eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
608 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 دالان پژواک 1️⃣ خیلی از خبر‌های جَعلی و شُبهاتی که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، اگر منطقی تحلیل شود، باورش سخت است که کسی آن را پذیرفته باشد؛ گاهی حتی بنظر خنده‌دار هم می‌آیند. به عنوان نمونه جوانی می گفت: زمانی که روسها قند را وارد ایران کردند، مردم دیدند عجب طعمش با چایی چفت و جفت میشه و حالا هی چایی بخور و پس کی نخور. می‌خوردند و حسابی کیفُور می‌شدند. امّا روسها یادشون رفت سهم ملّاها را از فروش قندها بدهند تا اینکه منبریها رفتندبالای منبر و گفتند: ای مردم قند نخورینااااااا،قند خوردن حرومه، حروووم!!!!. ملّت هم که حسابی حرف گوش کن!!!، گفتند: چَشم، سَمعاً و طاعتاً، دیگه از امروز چای را با قندنمی‌خوریم!!! بالآخره چای تلخ به ز سوزش آتش!!!. روسها هم دیدند ای بابا، قندهاشون روی دستشون باد کرده و فروش نمیره. به صِرافت می‌افتند و بزرگشون میگه: تا سهمیه ملّاها را ندیم، حال و روزمون همینه. زودتر پورسانت فروش را بدید تا ملّاها قند را حلالش کنند. اینها هم وقتی سهمشون را گرفتند، دوباره رفتند بالای منبر و روایت پشت روایت که؛ ای مردم، اون حرفی که برای حُرمت قند زدیم درست بود؛ امّا یه راه حل پیدا کردیم برای حلال کردنش و آنهم اینکه اگر قند رو بزنین توی چایی و بعد بُخورین، دیگه حروم نیست و میشه حلالاً طیباً!!!. 2️⃣ داستان آنقدر خنده دار است که مُرغ زیر پُلُو هم از شنیدنش خنده اش می‌گیرد، امّا پرسش این است که پس چرا برخی باورش می‌کنند؟ پاسخ ساده است؛افرادی که وارد «دالان پژواک» می‌شوند، اطلاعاتی که باور‌های آنها را تأیید می‌کند می‌پذیرند و داده های دیگر را پس می زنند. چنین افرادی هرچه در پذیرش حرفهای بی سند و مدرک و بعضاً خنده آور با گارد باز عمل می کنند، در برابر حرفهای مخالف خود ولو باسند و مدرک و استدلال موضع گرفته و مقاومت می‌کنند. باورهای شکل گرفته جدید ایشان نقش «ابرروایت‌ها» را برای آنان بازی میکند که جلوی پذیرش اطلاعات جدید را می‌گیرد و تقریباً یک غارفکری برای شخص ایجاد می‌گردد. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ سیدحسن هاشمی جزی @HOWZAVIAN
🔘 فصل هرس ‌ ♦️ شجره طیبه‌ی انقلاب اسلامی و لزوم هرس نگرش‌های غلط در آستانه قرن جدید. بسیاری از مشکلات امروز ریشه در نگرش برخی از به اصطلاح انقلابیون 57 دارد... آن نگرش غلط و برخی از آن افراد هنوز هم فعال و حتی برخی از آنان پست‌های مهمی در حاکمیت دارند! 🌐 Sollam.ir/post/1 متن کامل 🔹 در سال 57 شمسی و 15 سال بعد از آغاز رسمی نهضت امام خمینی کبیر(ره) یعنی خرداد 42 بالاخره مردم شریف ایران بعد از جان نثاری‌های فراوان و با هدایت امام خود و مبارزه و جهاد همه جانبه یاران راستین آن بزرگ مرد فرزانه توانستند مهم‌ترین مرحله‌ی انقلاب یعنی تغییر ساختار سیاسی حکومت ایران را به سر انجام رسانده و آن را متحول کنند. دو رکن اساسی آن تحول بزرگ عبارت است از: 1- حذف و کنار زدن دیکتاتوریِ سلطنتیِ موروثیِ وابسته به دشمنان ملّت از رأس حاکمیت و جایگزینی و استقرار یک اسلام شناسِ متّقی و شجاع و مدبّر (ولایت مطلقه فقیه جامع الشرایط) به جای آن... 2- مردم سالاری واقعی و مشارکت مستقیم تمام اقشار در تعیین سرنوشت خود و کشور در حوزه‌های مختلف و باز کردن مسیر برای غیر اشراف و ایجاد بستر برخورداری از فرصت‌های برابر برای همگان. 🔸 اما آیا انقلاب در سایر ساحت‌های حاکمیت مانند اقتصاد، فرهنگ، آموزش و پرورش و غیره نیز به اندازه و کیفیت انقلاب در ساحت سیاسی حاکمیت رخ داد و اتفاق افتاد؟ 🌐 Sollam.ir/post/1 متن کامل ✍️حسین کاوه @HOWZAVIAN
✅ شعری از حافظ که اشک علامه را درآورد! روزى در محضر نادره دوران، ترجمان قرآن، حضرت آيت الحق، مرحوم‏ ‏ بوديم كه يكى از دوستان حاضر در آن جلسه اين بيت عارف شيراز را زمزمه كرد: كاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش‏ كى روى؟ ره ز كه پرسى؟ چه كنى؟ چون باشى؟ يك باره مرحوم علّامه، دست در مقابل صورت گرفت و سخت گريست و در حالى كه شانه‌‏هايش به شدت تكان مى‌‏خورد، با خود زمزمه فرمود: «كى روى؟ ره ز كه پرسى؟ چه كنى؟ چون باشى؟» گويا آن كس كه در بيابان از كاروان بازمانده و راه نمى‌‏داند، خود او است. آن گريه قلب حضار را چنان به آتش كشيد كه هرگز شعله آن در جانشان به سردى نمى‌‏گرايد. رَحِمَهُ اللَّهُ وَ أَنْزَلَهُ فِى جِوارِ قُرْبِهِ. 📎 آیت‌_الله_ممدوحی @HOWZAVIAN
🌀 روحانیت و دنیاگرایی 📝 مدرس افغانی را بیشتر بشناسیم 🔹 مرحوم استاد مشهور ادبیات عرب در حوزه علميه نجف [زمان سکونتش در نجف]، حجره نداشت و شب‌ها در صحن مطهر حضرت اميرالمؤمنين سلام الله علیه می‌خوابيد و روزها، اغلب در وادی السلام، در سايه ديوار قبور و حجره‌هاي آن، مدتي را به استراحت مي‌پرداخت. 🔹 وی می‌گفت سرور و خوشحالی من زمانی بود كه برای درس دادن به بعضی از آقازاده‌ها به مدارس يا منازل‌شان می‌رفتم. گاه اتّفاق می‌افتاد كه من در آن هوای گرم برای تدريس پيش آنها می‌رفتم ولی به من می‌گفتند امروز حوصله نداريم؛ باشد براي فردا! 🔹 روزی از روزها در وادی‌السلام در شدّت گرما، شديداً احساس تشنگی كردم. اين طرف و آن طرف دنبال آب بودم. ديدم كمی آب در حال جريان است؛ بدون اين كه به فكرم برسد كه اين نواحي كه چشمه ندارد. در حال نوشيدن آب بودم كه ناگهان عربی فرياد زد: چه كار می‌كنی؟ چرا از اين آب می‌خوری؟ گفتم: خيلی تشنه بودم. گفت: اين آب مرده‌شورخانه است. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ مناهج @HOWZAVIAN
⛔️ بودن یا نبودن مسأله این است 🔹 ، ، و.... از جمله رایج ترین ابزارها و شایع‌ترین شیوه‌های تحریف هستند. و آنچه مسلم است در تقابل دو جبهه حق و باطل تمام تلاش باطل "اخلال در دستگاه محاسباتی" است که اصلی ترین محسوب می شود. 🔹 اگرچه از تعابیر بی‌شناسنامه، بی سواد، برو به جهنم و ... که در مورد دغدغه‌مندان و دلسوزان نظام به کار برده شد تا پرخاشگری در یزد و ... نمونه‌هایی از عصبانیت روحانی هستند. ولی شاهد برگ زرین دیگری از عصبانیت رئیس جمهور حقوقدان بودیم. عصبانیتی توأم با بهره گیری از شایع ترین ابزار تحریف مانند استفاده از تکنیک دروغ بزرگ در اینک ه ( دلیل احضار وزیر جوان پهنای باند بوده)... ✍️ محمدرضا سلیمانی ◀️ تحلیل کامل را اینجا بخوانید @HOWZAVIAN
خاطرات و تجارب تبليغي.pdf
حجم: 2.6M
👆 آثار روان‌شناختی نماز جماعت ........................................................................... 💡 روحانیون و طلاب از کجاست؟ 💡 طلبه چیه؟ 💡آیا طلاب حقوق بگیرند؟ @HOWZAVIAN
🛑 رویکرد رسانه‌های ایران اسلامی در مواجهه با رقبای امروزین کسب تجربه در چهل سال گذشته که با فراز و فرودهای بسیاری نیز همراه بوده است، همگی تجربه ای است تا رسانه در گام دوم انقلاب اسلامی رویکرد جهانی شدن را پیش بگیرد و درصدد ایجاد تمدنی اسلامی و پایدار برآید. برخی بر این باورندکه افراد به وجودآورنده ی رسانه به آن، جهت و سو می دهند. بنابراین، رسانه ها توانایی انطباق با هر فرهنگی راندارند و تنها اندیشه و فرهنگی ترویج می شود که رسانه در آن متولد شده است؛ ازاین رو، رسانه فرهنگ دینی را نیز نمی تواند انتقال دهد. رسانه ها کوشیدند تا با خوب جلوه دادن تمدن غرب و رسانه ی غربی، بدجلوه دادن اسلام و دین و جلف نشان دادن رسانه ی دینی، تفکر جامعه و فرهنگ اسلامی را از آموزه های اصیل اسلامی دور کنند و آن را به سمت پرتگاه بکشانند. رویکرد برتری طلبانه: در این دیدگاه، جامعۀ دینی براساس انطباق پذیری های دین با فرهنگ‌های مختلف، رسانه ی دینی را تأسیس و با کسب تجربه در این راستا، نظام اجتماعی دینی را برای رسیدن به سعادت بازسازی می کند. ✍️ محمدمهدی حکیمیان ◀️ تحلیل کامل را اینجا بخوانید @HOWZAVIAN
💠 بندگان خدا! خود را بسنجيد، قبل از آن که مورد سنجش قرار گيريد، پيش از آن که حسابتان را برسند، حساب خود را برسيد، و پيش از آن که راه گلو گرفته شود نفس راحت بکشيد، و پيش از آن که با زور شما را به اطاعت وادارند، فرمانبردار باشيد. بدانيد، همانا آن کس که خود را ياری نکند و پنددهنده و هشداردهنده خويش نباشد، ديگری هشداردهنده و پنددهنده او نخواهد بود. بخشی از خطبه ۹۰ 📎 علی و من @HOWZAVIAN
💠 موضوع جدید دوهفته نامه عهد جهت نوشتن یاداشت 🔻🔻 ✅ آخوند خراسانی و جریانات مشروطه ✅ اقدامات آخوند خراسانی برای دفاع از استقلال کشور و مبارزه با تجاوز روسیه و انگلیس ✅ تحول گفتمان فقه سیاسی توسط آخوند خراسانی ✅ اندیشه سیاسی آخوند خراسانی ✅ دیدگاه آخوند خراسانی نسبت به ولایت مطلقه فقیه ✅ دیدگاه امامین انقلاب در مورد شخصیت آخوند خراسانی از اندیشمندان و نویسندگان و مخاطبان کانال نشریه عهد جهت نوشتن یاداشت در این شماره نشریه دعوت به عمل می آوریم. ♦️شرایط نگارش 🔰🔰🔰 1⃣ یادداشت حداکثر 800 کلمه و حداقل 700 کلمه باشد. 2⃣ حداقل 70 درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد . 3⃣ یادداشت های خود را در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت، به یکی از آیدیهای زیر ارسال کنید 🔻🔻 @mirzakazemi @HOWZAVIAN
🌱 سوره‌ی مهر به مناسبت یاد تو گل کرد در دل و جانم شاد و شکوفاست با تو جهانم همنفس ابر! در شب باران در تو شکفته روح بهاران از تو گرفته دامن احساس عطر گل سرخ بوی گل یاس کوه تر از کوه! در شب اندوه صبر و سکوتت رشک دل کوه شهد و شکر چیست؟ خنده ی نابت زهر جگر سوز قهر و عتابت* ماه ندارد جلوه ی ماهت نور دل ماست برق نگاهت سوره ی مهری آیه ی ایثار ای همه ی عشق در تو پدیدار! ------------------------------------- *- خشم؛ سرزنش. ✍ تقی متقی @HOWZAVIAN
🔰 بیست و یکمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص) 🔸پژوهش تاریخی برای روایت داستانی؛ چیستی، ابعاد و کارکردها علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت کنند. 🌐https://vc.miu.ac.ir/Abutalib @abutalibconf @HOWZAVIAN
💐 در وصف زنان و مادران در آستانه خانه ها از پرتو یک زن منور می شود آن سرا با عطر آن ها هم معطر می شود هر گلستانی به زحمت می شود منظر گهی باغبانی چون کنی گل تاج بر سر می شود نسل آدم آورد هر زن به دامان از حیا با صفایش ‌کودکی مانند گوهر می شود هر جوانی ظلم بر مادر کند گمراه راه می رود بی راهه او تا آن که کافر می شود مزد هر کاری بهایی چون که دارد بهارا باغ رضوان افتخارش بهر مادر می شود بوسه باید زد به آن دستان که با خون جگر طفلکی چون پرورد از این و آن سر می شود ✍️ عارفه مرادی @HOWZAVIAN