eitaa logo
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
959 دنبال‌کننده
476 عکس
162 ویدیو
26 فایل
🔰تلاشی برای تبیین و گفتمان سازی معارف انقلاب اسلامی با نقش آفرینی طلاب و دانشجویان آدرس؛ زنجان، خ زینبیه غربی، تکیه عباس کن کان 👤ادمین: @talabezanjani صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/hoseiniehmaaref/
مشاهده در ایتا
دانلود
- انقلاب اسلامی و فهم امام خمینی از انسان و جهان مدرن.pdf
388K
فایل pdf 🔰انقلاب اسلامی و فهم امام خمینی از انسان و جهان مدرن سلسله مباحث مطرح شده توسط استاد طاهرزاده در حسینیه معارف انقلاب ▪️جلسه ۲-۳-۴ https://eitaa.com/hoseiniehmaaref
در سوک حضرت روح الله«رضوان_الله_تعالی_علیه.pdf
128.8K
فایل pdf 🔰در سوک حضرت روح الله«رضوان_الله_تعالی_علیه سلسله مباحث مطرح شده توسط استاد طاهرزاده در حسینیه معارف انقلاب ▪️جلسه ۱ @hoseiniehmaaref
جلسه اول.mp3
27.42M
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) 🔸️ 🔹️ 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
جلسه دوم.mp3
23.59M
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) 🔸️ 🔹️ 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
جلسه سوم.mp3
25.1M
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) 🔸️ 🔹️ 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
جلسه چهارم.mp3
20.63M
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) 🔸️ 🔹️ 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) 🔹️ 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 انتشار نخستین‌بار | رهبرانقلاب: من نمیخواهم این را در تلویزیون بگویم... شما خیال میکنید وقتی که آقای خاتمی با بیست میلیون رأی پیروز شد، یک عدّه‌ای عصبانی نبودند؟ ⛔️ ابطال یعنی زدن تو دهن مردم! چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؟ 📆 به مناسبت ایام سالگرد نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و سالگرد موافقت رهبر انقلاب با رسیدگی به شکایت نامزدهای انتخاباتی ۸۸ 📹 مدافع حق مردم؛ بررسی دلیل ایستادگی رهبر انقلاب در دفاع از رأی مردم 📥 نسخه با کیفیت👇 https://khl.ink/f/50512
/ جلسه پانزدهم از سلسله جلسات هفتگی مردم سالاری دینی دوشنبه 6 تیر بلافاصله بعد نماز عشا حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
۲۳ خرداد ۱۴۰۱.m4a
17.7M
🔰نقش گروه های مرجع در مردم‌سالاری دینی از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی 👤حجة الاسلام غفاری 🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
/ جلسه شانزدهم از سلسله جلسات هفتگی مردم سالاری دینی دوشنبه ۱۳ تیر بلافاصله بعد نماز عشا حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
جلسه چهاردهم.m4a
19.87M
🔰نقش گروه های مرجع در مردمسالاری دینی (۲) از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی 👤حجة الاسلام غفاری 🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
جلسه پانزدهم.mp3
19.95M
🔰نقش گروه های مرجع در مردمسالاری دینی (3) از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی 👤حجة الاسلام غفاری 🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
🔰خلاصه جلسه پانزدهم از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی 🔴مقدمه ۱ انسان وقتی به کاروان ابی عبدلله نگاه می کند تکثر را می بیند . حرکت کاروان امام حسین یک حرکت تمدنی بود نه جنگی . امام حسین با خودش گنه کار را آورد ، بچه را آورد ، مادر را آورد ، نوجوان را آورد ، پیر مرد را آورد ، سیاه پوست را آورد و ... این تکثر ، پیکره جامعه است . ما اگر این تکثر را نبینیم نمی توانیم جامعه را با خودمان همراه کنیم . 🔵مقدمه ۲ اگر من و تن ارتباط رفت و برگشتی نداشته باشد ، انسان دچار اختلال می شود . ما در من همه پتانسیل ها و قابلیت ها را داریم ، این تن است که دچار اختلال است . کسی که کور مادر زاد است ؛ من او قابلیت شناخت رنگ را دارد ولی چون تن او مشکل دارد این به عینیت نرسیده است . (در اینجا ما نمی توانیم به من ایراد بگیریم) ✅همین است که اسلام همه قابلیت ها را دارد ، مشکل در طبیعت است . اصل اگر توحید در طبیعیات ظهور و بروز نداشته باشد ، ناقص است . توحید باید در بحث بانوان ، معیشت ، اقتصاد ، زیبایی شناسی ، سیاست و .... بیاید وسط .(توحید اگر سرریز اجتماعی و زندگانی نداشته باشد مورد اختلال است .) این مسئله در زندگی فردی هم قابل تعمیم است . مثلا اگر انسانی با همسرش مشکل دارد قطعا مشکلش در توحیدش است چراکه توحید در تمام ساحت ها سرریز نداشته است . 🔷باید بین طبیعیات و توحید یک ارتباط رفت و برگشت باشد و توحید سرریز داشته باشد . وقتی انسان به کارهایی که اسلام می کند نگاه می کند ، نگاه توحیدی و تمدنی را می فهمد . مثلا وقتی می خواهد به بشر بگوید متواضع باش می آید مکان مشخص می کند به نام مسجد ، عمل مشخص می کند و می گوید نماز بخوان و جبینت را به خاک بی انداز و اصلا به طور کلی شریعت ایجاد می کند . مثلا ما تعاونوا علی البّر و تقوا را می فهمیدیم ولی کاری که امام خمینی انجام داد این مفهوم را وارد طبیعیات کرد و چیزی به نام بسیج را خلق کرد . 🔶برای هرچیزی ما باید واژه سازی کنیم ، نمادسازی کنیم ، شعارسازی کنیم ، هویت سازی کنیم ، نهاد سازی کنیم . این ها همه ش استادی امام خمینی بود که رابطه رفت و برگشتی را به ظهور رسانید . امام خمینی قرآن را فرود می آورد در طبیعیات . (کاری که انقلاب اسلامی کرد آوردن توحید به وسط میدان بود . در حالی که قبل انقلاب اینطور نبود .✅ 🔸کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی🔸 @hoseiniehmaaref
/ جلسه هفدهم از سلسله جلسات هفتگی مردم سالاری دینی دوشنبه ۲۰ تیر بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰 غدیر، دکترین مدیریت جامعه اسلامی 🔻نشست معرفتی با محوریت بررسی آیه؛ ﴿الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ﴾ (المائدة: ۳) زمان؛ روز عید غدیر خم، از ساعت11:30 مکان؛ 🕌حسینیه معارف انقلاب اسلامی واقع در خیابان زینبیه غربی تکیه مرحوم عباس کن کن https://eitaa.com/hoseiniehmaaref
جلسه شانزدهم.mp3
33.01M
🔰نقش گروه های مرجع در مردمسالاری دینی (4) از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی 👤حجة الاسلام غفاری 🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
خلاصه جلسه شانزدهم 🔰موضوع اصلی : «هر امری بدون توحید اگر بخواهد فهم شود آن فهم یک فهم ابتر خواهد بود» *مقدمه* 🔻در جلسات گذشته ما به این دو گزاره رسیدیم که از یک منظر ، نفی طبقات اجتماعی را قبول داریم (طبق طرح کلی اندیشه اسلامی) . از نگاه دیگر طبقات اجتماعی را در جامعه می‌پذیریم چرا که جامعه بدون طبقات اجتماعی اصلاً معنایی ندارد.( وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ ، آیه ۴۳,زخرف ) 🔻همچنین ، گفتیم : یک نکته معرفتی که در مسائل اصلی آورده جدی دارد ، فرود توحید آسمانی در مسائل میدانی خواهد بود ؛ و این توحید باید در(مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا) و عرصه هایی مثل اقتصاد ، سیاست ، خانواده و ... سرریز داشته باشد.( *قوس نزول* ) *بحث این جلسه* قسم اول : 🔷جامعه باید آنقدر رشد پیدا کند که با دیدن آثار ، مخلوقات و اتفاقات خدا را نفهمد ؛ بلکه خدا را داشته باشد و با خدا اتفاقات عالم را فهم کند. ( *قوس صعود* ) «این قوس نزول و صعود برای ما بسیار حائز اهمیت است» *الف)* گروهی این قوس نزول را نمی فهمند و اصلاً نمی توانند خدا را به روی زمین فرودبیاورند( متحجرین ) . *ب)* گروهی دیگر آنقدر در طبیعیات غرق شده‌اند و با آن سر و کله زده اند که نمیتوانند رابطه بین امور و طبیعیات را با توحید بیابند. 🔅این دو از آفات مهم این رفت و برگشت است. به حمدالله در جلسات گذشته قوس نزول بررسی شد . اما در قوس صعود مسئله اصلی ما ( نفی نگاه استقلالی به مسائل طبیعی است. ) 🔺برای فهم راحت تر این مسئله به یک مسئله معرفتی اشاره می کنم : یک موقع است انسان می گوید چشم من فلان شئ را دید . ولی نه ! گاهی انسان می گوید من دیدم. این دو نگاه است. 🔺نگاه اول یک نگاه استقلالی است . باید تلاش کنیم طبیعیات را استقلالی نبینیم. طبق آیات قرآن هم در مسئله شفاعت خداوند می فرماید: درست است که در ظاهر شفعا بسیارند ولی تو شافع را باید خدا بدانی که اگر اینطور نباشد این نگاه استقلالی شرک است. مصداق دم دستی همین نگاه هم علی اللهی ها هستند.مشکل این ها این است که برای علی استقلال قائلند. *_قسم دوم* : 🔷در قسم دوم مبحث امروز که مکمل قسمت اول است می خواهیم درباره علت به کار رفتن نحن در آیه ( نَحْنُ قَسَمْنَا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ) بحث کنیم که چرا خداوند از کلمه «ما» استفاده کرده است؟ اصلاً چرا در برخی آیات «من» و در برخی دیگر از «ما» استفاده شده است؟ 🔺خدا می خواهد به ما بگوید که علاوه بر من ، واسطه ها را هم ببینی. یعنی در قوس صعودی در برخی مواقع ما باید واسطه ها را هم لحاظ بکنیم.( ولی نگاهمان یک نگاه ربطی باید باشد نه استقلالی.) 🔺اینکه در برخی از آیات (مربوط به قیامت) خداوند می فرمایند : وضع آسمان دگرگون مي شود ، ستارگان از جاي كنده مي شوند و ... نه به معناست که واقعاً این اتفاقات می‌افتند. نه ! بلکه ما به بلوغی می رسیم که دیگر این ها را مستقل نمی بینیم بلکه همه را از خدا می بینیم . اگر نگاه این شد به قیامت رسیده ایم ، این طور نیست که ما از دنیا برویم و قیامت پدید آید ، این ما هستیم که به قیامت می رسیم . همین است که در ابتدا گفتیم: هر امری بدون توحید اگر بخواهد فهم بشود یک فهم ابتر خواهد بود. *نتیجه گیری* ما هنوز انقلاب اسلامی را فهم نکرده ایم . بدون فهم، راهکار هیچ نتیجه ای نخواهد داشت . باید این قوس صعود و نزول روشن بشود ، روشن که شد راهکارها نمایان می شود. راهکارها در دل فهم موضوع خوابیده است.
حجاب.mp3
18.8M
🔰 از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع حجاب در جامعه اسلامی 👤حجة الاسلام غفاری 🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
*استدلال در برابر شیفتگی* بررسی مسئله حجاب بعد از پذیرش وجوب اجتماعی و دینی حجاب در دو ساحت تحلیل واقدام خواهد بود. مقام اول در تحلیل وفهم صحیح حادثه است. 🔺نکته اول وقابل توجه در مسئله حجاب این است که یک خانم محجبه و چه غیر محجبه هر دو در جامعه مومنین زیست میکنند. باید بدانیم که ما نمی توانیم با یک عمل غلط مثل روزه نگرفتن ، بی حجابی و ... اینها را از دامنه تدین خارج بدانیم. 🔅 اساساً تفاوت اسلامی که برخی‌ها ارائه می‌دهند با اسلام ناب محمدی این است که اولویت های دین داری در اسلام ناب بهتر تعریف می شود. 🔺اینکه بدحجابی یا بی حجابی یک عمل خلاف است و سیئه به حساب می آید ، ما با قاطعیت می گوییم بله ؛ حجاب واجب دینی و اجتماعی است، ولی باید در نظر داشته باشیم که عموم ملت ایران مؤمن اند هرچند در مراتب ایمان متفاوت اند. 🔺 نکته دوم و هویتی مسئله که امروزه ما در جامعه با آن مواجهیم یک نوع « *شیفتگی* » است . آنهم شیفتگی به فرهنگ غرب. 🔺اگر مبنای ما این شد ، مسئله حجاب دیگر یک مسئله ساده نخواهد بود بلکه یک مسئله تمدنی می شود . دختران ما امروز شیفته مدل ها و الگوها ی غربی هستند . به طبع این تحلیل ، برخوردهای ما نیز باید مدل دیگری به خود بگیرند . در وهله اول ما باید مواجهه خود را با فرهنگی بدانیم که در آن زنان جامعه وضعیت خاص خود را دارندوبرای کنش درباره حجاب باید ضعف فرهنگ غرب را بخصوص در مورد زنان آشکار کنیم ، اگر حقیقت غرب شناخته نشود و غرب تحقیر نشود ما کاری از پیش نخواهیم برد. 🔅همین است که ما دائم می گوییم مسائل در انقلاب اسلامی فهم نمی‌شود . چون فهم نمی شود به راه حل مطلوب هم نمیرسیم . این راه حل هایی که در جامعه در مواجهه با بدحجابی پیاده می شود آخرین مرحله کنشگری است. « ما به شدت با مسائل , سطحی برخورد می کنیم. » 🔰پس به طور کلی در مواجهه با بدحجابی ما باید این دو مسئله را مورد توجه قرار دهیم: ۱. *این ها مومنین اند* ۲. *حجاب یک مسئله تمدنی است* دارد....... سعید غفاری
غدیر_01.mp3
28.41M
تبیین آیه شریفه 3 سوره مبارکه مائده در تفسیر شریف المیزان