تامین نیازهایش دنبال امور فطرى خودش بویژه فطرت توحید وعمل صالح مى رود و دیگر به راحتی شاهد دزدی وکلاهبرداری وتجاوز به حقوق دیگران و ناهنجاری های اجتماعی ومال مردم خوری نخواهیم بود
ولی گاهى به دلیل عدم توجه به شبکه نیازهای صادق انسان ممکن است ميان غريزه هاى مختلف، ميان نيازهاى مختلف جنگ انداخته شود.
ومنشا این اشتباه کلیسا است که میان دین وشبکه نیازهای بشر تقابل ایجاد کرد و راه تعامل جامع ومتوازن فلسفی وعرفانی را بست. در این زمینه حکیم شهید مطهری می فرماید:
🔻شكست دينها و دین گریزی در دنيا زير سر كسانى است كه ميان دين و ساير نيازهاى بشرى جنگ انداختند؛
و ما بيش از هر جاى ديگر غرامت اشتباه جناب كليسا وتفکر کلیسایی را بايد بپردازيم.
🔻كليسا در ابتداى ظهور علم در دوره رنسانس چند اشتباه بسيار بزرگ كرد.
ميان دين و زندگى معتدل و شرافتمندانه دنيا جنگ انداخت.
ميان دين و علم جنگ انداخت. ميان دين و عقل جنگ انداخت؛
گفت اصل اصول دين از حوزه عقل خارج است، منطقه ممنوعه براى عقل است.
🔻اگر مى گفتيد چطور مى شود خداى سه گانه را قبول كنم يا خداى يگانه (تثلیث در مسیحیت)،
مى گفت همين جور بگو! و به همين هم ايمان داشته باش؛
اگر عقلت قبول نمى كند بگو غلط نكن، فضولى نكن.
🔻اشتباهى كه كليسا مرتكب شد، بعدها غرامتش را تا اندازه اى دنياى اسلام مجبور شد بپردازد،
براى اينكه افراد تشخيص ندادند، خيال كردند بطور كلى خاصيت «دين» همين است. [۱]
⭕️ عامل دیگر دین گریزی عدم ارائه صحیح و معقول مفاهیم دینی است
عامل دیگر دین گریزی عدم اموزش صحیح ومعقول مقوله های دینی است گاهی منادی دین ساعت ها در مسجد و دانشگاه در خصوص چیستی و چرایی و چگونگی دین و مفاهیم دینی مانند حجاب صحبت می کند اما ارتباط منطقی و انتقال معقول مطالب به مخاطبان و اثر بخشی صورت نمی گیرد. برای اثربخشی و انتقال صحیح مطالب، تشکیل حلقه های معرفت و جلسات پرسش و پاسخ و محافل شبهه شناسی و پاسخ به شبهات توصیه می گردد. حکیم شهید مطهری در این خصوص می فرماید:
🔻مسلّماً علّت انكار و اعراض بسيارى از افراد تحصيل كرده اين است كه مفاهيم مذهبى و دينى به طرز صحيحى به آنها تعليم نشده است.
🔻در واقع آن چيزى كه آنها انكار مى كنند مفهوم واقعى خدا و دين نيست، چيز ديگرى است.
🔻افرادى مانند من كه با پرسشهاى مردم درباره مسائل مذهبى مواجه هستيم؛ كاملًا اين حقيقت را درك مى كنيم كه:
بسيارى از افراد تحت تأثير تلقينات پدران و مادران جاهل، يا مبلّغان بى سواد، افكار غلطى در زمينه مسائل مذهبى در ذهنشان رسوخ كرده است
و همان افكار غلط اثر سوء بخشيده و آنها را درباره حقيقت دين و مذهب دچار ترديد و احياناً انكار كرده است.
🔻 ازاينرو كوشش فراوانى لازم است صورت بگيرد. كه اصول و مبانى مذهبى به صورت صحيح و واقعى خود به افراد تعليم و القا شود.
