eitaa logo
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
575 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
54 فایل
این مجموعه کاملا مردمی است🌿✨ - شهرستان پارس‌آباد ارسال انتقادات و پیشنهادات📌 🤝 : @SeyedRezasheykholeslam
مشاهده در ایتا
دانلود
»»» آیه ی روز : ********** خَلَقَ اللَّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِّلْمُؤْمِنِينَ عنکبوت-44 خداوند، آسمانها و زمین را بحق آفرید؛ و در این آیتی است برای مؤمنان. ********** نکته ها: غیر از خدا، هر كس و هر چیز مانند خانه عنكبوت، سست، ناپایدار و فانى است؛ امّا خداوند: هم عالم است. «یعلم ما یدعون» (آیه قبل) هم عزیز و حكیم است. «و هو العزیز الحكیم» هم آفریدگار هستى است. «خلق اللَّه ...» ********** پیام ها: - آفرینش جهان، هدفدار است؛ «بالحقّ» نگاه ما به جهان نیز باید هدفدار باشد. «لآیةً» - مادّیون در پدیده ها متوقّف مى شوند، ولى خداپرستان از پدیده ها عبور مى كنند و به شناخت خدا مى رسند. «لآیةً» - ایمان، از شرایط درك حقایق هستى است. «انّ فى ذلك لآیة للمؤمنین» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 5⃣3️⃣ ما که خودمان دین داشتیم چرا از دین عربها پیروی کنیم؟ 🔷 اول: همه­‌ی ما آدم­‌ها در هر چیزی دنبال بهترین و کاملترین آن هستیم. مثلا اگر لباس و کفش و گوشی و ماشین و ... بخواهیم بگیریم، اگر پولش را داشته باشیم، سعی میکنیم بهترین را بگیریم. 🔶 حالا اگر سازنده‌ی بهترین لباس‌ها وکفش‌ها و گوشی‌ها بیاد و بگه فلان کفش یا گوشی که من ساختم از بقیه‌ی چیزهای دیگه که ساختم بهتر است یا بگه در آینده یک مدلی را میسازم که از همه‌ی اینها که تا حالا ساخته‌ام بهتر است. اینجاست که همه منتظر آن میمونند که آن مدل بیاد و آن را بخرند هر چند فعلا برای رفع نیازشون از اینهایی که موجود است استفاده میکنند. 🔸 حالا خداوند که آفریننده‌ی تمام انسان‌هاست و ویژگی‌ها و شرایط انسان‌ها را در هر زمانی بهتر از خودشان میداند، متناسب با شرایط و ویژگی‌های آن‌ها در هر زمانی یک برنامه هدایت فرستاده تا به آن عمل کنند و در هر زمان هم گفته این برنامه نیاز شما را در آن زمان برآورده میکند ولی برای آینده شما یک برنامه‌ی کامل و خوب و قوی دارم که زمانش که برسه براتون میفرستم. 🔹 و این را در هر زمان به هر فرستاده‌اش گفته تا به آخرین فرستاده‌اش رسیده و آن برنامه کامل و خوب را به او داده تا به مردم برساند. پس از این به بعد تا آخر باید از این برنامه استفاده کنید. 📝 پاسخ تکمیلی در پی وی در صورت درخواست.... 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓تتوکردن گناهه؟ ❓با ابروی تتو، میکرو، قاب‌شده و... ، می‌شه وضو گرفت؟ ❓خال‌کوبی چطور؟ گناه داره؟ ⭕️ نکته 1️⃣ چون آب ضرر نداره و آرایشگر برای حفظ زیبایی می‌گه سه روز آب نزنین، این مجوزی برای جبیره یا تیمم نیست. خانم‌ها اگه خواستن انجام بدن، در ایام عادت ماهیانه انجام بدن که مشکلی برای نمازشون پیش نیاد؛ وگرنه باید عادی وضو بگیرن. 2️⃣ زینت‌هایی مثل خط چشم، خط لب و... ، باید از نامحرم پوشونده بشه. ┏━━ °•🍃•°━━┓ @Hoseyniyeh_azam_parsabad ┗━━ °•🍃•°━━┛
روح الله زم توی برنامه بدون تعارفِ ۲۰:۳۰ می گفت روزی ۱۸ ساعت علیه انقلاب کار می کردم! حقیقتا ما روزی چند ساعت واسه انقلاب وقت میذاریم؟! 🗣🇮🇷 🌐 به بپیوندید @Hoseyniyeh_azam_parsabad
ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺭﻓﺘﻢ ﺳﺮ ﻗﺒﺮ یکی از بستگان یارو ﺍﻭﻣﺪه کنار ﻗﺒﺮ ﺑﻐﻠﻲ ﻧﺸﺴﺖ ﺑﻌﺪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ : ﻓﻮﺕ ﻛﺮﺩﻥ !!؟؟؟ ﮔﻔﺘﻢ : ﻧﻪ ﻓﺮﺩﺍ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺭﻳﺎﺿﻲ ﺩﺍﺭﻩ ﺧﻮﺩﺷﻮ ﺯﺩﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ😂😂😂 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌☄ به کانال حسینیه اعظم بپیوندید 👇👇👇 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زن در فرهنگ غرب ⭕️ غربی‌ها هویت زن را به کجا رساندند که اینجور داره واق واق میکنه؟!😐 🌏 اعظم 👇 🆔 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىَ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ توبه-33 او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند! ********** نکته ها: این آیه به همین صورت، علاوه بر این سوره در دو سوره ى دیگر نیز آمده است: سوره ى فتح، آیه ى 28 و سوره ى صفّ، آیه ى 9. گرچه اسلام از نظر منطق و استدلال همیشه پیروز بوده است، امّا این آیه، غلبه ى ظاهرى و وعده ى حاكمیّت اسلام بر جهان را بیان مى كند. چنانكه در آیات دیگرى نیز «ظَهَر» به معناى استیلا یافتن آمده است، مثل: «اِن یظهروا علیكم یرجموكم» [49] اگر بر شما غالب شوند، سنگسارتان مى كنند. ودرباره ى كفّار آمده است: «اِن یظهروا علیكم لایرقبوا فیكم اِلاًّ و لاذمّةً» [50] اگر بر شما غالب شوند، هیچ عهد و پیمانى را مراعات نمى كنند. از یك سو این آیه تاكنون تحقّق نیافته است و از سویى دیگر خداوند وعده ى حاكمیّت كلّى اسلام را داده و وعده اش دروغ نیست، در نتیجه همان گونه كه در روایات بسیارى آمده است، این آیه به ظهور حضرت مهدى علیه السلام اشاره دارد. مسأله ى حضرت مهدى علیه السلام و قیام جهانى او، در روایات بسیارى از طریق شیعه و اهل سنّت آمده و در اغلب كتب حدیثى عامّه نیز مطرح شده و از مسلّمات اعتقادى مسلمانان است. هرچند برخى از جمله وهابیّت به دروغ این عقیده را مخصوص شیعه دانسته اند. [51] امام باقرعلیه السلام فرمودند: زمانى خواهد آمد كه هیچ كس باقى نخواهد ماند، مگر اینكه به رسالت حضرت محمّدصلى الله علیه وآله اقرار خواهد كرد. [52] در مورد حاكمیّت دین در سراسر گیتى، احادیث بسیارى است؛ از جمله از حضرت على علیه السلام روایت شده است كه در زمان ظهور امام زمان علیه السلام، هیچ خانه اى و هیچ قریه اى نخواهد بود، مگر آنكه اسلام وارد آن خواهد شد، چه بخواهند، چه نخواهند. و صداى اذان هر صبح و شام در هر قریه اى شنیده خواهد شد. [53] ----- 49) كهف، 20. 50) توبه، 8. 51) منتخب الأثر. 52) تفسیر نورالثقلین. 53) تفسیر صافى. ********** پیام ها: - محور وپایه ى دین اسلام، حقّ است. «دین الحقّ» (همه ى ادیان آسمانى حقّند، ولى به خاطر پیدایش تحریف در آنها، حقّانیت آنها مخدوش شده است) - حقّ بر باطل پیروز است. «لیظهره» - اراده و حركت خود را با اراده ى الهى هماهنگ سازیم، وگرنه محو و نابود خواهیم شد. «لیظهره، ولو كره المشركون» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 6️⃣3️⃣ کسی که هر روز به حمام می‌رود، چه نیازی به غسل و نیت کردن دارد؟ 🔶 اول: دانشمندان ژاپنی وقتی روی آب آزمایشی انجام دادند، فهمیدند آبی که اسم خدا در کنارش برده می‌شود، مولکول‌هایش منظم‌تر از آب‌های دیگر است. اگر برای غسل کردن فقط صرف شستن ظاهر را بخواهید، مسلماً آن اثر را ندارد. همانطور که نیت و حرف خوب بر آب اثر دارد، آبی هم که با نیت و کلام خدا باشد، مسلمآً روی بدن ما اثر دارد. 🔷 دوما: اگر غسل فقط برای شستن و تمیز کردن بود، باید در بحث وضو و اعمال دیگر هم بگوییم نیت مهم نیست. در حالیکه اولین اصل در وضو، نماز و تمام عبادات نیت است. ♦️ سوما: اگر بحث بهداشتی و تمیزی مطرح بود، عقل انسان و پیشرفت‌های امروزی حکم می‌کرد به جای شستن با آب خالی، از مواد شوینده استفاده کند. دلیل غسل پاکی و تمیزی روح است. اما روح انسان چطور پاک می‌شود؟! روح انسان با ذکر و یاد خدا پاک میشود. نیت یعنی ما در تمام مراحل زندگیمون به یاد خدا باشیم. 💎 چهارماً: در آخر باید توجه داشته باشیم که خدا به ما دستور داده اینگونه غسل و وضو را انجام دهید. ما نمی‌توانیم هر طور که خودمان دوست داشتیم آن را انجام دهیم. 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
🔹شروع از دوشنبه ای که اول ماه قمری باشد ⚜️روز دوشنبه اول ماه جمادی الاول برای افزایش رزق و برآورده‌شدن حاجات مهم✅ 📌 مرحوم آیت‌الله خوشوقت رحمه‌الله برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات مهم، ختم سورۀ «واقعه» را توصیه می‌کردند و می فرمودند که این ختم، مجرّب است. 🔰 دستور این ختم بدین شرح است: 🔹🔸 چون اول ماه قمری دوشنبه باشد، شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله و قرائت سوره ها را در طول روز انجام دهد و به شب موکول نکند. (البته می تواند سوره ها را به تناوب در طول روز بخواند و لازم نیست همه را یک دفعه بخواند) 🔹🔸 روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا روز چهاردهم، چهارده مرتبه بخواند و در پنجشنبه‌های میان این چهارده روز، بعد از قرائت سوره ها این دعا خوانده می‌شود: یا واحدُ، يا ماجِدُ، يا جَوادُ يا حَليمُ، يا حَنّانُ يا مَنّانُ يا كَريمُ، اَسْئَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثى، وَ تَقْضى بِها دَيْنى، وَ تُصْلِحُ بِها شَأْنى بِرَحْمَتِكَ يا سَيِّدى. اَللَّهُمَّ اِنْ كانَ رِزْقى فِى السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ، وَ اِنْ كانَ فِى الاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ، وَ اِنْ كانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ، وَ اِنْ كانَ قَريباً فَيَسِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ قَليلاً فَكَثِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ كَثيراً فَبارِكْ لى فيهِ، وَ اَرْسِلْهُ عَلى اَيْدى خِيارِ خَلْقِكَ، وَ لا تُحْوِجْنى اِلى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللًّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَىَّ حَيْثُ اَكُونُ، وَ لا تَنْقُلْنى اِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ، یا رَحيمُ يا غَنِىُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. همین ختم واقعه از مرحوم آیت الله العظمی بهجت رحمةالله علیه هم نقل شده با اندکی تفاوت؛ بدین صورت که علاوه بر دعای روزهای پنج شنبه، هر روز بعد از اتمام قرائت سوره ها هم این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
ـ🍃🍀🍃🍀 ـ🍀🍃🍀 ﷽ ـ🍃🍀 ـ🍀 ❓ حاج‌آقا! من «کارلوس فرناندز آلبا» هستم، تازه مسلمون شدم و اسمم رو گذاشتم «حسین»؛ می‌شه لطفاً جاى دقیق مسح سر و مقدار اون رو برام بگین. 🌹سلام حسین‌جان. چه اسم قشنگی! خدا رو شکر بابت این نعمتی که نصیبت شده. 1️⃣ جای مسح سر 📚 همه مراجع: جاى مسح سر جلوى سره، یعنی همون بالاى پيشونی؛ به‌همین خاطر، كشيدن مسح در پشت‌سر يا دو طرف سر فایده‌ای نداره.😕 2️⃣ مقدار مسح سر 📌 همه مراجع (به‌جز زنجانی و سبحانی): مقدار مسح هم هر اندازه‌ای باشه، کافیه؛ یعنی همین که دستت به سرت برسه و یه مسحی کرده باشی، قبوله؛ ولى مستحبه درازای محل مسح به‌اندازه يه انگشت و پهناش به‌اندازه پهناى سه انگشت باشه.🙃 📚 آیت‌الله زنجانی و سبحانی: بنابر احتیاط واجب، پهنای مسح سر باید حداقل به‌اندازه پهنای سه انگشت بسته باشه.😉 ⭕️ احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌تونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم. 🔺 توضيح‌المسائل مراجع، م250؛ نورى، رساله، م251؛ وحيد، رساله، م256؛ دفتر: خامنه‌اى. ⬅️ کانال حسینیه اعظم 🍀 🍃🍀 🍀🍃🍀 🍃🍀🍃🍀@Hoseyniyeh_azam_parsabad
