eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ رسانه‌ها؛ ابزاری برای سیاست‌های کلان مدیریت جهانی ✍️ابوذر کاظمیان سورکی 👈 جریان تحریف رسانه‌ای دنیا با استفاده از شگردهایی مانند دروغ و فیلترینگ هوشمند، با پروژه های صدها میلیاردی برای مردم جهان، در راستای آنچه که مد نظر دارد، جریان سازی و حتی برای مسئولان تصمیم سازی می‌کنند. 🔹 سال گذشته بخش شرقی بیت‌المقدس شاهد درگیری‌های خشونت‌بار پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی بود. کاربران فلسطینی شبکه‌های اجتماعی گفتند که با حذف حساب‌های کاربری در توییتر یا مسدود شدن برخی گزینه‌ها در اینستاگرام، نمایش واقعیت ناآرامی‌های بیت‌المقدس سانسور شده است. 🔹 در تازه ترین نمونه نیز، توئیتر حساب کاربری مقام معظم رهبری را به علت انتشار پویا نمایی «انتقام حتمی است» مسدود کرده است. 🔹 این سیاست گذاری‌های مخرب مدیران رسانه‌ای غرب را می‌توان از اظهارنظرهای بعضی اتباع دیگر کشورها که به ایران می‌آیند هم مشاهده کرد: ژستد، بازیکن تازه وارد تیم استقلال تهران می‌گوید: «برخلاف تبلیغات منفی علیه ایران، وقتی به اینجا آمدم سورپرایز شدم.» 🔹 مواردی از این دست نشان می‌دهد که این رسانه‌ها ابزاری برای سیاست های کلان مدیریت جهانی هستند، اما با وجود تلاش‌ها برای بستن دهان‌های منتقد در دنیا، نواهای منتقدانه گاهی از خانه خودشان هم شنیده می‌شود. به عنوان نمونه، جک دورسی، بنیانگذار و رئيس توییتر می‌گوید: «بستن یا فیلتر حساب کاربری، نشانهٔ شکست ما در پیشبرد گفتگوی سالم است.» @HOWZAVIAN
🔴 تناقض نشانه کذب ادعا و عدم صداقت مدعی ✍️محمد ادریسی سواری بر تناقض‌ها کار هر روز برخی از مردم شده است، تناقضات در گزاره‌ها و آدم‌ها را هم می‌توان اینگونه بیان کرد، مثلاً : مهربان بی‌رحم، صادق بلوف زن، سخنور ساکت، جشن آرام، کشتار انسانی، غم و اندوه شاد، تجربه ای نظری، سقوط صعودی بورس و سهل ممتنع و احمق زیرک و حماقتی هوشمندانه و بسیاری از موارد دیگر، تناقضاتی هستند که شما آنها مشاهده کرده‌اید. بیایید این پاراگراف را بخوانیم تا روشن شود که دراینجا در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم: مثلاً در جامعه دیده اید که در مسائل اجتماعی نگران حریم های خصوصی هستیم اما در فضای مجازی خصوصی ترین فیلم ها و عکس های شخصی خود و دیگران را منتشر می کنیم و این تناقض است و یا اینکه در سیاست، سیاستمداری به دنبال تحریم کشور خود است یا در مسائل زیست محیطی اینکه می بینیم فعال محیط زیستی که خودروی او معاینه فنی ندارد و دودزاست و یا اینکه در مسائل مذهبی می بینیم که شخصی مذهبی که مخالف حجاب است یا اینکه در مسائل تربیتی می بینیم که پدر از فرزند خود می خواهد که فحش ندهد و دروغ نگوید اما خودش بسیار دروغگو و فحاش است و یا اینکه برادر غیرتی که مراقب خواهر خویش است اما دنبال ناموس مردم هم می رود. اندیشمندان تناقض را نشانه کذب ادعا و عدم صداقت مدعی دانسته اند و انسان ها به روند تناقض بین رفتار و اعتقاد بسیار حساس هستند و ما می توانیم تناقضات را که در زندگی ما بین باورهای ما و رفتار ما اتفاق می افتد را تشخیص دهیم. آیا ما شجاعت پذیرش تناقضات خود را داریم؟ یا اینکه مغرور بمانیم و مدعی باشیم که هیچ تناقضی در روح ما و جامعه ما نیست؟ دلایل این تناقضات چیست؟ و چه چیزی ما را برای انجام و گفتن آن ترغیب می کند؟ آیا این یک پدیده مثبت است یا منفی؟ تناقضات قطعاً منفی است و اینکه مثلاٌ در متون دینی گفته شده، پوشیده گان لخت یا همان کاسیات عاریات، تناقضی بود که مطرح شده بود و ذهن بسیاری از اندیشمندان را درگیر خود نموده بود که در آخرالزمان زیاد دیده می شود و بسیاری نمی توانستند آن را تفسیر کنند. اگر تناقضات خود را از نظرگاه ضعف و کمبود و توانایی های محدود بررسی کنیم درمی یابیم که تناقض ها از غریزه ناشی می شوند و چه بخواهیم و چه نخواهیم ما انسان ها زیر بار تناقض هستیم. بی تناقض کیست؟ آنکس که هیچگونه تناقضی ندارد معصوم(ع) است و ما انسانهای معصومی نیستیم اما می توانیم خود را از نو بسازیم و تغییر در تفکر و رفتار و دیدگاه ها داشته باشیم تا دچار تضعیف اراده ها و خودنمایی ها و ریاکاری ها نشویم زیرا که سبب بروز بیماری های روانی و اختلالات اضطرابی و افسردگی و جدایی ها در زندگی روزمره هم می شود که علائم فزیکی هم دارد. چه شخصی متناقض است؟ می توان گفت که شخصیت متناقض آن شخصیتی است که افکار و اعمالش در موقعیت های یکسان و مشابه با یکدیگر هم سان نباشد و نادیده گرفتن واقعیت ها یکی دیگر از نشانه های تناقض است. دلیل تناقضات در افراد می تواند سه خصلت باشد: 1-ریاکاری 2-خودنمایی 3-ضعف اراده راه حل رفع تناقضات: 1-تغییر دیدگاه 2- آموختن روش درست فکرکردن 3-تغییر رفتار. نکنه مهم اینکه:اگر تصمیم اشتباهی گرفتید و سپس متقاعد شدید که تصمیم درستی گرفته اید، نشانه ای از تناقض است. اصل عدم تناقض قرآنی است و در قرآن کریم به تناقض و نقض و لزوم اجتناب از آن اشاره شده است و به صورت ضرب المثل خداوند متعال در آیه شریفه 92 سوره نحل بیان می فرماید که:« وَلاَ تَکونُواْ کالَّتِی نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِن بَعْدِ قُوَّةٍ أَنکاثًا» و شما مانند آن زن بی خرد مولد نباشید که پنبه های تولیدی را درست و بی اشکال و با قوت به هم می بافت و بعد با تناقض خود آن تولیدات را رشته رشته می کرد. می توان سرسره را نماد یک تناقض دانست که همه با آن از طفولیت آشنا هستیم بدین صورت که از یک طرف بالا می رویم و از طرف دیگر آن پایین می آییم و بارها و بارها آن را تکرار می کنیم تازمانی که خسته و دلزده شویم و یا اینکه فرصت بازی با آن تمام شود. @HOWZAVIAN
🌐 لطفا این پیام را دقیق تر بخوانید ✍️ قاسم یزدانی مقدم آیا در فضای مجازی همه چیز وابسته به انسانی است که از آن استفاده میکند؟ چند پرسش برای روشن شدن موضوع: ۱. از ارزش‌های انسان ساز اسلام، کم گویی و درست گویی است. ف مجازی به عنوان یک گفت و گو ساز برای همه، این خصیصه را تقویت می‌کند یا تضعیف؟ ۲. چشم نداشتن به داشته های دیگران، سکه ای که روی دیگرش پرهیز از خودنمایی است. ف مجازی بویژه نرم افزار هایی مانند اینستاگرام، خودنمایی است یا کتمان؟ ۳. مورد دیگر رعایت ظرفیت مخاطب است که لازمه اش طبقه بندی اطلاعات است. با توجه به دسترسی همه نوع افراد به همه نوع اطلاعات در شبکه های اجتماعی، اساسا رعایت مسئله ی محوری ظرفیت چگونه ممکن است؟ ۴.قلب مهم ترین عضو انسان است و حیات و سلامت قلب هم وابسته به تفکر است. باتوجه به اینکه تمرکز از ضروریات تفکر است، آیا بارش اطلاعات در شبکه های اجتماعی، تعمیق تفکر است یا تضعیف آن؟ ۵. موضوع دیگر رعایت محرم و نامحرم به عنوان یکی از آموزه های طلایی اسلام. آیا وجود دسترسی های بی حد و حصر در ف مجازی، رعایت حریمها است یا تضعیف آن؟ ۶. از ابتدائیات حفظ امنیت کشور و نفی سبیل، عدم دسترسی دشمن به اطلاعات درونی مملکت است. از طرفی ف مجازی ظهور و بروز تقریبا تمامی چیزهایی است که در کشور در جریان است. با این وصف آیا شبکه های اجتماعی تقویت تسلط دشمن است یا تضعیف آن؟ اینها و ده‌ها پرسش دیگر: آیا حقيقتا فضای مجازی و در یک نگاه کلان تر تکنولوژی، اموری خنثی و بی جهت هستند؟ @HOWZAVIAN
💠 یا اباصالح المهدی ادرکنا سال‌ها گشتم میان شعرهای شاعران هیچ وصفی خوش‌تر از وصف لب لعلت نبود بر زبان مردم افتاده است نامش، ماه من آن‌که حتی مصرعی در وصف لب‌هایت سرود ✍️ محمدتقی عارفیان @HOWZAVIAN
. 💠 نمی‌شود در کلاس درس حاج قاسم غایب بود ✍️محمدصدرا مازنی جمله کوتاه مقام معظم رهبری درباره‌ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو نکات نغزی بود که چهره کاریزمای وحدت‌بخش را به‌عنوان «الگوی انسان ایرانی اسلامی» به‌شکل مستحکم‌تری معرفی کرد. شخصیتی که به‌تعبیری می‌توان گفت جهت‌ِ آینده ایران‌مان را به سوی تمدن نوین اسلامی شفاف‌تر کرد. بیان حضرت آقا همراه با انتقاد از کسانی بود که خواسته یا ناخواسته خط دشمن در ترویج دوگانه دروغین «ملت و امت» را دنبال می‌کنند. مقام معظم رهبری فرمودند: حاج قاسم ثابت کرد که می‌توان ملی‌ترین و در عین حال امتی‌ترین بود. حضور ده‌ها میلیونی ملت در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی از شخصیت حاج قاسم به عنوان ملی‌ترین چهره دفاع کرد. ضمن اینکه نفوذ روزافزون یاد و نام او در دنیای اسلام اثبات می‌کند سلیمانی عزیز، امتی‌ترین چهره دنیای اسلام نیز بوده و هست. @HOWZAVIAN
🔹برف آن روزها، برف این روزها! ✍️ مجتبی عادل پور 🔹شنیدم در روستای پدری‌ام حسابی برف باریده است، مثل قدیم‌قدیم‌ها. مثل آن روزهایی که کوچه‌ها پر می‌شد از برف و ما با آن همه برف، پلّه می‌زدیم به پشت‌بام. البتّه الآن گفتن این چیزها، شبیه تعریف‌کردن افسانه است. یادش به‌خیر! پاییز که می‌شد، بچّه‌ها دل توی دلشان نبود و همیشه طرف قبله را می‌پاییدند. چون از بابابزرگ‌ها شنیده بودند: «اگر ابرها از طرف قبله آمدند، بارندگی داریم.» اتفاقاً خیلی از حرفایشان هم، درست از کار در می‌آمد. یک‌پا برای خودشان هواشناس بودند. به اوّلین برفی که روی کوه‌ها می‌نشست، «ابله خبر کن» می‌گفتند. این برف برای بزرگترها یک پیام داشت و کوچکترها یک نوید. برای بزرگترها یعنی که کشاورزی‌ها را جمع کنید، هیزم‌ها را به انباری ببرید و خلاصه عجله کنید که وقت ندارید. برای کوچکترها هم یعنی رسیدن فصل خاطره‌ها. ناگفته نماند وقتی فکر می‌کنم می‌بینم چند تار موی سفید سرم این روزها همان پیام «ابله خبر کن» دارد. تابستان عمرم