🔻بنده شخصاً سالهاست كه اين مطلب را احساس كرده ام و وظيفه خود دانسته ام كه فعّاليتهاى مذهبى خود را تا حدودى كه توانايى دارم در راه تعليم صحيح و معقول مفاهيم دينى و مذهبى متمركز كنم.
🔻تجربه نشان داده است كه اينگونه فعّاليتها بسيار ثمربخش است. [۲]
▪️[۱] ر ۰ک به مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اسلام و نيازهاى جهان امروز(پانزده گفتار))، ج۲۱، ص: ۴۶۱-۴۶۰- با تلخیص و ویرایش جزئی -
▪️[۲] ر۰ک به مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(خورشید دین هرگز غروب نمی کند)) ؛ ج3 ؛ ص403-با تلخیص و ویرایش
✍️ محمد جواد حیدری
@MohammadJavadHeidari
#فرهنگ #دین_گریزی
🤝 به همراهی یکدیگر، مباهات و افتخار می کنیم
─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
╭@hokmrani_masoulaneh
╰─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
16.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۲۰ سال حبس و یک میلیون دلار جریمه استفاده از فیلتر شکن در آمریکا برای دسترسی به برنامه تیک تاک!
♦️روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی: طبق قانون جدید کنگره آمریکا هرکس با استفاده از فیلترشکن به تیک تاک وصل شود ۲۰ سال حبس و یک میلیون دلار جریمه در انتظار وی خواهد بود.
👌از طرفی پیامی از دولت چین برای کاربرانی که از وی پی ان استفاده می کنند بدین مضمون ارسال میشود
“ما متوجه شدیم که شما از VPN در تاریخ_ساعت_ استفاده کرده اید. اگر دوباره از VPN برای دسترسی به وبسایتهای غربی استفاده کنید، شما را بین 50 تا 5000 یوان جریمه میکنیم و شما را 3 تا 7 روز بازداشت میکنیم.
♦️در کشوری که آرمان شهدایش، استقرار حاکمیت ولایی در تمامی شئون زندگی مردمان جامعه است، برخی از مسئولان این فضای سایبری بی انتها را تحت سلطه صهیونگرام ها قرار داده اند.
@Shakhes3
👈 فضای مجازی ابزاری است که باید بصورت مسوولانه از آن استفاده نمود. قانونگذاران شرق و غرب عالم نیز این را می دانند و نسبت به سامان دادن آن احساس مسوولیت می کنند. این در حالی است که فضای مجازی در این کشورها تحت کنترل است و مثل کشور ما اینچنین بی در و پیکر نیست.
😧 به همت مسوولین مسوولیت نشناس، فضای مجازی در کشور حیات خلوت سازمانهای ضد امنیتی برای ایجاد اخلال و ناامنی شده است.
❓ آیا هویت فرهنگی و امنیت جان و مال و ناموس مردم برای دستگاههای نظارتی و قضائی اهمیتی دارد؛ تا شاهد برخورد با مسببان ایجاد این آشفته بازار باشیم؟
#فضای_مجازی
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
@hokmrani_masoulaneh
⚜️ ضرورت نظارت موثر بر دستگاه های نظارتی
دستگاههای نظارتی چون شأن نظارتی دارند و قدرت دست آنهاست؛ بعضا از این قدرت به نفع دستگاه خودشان بهرهبرداری میکنند
🔺 [بعنوان نمونه] در کرج مواردی را داریم که با رانت و نفوذ دستگاههای نظارتی بهترین مناطق را به مسکونی تغییر کاربری دادهاند.
🔺 یک فقره آن، تراشیدن بیش از 14000 مترمربع کوه جهت ساختن دو برج 14 طبقهای در عظیمیه کرج است!
🔺 در منطقهای که حداکثر ارتفاع مجاز 6 طبقه است، 14 طبقه مجوز گرفته و با اعمال نفوذ، زمینی که کاربری آن فضای سبز گردشگری بوده است را به مسکونی تبدیل کردهاند.