آیت الله سیدحسن عاملی: "ارتباط با امام حسین (ع) نباید فقط محدود به ایام محرّم شود، بلکه باید در تمام شئون زندگی، عشق و معرفت حسینی جلوه‌گری کند." پ.ن: •جـلوه هایی زیبا از حـسینیه اعظم آقا ابوالفضل العباس (ع) و حضور پرشـور مردم ولایی شهرستان پارس آباد• @Hoseyniyeh_azam_parsabad
ماه رجب ماه خیر و برکت است ماهی است که آغازش با ولادت امام باقر (ع)  و شب آرزوها میانش با ایام اعتکاف و ولادت مولی الموحدین علی (ع) و پایانش با مبعث خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص) گره خورده است حلول این ماه پر برکت بر همه مسلمانان جهان مبارک باد 🗨 خدایا ما که مثل همیشه دست خالی و شرمنده ایم، بخاطر سیدالشهداء امشب ما را ببخش و جزء رجبیون حساب کن... @hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هواشناسی اسلام اعلام کرد! ابرهای رحمت خدا درماه رجب 24 ساعته ثانیه به ثانیه درحال بارشند! لطفا هرگونه "چترگناه" را از روی سرخود بردارید، تا دل وجانتان خیس باران لطف و رحمت الهی شود. 🌺 حلول ماه رحمت و برکات الهی بر مسلمین مبارک باد.🌺 🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃 ____🍃🌸🍃____ @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ اعراف-199 (به هر حال) با آنها مدارا کن و عذرشان را بپذیر، و به نیکی‌ها دعوت نما، و از جاهلان روی بگردان (و با آنان ستیزه مکن)! ********** نکته ها: با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است. «خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394) این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. (395) البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال. وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، (396) از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است. ----- 393) نور، 2 394) نساء، 63 395) تفسیر فرقان 396) تفسیر مجمع البیان ؛ بحار، ج 75، ص 114 ********** پیام ها: - همواره باید راه میانه واعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو» - تكلیف باید به اندازه ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد) - تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف» - مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...» - هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد. «و أمر بالعُرف» - مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل در برابر عقل است، چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم. - در شیوه ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنیم، بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 💐 (ع) ••••۰۰۰۰✾•🌿🌺🌿•✾۰۰۰۰•••• 📢 کانال حسینیه اعظم ╭━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━━━╮     @Hoseyniyeh_azam_parsabad ╰━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━━━╯
