eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
11.3هزار ویدیو
521 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
4_5895540314017370003.mp3
14.33M
پیشنهاد میکنم حتما قبل از مراسم احیای امشب و شب بیست و سوم ماه رمضان، این صوت نیم ساعته از آیت الله میرباقری (ایراد شده در شب ۲۱ رمضان ۱۴۰۲ در مسجد جمکران) را با دقت گوش کنید. مملو از نکته؛ تذکر و بسیار مفید برای این ایام. التماس دعا @Sabeti
هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
⭕️نمونه ‏هايى از تسامح و تساهل مسلمين در برابر عقايد مخالفین‏(1) 🔹روش اسلام اساسا در مواجهه با افکار مخالف ، موضعگیری به شکل : «ساکت شو » یا «حق سوال در این مسائل را نداری » - و نظیراين قبیل روش ها و حرفها نیست ؛ در زمان خود پيغمبر مى ‏آمدند سؤال مى‏ كردند، حضرت جواب مى‏ داد. 🔹در تاريخ امده است كه اميرالمؤمنين على عليه السلام در زمان خلافتشان مكرر اين جمله را مى‏ فرمود كه : تا من زنده هستم هر سؤالى داريد از من بپرسيد كه اگر بميرم و در ميان شما نباشم ديگر كسى را پيدا نخواهيد كرد كه اين گونه از شما بخواهد كه از او سؤال كنيد: سَلونى قَبْلَ انْ تَفْقِدونى. 🔹نوشته ‏اند يك مرتبه شخصى از پاى منبر بلند شد و با يك بيان جسارت ‏آميزى گفت: اى مدعىِ- العياذ باللَّه- جاهل و اى كسى كه نفهميده حرف مى ‏زنى! من سؤال مى ‏كنم تو جواب بده. 🔹وقتى به قيافه‏ اش نگاه كردند ديدند به مسلمين نمى‏ خورد. فقط قيافه‏ اش را توضيح داده ‏اند كه آدم لاغر اندامى بود و موى مجعّد و درازى داشت، كتابى را هم به گردنش آويخته بود «كَأنَّهُ مِنْ مُهَوَّدَةِ الْعَرَب» يعنى قيافه‏ اش شبيه بود به عربهايى كه يهودى شدند. 🔹تا اين گونه جسارت كرد، اصحاب اميرالمؤمنين با ناراحتى بپاخاستند و خواستند اذيتش كنند : اين كيست كه جسارت مى ‏كند؟! على عليه السلام فرمود : بنشينيد؛ اين شخص سؤال دارد، از من جواب مى‏ خواهد، شما خشم گرفتيد، مى‏ خواهيد خشونت به خرج بدهيد، غضب كرديد، عصبانيت به خرج مى‏ دهيد، با عصبانيت نمى‏ شود دين خدا را قائم و راست كرد، با عصبانيت برهان خدا ظاهر نمى‏ شود، بنشينيد سر جايتان! 🔹بعد رو كرد به آن مرد و فرمود: « اسْئَلْ بِكُلِّ لِسانِكَ وَ ما فى جَوانِحِكَ» ‏: بپرس با تمام زبانت ، يعنى هرچه مى‏ خواهد دل تنگت بگو، هرچه در درون دل دارى بگو. همين يك جمله كافى بود كه اين آدم را از ابتدا نرم كند. شروع كرد به سؤال كردن. چندين سؤال كرد و حضرت جواب دادند. 🔹متأسفانه در نقل تاریخی، متن سؤال و جواب‏ها ذكر نشده است. همين قدر نوشته ‏اند كه در آخر يكمرتبه ديدند آن شخص گفت: اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ وَ انَّ مُحَمَّداً رَسولُ اللَّه. ▪️مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى(پیرامون انقلاب اسلامی ایران)، ج‏24، ص:396-395 - با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
