eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 آکادمی متد 🔻 دسترسی آسان به کلیپ های آموزشی کانال: ۱. آموزش پاراگراف نویسی قسمت اول(ساختمان یک پاراگراف کامل) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/33 2. آموزش پاراگراف نویسی قسمت دوم(ویژگی یک پاراگراف با کیفیت) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/40 3. آموزش پاراگراف نویسی قسمت سوم( ویژگی های 6 گانه جمله موضوع) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/66 4. آموزش پاراگراف نویسی قسمت چهارم(راهکارهای محدودسازی جمله موضوع ⏯ https://eitaa.com/method_academy/94 5. آشنایی اجمالی با روش تحقیق فراتحلیل ⏯ https://eitaa.com/method_academy/115 6. آشنایی اجمالی با روش تحقیق گرندد تئوری ⏯ https://eitaa.com/method_academy/78 7. آشنایی اجمالی با روش تحقیق تحلیل مضمون ⏯ https://eitaa.com/method_academy/71 8. فرایند انجام یک پژوهش(طراحی، اجرا و انتشار) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/15 9. آشنایی اجمالی با روش تحقیق پدیدارشناسی ⏯ https://eitaa.com/method_academy/132 @HOWZAVAIN
🔻بر زمین مانده ✍️ حجت الاسلام علی مهدیان 🌱بازخوردها و عکس العملهای برخی نوجوانان بعد از ازدواج محمدرضا گلزار شبیه آن کلیپی که پیش از این نوجوانان درباره زندگی بدون گلزار با گریه و ناله سخن میگفتند، امر جدیدی نیست. هنوز که هنوز است عده ای از نسل گذشته دلداده «فردین» هستند و بیچاره «وثوقی» و«ملک مطیعی». هنر جدید، به جای «قهرمان» حقیقی، «چهره» میسازد. واقعه ای که در بستر رسانه جدید شمایل سلبریتی ها را میسازد. همان جریانی که به سهولت میتواند مقابل سیاستهای حکمرانی کشورها قد علم کند و این اواخر در ایران عنان کار شورش و اغتشاش ها را بر عهده بگیرد. 🌱چهره ها محصول دروغند و خیال و توهم. آدمهایی که لزوما قدشان آن قدر که وانمود میکنند بلند نیست و گاهی میشود مثل ماجرای خنده دار «فریبرز عرب نیا» که تا مدتها بعد خیال میکرد هنوز «مختار» است و جملات قصار میگفت و صدا و سیما هم تریبون زنده به او میداد. گاهی هم مثل داستان های دردناک «ناصر محمدخانی» لو میرفت و آبروی شخص را نابود میکرد و گاهی نیز میشد قصه دردناک خودکشی ضعیفترهایشان... 🌱صدا و سیما سالها نتوانست روشی برای ترسیم چهره قهرمانان حقیقی پیدا کند و جز مواردی معدود به کلیشه عبور کرد. اما تا دلتان بخواهد پشت سر چهره ها و سلبریتی ها دوید به خیال جمع کردن مخاطب، دستگاههای مدیریت فرهنگی که به تعبیر رهبری کلا مختل بودند. علمای ما آنها که این امور برایشان مهم بود برخی البته پشتیبانی معرفتی از فیلمهای فاخری مثل محمد ص یا برخی سریالها را نمودند اما عمدتا حول روش روضه خوانی خلاصه شدند. کار ، متولی جدی نداشت. و این باعث شد صحنه قهرمان سازی ما را عملا دشمن ما در دست بگیرد. خروجی اش یا تتلو و ساسی مانکن و کره ای ها شدند. یا هنرمندان ریز و درشتی که این روزها اسمشان را میشنویم. 🔗 متن کامل در برپا @HOWZAVAIN
💠 دریافت نشان سازمانی کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء در 💐امیدواریم در کنار مخاطبان‌مان در ایتا و صفحات اجتماعی دیگر، تبلیغ مکتوب را در قالب یادداشت، خاطره و خبر ترویج کنیم. را جدی بگیریم. 🔗نشانی نویسندگان حوزوی در ویراستی👇 https://virasty.com/HOWZAVIAN @HOWZAVIAN
🔸بمب عروسکی در آغوش دختربچه‌ها ✍️ جواد اکبری دنیای انیمیشن سازی، تا قبل از سال 2012 الگوهای زنانه‌ای که ارائه می‌کردند، دخترانی بودند با ویژگی‌های زنانه، عشق، محبت، فیزیک ضعیف‌تر از مردان، علاقه به‌کارهای ظریف، معشوقه بودن و ...(هرچند این الگوها مورد تایید نبودند ولی باز با ذات زنان تطابق داشتند) نمونه هایش را زیاد دیده‌ایم مثل سیندرلا، سفید برفی، زیبای خفته، دیو و دلبر، پری دریایی کوچولو و ... اما از 2012 به بعد الگو تغییر کرد، یک الگوی جدید از زنان را ارائه کردند، اولین قدم را هم انیمیشن دلیر (brave) برداشت. در این انیمیشن با دختری سرکش، قوی و مستقل به اسم مریدا روبرو بودیم که با سنت‌های خانوادگیش و مخصوصا مادرش مخالفت میکرد. در این انیمیشن مادر مریدا که نماینده مادران و زنان سنتی است تبدیل به خرس میشود که نوع نگاه به این تفکر را نشان میدهد. در ادامه این روند، انیمیشن‌های قوی و جذابی با همین الگو ارائه شدند، مثل یخ‌زده(frozen), موانا(moana)، رایا (Raya) و ... در این انیمیشن‌ها دخترها سرکش، ماجراجو و مستقل بودند، در عین ظرافت و زیبایی قدرتمند بودند، معمولا در بند عشق و مخصوصا ازدواج نبودند و هرگز تبدیل به مادر نمیشوند. این انقلاب محدود به انیمیشن‌ها نشد و در فیلم‌ها و سریال‌ها کاملا مشهود بود مثل ابرقهرمان‌های زن که کنار هر ابرقهرمان مرد قرار گرفت، مثل زن‌عنکبوتی، سوپر گرل، بت‌وومن و ... و صدها فیلم و سریال که شخصیت و قهرمان اصلی یک زن مستقل و سرکش، دارای روابط جنسی آزاد بودند. در واقع یک نظام تربیتی ساختند که کودک را در ۴-۵ سالگی تحویل میگرفت و تا ۲۰ سالگی و حتی بیشتر تحت تربیت خود قرار میداد. به آنها الگوها و ارزش‌هایی میداد که دختران دیوانه‌وار میخواستند به آن‌ها برسند و متاسفانه بخش زیادی از دختران امروزی اینگونه شدند. اما القاء این الگوها چه تاثیر مخربی در دختران می‌گذارد؟ مشکل در تغییر جایگاه زن در نظام هستی است. زن اخلاق، روحیات و صفاتی دارد که محور و ستون خانواده است، هیچکس مثل یک زن نمیتواند به خانواده‌اش محبت کند، آنها را تربیت کند، باعث رشد آن‌ها شود، نیازهای روحی و جسمی‌شان را بشناسد و آن را تامین کند، روابط بین افراد خانواده را تنظیم کند و ... حال آنها این ستون و محور اصلی را از خانواده خارج کرده‌اند، گفته‌اند مادر بودن، همسر بودن، تربیت کودک، خانه را مدیریت کردن، عقب ماندگی است. و در عوض کار کردن در کافه، یا منشی بودن، یا فروشنده لباس بودن یا... ارزشمند تر از آن است و اینگونه سعی در نابودی بنیان خانواده دارند... @HOWZAVAIN
🔴سخنی با آیت‌الله محقق داماد؛ درباره درست یا غلط بودن پسوند اسلامی برای علوم انسانی ✍️احمدحسین شریفی جناب استاد آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد، ریاست محترم گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ در مصاحبه‌ای که در سایت انتخاب منتشر شده است می‌گوید: «معتقدم رشته‌های مختلف علوم انسانی اکثراً جزو علوم به معنای خاص یا Science است. روانشناسی علم است؛ جامعه‌شناسی علم است و روش علمی می‌خواهد. علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً اینکه فرمول شیمیایی آب از ترکیب H۲O حاصل می‌شود، ... نه مسلمان است و نه کافر! این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد. به هرحال من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند. ...» (https://www.entekhab.ir/fa/news/731445 ) ⭕️بیان چند ملاحظه می‌دانم که جناب استاد به صورت استطرادی به این بحث ورود کرده‌اند و طبیعتاً‌ فرصت لازم برای تشریح دقیق ابعاد مختلف دیدگاه خود نداشته‌اند. به همین دلیل از همین‌جا از ایشان دعوت می‌کنم به هر گونه و در هر مکان و زمانی که صلاح می‌دانند، دیدگاه خود را به صورت تفصیلی و دقیق عرضه کنند تا بتواند باب گفتگوی عالمانه‌تری را فراهم کند. علاقه‌ای که حضرت استاد به گفتگو و بحث علمی دارند این جسارت را به این بنده می‌دهد که به عنوان دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از ایشان دعوت کنم تا با حضور مدافعان ایده علوم انسانی اسلامی، به عنوان یکی از پیش‌نشست‌های هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در هر زمان یا مکانی که خود ایشان صلاح می‌دانند برای گفتگو در این باب، در محضر ایشان باشیم. 🔻در عین حال، ناظر به همین عباراتی که منتشر شده است، چند ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: اولاً، «علوم انسانی» تماماً از مقوله «هستی» نیستند؛ بخش عمده‌ای از آنها از مقوله «بایستی» است. ثانیاً، «دین» نیز تماماً از مقوله «بایستی» نیست؛ بسیاری از گزاره‌های دینی از مقوله «هستی‌»‌اند. اکثر قریب به اتفاق آیات مربوط به معرفت، جهان، خدا و انسان از مقوله هستی‌اند و نه بایستی. ثالثاً، «بایدها» ریشه در «هست‌ها» دارند: از نگاه اسلام و بر اساس حکمت عملی شیعی، «بایدهای اسلامی» ریشه در «هست‌ها» دارند و بلکه بیانی دیگر از «هست‌ها»یند. مگر نه اینکه «الاحکام الشرعیة تابع للمصالح و المفاسد الواقعیة» 🔗 ادامه در این صفحه @HOWZAVIAN
🔸اینجا به حال خود رها شده است ✍ علی کردانی «با دستور دادستان پردیسان هفت نفر دختر و پسر که به هنجار‌شکنی در سطح بوستان مشغول و از عمل خود پشیمان نبودند بازداشت و جهت سیر مراحل اداری به مرکز انتظامی اعزام شدند.» چندمین خبری است که درباره دستگیری هنجارشکنان در بوستان علوی می‌خوانیم. جایی که باید برای خوش‌گذران خانواده‌ها مهیا می‌بود، مدتی است به محلی برای عیش‌ونوش تبدیل شده است. برخورد با ناهنجاری، هنجاری پسندیده است؛ اما چرا از همان ابتدا تدبیری برای آن اندیشیده نمی‌شود و این پارک به حال خود رها شده است. آیا نمی‌توان برای ورودی پارک، قوانینی وضع کرد و از ورود هنجارشکنان و مزاحمان ممانعت بشود؟ اگر سیاست ما رها کردن نوجوانان و جوانان به حال خود است که هیچ؛ اما اگر سرنوشت فرهنگی و تربیتی آنها برای‌مان مهم است، عادتِ «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است» را رها کنیم و چاره‌ای بیندیشیم. آری؛ مسئولان صاحب‌نظر و صاحب‌نفوذ چاره‌ای بیندیشند: برای خواهرامون، برای حسرت یک پارک خانوادگی. خلاصه برای: «برای این همه برای غیر تکراری» @HOWZAVAIN
♨️تعارض و تناقض در مملکتی زندگی میکنیم که مسئولان آن ، از طرفی مردم را تشویق به افزایش جمعیت و می کنند و عالمان دینی آن فریاد میزنند به هرخانه ای سگ وارد شود فرشتگان از آن خانه میروند ، از طرفی به پت شاپ ها مجوز فعالیت می دهند. یکی به میخ میزنند و یکی به نعل. 🔗 صفحه تربیت و حکمرانی @HOWZAVAIN
💥 💥 💥 آخرین مهلت ثبت نام فقط تا ساعت ۱۶ امروز وقت دارید ♦️دوره آموزشی خلاقیت هنر و ادب ویژه پسران ۱۰‌تا ۱۴ سال "با حضور استاد سیدحسن فاطمی نیا" ویژگی های دوره: 💥 تقویت خلاقیت هنری 💥 افزایش اطلاعات فرهنگی و دانش ادبی 💥 آشنایی با ادبیات ایرانی 💥همراه با کار عملی 💥مناسب برای دانش آموزان پایه سوم تا نهم اطلاعات دوره: ♦️ ظرفیت محدود ♦️مهلت ثبت نام تا یکشنبه ۱۱ تیر ساعت ۱۶ ♦️ شروع دوره ۱۱تیر ساعت ۱۷ ♦️مدت زمان دوره ۱۴ جلسه ♦️ مبلغ ۱۵۰هزار تومان زمان کلاس ها: یکشنبه و دوشنبه هر هفته، از ساعت ۱۷ عصر تا اذان مغرب مکان برگزاری: قم صفاییه نبش کوچه ۱۷ مرکز هنر و رسانه. موضوعات: نقاشی، خلاقیت هنر، آشنایی با ادبیات کهن و روایات جهت ثبت نام، اطلاعات کامل خود شامل نام، پایه تحصیلی، و تلفن را در ایتا به آیدی زیر ارسال فرمایید. ♦️@hfateminia @HOWZAVAIN
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃انتشار کتاب «فصل تقسیم رویش» سروده: یحیی علوی فرد ناشر: نشر گویا ، تهران ۱۴۰۱ @HOWZAVAIN
. 🔴 گعده‌ی نهم پر از ابراز دغدغه بود نویسنده‌‌ای دردآشنا در بحر نوشتن که سال‌ها در این وادی شناگری‌ کرده است. مجید پورولی برای نثر دینی دل می‌سوزاند و سفارش امروزش در قم این بود که "اول نویسنده شو، بعد دینی بنویس!" فکر کنم جمله‌ی بالا، طلاییِ گفتارِ پورولی در دفاع راسخ و ادیبانه از دین و دینی‌نویسی بوده است. منشأ چنین نگرانی‌هایی شاید از رسیدن به آسیب ارائه متون ناکامل و خامِ به ظاهر دینی در فضای نشر باشد. چه بسیارند امروز در فضای مجازی که از دین دفاع می‌کنند؛ اما بی‌مهارت نوشتن، بی‌درک اقتضائات مخاطب و بی‌رعایت زیست بوم فکری و فرهنگی کاربران. مهمان نهمین گعده نویسندگان پس از خوانش یادداشت انتقادی یکی از بانوان طلبه، به این نکته اشاره کرد که نگاهم به قم عوض شده و خوشحالم از این که جمعی انقلابی، سویه‌ی تفکر انتقادی به مسائل دنیای سیاست و سیاستگذاری دارند. ✍ علی اسفندیار @HOWZAVIAN