گذشته و در ماه‌های آخر پاییز هستم؛ بگذریم! صبحِ بعد یک شب برفی، قشنگ‌ترین منظره‌ها رقم می‌خورد. بچّه‌ترها با هزار ذوق و شوق، دست‌کش‌های پشمی که مادربزرگ برایشان بافته بود، به دست می‌کردند و می‌دویدند وسط حیاط. بازی ... بازی ... بازی. هیجانات ابتدایی بچه‌ها که فروکش می‌کرد، نوبت انداختن عکس بود؛ آن هم نه با دوربین! هر کسی یک جای دنج و دست‌نخورده می‌یافت و خودش را رها می‌کرد روی برف. بعد یک قالب نیم‌تنۀ آدم می‌ماند روی برف. همۀ هم یک شکل بود. چه فکلی و چه کچل. تفاخر و منم منم هم نداشت. با این حال، از صد عکس موبایلی ‌امروزی بیشتر مزّه می‌داد. آخر سر هم، خسته که می‌‌شدند، می‌آمدند و تا گردن می‌رفتند زیر کرسی. کمی که می‌گذشت صدا و نالۀ بچه‌ها بلند می‌شد: «نوک انگشتانمان درد می‌کند!» سرما کار خودش را کرده بود. من یکی از نسخه‌های شفابخش قدیمی‌ها را همین جا دیدم. وقتی انگشتانم بعد یک برف‌بازی درد می‌کرد، آب ولرمی آوردند و دستانم را چند دقیقه‌ای داخل آب قرار دادند. مثل آب بر آتش بود و خیلی زود دستانم خوب شد. بعدها خودم چند بار امتحان کردم؛ واقعاً زهر درد را می‌کشید. آن موقع‌ها این همه پیشرفت نبود؛ امّا هر دردی درمان داشت. به‌ خلاف عصر سیمانی که مشکلاتش با آن همه پیشرفت کلاف سر در گم است. حیاط‌های آن زمان هم، جان داشت؛ نبض داشت؛ نفس‌می‌زد؛ مثل الآن که نبود. تا چشم کار می‌کرد سفیدی بود و سفیدی. انگار خدا یک ملافهٔ سفید اتوخورده کشیده بود روی همۀ دنیا. چشم‌اندازش جان را صیقل می‌داد. نگاه کردن به کلاغ‌ها و گنجشک‌هایی که می‌آمدند و روی برف‌ها راه می‌رفتند و دنبال غذا می‌کشتند، حس و حالی داشت. آسمان بعد برف هم که وصفش جداست. خدا یک رنگ آبی صاف و زلال می‌زد به دل آسمان. تعجب می‌کنم با چه جرئتی به بچه‌های امروزی یاد می‌دهند رنگ آسمان آبی است! در هر حال، آن روزها گذشته و فقط خاطره‌اش مانده. حالا هم چند تار موی سفید روی سرم و اینکه بگویم: برف آن روزهایم آرزوست، نه این روزها! @HOWZAVIAN
✔️بررسی تبشیرشناسی در یک کارگاه کارگاه مطالعات میسیولوژی (تبشیرشناسی) هفتم بهمن در مرکز پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی برگزار شد. این کارگاه با حضور سه تن از اساتید، حجه الاسلام مجتبی مزروعی، آقای حسین شیخیان و حجه الاسلام پورقربانی برگزار شد. حجه الاسلام مجتبی مزروعی در بحث میسیولوژی از مباحث تغییر هویت و بحران هویت سخنانی را بیان نمودند. ایشان گفتند که میسیولوژی یک علم است که در سه محور الهیات تبشیری، تاسیس کلیسا و مردم شناسی، مسیحیت سرمایه‌گذاری کرده است. مردم شناسی مهم‌ترین محوری است که مسیحیت تبشیری در سرمایه‌گذاری کرده است. از این دریچه مردم شناسی، مسیحیت تبشیری با هدف قرار دادن جامعه شناسی، روانشناسی، فرهنگ مکان تبلیغی برای شناخت و تغییر این فرهنگ در این اجتماع بتوانند، تاثیر دینی خود را بر این اجتماع بگذارند. تغییر فرهنگی در جوامع اسلامی و در ایران نمونه‌ای از حرکت مسیحیان تبشیری برای استحاله دین اسلام است تا آن را به صورت اینکه فقط فرد خود را مسلمان بداند لکن از اسلام اصیل و ناب محمدی که بارها حتی در بیانات امام خمینی(ره) بود، جامعه را خارج کنند. در این جلسات از نمونه‌های این نوع حرکت مبلغین تبشیری توسط حجه الاسلام مجتبی مزروعی بیان شد، که از نمونه‌های آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1- هارلی تامن از میسیولوژیست های مسیحی ایده دارد که به صورت مسامحه حضرت محمد را قبول کنیم ولی تلاش کنیم تا او را در بین مسلمانان مثل یک رهبر اجتماعی معرفی کنیم. هارلی تالمن خاتمیت حضرت محمد را هدف قرار می دهد تا منزلت حضرت محمد را در بین مسلمانان تحقیر کند. در قدم اول او را همچون انبیاء عهد عتیق معرفی می کند ولی آهسته آهسته حضرت محمد را فردی همچون جرج واشینگتن معرفی کند و ابعاد نبوت الهی او حذف می شود. پذیرش حضرت محمد به عنوان یک رهبر اجتماعی برای تضعیف جایگاه خاتمیت حضرت محمد در بین مسلمانان یک اقدام غیر اخلاقی است. 2- گریسون مدل کمل را با اسم شتر معرفی می کند چرا که معتقد است باید به صورت پنهانی و آرام با امت اسلامی همراه شد و زمینه انحراف و استحاله اسلام را ایجاد کرد. کتاب مدل کمل از کتاب مطرح در زمینه تبشیر مسیحیت با قرآن است. اساتید مطرح میسیولوژیست مسیحیت تبشیری بر این کتاب تقریر نوشته اند. مدل قرآنی کمل در گام اول به صورت مسامحه قرآن را می پذیرد ولی در ادامه قرآن را پلی برای تبشیر مسیحیت قرار می دهد. گریسون از چینش خاص آیات استفاده می کند تا بتواند ازمتشابهات قرآنی برای تبشیر مسیحیت استفاده کند. او قران برای اهداف تبشیری، تفسیر به رای می کند و تمام آیات مخالف را نادیده می گیرد تا به تواند تفسیر قرآن را مصادره به مطلوب کند. مسیحیت معتدل مخالف این اقدامات افراطی در مقابل اسلام هستند. ایشان گفتند در تبلیغ پست مدرن مسیحیت تبشیری حتی از بعضی الهیات خود دست بر می‌دارند و اولویت آنها بین الهیات مسیحی و فرهنگ بومی، اولویت با فرهنگی بومی است، مثلاً تا اینجا که حاضر می‌شود از تثلیث و فدا که دو آموزه‌ی اصلی مسیحیت است، دست بکشد و بگوید تثلیث فقط تجلی افراد است که هیچ الهی‌دان مسیحی چنین چیزی نگفته است. فیلم کامل سخنان ایشان در لینک https://b2n.ir/r56969 قابل مشاهد است. @HOWZAVIAN
در هفته‌ای که گذشت؛ 🍀شعر اشراق پنجمین گام خود را در هوای ادبی حوزه برداشت عصر چهارشنبه، ششم بهمن، محفل شاعران حوزوی و آیینی در قم گرم گرم بود و بازار غزل داغ داغ. استاد محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی در سخنانی به ارتقای قوت شعری حوزویان اشاره کرد و مبانی وحیانی و اعتقادی را خاستگاه فاخر شعر حوزه برشمرد. این شاعر مشهور آیینی، شعر حجت الاسلام زکریای اخلاقی را شعر تراز حوزه برشمرد. این اختتامیه با اجرای نجم الدین شریعتی و حضور شاعران برجسته ای همچون علیرضا قزوه در سالن همایش غدیر قم برگزار شد. ✍️ روایت کوتاه کانال نویسندگان حوزوی از اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه_ اشراق @HOWZAVIAN
📌 چرا تبیین، جهاد عظیم روزگار ما شد؟ ✔️ آسیب های جبهه انقلاب در جهاد تبیین چیست؟ ✍️ مهدی جهان تیغی ✍️رهبر انقلاب برای چندمین بار از «جهاد تبیین» سخن گفتند و در دعای معنادار خود در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) از جهاد تبیین به عنوان «جهاد عظیم روزگار ما» نام بردند. 👈اما چرا تبیین کردن جهاد عظیم روزگار ما شده است؟ ا🔹 دشمن در اوج قدرت رسانه ای قرار دارد و از تکنولوژی و محتوا تا کمیت تولید در بالاترین سطح در حال فعالیت است و حتی اقتصاد، قدرت نظامی و همه ظرفیت فرهنگی خود را به خدمت رسانه درآورده است. این را هم باید تاکید کرد که دشمن شکست خورده در حوزه های دیگر تنها جبهه باقی مانده و امیدوارکننده را جنگ رسانه‌ای می‌بیند. 🔹 تاکنون هیچگاه اینقدر انقلاب اسلامی در محاصره رسانه‌ای و شبهات قرار نداشته است. 🔹 جبهه ارزشی در دفاع از انقلاب اسلامی دچار ضعف در تبلیغ و رسانه است و همچنان این ضعف ادامه دارد. 🔹 فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی، شرایط تییین در جامعه را سخت تر و پیچیده‌تر از قبل کرده است. 🔹برخی از عادات و راهبردهای بخش‌های از جبهه انقلاب در تبیین در مسیر غلطی است و علی‌رغم نیاز به اصلاح بر همان منوال غلط در حال طی‌شدن است. اما موارد یک تا چهار برای فعالین جبهه انقلاب روشن است و مطلب نیز در اینباره تاکنون زیاد گفته شده است. مورد پنجم عموما محل اختلاف است و آنچیزی که جبهه انقلاب را نیز در حوزه تبیین با ضعف و ناکارآمدی‌های روبه رو کرده دقیقا در بخشی از عادات و راهبردهای غلط جبهه انقلاب است. 👈بخشی از این عادات غلط به شرح ذیل است: 1️⃣ عموما فعالین جبهه انقلاب در فضای مجازی و رسانه ای اهل نقد کردن و انتقاد کردن هستند تا تبیین و روشنگری. 2️⃣ اصرار و تکرار بیان دستاوردهای انقلاب و موفقیت‌ها و داشته‌ها در تبلیغ ما جایگاه پررنگی ندارد و بدتر نیز اینکه برخی از فعالین نیز مدت‌هاست این امر مهم را کنار گذاشته‌اند. 3️⃣ خیلی از ما دستاوردها و داشته‌های انقلاب را به تعدادی موشک یا مباحث نظامی محدود کردیم در حالیکه هزاران موفقیت علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در طول چهار دهه انقلاب اتفاق افتاده که جایی در سوژه‌های تبیینی روزمره ما ندارند. 4️⃣ نگاه عمومی و سطحی به تبیین داریم در حالیکه نیازمند نگاه تخصصی و اطلاعات تخصصی هم هستیم. 5️⃣ تبیین برخی موضوعات مهم انقلاب و اسلام را با ادبیات خشک، طعنه، تحقیر، دو قطبی سازی، سیاست زدگی، عیب جویی و... آلوده کرده‌ایم و اثربخشی تبیین را پایین آورده ایم. 6️⃣ گروه‌های هدف تبیین را محدود کرده‌ایم و بسیاری اوقات فقط برای جریان خودمان تبیین می کنیم و اقشار و طبقات دیگر اجتماعی را فراموش می‌کنیم. 7️⃣ تبیین ما گاهی نسب درستی با نیاز و سوالات جامعه ندارد و میزان تمرکز برای تبیین در موضوعات مهم در یک سطح نیست. در برخی موضوعات تببین آنقدر بد تکرار شده که ضدتبیین شده و در برخی موضوعات آنقدر تبیین کم بوده که اساسا شبهه جای حق را گرفته است. 8️⃣ در تبیین هم گذشته (دوران پهلوی و تاریخ معاصر) را که تاریک است و هم آینده انقلاب را که روشن است، فراموش می کنیم. 9️⃣ در تبیین گاهی یادمان می‌رود که بسیاری از پرسش های جامعه دشمنانه یا سیاسی نیست بلکه حق است! 🔟 تبیین وظیفه همه است و همه وظیفه تولید محتوای خوب را داریم و نه صرفا بازنشر محتواها را؛ امروز در جبهه انقلاب یک اقلیت تولیده کننده شده اند و یک اکثریت بازنشر کننده، باید تولید محتوای خوب را همگانی کرد. و تولید خوب هم فقط کلیپ و سخنرانی نیست بلکه گاهی یک اقدام اجتماعی و یک سخن گفتن خوب هست. 1️⃣1️⃣ بدترین تبیین آن است که نقشه دشمن را ندانیم و در ظاهر در حال تبیین باشیم ولی در باطن در حال تکمیل پازل دشمن. برای این موضوع یک شاخص مهم این است که کار تبیین باید در مقابل دشمن و هدف او باشد. 🔹🔹خلاصه آنکه جهاد تبیین؛ روشن کردن واقعیات امروز اسلام و انقلاب در این روزهای محاصره رسانه‌ای است. ای کاش فعالان جبهه انقلاب وقتی که برای انتقاد کردن می‌گذارند را برای جهاد تبیین بذارند. @HOWZAVIAN
(1) 🌐 با پیشرفت علمی، تحریم‎ها بی‌اثر می‌شود ⚡️پای حرف رهبر: از لحاظ کوتاه‌مدّت هم اعتقاد بنده این است - یعنى این اعتقاد ناشى از کارى است که کارشناس‌ها و صاحب‌نظرها کرده‌اند - که تحریمها هم - که امروز مسئله‌ى تحریمها یکى از مسائلى است که در ذهنها مطرح است - با پیشرفت علم بى‌اثر میشود. با نگاه کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت هم که نگاه کنیم - با قطع نظر از آن آینده‌ى طولانى و بلندمدّت - اگر کشور میخواهد تحریمها که امروز ابزارى است در دست دشمنان ما براى تحقیر ملّت - از تحریم براى فشار آوردن روى آبروى ملّى، غیر از فشارهاى عملى که مربوط به زندگى است استفاده میکنند و تحقیر میکنند؛ اینکه ما از گذشته، در این چند سال مدام تکرار میکردیم که روى مسئله‌ى تحریمها خیلى تکیه نکنید، به‌خاطر این است - [بى‌اثر شود]، با نگاه علمى به مسائل کشور، و توجّه به علم، و پیوند دادن علم و صنعت و کشاورزى - که توضیحات آقایان محترم را در این زمینه‌ها شنیدید - تحریمها بى‌اثر خواهد شد. و ما در این زمینه‌ها میدان کار برایمان باز است و میتوانیم کار کنیم؛ شرکتهاى دانش‌بنیان یکى از اساسى‌ترین کارها در مقوله‌ى همین اقتصاد مقاومتى است که مطرح شده و درباره‌ى آن بحث شده است و مورد تأیید و تصدیق همه‌ى اطراف مسائل کشور قرار گرفته است. (بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها 93/04/11 ) @HOWZAVIAN
🔴 تهدیدشدن «تجارت هوس» کاردکرد دوگانه‌ی یک تهدید: یمن، دبی را تهدید به هدف قراردادن نمایشگاه کرد. در واقع با این تهدید، به اقتصاد و امنیت وارداتی دبی حمله شد گردشگرها و سرمایه گذارها برای سفر به دبی در تردید قرار گرفتند نتیجه آنکه تجارت و اقتصاد هوس مثل خودِ هوس زودگذر است @HOWZAVIAN
🖌 این متن با همه درستی‌اش یک چیز کم دارد + پی‌نوشت با ملايمت، سخن بگوئيد؛ عميق، نفس بكشيد؛ زیبا، لباس بپوشيد؛ صبورانه، تحمل کنید؛ نجيبانه، رفتار كنيد؛ عاقلانه، بخوريد؛ كافى، بخوابيد؛ شجاعانه، عمل كنيد؛ خلاقانه، بينديشيد؛ صادقانه، عشق بورزید؛ هوشمندانه، خرج كنيد؛ بی‌بهانه بخشش کنید. خوشبختی یک سفر است، نه یک مقصد. لحظه لحظه‌هایی می گذرد را قدر بدانید شما چیزی بیش از این لحظه‌ها نیستید خویش را زیبا زندگی کنید. @HOWZAVIAN پی‌نوشت: همیشه کتاب بخوانیم و همیشه بنویسیم از خودمان بنویسیم از دغدغه‌های‌مان از اطراف‌مان و الا در دام شعار و نقدهای سطحی و کودکانه ذهن قرار می‌گیریم. با ‌ی نویسندگان حوزوی همراه باشید😊