eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
626 ویدیو
207 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت؛ ریشه های پنهان مظلومیت روحانیت و تکرار شهدای محراب ✅ شهادت حجت الاسلام حیدری در محراب نماز، یادآور فاجعه شهدای محراب اوایل انقلاب است. این جنایت، فصلی جدیدی از مظلومیت نهاد روحانیت در برابر جنگ شناختی عمیق دشمنان را رقم زد؛ جنگی که خوراک فکری مسمومی را برای افراد فریب‌خورده فراهم می‌آورد تا تیغ کینه را به سوی خادمان دین بازگردانند. 🔸شخصی که به واسطه مشکلات معیشتی تحت فشار است، در فضای مسموم جنگ شناختی، به جای جستجوی ریشه واقعی مشکلات، روحانیِ حاضر در محراب را نماد و مقصر ناکامی‌های خود می‌بیند و عمل شنیع خود را با انگیزه «کینه به دل گرفتن» توجیه می‌کند؛ بی‌آنکه بداند این طلبه مظلوم، خود از طبقه محروم جامعه بوده و مشغول جهاد تبیین و خدمت به مردم است. مشروح یادداشت در خبرگزاری رسا 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🕋روز سه شنبه روز متعلق به امام سجاد و امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) را با سلام و تحیت بر حضرتشان شروع میکنیم. 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَسُلالَةَ الْوَصِيِّينَ 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَادِقاً مُصَدَّقاً فِى الْقَوْلِ وَالْفِعْلِ.... 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
درباره استفاده از هوش مصنوعی برای پژوهش (۱) ✍محمدصدرا مازنی فناوری‌ها نقش مهمی در کیفیت زندگی ایفا می‌کنند، اما همواره با خود چالش‌هایی به‌همراه داشته‌اند. هوش مصنوعی یکی از این‌ها در قلمرو اطلاعات است است که زندگی را با تحول شگرف و البته با چالش‌های جدی مواجه کرده است. یکی از موارد استفاده هوش مصنوعی، به‌خدمت گرفتن آن برای پژوهش است. هوش مصنوعی محققان را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و کارآمدتر به نتایج علمی برسند. اما نحوه استفاده از هوش مصنوعی پرسشی است که اغلب مطرح می‌شود. اینکه میزان مجاز استفاده از هوش مصنوعی چیست و چه‌مقدار می‌توانیم به داده‌های آن اعتماد نماییم، موضوعی است که ذهن مدیران پژوهشی را به‌خود مشغول کرده است. قبل از پاسخ به این پرسش، سؤال دیگری طرح می‌شود؛ اینکه آیا اشخاص نوآموز که در مسیر یادگیری قرار دارند و می‌خواهند چگونگی انجام تحقیق را آموزش ببینند، می‌توانند از این ابزار استفاده نمایند؟ به‌گمانم پیش‌نیاز استفاده از این فناوری برای تحقیق، برخوردای از دانش تخصصی و روشی یا به تعبیری دیگر «علم» و «مهارت» است. یعنی تا زمانی که شخص دانش تخصصی خویش را ارتقا نبخشید، درستی یا نادرستی داده‌ها و تحلیل‌های هوش مصنوعی را نمی‌تواند تشخیص دهد. این چالش در فرض عدم تسلط دانش‌پژوه به مهارت‌های پژوهشی نیز صادق است. چنانکه شخص شیوه نگارش مقدمه، چکیده یا پیشینه‌ را نداند، چگونه می‌تواند تشخیص دهد مقدمه، چکیده و یا پیشینه‌ای که از هوش مصنوعی دریافت کرده است بی‌نقص است؟ بر چه مبنایی می‌تواند اعتماد کند هوش مصنوعی همه‌ اجزای مقدمه را بدون کم و کاست در اختیارش قرار داده است؟ حتما شنیده‌اید که chat jpt آیه و حدیث جعل می‌کرد. اغلب کسانی که با زبان قران آشنایند به راحتی می‌توانند آیه جعلی را از کلام نورانی وحی تشخیص دهند. این به‌خاطر شناخت و مؤانست با آیات قران است. همچنین اگر کسانی با جوامع حدیثی آشنا باشند می‌توانند با کمترین هزینه درستی یک حدیث از بدلی بودنش را تشخیص دهند. این توانایی به دلیل دانش است که در طی سالیان متمادی به دست آمده است، در مواقعی نیز به نرم‌افزارهای علوم اسلامی مراجعه نمایند. اگر گفته شود به همین علت که به نرم‌افزار‌ها اعتماد می‌کنیم، می‌توانیم به هوش مصنوعی نیز اعتماد کنیم. در پاسخ باید گفت؛ اولاً ما به نرم‌افزار شناسنامه‌داری که در کشور اسلامی‌ تولید شده است، اعتماد می‌کنیم. نرم‌افزارهای علوم اسلامی توسط کارشناسان خبره و با نظارت و دقت ناظران متخصص در حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی تولید شده است، بنابراین مورد اعتماد است، درثانی این نرم‌افزارها برای عموم مردم قابل استفاده نیست. اشخاصی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند که با نحوه‌ استفاده و زبان تحلیل احادیث آشنا باشند. اما استفاده از هوش مصنوعی برای کسانی که می‌خواهند -مثلا-؛ درباره یکی از مسائل کلامی تحقیق کنند و از قضا نسبت به این حوزه دانشی اطلاعاتی ندارند، یا دانش‌شان به اندازه مطالعه چند کتاب عمومی است، غیر قابل توجیه است. حتی محققان نیز در استفاده از هوش مصنوعی برای پژوهش نهایت دقت را -به‌ویژه-، در تحلیل داده به‌خرج می‌دهند. با این توصیف به افرادی که می‌خواهند از این ابزار استفاده نمایند، لازم است به چند اصل که از پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای که در شرف نهایی‌سازی است تهیه شده و می‌تواند برای عموم اهل تحقیق به‌ویژه مبتدیان مفید باشد، توجه کنند. ادامه دارد 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔹محفل شعر ایوان عصر یکسالگی؛ با دکتر امیرحسین هدایتی 🕧سه‌شنبه ۱۵ مهر، ۱۸ تا ۲۰ 🏠قم، صفائیه، کوچه ۳۹، کوچه دوم پلاک ۱۱ (کافه جهان‌نما) https://eitaa.com/jahannama_life @ashareamirhosienhedayati
. ⁉️ راستی اولین و منظم‌ترین محفل برای اتحاد مقدس در کجا شکل گرفت؟ 💐 نماز جماعت، نخستین و پرقدمت‌ترین تشکلِ منظم و منسجم برای اتحاد مقدس و پیشرفت معنوی و مادی مردم و محله است. 💠 نماز با خودش برکت و امنیت می‌آورد. ▫️خودمان و محله را دریابیم. ✍ گروه نویسندگی شورای اقدام | ستاد ساخت مسجد سیدالشهداء پردیسان 🔅 @m_Seyedoshohada 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
صد سال بعد... ✍️ عباس بابایی صد سال بعد وقتی نسل‌های آینده‌ی بشریت تاریخ تحولات حساس‌ترین نقطه‌ی عالم را تورق می‌کنند، به پدیده‌ای محیرالعقول می‌رسند که شاید بیشترشان آن را باور نکنند؛ «طوفان‌الاقصی»! آنان در آن روزگار با حوادثی آشنا می‌شوند که برای‌شان همچون افسانه است؛ افسانه‌هایی که در این روزگار بارها جلوی چشمان ما تکرار می‌شود! آخر چگونه می‌شود رانیا غریبانه و بی‌صدا پیکر بی‌جان دو فرزندش را که خدا بعد از ۱۱ سال به او داده در آغوش بگیرد و آنها را کنار پدرشان به خاک بسپارد، اما ذره‌ای از «مقاومت و جهاد» عقب ننشیند؟! آیا امکان دارد مردی فقط در چند دقیقه تمام هستی‌اش را ازدست