⁉️ وقتی این را گزارش کردیم و بررسی شد گفتند همه چیز قانونی است!! (یعنی ظاهر کار را به لحاظ قانونی با نفوذ و قدرتی که داشتهاند درست کردهاند) گفتیم اگر قانونی است یعنی دستگاههای دیگر هم میتوانند مشابه این کار را انجام دهند؟!
🔺 همینطور اتفاقاتی که در بلوار ماهان یعنی یکی از بهترین نقاط کرج افتاده و تعاونی مسکن دستگاههای پرقدرت، کاربری فضای سبز را به مسکونی تبدیل کردهاند!
🔺 این درحالی است که همزمان با این اتفاقات، کوچکترین ساخت و ساز مردم در باغهای شخصیشان تخریب میشود!
🚫 این قبیل تبعیضها و نابرابریهاست که مردم را آزار میدهد.
✍️ مهدی عسگری
@MahdiAsgari133
❌ هر چه بگندد نمکش می زنند؛ وای به روزی که بگندد نمک!
دستگاههای نظارتی برای نظارت بر تخلفات دیگر دستگاهها ایجاد شده اند؛ حال باید یکی بر تخلفات اینها نظارت کند. البته برخورد با اینها باید شدید و درس آموز باشد؛ به چند دلیل:
▫️ اول: اصل انجام تخلف.
▫️ دوم: سوء استفاده از ابزارهای شبه قانونی برای قانونی جلوه دادن تخلف.
▫️ سوم: انجام تخلف توسط دستگاههایی که خود باید حافظ جسم و جان قانون باشند.
🔰 راهکار حل این مشکل، تحقق حکمرانی مسوولانه است:
1️⃣ در حکمرانی مسوولانه، توزیع مسوولیت بین دستگاهها بصورت دقیق و مشخص است.
2️⃣سوابق عملکرد دستگاهها و افراد نسبت به این مسوولیتها در پرونده های آنها برای همیشه ثبت و ملاک ترفیع و کسب مزایا می باشد.
3️⃣ در انتهای زنجیره عملکرد حاکمیت، میزان تحقق اهداف برنامه ها بصورت شفاف توسط مردم و رسانه ها قابل مشاهده و رصد است. این کار با استفاده از شاخصهای ارزیابی کمی انجام می شود.
4️⃣ برخورد با تخلفات و سوء عملکردها بسته به مورد، در دو سطح صورت می گیرد: سطح اول کاهش درجه و امتیاز منفی دستگاهها و افراد مسوول. سطح دوم، به جریان افتادن پرونده قضائی.
5️⃣ مسوولیتها، ماندگار است؛ به این معنی که در مقابل هر تخلف و سوء عملکردی یک برخورد متناسب اداری یا قضائی وجود دارد. در صورت کوتاهی در برخورد؛ مسوولیت به دستگاههای کوتاهی کننده نیز منتقل می شود.
6️⃣ تمام مراحل فوق بصورت سامانه ای، ثبت محور، و بطور خودکار و تا حد امکان بدون دخالت سلیقه های انسانی صورت می گیرد.
7️⃣ تمام مراحل ذکر شده، بطور شفاف در منظر مردم و بصورت کمی قابل رصد است: 1. اهداف برنامه ها، 2. مسوولیت دستگاهها و افراد، 3. ارزیابی تحقق برنامه ها، 4. برخورد با دستگاهها و افراد مقصر.
👈 بدون انجام اقدامات فوق، و به تعبیری بدون تحقق حکمرانی مسوولانه، معضلات تو در توی کشور قابل رفع نیست.
#حکمرانی
🤝 به همراهی یکدیگر، مباهات و افتخار می کنیم
─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─
🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
╭@hokmrani_masoulaneh
╰─┅─•🍃🌸🍃🍃🌸🍃•─┅─