eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
533 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 سواد رسانه نیاز هر مطالبه گر مردمی در جلسه‌ای که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، برای پیگیری مشکلات مردم برگزار شده بود، یکی از روحانیون جوان اهوازی، مشکلاتی را بیان می‌کند که اگرچه دغدغه او برای حل مشکلات مردم، درست و به‌جا بود، اما حرف‌هایی که بیان کرد، خلاف واقع بود. او گفت: «موقع انتخابات فتوای شرعی می‌دهند، برای غزه فتوا می‌دهند؛ اما حالا مردم ما مردند، علمای اهواز ساکت‌اند! باید آقای کعبی، جزایری فرحانی بیایند جلوی درب استانداری و پدر استاندار را در بیاورند» حضار نیز با گفتن الله اکبر و احسنتم حرف‌های او را تأیید کردند! اگرچه این روحانی جوان، دغدغه مردم داشت، اما بهتر بود با کمی مطالعه در فضای مجازی، اقداماتی که علمای استان برای حل مشکل آبِ خوزستان انجام داده‌اند را متوجه شود. تا حداقل بتواند مطالب دقیق‌تری را بگوید. او قطعاً نمی‌دانست که آیت الله جزایری، شخصاً از مسئولان عالی‌رتبه، پیگیر حل مشکلات مردم استان بوده و دکتر حیدری نیز برای حل بحران کم‌آبی و... قرارگاه میدانی تشکیل داده است. قطعاً اگر این طلبه جوان، مقداری بینش و فهم سیاسی خود را بالاتر برده بود، می‌دانست که نباید مطالب خلافی را بیان کند که امروز به سوژه داغ رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شود. در پایان بهتر است این نکته را متذکر شویم که دغدغه‌مندان مردمِ رنج‌کشیده خوزستان اعم از طلبه و غیر طلبه، نباید هیچ‌گاه از مدار انصاف خارج شده و برای انجام امر پسندیده‌ای مرتکب فعل حرام شوند. ✍ محمد پشم‌فروش @HOWZAVIAN
💠 پلک زندگی افتادن قطره در دریا، اثر ندارد. بستن پلکی در تاریکی، ثمر ندارد. دست و پا زدن در هنگام فرود، جایی ندارد. اما آن زمان که انسان اراده می‌کند قطره‌ای باشد، روی برگ تشنه می‌درخشد. سردار! تو بهترین را اراده کردی که درخشیدی؛ آن هم شهادت بود. ✍️ ولی معدنی‌‌پور، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
✍️ نویسندگی در حوزه از ابتدا تا انزوا 😔 اول فکر می کردیم با تغییر عنوان «انجمن قلم» به «انجمن ادبیات و هنر اسلامی» این بخش از انجمن‌های علمی حوزه پررونق‌تر و کارآمدتر می‌شود؛ اما نه چنان ماند و نه چنین شد! 🔻معلق‌بودن فعالیت انجمن ادبیات و هنر اسلامی نه به نفع مدیر انجمن‌های علمی است، نه به نفع مجموعه حوزه علمیه و مبلغان تبلیغ مکتوب! ⁉️ کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء، پرونده تحلیلی را تا دستیابی به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کند. @HOWZAVIAN
🔴 نوشتن این متن جرم نیست! 🔹 چرا تولیت حرم امام(ره) برای درگذشت رهبر جبهه خلق آزادی فلسطین پیام تسلیت صادر نکرد؟ 🔹 چرا تولیت حرم امام راحل برای بزرگداشت این مرحوم هیچ واکنشی نشان نداده؟ آیا چهره‌های مشهور جهان اسلام نباید مورد تفقد ایشان قرار گیرند و نامشان بر زبان‌ها جاری شود؟ 🔹 نگارندۀ به عنوان یک دلسوزِ ارادتمند به خاندان امام (ره) پیشنهاد می‌دهد، ایشان در ترکیب تیم و مشاوران رسانه‌ای خود تجدید نظر کند؛ مشاوران ایشان حتماً می‌دانند معنای «ارزش خبری» چیست و چهره‌های سیاسی اگر به اخباری که ارزش خبری «مجاورت» و «شهرت» دارند، واکنش نشان ندهند، به اعتبار اجتماعی و سیاسی خود لطمه زده‌اند. @HOWZAVIAN @rasanewsagency
💥پاسخ‌های کوتاه به شبهات«قربانی» 🔹چند سالی است که گروهی شیپور به دست می گیرند و در رسانه های تصویری و مکتوب دوره گردی می کنند و فریاد می کشند؛ 💥چرا باید در روز عید قربان حیوانی را سر برید؟ 💥چرا باید خون را جاری کرد؟ 💥چرا باید انسان مرتکب یک قتل حیوانی شود؟ 💥چرا باید شکم پرستی کند؟ 💥چرا گوسفندی را بکشد و کباب راه بیندازد؟ پول قربانی را بدهید و یک یخچال برای فقیر بخرید؟ هزینه کشتن یک حیوان را جمع کنید و چندین سبد معیشتی برای مستمندان تهیه کنید. کپسول برای بیمارستان، دارو برای بیماران، جهیزیه برای نو عروسان، کفش برای پابرهنگان، لباس برای دخترکان فقیر، میوه و غذا برای گرسنگان، کارگاه تولیدی برای جوانان جویای کار، تسویه بدهکاری مقروضین، و به زعم اینان هزاران کار دیگر را انجام دهید. دست از کشت و کشتار حیوانات و شکم پرستی و کباب بردارید! 🔻برادر عزیزم، خواهر ارجمندم؛ 1.عید قربان عید اطاعت و بندگی است که هر مسلمان و انسان آزاده ای، این عید را جشن می گیرد و شیرینی و نقل توزیع می کند. خانواده ها کنار هم جمع می شوند و این روز را همنوا با فرشتگان آسمانی گرامی می دارند. قرار است در این روز عید؛ حیوانی قربانی شود، اطعام تهیه گردد و به دست مستمندان و فقراء برسد که اگر انگشت شماری به این سیره عمل نکردند، اصل عید و لوازم آن خدشه ای وارد نمی شود. 2. مدعیانِ اتو کشیده، کمی افکار خود را به میان علم و معارف قرآنی بکشانند تا نسیمی به اندیشه منجمد و کپک زده آنان اصابت کند و بدانند که بر مبنای اسلام هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.نماز واجب است، روزه واجب است، حج واجب است، خمس واجب است؛ لذا حاجی؛ در حج هم خمس داده است و هم نماز می خواند و هم حج خود را بجا می آورد و جمع این امور با تفکیک صحیح، عقلانی ترین کار است. 3. اگر ابراهیم چاقو از حلقوم اسماعیل به اذن الهی برکشید و گوسفندی را ذبح کرد؛ گوسفند کُشی را در جهان مُد نساخت. بلکه فرهنگ انسانیت، فرهنگ اطاعت، فرهنک عبودیت، فرهنگ ایثار، فرهنگ مجاهدت، فرهنگ تعالی روح، فرهنگ از خودگذشتگی، فرهنگ مردن قبل از مرگ را بنا نهاد و ترویج ساخت. گوسفند یک نشانه است تا راه گم نکنیم و قبله عوض نسازیم. 4.تهیه جهیزیه و رسیدگی به مستضعفان و فقراء از شاهراه غلبه بر نفس و بریدن حلقوم خودخواهی و پول دوستی و حب مال و منال می گذرد. اگر انسان در عید قربان نتواند گوسفند نفس خود را سر ببرد و پا روی حب دنیای خود بگذارد، چگونه می تواند؛ شکمی راسیر کند؟ برهنه ای را لباس بپوشاند. و دل به دریای سخاوت بزند و حاتم طایی گردد. ✍سید جواد محمدزاده @HOWZAVIAN
📣 مبلغان و مبلغات گروه‌های تبلیغی به مناسبت عید قربان 🔹با موضوع: نقش خداگرایی مردم در تشکیل دولت اسلامی (با تاکید بر مساله از منظر قرآن کریم) 🔹ارائه کننده: حجت الاسلام قدیر اسفندیار (معاون آموزش و پژوهش تشکل فراگیر تبلیغی و مدیر موسسه قرآنی راه بهشت) 🔹زمان: سه شنبه 29 تیر ماه - ساعت 11 تا 12 صبح 🔹 لینک شرکت در جلسه: https://room.gharar.ir/89ab1239-a90c-4830-8089-5988d0f06abb @HOWZAVIAN @Daawat
🔴 روایت خشم خشم می‌تواند برآیند نیازهای پاسخ داده نشده باشد. خشم، مخرب است. خشم، خطرناک است. به همین دلیل در روایات توصیه شده‌ایم به محض غضب وضو بگیرید، چرا که خشم از شیطان و شیطان از آتش است، پس آتش را با آب خاموش کنید. یکی دیگر از راهکارهای رهایی از خشم، مس خویشاوندان و نزدیکان است. در روایت می‌خوانیم: إِنَّ الرَّجُلَ لَيَغْضَبُ فَمَا يَرْضَى أَبَداً حَتَّى يَدْخُلَ النَّارَ فَأَيُّمَا رَجُلٍ غَضِبَ عَلَى قَوْمٍ وَ هُوَ قَائِمٌ فَلْيَجْلِسْ مِنْ فَوْرِهِ ذَلِكَ فَإِنَّهُ سَيَذْهَبُ عَنْهُ رِجْزُ الشَّيْطَانِ وَ أَيُّمَا رَجُلٍ غَضِبَ عَلَى ذِي رَحِمَ فَلْيَدْنُ مِنْهُ فَلْيَمَسَّهُ فَإِنَّ الرَّحِمَ إِذَا مُسَّتْ سَكَنَتْ. وقتی که در حضور امام باقر (ع) سخن از غضب به میان آمد حضرت فرمود: همانا که مرد خشمگین می‌شود و تا خود را داخل آتش نکند (و به گناهی دست نیالاید) آرامش نمی‌یابد و خشمش فرو ننشیند. پس برای اینکه در هنگام خشم به کارهای ناشایست اقدام نکنید، هر گاه شخصی خشمگین شد، اگر ایستاده، فورا بنشیند تا پلیدی و وسوسه‌های شیطان از او دور شود و هرگاه به خویشاوندانش غضب کند به نزد او رفته و بدنش را مس کند چرا که خویشاوند اگر مس شود آرامش یابد. در واقع رابطه‌ای عاطفی میان انسان و خویشاوندانش وجود دارد و برخورد فیزیکی با آن‌ها می‌تواند آرامش را به ارمغان آورد. این قسمت از روایت خیلی جالب است. انگار که در اثر این مس و ارتباط، خون خویشاوندی به‌جوش می‌آید و کینه‌ها فراموش می‌شود. انگار در اثر این رابطه، آدم یادش می‌رود که عصبانی‌است و حس مهربانی‌اش تحریک می‌گردد. من داشتم به خوزستان فکر می‌کردم. به مردمش. به خشم‌شان نیز. آدم وقتی عصبانی می‌شود دلش می‌خواهد سرش را بکوبد به دیوار. دریا را نگاه کن، وقتی عصبی می‌شود چگونه سرش را به صخره‌های ساحل می‌کوبد. حالا شاید مردم خوزستان نیز نیاز داشته باشند تا کسی نزدیک‌شان شود. دست‌شان را بگیرد و دوباره یادشان بیاید که چقدر برای هم، محبت تکه پاره می‌کردند قبلا و چقدر همدیگر را دوست داشتند. شاید باید مسئولی، مدیری، کسی نزدیکشان شود و به آن‌ها ثابت کند که دوست‌شان دارد. *روایت را از کافی، ج۲، ص ۳۰۲ برداشتم. ✍ زهرا ابراهیمی @HOWZAVIAN 🍃 شما هم می توانید برای ما ارسال به مدیر کانال
🏝ترویه، عرفه، قربان؛ آغاز حسینی‌شدن آزمون ابراهیم خلیل در قربانی کردن فرزندش اسماعیل رو به اتمام بود که به او خطاب شد: "این قوچ را قربانی کن... تو به مأموریت خود عمل کردی، ما هم اینگونه نیکوکاران را جزا می‌دهیم. این همان امتحان آشکار است. و ما ذبح_عظیم را فدای او کردیم" ذبیح_خدا فرزند عزیز آخرین پیامبر خدایت که رحمت_واسعه الهی است. 💠 حسین بن علی علیه السلام به همراه خاندان و یارانش، روز عرفه حج خود را در عرفات ناتمام گذاشتند و بسمت قربانگاه کربلا حرکت کردند تا مناسک خود را در نینوا تمام کنند. در روز عاشورا قربانی شدند تا دین پیامبر پایدار بماند. شهادت را برگزیدند تا حقیقت را احیاء کرده و حیات_طیبه را معنا کنند. 🕋عید_قربان مقدمه عید_غدیر است. هرکسی در عرفه خود را بشناسد و بتواند در قربان از خود بگذرد، آنگاه در غدیر به ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام خواهد رسید. و کسیکه به ولایت اهل_بیت برسد، پس از آن در عاشورا از قافله عاشوراییان خواهد بود. و اگر روزگار مانع شد که عاشورا را درک کند، امیدوار است که در عصر غیبت یا دوره ظهور، امام عصر عج را یاری‌کند. ✍️ مهری یزدان‌پناه @HOWZAVIAN
دولت بحران خوزستان نماد ناکارآمدی دولت بحران زا و مدعیان لیبرال مسلکی است که مشکل آب خوردن مردم را به مذاکره گره زدند؛ اما بعد از حیف و میل بیت المال و بودجه‌های میلیاردی این استان اینک در روزهای پایانی مسئولیت خود از آب هم مضایقه کرده، با فرافکنی و پررویی نجومی، زمین سوخته و خوزستانهای متعددی را تحویل دولت سیزدهم می‌دهند. علیرغم هیاهوی رسانه‌های معاند و همفکران داخلی آنها که با جنگ شناختی و دیاثت سیاسی، رنج بی آبی مردم خوزستان را وجه المنازعه و بهانه‌ای برای اغراض سیاسی قرار داده‌اند، خواسته اصلی مردم این دیار، آب است و اعتراض آنها نسبت به عملکرد دولت وعده‌ها و بانیان وضع موجود است. هرچند عادی جلوه دادن، سانسور و کوچکنمایی در حادثه فرو ریختن ساختمان فلوریدا یا سیل آلمان و در مقابل بزرگنمایی خبری از یک شعار سیاسی رادیکال با القای ناامیدی و جهت دادن گلایه‌های به حق مردم به سمت اعتراضات ساختارشکنانه جهت ایجاد آشوب از شگردهای رسانه‌های معاند و در راستای مهندسی افکار عمومی ایران است. اما در این میان عجیب تر از اتاق‌های عملیات جنگ روانی شناختی دشمنان، رفتار جریانات غربزده و مدعیان اصلاح طلب است که بعد از سال‌ها حمایت و داد و ستد با دولت، دوباره زبان باز کرده و سناریوی آشوب و فتنه‌گری علیه ملت ایران را کلید زده‌اند. انگار هنوز حجاریان و تاجزاده در توهم دوران اصلاحات و دولت تدبیر و امیدند و مثل صادق زیباکلام، پیام انتخابات اخیر و طرد معنادار مسئولان بی کفایت و غربزده از سوی مردم را جدی نگرفته‌اند. مردم رنجدیده خوزستان، دیگر از اشک تمساح ریختن افرادی مثل محمود صادقی خسته شده‌اند، مردم این دیار از تفاوت نجومی سبک زندگی و اندیشه‌ای افراد منتسب به امام عظیم الشان و حامی سیاست‌های اشتباه دولت یازدهم ناراحت هستند. مردم شهید پرور خوزستان هرگز نخواسته‌اند رسانه‌نماهای عربی، عبری و غربی با سابقه داعش پروری، سوری سازی و لاشخوری سیاسی در کشورهای اسلامی، بلندگوی مشکلات آنها باشند؛ هرچند کرامت و شرافت مردم کشورم، چیزی از بار گناه بی مسئولیتی دولت دوازدهم و ذره ای از تعهد دولت سیزدهم نمی‌کاهد. ✍ مجتبی عباسی، عضو تحریریه مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
صدا ۰۰۲_sd-۲۴.m4a
2.9M
👆 🔻مهارت مهار و اینک به روز قربان رسیدیم و پیامبر رسالتمداری که در آزمونی بزرگ الهی قرار گرفته است. ابراهیم و ذبح فرزند، و شیطانی که از چپ و راست و از بالا و پایین دست به اغوا می‌زد و در گوش او وسوسه می‌دمید؛ اما تیغ، گلوی اسماعیل را نمی‌برید. چه زیبا و پر شکوه است سرکوب مقدسی به نام نادیده گرفتن شیطان؟! آری! قربان یعنی هر آنچه تو را از خالق و حرف‌هایش دور می‌کند به قربانگاه ببری. این جدال بزرگ را باید به ستایش نشست و میدان نفس را به زیور مهارت مهار آراست. پس از قربان است که غدیر سر بر می‌آورد، غدیری که از پس ِ قربان می‌آید با نفسی که حضور امام را تمرین می‌کند حال خدا کند که مثل هیاهوی سقیفه، فراموشش نکنیم، فراموشی امام زمان، عجیب عصر ما را به هم می‌ریزد. حالا تا زمان ظهور، عهد جانانه می بندیم و قربانش می شویم تا از راه برسد، مثل همت و باکری، حججی و بلباسی، مهندس ابومهدی و سلیمانی و هر شهیدی که بوی قربانگاه کربلا می‌دهد. بیایید مثل همه خوبی‌های ابراهیم باشیم، چه ابراهیم هادی، چه ابراهیم نبی. @HOWZAVIAN
◼️ انا لله و انا الیه راجعون ▪️محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و طراحان جبهه رسانه‌ای انقلاب بر اثر سانحه رانندگی درگذشت. ▪️ خبرگزاری حوزه درگذشت این استاد و فعال رسانه‌ای را تسلیت عرض می‌نماید. @HawzahNews روح ملکوتی و دکتر محمدحسین فرج‌نژاد به ملکوت اعلی پیوست. خداوند این داغ بزرگ را بر ما آسان کند‌. برادر مجاهد و زاهدی از میان ما رفت که وجودش وقف مردم، نظام، ولایت و حوزه علمیه بود. قدرش را سال‌ها بعد خواهند شناخت. عروج شهادت‌گونه و مظلومانه‌اش را به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت می‌گوییم. ان‌شاالله در جوار رحمت حق تعالی و میهمان سیدالشهدا علیه‌السلام باشند. @HOWZAVIAN @rozaneebefarda
🌿آغازی دگر باید تو را ✍ حسن طاهری محمد حسین فرج نژاد، فعال مطبوعاتی و رسانه ای حوزوی، در شب عید قربان سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ به همراه همسر و سه فرزندش، سوار بر موتور با یک پژو ۲۰۶تصادف کرده و هر پنج نفر در دم جان باختند. خبری حاوی حجمی انبوه از اندوه و انفجار وسیع احساسات تلخ، برای همه کسانی که تمام آغازین تلاش های محمد حسین را در رسانه های مکتوب و تصویری دیده اند؛ آن هم با دنیایی از حرارت و شور و شراره و اخلاص و پاکی و گمنامی او، در خاکریز بی سر و صاحب و بدون امکانات و بودجه رسانه انقلاب. محمد حسین، این بچه یزدی خستگی ناپذیر حالا پرکشیده. پرکشیدنی در اوج تنهایی و گمنامی و خلوص و عزت نفس و شرافت و سربازی بی ادعا برای اسلام ناب و رنج دیده از بیگانه و آشنا و البته یک دنیا شرمندگی و روسیاهی برای همه مدیران و متولیان و پرچم داران و حنجره دارانِ فرهنگی و هنری و ارشادی و انذاری و تبشیری و تبلیغی و حوزوی و دانشگاهی. روزهای اول آمدنش از یزد به قم در سال های نخستین دهه ۸۰ به جهت ارادتش و همشهری آقای مصباح بودنش، مسقیم آمد دفتر  فصل نامه پویا، در کنار موسسه ایشان و یکراست و تند تند، سر خود را با همان حالت کج کرده و با لهجه غلیظ و شیرین از سینمای هالیوود و شیطان پرستان و سیطره اسراییل بر سپهر رسانه های عالم، حرف زد و حرف زد و حرف زد. و من مسحور و مفتون ادبیات لرزه دار و سرشار لهجه اش به او گفتم: خوش انصاف! همین ها را بنویس، چرا نمی نویسی و فقط  می گویی؟ و ادامه دادم: تو که از ته دل چنین با حرارت، حرف می زنی، قطعا هم می توانی خیلی خوب بنویسی. خندید و چند صفحه اطلاعات اولیه روی میزم گذاشت و گفت: حالا اول به این حرف هام گوش کن خب! بعدش هم چه کسی این حرف ها رو آخه چاپ می کنه؟ و هی وسط کلامش، با همان سر  حالت کج می گفت: خب! و به گونه ای با هیجان سخن می گفت که انگار همان لحظه قصد نابودی تمام ارکان سینمای هالیوود و کنست اسراییل را داشت. مطالبش را که دیدم با خنده و شوخی گفتم: ببین عزیزم، مطالبت حرف ندارد و عالی است. اما اول اسناد و منابع متن هایت را بیاور و دوم اینکه اطلاعات خوب را باید خوب بنویسی. به عنوان سردبیر فصل نامه پویا اعلام می کنم که از امروز هر مطلبی آوردی و هر چند صفحه شد، با آن دو ملاحظه ای که گفتم، مشکلی برای انتشارش نیست. ففط مطالب را با موضوعات هر شماره نشریه منطبق و متن های طولانی ات را هم کوتاه و در چند بخش تنظیم کن، با یک شروع و پایان جذاب. با شوخی و لهجه یزدی گفت: شروع و پایان چی چی هستش؟ و نشستیم و چند نمونه از سیر تا پیاز شروع و پایان در متن را باهم مرور کردیم. و از همان جا و این روز شد، همکاری و آشنایی من و محمدحسین و جلسات هفتگی تحریریه و آموختن و نوشتن و گفتن. چند اسم مستعار هم برگزید و تمام مطالبش را تا سال ۸۹ که در نشریه پویا بودم، بدون استثنا چاپ می شد، و در برخی شماره ها چندین مطلب از خود و شاگردانش در گروه رسانه. حالا محمدحسین رفته، و از فردای تشییع و تدفین او، مراکز و نهادها و موسسات پرطمطرق و پرمدعا و بودجه خور و نفت نوش، صف در صف و ردیف به ردیف عکس های نمکین فتوشاپ شده او را روی بنر و شاسی و تابلو چاپ خواهند کرد، و در اهمیت و ضرورت اهمیت دادن به چنین شخصیت هایی در حوزه و دانشگاه، دهها مقاله و بیلان و عملکرد و ساعت ها نشست و همایش و سمینار و سخن و رهنمود گوهربار به اضافه سی میز ناهار ، عرضه محضر و اظهار لحیه و ارائه کرده و البته حضرت باری تعالی نیز از این حضرات بسیار بسیار همیشه حاضر در صحنه هواشناس، به احسن وجه قبول خواهند فرمود. هر چه هست سپیدی خاطرات رهروان راه جهاد از یک بچه یزدی پرحرارت همیشه خندان ماخوذ به حیا و بی خیال به دنیا و بی توجه به همه مظاهر مادی و منصب های متعفن و کثیفش، تا ابد در تاریخ مبارزات گمنام انسان انقلاب اسلامی بر جای خواهد ماند و روسیاهی بر چهره سیاهرویان گرفتار در مرداب شهرت و منصب و قدرت.   حالا او با همسر و همرزم همیشگی و سه دسته گل زیبایش، شهیدانه و مظلومانه پروازی را آغاز کرده اند به سوی آسمان بی پایان و بی نهایت ابدیت و ماییم و دوستان داغدار در فراقش، با زمزمه زیر لب این بیت مصطفی نقی پورفر: در تو پایان نیست، آغازی دگر باید تو را گر ره آسان نیست، پروازی دگر باید تو را ___ نگاشته شد به یاد دوست عزیز و دیرینم، مرحوم محمدحسین فرج نژاد، ۳۱ تیر۱۴۰۰ پنج شنبه ساعت ۶ صبح https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6