🔶 صف خرید!
✍️احمد اولیایی
این روزها در سراسر کشور در بعضی خیابانها صفهایی دیده میشود. صفهایی برای ثبتنام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی. رشد ۱۸۷ درصدی شاخص بورس در سال گذشته و ادامه رشد آن در سال جاری نشان از روزهای پررونق بورس دارد. بورسی که ظاهرا بخاطر سیاستهای اقتصادی اخیر، به تنها بازار زنده کشور برای مردم تبدیل شده است.
بورس اساسا یک ماهیت اقتصادی دارد، اما من میخواهم از زاویه فرهنگ به آن نگاه کنم. به خصوص این روزها که در محافل خانوادگی، دوستانه و فضای مجازی خیلیها در این مورد مشغول صحبت هستند. بعبارتی بورس به تدریج در حال ورود به بخشی از سبک زندگی مردم است و احتمالا سهم بسزایی از آن را به خود اختصاص خواهد داد.
فارغ از تحلیلهای اقتصادی مانند نقش دولت در این رونق، سیاستهای پشت صحنه، نقش بازیگردانان بورس، و علل استقبال مردم از بورس، بررسی پیامدهای فرهنگی آن امری ضروری است. زمانی نه چندان دور، شاید همین شش ماه گذشته اگر در کف خیابان از مردم در مورد بورس سوال میکردیم، فقط اسم آن را شنیده بودند. اما اکنون بسیاری از همان افراد برای خود و خانوادهشان کد بورسی گرفته و مشغول رصد بازار هستند.
این وضعیت ممکن است چه محصولی برای فرهنگ ما به ارمغان بیاورد؟!
- «ترویج فرهنگ درآمدزایی بدون کار» یکی از مهمترین پیامدهای عمومی سازی این چنینی بورس است. «کار» یک مفهوم متعالی است که انسان و جامعهاش را به سمت پیشرفت هدایت میکند و اساسا در مفهوم سنتیاش با «عرق ریختن» رابطه تنگاتنگی دارد. درست است که شرکتهای تولیدی بسیاری در بورس مشغول به کار هستند، اما درآمد آنها برای مردم بی خبری که در بورس سرمایهگذاری کرده و دائما با رصد سامانه بورسی خود به درصدهای اندک سود آن دلخوش کرده اند، به نوعی درآمدزایی بدون کار شبیهتر است تا «کار».
- بناکردن فعالیت اقتصادی بر فضای مجازی منجر به «وابستگی شدید فعالیت و کار به یکجانشینی» میشود. اساسا عدم تحرک، یکجانشینی و قرار دادن فضای مجازی به عنوان زیربنای سبک زندگی یکی از مهمترین آفتهای فرهنگ مدرنیته و احتمالا روزهای بورسی عمومی ایران است.
- «اصالت سود» مفهوم اقتصادی-فرهنگی دیگری است که نباید از آن غافل شد. آنچه که تولید میشود و آن کسی که کار میکند و اتفاقاتی که در بازار میافتد هیچ اهمیتی برای سرمایه گذار ندارد. آنچه مهم است ۵+ و درصدهایی است که بر روی پولش میآید. این، یعنی «اصالت سود». این فرهنگ، اساسا یک فرهنگ غیردینی و نامطلوب است. شاید بازیگردانان بورس و سهام داران اصلی شرکتها بدانند چه چیزی تولید میشود، ولی عموم مردم فقط به سود خواهند اندیشید چرا که اصلا به معنای بورس نه اشراف و نه اجازه ورودی خواهند داشت.
- «فداشدن وقت طلایی» مسأله دیگر فرهنگی این روزهای بورس است. ساعت ۹ تا ۱۲ که گُل وقت تحصیل، تأمل و تلاش است، در حال تبدیل شدن به پشت سیستم نشستن و گوشی دست گرفتن و رصد سامانه بورسی میباشد؛ و این حقیقت، تلختر خواهد بود زمانی که مشاهده میکنیم قشر فرهیخته ما اعم از طلاب و دانشجویان برای ورود به بورس از یکدیگر پیشی میگیرند. در سازمانها، نهادها و جلسات، در کلاسها و نشستهای علمی و ... رصد گاه به گاه سامانه از روزمرههای افراد شده است.