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣3️⃣ عرب‌ جماعت برای تحقیر ایران به ما یاد داد تا به واق واق سگ پارس بگوییم؟ 🔷 اول:عرب اصلا در حروف خودش حرف (پ) ندارد تا بتواند چنین حرفی را تلفظ کند. نهایتا عرب اسم وطن ما رو فارس یا بارس تلفظ می‌کرد که آن هم ربطی به پارس ندارد. 🔻 دوم: شباهت کلمه پارس و پاس باعث شده تا چنین اشتباهی رخ دهد. کلمه‌ای که برای صدای سگ به کار می‌برند، پاس است نه پارس. پاس به معنای پاسبانی است، چون سگ با صدایش پاسبانی می‌کند. 🔷 سوم: در هیچ کتاب تاریخی نیامده که به صدای سگ پارس گفته باشند و معمولا در کتاب‌های تاریخی به صدای سگ عوعو و واق واق گفته شده است. 🔴 لفظ پارس کردن را اولین بار دهخدا در لغت نامه‌اش برای صدای سگ آورده و ممکن است از لهجه تهران گرفته باشد و آن کم کم در فارسی جا افتاده است. 🔶 چهارم: عرب به صدای سگ عوعو می‌گوید نه پاس که بخواهد آن را برای تحقیر ایرانی به کار برده باشد. 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همیشه خودم را مدیون آیت الله مصباح میدانم به هزار و یک دلیل. یک علتش یاد دادن همین حدیث از "امام باقر علیه السلام" به صورت واقعی و عینی است. حدیثی که اگر به آن ایمان داشته باشیم و به آن عمل کنیم، اثرات شگفت انگیزش را میبینیم. میلاد امام باقر علیه السلام مبارک عضو کانال شوید @hoseyniyeh_azam_parsabad
🌙🔴از شهید نواب پرسیدن: ‏چرا آرام نمی‌نشینی؟ ‏ببین آیت الله بروجردی ساڪت است ‏نواب گفت: ‏آقای بروجردی سرهنگ است من سربازم ‏سرباز اگر ڪوتاهی ڪند ‏سرهنگ مجبور میشود بیاید وسط ‏هر بار ڪه ⁧ ⁩ دارد میاید وسط، یعنی ما سربازها ڪم گذاشته‌ایم. 🇮🇷سرباز وطن🇮🇷 ↯ @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یارو نامزده شو دعوت میکنه. به احترام نامزدش مرغ خونشونو سر میبره و سرخ می کنه و میاره سر سفره. نامزدش میگه: عزیزم، چرا زحمت کشیدی؟؟ میگه: ای بابا، چه زحمتی؟ 3 تاشو سگ خورده، یکیشم تو بخور😅😂😂😂😅🤣🤣🤣 ☄ به کانال حسینیه اعظم بپیوندید 👇👇👇 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِّعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَىَ قَوْمٍ حَتَّىَ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ انفال-53 این، بخاطر آن است که خداوند، هیچ نعمتی را که به گروهی داده، تغییر نمی‌دهد؛ جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند؛ و خداوند، شنوا و داناست! ********** نکته ها: در احادیث متعدّد، عواملى مانند ظلم و گناه، سبب تغییر نعمت هاى الهى به حساب آمده اند، چنانكه بازگشت از گناه و انحراف و حركت در مسیر حقّ، موجب سرازیر شدن انواع نعمت هاى الهى است. (547) گناهان و ستم ها، انسان را از لیاقت بهره ورى از لطف الهى دور مى كند. چنانكه حضرت على علیه السلام در خطبه ى قاصعه بدان اشاره نموده و در دعاى كمیل مى خوانیم: «الّلهم اغفر لى الذنوب الّتى تهتك العصم... الّلهم اغفر لى الذّنوب الّتى تغیّر النّعم...» در نامه حضرت على علیه السلام به مالك اشتر مى خوانیم: هیچ چیز مانند ظلم وستم، نعمت هاى الهى را تغییر نمى دهد، چون خداوند ناله ى مظلوم را مى شنود و در كمین ظالمان است. (548) امام صادق علیه السلام فرمودند: همواره از سختى ها و گرفتارى هاى روز و شب كه عقوبت معصیت و گناهان شماست، به خدا پناه ببرید. (549) ----- 547) تفاسیر نورالثقلین وفرقان 548) نهج البلاغه، نامه 53 549) تفسیر اثنى عشرى، كافى، ج 2، ص 269 ********** پیام ها: - انسان ذاتاً شایسته ى دریافت نعمت هاى الهى است. «انعمها على قوم» - زوال نعمت ها، از ناحیه ى خودماست، وگرنه سنّت خدا بر استمرار نعمت هاست. «ذلك بانّ اللّه لم یك مغیّراً نعمة... حتّى یغیّروا ما بانفسهم» - دادن ها و گرفتن ها از سوى خدا، قانونمند و حكیمانه است. «لم یك مغیّراً نعمة... حتّى یغیّروا...» - رحمت خداوند بر غضبش مقدّم است. «انعمها على قوم حتّى یغیّروا» - در اسلام علاوه بر كیفر فردى، كیفرهاى اجتماعى نیز قانون دارد. «على قوم» - فطرت انسان، بر ایمان و پاكى استوار است و این انسان است كه خود را تغییر مى دهد. «یغیّروا ما بانفسهم» - انسان، تاریخ را مى سازد، نه آنكه اقتصاد، جبر تاریخ و محیط، انسان را بسازد. «حتّى یغیّروا...» البتّه محیط و اقتصاد بى اثر نیست، لكن نقش اصلى با اراده ى انسان است، و هیچ یك از آنها انسان را مجبور نمى كند. - افراد، جامعه را مى سازند و هرگونه تحوّل مثبت یا منفى در جامعه، بر پایه ى تحوّلِ فكرى و فرهنگى افراد است. «قوم... یغیّروا ما بانفسهم» - سعادت و شقاوت ملّت ها، در گرو تحوّلات درونى آنهاست، نه قدرت و ثروت. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم» - در تحلیل سرنوشت جوامع، محور، روحیّه ى مردم است، نه شانس، خرافات، نظام هاى حاكم، جبر تاریخ و... «یغیّروا ما بانفسهم» - همه ى ما تحت نظر خدا هستیم و كیفر كفّار متّكى بر علم گسترده خداوند است. «انّ اللّه سمیع علیم» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣3️⃣ عرب‌ها به من یاد داده‌اند تا بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانی‌ها شکست می‌خورند. 🔶 اول: اگر به آخر شاهنامه سری بزنیم، می‌بینیم که اصلا بیت‌های آخر آن درباره جنگ ایران و اعراب نیست. بیت‌های آخر شاهنامه درباره از بین رفتن ظلم و ستم است که از بین می‌رود. به این خاطر می‌گویند آخر شاهنامه خوش است. 🔷 دوم: وقتی که فردوسی شاهنامه را تمام کرد، آن را نزد سلطان محمود برد تا هم شاهنامه در کتابخانه پادشاهی نگهداری شود و هم سلطان محمود به او جایزه دهد. اما چون در آن از سلطان محمود تعریف نکرده بود، به او پاداشی نداد. بعد این جریان فردوسی در آخر شاهنامه بیت‌هایی را نوشت که در آن ظلم و ستم پادشاهان از بین می‌رود. 🔻 سوم: در قدیم رایج بود هنگامی که شاهنامه را می‌خواندند، جشن می‌گرفتند و چای و شیرینی می‌دادند. شاید به این دلیل باشد که می‌گویند شاهنامه آخرش خوش است. 💠 ابیات آخر شاهنامه: ستم، نامۀ عزلِ شاهان بوَد چو دردِ دلِ بی‌گناهان بوَد نباشد کسی در جهان پایدار همان نامِ نیکو بوَد یادگار از آن پس نمیرم که من زنده‌ام که تخمِ سخن من پراکنده‌ام هر آن کس که دارد هُش و رای و دین پس از مرگ بر من کند آفرین 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
یکی از بزرگان میگفت یک گاریچی در محلمان بود که نفت میبرد و به او عمو نفتی میگفتند. یک روز مرا دید و گفت : سلام ببخشید خانه تان را گازکشی کرده اید ؟ گفتم : بله! گفت : فهمیدم ، چون سلام هایت تغییر کرده است ! من تعجب کردم ، گفتم: یعنی چه!؟ گفت: قبل از اینکه خانه ات گازکشی شود خوب مرا تحویل می گرفتی، حالم را می پرسیدی. همه اهل محل همینطور بودند. هرکس خانه اش گازکشی میشود دیگر سلام علیک او تغییر میکند… از اون لحظه، فهمیدم سی سال سلامم بوی نفت میداد. عوض اینکه بوی انسانیت و اخلاقیات بدهد. سی سال او را با اخلاق خوب تحويل گرفتم. خیال میکردم اخلاقم خوب است. ولی حالا که خانه را گازکشی کردم ناخودآگاه فکر کردم نیازی نیست به او سلام کنم. یادمان باشد، سلام مان بوی نیاز ندهد! امان از ادمای امروز که رفتارشان و عقایدشان بستگی به سمت وزیدن باد داره... @Hoseyniyeh_azam_parsabad