✍🏼زهرا ابراهیمی
تحلیل رنگی یا توجیه انفعال
محمد فاضلی را که یادتان هست؟!
همو که در یک میزگرد فرهنگی در ایام انتخابات، از حرفِ مجری بدش آمد و بعد هم در یک عملیات انتحاری صندلی را ترک و میکروفن را پرت کرد!
آنهم کجا؟!
در یک برنامهی زنده تلویزیونی و جلویِ چشم میلیونها بیننده!
و آنهم در جایگاهِ یک مشاور برای نامزد انتخاباتی یعنی دکتر پزشکیان!
حالا جناب فاضلی دست به قلم برده و در ستایش رنگی دیدن جهان قلمفرسایی کرده است. منظورش از رنگی دیدن جهان هم این است که نباید وقایع را سیاه و سفید دید و کلا دیدگاه یا این یا آن را زیر سوال برده است.
یک بخشی از حرفهایش مربوط به تصمیمات نظام در حوادث اخیر است. مثلا یک جایی میگوید:
«میشود منتقد جدی ماجرای هفت اکتبر و حملهی حماس به اسرائیل بود و درباره اینکه دستآورد چنین عملی چیست، هزار نقد و چون و چرا داشت. من از روز اول چنین موضعی داشتم و هنوز هم نمیفهمم حاصل آن برای فلسطینیان، لبنان و ایران جز خسارت و زیان چه بوده است. اما همزمان میشود منتقد شیوه مواجهه اسرائیل و جهان غرب با پاسخ اسرائیل به هفت اکتبر بود و خشونت و وحشیگری را تطهیر نکرد».
بله جناب فاضلی!
میشود با تأکید بر تحلیلِ جهانِ رنگی، چشم بر واقعیتها بست!
میشود به بهانهی سیاه و سفید ندیدن جهان، دست از اقتدار برداشت و همواره بر موضع انفعال تکیه داد!
میشود به بهانهی نقد راهبردهای جمهوری اسلامی، تیشه بر ریشهی اصلِ نظام زد و قیافهی عدالتخواهی هم گرفت!
میشود با نسبی دیدن همهچیز، از اصول ثابت دفاع کرد!
میشود هفت اکتبر را زیر سوال ببریم و همزمان مدعی دفاع از حقوق مردم فلسطین بشویم!
میشود دشمن را بشناسیم؛ اما با او دستِ دوستی هم بدهیم!
میشود نتیجهی هفت اکتبر یعنی همان بیداری جهانی را ندید و خود را به خواب زد.
میشود این حرفهای رئیس دانشگاه بهشتی را دربارهی شما که گفته بود: «عضو هیأت علمی برای تبدیل وضعیت باید مقالاتی داشته باشد. در ضمن درخواست ما این است که بدون اطلاع، در خارج از دانشگاه پست نداشته باشند تا در دانشگاه حضور کافی داشته باشند؛ چرا که ما بنا به مصوبات شورای عالی استان تهران باید اساتید را ملزم به حضور در دانشگاه کنیم». شنید و باز به انحراف افکار عمومی پرداخت و عدم صلاحیت حرفهای و اخراج خود از دانشگاه را پای نظام نوشت.
چرا که نه!
جناب فاضلی!
رژیم صهیونیستی با وجودی که ادعا میکند توان بالایی دارد اما طبیعتاً بدون حمایت غرب قادر به مبارزه نیست. واقعهی هفتم اکتبر ضعف رژیم صهیونیستی را نشان داد.
این اتفاق باعث شد که پروپاگاندای رژیم صهیونیستی شکست بخورد و حمایت بینالمللی از فلسطین افزایش پیدا کند.
علاوه بر این بیاعتباری سازمان ملل و نهادهای بین المللی برای همگان آشکار شد.
تحلیل رنگی فاضلی روی دیگر سکهی لعنت به جنگ است. پروژهی لعنت به جنگ را پروپاگاندای اسرائیل راه انداخت تا خشونتهایش را در پرتو آن کتمان کند.
شورای امنیت سالهاست که بهجای محکوم نمودن اسرائیل، دوطرف را دعوت به خویشتنداری میکند. هفت اکتبر، قاعدهی جهان را به هم ریخت. قاعدهای که مبنایش تماشای ظلم، سکوت در برابر ظالم و همراهی با ستمگر بود.
آقای فاضلی بفرمایید در برابر نسلکُشی سیستماتیک مردم فلسطین، چه راهکاری دارید؟ راهبرد جمهوری اسلامی چگونه باشد که هم با ظلم مقابله کند و هم آب از آب تکان نخورد؟
اینکه میفرمایید میشود با اسرائیل مبارزه کرد اما هفت اکتبری را رقم نزد نتیجهای جز تسلیم در برابر ظلم ندارد.
آنچه فاضلی معتقد است، نتیجهاش ارائهی راهکارِ مسالمتآمیز است برای دو طرفی که از حیث ماهیت متفاوتاند.
اسرائیلی که میکُشد
و فلسطینی که کُشته میشود!.
#نویسندگان_حوزوی_اصفهان
🆔 @howzavian_isfahan
پيروزي فراماسونري و جريان روشنفکري بر علما در انقلاب مشروطيت و پيامدهاي آن
✍ اسلام افضلی
رجال سياسي عصر مشروطه که سکولاريسم را رهبري ميکردند، پس از آنکه توانستند مشروطيت را در دست بگيرند بر مبارزات خود تا تاسيس ديکتاتوري پهلوي ادامه دادند. امري که پس از تصويب آن در مجلس شوراي ملي در سال 1304 شکل قانوني يافت. تاريخ، رژيم ديکتاتوري پهلوي را رژيمي «وابسته به بيگانگانِ سلطهجو و ضد دين» شمرده و چند اصل زير را به عنوان اصول اهداف و عملکرد رژيم مزبور ثبت کرده است:
1- گرايش به غرب، و تقليد از رسوم، آداب و قوانين غربي؛
2- مبارزه با شعائر، سُنن و احکام اسلامي، بويژه احکام قضايي که تا حال، قضاوت بر طبق قوانين شرعي و توسط فقهاي پارسا انجام ميگرفت؛
3- مبارزه با روحانيت شيعه (به عنوان پاسدار و مجري احکام و شعائر اسلامي، و داعيهدار ولايت ديني) و فرو کاستن از نفوذ و سيطره اجتماعي ـ سياسي ـ فرهنگي آن در کشور؛
4- تفکيک و تجزيه مصنوعي «ايران» از «اسلام»، و ايجاد تقابلِ کاذب بين دو نميه مهم تاريخ اين سرزمين: ايرانِ قبل و بعد از اسلام، و کوبيدن نيمه دوم به بهانه ترويج نيمه اول (ايران قبل از اسلام)، در قالب ترويج زردشتيگري و باستانگرايي، و ستيز با واژهاي عربيِ جا افتاده در زبان و ادبِ کهن فارسي و ... .
5- تشکيل قشون متحدالشکل از جمله اقدامات رضاخان بود که به منظور قلع و قمع ايلات و عشاير انجام گرفت. تشکيل قشون متحدالشکل چيزي بود که مدتها پيش از آن، وثوقالدوله در قالب اجراي قرارداد 1919 به دنبال آن بود، با اين تفاوت که رضاخان، قشون متحدالشکل ايران را صورتا تحت اداره صاحبمنصبان ايراني قرار داد ولي قشون متحدالشکل وثوقالدوله قرار بود تحت امر کلنلهاي انگليسي خدمت نمايند.
6- از دست رفتن استقلال ايران
7- تضعيف قواي مادي و معنوي دفاعي ايران
8- افزايش نفوذ بيگانگان و قدرت آنان در داخل کشور
#نویسندگان_حوزوی_آذربایجان_غربی
@howzavian_westazarbaijan
مقاومت یا تسلیم؟ حکم عقل کدام است؟!
🔹انقلاب اسلامی ایران اندیشه ای را در بین ملت ها ایجاد کرد به نام مقاومت!. اندیشه ای بسیار جذاب و نوین اما همراه با چالش های مختص خود.
🔹نرفتن زیربار بلوک شرق کمونیست و بلوک غرب لیبرال، ایران را در آغازین سال های انقلاب با حملات همه جانبه مواجه کرد.
🔸اما این مسیری بود که ملت ایران به رهبری امام خمینی در پیش گرفت و با امام خامنه ای ادامه داد.
🔹در این حدود نیم قرن، ایران که کشوری عملا مستعمره و فاقد استقلال سیاسی و پیشرفت صنعتی بود، استقلال خود را با دفاع مقدس و مقاومت در عرصه های مختلف به دست آورد و در عرصه اقتصادی نیز به کشوری در حال رشد تبدیل شد.