♦️چرا هر سال جمع مى ‏شويم به نام على مجلس مى ‏گيريم؟ چون على زندگى ‏اش آموزنده است. 🔻يكى از نكات آموزنده زندگى على عليه السلام همين مبارزه با خوارج است، مبارزه با خشكه مقدسى است، مبارزه با نفاق است، مبارزه با جهالت است. 🔻على شيعه جاهل نمى ‏خواهد، ... و از چنين شيعه ‏اى بيزار است. چشم هايتان را باز كنيد، گو ش هايتان را باز كنيد، 🔻هر حرفى را كه‏ مى ‏شنويد فوراً نگوييد « چنین مى ‏گويند » آخر اين «مى ‏گويند» ها ريشه ‏هايش يك جاهاى خطرناك است. 🔻تحقيق كنيد، بعد از تحقيق هرچه كه مى ‏خواهيد بينكم و بين اللَّه بگوييد، اما بى ‏تحقيق حرفى را نزنيد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مشكلات على عليه السلام(سيرى در سيره ائمه اطهار عليهم السلام))، ج‏16، ص: 612- 611- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
♦️وصیت بیست ماده ای امام علی علیه السلام 🔻از آن ساعت كه على ضربت خورد تا آن ساعت كه جان به جان ‏آفرين تسليم كرد، كمتر از چهل و هشت سال طول كشيد، اما على اين فرصت را از دست نداد، دقيقه ‏اى از پند و نصيحت و راهنمايى خوددارى نكرد؛ 🔻وصيتى در بيست ماده به اين شرح تقرير كرد و نوشته شد: «بسم اللَّه الرحمن الرحيم اين آن چيزى است كه على پسر ابو طالب وصيت مى ‏كند. على به وحدانيت و يگانگى خدا گواهى مى ‏دهد، و اقرار مى ‏كند كه محمد بنده و پيغمبر خداست؛ خدا او را فرستاده تا دين خود را بر دين هاى ديگر غالب گرداند. همانا نماز و عبادت و حيات و ممات من از آن خدا و براى خداست. شريكى براى او نيست. من به اين امر شده ‏ام و از تسليم ‏شدگان خدايم. 🔻«فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بيتم و هركس را كه اين نوشته من به او برسد، به امور ذيل توصيه و سفارش مى ‏كنم: 1. تقواى الهى را هرگز از ياد نبريد، كوشش كنيد تا دم مرگ بر دين خدا باقى بمانيد. 2. همه با هم به ريسمان خدا چنگ بزنيد، و بر مبناى ايمان و خداشناسى متفق و متحد باشيد، و از تفرقه بپرهيزيد. پيغمبر فرمود: اصلاح ميان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چيزى كه دين را محو مى ‏كند فساد و اختلاف است. 3. ارحام و خويشاوندان را از ياد نبريد، صله رحم كنيد كه صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان مى ‏كند. 4. خدا را! خدا را! درباره يتيمان، مبادا گرسنه و بى ‏سرپرست بمانند. 5. خدا را! خدا را! درباره همسايگان. پيغمبر آن‏قدر سفارش همسايگان را كرد كه ما گمان كرديم مى ‏خواهد آنها را در ارث شريك كند. 6. خدا را! خدا را! درباره قرآن. مبادا ديگران در عمل به قرآن بر شما پيشى گيرند. 7. خدا را! خدا را! درباره نماز. نماز پايه دين شماست. 8. خدا را! خدا را! درباره كعبه خانه خدا. مبادا حج تعطيل شود كه اگر حج متروك بماند مهلت داده نخواهيد شد و ديگران شما را طعمه خود خواهند كرد. 9. خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا. از مال و جان خود در اين راه مضايقه نكنيد. 10. خدا را! خدا را! درباره زكات. زكات آتش خشم الهى را خاموش مى ‏كند. 11. خدا را! خدا را! درباره ذريه پيغمبرتان، مبادا مورد ستم قرار بگيرند. 12. خدا را! خدا را! درباره صحابه و ياران پيغمبر. رسول خدا درباره آنها سفارش كرده است. 13. خدا را! خدا را! درباره فقرا و تهيدستان. آنها را در زندگى شريك خود سازيد. 14. خدا را! خدا را! درباره بردگان، كه آخرين سفارش پيغمبر درباره اينها بود. 15. كارى كه رضاى خدا در آن است در انجام آن بكوشيد و به سخن مردم ترتيب اثر ندهيد. 16. با مردم به خوشى و نيكى رفتار كنيد، چنانكه قرآن دستور داده است. 17. امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد. نتيجه ترك آن اين است كه بدان و ناپاكان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند كرد، آنگاه هرچه نيكان شما دعا كنند دعاى آنها مستجاب نخواهد شد. 18. بر شما باد كه بر روابط دوستانه ميان خود بيفزاييد، به يكديگر نيكى كنيد، از كناره گيرى از يكديگر و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهيزيد. 19. كارهاى خير را به مدد يكديگر و اجتماعا انجام دهيد، و از همكارى در مورد گناهان و چيزهايى كه موجب كدورت و دشمنى مى ‏شود بپرهيزيد. 20. از خدا بترسيد كه كيفر خدا شديد است. 🔸«خداوند همه شما را در كنف حمايت خود محفوظ بدارد، و به امت پيغمبر توفيق دهد كه احترام شما و احترام پيغمبر خود را حفظ كنند. همه شما را به خدا مى ‏سپارم. سلام و درود حق بر همه شما.». 🔹پس از اين وصيت، ديگر سخنى جز «لا اله إلا اللَّه» از على شنيده نشد تا جان به جان‏آفرين تسليم كرد.* *مقاتل الطالبيين، ص 28- 44؛ كامل ابن اثير، ج 3/ ص 194- 197؛ مروج الذهب مسعودى، ج 2/ ص 40- 44؛ اسد الغابة، جلد 4؛ و بحار، جلد 9، چاپ تبريز ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (داستان راستان(1 و 2))، ج‏18، ص: 461- 460-با ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
سوال : چرا باید «جرج جرداق مسیحی» که اتفاقا مذهبی هم نبود برای حضرت علی(ع) کتابی نوشته باشه... 💠 ، @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران 🎥 «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر معظم انقلاب نهال جمهوری اسلامی امروز به درخت تناوری تبدیل شده است که نمی‌توانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... ‌💠 ، @honaretabyin
♥️ | رهبر انقلاب: در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار، سال نویی را آغاز میکند. در تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود. 💠 ، @honaretabyin
كار مهمی كه امیرالمؤمنین در این مدت [دوران حکومتش] انجام داد، می‌توان در یك جمله‌ی كوتاه گفت و من مختصری امروز اطراف آن توضیح می‌دهم. امیرالمؤمنین در این مدت نشان داد كه اصول اسلامی و ارزشهای اسلامی‌یی كه در دوران انزوای اسلام و در دوران كوچكی جامعه‌ی اسلامی به‌وجود آمده بود، در دوران رفاه و گسترش و اقتدار و پیشرفت و توسعه‌ی مادی جامعه‌ی اسلامی هم قابل پیاده شدن است. اگر به این نكته توجه كنیم، خیلی مهم است. مسأله‌ی امروز ما هم همینهاست. اصول اسلامی، عدالت اسلامی، تكریم انسان، روحیه‌ی جهاد، سازندگی اسلامی، مبانی اخلاقی و ارزشیِ اسلام در دوران پیغمبر با وحی الهی نازل شد و تا آن حدی كه ممكن بود، به وسیله‌ی پیغمبر در جامعه‌ی اسلامی اعمال شد. اما جامعه‌ی اسلامیِ زمان پیغمبر مگر چه بود؟ تا ده سال فقط یك مدینه بود؛ یك شهر كوچك چند هزار نفری. بعد هم كه مكه و طائف را فتح كردند؛ یك منطقه‌ی محدود با یك ثروت بسیار محدود، با فقر همه‌گیر و امكاناتِ بسیار كم در اختیارشان بود. ارزشهای اسلامی در چنین محیطی پایه‌گذاری شد. از آن روزی كه پیغمبر از دنیا رفت، بیست‌وپنج سال گذشته است. در این بیست‌وپنج سال، وسعت كشور اسلامی صدها برابر شده؛ نه دو برابر و سه برابر و ده برابر. یعنی آن روزی كه امیرالمؤمنین به حكومت رسید، از آسیای میانه تا شمال آفریقا - یعنی مصر - در حیطه‌ی قدرت حكومت اسلام بود. از دو دولت بزرگِ همسایه‌ی دولت اسلامیِ اولِ كار - یعنی ایران و روم - یكی بكلی منهدم شده بود، كه حكومت ایران بود، و تمام سرزمین ایرانِ آن روز در اختیار اسلام قرار گرفته بود. بخش عمده‌یی از سرزمین روم هم - كه شامات و فلسطین و موصل و بقیه‌ی جاها بود - در اختیار اسلام قرار گرفته بود. چنین رُقعه‌ی وسیعی در اختیار اسلام بود؛ بنابراین ثروت زیادی به‌وجود آمده بود؛ دیگر فقر و كمبود و كم‌غذایی وجود نداشت؛ طلا رایج شده بود، پول زیاد شده بود،ثروتهای فراوان به‌وجود آمده بود؛ لذا كشور اسلامی ثروتمند شده بود. خیلی‌ها از رفاهِ بیش از اندازه‌ی لازم برخوردار شده بودند. اگر علی را از این وسط حذف می‌كردیم، ممكن بود تاریخ این‌طور قضاوت كند كه اصول اسلامی و ارزشهای نبوی خوب بود؛ اما در همان دوره‌ی مدینةالنبی؛ همان دوره‌ی كوچكی و فقر جامعه‌ی اسلامی؛ اما بعد از آن‌كه جامعه‌ی اسلامی بزرگ شد و با تمدنهای گوناگون آمیخته شد؛ از ایران و روم فرهنگها و تمدنهای مختلف وارد زندگی مردم شدند و ملتهای گوناگون همه زیر چتر جامعه‌ی اسلامی قرار گرفتند، دیگر آن اصول كافی نیست و نمی‌تواند كشور را اداره كند. امیرالمؤمنین در این پنج سال با عمل و سیره و شیوه‌ی حكومت خود نشان داد كه نه، همان اصولِ درخشان صدر نبوت - همان توحید، همان عدل، همان انصاف و مساوات، همان برابری بین انسانها - با خلیفه‌ی مقتدری مثل امیرالمؤمنین قابل اجراست. این، چیزی است كه در تاریخ مانده است. هرچند بعد از امیرالمؤمنین این روش ادامه داده نشد، اما ایشان نشان داد كه اگر حاكم اسلامی و مدیران جامعه و مدیران مسلمان تصمیم داشته باشند؛ بنا داشته باشند و اعتقاد راسخ داشته باشند، می‌توانند همان اصول را در دوران گسترش منطقه‌ی حكومت اسلامی و پدید آمدن شرایط گوناگون و جدید زندگی، باز هم اجرا كنند و مردم را از آن بهره‌مند نمایند. این، مسأله‌ی امروز ما هم هست. عده‌یی خیال می‌كنند شعارهای انقلاب؛ شعار عدالت، شعار جهاد، شعار دین، شعار استقلال، شعار خودكفایی؛ شعارهایی كه مردم را به شوق آورد، وارد صحنه كرد، رژیم طاغوت را ساقط كرد و مردم هشت سال در جنگ مقاومت كردند، كهنه شده و قابل پیاده شدن نیست؛ نه، ممكن است ما كهنه شده باشیم و اقتدار و صلابت خود را از دست داده باشیم. ما سست شدیم؛ آن اصول با قوت و صلابت خود باقی است. ما اگر با ایمان لازم، با مدیریت كافی، با شوق و امید، با مقهور نشدن در مقابل شیوه‌ها و كلكهای سیاسی و تبلیغاتیِ دشمنان وارد میدان شویم، همان اصول، امروز جلوه‌ی بیشتری خواهد داشت. معلوم است؛ عدالت اجتماعی در یك جامعه‌ی ده، پانزده هزار نفریِ مدینه كجا، عدالت اجتماعی در یك جامعه‌ی چندین ده میلیونی و چندین صد میلیونیِ حكومت دوران امیرالمؤمنین كجا؟ و امیرالمؤمنین این كارها را كرد. بیانات در خطبه‌های نمازجمعه‌ ۱۳۸۳/۰۸/۱۵ 💠 ، @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ارتش صهیونیستی پس‌از نابودکردن بیمارستان الشفاء از آن خارج شد 🔹منابع فلسطینی گزارش دادند بعد از خروج نیروهای اسرائیلی از مجتمع پزشکی الشفاء، پیکر صدها شهید فلسطینی در این مجتمع و خیابان‌های اطراف یافت شده. 🔹کادر درمان غزه می‌گویند: ساختمان‌های مجتمع الشفاء سوزانده شده و امکان خدمت‌رسانی در این مجتمع وجود ندارد. 🔹سخنگوی دفاع مدنی غزه هم گفت: نیروهای اشغالگر شهروندانی را دست‌بسته در این مجتمع اعدام کرده‌اند. حدود ۳۰۰ نفر در بیمارستان و مناطق اطراف آن به شهادت رسیده‌اند. @Farsna - Link
🔴بـی‌بـتـگـی مـمـنوع حَلالُ مُحَمَّد حَلالٌ أَبَداً إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ •••وقتی تربیت فردی مذهبی باشد حرف عالم دینی و فقیه را می فهمد. اما وقتی تربیت انسان یا محیط پیرامون و اطرافیان او یا لقمه‌ای که می‌خورد مشکل داشته باشد با بیان و کلام فقیه و عالم و دین بیگانه است. •••این نوع تفسیر از بیانات ولی فقیه، بسیار شبیه ذهنیات اندک افرادی است که به علت غرق بودن در شهوات و خوش‌گذرانی‌ها و دوری از فرهنگ مردم، هنوز فکر می‌کنند ربع پهلوی قرار است برای سلطنت به ایران برگردد. •••چقدر کینه نسبت به مؤمنان در این خطوط سطحی و بی‌عمق است و چقدر دولت از نظر جهت‌گیری با فقه زاویه دارد... •••دعوت رسمی از رقاصان و مطربان فراری •••پهن کردن فرش قرمز از طرف وزارت ارشاد و دیگران برای مغزهای الکلی •••نام بردن از مظاهر لاقیدی و شارلاتان‌های طاغوتی در رسانه ملی و... فقط و فقط نشان دهنده ریشه کردن ترس و طمع در میان مسئولان است •••روحانیت چرا ساکت است؟ •••چرا عده‌ای از حوزویان فکر می‌کنند اعتراض به این تربیت شدگان غرب، تضعیف دولت است؟ ••• امام جمعه ها را با چه هنر و شگردی راضی به سکوت کرده‌اند؟ چرا کسانی که با رأی مؤمنانه منتخب شده‌اند سکوت اختیار کرده‌اند. اعتبار تک تک شما منتخبین به اقامه فریضتین است نه وابسته به نهادها. حجت الاسلام رحمت الله معظمی @tore_sina 👆 مطالبه گری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فیلم اظهارات بازداشتی های متهم به ضرب و شتم آمر به معروف میدان نقش جهان. اراذل و اوباش حواسشون باشه قلم میشه دستی که برای آمر به معروف و ناهی از منکر بلند بشه! ۴ نفر باشید ۸ تاتون باید تاوان پس بدید! رصد میکنیم و پیگیر خواهیم بود تا بدون مسامحه و مماشات با این جماعت برخورد قضایی و اشد مجازات صورت بگیره! ضمنا از نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات هم بابت این‌ سرعت عمل و توجه به مطالبه مردم در برخورد با قانون شکنان و برهم زنندگان نظم عمومی و مروجان بی غیرتی، تشکر و قدردانی میکنیم. از برادر آمر به معروف با غیرتمون که مورد ضرب و شتم این قانون شکنان قرار گرفته هم میخواهیم به احترام مردم انقلابی تا انتها پیگیر شکایت خودشون باشن و تحت تاثیر "ننه من غریبم بازی" این جماعت قرار نگیره! اینها دستشون بر بیاد مجدد تکرار میکنن! إن شاء اللّٰه درس عبرت سایرین قرار خواهند گرفت! 🇮🇷
1_10412870729.pdf
204.8K
ابلاغیه ی وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب به ارگان ها و نهادهای سراسر کشور، که در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ ابلاغ گردیده است. از مسئولان استانی خود مطالبه نمایید که چرا اقدامی در خصوص این ابلاغیه انجام نداده اند . ✅ با : @saeedism
می روی با فرق خونین پیش بازوی ڪبود شهر بی زهرا به مولا قابل ماندن نبود با وضو آمد به قصد لیله الفرقت، علی ابن‌ ملجم درشب احیاء چه قرآنی گشود 🖤 شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) تسلیت باد🖤 تجمع عظیم مدافعان حرم درمیدان آئینی امام‌حسین‌( علیه السلام) ساعت ۱۵ ۱۴۰۳/۱/۱۳
👌 سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم. 📝 یادداشت‌های استاد مطهری، ج‏۶ ، ص۱۳۱ @ebratha_ir 💠 ، @honaretabyin
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ببینید فیلم دستگیری ضاربان ❇️حجت الاسلام مظاهری دبیرستاد امربه معروف ونهی ازمنکراستان اصفهان درخصوص ضرب وشتم آمربه معروف در میدان امام(ره) اظهار داشت : 🔹درمیدان امام (ره) وقتی خواهران به کسی که کشف حجاب کرده وپوشش نامناسبی داشت تذکر می دهند وی نمی پذیرند وتیم دوم تذکر می دهدو بازهم نمی پذیرند. 🔹سپس توسط نیروهای ناظرامین که دراطراف حضور داشتندازهنجار شکنی مستندسازی صورت میگیرد . 🔹وقتی امرین به معروف درحال ترک ازمحل بودندمداخله بعضی ازافرادی که درآن محل حضور داشتند واین موضوع هیچ ربطی هم به آنهانداشته باعث درگیری با یکی ازآمران به معروف می شوندکه آمربه معروف رامورد ضرب وشتم قرارمی دهند. 🔹مستند سازی جرم ،در مکان های عمومی قانون است وقانون اجازه مستندسازی راداده است واین مستندات برای مقامات قضایی ارسال می شود. 🔹بعداز این ضرب وشتم ستادامربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان باهمکاری سازمان اطلاعات فراجااستان اقدام به شناسایی افراد کرد وبلافاصله بادستورمقام محترم قضایی افراد دستگیر وبه مراجع قضایی ارجاع داده شدند. 🔹این افراد ازامربه معروف ونهی ازمنکر ممانعت کردند واین ممانعت هم مصداق جرم می باشد. @mobahesegroup
🔰 برداشت قابل تأمل آیت الله مصباح یزدی از قرآن در موضوع امر به معروف و نهی از منکر «وَ ٱلَّذِينَ لَا يَشهَدُونَ ٱلزُّورَ وَ إِذَا مَرُّواْ بِاللَّغوِ مَرُّواْ كِرَاماً» (فرقان،۷۲) ترجمه: این بندگان [توبه کنندگان] در مجالس لهْو و لَعِب شرکت نمی ‌کنند. وقتی هم با رفتار بیهوده ‌ای روبه ‌رو می‌ شوند، با بزرگواری از کنارش می‌ گذرند. 🕋 | برخورد مناسب با اهل معصیت 🔹از این آیه استفاده مى ‌شود که در برابر اهل معصیت و کسانى که مرتکب کارهاى غیر اخلاقى مى ‌شوند، باید مسلمانان با کرامت و بزرگوارى رفتار کنند. 🔹احتمالا منظور از این جمله آن است که اولاً، خودشان تحت تأثیر گناهکاران قرار نگیرند؛ ثانیاً، آنان را موعظه و ارشاد کنند؛ ولى هنگام ارشاد آن ‌ها، رفتار درست و شایسته‌ اى داشته باشند تا باعث تشویق آنان به گناه یا لجاجت و اصرارشان بر گناه نشوند. 📚اخلاق در قرآن، ج۳، ص۳۷۹ 💠 ، @honaretabyin