در نهایت باید گفت: البته که کسی نمیتواند منکر اهمیت بورس و لزوم توجه به آن در کلان موضوع اقتصاد شود، اما سوال اصلی در عمومی سازی بورس آن هم در این قالبهای بدون ضابطه است که ممکن است فرهنگ را با خطرات جدی مواجه کند. این، دیگر فضای مجازی نیست که بگوییم از بیرون وارد شده و ما را غافلگیر کرده است. بستری داخلی است که عامدانه و شاید بدون توجه به پیوست فرهنگ آن در حال شیوع است!
https://fararu.com/fa/news/437650/صف-خرید
#بورس
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
💠حوزویان و نوع مواجهه با پدیدهای به نام بحران کرونا!
✍ محمد وکیلی
🔹 با شروع بحران ویروس کرونا در چین و وضعیت گسترش یابندگی شدید آن، از همان ابتداء مشخص بود دیر یا زود پای آن به ایران نیز باز خواهد شد. اتفاقی که با تأخیری چند هفتهای بلاخره به وقوع پیوست و گزارشهایی از آغاز شیوع این بیماری در چند شهر ایران مخابره شد. با گسترش این بیماری با توجه به موج فراگیری و تاثیرگذاری آن، بسیاری از نهادهای اجتماعی نیز وارد عرصه مواجهه با آن شدند؛ از مراکز و نهادهای بهداشت و سلامت گرفته که در خط مقدم مقابله با این بحران بودند تا نهادهای نظامی و انتظامی تا آموزشی و… در این میان یکی از نهادها و سازمانهای اجتماعی کنشگر که در بسیاری از تحولات اجتماعی، وارد کنشگری شده و به ایفای نقش میپردازند، نهاد روحانیت و سازمان حوزههای علمیه است. به دلیل جایگاه اجتماعی و اثرگذاری ویژهای که این قشر دارند نوع مواجه این نهاد با چنین بحران فراگیر و فراجنبهای، می تواند مورد توجه و کنکاش قرار گیرد. همچنان که به دلیل این جایگاه خاص و اثرگذاری بالای اجتماعی، عملکرد و نوع مواجهه آنها در مقابل تحولات و بحرانها مورد توجه و ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و از سویی دیگر زیر ذره بین رسانه ای قرار گرفته است. از همین روی جریانشناسی نوع مواجهه این قشر از جامعه در بحران کرونا میتواند مورد توجه قرار گیرد. از این منظر می توان نوع مواجهه روحانیت با این پدیده کرونا را به سه دسته کلی تقسیم کرد:
🔸طیفی از روحانیت که مواجه ای منفی و سلبی با این پدیده کرونا داشتند. طیفی که با انکار و تشکیک در وجود چنین بیماری یا در فراگیری و شیوع آن، تلاش مینمودند توصیهها و تجویزهایی کاملا متعارض با توصیههای نهادها و مراکز رسمی مواجهه با این بیماری صادر نمایند. طیفی که با زیر سوال بردن تمام مبانی و حتی مسلمات دانش و یافتههای پزشکی، به موج آنارشیسم علمی و بیاعتباری نهادهای مرجع دامن زده و موجب نوعی سردرگمی در میان مخاطبان خود در مواجهه با این پدیده شدند؛ در سطح رسانهای به نمونههایی چون آتش زدن کتاب طبی هاریسون که هر چند قبل از کرونا اتفاق افتاد اما این نوع مواجه در زمان شیوع کرونا نیز ادامه یافت، توصیه به نادیده گرفتن قرنطینه، تأکید بر دید و بازدید و شکستن طرح فاصلهگذاری اجتماعی، مقاومت در مقابل بسته شدن اماکن مذهبی زیارتی تا حرم لیسی و… اشاره کرد. این طیف نقش پررنگی در دادن سوژههای تخریب روحانیت توسط بعضی از رسانه ها را داشت. به همین دلیل نیز می توان این نوع از نقشآفرینی در چنین بحرانی را نقشآفرینی منفی به حساب آورد.
🔸در کنار طیف اول، طیف دیگری طیفی از روحانیت حضور داشتند که با شیوع و گسترش این بیماری، در انفعال کامل فرو رفتند و نتوانستند برای خود در چنین بحرانی نقشی مفید و اثر گذار تعریف نمایند. هر چند بهانه این طیف از روحانیت همراهی با وضعیت قرنطینه بوده است اما انتظار و توقع جامعه از ظرفیت و جایگاه اجتماعی این طیف، اقتضا می نمود که بتوانند نقشی فعال در این شرایط ایفا نمایند. مصادیق این طیف را می توان در کسانی یافت که در شرایط عادی، میداندار و تریبون داری می کردند اما در شرایط بحران، اسمشان از زبان رسانهها افتاد و به ناگه در سکوت و غیبت فرو رفتند. میتوان گفت این طیف از روحانیت نیز نقشی خنثی و حتی منفی در شرایط بحرانی جامعه ایفا نمودند. طیفی که نباید در شرایط بحرانی به هیچ وجه روی آنها حساب کرد و یا امید داشت پا به میدان بگذارند و میدان داری کنند.
🔸و اما در این میان، طیف سومی نیز بودند که از روزهای نخست شیوع این بیماری، ضمن درک شرایط واقعی جامعه و همراهی با نهادهای مسئول و تصمیمگیر، تلاش نمودند نقش و کنشگری فعال برای خود، مجموعه روحانیت و حوزههای علمیه تعریف نمایند. این طیف از روحانیت که میتوان از آنها به عنوان «روحانیت مسئولیت پذیر» و آماده پذیرش مسئولیت اجتماعی نام برد توانست با تحلیل واقع بینانه شرایط، ضمن ارتباط با سایر نهادها و مجموعههای درگیر بحران، برای خود وظیفه و مسئولیت تعریف نماید. مولفههای شناخت این طیف را می توان در صدور فتاوایی مبنی بر حجیت همراهی و توجه به دستورات ستاد بحران، تشکیل ستاد بحران حوزوی، ارائه مساعدتهای مختلف به ستاد مدیریت بحران، مشارکت در فعالیتهای جهادی، استفاده از تریبونهای حوزوی در تبیین شرایط بحران، و تلاش برای اتحاد و هبستگی نهادهای مذهبی و دینی بینالمللی در مواجهه همدلانه با این بحران اشاره کرد. تجربه ثابت کرده است که این طیف از روحانیت توانایی و ظرفیت بینظیری در کمک به جامعه جهت عبور از شرایط بحرانی را دارند و به همین دلیل نیز میتوان این طیف را به عنوان طیفی با نقشآفرینی مثبت در بحرانها قلمداد کرد.
#کرونا
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔹مرغ ما غاز است!
✍ علی بهاری
در شرایطی که کشورهای صنعتی جهان، محموله ماسک یکدیگر را میدزدند، پشت هم را خالی میکنند و مردمشان بر سر دستمال توالت و مایحتاج روزانه به جان هم میافتند هزاران جوان و پیر و زن و مرد ایرانی در کوچه و خیابان و مسجد و مدرسه و حسینه و حوزه و ورزشگاه، مشغول خدمترسانیاند. اگر غربیها ماسک میدزدند اینها ماسک میدوزند، اگر آنها سر خوراک روزانه به هم میپرند اینها فقیران را شناسایی میکنند و پویش کمک مومنانه تشکیل میدهند. اگر آن جا هر کس به فکر خویش است اینجا هستند فراوان مردمی که همتشان، رفع همّ و غم گرفتاران است.
نمیگویم مردم ما مشکل ندارند یا نظام بیعیب است که لاف است و خلاف. اما گاهی به نقاط قوتمان هم نگاهی بیندازیم. این بار مرغ خودمان، غاز است!
#کرونا
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔶 روزهای خدا
مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى و مگذار گناهى را که مى کرده اى، مگر آنکه ترک کنى و از خدا بترس و توکّل کن بر خدا در پنهان و آشکار امور خود و هر که بر خدا توکّل کند خدا او را بس است.
و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را:
"اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ"
خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان.
به درستى که حقّ تعالى در این ماه، بنده هاى بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزاد مى گرداند.
🔅عیون اخبار الرضا، جلد2، صفحه 51
#ماه_رمضان
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
⚫️ انالله و انا الیه راجعون
▪️آیت الله «ابراهیم امینی» دار فانی را وداع گفت.
#تکمیلی رحلت آیت الله امینی
▪️آیت الله «ابراهیم امینی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که طی روزهای اخیر در "بیمارستان شهید بهشتی قم" بستری بود، شامگاه امروز جمعه و همزمان با شب اول ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع گفت.
▪️ایشان تا سال ۱۳۸۴ امام جمعه قم بودند.
🕌 قم انلاین
@gharar_a
🔶 روزه داری در حال و هوای کرونایی
https://www.isna.ir/news/99020603662/
#ماه_رمضان
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 غفلت؛ خطر پنهان
✍مجتبی عادلپور
🔹« یک لحظه غفلت حادثه آفرید!» حتما این جمله را زیاد شنیدید. جمله ای آشنا که در کنار بسیاری از حوادث به گوش می خورد. برای نمونه حجم بالایی از حوادث جاده ای کشور به خاطر چند ثانیه غفلت اتفاق می افتد. یک لحظه انحراف به چپ یا به راست. یک لحظه روی هم گذاشتن پلک ها...و بعد صدایی دلخراش. متاسفانه روزانه 43 نفر به دلیل همین حوادث جان خود را از دست می دهند که سالیانه به بیش از 15 هزار تن می رسد.
🔹چند سال پیش کامیونی را دیدم که در آتش سوخته بود و فقط یک اسکلت فلزی از آن باقی مانده بود. علت حادثه را جویا شدم. راننده ته مانده سیگارش را از شیشه بیرون پرت کرده بود اما غافل از این که ته مانده سیگار در بار کامیون افتاده و بار را به آتش کشیده است.کامیون هر چه بیشتر سرعت می گرفته آتش نیز بیشتر زبانه می کشیده .خوشبختانه در این اتفاق راننده خود را در یک فرصت از کامیون به بیرون انداخته و جان خود را نجات داده بود.
🔹البته غفلت فقط مختص به یک عرصه نیست و سر و کله آن را در بسیاری جاها می توان دید. از همین رو در منابع دینی به آن توجه ویژه ای شده است. امام سجاد ع در دعای هشتم صحیفه سجادیه از 44 چیز به خدا پناه می برد که یکی از آنها غفلت است:« اللهم انی اعوذ بک من...سنة الغفلة؛ خدایا من از خواب غفلت به تو پناه می برم». امیرالمومنین ع در یک حدیث سه کلمه ای می فرماید: « الغفلة اضر الاعداء؛ هیچ دشمنی مانند غفلت به انسان ضرر نمی زند»
🔹در دعای اولین روز ماه رمضان می گوییم:« اللهم ...و نبهنی عن نومة الغافلین؛ خدایا من را از خواب غفلت بیدار کن» چرا باید در روز اول ماه مبارک خواسته ما از خدا بیداری از خواب غفلت باشد؟ به نظر می رسد این دعا به دنبال متوجه کردن بندگان به روزهای پیش روست: به دعا و مناجات، به ضیافت خدا، به روزه داری، به قرآن و به شب های قدر... .
🔸آری! اگر خوب به اطرافمان بنگریم محاسن سفیدانی را خواهیم دید که در حسرت خرمن سوخته عمرشان هستند.
کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
کی روی، ره زِکه پرسی، چه کنی،چون باشی
#ماه_رمضان
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
#اختصاصی
🌐رزمایش همدلی مؤمنانه دو طلبه در منطقه ای فقیر نشین از کشور #برزیل
#تبلیغ
#مبلغان_دینی
#مواسات_و_همدل
#نویسندگان_حوزوی فرصتی برای نشر دیدگاه و فعالیت نخبگان حوزه
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔶 کاش این نکته نیفتد از قلم!
✍️ مجتبی عادلپور
🔹امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در فضای مجازی حضور نداشته باشد. همه به گونه ای با این فضا در ارتباط و تعامل هستند. سهم دانشجویان و دانش آموزان از این ارتباط بیشتر از دیگران است خصوصا در این روزها که پای محیط های علمی به این فضا باز شده است. نکته قابل توجه دیگر این که حجم بسیار بالایی از دادها و اطلاعات در این فضا رد و بدل می شود.
🔹اما همواره این سوال مطرح است که چرا با وجود این که هر کاربر با مطالب و اطلاعات گوناگونی روبرو می شود اما جامعه وضعیت مطلوبی از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... ندارد؟ آیا کم کلیپ، یادداشت، مقاله، گزارش و...در مورد محیط زیست در این فضا منتشر می شود؟ اما آنچه در محیط زیست می بینیم به گونه ای است که واژه ها توان بیان وضعیت اسف بار آن را ندارند. میلیون ها تُن زباله در دامن طبیعت رها می شود، صدها تبر بدون دلیل به تن رنجور جنگل ها می نشیند، هزاران حیوان به تیر جفا جان خود را از دست می دهند و... .
🔹برای این سوال می توان پاسخ های گوناگونی یافت اما یکی از این پاسخ ها در کلام امیرالمومنین ع نهفته است:« انّکُم إلَی العَمَلِ بِما عَلِمتُم أَحوَجُ مِنکُم إلی تَعَلُّمِ ما لَم تَکونوا تَعلَمون؛ شما به عمل کردن آنچه می دانید، نیازمندترید، تا آموختن آنچه نمی دانید»
🔹از آیت الله بهجت نقل شده است که می فرمود:« آیا می دانید که هر که عمل کرد به معلومات خودش، خداوند مجهولات او را معلوم می فرماید؟آن چیزهایی را که می داند اگر عمل کند، آن چیزهایی را که نمی داند می فهمد... وقتی به آن ها عمل کردی، روشن می شود. به همان دلیلی که این ها را برای شما روشن کرد، آن های دیگر را هم روشن می کند. استاد، علم است و معلّم، واسطه است. عمل به معلومات بنمایید و معلومات را زیر پا نگذارید، کافی است»
🔹بشر امروز با رگباری از داده ها مواجه است اما در عمل به دانسته های خود پایی لنگ دارد. بشر در فتح قله های علم پیشرفت برق آسا دارد ولی لاک پشت وار عمل می کند.
🔸سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
💠 توصیههایی كاربردی آيت الله كشميرى(ره) برای ماه مبارک رمضان
۱- حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزهداری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت کنید؛ خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیاندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود.
۲- یکی از مهمترین حالتهای بندگی، خصوصاً در رمضانالمبارک، حالتی است که توصیه مؤکد نبی مکرم است و آن، «سجده طولانی» است؛ فقط خدا و اولیاء الهی میدانند هنگام سجده عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سر شما میبارد؛ حتماً در روز یک سجده طولانی داشته باشید.
۳- آغاز ماه رمضان، حتماً نیت کنید فقط براى الله روزه بگیرید؛ فقط الله!
آداب روزهداری را تا آنجا که نشاط دارید، انجام دهید؛ کمیتگرا نباشید؛ کیفیتجو باشید! دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید؛ بلكه درپی هضم آنها باشید! غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جانتان شود؛ بزرگترین مشکل ما، قشرینگری به دین و شریعت است؛ با خود فکر کنید آنقدرغ در سالهای قبل با ولعِ زیادخوانی اعمال انجام دادید، به کجا رسیدید؟!
۴- حتیالمقدور بر سفره خانه خود افطار کنید؛ حتی در مساجد افطار نکنید؛ بگذارید برکت افطار و دعای مستجابِ لحظه افطار به خانواده و خانه شما تعلق گیرد؛ در ضمن، هنگام افطار، «دِلال» کنید!
دِلال چیاست؟
در اول دعای افتتاح عرض میکنیم: «مدلاً علیك»؛ «دِلال، يعنى نازکردن»!
هنگام افطار برای خدا ناز کنید! چون برایش روزه گرفتهاید و حضرتش خوان کرم گسترده؛ لقمه اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید! دعا کنید؛ یعنی به خدا عرض کنید: «اگر حاجتم را بدهی، افطار میکنم!»
به این حالت میگويند دِلال؛
معجزه میكند!
۵-رمز ماندگاری در ضیافت الهی رمضان، کیمیای «حُسن خلق» است؛ با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق و مهربانی برخورد کنید؛ همیشه، خصوصاً در این ماه، خوشبرخورد باشید؛ لحظه عصبانیت و خشم شما، همآن لحظه اخراج شما از این مهمانی الهی است!
۶- کشتی رؤیایی رمضان، سوار بر امواج دریای «اشک» به ساحل نجات میرسد! از خدای سبحان، در این ماه، خصوصاً اسحار سحرآمیز آن، اشک و گریه درخواست کنید؛ البته شرط سحرخیزی و اشکریزی، دل شکسته داشتن است.
۷- از ابتدای ماه رمضان باید هدفگذاری شما «لیلةالقدر» باشد که جان رمضان است؛ در این خصوص، سخن، زیاد است؛ لکن، «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز»! فقط سعی کنیم شب قدر «در ما واقع شود» نه در ماه!
۸- این ماه، ماه «ربیعالقرآن» ماست؛ در این بهار قرآنی، هرروز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار، بهطور متناوب، تلاوت و در پیرامون آن، تدبر نمایید؛ امید است دمدمای افطار، آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد!
۹- در سراسر ماه رمضان، توجه شما به روزهدار حقیقی و انسان کامل، یعنی وجود ذیجود حجةبنالحججالبالغة (عجلاللهتعالیفرجه) نبايد منقطع شود.
روزه و نماز و بندگی شما از گذر آن حضرت به بارگاه باریتعالی بار مییابد!
* سیدعبدالکریم رضوی کشمیری (۱۳۰۳-۱۳۷۸شمسی) از عارفان شیعه و از شاگردان سیدعلیآقا قاضی طباطبایی و سیدهاشم حداد است. ایشان در سال ۱۳۷۸شمسی درگذشت و در حرم حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) مدفون است.
#ماه_رمضان
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
جزوه تبیین کسا.pdf
حجم:
4.86M
#نشر_حداکثری
📒 جزوه تبیین طرح کسا (اقامه مکتب امام (ره)) 📒
📝 ضرورت
🌐 اُفق
💠 هدف
📋 ساختار
🔖 سیاست
#به_کسا_بپیوندید
#خانه_طلاب_جوان
💻 لینک #ثبت_نام:
http://www.khanetolab.ir/kasa-form/
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 خانه نه، قوطی کبریت
✍ حسین رحیمی
خسته و بیحوصله جلو میآید و میگوید: بابا، بیا با هم بازی کنیم، نگاهم را از روی کیبورد بالا میآورم و به صورت معصوم و چشمان پر از خواهشش میدوزم (به خودم میگویم: عمراً اگر بگذارد یادداشت را تکمیل کنی، خب البته، تقصیری هم ندارد، این قرنطینه همه را بیحوصله کرده است.)
بی حرف پیش، میپذیرم. از خوشحالی جیغ میکشد و بالا و پایین میپرد. مادرش اعتراض میکند که «هیس! همسایه اذیت میشه دخترم.»
متن کامل
https://rasanews.ir/002ioe
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian