eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
533 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متوجه هستید چه می‌کنید ✍️ محمد چراغی آزاردهنده است ولی گریزی از آن نیست؛ این‌که در عوض جدال با جبهه استکبار مجبور به بحث_بخوانید در جا زدن_ با دوستان انقلابی خود هستیم‌‌. مدتی است که نهادها و ارگان های زیر نظر رهبری مورد حمله بی امان و در اغلب موارد ناجوانمردانه قرار گرفته‌است؛ شاید اصل حمله و تهاجم به این ارگان‌ها چیز جدیدی نباشد اما تخریب و اعتبارزدایی از این نهادها توسط دوستداران انقلاب اسلامی چیزی بی‌سابقه و یا حداقل کم‌سابقه است. تکلیف دشمنان خارجی و پادوهای داخلی آن‌ها روشن است و در حال حاضر درصدد پاسخگویی به آن ها نیستم که این بحث زمان و زبان دیگری میطلبد اما روی سخن با دوستداران انقلاب است؛ کسانی که برای هر یک از اقدامات خود به بیانات رهبر انقلاب استناد کرده و فعالیت های خود را منطبق بر مطالبات، بیانات و حتی منویات ایشان می‌دانند! این افراد در موضوع محل بحث هم معتقدند که رهبر انقلاب انتقاد از ارگان‌ها و نهادهای زیر نظر رهبری را انتقاد از رهبری محسوب نکرده و از طرف دیگر ثبات قدم در مطالبه‌گری را در دیدار با جوانان مطرح کرده‌اند لکن این نحو برخورد با بیانات ایشان حقیقتا ظلم به انقلاب و رهبری میباشد. در مقام پاسخگویی به این استدلال نیستم ولی سخت معتقدم سیره رهبری در دوران زعامت امام خمینی ره چراغ راه کسی است که تلاش می‌کند در مسیر ولایت قدم بگذارد‌؛ مدعی ولایتمداری ناگزیر از مراجعه به الگوهایی است که در مسیر ولایت امتحان خود را پس داده اند و حقیقتا _نه توهما_ رفتاری عمارگونه در حوادث مختلف داشته اند؛ و بدیهی است که در این موضوع چه کسی بهتر از آیت الله خامنه ای؟ پس از این گونه بررسی ها است که انسان می‌تواند ادعا کند تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهد تطبیق حداکثری با تحلیل یک انسان ولایت‌مدار دارد. درهمین‌رابطه اشاره به واکنشی که رهبری در اوایل انقلاب پیرامون یک موضوعی داشته اند خالی از لطف نیست؛ اوایل انقلاب که موضوع انتقاد از ارگان‌ها و سازمان‌های انقلابی شدت یافته بود برخی از نیز به جای دفاع از انقلاب و تبیین شرایط کشور، خود آتش بیار معرکه شده و به جرگه‌ی منتقدان پیوسته بودند. رهبر انقلاب در آن زمان با تیزبینی و تیزهوشی که داشتند به این گونه مواضعِ ظاهر الصلاح که در پوشش نقد سازنده مطرح میشد واکنش نشان داده‌ و در دومین سالگرد شهادت آقا مصطفی خمینی که در مسجد اعظم برگزار می‌شد فرمودند: «امروز در دنیا بیشترین واحدهایی که مورد نقمت و انتقام دشمنانند، ؛ هیچ‌کس در دنیا از فلان گروه چریکی ملحد انتقاد نمیکند؛ هیچ‌کس از آن سلاح‌به‌دستانی که با این ملّت به نام این ملّت میجنگند، انتقاد نمیکند؛ هیچ‌کس نمیگوید که چرا فلان آدمی که خود را روشنفکر میداند به خود حق میدهد که در فلان واحد، فلان موسّسه، فلان ارگان بزرگ، سوءاستفاده‌ی مالی کند؛ اینها را در مورد نقمت و ایراد قرار نمیدهند؛ [امّا] واحدهای انقلابی را چرا! در خارج که رودربایستی با کسی ندارند، با ادامه‌ی آن تبلیغات در داخل که رودربایستی‌های زیادی بر آنها حاکم است این است که آنها دشمن اصلی [خود] را -یعنی شخص امام را- مستقیماً هدف قرار میدهند امّا همکاران و هم‌پیمانان آنها در داخل ؛ از احساسات مردم، از عواطف مردم، از انگیزه‌های مردم، از اخلاص و عشق و شور و ایمان مردم میترسند و شخص امام را مورد هدف قرار نمیدهند، امّا را چرا! بتدریج شروع کردند، اوّل کمیته‌ها را کوبیدند، پاسداران را کوبیدند، تدریجاً بالاتر آمدند و ارگان‌های دیگر را کوبیدند؛ مجلس خبرگان را کوبیدند، شورای انقلاب را کوبیدند. تمام حرفهایی که میخواهند به امام بزنند، همه‌ی گله‌مندی‌هایی که از شخص امام و از خطّ امام و از انقلاب اسلامی دارند، این را به حساب ارگان‌های وابسته به این انقلاب میگذارند؛ نسبت به آنها سخن و زبان سوء میگشایند؛ سعی میکنند چهره‌های موجّه را در چشم مردم خراب کنند.» ۱۳۵۸/۰۷/۳۰ حال سوال از افرادی است که خود را انقلابی دانسته و به اسم مطالبه گری، از نهادها و سازمان های انقلابی می‌کنند؛ واقعا متوجه هستید چه می‌کنید؟!! @HOWZAVIAN
📌الهیات مسیحی؛ بادی به هر جهت ✍️ مجتبی مزروعی سبدانی یکی از اتفاقاتی که در میسیولوژی مسیحی صورت می‌گیرد، این است که الهیات مسیحی با توجه به فرهنگ‌های متفاوت الهیات مسیحی تغییر می‌کند. همانطور که در مسیحیت، مسیح ژله‌ای است که در هر سرزمینی به همان شکل در می‌آید. در بین سرخپوستان سرخ‌پوست، دربین سیاه‌پوستان سیاهپوست، در بین سفیدپوستان سفیدپوست، ترسیم می‌شود. الهیات مسیحی نیز با توجه به فرهنگ جوامع مختلف تغییر می‌کند. مثلاً در سرزمینی که مردم خوک پرورش می‌دهند و شبانی گوسفندان نیست، این الهیات تغییر می‌کند که آیا می‌توان به گوسفندان خدا، لقب دیگری داد؛ زیرا در آن سرزمین مردم اطلاعی درست از گوسفندان ندارد و به جای شبان کلمه‌ای دیگر به کار برد. این تغییر الهیاتی در میسیولوژی مستند به کلام پولس است که می‌گوید: «من در بین یهودیان یهودی می‌شوم و در بین بت‌پرستان مانند آنها می‌شوم». پس با ورود به هر سرزمینی و مکانی که وارد می‌شوند، سعی می‌کنند که الهیات خود را شبیه فرهنگ آنها شوند. این نقدی است بر الهیاتی میسیولوژی و خود میسیولوژی که الهیاتشان با الهیات مسیحی متفاوت است و در هر لحظه در حال تغییر است. در حالی که در اسلام بر اساس بنیان قرآن و روایات اهل بیت(ع) می‌بینیم در هر فرهنگی آنچه مورد تأیید است که با شرع موافق باشد و آنچه مخالف شرع است و با آن تضاد دارد نهی می‌شود. مثلاً در شرع اسلام وقتی پیامبر اکرم(ص) شروع به تبلیغ می‌کنند و شریعت را بیان می‌کند، تجارت و بیع آن زمان را می‌پذیرند و اسلام عیوب آن را رد می‌کند و نمی‌پذیرد، مثلاً در بیع ربا را رد می‌کند و آن را حرام می‌کند؛ نه اینکه بخواهد ژله‌ای باشد و در هر ظرف و مکانی به آن شکل درآید. @HOWZAVIAN
. 🌹صد پدر در خون بغلتد گم نگردد مادری ✍️ یادداشت فاطمه میری عضو تحریریه مدادالفضلاء در خبرگزاری حوزه فاطمه (س) هم سوخت و هم ساخت. او جهانی برای ما ساخت که نشان دهد سازش با دشمن راه رستگاری نیست. او شهادت را به ما یاد داد. او خوب مردن را به ما آموخت. او دنیا و آخرت را برای ما ساخت. خدا خوب می‌خرد، خوب معامله می‌کند. خداوند صبور است، خیلی زیاد، بیشتر از ۳۷ سال، بیشتر از تصور ما. خدا فاطمه اسدی را خرید. خوب هم خرید. اصلا معامله با خدا همه‌اش سود است. کسی که برای دفاع از خود و خانواده‌اش پا به میدان می‌گذارد و کم نمی‌آورد. او با تمام وجود، نگران طفل نوزادش و دختر سه ساله‌اش است؛ اما با توکل آنان را به خدا می‌سپارد و وارد مبارزه می‌شود. او می‌خواهد همسرش را از دست دموکرات‌ها نجات دهد؛ اما برایش مهم نیست که آنان چقدر تجهیزات دارند و چقدر بی‌رحم‌اند!؟ او می‌خواهد پدر را به خانه بیاورد و کنار سفره بنشاند. او می‌خواهد فرزندانش یتیم نشوند و سایه‌ی پدر بالای سر بچه‌هایش باشد. 🔗 متن کامل در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
📗 یه کتاب داره به اسم . نَقل شده یه بار که دعوت شده بود به یه مجلس، میزبان برای احترام گفته بود: سلامتی صاحب گناهان کبیره صلوات. می‌گن ایشون فرمود: من کتاب به اسم قلب سلیم هم دارم؛ چرا نگفتی صاحب ؟ 📙داستان من و حجت‌الاسلام مرتضی مروی با این کتاب هم همین شده. مثلاً دوره قبل که مرتضی نامزد انتخابات شده بود، به شوخی گفتم: حالا اگه رزومه‌ت رو نگاه کنن، برای این کتاب حتماً بهت رأی می‌دن! 📘ولی برای ما ، این حرف‌ها مهم نیست؛ چون ما از خدا می‌خواهیم بتونیم یه کاری برای حل مسائل نوجوانان بکنیم. چند سال پیش، یه طرح پژوهشی در تصویب شد، برای شناسایی مهم‌ترین مسائل تربیتی نوجوان‌ها و تبیین "مواجهه تربیتی با پیشگیری و درمان" این مسائل. کتاب خلوت ناامن یکی از محصولات همون طرحه. 📕ماجرای سهیم شدن من در این کتاب، اینه: بعد از آماده شدن متن اولیه، معاونت پژوهش مؤسسه متن رو برای بازبینی و ویرایش ساختاری-محتوایی به من سپرد. موضوع برام مهم بود و شروع این دغدغه ذهنی، به چند سال قبل از اون تاریخ و یه# تبلیغ_دانش_آموزی برمی‌گشت. بعد از بررسی، پیشنهاد دادم علاوه بر بازنویسی متن، بخش‌هایی هم بهش اضافه بشه. پذیرفته شد و دست به کار شدم. به خودم که اومدم، متن ۳۰ هزار کلمه‌ایِ مرتضی، ۶۰ هزار کلمه شده بود. مرتضی که متن نهایی رو دیده بود، خودش بزرگوارانه پیشنهاد داده بود که اسم فلانی هم به‌عنوان نویسنده بیاد؛ چون دقیقاً نصف مطالب رو او نوشته. @rajaaei_ir @HOWZAVIAN
💢 حواس‌پرتی؛ تهدیدکننده نسل عصر رسانه ✍️ ابراهیم شریفی، پژوهشگر اخلاق و رسانه نسل رسانه, نسلی غرق در خدمات و محصولات دنیای دیجیتال اند که اخلاق و رفتارشان کاملاً با نسل‌های قبل متفاوت است. نسلی که از دیدگاه خانم دکتر نصیری پژوهشگر عرصه رسانه: «طبقه‌بندی اطلاعات و سلسله‌مراتب موضوعات معنای سنتی خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند برای بسیاری از آداب و رسوم رفتاری و اجتماعی معنای واقعی پیدا کنند.» و بیشترین خصیصه ای که می توان در آنها یافت دو نکته است؛ کمال‌گرایی و کم‌حوصلگی که هر دو از نتایج دیجیتالی شدن مغز برای مردمان خصوصا جوانان این عصر است. روانشناسان در بررسی های رفتاری این نسل به این رسیده اند که تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی و است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است. و نکته کلیدی اینجاست که نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمی‌داند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز می‌تواند ورود به تونل باشد. این حواس پرتی ها نمودش در جریان مغلوب شدن افراد در برابر اخبار رسانه ها مشاهده می شود چون رسانه‌ها از طریق مدیریت افکار عمومی، به فریب اذهان مردم می‌پردازند و اخبار را آن گونه که دوست دارند به گوش مخاطبان‌شان می‌رسانند. به عبارت دیگر رسانه‌ها، ابزار اقناع عمومی را در دست دارند و از آن جایی که همه‌ی مردم به آن دسترسی دارند، می‌توانند مردم را تحریک به خرید محصولی خاص و یا گرفتن یک تصمیم بزرگ کشوری کنند. لذا در عصر رسانه باید با آگاهی بیشتری قدم برداریم و مسلح به باشیم که راهگشاست. @HOWZAVIAN
. همسایه! سایه‌ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد وقتی انیس لحظه تنهایی‌ام توئی تنها دلیل اینکه من اینجایی‌ام توئی ◾️فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنیم. (س) @HOWZAVIAN
19.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «گدایی خالصانه» ▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح (قدس سره) در باب مقام و جایگاه سلام الله علیها @mesbahyazdi_ir @HOWZAVIAN
❇️ حدود اختیارات حاکم اسلامی ✍️احمد جهان بزرگی ✅ ولایتهای 9 گانه امام معصوم ع برای اداره جامعه عبارتند از: 1️⃣ ولایت در پذیرش: یعنی اینکه غیرازامام معصوم ع کس دیگری نباید درجامعه مورد رجوع قرارگیرد. از کوچکترین مسائل مانند پیدا شدن یک پول درجامعه تا بزرگترین مسائل مانند جهاد، ولایتش از آن امام معصوم ع است. و دلیل بر این ولایت آیه شریفه «اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم» است که علامه طباطبائی در المیزان و در ذیل آیه، هم مطلق بودن ولایت ائمه، در همه چیز، را ثابت می کند و هم عصمت ائمه را از آن استنباط می نماید. 2️⃣ ولایت در فتوا: ولایت در صدور احکام شرعی فرعی. یعنی فتوا در مورد اینکه قمار حرام است. خوردن گوشت ماهیهای بدون فلس حرام است. نماز واجب است و مانند اینها. 3️⃣ ولایت در تعیین مصادیق موضوعات: تعیین مصادیق موضوعات احکام در وهله اول برعهده مکلف است. توضیح اینکه وقتی امام معصوم ع می فرمایند : قمار حرام است. قمار موضوع است، حرمت حکم است و مواردی همچون: شطرنج، تخت نرد، پاسور، بیلیارد و موارد دیگر مصداقهای موضوع قمار می باشند. ویا زمانی که امام معصوم ع می فرمایند: فقط گوشت ماهی فلس دار حلال است. گوشت ماهی فلس دار موضوع است و حلال بودن حکم آن می باشد و مواردی مانند: ماهی سفید، قزل آلا، کپور، سفره ماهی، کوسه و غیرو از ماهیها مصداقهای موضوع محسوب می شوند. پس زمانی که مکلف به این نتیجه می رسد که مثلا کوسه فلس دارد (که یا باید خود بعینه دیده باشد و یا دو شاهد عادل آن را گفته باشند)، خوردن گوشت کوسه بر او حلال است حتی اگر دیگران و مراجع هم به آن نرسیده باشند و قس علی هذا بر عکس آن در ماهی هائی که فلس ندارند. مثال دیگر : اگر مطلف بداند یک شیئ خوراکی نجس شده است و همه مردم و مجتهدان بگویند طاهر است، خوردن آن شیئ بر او حرام است. اما، با همه این تفاصیل، اگر برای مطلف تعیین مصداق موضوعی با مشکل مواجه شد، باید به متخصصین امر مراجعه کند. اگر اختلافی میان متخصصین در مورد مصداق مورد نظر وجود نداشت و از طریق نظرات آنها به اطمینان رسید، بر اساس نظرات آنها عمل می کند. اما اگر میان متخصصین امر اختلاف نظر وجود داشت، به نظر هر دسته که اطمینان نمود، به نظر آنها عمل می کند. اما در صورتی که به نتیجه نرسید، این بر عهده امام معصوم ع است که در خصوص حلال یا حرام بودن آن مصداق نظر بدهد. مثال: فردی در خصوص این که «آیا ماهی اوزون برون فلس دارد یاخیر؟» خود تشخیص نمی دهد و به متخصصین حیوانات آبزی مراجعه می کند، عده ای از متخصصین می گویند : «دارد» و عده ای می گویند:«ندارد». در چنین حالتی اگر متحیر است و به گفته هیچیک از طرفین نمی تواند اطمینان پیدا کند، باید به امام معصوم ع مراجعه کند و از او نظر خواهی کند و بر امام معصوم ع است که تعیین مصداق نمایند. 4️⃣ ولایت در قضاء: یعنی ولایت در صدور حکم در اختلافات و مخاصمات. قضاوت در میان مردم بر عهده امام معصوم ع می باشد. ادامه دارد... @HOWZAVIAN
🔲 بانوی عشق و انتظار ✍️ نجمه صالحی سلام شهپر عفت! نمی‌دانم هنگام خواندن نامه برادرت چه حسی داشتی! برق اشک شوق هنگام دیدار دستخط برادر را در چشمانت تصور می‌کنم. لحظه دیدار خواهر و برادر را که تصور می‌کنم، قند در دلم آب می‌شود؛ اما نشد که بشود... تو همچو بانوی صبر زینب (س) بودی برای برادرت! بانو جان! اینکه نامه برادرت از مرو به دست تو رسید و خطاب نامه تو بودی نشان می‌دهد، امام زمانت تو را از بین هفده برادر انتخاب کرده است و یقینا گوهری در تو یافته که از بین سی و پنج گل باغ موسوی، تو را گلچین کرده است. بانوی پیشتاز! تو مدیر و مدبر بودی و سرپرستی کاروان مسافران سوی ایران را به تو سپردند. کاش حمله ای در ساوه اتفاق نمی افتاد! کاش حضورت در قم طولانی‌تر می‌شد! کاش در اوج جوانی‌ات،قمی‌ها از فقدانت محروم نمی‌شدند! اینکه پایان قصّه انتظار تو وصال نبود، شاید حکمتی دارد،اما تا دنیا دنیاست تو آموزگار منتظران خواهی بود!! اینکه بزرگترین حوزه عالم تشیع در جوار مرقد توست نه خراسان خود معمایی است!! خدا را شکر همسایه‌ات هستم!! کوچک شما هم نام مادرت نجمه خاتون! 🥀یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه🥀 @HOWZAVIAN
🔆 به بهانه حکم آغاز دوره‌ی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر انقلاب ✔️ ضرورت توجه به ابزار خط مشی‌گذاری داوطلبانه در فرهنگ ✍️ مجید نقدی، دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع) اهتمام به حوزه سیاست گذاری فرهنگ، یکی از ماموریت های اصلی در حکم مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد. معظم له در این حکم می فرمایند: «مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.» ایشان ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش و نقش هدایت گری دستگاههای متصدی امور را، بخشی از وظیفه سیاست گذارانه این شورا می دانند. حال سوال این است که نهادها و سازمان های فرهنگی از چه ابزار خط مشی گذاری در سامان دهی به وضعیت فرهنگی و ایفای نقش قرارگاهی خود استفاده کنند؟ ابزار خط‌مشی گذاری؛ وسایل یا تدابیر واقعی و عینی را گویند که دولت ها در مرحله اجرا، از این ابزار استفاده می کنند. انتخاب ابزار غالباً هم، به اندازه انتخاب خود خط‌مشی و سیاست گذاری کلان، بحث برانگیز است. وظیفه خط‌مشی‌گذارانه سازمان ها و نهاد های فرهنگی، انتخاب درست یک یا ترکیبی از چند ابزار متناسب با مسئله فرهنگی روز کشور است که در این انتخاب باید محدودیت‌ها و قابلیت‌های هر مقوله از ابزارهای خط مشی گذاری و همچنین پیامدهای ناشی از به کار گیری آن‌ها را مدنظر قرار داد. ابزارهای خط مشی گذاری، درجات مختلفی از اثربخشی، کارآیی، برابری، مشروعیت و حمایت سیاسی دولت ها را دارند که انتخاب مناسب آن‌ها منجر به خلق موقعیت های اثر گذار در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی می شود. این ابزارها در مقیاسی مبتنی بر میزان «اجبار قانونی» و «داوطلبانه» درجه بندی که در آن «خودتنظیمی» یا ابزار های داوطلبانه به عنوان حداقل اجبار و «مالکیت عمومی» به عنوان حداکثر اجبار در نظر گرفته می شود. با نگاهی آسیب شناسانه، تمایل غالب سازمان ها و نهادهای سیاست گذار فرهنگی کشور، در بکارگیری ابزارهای خط مشی گذاری، بر اساس «اجبار قانونی» و دستورکار می باشد. در این تفکر(رویکرد نهادی) بیشترین اصالت در اجرا، دستورکار از بالا به پایین، مداخله حداکثری و نحوه تعامل با مساله تابع فرآیند دستورکاراست.در واقع این فرآیند دستورکار است که خط مشی فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده و بشدت مبتنی بر نوعی بروکراسی فرسایشی، ساختارگرایی، هزینه های بالا و دستوری می باشد. اما نقطه مقابل این نگاه، که می تواند نقش تبیینی و اقناعی در حوزه فرهنگ داشته باشد، رویکرد تقویت ابزارهای داوطلبانه خط مشی گذاری فرهنگی است که اغلب به شکل داوطلبانه و همدلانه به مرحله اجرا رسیده و دولت یا سازمان ها می توانند توسط این ابزار ، بسیاری از مشکلات عمومی را حل و فصل کنند. به عنوان مثال اولین مجموعه از ابزارهای داوطلبانه که دولت و نهاد های فرهنگی می‌تواند در اجرای خط‌مشی‌ها به آن تکیه کنند نهاد خانواده است. دولت می‌تواند اقداماتی در جهت گسترش نقش خانواده انجام دهد، به گونه‌ای که اهداف خط‌مشی‌های دولت به شکل بهتر و با هزینه کمتر در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی تحقق یابد. اصلی‌ترین مزیت ارتقای خانواده و جامعه به عنوان یکی از ابزارهای خط‌مشی عمومی آن است که هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد؛ مگر آنکه دولت تصمیم بگیرد یارانه یا امتیازاتی در قبال این تلاش‌ها پرداخت کند. دولت و سازمان های فرهنگی با تکیه بر ابزارهای داوطلبانه خط مشی گذاری مانند خانواده می توانند برای مشکلات عمومی جامعه از قبیل اعتیاد، طلاق، افسردگی و دیگر ناهنجاری های اجتماعی گامی هر چند ابتدایی در حل مسئله بردارند. @HOWZAVIAN
📖 در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد 📝 رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم؛ تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. 📚بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. 📚بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. 📚اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ @HOWZAVIAN
📌ولی‎شناسیِ مدافعان واکسیناسیون سید نظام الدین موسوی در صفحه توئیتر خود نوشت: دو بار واکسن زدن رهبر انقلاب را به عینه دیده اند. تأکیدات ولی فقیه زمان مبنی بر ضرورت زدن واکسن و عمل به دستورات ستاد کرونا را مکرراً شنیده اند؛ بعد به مدافعان واکسیناسیون از جمله بنده می‌گویند: بی بصیرت ضد ولایت. زمانه عجیبی است. گویی ولی‌شناسان رفتند از این ولایت! ⚡️شما زبان دنیا را بلدید؟! علیرضا گرائی هم نوشت: ‏ادعای اصلاح‌طلبان در مورد خودشان: زبان دنیا را بلدیم! عملکرد: برجام شکست خورده، ناتوانی در تامین واکسن، ناتوانی در تامین کالاهای اساسی و... ادعای اصلاح‌طلبان در مورد رئیسی: دور کشور دیوار میکشد! عملکرد رئیسی: مذاکره معقول، تامین واکسن، تامین کالاهای اساسی و... و دیگر هیچ... 📌انسانیت گمشده ‏الهام عابدینی نوشت: دوستِ ایتالیایی پزشکی که برای گذراندن دوره یک ماهه در بیمارستان امام خمینی به ایران آمده بود جمله جالبی گفت: من در ایران چیزی رو پیدا کردم که در اروپا سال‌هاست گم شده؛ انسانیت و همدلی. 🔻کنسرت 250 هزار نفره کرونا ندارد! حسن صادقی نژاد با اشاره به تعطیلی مراسم حج نوشت: حدود دو سال است که مراسم حج در عربستان به بهانه کرونا تعطیل شده! چند وقت پیش عربستان کنسرت 250 هزار نفره به این شکل در ریاض برپا کرد... 💡نکند فرزندم معتاد شود؟! ‏علی رحیمی از طلاب فعال فضای مجازی هم نوشت: به جرم نگهداری مواد مخدر قرار بود اعدام بشه با قانون جدید تبدیل به سی سال حبس شده ،حالا خانواده ش نگران اینن که بچه شون تو زندان معتادش نکنن ! اصلا هم نگران این همه جوون که توسط پسرشون معتاد شدن نیستن ! ⚡️دستور وزیر اقتصاد برای معرفی ابربدهکاران بانکی سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توییتی نوشت: ‏در نامه رسمی به بانک مرکزی خواستم که بانکها هرسه ماه فهرست ‎ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند تا به جای اشخاص معدود، دسترسی به تسهیلات برای طیف وسیعتری از تولیدکنتدگان و مردم فراهم آید. @HOWZAVIAN