بدهد؟! محمد ابوالقمصان همان پدری است که وقتی برای گرفتن شناسنامه‌ی دوقلوهایش رفت، فکر نمی‌کرد آن زمان که به خانه برمی‌گردد با پیکر بی‌جان فرزندانش در کنار مادر شهیدشان مواجه شود! آلاء دختر زیبای اهل غزه وقتی به‌خاطر گرسنگی شهید شد، فقط ۵ سال از عمرش می‌گذشت؛ چرا بعد از شهادت او و ۱۵۰ کودک معصوم دیگر آن هم به‌خاطر گرسنگی، کسی دست گدایی و ذلت به سمت شریرترین انسان‌نماهای عالم دراز نکرد؟! چگونه تنها باقیمانده‌های یک خاندان بعد از سال‌ها سختی‌کشیدن برای خانه‌دارشدن، بر ویرانه‌های منزل‌شان نماز استقامت را قامت بستند و دوباره وارد کارزار با تمام عالم شدند؟! آخر چگونه یک ملت ده‌ها هزار فرزند خودش را در عصر ارتباطات، خاموش و بی‌صدا از دست بدهد و دربرابر سکوت ناجوانمردانه‌ی هم‌کیشان و هم‌خونان و هم‌نوعان، ذره‌ای اقتدارش تَرَک برندارد؟! چرا این مردم با دیدن این همه مصیبت‌های کمرشکن و داغ‌های طاقت‌فرسا، برای یکبار هم که شده علیه مبارزان و مجاهدان حماس، اعتراض و خروشی نداشتند و هرچه بود تقدیر بود و تکریم بود و دعوت به قیام و مبارزه؟! آنان که صد سال بعد قصه‌ی امروز ما را می‌خوانند، البته خواهند دید که چگونه این «ایمان عمیق» و این «استقامت مثال‌زدنی» بزرگ‌ترین مقدمات ظهور منجی موعود را فراهم کرد؛ بیداری جهانی علیه ظلم و در دفاع از مظلوم. آنان در آن روزگار، تحقق عبارات حکیمانه‌ی امام‌خامنه‌ای را با تمام وجود لمس خواهند کرد: «قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده‌شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.» «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَریبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ.» 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
بلای بزرگ! ✍️ رسول فرامرزی فرعون، از ترسِ قدرت گرفتن ، پسران و مردان جوان آن‌ها را مستقیماً یا بواسطه بیگاری‌ کشیدن، می‌کُشت و زنان‌شان را برای بهره‌کشی و خدمت به مصریان زنده می‌گذاشت! این چیزی است که قرآن کریم از آن با عنوان بلای بزرگ یادکرده است و روز نجات و آزادی از این بلای بزرگ را برای بنی‌اسرائیل از دانسته و یادکرد و بزرگداشت آن را لازم می‌داند.(آیه ۴۹ سوره بقره و آیه ۶ سوره ابراهیم) 🔦دﻧﻴﺎﻯ ﺍﻣﺮﻭﺯ اما ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﻕ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ های آن، به جای کُشتن، تباه کردن عقیده و عمل انسان‌ها را در اولویت اقدامات خود قرار داده و با ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ مختلف ﺭﻭﺡ غیرت و ﻣﺮﺩﺍﻧﮕﻰ را در مردان می‌کُشند ﻭ زنان و ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ را ﺑﻪ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﺷﻬﻮﺍﺕ گوناگون ﺩﺭ ﻣﻰ‌آورند! در حقیقت فرعون عصر ما نه تنها با زنان همان کاری را می‌کند که فرعون دیروز می‌کرد، بلکه برای انجام این کار، از همراهی و کمک مردان‌ بهره‌مند بوده است! او با تسلط یافتن بر ذهن و جهت دادن به عملِ مردان، آنان را همپای زنان، وارد بازی خود کرده و به جای کُشتن آنان، از زنده بودنشان سودهای هنگفت به جیب زده است! 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
. به دشمن👇 تقلا نکنید.. مردم بیدارتر شدند با شهادت ذخایر معنوی و علمی حوزه‌ها با شهدای روحانی ... 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
چالش‌های طوفان الاقصی برای اسرائیل ❌ در دومین سالروز عملیات طوفان الاقصی اگر نگاهی به پس‌لرزه‌های این عملیات بیندازیم متوجه خواهیم شد طوفان‌الاقصی تا چه اندازه رژیم صهیونیستی را با چالشهای عدیده‌ای مواجه کرده است 1️⃣ یکی از مهمترین چالشها، عقب‌گرد هفتادساله صهیونیست‌هاست. همان طور که صهیونیست‌ها در ابتدای تشکیل رژیم خود، دغدغه حفظ موجودیت رژیمشان را داشتند، این روزها نیز با تشدید نفرت مردمان جهان علیه انها، همان دغدغه را دارند 2️⃣ از دیگر چالشهایی که طوفان الاقصی برای صهیونیست‌ها ایجادکرد، افتضاح دستگاه‌های اطلاعاتی انها بود چرا که یک گروه مقاومت با امکانات ‌محدود توانست دستگاه‌های اطلاعاتی موساد و شاباک به خوبی غافل‌گیر کند. 3️⃣ آشکار شدن ماهیت واقعی صهیونیست‌ها برای جهانیان یکی دیگر از این چالش‌هاست. امروزه بسیاری از مردم دنیا با شناختی که از صهیونست‌ها پیدا کرده‌اند، مشغول راهپیایی علیه آنها هستند. 4️⃣ مدتها بود که اوانجلیست‌ها با برداشت‌های آخرالزمانی از کتاب مقدس، تلاش می‌کردند تا اسرائیلی‌ها و دولت غاصب آنها را تحت حمایت همه‌جانبه خداوند معرفی کنند، اما طوفان الاقصی ثابت کرد که این برداشت‌ها سلیقه‌ای و به دور از واقعیات هستند آخرالزمان ارائه می کردند و دولت اسرائیل را قوم خدا و تحت حمایت همه جانبه او می دانستند، در معرض تردیدهای جدی افکار عمومی قرار گیرد. ✍️امید درویشی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia @howzavian_hamedan
رونق فرافکنی در دوران تعطیلی اقتصاد و فرهنگ و تحقیق! ✍️مهدی عامری 🔸اخیراً آقای فاضل میبدی، از اعضای مجمع خودخوانده‌ مدرسین، بخشی از سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با آقای قالیباف را مورد نقد قرار داده است؛ نقدی که متأسفانه باز هم با همان الگوی تکراریِ بی‌انصافی، تقطیع، دروغ‌پردازی، فرافکنی و هوچی‌گری همراه است. 🔸آیت‌الله مکارم در این دیدار، ضمن بیان نکاتی درباره‌ قانون حجاب، بخش مهم‌تری از سخنان خود را به مسائل اساسی کشور، از جمله اقتصاد، نظام بانکی، مسکن و مطالبات معیشتی مردم اختصاص داد. ایشان به‌عنوان یک مرجع تقلید، از رئیس مجلس خواستند که نسبت به این مشکلات واقعی جامعه بی‌تفاوت نباشد. 🔸متأسفانه، آقای فاضل میبدی و همفکران اصلاح‌طلب ایشان، به محض شنیدن نام «حجاب»، دچار حساسیت عجیب و واکنش سیاسی می‌شوند، گویی فراموش کرده‌اند که حجاب بخشی از اسلام است. روحانیون منتسب به جریان اصلاح‌طلب نیز اخیراً همانند سیاستمداران این جریان، در برابر هر سخن و موضع دینی نسبت به حجاب، موضع‌گیری تند می‌کنند. 🔸ایشان در اظهارنظری ناقص گفته است که ریشه‌ بی‌حجابی‌ها در مشکلات اقتصادی است و با مثالی بی‌وجه، مدعی شده‌اند که اگر امام جماعتی به‌دست کسی کشته می‌شود، علت آن مشکلات اقتصادی است؛ پس نباید درباره‌ حجاب سخن گفت! 🔷اولاً این سخن از اساس نادرست است. آیت‌الله مکارم هم درباره‌ حجاب سخن گفتند و هم درباره‌ اقتصاد. بنابراین نقد فاضل میبدی نوعی بی‌انصافی آشکار است. آیا مراجع تقلید حق ندارند درباره‌ معضلات فرهنگی جامعه اظهار نظر کنند؟ این همان دیکتاتوری عجیبی است که در رفتار اصلاح‌طلبان مشاهده می‌شود! 🔸ثانیاً، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قتل‌های ناموسی، خودکشی‌ها و فروپاشی‌های خانوادگی صرفاً ریشه در فقر ندارند؛ بخش مهمی از این معضلات ریشه در ضعف فرهنگی و فروریختن بافتِ معنایی جامعه دارد. این‌گونه نیست که چون مشکلات اقتصادی وجود دارد، پس دیگر نباید درباره‌ی فرهنگ و حجاب سخن گفت. هر دو حوزه مستقل و در عین حال متداخل‌اند و باید توأمان مورد توجه قرار گیرند. 🔷اما آقای میبدی! مسئلهٔ معیشت مردم دقیقاً در دایرهٔ مسئولیت چه کسانی است؟ آیا این مسئله دست همان دولت بی‌برنامه‌ای نیست که امروز بر سر کار است؟ دولتی که نه برنامه‌ اقتصادی روشن دارد، نه مسیر مشخصی برای کنترل بازار و نه طرحی برای حل بحران مسکن و بانک. جالب آن‌که دولت روحانی که باز مورد حمایت شما بود، نیز همین مسیر را طی کرد؛ تمام همّ خود را بر مذاکره گذاشت و در عمل، بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها را تعطیل کرد. نتیجه هم روشن شد: اقتصاد کشور معطل ماند و مردم گرفتار فشار معیشتی شدند. 🔸آقای فاضل در یادداشت خود مدعی شده‌اند که مجلس برجام را آتش زد. این سخن، تحریف آشکار واقعیت است. اقدام مجلس صرفاً نمادین بود و در واکنش به خروج رسمی و یک‌جانبه‌ آمریکا از برجام انجام شد. اما شما این بخش از ماجرا را عمداً حذف می‌کنید تا برجام و آمریکا را بزک کنید! 🔸در همان روزهایی که دوستان شما با آن خانم عکس یادگاری می‌گرفتند و با لبخند با آمریکاییها قدم می‌زدند، تحریم‌ها نه‌تنها برداشته نشد بلکه سنگین‌تر هم شد. اکنون باز هم با همان ساده‌لوحی سیاسی، دم از مذاکره‌ تازه می‌زنید؛ در حالی‌که در همین روزها، طرف مقابل با حملات مستقیم، عملاً «میز مذاکره» را با بمب هدف گرفت! واقعاً کجای این رفتارها نشانه‌ تدبیر و درک سیاسی است؟ 🔸با چنین برداشت‌های سطحی از سیاست و فرهنگ، شما به مرجع تقلیدی توهین می‌کنید که هم وظیفهٔ دینی دارد و هم اجتماعی. آیا مجمعی که خود را «مجمع محققین و مدرسین» می‌نامد، با این نوع تحلیل‌های شتاب‌زده و فرافکنانه، شایسته‌ عنوان «محقق» است؟ 🔸واقعیت این است که هم دولت روحانی و هم دولت فعلی که آقای میبدی حامی آنهاست، در اجرای قانون و برنامه‌ریزی ضعف داشته‌اند. در حوزه‌هایی مانند مسکن، بانک و مالیات، قانون عملاً کنار گذاشته شده و مردم نتیجه‌ آن را در زندگی روزمره می‌بینند. 🔸دولت روحانی با شعار مذاکره آمد و نتیجه‌اش شد تعطیلی پروژه‌های عمرانی و جهش افسارگسیخته‌ نرخ ارز. دولت فعلی نیز با بی‌برنامگی، همان مسیر را با شکل دیگری ادامه می‌دهد. اگر معیشت مردم به بن‌بست رسیده، ریشه‌اش در همین خط فکری مشترک است؛ خطی که سیاست را به لبخند در برابر دشمن و مدیریت را به شعار فروکاسته است. 🔸کاش به جای حساسیت‌ به مساله حجاب، که سریع موجب واکنش شما حتی علیه مرجعیت می‌شود، کمی دربرابر عزت ایرانی و غیرت دینی حساسیت داشتید و قلم و زبان خود را علیه دشمنان اسلام و انقلاب تیز می‌کردید! @howzavian_tehran
▫️ | نقش تاریخ‌ساز ۷ اکتبر در تحولات جهانی تجربه تاریخی مقاومت در منطقه و آنچه در ۷ اکتبر رخ داد نشان می‌دهد نظام سلطه تا چه حد آسیب‌پذیر است و روند سقوط امپراطوری استکبار جهانی را تسریع کرد. غزه تنها جور کشورهای اسلامی را نمی‌کشد بلکه در حال نجات جامعه جهانی از هژومونی امپریالیسم است. 🔗 متن کامل یادداشت 🔘@tasnimhowzeh | تسنیم حوزه
خون‌دلی که لعل شد خاصیت نزدیک‌شدن به قله آن است که در هر قدمِ آن، سختی‌هایش چنان زیاد می‌شود که هرقدر «راه‌برِ دانای امین» از نزدیک‌بودن قله بگوید، بازهم عده‌ای نمی‌پذیرند و خواهان برگشت‌اند! کم‌شدن اکسیژن، خطر سقوط، سرمای سوزان، شیب‌ تند، کم‌شدن جیره، پشیمانی و ناامیدی عده‌ای از همراهان و سرانجام معلوم‌نبودن و دیده‌نشدن قله، هر انسان توانمندی را می‌تواند از لذت فتح آن بازدارد! جبهه‌ی حق از ابتدای خلقت برای رسیدن به قله‌‌ی بزرگ «حاکمیت الله»، فرازونشیب‌های فراوانی داشته‌است؛ فرازونشیب‌هایی که باعث ریزش‌های فراوان در این جبهه و فتح‌نشدن آن قله‌‌ی آرمانی شده‌است. یکی از زیباترین کتاب‌های «امام‌خامنه‌ای»، کتابی است با نام «خون‌دلی که لعل شد»؛ اصل این کتاب به زبان عربی است با نام زیبای «إنَّ مع الصَبر نَصراً»؛ عده‌ای از فرزندان انقلاب که این روزها و در نزدیکی قله احساس نفس‌تنگی می‌کنند، باید در اولین فرصت مطالعه‌ی دقیق این کتاب را شروع کنند. ۶ بار زندانی‌شدن با شکنجه‌های بسیار، تبعید ناجوانمردانه به محروم‌ترین مناطق کشور، تنهابودن حتی در میان هم‌قطاران، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های فراوان برای مبارزه و روشنگری و مشکلات فراوان معیشتی همگی از یک سو و از سوی دیگر سیل بنیان‌کنِ مفاسد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی رژیم پهلوی که بسیاری را آلوده و فاسد و مفسد کرده بود، کافی بود تا هر مبارزی ذره‌ای امید به پیروزی نداشته باشد؛ اما شما در این «مرد انقلابی» تا لحظه‌ی پیروزی و تا همین الآن که ۴۷ سال از آن فتح بزرگ می‌گذرد، ذره‌ای ناامیدی نمی‌بینید! شرایط هولناک و دردناک و پر از فسادی که در این کتاب از قبل انقلاب به تصویر کشیده شده، به‌گونه‌ای است که گاهی انقلابی‌ترینِ افراد هم امیدی به مبارزه و رسیدن به انقلاب شکوهمند اسلامی نداشتند و به قول «آقا» میدان را رها کردند و به تبیین بسنده کردند! در وجود نازنین «خمینی مشهد» اما چهار ویژگی فوق‌العاده بود که باعث شد ذره‌ای از آن هدف عالی دست نکشند؛ «ایمان و امید و استقامت و قیام». یاران! قله بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از چیزی که فکرش را کنیم؛ وظیفه‌ی امروز ما اولاً تقویت «ایمان و امید و استقامت» است و در مرحله‌ی بعد، «قیام للّه»! «نصرت الهی» زمانی بر ما نازل می‌شود که با هر توان و ظرفیت و امکاناتی که داریم، برای خدا قیام کنیم و استقامت بورزیم؛ آنگاه یاری خدا را با تمام وجود لمس خواهیم کرد: إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ‌؛ بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست؛ سپس[در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند[و می گویند:] مترسید و اندوهگین نباشید و شما را به بهشتی که وعده می‌دادند، بشارت باد. ✍ عباس بابائی 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی