eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
610 ویدیو
205 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
💎ایام الله نشانه اند برای کسانی که... 🌺موسیٰ پیامبر عظیم‌الشأن الهی مأمور است که ایّام‌الله را به یاد مردم بیاورد. وَ لَقَد أَرسَلنا موسىٰ بِآیاتِنا أَن أَخرِج قَومَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَ ذَکِّرهُم بِأَیّامِ اللَّهِ؛(۱) ☘️بعد می فرماید: إِنَّ فی ذٰلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبّارٍ شَکورٍ. ایّام‌الله آیه‌اند، نشانه‌اند، دلیل راهند. برای چه کسانی؟ 🌸برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند. 👈صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است، یکسره اهل صبر و استقامت، 👈شکور یعنی آن کسی که نعمت را می‌شناسد و شکرگزاری می کند 1) سوره‌ی ابرهیم، بخشی ازآیه‌ی ۵ 📚بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه تهران در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot 🔴ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان گپ: https://gap.im/pasokhgoo_ir_bot @howzawian 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی @howzavian
به نام و یاد او سلام ۱. قبل از انقلاب اسلامی، ورودی کمپ آمریکایی‌ها در مجموعه ذوب آهن اصفهان تابلویی نصب شده بود که تا چند سال پیش هنوز بود و من خودم دیدم. رویش نوشته بود : ورود ایرانی و سگ ممنوع.😭. ۲. بعد از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی قدس سره، یک تاجر لبنانی گفته بود که من کفش سردار سلیمانی را یک میلیون دلار می خرم و البته ۵۰۰ م دلار هم جایزه سر ترامپ😂. و @Jalal_va_bibikhanom @howzavian
✍سیدعلی حسینی یا فِضّه خُذینی که دگر تاب ندارم مانند علی بی کسم اَحباب ندارم پیغام مرا زود به حیدر برسانید: جز گوشه ی اَبروی تو محراب ندارم باید که بپوشانم از او چهره ی خود را با زخم و کبودی رخ مهتاب ندارم طِفلی حسنم دیده که نامرد مرا زد با گریه بمن گفت: دگر خواب ندارم فِضّه بگمانم که حسینم زده فریاد: مادر شده ام تشنه ولی آب ندارم دیدم که علی خیره به در مانده و با خود می گوید از این پس گل نایاب ندارم پنهانی و شب دفن کنید این تن من را یک دلخوشی از این دو سه اَصحاب ندارم پهلو و سر و صورت و بازو، در و مِسمار یا فِضّه خُذینی که دگر تاب ندارم https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در 💢واکنش ها به انتشار دومین گزارش بررسی مقدماتی سازمان هواپیمایی ایران پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی 💢 برجسته سازی حواشی برگزاری جشنواره های فجر با هدف تشویق هنرمندان به تحریم این جشنواره 💢بازتاب سخنان سردار رحیم نوعی اَقدم یکی از فرماندهان سپاه پیرامون ادعای سازماندهی اعتراضات آبان ماه از سوی حسن روحانی 💢 بازتاب تعیین جایزه سه میلیون دلاری یک نماینده مجلس ایران برای قتل دونالد ترامپ. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🌻ارائه سوژه ها و محورها با یادداشت و تحلیل @howzavian
✍تقی متقی «سردار دل ها» او قهرمان جنگ ها بود قلبی بزرگ و مهربان داشت چون کوه، سخت و پای برجا در سینه اش آتشفشان داشت تاریخ، مانندش ندیده آن سوتر از جغرافیا بود لبنان، فلسطین، شام، ایران در حیرتم؛ اهل کجا بود؟! با دشمن خونخوار، عمری در جبهه های جنگ، جنگید در غربت شام و فلسطین با داعش دلسنگ جنگید خود را فدای راه حق کرد تا آنکه شد سردار دل ها از او گرفته زیور امروز «فرماندهی» در کشور ما در سینه ی آزاد مردان دارد حضوری سبز دایم پاینده می ماند همیشه نام و مرام «حاج قاسم». @howzavian
✍ علیرضا نظری خرم 💠 شهادت حاج قاسم سلیمانی، عقل را بی حس و ناتوان می کند. نه می دانی خوشحال باشی یا که دل شکسته و غمگین! بعد از هزار گیجی، وقتی عقلت سر جایش می آید به رفتنش غبطه می خوری و از نبودش غمگین می شوی. اما نسخه دوانمای عقل، آرامت نمی کند. تو نیازمند درمان و شفا هستی. چیزی شبیه دم مسیحایی. باید از عقل بی حس به قلبی منزه از هزاران گنه موسوس، کوچ کنی و در آنجا لانه گزینی. از این روی به نهج البلاغه مولایم علی علیه السلام دخیل و پناهنده شدم. 🔆 در خطبه ۶۲ آنجایی که در آن روزهای تلخ واپسین، در شهر هزار رنگ و هزار چهره کوفه، یاران نزدیکش نگران ترورش بودند برای تسکین آنها می گوید: پروردگار برای من پوششی استوار قرار داده که مرا حفظ نماید، هنگامی که عمرم بسر آید، از من دور شده و مرا تسلیم مرگ می کند، که در آن روز نه تیر خطا می رود و نه زخم بهبود می یابد. @howzavian
... 🔷شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید:بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن. - اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟ -اگر نفهمیدم؟ 🔹امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا خشمگین میکند، او را برگزین. 🚩(اصول کافی،ج۱،ص68) خلاصه: ✅ اگر به تشخيص برسي راي بده ✅ اگر نرسيدي ببين به چه تشخيصي رسيدند، راي بده ✅ اگر نرسيدي ببين دين به چه تشخيص رسيدند به جز اون راي بده 🌻🔚 اما نكته مهم: ! هادی حمیدی @RENDANEH ................................................ @howzavian
🔵 این فرصت را از دست ندهید برای آثارتان ارزش قائل شوید و آنها را روانه میدان رقابت کنید تا https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 را به معرفی کنید
🔴 چرا حمله به عین الاسد یوم الله بود!؟ یکی از ویژگی های مستکبرین عالم در طول تاریخ، خار و ذلیل کردن مستضعفین و حقیر کردن آنهاست، تا جاییکه اساسا تصور اینکه کسی بتواند به آنها ضربه ای بزند، امری غیر ممکن بود. وقتی این اتفاق رخ دهد، آنوقت کسی جرات حمله به مستکبرین را نخواهد داشت و در برابر زورگویی های آنها سر تعظیم فرو خواهد آورد. آمریکایی ها در سال 1941 و بعد از حمله ژاپن به یکی از بنادرشان، وارد جنگ جهانی دوم شدند. این ورود توام شد با رشد فزاینده قدرت نظامی آمریکا و پیروزی بزرگ آنها با کشتار وسیع در شهر «درسدن» آلمان و بعد هم «هیروشیمای» ژاپن این کشتارها سرآغازی بود بر ایجاد بزرگترین قدرت نظامی دنیا از جهات مختلف فیزیکی و مجازی، قدرتی که دنیا را به شش فرماندهی تقسیم کرد (آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، حوزه پاسفیک، آفریقا و مهترین آنها سنتکام که در منطقه ماست) آنها در طول قریب به 75 سالی که از جنگ جهانی دوم میگذرد و مخصوصا بعد از فروپاشی شوروی با هر کس که اندک چالشی با آنها داشته است برخورد خشن نظامی کرده و آن کشور را به زانو درآورده اند. تا جاییکه هیچ کشوری جرات مواجهه و برخورد با آمریکایی ها را نداشت. آمریکایی ها حتی اگر گروه هایی شبیه به القاعده و غیره تهدید علیه منافع آمریکا ایجاد می کردند، با لشکرکشی گسترده، کشوری که آن گروه ها بیشترین حضور را در آنها داشتند، با خاک یکسان می کردند، نمونه اش افغانستان و عراق از این رو هیچ کشوری در دنیا حتی چین و روسیه جرات حمله نظامی غیرمستقیم تا چه رسد مستقیم را هم به آمریکا نداشتند. اما زدن پهپاد گلوبال هاوک و مهمتر از آن پایگاه زمینی عین الاسد که مجهز به سیستم های فوق مدرن بود، آنهم از طریق شلیک مستقیم موشک از خاک ایران، بزرگترین سیلی در طول این 75 سال به قدرت اول جهان بود. این سیلی آنچنان محکم و خورد کننده و غیرمنتظره بود که آمریکایی ها جرات حمله مجدد و پاسخ را نداشتند. در نتیجه عیان کردن شکنندگی قدرت پوشالی آمریکا و به زیر کشیدن هیمنه استکباری آنها را باید "یوم الله" نامید. ما برای دستیابی به انتقام سخت یعنی اخراج آمریکا از منطقه به این سیلی بزرگ احتیاج داشتیم تا به ملت های منطقه نشان دهیم که می شود و می توانیم جلوی مستکبرین ایستاد و آنها را ذلیل کرد. @Binesh_Rahbordi .................. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠پرتاب‌شدگیِ روحانیت 🔹حاشیه ای بر انتخاب یک طلبه معمم به عنوان رئیس هیأت بیلیارد، بولینگ و بوکس خراسان رضوی ✍محسن‌حسام مظاهری 🔸۱. در خبرها آمده بود «یک روحانی جوان به ریاست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی» انتخاب شده است. چنین خبری اگر چند دهه پیشتر منتشر می‌شد، امکان نداشت کسی باور کند. الان ولی این خبر و موارد مشابه‌اش را لابه‌لای اخبار می‌خوانیم و می‌گذریم و نهایتاً پوزخندی می‌زنیم. 🔸۲. یکی از ویژگی‌های روحانیت در زمانه‌ی ما، «پرتاب‌شدگی» است؛ پرتاب‌شدگی به بیرون از جایگاه تاریخی و هویتی خود. تا پیش از انقلاب، روحانیون نوعاً پذیرای نقش‌هایی بودند که فلسفه‌ی وجودی روحانیت در همه‌ی ادیان یعنی تبلیغ و ترویج دین اقتضا می‌کرد. به جز معدود موارد استثنا، بدنه‌ی روحانیون، پس از اتمام تحصیل علوم حوزوی یا به‌موازات آن، واعظ می‌شدند یا امام جماعت یا نویسنده و مدرس دینی. پایگاه اصلی روحانیت، بعد از حوزه، مسجد و منبر بود. 🔸۳. با تشکیل حکومت دینی، بسیاری از همان وعاظ و ائمه جماعات قبلی شدند مسئولان اجرایی کشور و از بالای منبر یا داخل محراب منتقل شدند به پشت میز ریاست و قضاوت و مدیریت. با شکل‌گیری بوروکراسی مذهبی، نقش‌های جدید تکثیر شدند و فرصت‌های شغلی تازه‌ای برای روحانیون به‌وجود آمد. حکومت دینی پروژه‌های متنوعی داشت و چه کسانی بهتر از روحانیون (که در گفتار رسمی «سرباز نظام» محسوب می‌شوند) برای کارگزاری و پیگیری این پروژه‌ها؟ به‌تدریج روحانیت از معنا و تعریف سنتی و ضیق خود منفصل شده و پذیرای هویت تازه‌ای ‌شد و دامنه‌ی تکثر نقش‌های جدید تا آنجا ادامه یافت که بسیاری از روحانیون بیرون از نقش‌های کلاسیک و اصلی صنفی‌شان، و در نقش‌هایی قرار گرفتند که منطقاً جزو شئون روحانیت محسوب نمی‌شود. 🔸۴. در زمانه‌ی ما روحانیون (یا دقیق‌تر بگویم: معممین) همه‌جا هستند جز آن‌جایی که باید باشند و همه کاری می‌کنند جز کاری که ازیشان انتظار می‌رود. از انواع مناصب سیاسی و اجرایی گرفته تا مدیریت‌ سازمان‌های فرهنگی و اقتصادی و تدریس علوم غیردینی و حتی علوم غربی در دانشگاه‌ها و مشاوره روان‌شناسی و طبابت و درمان و نقد فیلم و حتی مجری‌گری تلویزیون همه جا معممین حضور دارند. و این درحالی است که به گفته مسئولان ذیربط بیش از نیمی از مساجد کشور امام‌جماعت ندارند! (لینک پایین 👇) در همین تهران، خصوصاً اگر برای نماز ظهر به مسجد بروید، در بسیاری از مساجد خواهید دید که یا نمازگزاران فرادا نمازشان را می‌خوانند یا یکی از معمرین و کسبه‌ی معتمد محل عبا روی دوشش ‌انداخته و خلق‌الله پشت سرش قامت بسته‌اند. مشابه همین اتفاق سال‌هاست در مجالس مذهبی و هیئت‌ها افتاده است: کمبود وعاظ حرفه‌ای و تمام‌وقت و بی‌رغبتی طلاب و فضلای نخبه‌ی حوزه به منبررفتن، در کنار عوامل دیگر، سبب شده است محوریت میدان تبلیغ دین به دست مداحان بیفتد و خلأ روحانیون را هم آن‌ها پر کنند. ناگفته پیداست که این جابه‌جایی نقش، سرمنشأ چه آفات و آسیب‌هایی در فرهنگ دینی شده است. این معنای همان پرتاب‌شدگی است؛ این‌که روحانیون از متن و میدان اصلی خود (مسجد و منبر) به بیرون پرتاب شده‌اند. 🔸۵. با این ‌اوصاف برخلاف آنچه تصور می‌شود در حکومت دینی، قدرت نهاد روحانیت افزون‌تر نشده است. شاید روحانیت پساانقلابی ثروتمندتر شده باشد، شاید از حیث مالکیت ساختمان و بنا و میز و منصب بسیار برخوردارتر شده باشد، شاید حضورش در عرصه‌ی عمومی بیشتر شده و از فرصت‌های شغلی متنوع‌تر و با پرستیژ بالاتری منتفع شده باشد، شاید ازنظر امکانات سخت‌افزاری و نفوذ در ساختار قدرت سیاسی رسمی رشد بی‌سابقه‌ای کرده باشد، اما هیچکدام اینها به‌معنای آن نیست که قدرت و نفوذ و منزلت اجتماعی‌اش هم افزایش یافته است. 🔸۶. حکایت روحانیت پساانقلابی، حکایت کسی است که خانه‌ی پدری‌اش را رها کرده است، به طمع تصرف خانه‌های دیگر. غافل از آنکه خانه‌ی پدری‌اش را دیگران تصاحب کرده‌اند و در خانه‌های دیگر هم او آخرش یک "بیگانه" است برای اهالی. کانال دین و فرهنگ .................. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✍ سعید احمدی روزها گرچه به دید فلسفی بازگشت ناپذیرند و زمان، آن‌به‌آن تازه و تازه‌تر می‌شود؛ اما امروز و دیروز ما اگر مانند هم بگذرند فرقی بین تازگی و کهنگی آن نیست. زمان‌های ممتدی هستند که استخوان گلوگیری شده‌اند و راه نفس انسان قدسی را بسته‌اند و او را تا مرز مرگ ارزش‌های متعالی کشانده‌اند. انسان خفه، دنیای خفگی و زمان خفته و بی‌رمقی که بهشت آدمیت را به جنگل تنازع بقا تغییر داده و تبدیل کرده است. گاهی همه این قواعد خودساخته دنیای ما چنان کوه صبر و تحمل ما را می‌لرزاند که آرزو داریم صفیر صوراسرافیل به این حیات ناحیات پایان بدهد و این زمین وامانده را با هست و نیستش شخم بزند و خدا دانه‌ای نو از تخم آدمیت بکارد و انسانی دیگر با مختصات عشق و عاطفه و فرشته‌خویی بر زمین برویاند؛ با ریشه‌ای پاک و پیراسته در زمین و تنه و ساقه و برگی سبز و بی آفت در آسمان و میوه‌هایی تر و تازه و همیشگی برای سایه‌نشینان آن. چنین آرزویی برای جهان سودازده ما ناممکن می‌نماید؛ جز آنکه زمان ما بایستد و زمین ما نچرخد و زبان ما نجنبد و عقل حسابگر ما بخوابد و ما در عالم بی‌مکانی و بی‌زمانی فصلی برای درنگ و تأمل بیابیم و نفسی تازه کنیم و به خود بیاییم؛ به خود خودمان؛ به فصل منطقی ما با دیگر موجودات؛ به انسان متفکر و مآل‌اندیش و بالاتر از آن به جنون عشق انسان‌وار؛ به انسان عاشق؛ به خون سرخ شهیدان عشق. این و «عقل مجنون» را هرگز نخواهی یافت؛ جز یک جا: کربلا... . @howzavian