🔸مسیری که ایران از التماس برای ابتدایی ترین لوازم دفاعی تا تبدیل شدن به یکی از قدرت های نظامی جهان پیمود تنها در چند دهه و آن هم در کوران تهدیدهای مختلف از جهات گوناگون بود.
🔹تجربه مقاومت به سبک ایران،پیشرفت ذیل استقلال سیاسی، برای ملت ها و مخصوصا ملل منطقه خاورمیانه بسیار جذاب شده است.
🔸تصور کنید اگر ایران قرار بود چشم به دیگری بدوزد و برای خود ابزار قدرت خلق نکند الان در چه شرایطی بود.؟
🔹کشور ما از جهات مختلفی مورد طمع قدرت های استکباری است. و این طمع صرفا در دوره جمهوری اسلامی ایجاد نشده است بلکه مرور کوتاه تاریخ معاصر نشان میدهد حتی یک دولت قانونی در درون حکومت وابسته پهلوی نیز برای غرب قابل تحمل و پذیرش نیست و آن را با کودتا ساقط میکند و ملت ایران را در فقر و بدبختی غوطه ور میکند. حال برای در امان ماندن از این نیات پلید آشکار چه باید کرد؟
🔸با توجه به تجربه های بین اللملی میتوان ادعا کرد حتی اگر هزاران برابر بیشتر از آنچه ایران تاکنون هزینه تحقیق و توسعه و تولید ابزار نظامی کرده، هزینه میشد ولی قدرتی در درون ایجاد نمیشد باز هم کشور، وابسته و به احتمال بسیار زیاد غیر ایمن میبود.
🔻نمونه آن را میتوان در لیبی دید.!
▪️لیبی که یکی از کشورهای مهم جهان اسلام و عرب بود و نقش آفرینی میکرد، در برابر غرب کوتاه آمد و تمام ابزار دفاعی خود را تقدیم آن کرد و در نهایت عملا هم کشور تجزیه شد و هم ملت درگیر ناامنی بی پایان شد و حداقل از سال 2011 تا کنون چشم اندازی برای برون رفت از بحران نداشته است و همچنان در ناامنی و فقر به سرمیبرد.!
▫️اما ایران به پشتوانه مردم و با اعتماد به وعده های الهی ایستاد و ابزار قدرت خود را درونی سازی کرد و اکنون کسی جرئت نگاه چپ به آن را ندارد.
آیا عقل و منطق همین را حکم نمیکند؟
🔸طبیعتا این مسائل نباید مارا از توجه به شیوه مدیریت ها غافل کند زیرا حتما باید در عرصه هایی مثل معیشت و ... مسئولین مربوطه تدابیر بهتری اعمال کنند اما این امور منطقا ربطی به مقاومت دربرابر قدرت زورگوی خارجی ندارد.
🔹مقاومت، بستر و زیرساخت اقتصاد را از طریق تامین امنیت فراهم میکند و حال این مسئولین مربوطه هستند که باید از آن فرصت برای شکوفایی اقتصادی و رشد کیفیت زندگی شهروندان استفاده کنند. اما متاسفانه دیده میشود که ضعف ساختار اقتصادی با جنگ روانی دشمنان به مقاومت نسبت داده میشود.! در حالی که هر بخشی مسئولیت مشخص خود را دارد.
🔸بنابراین حتی اگر مولفه هایی مانند عزت و کرامت و وجوب دفاع و... را نیز کنار بگذاریم_که البته کنارگذاشتنی نیستند_ برای مصلحت همین دنیای مادی و زندگی عادی نیاز به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خود هستیم. زیرا به قول معروف، سرباز دشمن در کوله پشتی خود امنیت و رفاه برای سرزمین شکست خورده به همراه نمیبرد.!
✍سعید فتحی
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan
.
✔️ذوالفقار رجال حزب الله یا شمشیر رقص رجالههای عرب
🔆رهیافتی به خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر
✍️حامد عبدالهی
https://rasanews.ir/003DVA
#نویسندگان_قم
@howzavian_qom
#لوازم_یادداشت_نویسی
✍️ رواق دهم اهل قلم
استاد سید پویان حسین پور
🔖اصل در یادداشت
در یادداشت نویسی؛ استدلال داشتن و تحلیل خیلی مهم است.
دامنه : دانش و اطلاع
و اخباری از موضوع داشته باشیم و قلم تحلیلی داشته باشیم.
📌نکته مهم:
گاهی وقتی کوتاه و مفید میخواهیم بنویسیم برای سخت بودن چون عادتا طولانی و همراه رفرنس مینوشتم. و بعد از کلی بالا و پایین کردن یادداشتی ۸۰۰ کلمه ای مینوشتم، الان برای مثال در ایتا و... مختصر و مفید نوشتن لازمه کار است یعنی باید کوتاه و مستدل بنویسیم.
🔖معماری محتوا
بنده همیشه در زمان نویسندگی و رونویسی و درفضای مجازی وقتی اراده به نوشتن میکنم باید ستون و نمای ساختمان را ابتدا آماده کنم یعنی همچون یک معمار، مهندسی و معماری کار کنیم. نه صرف تخلیه ذهن و دورن خویش، بلکه باید کُنش رسانهای و تولید محتوا داشته و اثرگذاری کنیم دقیقا مثل معماری که آجر ها را یکی یکی میچیند.
و ساختن یک ساختمان؛ اداری، تجاری و مسکونی ... هرکدام از دیگری متفاوت هستند. درمقابل در نویسندگی، باید بدانیم کجا از چه چیزی و چه موضوعی نقل قول، استدلال و ضرب المثل و... استفاده کنیم. و نقطه زنی و یا از خلال گزارهها آن شکل نهایی که خارج میشود و مخاطب را به منظور ما برساند و در ادامه مخاطب از خواندن متن به منظور و قصد ما برسد. پس مهندسی پیام مهم است که از چه کلید واژه ، جملات و حروف ربطی استفاده کنیم.
📌نکته مهم:
برای مثال از تمام نکات و فکت هایی که مدنظرم بوده را و بناست که در متن بیاورم در یک صفحه یادداشت کرده و بعدا همین جملات کلیدی را در بحث می آوردم. یعنی در ادامه متن آنها را درجای لازم کار میکردم درواقع میدانستم که کجا چه چیزی قرار است بیاورم مثل؛ متن و ارجاع ها و... درنتیجه: معماری گونه نگاه کنید تا قابل فهم تر باشد.
🔖ریتم :
توجه بسیاری به هارمونی دارم. آهنگی که از متن در ذهن مخاطب شکل میگیرد. وقتی گزارش یا متن مطبوعاتی نوشتید لطفاً به اتاقی رفته و متن را مثل حالت بیانیه خوانی بلند بلند بخوانید. توجه کنید کوبندگی و فرودهای مدنظر در متن هست یا خیر! در جایی که تناسب میان متن هست، سمفونی رعایت شده یا خیر؟ متن را به حالت بیانات خوانی خوانده و تند و کند شدن و مرتب بودن، تاکیدات و... لحن یکنواخت و بی حال نباشد. باید این ها را به خوبی ترکیب کنیم. مخصوصاً در شاکله نویسندگی و البته خیلی خاص در یادداشت نویسی خیلی مهم است.
📌نکته مهم:
*موضوع: اصل حرف ما میباشد و بقیه متن این یک جمله اول را تکمیل میکند. مثلا، ( انقلاب ما انفجار نور بود)
*جملات پشتیبان: این جملات اولین را کامل میکند یعنی پشتیبان تکمیل کننده و توضیح دهنده متن است.
*مورد بعدی: جمع بندی و پاراگراف است. که البته گاهی لازم نیست.
🔖 حال این قاعده پاراگراف ها میتوان رعایت کرد. یک بند؛ حرف اصلی گاهی و دومی تبین و تفسیری میکنند اما اگر رعایت کنیم هارمونی و نقطه زنی قطعا شکل میگیرد.
مثال؛ یک رویکردی در نویسندگی یادداشت به نام (چهار بلوک خبری_یا سبک رویترز_ سبک قالی ایرانی ) وجود دارد. که اصل آن ۴ رکن دارد از جمله نقل قول طلایی، توصیف رنگی و...
به این معنا که فرش های دستباف و قدیمی تار و پود محکم و گره خورده ای دارند و وقتی متن خوبی داریم که کلمات و جملات درهم تنیده شده باشند. و اگر یک قسمتی از قالی نخ کش شود به تعبیری کلمه یا جملهای ناقص باشد یادداشت بدفرم میشود.
📌 نکته مهم:
در یادداشت ما رویکرد و تحلیل شخصی داریم. و به موضوع مطرح شده از نظر شخصی خود و از زاویه دیدمان استفاده میکنیم. و اینکه یادداشت تریبون و نقطه نظرات ما است و درنهایت مخاطب نظر ما را مطالعه میکند و حتما باید ذکر کنیم که از کجا و طبق چه چیزی به این نظر و دیدگاه که در یادداشت آمده رسیدیم.
پایان.
تهیه و تنظیم: سیده ناهید موسوی
رواق دهم اهل قلم
#تاریخ _۱۴۰۳/۷/۱۴
#تبلیغ_مکتوب
#پویش_نوشتن
#نویسندگان
@howzavian
🔖 نقد و بررسی مکاتب اخلاقی
🧩 قدرتگرایی (واقعگرایی) ۱
📌 فردریش نیچه، یكی از فیلسوفان و اندیشمندان بزرگ آلمانی است كه در قرن بیستم توجه بسیاری از اندیشمندان غربی را به خود جلب كرد. آندره مالرو، نویسنده معاصر فرانسوی درباره اهمیت و جایگاه اندیشههای وی در فرهنگ غرب مینویسد: «اندیشههای بنیادی قرن بیستم یا از آنِ ماركس است یا از آنِ نیچه». دیدگاه اخلاقی وی، به دلیل نقش محوری و بنیادینی كه به مفهوم «قدرت» میدهد، به نام قدرتگرایی یا قدرتطلبی معروف شده است.
🪜اصول اخلاقی نیچه
۱. تنفر از اخلاق مسیحی
نیچه اخلاق مسیحی را «اخلاق زوال» مینامید؛ و آن را اخلاقی میدانست كه ثمرهای جز انحطاط انسانیت و تمدن انسانی ندارد؛ زیرا مسیحیت اهانت و تحقیر به غرایز اصلی حیات را تعلیم میدهد. اخلاق مسیحی پدید آورنده انسانهای انحطاط یافتهای است كه نسبت به زندگی و حیات انسانی تنفر دارند و آن را انكار میكنند. اخلاق مسیحی همه همت و هنر آن این است كه از رشد و پیشرفت مردان برجسته منع كند و ظهور ابرمرد را ناممكن جلوهگر سازد. مسیحیت به همه آنچه كه طبیعی، فطری و غریزی است دست رد میزند. اساس مسیحیت بر پایه دشمنی با طبیعت و فطرت است.
۲. نابرابری طبیعی انسانها
نیچه بر این عقیده بود كه مردم از هیچ جهتی با یكدیگر مساوی نیستند و فریاد برابری و مساوات را معلول ضعف و ناتوانی طرفداران این ایده میدانست و به همین دلیل بودكه با نظام دموكراسی كه اشراف و قدرتمندان را هم سطح مردمان عادی میسازد، به شدت، مخالفت میكرد. وی نظریه خود را مستند به مشی طبیعت كرده و میگفت: «طبیعت از برابری نفرت دارد.»
۳. اخلاق سروران و اخلاق بندگان
وی انسانها را به دو دسته اكثریت و اقلیت تقسیم میكرد و بر این باور بود كه اكثریت باید فقط وسیلهای باشند برای عز و علو اقلیت، و نباید آنها را به عنوان كسانی كه دعوی مستقلی بر سعادت یا رفاه دارند در نظر گرفت. نیچه معمولاً از مردم عادی به عنوان مشتی بیسر و پا نام میبرد و مانعی نمیبیند كه برای پدید آمدن یك مرد بزرگ این مردم رنج بكشند. نیچه تأكید میكند كه عوام الناس و مردم عادی صرفاً وسیلهای برای عزت و برتری اشراف هستند.
۴. معیار اخلاق
نیچه بر این باور است كه برای تشخیص فضایل و رذایل اخلاقی باید دید كه چه كاری موجب تقویت حس قدرتطلبی ما میشود و چه كاری موجب تضعیف این حس میشود: كارهای نوع اول، فضیلت و كارهای نوع دوم، رذیلت به حساب میآیند. خود وی در تعریف «خوب» و «بد» اخلاقی میگوید:
«نیك چیست؟ آنچه حس قدرت را تشدید میكند، اراده به قدرت و خود قدرت را در انسان. بد چیست؟ آنچه از ناتوانی میزاید. نیك بختی چیست؟ احساس این كه قدرت افزایش مییابد؛ احساس چیره شدن بر مانعی. خلاصه اینکه ناتوانان و ناتندرستان باید نابود شوند. این است نخستین اصل بشر دوستیِ ما.»
📘محمدتقی_مصباح_یزدی، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، ٢١١-٢١٦
✍ دکتر علی واعظی
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
.
❤️ میلاد امام عسکری(ع) بر شیعیان و محبان آن حضرت مبارک باد.
#نویسندگان_حوزوی
🆔 @howzavian
🟣بلای کمرشکن از نگاه امام حسن عسکری
✍️ احمدحسین شریفی
🔸انتظار طبیعی انسان از نزدیکان خود، اعم از اقوام و آشنایان، همسایگان، دوستان و همکاران این است که از دیدن موفقیتهای او خوشنود شوند و او را تشویق کنند و از دیدن شکستهای او غمگین شوند و او را کمک کنند. خوبیهای او را بازگو کنند و بدیهای او سرپوش نهند.
♦️و یکی از دردناکترین فشارهای روحی این است که با عکس این انتظار مواجهه شود. یا آشنایان و همسایگان و همکارانی داشته باشد که شکستها و ضعفها و بدیهایش را بازگو کنند اما خوبیها و پیروزیها و قوتهایش را سرپوش نهند!
امام حسن عسکری علیه السلام میفرماید:
مِنَ الْفَوَاقِرِ الَّتِي تَقْصِمُ الظَّهْرَ جَارٌ إِنْ رَأَى حَسَنَةً أَطْفَأَهَا وَ إِنْ رَأَى سَيِّئَةً أَفْشَاهَا؛
همسایهای که خوبیها را میپوشد و بدیها را میپاشد؛ از جمله دردهای کمرشکن است.
#همسایه
#اخلاق
#امام_حسن_عسکری
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian_hamedan
افشای اسرار / نفوذ
✍️ علی محمدی هوشیار
در روایتی از امام صادق علیه السلام، افشای اسرار اهل بیت علیهم السلام نهی شده و در ادامه سخن اینچنین فرموده است: «وَ اللَّهِ مَا لَكُمْ سِرٌّ إِلَّا وَ عَدُوُّكُمْ أَعْلَمُ بِهِ مِنْكُم؛ به خدا سوگند كه شما هيچ راز و سرّى نداريد مگر آن كه دشمنان شما به آن آگاهتر از خود شما هستند!»
این سخن کنایه از آن است که؛ آنقدر در حفظ اسرار کوتاهی کرده اید که دشمنان شما از همه نقشه ها و اسرار شما آگاه شده است.
این مساله را در عصر حاضر نیز به وضوح می بینیم. انسان های مومن و انقلابی با نیت نقد و اعتراض یا عدالت خواهی، گاهی همه #اطلاعات محرمانه نظام یا حتی حوزه های علمیه را در فضای #مجازی منتشر کرده و غافل از آن هستند که بطور مجانی، اسرار محرمانه شیعه را در اختیار دشمن قرار داده اند و راه و بستر #نفوذ را برای دشمن فراهم نموده اند.
در ادامه؛ پاداش کسانی را که حفظ اسرار کنند را اینگونه ترسیم فرموده است: «وَ مَنْ كَتَمَ أَمْرَنَا زَيَّنَهُ اللَّهُ بِهِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعْطَاهُ حَظَّهُ وَ وَقَاهُ حَرَّ الْحَدِيدِ وَ ضِيقَ الْمَحَابِسِ؛ هر كه امر ما را پنهان نگه دارد خداوند او را در دنيا و آخرت به زینت ها بيارايد و محفوظش سازد و از سوز آهن و تنگناى زندانها محفوظش نمايد».
تحف العقول، ص310.
#نویسندگان_قم
@howzavian_qom
.
✍️رواق اهل قلم(۱۱)
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
🖊تجربههای خانم سمیه عالمی
نویسنده و مدرس داستان
👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی
📅 زمان: شنبه ۲۱ مهر
⏰ ساعت: ۲۰ الی ۲۱
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@rahamedia
درمشاهدات بیش از یک دهه فعالیت فرهنگی و اجتماعی در زنجان،
تجربه ام می گوید،
حلقه های میانی شهر،
در نقاط کانونی ومهم ،
منافع خود وهم تیمی هایشان،
منافع مسجدشان،
هیئت شان،
حزب شان را
ویا صنف شان را
بر منافع عامه مردم
ترجیح می دهند.
✍سعید غفاری
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan