eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
507 ویدیو
180 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴«بیدارشو» ✍طیبه فرید با هر حرکتی از چشمه‌های توی تنش خون فوران می‌کرد. تمام قد ایستاد، به چشم هایش ی التماس کرد سیاهی نروند تا بتواند کوفی ها را ببیند. به دستش التماس کرد بی‌رمق نشود و خنجر را رها نکند، به پاهایش التماس کرد و گفت: چیزی نمانده به سعادت برسم شمارا به حسین قسم همراهی‌ام کنید.همه عناصر و اجزای بدنش دست به دست هم دادند تا او جاماندگی اش را جبران کند. 🔗 لینک مطلب 🏴«عاشورا» ✍طیبه روستا هر شب عاشورا دست‌ها به سوی آسمان بالا می‌رود و از لب‌ها؛ "مکن ای صبح طلوع" می‌جوشد. و هر صبحش خورشید از همان زاویه، شاید با چند درجه‌ی ریز اختلاف، از پشت همه کوه‌های عالم طلوع می‌کند. یزید و نوچه‌هایش هنوز هستند و کودکی روی دست‌های پدرش پر می‌کشد. حسین علیه‌السلام به مسلخ می رود و دختر علی سلام الله علیهما جز زیبایی چیزی نمی‌بیند. 🔗 لینک مطلب 🏴منتظِرِ منتظَر ‌✍🏻زهرا کبیری پور برای انس شنیدن همین جمله کافی بود تا خیلی زودتر از واقعه، بار و بنه خود را ببندد و خانه و زندگی خود را بار شتر کند و در بیابانی نزدیک به کربلا* ساکن شود. مدت‌ها هرکس از کنار او رد می‌شد سؤال می‌کرد: در این بیابان چه می‌کنی؟ مگر این بیابان چه دارد که تو را ماندگار کرده است؟! 🔗 لینک مطلب 🏴الامام الحسين (عليه السلام) عِبرة وعَبرة ✍زهرا مهرجویی امروز یک بار دیگر جمله ابومخنف در توصیف پیکار اباعبدالله را مرور می‌کردم: " مارأيت مكسورا قط أربط جءشا و لا أمضى جناناو لا اجرأ مقدما منه . والله مارأيت مثله ، قبله و لا بعده ". راستی حسین با این کمر شکسته از داغ عباس و آن جگر سوزان از داغ دل اکبر و با سوز شهادت شیرخواره در آن میدان رزم چه دیده که چنین با عزمی استوار و قلبی توانمند بی مهابا به قلب دشمن می‌تاخته است؟ 🔗 لینک مطلب 🏴 مردِ آزاد ✍نرگس ایرانپور «خدایا تو در هر سختی و اندوهی مورد اطمینان من و در هر گرفتاری امیدم هستی و در هر مسئله‌ای که برایم رخ می‌دهد اطمینان‌بخش و مددکارم می‌باشی چه غم‌ها که بواسطه آن، دل‌ها به ضعف می‌گرایید و چاره‌اش به کاستی می‌رفت و در آن، دوست مرا رها می‌کرد و دشمن از آن مسرور می‌شد. ولی هنگامی که آن را نزد تو می‌آوردم و از آن بدرگاهت شکوه می‌کردم و چاره‌اش را از غیر تو نمی‌جستم آن را می‌گشودی و می‌زدودی، تو ولی هر نعمت و صاحب هر نیکی و غایت هر خواسته‌ای.»³ 🔗 لینک مطلب 🏴معجزه‌ی عاطفه‌ی الهی ✍ خالقی عصر عاشورا تمام شده است. اینک معجزات، بی‌سر بالای نیزه‌هاست. اما هنوز کفر و شرک نگران‌ است، بنابراین با قساوت تمام با اسب‌ها بر پیکرها می‌تازند؛ بلکه این آیات و معجزات را محو کند. دیگر دشمن سرمست از پیروزی ظاهری خود است. غافل از اینکه خداوند در آیه ۲۱ سوره مجادله وعده فرموده است که «لاغلبن اَنا و رسلی» این سنت قطعی است که من و فرستادگانم پیروز می‌شویم. حال که کشته‌های هامون، بی‌سر در دشت کربلا منتشر شده‌اند؛ باید اعجاز دیگری به رخ انکاریان توحید کشیده شود. اعجاز مردانه این بار جای خود را به درخشش عواطف زنانه می‌دهد تا دشمن را مبهوت کند. همان‌جاست که زینب وارد صحنه می‌شود و مدیریت کربلا را به عهده می‌گیرد و روشنگری می‌کند. از مسلمان‌نماهای جنایتکار می‌خواهد «که ما را از کنار قتلگاه حسین بگذرانید». 🔗 لینک مطلب نویسندگان: اعضای هیات تحریریه مجتهده امین @HOWZAVIAN
🏴 نهضت حسینی ادامه دارد ✍️ داود مهدوی زادگان در صفحه حکمرانی دینی نوشت: اینکه مردم همچنان خواستار اصلاح دینی امور و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام اسلامی هستند به دلیل وفاداری ولی فقیه به مکتب امام خمینی ره و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. وفاداری ولی فقیه بر خروج حسینی را می‌توان از مقابله جبهه معارض با ایشان به خوبی شناسایی کرد. امروز، مخالف و معاند و معارض ایشان یا از میان سرکشان و مفسده‌جویان و خوشگذران و ستمگران است و یا اگر از این جماعت نباشند از میان متحجّرین و روشنفکران سکولاری هستند که اگر امروز نظام استبداد پهلوی برقرار می بود، اینان ثناگوی و هوادار آن بودند. امروز، همان جبهه‌ای که در دهه شصت تمام قد برابر حکمرانی امام خمینی ره ایستاده بود و خصومت می ورزید، عیناً همانها برابر ولی فقیه صف آرایی می کنند بلکه خصومت و کینه توزی‌شان دو صد چندان بیشتر از گذشته شده است. اگر مدعی با این سخن مخالف است به مخاطبان خود نشان دهد که کدام بخش از آن جبهه مخالف و معاند با امام خمینی، اکنون با همان مواضع دهه شصتی حامی و پیرو ولی فقیه شده است. بنابراین، می توان با قاطعیت بیان کرد که به لطف الهی نهضت حسینی که با خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ آغاز شد همچنان استوار و محکم پابرجاست. گویی این انقلاب و نظام اسلامی زمینه ساز قیام و انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
. از کی تعلیق شد تهاتر می کنیم ولی معطل نه! همجنس بازی مسأله سیاسی فیفا @HOWZAVIAN
📝ویرایش جامعه در روزهای عزا ✍️ علی مهدیان روز هشتم محرم با جمعی از دوستان هیات رفتیم به منزل یکی از شهدای محله، «شهید مسعود حاجی زاده». شهید مفقود الاثری که سرباز ارتش بود و شهید شده بود. توی اتاقی که تخت مادر شهید بود، سه تا عکس شهید به دیوارها خورده بود. گفتیم مادر از پسرت بگو. میگفت پسرم آرام بود، سر به زیر بود، عقد کرده بود که شهید شد. اینها را گفت اما شروع کرد درباره روضه ماهیانه اش سخن گفتن. نگران روضه خانگی بود. در خانه تک تک همسایه ها میرفت و در میزد و دعوتشان میکرد. هر ماه. خودش. بعد گفت آن پسر دیگرم صحبت کند، برادر شهید. او هم شروع کرد طرح های خود را درباره آسان شدن ازدواج جوانان محله بیان کردن. خیلی ها منتظر بودند چیزی از این خانواده بیاموزند، اما به رفقا گفتم این خانه همه اش مسوولیت است. همه اش بر پا کردن غیرت است. همه اش دلسوزی برای مردم است. بچه ها تایید میکردند. اتصال به شهدا ، اتصال به یک زندگی است. زندگی که میتواند یک محله را یک شهر را یک جامعه را و همه عالم را ویرایش کند. نقشه های دشمنان را در این ایام دیدید؟ برخی سعی میکردند مداحی ها و روضه ها را تطبیق کنند بر قاتلین و منافقین و اراذلی که زندگی را جهنم کرده بودند بر این مردم. چرا؟ برای آنکه باز هم همه ما را به جان هم بیندازند. برخی روضه و مداحی و هیات را مسخره میکردند تا مردم عصبانی شوند و به جان هم بیفتند. برخی سعی میکردند از گوشه و کنار اختلافات و درگیری ها را برجسته کنند تا مردم به جان هم بیفتند. برخی سعی کردند یک عده را ترغیب کنند به بی حیایی و بی حجابی و با ظاهری توهین آمیز در هیاتها حاضر شدن، تا مردم عصبانی شوند... متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
🔻جنگ رسانه ای اموی یادداشت مهمان ✍️ طاهره شجاعیان، کارشناس رسانه یزید برای مقابله و حذف رقیبی چون امام حسین(ع) که جایگاه معنوی و اجتماعی محبوبی در جامعه ی مدینه و عراق دارد؛ نیازمند است برای حذف فیزیکی امام، جامعه و افکار عمومی را از بینش های مثبت ایشان به مکتب امام علی و فرزندان ایشان دور کند، و رفتارسازی بر مبنای دنیاگرایی و دنیاپرستی داشته باشد. لذا در نخستین مرحله، با دو اهرم مؤثر رسانه ای؛ یعنی بکارگیری جایگاه اثرگذاری چهره های برجسته یا همان سلبریتی ها، و استفاده از شایعه پراکنی، جنگ رسانه ای خود را پیش می برد. برخی اصحاب، قضات، ائمه جمعه و علما و شخصیت های مشهور و محبوب؛ اثربخشی موقعیت دینی و اجتماعی خود را در اختیار بنی امیه قرار دادند، و یزید توانست از کارکرد رسانه ای قضات و بیوت شخصیت های مشهور در تجمیع سپاه از کوفه علیه امام حسین ع و فرماندهی نبرد و بعدا در عذرتراشی ها، استفاده کافی را ببرد. در اولین گام رویارویی با انقلاب اباعبدالله الحسین(ع)، استفاده ابزاری از دروغ و شایعه ی پیوستن لشکریان یزید به ابن زیاد، توانست سپاه مسلم را دچار ترس و تردید کند و شک در ذهن و قلب ، تسلیم در عمل را به دنبال آورده، مسلم تنها ماند و شهید انفعال کوفیان مقابل عملیات روانی ابن زیاد شد. مردم کوفه در تبعیت از چهره هایی چون شریح قاضی و تحت تأثیر هجمه های تبلیغاتی یزید در تطمیع و تهدید، قلب و ذهن خود را واگذار و به تلقینات بنی امیه عمل نمودند. @HOWZAVIAN
🌐 درباره‌ی هوش مصنوعی ✍️ دکتر محمدصدرا مازنی وقتی موضوعی نگرانی جدی آینده باشد، درباره‌اش باید بیشتر اندیشید. تحولات دوران‌ساز تاریخی کم نبودند، اما موضوع بمب اتم و انرژی هسته‌ای یک اتفاق فوق‌العاده‌ بود. انفجار بمب‌های هسته‌ای بر فراز شهرهای هیروشیما و ناکازاکی کافی است، تا به خطرات ویرانگر آن برای انسان و زمین پی‌ ببریم. پس از آن بود که بلوک شرق و غرب تأسیس شد. لذا(با فاصله چند ده ساله) قدرت‌های بلامنازع سیاسی به فکر کنترل انرژی اتمی افتادند. «سیاست مهار» موجب راه‌اندازی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) شد، پیشنهاد تأسیس این سازمان را دولت آیزنهاور رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (که به سخنرانی اتم برای صلح معروف شد) در سال ۱۹۵۳ مطرح کرد. دولت‌ها نمی‌بایست بدون چارچوب‌های این سازمان به سراغ انرژی هسته‌ای بروند. هزینه‌های فراوان کشور ما در این مقوله ناظر به همین سیاست تعریف می‌شود. امروز اما با موضوع جدیدی مواجهیم با قدرت تخریب‌گری‌ای بسیار ویران‌تر! ✔️متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
💥 فراخوان یادداشت رسانه‌ای ❇️ پنجاه و یکمین شماره نشریه «دیده‌بان اندیشه» 💢 با موضوع بررسی شرائط و موانع «فقه کارآمد» 💠 در محورهای شانزده‌گانه فلسفی، جامعه‌شناختی، اخلاقی و سیاسی ✔️ یادداشت‌های ارسالی باید حداکثر 1500 کلمه و حتی‌الامکان دارای ارجاع‌دهی مناسب باشند. ✔️یادداشت‌های تاییدشده همراه با مشخصات نویسندگان آنها در شماره آتی نشریه منتشر خواهند شد. ✔️حق‌الزحمه نگارش یادداشت بر اساس تعداد کلمات و طبق اِشِل وزارت علوم پرداخت خواهد شد. 📩 مهلت ارسال آثار: 21 مرداد 1402 🌐 لینک ارسال آثار: @m110614 @HOWZAVIAN @Didebane_andisheh
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی دسته دختران ⏱ زمان: دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻۱۶ الی ۱۸ اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری) 🔻۱۸ الی ۱۹ تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی) 📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱، خانه‌ی جهان‌نما جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید: @Mostafagoodarzi @savad_rasaneh @HOWZAVIAN
. . 💠 غیر رسمی درباره نگرانی تبلیغی رهبر انقلاب ✍️ حاشیه نویسی خانم صانعی از گعده یازدهم نویسندگان حوزوی و دانشگاهی فکرت http://fekrat.net/?p=14884 @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN